Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nico GTR zei:En opzich...zo slecht rijd die nieuwe Citybug niet. En zuinig als het goed is.![]()
Ja en nee. De Peugeot is in veel opzichten een prima auto maar wordt wel enorm tegen gehouden door zijn motor. Dat 1 cilinder 3 pittertje is compleet levenloos en te zwak voor de auto. "Even" een vrachtwagen inhalen bijvoorbeeld kost echt plannen.
AsconaGT zei:Gaaf ding idd zo'n Polestar, ook in het blauw?
Ja en nee. De Peugeot is in veel opzichten een prima auto maar wordt wel enorm tegen gehouden door zijn motor. Dat 1 cilinder 3 pittertje is compleet levenloos en te zwak voor de auto. "Even" een vrachtwagen inhalen bijvoorbeeld kost echt plannen.
ach, geld dat niet voor de meeste A segmenters? De Up hier bij ons thuis is ook alles altijd volgas. even 'snel' accelereren zit er niet in en is echt terug schaken en goed plannen. Bij verkeerslicht gaat alles plankgas en kom je gewoon lekker vlot met het verkeer mee zonder dat je er asociaal vandoor gaat![]()
Mechanix zei:Ga je er een rallyauto van maken?![]()
Nico GTR zei:Dat word een fors lijstje dan....wel leuk idd! Succes en ben benieuwd naar t resultaat.
TYN zei:Ontzettend gaaf als je dat allemaal zelf kan.![]()
Mechanix zei:Wow, flink project! Lijkt me leuk om te volgen.
MWH zei:Meer lol voor minder geld wordt lastig!![]()
Geweldig wat je allemaal aan werkzaamheden hebt gepland, lijkt me heel gaaf om zoiets te (kunnen) doen.![]()
Zadelsnuiver zei:Wat goed dat de Corsa zonder morren door de keuring kwam, niks voor klokje rond dat ding?
Ook mooie plannen om de Corsa weer lekker fris te maken, terwijl de boel open is heeft het dan nut om bijvoorbeeld een nieuwere bak te monteren? Koop je voor 5 tientjes op de sloop, kun je daarna écht weer jaren vooruit
Qua spuiten lijkt me ook een tof project, al zou ik zelf misschien proberen de auto helemaal te "verven". Staan een boel filmpjes op YouTube van mensen die hun auto met rustoleum en een roller hebben geverfd met echt verbluffende resultaten!
Zadelsnuiver zei:Wat goed dat de Corsa zonder morren door de keuring kwam, niks voor klokje rond dat ding?
D Elzinga zei:Zadelsnuiver zei:Wat goed dat de Corsa zonder morren door de keuring kwam, niks voor klokje rond dat ding?
Hij kan het nooit slechter doen bij Klokje Rond dan de Corsa van die andere (voormalig) forummer.:T
Mechanix zei:Mooi dat de TDM weer klaar is voor het voorjaar! Mijn Bandit moet ook een grote beurt hebben. Heeft inmiddels ruim 75.000 km gelopen. Zal wel weer het een en ander gaan kosten...
Mechanix zei:Auw!Ja, die voel je wel effe in de portemonnee. Ben bang dat ik ook zo'n bedrag kan stukslaan op mijn Bandit. En dan blijft het een motor van 14 jaar oud en 75k op de klok...
Als je de TDM ook voor langere toerritten wil gebruiken, ga je je wel ergeren aan hogere toeren op de snelweg. Persoonlijk zou ik voor het standaard tandwiel gaan.
Mechanix zei:Zit even te twijfelen of ik m'n motor nu wegbreng voor groot onderhoud. Voor hetzelfde geld mag je volgende week ook geen plezierritje meer maken.![]()
F Mitsi zei:Haha, geniaal. Die zag ik niet aankomen. Goed bezig zeg! Ook qua sleutelen en plannen. Erg leuk om te volgen.
Engineer2 zei:Hele gave aankoop! Ik kan me de MV6 nog wel herinneren. Zo rond de eeuwwisseling liep ik stage bij een Opel dealer en er waren daar veel Omega B's in onderhoud waaronder ook een paar MV6 versies. Bijzonder fijne auto!
Zadelsnuiver zei:Heel tof! Mooie uitvoering ook. Mijn eerste baas had een MV6, heb er veel in gereden toendertijd want ik was zo jong dat ik geen auto van de zaak kreeg maar omdat het toch representatief moest zijn kreeg ik de Omega telkens mee wanneer ik naar een klant moest. Kan me nog goed herinneren dat ik in de regen een lege parkeerplaats opzocht en met de TC uit even wat donuts had gemaakt![]()
Heeft deze ook de stopwatch knop op de automaatpook?
MWH zei:Gaaf zeg! Lastig dat je zo weinig kan en mag inderdaad, maar je kan je nu wel extra lang verheugen op het aanpakken van deze auto!![]()
opel omega zei:Tijd voor foto's! Dit was op weg naar de stalling waar hij geplaatst is.
speedtouch zei:opel omega zei:Tijd voor foto's! Dit was op weg naar de stalling waar hij geplaatst is.
Zijn de wielen van de grond? (omdat hij zo lang geparkeerd blijft)
Damianw26 zei:Goede aankoopMachtige V6 in de juiste kleur!
AsconaGT zei:machtige MV6!
Ik heb er ooit een H0 schaalmodel van gekocht omdat ik een echte niet kon betalen, heel lang geledenHeb er wel eens in gereden, de eerste auto waar ik mee reed met af fabriek xenon. Ook van de achterbankverwarming van het desbetreffende model was ik van onder de indruk.
Het zijn niet de goedkoopste auto's om in te rijden, een tijd lang kwamen ze in handen van mensen die hem wel konden aanschaffen maar niet het onderhoud konden geven wat ze wel nodig hebben waardoor ze snel af takelden. Al dan niet afgetrapt met driften en andere ongein.
Wees er zuinig op!zoals je zegt; ze beginnen weer in waarde te stijgen
Idefiqs zei:Wat een prachtige Omega zeg! Proficiat en veel plezier ermee, als Opelliefhebber van de oudere generaties ben ik jaloers!![]()
Escher zei:Gefeliciteerd met de aankoop, lijkt me een lekker dik uitgeruste Omega! Bovendien ook een leuk 'rescue project', je weet sowieso dat de auto nu een veel betere toekomst voor de boeg heeft dan wanneer 'ie zou opgereden worden voor die luxe-garbage run.
speedtouch zei:@opel omega, als je nog wat spaarcenten over hebt:
https://www.autowereld.nl/opel/senator/b-3-0i-cd-automaat-nl-auto-1e-eigenaar-33229104/details.html