Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Gerwin, ja veel meer, is gewoon praktischer met de achterbank (al blijft de ruimte beperkt), rijdt relaxter en niet gejaagd en heb zelfs de motor dit jaar amper aangeraakt, mede ivm. aanhoudende rugklachten waardoor rijden gewoon niet gaat.

@Rob, ja 130PK zal wel een feestje zijn in de Corsa lijkt me. :cool:

Goed nieuws Gerwin, ze maken er wel werk van.

Ik heb vandaag onze Clubman mee, inmiddels 103.491 km op de teller, ook de 136 PK versie, maar ik merk niets van de "problemen" die jij ervaart, niet inhouden met koud of stotteren/inhouden bij hogere snelheden. Bij wegrijden zet ik hem in sport en rijdt soepel.

Ik reed gister mee in een Clubman JCW en dat geluid is toch wel tof. Geeft net wat extra beleving. Ik zit met een schuin oog naar cabrio's van die generatie te kijken. Moet toch eens met de 1.5 driecilinder rijden en dan eens met een cabrio Cooper S, om zelf vast te stellen wat het verschil in beleving is.

Dat klink heel goed Gerwin! Top! Hopelijk nu snel een oplossing...een mini lijkt mij ook heerlijk maar mijn vrouw wil er echt niet aan. Ook zon lekker sportief gooi en smijt autootje met niet al teveel gewicht. Die worden steeds zeldzamer.

Een Cooper S of een cabrio, om je in de verleiding te brengen ;)
Ik bevindt mij niet in de financiële positie om bij deze dealer een occasion aan te schaffen heb ik al gezien bij hun aanbod ;)

Ik heb vandaag onze Clubman mee, inmiddels 103.491 km op de teller, ook de 136 PK versie, maar ik merk niets van de "problemen" die jij ervaart, niet inhouden met koud of stotteren/inhouden bij hogere snelheden. Bij wegrijden zet ik hem in sport en rijdt soepel.
Mmm, dat is ook nog wel een goede... ik kan de rijstand wel eens aanpassen om te kijken of dat iets veranderd.
Ook weer nuttige info richting de garage.

Ik rij nu weer dagelijks in de Swift, maar zal mijn vrouw eens lief aankijken of ik de Clubman weer een paar dagen mee mag ;)

Verder rijdt ie trouwens super hoor. Die 136pk vind ik voldoende en je kunt er hartstikke leuk mee rijden.
Ik denk dat vooral bij de cabrio zo'n 2.0 wel extra beleving geeft.

Dat klink heel goed Gerwin! Top! Hopelijk nu snel een oplossing...een mini lijkt mij ook heerlijk maar mijn vrouw wil er echt niet aan. Ook zon lekker sportief gooi en smijt autootje met niet al teveel gewicht. Die worden steeds zeldzamer.
Heel eerlijk? Ik vond een Mini ook nooit wat en de Clubman al helemaal niet.
Maar op een 1 of andere manier ben ik 'm steeds leuker gaan vinden en bij de proefrit was ik verkocht.

Dus misschien gewoon eens mee gaan rijden, misschien is ze dan om haha

Dus misschien gewoon eens mee gaan rijden, misschien is ze dan om haha

Nee hoor..gaat hem niet worden. Zij vindt ruimte op de achterbank waar ze fatsoenlijk de kids kan vervoeren, praktisch gebruiksgemak, een niet al te grote auto maar wel een grote kofferbak belangrijker dan bv een retro-uiterlijk of een hip model.
Dat is bij een Mini Clubman wel beter voor elkaar maar vinden we weer te groot als tweede auto. Twee SW's op de oprit is ook wat overdreven..:)

Maar gaan we ook niet doen. Ik ben eerst weer aan de beurt..:)

De afgelopen twee weken hebben ineens twee vrienden allebei ook een 330i gekocht. Eentje zelfs nagenoeg gelijk aan die van mij. Nu voel ik mij bijna genoodzaakt vaart te maken om iets anders te kopen, moeten wel een beetje van het 13 in een dozijn gevoel af :p

Eerst de schade maar eens laten repareren.... Daarvoor vorige week langs het schadebedrijf geweest, ik sta voor begin november op de planning. Medewerkster durfde het bijna niet hardop te zeggen. Tsja, het is vervelend maar de auto heeft geen storingen en rijdt prima, dus voor mij geen groot probleem.

Alles is druk tegenwoordig. Voor onze vakantie een plaatselijke storm gehad, daarbij is een rolscherm kapot gewaaid. We hadden pas na onze vakantie tijd om er werk van te maken met als gevolg dat ze pas over een week of twee überhaupt langs kunnen komen om de schade op te nemen. Dat vind ik irritanter dan de auto eerlijk gezegd, want geeft wat praktische problemen.

Klopt...ik maakte een afspraak voor een onderhoudsbeurtje voor mijn nieuwe fiets...kan ook pas 2 oktober terecht.

Het was een gemengd weekend. Zaterdag met vrienden en kids in Drouwenerzand geweest. We hebben het leuk gehad maar een keer en nooit weer...all you can vreet en bijzonder publiek. Er was ook "live" muziek door het park. We waren helemaal overprikkeld door al het lawaai en lagen daarna om 21.30 helemaal kapot op bed..:)

We komen ook geregeld in Duinenzathe (zelfde concept) maar daar is het veel prettiger.

Gisteren op condoleance geweest (tweede van de week) ivm overlijden vader beste vriend van mij en daarna weer doorracen naar het voetbal. We hebben alles met de Corsa gedaan en is een hele fijne metgezel. Mijn vrouw zat achterin met de dochter en ze gaf aan dat ze daar vorstelijk zaten.

Collega had een kleine schade aan de auto en kon ook pas in de loop van november terecht.

Dat is bij een Mini Clubman wel beter voor elkaar maar vinden we weer te groot als tweede auto. Twee SW's op de oprit is ook wat overdreven..:)
Och, ik fietste vorige week door de nieuwbouwwijk en bij 3 villa's op rij stond er zowel een Clubman als een grotere SUV (XC60/X5/Electrische chinees) op de dam. Dus het kan prima :p

Nu voel ik mij bijna genoodzaakt vaart te maken om iets anders te kopen, moeten wel een beetje van het 13 in een dozijn gevoel af
Je hebt groot gelijk. Als hier in de buurt ineens iedereen een oranje Clubman koopt, gaat die van ons ook weg :cool:

Alles is druk tegenwoordig.
Jup.
Onze koelkast is kapot: ik had er over gemaild maar een week later nog geen reactie, net gebeld en eerstvolgende mogelijkheid half september.
Als ik een dag wilde die mij uit zou komen, dan werd het in de loop van oktober :cautious:

We waren helemaal overprikkeld door al het lawaai en lagen daarna om 21.30 helemaal kapot op bed.
Dat geloof ik graag... hoor over beide all inclusive parken eigenlijk wel hetzelfde verhaal. Ideaal voor een kinderfeestje, maar wel heel veel drukte/prikkels.

Heb van een collega gehoord dat ze de kinderen in eerste instantie bewust niet verteld hebben dat het all inclusive was... Laatste uurtje mochten ze pas losgaan ;)

Drouwenerzand en Duinenzathe heeft toch een gelijk concept? Drouwenerzand gericht op gemiddeld iets oudere kinderen voor mijn gevoel?
Vind het wel ideaal met de kinderen in onze leeftijd. Niet te groot, de oudste kan overal wel in eigenlijk. Prijs/kwaliteit prima. Niet te ver weg ook. Ben er na een dag wel klaar mee, maar dat ben ik met de Efteling ook wel :D

En dat all you can eat is leuk, maar persoonlijk eten wij er niet meer of minder om. Dat de rest gelijk na binnenkomst aan de kroketten gaat moeten ze lekker zelf weten.
Verbaas mij net zo goed altijd over al die bolderkarren die mensen meezeulen naar de dierentuin waar wij een abonnement op hebben, helemaal afgeladen met eten/drinken :D

Wil graag nog een keer naar Disneyland, maar daar moet je eigenlijk meerdere dagen voor uit trekken. Zie mezelf alleen nog niet meerdere dagen door zo'n park slenteren. Sowieso wachten we even tot de kinderen wat ouder zijn.

Wil graag nog een keer naar Disneyland, maar daar moet je eigenlijk meerdere dagen voor uit trekken. Zie mezelf alleen nog niet meerdere dagen door zo'n park slenteren. Sowieso wachten we even tot de kinderen wat ouder zijn.
Ben er 3x geweest.
Eerste keer zat ik op de basisschool en gingen we met het werk van mijn vader; een onvergetelijke ervaring.
De 2e keer was met schoonfamilie; alleen volwassenen, geen kinderen.
De 3e keer liep het abonnement nog en ben ik met vrouwlief geweest.

Heb er 3x van genoten en zou nog wel een keer heen willen. Maar allemachtig, wat is het duur...

Mijn schoonouders hadden het toen wel echt top geregeld: we hadden een hotel ergens in een dorpje op ca. 10 minuten afstand met de metro.
Hotel > station was iets van 20 minuten lopen (of met de gratis shuttlebus)
En naar Parijs was het met de metro iets van 30 minuten.

Dat zou ik zo weer doen.

Ben vorig jaar 2 dagen in Disneyland Parijs geweest, maar ik vond het tegenvallen. Erg lange wachtrijen bij zeer verouderde attracties. Studiopark was wel erg leuk, maar al met al, voor ons niet voor herhaling. We hadden wel een hotel bij Disney zelf, ToyStory thema, dat was allemaal wel goed geregeld met de shuttle bus.

Vervelend Richard, dat ze ook een 330i gekocht hebben. Maargoed, zolang je verder tevreden bent. Kan je wel lokaal meetings houden. :)

balen dat het tegenvalt Rob, als ik het zo hoor zou ik ook overprikkeld raken. Ik ken het overigens niet, maar is voor ons ook niet in richting.

Kan je daar zo makkelijk het logo af halen? Ik vind dat zo goedkoop staan bij dit model.

Disneyland: wij zijn er in 2022 geweest, met de personeelsvereniging van werk. Was leuk om na 30 jaar weer eens te zijn. Bijzonder opgezet park, op elke vierkante centimeter heb je muziek. Heel apart is dat.

Wat is Drouwenerzand voor iets? Het zegt me helemaal niks.

Leuke Corsa A, zou ik uit nostalgie ook wel willen hebben, maarja waar laat je het allemaal he ;).

Standaard had je een grille met versmolten/gegoten logo, je had er ook waar je het logo af kon halen, hield je wel 2 gaatjes over, en aftermarket had je logoloze grille.

Drouwenerzand is een wat kleinschaliger pretpark, gericht op kinderen tot +/- 12 jaar ofzo. Geen grote achtbanen, maar wel genoeg attracties. Eten en drinken zit er bij in.

Duinenzathe hetzelfde, alleen daar hebben ze net als Verkeerspark Assen vroeger ook van die trapauto's en een heuse politieagent.

Ik ben ook nog nooit in Disney geweest, dus wil het zelf ook graag nog eens zien. Kost een flinke stuiver, maar volgens mij is goed timen van je bezoek en een kortingsactie ook wel een must.

Dat zeker Richard!

verkeerspark Assen ben ik vroeger nog weleens geweest :) net als de Autotron toen dat nog een pretpark was. Erg leuk!

Ah, een klein pretpark. Vandaar :)

Verkeerspark Assen en Autotron waren echt mijn favorieten inderdaad! Zonde dat het beide niet meer bestaat, al rijdt een groot deel van de inboedel van Verkeerspark Assen ergens anders rond, ik dacht Appelscha?

Disneyland...ook nog nooit geweest. Als ik die prijzen zie ga ik liever een weekendje of zelfs een weekje weg naar een mooi park in de natuur zonder wachtrijen en drukte...
Ook dat is leuk inderdaad. Elk een andere ervaring, maar je kunt het geld maar 1 keer uitgeven ;)

@Barri: Dat is het park 'Duinen zathe', daar is heel wat materiaal van verkeerspark Assen heen gegaan.

Verkeerspark Assen was altijd wel een belevenis zeg, mooie herinneringen aan.

Paar weken geleden met mijn zoon in Duinen Zathe nog in zo'n karretje lopen trappen..mijn zoon kreeg nog een bekeuring wegens rijden tegen het verkeer in....:)

Lijkt ie op zijn vader...lag vanmorgen sinds lange tijd weer eens een brief van het CJIB op de mat...had het er vant weekend nog over met maat van me dat het al lang goed ging...nu ben ik vorige week maandagmorgenvroeg op de A7 gepakt met 120 km/u gecorrigeerd 116 km/u oftwel 180 euri's...sunde geld..
Foto bekeken en herkende moment precies..reed op de foto net naast zo'n knalgroen/gele Octavia waar ik continu wat stuivertje mee zat te wisselen en die plotseling opeens het gas los liet...Waze heeft me op dat moment in de steek gelaten..die gaf niks aan...;)

mijn zoon kreeg nog een bekeuring wegens rijden tegen het verkeer in....
Hahaha, heerlijk zoiets. Ik weet ook nog dat ik een bekeuring heb gehad, maar geen idee meer waarvoor ;)

Lijkt ie op zijn vader...lag vanmorgen sinds lange tijd weer eens een brief van het CJIB op de mat...
Aiii, das inderdaad sund. Ik moet het afkloppen, maar bij mij gaat het al lange tijd goed.
Ze zijn hier in de buurt wel bezig met een focusflitser steeds op een andere plek op een N-weg neer te zetten.

Goed dat ze het doen, maar op rustige tijden wil ik nog wel eens wat harder dan 100 rijden omdat je overdag nog geen 80 kan rijden. Beetje compenseren... maar dat laat ik nu wel ;)

Balen Rob, ik had er vorige week 1 van 201,- :( 16 KM binnen de bebouwde kom op een 70 weg. Reed gewoon met het verkeer mee dus veel mensen hebben hem gehad vrees ik.

Balen Rob, ik had er vorige week 1 van 201,- :( 16 KM binnen de bebouwde kom op een 70 weg.

Het zijn wel stevige bedragen geworden hoor. Zeker op de snelweg. Ik rijd eigenlijk altijd minimaal 120 km/u....misschien toch maar wat temperen want de flitsmelders laten me geregeld in de steek...

Boetes zijn niet meer grappig in Nederland inderdaad. Ik rijd de meeste tijd vMax +10. Dat betekent in de praktijk nog steeds een boete, maar is toch wat minder vervelend als je net die ene flitser mist.
Nu ook zo ingesteld dat Flitsmeister altijd opstart als ik in de auto stap. Heb niet de betaalde versie, maar met automatiseringen kan dat ook gewoon. Krijg de meldingen dan gewoon over de speakers, precies zoals ik wil.

Moet zeggen dat de eerste weken na de vakantie ook altijd een beetje billenknijpen is, gaat tot nu toe goed gelukkig. Zijn toch veel km's in korte tijd, vaak wel wat te hard en in het buitenland staan ze soms zeer goed zichtbaar maar soms ook op akelige verdekte punten.

Hier in de buurt heb je de waarbeek. kleinschalig pretpark. maar sinds je er onbeperkt kunt eten (patat, frikandellen, ijsjes, etc.) trekt het wel een bepaald publiek ... Onze kinderen zijn bijna uit dit park gegroeid gelukkig.

Ik ben zelf niet zo van de pretparken. ik vind achtbanen wel leuk, maar 40 minuten wachten voor een ritje van 2 minuten niet. Maargoed, kinderen vinden het wel heel leuk dus dan ga ik uiteraard ook gewoon mee. Maar disneyland slaan we wel over, dat geld heb ik er zeker niet voor over nu.

ik vind de verkeersboetes ook buiten proportioneel. zeker de kleine overtredingen worden gelijk enorm beboet.

ik zag laatst ook een video van Agent Emiel in alkmaar. Dat een bestuurder een bekeuring krijgt voor de telefoon is helemaal terecht. Die bekeuring is iets van 400+ euro. Geld wat voor mensen echt heel erg veel geld is maar meer dan terecht. maar daar bovenop gooit hij ook nog 300 euro voor onnodig links rijden. gewoon 700 euro aan de broek. Denk dat met 400 euro de boodschap ook echt wel over komt.

Ja dat zijn geen normale bedragen meer, schiet naar mijn idee ook zijn doel voorbij. Telefoon daargelaten, helemaal terecht, hoeveel je dat nog ziet op de weg dagelijks. Ook die jonge kids op een fatbike zonder te trappen met een telefoon in hun handen die dan sporadisch naar de weg kijken. Bij ons in de straat, redelijk drukke doorgaande weg is het gewoon wachten tot dat een keer mis gaat.

Ik ben ook niet zo van de pretparken, 1x per jaar met Ah kortingskaartjes naar de Efteling vind ik dan ook wel weer voldoende.

Mogguh!

Gisteren de Clubman weer naar de dealer gebracht.
Heb een iX1 meegekregen als leenauto; niet verkeerd ;)

Rijdt prima zoals elektrisch dat is: comfortabel, snel en makkelijk.
Niet te veel waarschuwingsdingetjes dus dat is fijn.

Maar je merkt wel dat er wat voordelige keuzes zijn gemaakt in het interieur: richtingaanwijzerstengel voelt bijvoorbeeld goedkoop (licht) aan.

iX1 is wel een leuke auto, jammer dat ze dan op interieur wat mindere keuzes maken, maar dat zal zeker met de kosten te maken hebben.

Ik vind sowieso dat bij de instapversies , ook bij audi en mercedes dat het allemaal niet over houd qua materiaalgebruik, opties, luxe, etc. zeker nu zelfs de koreanen en straks (of nu al) de chinezen ook al enorme stappen zetten met fantastische materialen en luxe, ook in de goedkopere segmenten, dat de premium merken het steeds moeilijker en moeilijker krijgen.

B rijd de laatste tijd vaker in andere auto's dan ik. Er staat vaak een Hyundai Ionic 5 op de stoep, daar is ze niet zo'n fan van, maar ligt ook aan dat het een enorme kale auto is. ziet er ook echt goedkoop uit van binnen. Daar hebben ze er maar 1 van en wil doorgaans niemand mee. Beetje het sletje van de zaak.
Soms heeft ze een ford explorer EV mee, daar is ze wel heel erg over te spreken en die heeft ze het liefste mee, niet specifiek een reden. overall een fijne auto volgens haar.
Maar ook staat er af en toe een ID Buzz mee. die vind ze de reikwijdte vooral een ding en de multimedia. Ik heb met haar echt zeker een 15 minuten zitten klooien om de telefoon te koppelen en de multimedia een beetje te doorgronden. Is een kwestie van wennen natuurlijk. Ook daar is materiaalgebruik echt heel matig, maar dit betreft dan wel de cargo versie dus zal allicht een verschil maken.

Altijd leuk om wat te kunnen afwisselen qua auto; beetje kijken en vergelijken en voor mij altijd een goed moment om te kijken wat ik belangrijk vind aan een auto.

Die opmerking over de IDBuzz begrijp ik helemaal: ik heb er ook een paar keer mee gereden en dat koppelen was echt een gedoe. Zoiets zou juist heel simpel moeten zijn.
Verder gewoon een werkbussie maar door de elektrische aandrijving reed het wel fijn.

Qua aandrijving zijn eigenlijk de meeste EV's altijd wel goed. Lekker soepel en vlot en lekker stil. Remmen / regenereren zit wel fors verschil in is mijn ervaring. Ook qua onderstel hebben lang niet alle EV's dat lekker voor elkaar, al word dat ook beter. Zware auto's willen ze wel comfortabel hebben maar met het zware accupakket krijg je snel stugge dempers en dat rijd dan weer niet fijn. Maar ook daar staat de techniek niet stil.

Volgende week staat de ID buzz weer voor de deur een dagje of 2. volgende week vrijdag ga ik naar duitsland voor wat dingen kopen en tanken. Denk dat ik de 200 euro voor een tankbeurt nog wel voor blijf.

Ik mis het one pedal driving van de Ampera-e wel. Als je die in stand L zette stond hij écht stil als je het pedaal liet vieren. Bij de ëc4 X blijft hij altijd rollen. Ook is de regeneratie nooit even sterk, dus het is altijd bijremmen geblazen. Aan de andere kant heeft mijn 'Max'-uitvoering een automatisch filerijdsysteem, dus hij kan bij files wél tot stilstand remmen en rijdt dan autonoom weer weg. Dat is me lekker!

Is het niet ergens in een menu (ver weg geborgen) in te stellen? De regeneratie hangt ook wel af van de vullingsgraad van de batterij. Mijn Tesla waarschuwt op het scherm als er niet dmv regeneratie afgeremd kan worden.

one pedal driving zou voor mij een must-have zijn als ik elektrisch zou gaan rijden. Tesla maar ook de Mustang hebben dat (waar ik zo nu en dan mee rijd dan), en je komt ook helemaal tot stilstand zonder rempedaal aan te raken.

Ik was vandaag in Duitsland. Moest ook tanken, maar daarvoor hoef je niet meer naar Duitsland. Dezelfde prijzen als in NL. gingen aardig wat liters in, ik was €114 kwijt. Pfoh.

One pedal: in tegenstelling tot wat je overal leest heeft onze Citigo het ook. Je kan zo exact voor een verkeerslicht tot stilstand komen. Niet teveel rommelen met gas bij, want dan blijft ie wel rollen.

One-pedal-drive zijn de meningen verdeeld in mijn omgeving. heb collega's die het echt willen omdat ze het niet fijn vinden of omdat passagiers het niet fijn vinden. De renault 5 die wij hebben heeft het niet en eerlijk gezegd mis ik het ook niet. Hij remt wel af tot vrijwel stilstand in de B modus, dan kruipt hij alleen nog iets, alleen wil je echt helemaal tot stilstand komen dan moet je de rem wel bij gebruiken. Maar ik zet hem altijd in de D stand, gas los gaat hij lekker wat zeilen en dus gevoelsmatig wat soepeler en zuiniger ook. Zeker op de snelweg.

Vandaag met de Kever @work, lekker ritje zo en einde dag binnendoor op het gemakje terug naar huis.
Ik merk wel echt dat de lichtopbrengst van de koplampen nihil is dus daar ga ik eens induiken wat er wat meer licht geeft, al is het maar om op te vallen. Normaal rijd ik niet met schemer natuurlijk dus had de lampen nooit eerder aangehad tijdens het rijden :).
Dakrekje is er af voor het najaar/winter, dan kan ik mijn autohoes er wat makkelijker overheen schuiven.

One pedal gebruik ik niet, ik vind dat hij dan veel te abrupt gaat afremmen, ik heb regenereren nu op de een na laatste stand en dat is meer dan prima, rem ik een klein beetje bij tot ik tot stilstand kom.

Inmiddels trouwens de 19.000 km grens gepasseerd gisteren, in 8,5 maand.

Hij is omgebouwd naar 12 volt, maar zijn echt 2 waakvlammetjes, waarschijnlijk zijn de lampen ook al uit de jaren dat we nog met guldens betaalden.

Je hebt zeker duplo lampen, dus geen halogeen? Ik heb h4 lampen en die geven prima licht. Weet niet of dat zo 1op1 te vervangen is.

Ik ga er binnenkort eens naar kijken, massapunten schijnt ook een dingetje te zijn. Zal alles eens goed schoonmaken en inderdaad kijken wat voor lampen er in zitten. Ik heb al wel ene soort ombouw sets gevonden. In d egarage met het licht uit leek het prima te werken :p

Ik vermoed Duplo lampen, daar passen H4 (led) wel in mits er een tussenring wordt geplaatst. De Duplolampen waren volgens mij ook maar iets van 35 Watt oorspronkelijk..... Wordt het zoiets:

Terug
Bovenaan