Peugeot 3008 / 4008 (CN)

Ik hou wel van dat soort 'schreeuwige' wagens, sowieso vind ik Peugeots veel mooier nu in vergelijking met 10 jaar terug.
 
Iemand een idee wanneer prijzen ed bekend worden gemaakt?

Ben wel erg benieuwd waar ze de auto positioneren.
 










image.php-10-1.jpeg
 
Iedere keer als ik de nieuwe Tucson zie denk ik, die machtige voorzijde had de 3008 moeten hebben.
 
[size=medium]Peugeot 3008 vanaf 28.570 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 8 juli 2016 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Peugeot heeft de prijzen van de 3008 bepaald. 28.570 euro is het bedrag dat je minimaal mee moet nemen voor de nieuwe SUV.

Peugeot maakt vooruitlopend op het publieksdebuut van de nieuwe 3008 in oktober de prijzen van de SUV bekend. De vanafprijs is 28.570 euro een kleine 2.000 euro lager dan voorheen. Voor dat bedrag stap je in een 3008 1.2 Puretech met 130 pk in Acces-uitvoering. Die is onder andere uitgerust met airconditioning, centrale portiervergrendeling, verkeersbordenlezer, met leder bekleed stuurwiel en een middenarmsteun.

Een stapje hoger staat de Active, met SOS-systeem, mistlampen voor, parkeersensoren, 17 inch lichtmetalen velgen wielen, een multimediasysteem met touchscreen en automatische klimaatregeling. De Allure-uitvoering voegt extra’s als 18 inch of 19 inch lichtmetalen wielen (afhankelijk van de gekozen motoruitvoering) en sfeerverlichting in het interieur.

Daarnaast zijn er twee sportieve uitvoeringen, de GT Line en de GT. Die laatste is er alleen in combinatie met 180 pk sterke BlueHDi dieselmotor en aangekleed met 19 inch lichtmetalen wielen, navigatiesysteem, keyless entry & start, achteruitrijcamera en leder/Alcantara bekleding.

De GT-line is verkrijgbaar op meerdere motorversies. De uitrusting bestaat naast de sportieve aankleding uit led-koplampen met grootlichtassistent, vermoeidheidsherkenning en een uitgebreid sfeerpakket voor het interieur.

Peugeot levert de nieuwe 3008 met twee benzinemotoren (130 en 165 pk) en drie diesels (120, 150 en 180 pk). In oktober staat ‘ie bij de dealers. De vanafprijzen van de verschillende uitvoeringen vind je hieronder, binnenkort hopen we alle prijzen te kunnen melden.

Vanafprijzen Peugeot 3008
Acces 28.570 euro
Active 30.370 euro
Allure 31.570 euro
GT Line 33.570 euro
GT 47.480 euro

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/juli/41175-peugeot-3008-vanaf-28-570-euro

Pittige prijzen, meer van niveau Tiguan dan Qashqai/Kadjar/Tucson/Sportage volgens mij. Nu maar zien of de auto dat kan waarmaken.
 
D-C zei:
[size=medium]Peugeot 3008 vanaf 28.570 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 8 juli 2016 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Peugeot heeft de prijzen van de 3008 bepaald. 28.570 euro is het bedrag dat je minimaal mee moet nemen voor de nieuwe SUV.

Peugeot maakt vooruitlopend op het publieksdebuut van de nieuwe 3008 in oktober de prijzen van de SUV bekend. De vanafprijs is 28.570 euro een kleine 2.000 euro lager dan voorheen. Voor dat bedrag stap je in een 3008 1.2 Puretech met 130 pk in Acces-uitvoering. Die is onder andere uitgerust met airconditioning, centrale portiervergrendeling, verkeersbordenlezer, met leder bekleed stuurwiel en een middenarmsteun.

Een stapje hoger staat de Active, met SOS-systeem, mistlampen voor, parkeersensoren, 17 inch lichtmetalen velgen wielen, een multimediasysteem met touchscreen en automatische klimaatregeling. De Allure-uitvoering voegt extra’s als 18 inch of 19 inch lichtmetalen wielen (afhankelijk van de gekozen motoruitvoering) en sfeerverlichting in het interieur.

Daarnaast zijn er twee sportieve uitvoeringen, de GT Line en de GT. Die laatste is er alleen in combinatie met 180 pk sterke BlueHDi dieselmotor en aangekleed met 19 inch lichtmetalen wielen, navigatiesysteem, keyless entry & start, achteruitrijcamera en leder/Alcantara bekleding.

De GT-line is verkrijgbaar op meerdere motorversies. De uitrusting bestaat naast de sportieve aankleding uit led-koplampen met grootlichtassistent, vermoeidheidsherkenning en een uitgebreid sfeerpakket voor het interieur.

Peugeot levert de nieuwe 3008 met twee benzinemotoren (130 en 165 pk) en drie diesels (120, 150 en 180 pk). In oktober staat ‘ie bij de dealers. De vanafprijzen van de verschillende uitvoeringen vind je hieronder, binnenkort hopen we alle prijzen te kunnen melden.

Vanafprijzen Peugeot 3008
Acces 28.570 euro
Active 30.370 euro
Allure 31.570 euro
GT Line 33.570 euro
GT 47.480 euro

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/juli/41175-peugeot-3008-vanaf-28-570-euro

Pittige prijzen, meer van niveau Tiguan dan Qashqai/Kadjar/Tucson/Sportage volgens mij. Nu maar zien of de auto dat kan waarmaken.

Lijkt mij dat Sportage, Tig en Tuc een half segment hoger zitten dan QQ/Cap.
Vermoed dat het Kadjar formaat meer met de 3008 overeenkomt.
Maar ook de Kadjar vind ik net een trapje lager dat Sportage, Tig en Tuc.
Moeilijk, moeilijk....
 
Ami zei:
peugeot-4008-4.jpg
peugeot-4008-1-660x401.jpg
In China heet onze 3008 een beetje vreemd 4008.

PSA is in China heftig de weg kwijt.o_Oo_O

De verkopen zijn bar, de verkeerde modellen worden geintroduceerd, DS verkoopt met 4 modellen DUIZEND (1000) eenheden in Juni, en van de weersomstuit weet PSA niet eens meer de nummering van haar modellen uit elkaar te houden! :)
 
Niet mee eens, Thiago. In China houden ze meer van oudere modellen dan hier (hoewel, de C15 werd bijv. nog enige tijd geleverd toen de Berlingo al te koop was). Daarnaast hebben ze de 3008 vrij recent gefacelift.
sc1yk9lb2emv_800.jpg

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5013068,page=2
 
Ironie M., ironie.

Dat gemeld hebbende:
De 3008 en 2008 waren in Juni opnieuw grote dalers (in China).
Waar de markt verder steeg, en helemaal die van cross-overs.
 
der Magistrat zei:
Niet mee eens, Thiago. In China houden ze meer van oudere modellen dan hier (
hoe bedoel je??
Bieden de autofabrikanten oudere modellen aan omdat de chinezen van oudere modellen houden, of kopen de chinezen oudere modellen omdat de fabrikanten oudere modellen aanbieden?
 
JP2010 zei:
der Magistrat zei:
Niet mee eens, Thiago. In China houden ze meer van oudere modellen dan hier (
hoe bedoel je??
Bieden de autofabrikanten oudere modellen aan omdat de chinezen van oudere modellen houden, of kopen de chinezen oudere modellen omdat de fabrikanten oudere modellen aanbieden?

Ik heb me laten vertellen dat er in China soms geloofd wordt dat als iets ouder/uitontwikkeld is, dat je dan minder kans hebt op reparaties. Dat zou een van de redenen zijn waarom die oudere modellen nog verkocht worden, naast dat het een goedkoper alternatief is (zie ook de Peugeot 206+ of de Clio Campus).
 
der Magistrat zei:
JP2010 zei:
der Magistrat zei:
Niet mee eens, Thiago. In China houden ze meer van oudere modellen dan hier (
hoe bedoel je??
Bieden de autofabrikanten oudere modellen aan omdat de chinezen van oudere modellen houden, of kopen de chinezen oudere modellen omdat de fabrikanten oudere modellen aanbieden?

Ik heb me laten vertellen dat er in China soms geloofd wordt dat als iets ouder/uitontwikkeld is, dat je dan minder kans hebt op reparaties. Dat zou een van de redenen zijn waarom die oudere modellen nog verkocht worden, naast dat het een goedkoper alternatief is (zie ook de Peugeot 206+ of de Clio Campus).

Nog een mededeling tav de zeer zwakke prestaties van PSA in China: -20%, totaal 43.000 stuks.

En dat in een markt die met 19% steeg (!), Dan VW, ongehoord, laat FileFlirter het niet horen.
VW Lavida op #1, +63%. Verkocht in zijn uppie gelijk aan heel PSA / 43.000 stuks
VW Jetta op #5, +72% / 32.000
VW Sagitar op #7, +70% / 27.000
 
Vorige week in Frankrijk gezien en zag goed uit. Hier een eerste (melige) franse video van een ritje met een pre productie model

https://www.youtube.com/watch?v=eM2eBu79xxU

Ben benieuwd wanneer autoweek er eentje mee krijgt.
 
autoradje zei:
Vorige week in Frankrijk gezien en zag goed uit. Hier een eerste (melige) franse video van een ritje met een pre productie model

https://www.youtube.com/watch?v=eM2eBu79xxU

Ben benieuwd wanneer autoweek er eentje mee krijgt.

Kreeg de link in Juni via Twitter.
Floriane Brisabois is ex Citroen PR.
Nu met 2 heren eigenaar van een digitaal media bureau
Staan meer (melige) video's van deze vrouw op YT. In een auto bedoel ik....
 
Ik vind de auto echt super mooi! Mag binnenkort een nieuwe lease auto uit gaan zoeken, en denk ook zeker wel dat deze hem gaat worden. Zit te denken aan: 1.2 PureTech 130 S&S EAT6, uitvoering Alure. Met veel opties.. :) Kan dus ook niet wachten totdat deze in Nederland komt, want wil hem wel even zien en rijden voordat ik hem ga bestellen.

Zitten ook echt veel safety-opties etc. op, dus volgens mij gaat dit wel een topper worden!
 
Binnenkort ook tijd voor mij voor een nieuwe leaseauto. 3008 is zeer grote kanshebber (de 1.2 PureTech 130 EAT6 Premiere). Zou alleen heel graag een "gevoel" bij de auto willen hebben.
Staan er bij dealers in Nederland toevallig al demo-modellen? Ik hoef geen proefrit te maken (mag wel ;)), maar zou graag de auto keer willen bekijken.
 
De auto komt medio oktober (pas) bij de dealers aan.
Daarvoor staat ie begin oktober voor het grote publiek ook op de beurs van Parijs.

Ben zelf ook zeer benieuwd. Ook naar de diverse nieuwe kleuren.
Ik opteer voor een 1.6 THP met EAT6 in GT-Line trim.
 
Ja, hij is modern, ja hij zal goed verkopen.
Maar wie had kunnen denken dat Peugeot met zo'n warrig design zou komen, dat (waarschijnlijk) snel verouderd.....
 
Nou.. een tegenvaller (wat mij betreft): geen Adaptive Cruise Control, ook al stond dat wel in het persbericht en alle websites die dat overnamen.

Bericht van de importeur, nadat ik de Adaptive Cruise Control niet kon vinden in de optie lijsten:
Wij zien inderdaad dat er in het persbericht een vermelding te vinden is over adaptieve Cruise Control bij een automatische versnellingsbak. Echter is er door een beperkte aanbod van een dergelijke configuratie, van de fabrikant, wordt deze configuratie (uitvoering) niet aangeboden in Nederland. Er wordt voor in ieder geval de Nederlandse markt geen adaptieve Cruise Control aangeboden in combinatie met de nieuwe Peugeot 3008.

Onze excuses voor de incorrecte informatie welke is verwerkt voor een persbericht op onze website. Wij zullen dit zo spoedig mogelijk corrigeren.
 
Nog een paar andere interessante zaken (vooral beschikbaarheid, laatste alinea):
Peugeot importeur zei:
De verwarmbare voorruit is als optie alleen te bestellen voor de volgende motorisaties: 1.6 e-THP EAT6, 2.0 BlueHDi 150 en 2.0 BlueHDi 180 EAT6. De fabrikant in Frankrijk biedt helaas geen andere mogelijkheden.
Voor zover bekend is er een totaal van 915 millimeter hoofdruimte voor en 912 millimeter achter. Er is geen concrete informatie bekend over de hoofdruimte in combinatie met de panoramische dak. Wij adviseren dan ook om zelf een testrit te doen bij uw erkende Peugeot dealer wanneer dit model in de showrooms te zien is.
De Peugeot Full LED Technology bieden inderdaad automatische hoogteregeling aan de hand van de verkeerssituatie.
De LED-achterlichten branden zowel overdag als s'nachts. Dit betekent niet dat de LED-achterlichten branden wanneer u geen contact maakt met de Peugeot 3008.
Er zijn nog geen afbeeldingen beschikbaar voor de trekhaak met afneembare kogel. De afneembare trekhaak is achteraf als accessoire te bestellen en te monteren.
U kunt de nieuwe Peugeot 3008 vanaf medio september in de showrooms bewonderen. Vanaf half oktober wordt er een introductievoorraad geleverd aan de erkende Peugeot dealers. Er zijn geen vaste data te benoemen wanneer u uw Peugeot 3008 kunt verwachten na het bestellen ervan, ook gezien de bijbehorende wensen die u heeft. De levering heeft te maken met verschillende productiefactoren.
 
Half september dus al in de showroom. Dat is snel, ben benieuwd.
Jammer van de adaptive cc maar als het een optie was had ik hem waarschijnlijk toch niet speciaal aangevinkt.
 
In de lijst staat "active safety brake". Is dit geen vervanging voor de adaptieve cc die alleen maar het gas los liet?
 
308 ipv 207cc zei:
In de lijst staat "active safety brake". Is dit geen vervanging voor de adaptieve cc die alleen maar het gas los liet?
Nee, volgens mij niet.. Adaptieve CC is dat hij ook weer gas geeft als er weer genoeg ruimte voor je is. Active Safety Brake is alleen dat hij afremt als de auto denkt dat er een ongeluk gaat komen, maar niet dat hij daarna ook weer gas gaat geven.

Heb nog wel even e.e.a. onderzocht (vind het namelijk echt jammer dat dit er niet op zit!), en in Duitsland heb je wel de optie om ACC te kiezen, waarbij die optie niet in Nederland bestaat. Dit sluit dus aan op de reactie van Peugeot NL dat er in Nederland geen uitvoering komt met ACC. De importeurs kunnen dus kiezen welke uitvoeringen zij willen afnemen en Peugeot NL heeft ervoor gekozen om de uitvoering met ACC niet af te nemen.

Blijft jammer..
 
Gilletti zei:
Half september dus al in de showroom. Dat is snel, ben benieuwd.
Jammer van de adaptive cc maar als het een optie was had ik hem waarschijnlijk toch niet speciaal aangevinkt.


Dealer weet van niets....
 
https://www.tf1.fr/tf1/auto-moto/news/dakar-2017-peugeot-devoile-3008-dkr-5272393.html

De 3008 voor bospaden. Enzo.
 
Ook ik ben zwaar teleurgesteld over het weglaten van ACC. Deze auto straalt met name door de iCockpit high tech uit. Gezien de veiligheidsopties zoals Active Side Assist, Active Brake Assist, Distance Alert wat wel te verkrijgen is vraag je je toch af is dit niet een softwarematige aanpassing? Alle sensoren lijken er op te zitten. Misschien hebben ze de homologatie voor ACC nog niet rond hier in Nederland? Dit systeem lijkt namelijk af te wijken van bijv. de 308 die o.a. geen File Assist heeft.

Ander vreemd verhaal is dat de Premiere uitvoering, die boven de Allure staat, niet beschikt over fullled verlichting en deze ook niet als optie te verkrijgen is, terwijl dit bij de goedkopere Allure uitvoering wel kan.

Vond het een mooie opvolger voor mijn DS5 maar door de gebrekkige know how en kortaf-communictie bij en vanuit Peugeot heb ik zo mijn twijfels.
 
Umpire zei:
Zover ik kan kiezen bij private lease van Peugeot is de ACC wel aan te vinken.
Ja, ik zie het. In het Pack Safety Plus.. maar dat is, volgens alle andere informatie, zonder ACC. Ik heb net weer even gechat met Peugeot. Ze gaan me binnenkort bellen.

De première edition is een introductie model. Met veel leuke opties, maar is het net niet. En dan moet je alsnog via het Allure model gaan. Inderdaad heel vervelend die beperkingen... maar ja, we hebben geen keus.. als je per se een 3008 wil.

Ben het trouwens met Pieter Junior eens dat het echt gek is dat er geen ACC zit in zo'n hightech en premium auto (want dat willen ze uitstralen met de nieuwe modellen). Echt een gemiste kans!

Op de een of andere manier blijf ik steeds hopen dat het allemaal miscommunicatie is... maar ze zijn wel echt heel erg druk bezig met mij te overtuigen dat het echt een auto zonder ACC is.
 
Umpire zei:
Zover ik kan kiezen bij private lease van Peugeot is de ACC wel aan te vinken.

Idd ja, het staat dus wel op Peugeot.nl en is te zien in de introductie filmpjes. Vreemd verhaal daar bij Peugeot. Een slapende productmanager?
 
Zo, ik heb uitgebreid gesproken met Peugeot Nederland... En het verlossende antwoord: er gaat geen Peugeot 3008 komen met Adaptive Cruise Control. Ze gaan de private lease configurator ook aanpassen.

Het verhaal: de fabrikant maakt ACC alleen beschikbaar op een zware diesel en benzine uitvoering. Dit is dus een bewuste keuze van de fabrikant om de wat lichtere motoren niet uit te rusten met ACC. Peugeot Nederland verwacht niet dat deze uitvoering veel verkocht gaat worden in Nederland en biedt deze dus helemaal niet aan. Daarom gaat er geen één uitvoering in Nederland komen met ACC.

Ik heb gezegd dat ik dat gek vind.. ook qua uitstraling (high-tech en premium etc.), en de klantenservice man begreep heel goed mijn verhaal, maar het is nou eenmaal zo. :(

Ook hebben we het gehad over of er al een Peugeot 3008 in Nederland is, om hem te bekijken.. en dit is nog niet zo. Hij raadt aan om het via de dealer te proberen, of via het "Blijf op de hoogte" op de Peugeot 3008 SUV website van Peugeot.nl.
 
ChrisM zei:
Zo, ik heb uitgebreid gesproken met Peugeot Nederland... En het verlossende antwoord: er gaat geen Peugeot 3008 komen met Adaptive Cruise Control. Ze gaan de private lease configurator ook aanpassen.

Het verhaal: de fabrikant maakt ACC alleen beschikbaar op een zware diesel en benzine uitvoering. Dit is dus een bewuste keuze van de fabrikant om de wat lichtere motoren niet uit te rusten met ACC. Peugeot Nederland verwacht niet dat deze uitvoering veel verkocht gaat worden in Nederland en biedt deze dus helemaal niet aan. Daarom gaat er geen één uitvoering in Nederland komen met ACC.

Mooi verhaal van Peugeot Nederland, maar dan hebben ze toch een andere leverancier als Peugeot Duitsland.
Daar staat in de prijslijst als optie: Automatischer Geschwindigkeitsregler ACC mit Stopp-Funktion (nur i. V. m. EAT6)
Is volgens de konfigurator gewoon te krijgen op de 1,6l BlueHDi 120 STOP & START 6-Stufen Automatik en op de 1,6l THP 165 STOP & START 6-Stufen Automatik.

Is volgens mij dus gewoon een kletsverhaal van deze medewerker om snel klaar te zijn met het "gezeur", of hij weet het gewoon niet en zegt maar wat.
Allebei kwalijk.
 
ADAPTIEVE CRUISE CONTROL MET STOPFUNCTIE
Staat op de website https://www.peugeot.nl/showroom/3008/suv/rijplezier/
Staat zelfs een filmpje van bij
 
Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

autosalon-parijs-2016-peugeot-3008-5008-283641-800.jpg


autosalon-parijs-2016-peugeot-3008-5008-283643-800.jpg


autosalon-parijs-2016-peugeot-3008-5008-283625-800.jpg


autosalon-parijs-2016-peugeot-3008-5008-283620-800.jpg


Meer foto's en achtergrondinformatie: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/september/41586-peugeot-3008-en-5008-alles-is-nieuw

Ik ben niet de allergrootste fan van het exterieur, maar dat interieur is toch erg gaaf! Futuristisch zonder klinisch te zijn en op het oog een fraai materiaalgebruik.
 
Sneak Previews:
Vrijdag, 19-21u in Voorthuizen: https://www.facebook.com/269461403105291/photos/a.270085929709505.79577.269461403105291/1273636412687780/?type=3&theater
(Daar zal ik even zijn. ;-))

Zaterdag, 14-17u in Zwolle:
https://autopalace.nl/peugeot/peugeot-nieuws/3008-suv/
 
D-C zei:
Ik ben niet de allergrootste fan van het exterieur, maar dat interieur is toch erg gaaf! Futuristisch zonder klinisch te zijn en op het oog een fraai materiaalgebruik.

In 't echt vond ik het een behoorlijk stoere auto. Ben wel benieuwd naar hoe 'ie op straat oogt, in een wat modalere uitvoering. Het interieur is in 't echt nog beter dan op de foto's, materiaalgebruik en afwerking zijn écht top. Enkel de passagier vóór zit wat dicht met de linkerknie bij de tunnelconsole en wordt daardoor enigszins beperkt in bewegingsvrijheid. De stoel wat verder naar achteren schuiven lost dat grotendeels op.
 
Elco zei:
In 't echt vond ik het een behoorlijk stoere auto. Ben wel benieuwd naar hoe 'ie op straat oogt, in een wat modalere uitvoering. Het interieur is in 't echt nog beter dan op de foto's, materiaalgebruik en afwerking zijn écht top. Enkel de passagier vóór zit wat dicht met de linkerknie bij de tunnelconsole en wordt daardoor enigszins beperkt in bewegingsvrijheid. De stoel wat verder naar achteren schuiven lost dat grotendeels op.
Hoe was de ruimte achterin? (En hoe lang ben je?) Ik ben 1.94.. ben echt benieuwd hoeveel ruimte ik heb.
Vrijdag proberen! :)
 
ChrisM zei:
Elco zei:
In 't echt vond ik het een behoorlijk stoere auto. Ben wel benieuwd naar hoe 'ie op straat oogt, in een wat modalere uitvoering. Het interieur is in 't echt nog beter dan op de foto's, materiaalgebruik en afwerking zijn écht top. Enkel de passagier vóór zit wat dicht met de linkerknie bij de tunnelconsole en wordt daardoor enigszins beperkt in bewegingsvrijheid. De stoel wat verder naar achteren schuiven lost dat grotendeels op.
Hoe was de ruimte achterin? (En hoe lang ben je?) Ik ben 1.94.. ben echt benieuwd hoeveel ruimte ik heb.
Vrijdag proberen! :)

"Totaal PREMIUM interieur".
Zeg ik niet, maar wel diverse FR en DUI autosites. Nu ook de Britten
https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/3008/97317/new-peugeot-3008-2016-review

"Rijdt prima"
"Ruim, ook voor 1,94" ;)
 
Gilletti zei:
ChrisM zei:
Vrijdag proberen! :)

En, hoe was de eerste indruk?
Echt een heel mooie auto! Nog stoerder dan op de foto, en inderdaad: voelt premium aan in de binnenkant. Kan niet wachten totdat ik er mee kan rijden!

Qua formaat: is helemaal prima. Alleen met het panoramisch dak er in had ik (alleen) achterin net iets te weinig hoofdruimte.

Echt super mooie auto! Ik ga ervoor!
 
Terug
Bovenaan