Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die mag je even uitleggen. Hoe kan brandstof invloed hebben op de overbrengingsverhoudingen? Of bedoel je dat je die 95 alleen tankt als je veel snelweg rijdt, en zo dus hogere toeren bereikt, waardoor het qua statistiek een onbruikbaar vergelijk is?PauseBreak zei:Dit zal komen doordat de motor simpelweg meer toeren draait op 95 ipv 98.
MWH zei:Ik had de Modus nog niet gezien, leuk zeg! Heel bijzonder die klep-in-klep, nog nooit zo gezien. Voortaan ga ik elke Modus inspecteren!
Die mag je even uitleggen. Hoe kan brandstof invloed hebben op de overbrengingsverhoudingen? Of bedoel je dat je die 95 alleen tankt als je veel snelweg rijdt, en zo dus hogere toeren bereikt, waardoor het qua statistiek een onbruikbaar vergelijk is?PauseBreak zei:Dit zal komen doordat de motor simpelweg meer toeren draait op 95 ipv 98.
Als je geen CVT automaat hebt, is dit niet mogelijk als er niet iets slipt. Een versnellingsbak heeft vaste verhoudingen (op een CVT na), dus kan het toerental niet ineens anders zijn als in dezelfde versnelling gereden wordt.PauseBreak zei:MWH zei:Ik had de Modus nog niet gezien, leuk zeg! Heel bijzonder die klep-in-klep, nog nooit zo gezien. Voortaan ga ik elke Modus inspecteren!
Bedankt! Er zijn ook niet heel veel met die klep-in-klep. Er is een leuke optie die nog minder verkocht is en dat is de bijbehorende fietsendrager. Te herkennen aan twee vierkante uitsparingen onderaan de achterbumper.
Die mag je even uitleggen. Hoe kan brandstof invloed hebben op de overbrengingsverhoudingen? Of bedoel je dat je die 95 alleen tankt als je veel snelweg rijdt, en zo dus hogere toeren bereikt, waardoor het qua statistiek een onbruikbaar vergelijk is?PauseBreak zei:Dit zal komen doordat de motor simpelweg meer toeren draait op 95 ipv 98.
Nee, ik tank zoveel mogelijk 98, en met 98 (of 100) draait de motor simpelweg minder toeren op exact dezelfde snelheid als op 95 het geval is. Wel met kanttekening dat dit verschil me alleen is opgevallen op hogere snelheid (136km/u op de cc). Op 98/100 draait de motor dan zo rond de 2750tpm en op 95 is dat net boven de 3000tpm. Waar dat verschil vandaan komt weet ik niet. Wel weet ik dat exact dezelfde motor met een andere mapping 200pk levert (en ook in andere landen met 200pk is verkocht als dealertuning), dus wellicht dat het daar vandaan komt?
Er zijn ook niet heel veel met die klep-in-klep. Er is een leuke optie die nog minder verkocht is en dat is de bijbehorende fietsendrager. Te herkennen aan twee vierkante uitsparingen onderaan de achterbumper.
. Wel weet ik dat exact dezelfde motor met een andere mapping 200pk levert (en ook in andere landen met 200pk is verkocht als dealertuning), dus wellicht dat het daar vandaan komt?
Dat zal best. Maar die slip zou niet moeten kunnen verschillen per soort brandstof...PauseBreak zei:Er kan natuurlijk best wel wat slip in de automaat zitten inmiddels. Ding heeft toch ook al bijna 3 ton ervaring zonder enige vorm van onderhoud.
Wat wél kan zijn is dat de motor op RON98 rustiger loopt. En dit voelt wellicht als minder toeren?
Zo'n initiale is sowieso erg leuk heel stuk smaakvoller dan de reguliere versies.
volgens mij ligt in mijn laguna de zelfde motor (F4R) en hier komt er af fabriek 205PK uit. Zal vast op details iets afwijken maar het is in de basis het zelfde blokje. Wat ik wel opvallend vond overigens is dat deze blokjes niet op E10 brandstof mogen lopen. Maar over mijn auto word geen woord gerept, ook in de boekjes niet. Volgens de dealer zou mijn auto er wel op moeten kunnen lopen.
Klopt, het is zelfs een identiek blok. De Vel Satis krijgt hier ook geen E10 voor de kiezen
PauseBreak zei:Ik geloof dat ze dat inderdaad nog wel doen maar mijn auto’s komen niet bij de dealer tenzij het echt niet anders kan. Renault vraagt echt teveel voor wat ze leveren qua onderhoud.
Nico GTR zei:Das wel een heul groot verschil!!![]()
Je kunt voor diezelfde 250 overigens ook heeeeel veel onderdelen kopen.![]()
AsconaGT zei:Eigenlijk geen gekke dingen kijkend naar de kilometerstand en leeftijdgewone slijtagedingen die er bij horen. Maar als er een leaseauto in het verschiet ligt... Maar hoe lang zal dat nog duren voordat er daadwerkelijk iets voor de deur staat?
Pausebreak zei:Ik geloof dat ze dat inderdaad nog wel doen maar mijn auto’s komen niet bij de dealer tenzij het echt niet anders kan. Renault vraagt echt teveel voor wat ze leveren qua onderhoud.
PauseBreak zei:AsconaGT zei:(..). Alleen kom je dan op het punt dat mijn vrouw er anders over denkt en de sloep in gedachten al een paar weken geleden heeft verkocht. Er wordt ook al in de verleden tijd over Satan gepraat. Lastig.
Zij heeft er dus geen problemen mee om de familie in één van de twee handtassen te vervoeren?
Ik denk dat je dat een keer of 2 moet doen.. dan wordt er wel weer in de toekomstige tijd over Satan gesproken.![]()
Bentley Arnage zei:Ik zie dit topic nu pas. Wat een prachtige auto.
Altijd een zwak voor de Vel Satis gehad. Echt een speciale auto die qua looks eigenlijk nog steeds erg modern oogt, ondanks het feit dat de introductie toch al best wat jaren geleden is.
Pausebreak zei:Ik geloof dat ze dat inderdaad nog wel doen maar mijn auto’s komen niet bij de dealer tenzij het echt niet anders kan. Renault vraagt echt teveel voor wat ze leveren qua onderhoud.
Ga je met zo'n auto nog naar een specialist of weet een universele garage er ook wel raad mee?
Durashift zei:Zij heeft er dus geen problemen mee om de familie in één van de twee handtassen te vervoeren?
Ik denk dat je dat een keer of 2 moet doen.. dan wordt er wel weer in de toekomstige tijd over Satan gesproken.