Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Dank allen.
Ik had echt een band met dat beest, dat maakt het zo lastig. Eigenwijs beest, maar zo leuk. Had ook het gevoel dat ie me echt begreep. Hij had een goede ingebouwde klok en zorgde er ook voor dat ik niet op de bank in slaap zou vallen omdat ik m daarna altijd eten gaf. Zijn aanhankelijkheid, aanwezigheid en eigenwijsheid mis ik dus direct al.

Dank.

Bij jullie ook zoveel regen vandaag? Vanochtend om half zeven al wat stevige buien en zojuist weer. Heerlijk hoor!

Er is nu een Historisch Festival hier net buiten het dorp, al die oude tractoren waren net met een rondrit bezig. Iedereen zat er als verzopen katjes op. Het regende ook serieus hard.

Regen? Wat is dat...? Vanmorgen een paar drupjes weer...verwaarloosbaar weinig...alles ging weer onder ons langs...

Wordt echt wel tijd..alles gaat dood in de tuin...

Sterkte Barri. Verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen van je huisdier. Hebben zelf een hond en moet er niet aan denken om hem kwijt te raken. Hoe gek je met zo’n beestje kunt zijn…

Sterkte Berry, 12 jaar is een lange tijd!

@ Regen, hier ook sinds gisteren en vandaag ook. Ondanks dat ik na onze vakantie vrij regelmatig gesproeid heb werkt er toch niets beter als regenwater. Het gras was groen, maar is nu zichtbaar nog wat beter in zijn element.

En toch, ben al weer klaar met de regen en "kou". Doe mij de zon en het warmere weer maar :cool:

Einde zomervakantie van de kids werd letterlijk wel even vormgegeven met aardig wat regen vanmorgen. De oudste alweer naar groep 6 en de jongste naar groep 3.

Ik vind het iets minder warme weer wel even prima. Doe je thuis ook nog eens wat..:) Dat luie warme weer vind ik op vakantie wel prima maar als je weer aan het werk ben of thuis iets moet doen of wilt sporten vind ik het helemaal niks.

De werkweek begon hier alweer heftig. Kreeg net bericht dat partner van collega van de afdeling tijdens hun vakantie in Zweden is overleden aan een hartstilstand...ze hadden net een bus helemaal zelf omgebouwd naar een camper en ermee aan het reizen. En dat terwijl mijn collega net aan het terugkrabbelen was vanuit een burn-out vanwege onder andere het overlijden van haar vader. Erg verdrietig.

Mogguh allen!

Na 2 weken vakantie weer aan de bak.
Het is wel weer even inkomen zeg... maar goed, ik maak er maar weer het beste van.

@ PHEV: als ik kijk naar de ervaringen van mijn ouders met hun Captur PHEV, sla ik het concept van een PHEV ook maar over. 2 keer een olielekkage waardoor de elektromotor vervangen moest worden... gelukkig grotendeels onder coulance/garantie. Maar dat was met dank aan de dealer want vanuit Renault Nederland werd het in eerste instantie gewoon afgewezen.

@ Berry: Ahjoh, wat verdrietig :( sterkte met het verlies!

De werkweek begon hier alweer heftig. Kreeg net bericht dat partner van collega van de afdeling tijdens hun vakantie in Zweden is overleden aan een hartstilstand...
Allemachtig, dat zijn wel pittige berichten inderdaad... en als je een wat hecht team hebt, dan hakken dat soort berichten er extra hard in.

Dat zijn heel pittige berichten Rob, heftig en erg verdrietig nieuws :(

Hier ook regen, wel lekker, maar zie toch ook liever de zon als is 30+ zeker niet nodig.

Heb overigens na de vakantie mijn oude hobby vissen weer opgepakt, hengel gekocht er wat andere spulletjes en ben nu een paar ochtenden in het weekend, ben toch altijd vroeg wakker, bij ons in de wijk gaan vissen. Gewoon werphengeltje met dobbertje en toch al diverse soorten vis gevangen, leuk wel weer zo tussendoor. Niet om de hele dag weer aan de waterkant te zitten, maar zo paar uurtjes in de ochtend of na het eten is wel lekker. Is op 5 minuten lopen van huis dus ideaal.

Zo Rob, dat is heftig. Ik heb het idee dat jullie bij de collega's en familie het geluk niet aan jullie zijde hebben. Want ik kan me herinneren dat je vaker dit soort berichten hebt. Heftig hoor!

Het was alweer duidelijk drukker op de weg vanochtend. Regio noord begint dus weer? Wij zitten net op de grens, en Midden heeft nog twee weken.
Als het weer echt druk wordt, dan gaan wij op vakantie.

Zo Rob, dat is heftig. Ik heb het idee dat jullie bij de collega's en familie het geluk niet aan jullie zijde hebben. Want ik kan me herinneren dat je vaker dit soort berichten hebt. Heftig hoor!

Misschien deel ik het ook wat meer dan anderen maar bij mijn vorige werk en mijn huidige werk heb ik inderdaad al de nodige sterfgevallen gehad.

Heb overigens na de vakantie mijn oude hobby vissen weer opgepakt, hengel gekocht er wat andere spulletjes en ben nu een paar ochtenden in het weekend, ben toch altijd vroeg wakker, bij ons in de wijk gaan vissen. Gewoon werphengeltje met dobbertje en toch al diverse soorten vis gevangen, leuk wel weer zo tussendoor. Niet om de hele dag weer aan de waterkant te zitten, maar zo paar uurtjes in de ochtend of na het eten is wel lekker. Is op 5 minuten lopen van huis dus ideaal.

Haha..goed bezig! Je raad nooit wat ik een paar jaar geleden heb opgepakt: hetzelfde.. :)

Ik ga nu geregeld met een maat van mij er even op uit als de tijd ons gegund is met het werk van mij en mijn vrouw en onze jonge gezinnen. Heerlijk ontspannend even zonder drukke kids bij het water..:)
Maar vorige week met zoonlief ook nog wezen vissen en kon me al keurig helpen bij het landen van een zeelt en het fotograferen van mij en de vis..:)

Leuk Rob, ja vroeger heel veel gevist, dagen, nachten, buitenland maakte niet uit. Maar zo in de wijk, relax met een hengeltje en tasje met spulletjes en klein beginnen :) gisterochtend 08.40 mijn eerste karpertje van +/- 25 cm gevangen. erg leuk. Ik ga nu lekker alleen, rustig als iedereen nog slaapt :) Binnenkort eens kijken om samen met een vriend te gaan die ook weleens vist met zijn zoons. Heerlijk ontspannen.

@Berry, ik merkte ook wat meer drukte deze ochtend. Scholen starten hier volgende week, maar was zeker drukker.

@ Vissen: vroeger nog wel eens gedaan met opa en kameraden maar de laatste 15 jaar niet meer ;) was toen ook vooral in de buurt en overdag.

Wel een andere 'rustgevende' hobby opgepakt: sinds 2 jaar heb ik een metaaldetector waarmee ik soms op een avond even 2 uur loop te zoeken.

Ook op plekken waarvan ik weet dat de kans nihil is dat ik wat vind, maar het is wel lekker zo in de weilanden.
Hoofd weer lekker leeg, geen mensen om mij heen. Super.

Als het weer echt druk wordt, dan gaan wij op vakantie.
Ideaal als je niet gebonden bent aan de schoolvakanties! Scheelt ook mooi een paar euro ;)

Lijkt mij ook leuk Gerwin, en dan toch de kans op iets unieks! Hiermee beginnen heeft ook een tijdje door mijn gedachten gezweefd.

Het is vooral leuk om op grond te zoeken waar vroeger afval uit de steden is gestort; dan vindt je nog wel eens leuke dingetjes.
Voor een ander zal het rommel zijn, maar het heeft een bepaalde historie en dat vind ik dan weer mooi; oud muntje, loodjes, stukje van een drukplaat, etc

Ohja, autogerelateerd: Mini is bij de dealer geweest maar zij konden het 'schokken' niet constateren en verder was er niks mis met de auto aldus hun.
Dus aan de ene kant mooi dat de auto verder goed is, maar het schokken is er nog steeds, dus er is iets wat niet helemaal klopt.

Dit natuurlijk gemeld en kwamen ze met de reactie: 'misschien kun je 'm nog eens een keer brengen, zet je 'm 2 dagen neer en dat je dan zelf op een ochtend een keer meerijdt met de monteur.'

Dat betekent 3x op en neer naar de dealer (totaal van 4 uur reistijd) en moet ik een vervangende auto zien te fixen en iemand die met mij mee kan om de auto te brengen/halen. Pfoah, gedoe.

Verder was de communicatie in het gehele traject echt uitstekend hoor, dus dat is een kleine plus ;)

Dus maar even zien wat we nu doen...

Laatst bewerkt:
Ohja, autogerelateerd: Mini is bij de dealer geweest maar zij konden het 'schokken' niet constateren en verder was er niks mis met de auto aldus hun.
Dus aan de ene kant mooi dat de auto verder goed is, maar het schokken is er nog steeds, dus er is iets wat niet helemaal klopt.

Dit natuurlijk gemeld en kwamen ze met de reactie: 'misschien kun je 'm nog eens een keer brengen, zet je 'm 2 dagen neer en dat je dan zelf op een ochtend een keer meerijdt met de monteur.'

Jemig...zo blijft het niet echt opschieten. Ik weet niet of je het schokken af en toe ervaart of als het er continu is. Maar als het continu is dan zouden zij het toch ook moeten ervaren?

Als jij aangeeft dat hij schokt dan zouden ze toch ook zo lang moeten blijven proberen totdat ze het ook ervaren?
Jah kom nog maar een keer terug...het wordt zo wel een beetje een gebed zonder end...

Het is echt alleen bij koude motor en rustig optrekken; niet altijd even consequent qua toerental of in 'heftigheid' maar zeker wel voelbaar. Dus bijvoorbeeld als je 's ochtends rustig de straat uitrijdt.

Bij hard(er) optrekken en warme motor is het er niet/nauwelijks.
Ohja, en rond de 80km trilt ie (ook bij warme motor); maar blijkbaar hebben ze dat ook niet opgemerkt.

Normaalgesproken had de gemiddelde autobezitter waarschijnlijk gedacht: boeien, het is ja bijna niks.
Maar gezien alle problemen die wij hebben gehad, ben ik nu wat voorzichtig. Misschien wel té en zijn wij gewoon aan het zeuren om niks.

Dus vandaar ook de twijfel wat we gaan doen!

Ik vind het ook wel bijzonder dat ze er dan niets van merken en zeggen kom maar ene keer terug.. Want jouw tijd is wel gratis.. Nee erg slechte service zeg! Maarja, je zit er maar mee. Ik heb wel respect voor je geduld!

Ohja, en rond de 80km trilt ie (ook bij warme motor); maar blijkbaar hebben ze dat ook niet opgemerkt.

De motor zelf of in het onderstel?

Misschien hebben ze niet eens 80 km/h gereden. De klachtomschrijving is inhouden bij de koude motor (de straat uit) .. dus een rondje op het industrieterrein zou kunnen volstaan om te reproduceren, denk ik.

Het 'kom maar terug om met de monteur mee te rijden' hadden ze eigenlijk al de eerste keer moeten afgeven, vind ik.
Je zal niet de eerste klant zijn met klachten 'bij de koude start', dus uit ervaring zou de service adviseur dit op z'n minst kunnen voorleggen: auto de avond (einde middag) ervoor brengen, 's ochtends meerijden bij opening werkplaats. Als je dat niet lukt.. dan heb je een keuze voor het risico op het niet 'detecteren van de klacht', lijkt mij.

Maarja, je zit er maar mee. Ik heb wel respect voor je geduld!
Ik weet ook niet waar het vandaan komt... denk dat we verder erg gek met de auto zijn :D
Tijdens onze vakantie zeiden we nog tegen elkaar; 'wat issie leuk he?'

De motor zelf of in het onderstel?
Vind ik lastig te bepalen: ik voel de trilling niet specifiek door het stuur maar meer door de gehele auto.
Er werd wel iets gezegd over een draagarm die bij de volgende beurt zeker aan vervanging toe is, dus misschien is dat de oorzaak... maar dan had ik het toch meer in het stuur moeten voelen denk ik ;)

Het 'kom maar terug om met de monteur mee te rijden' hadden ze eigenlijk al de eerste keer moeten afgeven, vind ik.
Achteraf gezien had ik dat ook gewoon zelf moeten aangeven... maarja, ook niet bij nagedacht helaas.
Ik heb de auto bewust een dag eerder gebracht zodat ze de auto met koude motor konden testen.

In elk geval zal ik de dealer maar even een mailtje sturen; misschien dat zij nog met een voorstel komen.

^^ Ow, dus je had 'm al een dag eerder gebracht..

Ik zou eerst eens testen of jij dat inhouden dan ook voelt op de passagiersstoel. Voor hetzelfde geld merk je het daar ook zelf minder en is het al met al voor niets geweest.

Mogguh allemaal,

@ Berry: Gecondoleerd, zo'n dierenvriend bouw ja na zoveel jaren echt een hechte band mee op.
@ Rob: Oef, wat pittig. Sterkte

Helaas hebben we zelf ook minder mooi nieuws te melden. Maandagavond bericht gekregen dat mijn vader uitgezaaide longkanker heeft, in een verder gevormd stadium. Kans op genezing is er niet meer, uit scans die de komende maand gemaakt worden moet naar voren komen waar de uitzaaiingen exact zitten. We hopen dat dmv behandeling hij nog even bij ons mag blijven.

Wat dat betreft is het een pittige tijd. Binnen 2 jaar een goede kennis verloren aan kanker, brandweercollega die zelf uit het leven is gestapt, lievelingsoom uit t leven gestapt, in Juni nog een andere oom verloren aan longemboli en nu dit. Dat i.c.m. met de druk rondom verhuizen/verbouwingen van de laatste 2 jaar merk ik wel dat de emmer vol zit.

We hadden de hoop rondom huis de verbouwingen dit jaar af te ronden, zodat er meer rust komt. En dan de hoop dat het privé ook even wat rustiger zou gaan.... dat laatste kunnen we dus wel uitsluiten.

Gelukkig zijn we als eigen gezinnetje vooralsnog gezond en doen de meiden het goed. Dat geeft kracht.

Och Ruud wat een vreselijk bericht. Die nare ziekte blijft helaas nog steeds heel veel om zich heen grijpen.
Heel veel sterkte Ruud en geniet nog zoveel mogelijk van de momenten samen. Die zijn nu destemeer kostbaar!

Verdorie Ruud, dat moet niet! :(

Zelf een paar jaar terug hetzelfde meegemaakt. Zelfde ziekte, andere vorm. Pak alle tijd die je samen kunt doorbrengen met beide handen vast, nu kan het nog!

Jeetje Ruud, wat een narigheid en dan nu dit nieuws... heel veel sterkte gewenst.

En let ook goed op jezelf... dat emmertje kan gauw genoeg overlopen en dan ben je nog verder van huis. Pas op de plaats en aandacht aan wat écht belangrijk is.

Pfoh Ruud, dat is heftig zeg. Heel veel sterkte gewenst!
En doe inderdaad op tijd een stapje terug. De gewenste verbouwingen aan het huis, en een tandje bijzetten op het werk kunnen allemaal later weer. Nu zijn er andere prioriteiten.

Wat een vreselijk nieuws ruud, probeer er zoveel mogelijk van te genieten met de tijd die je nog hebt samen! En inderdaad een stapje terug.

Gisteren in de auto terug naar huis, was net onderweg, druk aan het bellen. Zie ik een papiertje onder mijn ruitenwisser.
Toen ging er nog geen lampje branden, maar het regende lichtjes dus gelijk aan de kant gestopt om er onder vandaan te halen.

"Excuus, ik heb tegen uw auto aangereden" ..... gloeiende gloeiende....
Wel naam, telefoonnummer en kenteken er bij.

Schade lijkt mee te vallen. Nummerplaat flink krom, flinke veeg op de bumper en stukje lak er af.
De dader 's avonds gebeld, is gebeurd bij het achteruit rijden dus niet zo heel hard.

Allemaal verzekeringswerk, maar geeft wel gedoe....

Uiterst vervelend allemaal. Aan de andere kant zou ik ook in je handjes knijpen dat je überhaupt nog een briefje onder je wisser had. Als ik op het astra forum zie hoeveel mensen er schade krijgen en de dader op het kerkhof ligt....

Balen Richard, wel geluk dat ze gegevens hebben achtergelaten, gebeurd minder vaak helaas ook al is het inderdaad verzekeringswerk.
Wij hadden het bij de Fiat 500 destijds ook, gelukkig ook gegevens achter gelaten. Maar ook al dat de dader gevlogen was.

Laatst bewerkt:
Gisteren in de auto terug naar huis, was net onderweg, druk aan het bellen. Zie ik een papiertje onder mijn ruitenwisser.
Toen ging er nog geen lampje branden, maar het regende lichtjes dus gelijk aan de kant gestopt om er onder vandaan te halen.

"Excuus, ik heb tegen uw auto aangereden" ..... gloeiende gloeiende....
Wel naam, telefoonnummer en kenteken er bij.

Schade lijkt mee te vallen. Nummerplaat flink krom, flinke veeg op de bumper en stukje lak er af.
De dader 's avonds gebeld, is gebeurd bij het achteruit rijden dus niet zo heel hard.

Allemaal verzekeringswerk, maar geeft wel gedoe....

Wat rob zegt; balen maar kan iedereen eens gebeuren. Wel fijn dat iemand een briefje achter laat, want dat is 9 van de 10 keer ook niet meer het geval. Geeft gedoe, maar word uiteindelijk wel netjes opgelost.

Als iemand een zacht tikje op mijn BMW voorbumper maakt en die moet gespoten worden zou ik niet heel erg vinden. betaal ik iets bij om ook een stukje motorkap mee te nemen en het hele neusje is weer vrij van steenslag, want dat is echt niet normaal hoe erg als je met de neus er bovenop staat.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook erg blij dat de beste man een briefje heeft achter gelaten. Aan de telefoon baalde hij er zelf ook stevig van. Maakt niet uit, kan gebeuren.

En idd Joost, ik ben ook al aan het nadenken of ik misschien ook de motorkap wil laten meenemen. Er zit uiteraard wat steenslag op, maar eigenlijk maar één of twee plekjes die mij echt storen. Is dat het waard?

Heb ook de originele M-Performance bumperlip, die moeten ze eigenlijk ook even bijwerken/vervangen. Wil het graag allemaal netjes hebben, maar kost ook veel geld en krijg er bij verkoop echt geen cent extra voor.

Ben sowieso wel benieuwd wat dit gevalletje de verzekering gaat kosten...

Schade aan de auto is altijd zonde. Heb je inderdaad geluk dat er nog een briefje wordt neergelegd... en dat het briefje niet door de regen onleesbaar is geworden.

Maar het is vooral veel gedoe inderdaad.

Vroeger kon je bij het schadebedrijf nog makkelijk extra dingen erbij laten spuiten als je een schade had; zo heb ik bij de Astra een spoiler laten spuiten/monteren op kosten van de schade die de auto had.

Maar bij de V40 was er een plekje en die wilden ze éigenlijk niet meepakken want was eigenlijk te ver voor het 'uitspuiten over het aangrenzende paneel' wat ze wel konden indienen bij de verzekeraar.
Bij het ophalen zag ik dat het wel gebeurd was.

Ze gaven zelf aan dat de systemen en controles van de verzekeraars strenger waren geworden en ze dus steeds minder flexibel waren daarin. Nouja, geloof ik ergens ook wel.

klopt het is heel streng geworden.

De 5 serie waar ik destijds de insignia mee had opgehaald (herkent iemand de foto nog) is ook van achteren aan gereden tijd geleden. de af fabriek trekhaak was ook stuk en moest vervangen worden. duur ding dus. Uiteindelijk heeft hij die niet laten vervangen en voor dat geld het neusje laten spuiten ivm steenslag. Anders kon het gewoon echt niet uit om even de neus ook mee te nemen naast de gemaakte schade van achteren. Ook niet met een kleine 'zwarte' bijbetaling. Geeft wel aan hoe de marges zijn ook.

Mijn schoonouders kwamen zaterdag hun "nieuwe auto" showen. Waren altijd echte Volvo mensen en hadden een 20 jaar oude V70 vijfcilinder en een V40 1.6 D. Beide ingeruild op wat anders.

Het zijn uiteindelijk twee **'s geworden. Een Tiguan 1.5 TSI R-line van het vorige model (2019) en het laatste model Polo van voor de facelift. Hadden ook proefgereden in een XC 40 hybrid maar die werd hun toch afgeraden ivm veelvoorkomende problemen en hoge kosten aan het accupakket.

Ze zijn toen voor de Tiguan op benzine gegaan omdat ze de overstap naar hybride of elektrisch nog niet aandurfden.

Mooie uitvoering met leer, pano, DSG, enz..maar ik kreeg dan wel weer een sleutel aangereikt die ik in het contactslot moest drukken...

Ik heb even blokje gestuurd. Het rijdt allemaal prettig en soepel, het heeft een bak met ruimte en luxe maar ontbeert ook elke vorm van sportiviteit qua rijden en sturen. En de hoge zit ben ik ook echt nog niet klaar voor.

Ik reed gisteren in mijn Astra en dat stuurt toch veel fijner (stuggere vering/demping, directer sturen, lager bij de grond en veel dynamischer qua rijden).

Heeft me wel doen beseffen dat ik echt wel een fijne rijdersauto wil en liever een ST/SW dan een SUV.

Inderdaad, je ziet ze ook beiden erg veel rijden zowel de Tiguan als de Polo. Inderdaad wel bijzonder dat de sleutel dan nog nodig is, dat is wel ouderwets.

Dit weekend met de Kever nog een hele route gereden, erg leuk en geniet er nog iedere minuut van! Erg blij met deze hobby auto. Dit najaar/winter wil ik wat kleine dingetjes aanpassen, stoelrails verlengen zodat ik net wat meer ruimte heb en in de B stijl aan de bijrijderskant zit een scheurtje, die wil ik laten repareren en spuiten. Ik twijfel nog over een versmalde vooras en airride, of een verstelbare versmalde vooras zodat ik hem nog net een tandje lager kan zetten :p. Maargoed, kan ook net zo goed allebei niet gebeuren.

Vanmorgen op de fiets naar het werk: heerlijk!
Krijg ik eigenlijk wel weer ontzettend zin om een cabrio te kopen... maar goed, nu even niet. Even verstandig zijn nog ;)

@ Tiguan:
Zo'n Tiguan als huurauto meegehad en dat was een prima auto en precies zoals Berry zegt: niets meer, niets minder.
Ik vind de facelift zoals onderstaand wel een stuk mooier als pre-facelift:
volkswagen-tiguan-1-4tsi-ehybrid-245pk-r-line-pano-360camera-leder-virtual-iq-light-acc-navi.jpg

@ Jimmy: wat mooi dat ie zo goed bevalt. Je gebruikt 'm een stuk meer in verhouding tot de vorige hobby-auto of niet?
Mooi dat je nog wat te wensen hebt; heb je nog mooi wat te klussen ;)

Dat zijn allebei prima auto's, niets meer en niets minder.

Klopt...het rijdt allemaal prima maar erg saai. Dan hebben onze huidige Opel s toch net even meer dynamiek. Zowel onze Astra als Corsa rijden echt een stuk sportiever en strakker. Maar jah daardoor heb je wel wat een stugger en stoteriger weggedrag en daar houden anderen misschien niet van. Ik ben vooral verbaast hoe strak de Corsa rijdt. De laatste generatie van de E met 1.0 T men nieuwe bak is echt zoveel beter dan de versies ervoor. Echt een hele fijne en pittige auto waar je best wel mee kun gooien en smijten. De astra heeft veel meer pk's maar reageert veel lomer op het gas. die voelt zich meer bij hogere snelheden in zijn element. Als we de Corsa binnenkort laten chippen naar 130 pk denk ik dat het helemaal een feestje wordt.

Terug
Bovenaan