Guest
Ik hou wel van dat soort 'schreeuwige' wagens, sowieso vind ik Peugeots veel mooier nu in vergelijking met 10 jaar terug.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
[size=medium]Peugeot 3008 vanaf 28.570 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 8 juli 2016 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Peugeot heeft de prijzen van de 3008 bepaald. 28.570 euro is het bedrag dat je minimaal mee moet nemen voor de nieuwe SUV.
Peugeot maakt vooruitlopend op het publieksdebuut van de nieuwe 3008 in oktober de prijzen van de SUV bekend. De vanafprijs is 28.570 euro een kleine 2.000 euro lager dan voorheen. Voor dat bedrag stap je in een 3008 1.2 Puretech met 130 pk in Acces-uitvoering. Die is onder andere uitgerust met airconditioning, centrale portiervergrendeling, verkeersbordenlezer, met leder bekleed stuurwiel en een middenarmsteun.
Een stapje hoger staat de Active, met SOS-systeem, mistlampen voor, parkeersensoren, 17 inch lichtmetalen velgen wielen, een multimediasysteem met touchscreen en automatische klimaatregeling. De Allure-uitvoering voegt extra’s als 18 inch of 19 inch lichtmetalen wielen (afhankelijk van de gekozen motoruitvoering) en sfeerverlichting in het interieur.
Daarnaast zijn er twee sportieve uitvoeringen, de GT Line en de GT. Die laatste is er alleen in combinatie met 180 pk sterke BlueHDi dieselmotor en aangekleed met 19 inch lichtmetalen wielen, navigatiesysteem, keyless entry & start, achteruitrijcamera en leder/Alcantara bekleding.
De GT-line is verkrijgbaar op meerdere motorversies. De uitrusting bestaat naast de sportieve aankleding uit led-koplampen met grootlichtassistent, vermoeidheidsherkenning en een uitgebreid sfeerpakket voor het interieur.
Peugeot levert de nieuwe 3008 met twee benzinemotoren (130 en 165 pk) en drie diesels (120, 150 en 180 pk). In oktober staat ‘ie bij de dealers. De vanafprijzen van de verschillende uitvoeringen vind je hieronder, binnenkort hopen we alle prijzen te kunnen melden.
Vanafprijzen Peugeot 3008
Acces 28.570 euro
Active 30.370 euro
Allure 31.570 euro
GT Line 33.570 euro
GT 47.480 euro
D-C zei:[size=medium]Peugeot 3008 vanaf 28.570 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 8 juli 2016 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Peugeot heeft de prijzen van de 3008 bepaald. 28.570 euro is het bedrag dat je minimaal mee moet nemen voor de nieuwe SUV.
Peugeot maakt vooruitlopend op het publieksdebuut van de nieuwe 3008 in oktober de prijzen van de SUV bekend. De vanafprijs is 28.570 euro een kleine 2.000 euro lager dan voorheen. Voor dat bedrag stap je in een 3008 1.2 Puretech met 130 pk in Acces-uitvoering. Die is onder andere uitgerust met airconditioning, centrale portiervergrendeling, verkeersbordenlezer, met leder bekleed stuurwiel en een middenarmsteun.
Een stapje hoger staat de Active, met SOS-systeem, mistlampen voor, parkeersensoren, 17 inch lichtmetalen velgen wielen, een multimediasysteem met touchscreen en automatische klimaatregeling. De Allure-uitvoering voegt extra’s als 18 inch of 19 inch lichtmetalen wielen (afhankelijk van de gekozen motoruitvoering) en sfeerverlichting in het interieur.
Daarnaast zijn er twee sportieve uitvoeringen, de GT Line en de GT. Die laatste is er alleen in combinatie met 180 pk sterke BlueHDi dieselmotor en aangekleed met 19 inch lichtmetalen wielen, navigatiesysteem, keyless entry & start, achteruitrijcamera en leder/Alcantara bekleding.
De GT-line is verkrijgbaar op meerdere motorversies. De uitrusting bestaat naast de sportieve aankleding uit led-koplampen met grootlichtassistent, vermoeidheidsherkenning en een uitgebreid sfeerpakket voor het interieur.
Peugeot levert de nieuwe 3008 met twee benzinemotoren (130 en 165 pk) en drie diesels (120, 150 en 180 pk). In oktober staat ‘ie bij de dealers. De vanafprijzen van de verschillende uitvoeringen vind je hieronder, binnenkort hopen we alle prijzen te kunnen melden.
Vanafprijzen Peugeot 3008
Acces 28.570 euro
Active 30.370 euro
Allure 31.570 euro
GT Line 33.570 euro
GT 47.480 euro
Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/juli/41175-peugeot-3008-vanaf-28-570-euro
Pittige prijzen, meer van niveau Tiguan dan Qashqai/Kadjar/Tucson/Sportage volgens mij. Nu maar zien of de auto dat kan waarmaken.
Lijkt mij dat Sportage, Tig en Tuc een half segment hoger zitten dan QQ/Cap.
Vermoed dat het Kadjar formaat meer met de 3008 overeenkomt.
Ami zei:
In China heet onze 3008 een beetje vreemd 4008.![]()
hoe bedoel je??der Magistrat zei:Niet mee eens, Thiago. In China houden ze meer van oudere modellen dan hier (
JP2010 zei:hoe bedoel je??der Magistrat zei:Niet mee eens, Thiago. In China houden ze meer van oudere modellen dan hier (
Bieden de autofabrikanten oudere modellen aan omdat de chinezen van oudere modellen houden, of kopen de chinezen oudere modellen omdat de fabrikanten oudere modellen aanbieden?
der Magistrat zei:JP2010 zei:hoe bedoel je??der Magistrat zei:Niet mee eens, Thiago. In China houden ze meer van oudere modellen dan hier (
Bieden de autofabrikanten oudere modellen aan omdat de chinezen van oudere modellen houden, of kopen de chinezen oudere modellen omdat de fabrikanten oudere modellen aanbieden?
Ik heb me laten vertellen dat er in China soms geloofd wordt dat als iets ouder/uitontwikkeld is, dat je dan minder kans hebt op reparaties. Dat zou een van de redenen zijn waarom die oudere modellen nog verkocht worden, naast dat het een goedkoper alternatief is (zie ook de Peugeot 206+ of de Clio Campus).
autoradje zei:Vorige week in Frankrijk gezien en zag goed uit. Hier een eerste (melige) franse video van een ritje met een pre productie model
https://www.youtube.com/watch?v=eM2eBu79xxU
Ben benieuwd wanneer autoweek er eentje mee krijgt.
Wij zien inderdaad dat er in het persbericht een vermelding te vinden is over adaptieve Cruise Control bij een automatische versnellingsbak. Echter is er door een beperkte aanbod van een dergelijke configuratie, van de fabrikant, wordt deze configuratie (uitvoering) niet aangeboden in Nederland. Er wordt voor in ieder geval de Nederlandse markt geen adaptieve Cruise Control aangeboden in combinatie met de nieuwe Peugeot 3008.
Onze excuses voor de incorrecte informatie welke is verwerkt voor een persbericht op onze website. Wij zullen dit zo spoedig mogelijk corrigeren.
Peugeot importeur zei:De verwarmbare voorruit is als optie alleen te bestellen voor de volgende motorisaties: 1.6 e-THP EAT6, 2.0 BlueHDi 150 en 2.0 BlueHDi 180 EAT6. De fabrikant in Frankrijk biedt helaas geen andere mogelijkheden.
Voor zover bekend is er een totaal van 915 millimeter hoofdruimte voor en 912 millimeter achter. Er is geen concrete informatie bekend over de hoofdruimte in combinatie met de panoramische dak. Wij adviseren dan ook om zelf een testrit te doen bij uw erkende Peugeot dealer wanneer dit model in de showrooms te zien is.
De Peugeot Full LED Technology bieden inderdaad automatische hoogteregeling aan de hand van de verkeerssituatie.
De LED-achterlichten branden zowel overdag als s'nachts. Dit betekent niet dat de LED-achterlichten branden wanneer u geen contact maakt met de Peugeot 3008.
Er zijn nog geen afbeeldingen beschikbaar voor de trekhaak met afneembare kogel. De afneembare trekhaak is achteraf als accessoire te bestellen en te monteren.
U kunt de nieuwe Peugeot 3008 vanaf medio september in de showrooms bewonderen. Vanaf half oktober wordt er een introductievoorraad geleverd aan de erkende Peugeot dealers. Er zijn geen vaste data te benoemen wanneer u uw Peugeot 3008 kunt verwachten na het bestellen ervan, ook gezien de bijbehorende wensen die u heeft. De levering heeft te maken met verschillende productiefactoren.
Nee, volgens mij niet.. Adaptieve CC is dat hij ook weer gas geeft als er weer genoeg ruimte voor je is. Active Safety Brake is alleen dat hij afremt als de auto denkt dat er een ongeluk gaat komen, maar niet dat hij daarna ook weer gas gaat geven.308 ipv 207cc zei:In de lijst staat "active safety brake". Is dit geen vervanging voor de adaptieve cc die alleen maar het gas los liet?
Gilletti zei:Half september dus al in de showroom. Dat is snel, ben benieuwd.
Jammer van de adaptive cc maar als het een optie was had ik hem waarschijnlijk toch niet speciaal aangevinkt.
Umpire zei:Gilletti zei:Half september dus al in de showroom. Dat is snel, ben benieuwd.
Jammer van de adaptive cc maar als het een optie was had ik hem waarschijnlijk toch niet speciaal aangevinkt.
Dealer weet van niets....
Zie een paar berichtjes hoger: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5588257,5625500#msg-5625500Jurbro zei:Geen adaptieve cc wat is Distance alert dan ???
Ja, ik zie het. In het Pack Safety Plus.. maar dat is, volgens alle andere informatie, zonder ACC. Ik heb net weer even gechat met Peugeot. Ze gaan me binnenkort bellen.Umpire zei:Zover ik kan kiezen bij private lease van Peugeot is de ACC wel aan te vinken.
Umpire zei:Zover ik kan kiezen bij private lease van Peugeot is de ACC wel aan te vinken.
ChrisM zei:Zo, ik heb uitgebreid gesproken met Peugeot Nederland... En het verlossende antwoord: er gaat geen Peugeot 3008 komen met Adaptive Cruise Control. Ze gaan de private lease configurator ook aanpassen.
Het verhaal: de fabrikant maakt ACC alleen beschikbaar op een zware diesel en benzine uitvoering. Dit is dus een bewuste keuze van de fabrikant om de wat lichtere motoren niet uit te rusten met ACC. Peugeot Nederland verwacht niet dat deze uitvoering veel verkocht gaat worden in Nederland en biedt deze dus helemaal niet aan. Daarom gaat er geen één uitvoering in Nederland komen met ACC.
D-C zei:Ik ben niet de allergrootste fan van het exterieur, maar dat interieur is toch erg gaaf! Futuristisch zonder klinisch te zijn en op het oog een fraai materiaalgebruik.
Hoe was de ruimte achterin? (En hoe lang ben je?) Ik ben 1.94.. ben echt benieuwd hoeveel ruimte ik heb.Elco zei:In 't echt vond ik het een behoorlijk stoere auto. Ben wel benieuwd naar hoe 'ie op straat oogt, in een wat modalere uitvoering. Het interieur is in 't echt nog beter dan op de foto's, materiaalgebruik en afwerking zijn écht top. Enkel de passagier vóór zit wat dicht met de linkerknie bij de tunnelconsole en wordt daardoor enigszins beperkt in bewegingsvrijheid. De stoel wat verder naar achteren schuiven lost dat grotendeels op.
ChrisM zei:Hoe was de ruimte achterin? (En hoe lang ben je?) Ik ben 1.94.. ben echt benieuwd hoeveel ruimte ik heb.Elco zei:In 't echt vond ik het een behoorlijk stoere auto. Ben wel benieuwd naar hoe 'ie op straat oogt, in een wat modalere uitvoering. Het interieur is in 't echt nog beter dan op de foto's, materiaalgebruik en afwerking zijn écht top. Enkel de passagier vóór zit wat dicht met de linkerknie bij de tunnelconsole en wordt daardoor enigszins beperkt in bewegingsvrijheid. De stoel wat verder naar achteren schuiven lost dat grotendeels op.
Vrijdag proberen!![]()
ChrisM zei:Vrijdag proberen!![]()
Echt een heel mooie auto! Nog stoerder dan op de foto, en inderdaad: voelt premium aan in de binnenkant. Kan niet wachten totdat ik er mee kan rijden!Gilletti zei:ChrisM zei:Vrijdag proberen!![]()
En, hoe was de eerste indruk?
Grijs (GT LINE met panorama dak) en oranje (allure).Gilletti zei:Dat klinkt goed. Ben nu alleen nog maar meer benieuwd geworden.
Welke kleur(en) was hij?