Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik dacht dat ze alleen in Friesland op terpen wonen? ;)
nee hoor! Die dingen vind je op veel meer plaatsen in Nederland (goed excuus om als geograaf een kaart te mogen delen!)
400px-Afb_8_terp.jpg

Nou, Almelo en omstreken was vroeger een zeer nat gebied wat vaak overstroomde... (Ten noorden uitgestrekte heide/veen velden...) Dus misschien dat de eerste bewoners wel een wierde hadden onder hun huis...

Wij gaan over precies een week weg. twijfelen nog steeds of de dakkoffer mee gaat of niet. dakdrager en koffer hebben we wel liggen toen nog van de C-klasse icm de kinderwagen. Maar nu is het overdreven met maar 2 kinderen en een 5-serie. ik reis veel voor mijn werk en ben dus sowieso van het licht bepakken. Maar mijn vrouw sleept altijd te veel dingen mee. En elk jaar nadat ik mijn mening over het mee nemen van te veel spullen heb gedeeld zitten de kinderen alsnog helemaal klem op de achterbank.

We hebben een XXL dakkoffer en dakdragers, dus nu is het weer de discussie aan gaan met als risico dat de kinderen wederom klem zitten of gewoon een dakkoffer er op met de nadelen die daar bij komen (geluid, verbruik?) en als risico dat mijn vrouw nóg meer spullen denkt te willen gaan meenemen :p

Ik kan me het twijfelpunt voorstellen Joost, maar je hebt al een berg ruimte in de auto, of neemt je vrouw voor de kinderen teveel spullen mee?

@Gerwin :D

Wij hadden een 4 weekse vakantie gepland en geboekt naar Indonesië, vanaf aanstaande zaterdag maar helaas heb ik die ivm. medische omstandigheden moeten annuleren. Gelukkig is K. grotendeels weer hersteld van de operatie, maar medisch is het niet verantwoord naar die kant van de wereld te gaan, ze mag niet zwemmen, niet tillen, moet toch wat rustig aan doen en dan is het zonde om een toch wel prijzige reis te maken als je er niet echt van kan genieten.
Gelukkig heb ik van de luchtvaartmaatschappij bijna alle kosten vergoedt gekregen, hotels waren annuleerbaar kostenloos en het restje ligt nu ter beoordeling bij de annuleringsverzekering.
Planning is nu, om de 21e te vertrekken richting Tjechië, eens wat anders en out of the box, maar lijkt me een mooi land, behoorlijk betaalbaar, afwisseling en binnen 1 dag weer thuis mocht het nodig zijn. We beginnen in het zuiden, dan paar dagen Praag en dan naar het noorden. L wilt graag kayakken, suppen, zwemmen en tussendoor wat dorpjes en mooie plekjes bezoeken. Gewoon op rustig tempo. :) ben benieuwd.

Gewoon de dakkoffer verkopen; moet lukken binnen een week :sneaky:

Ik heb al heel vaak mensen gehad die hem willen kopen. Ik heb destijds de dakdragers van de C-klasse gekocht en ik heb toen de dakkoffer gelijk als een mooi dealtje meegenomen via marktplaats bij een hele aardige verkoper. Die verkoper werd toen al behoorlijk met dwingende emails verzocht de dakkoffer aan hen te verkopen voor een hogere prijs toen hij al op gereserveerd stond. Gelukkig liet hij zich daar niet toe verleiden. Blijkbaar zijn die Thule dingen zeer gewild. Dit is ook nog een mooi in hoogglans zwart gespoten exemplaar. Dus ben er waarschijnlijk zo vanaf inderdaad. Maar dan zitten de kinderen mogelijk weer helemaal klem met 'zooi'.

Laatst bewerkt:
Gewoon koffer op het dak, op vakantieadres eraf halen, op terugweg er weer op. Krap zitten (fysiek) is ook niet alles.... En je kan toch veilig 130 km/u met die bak erop?

Gewoon koffer op het dak, op vakantieadres eraf halen, op terugweg er weer op. Krap zitten (fysiek) is ook niet alles.... En je kan toch veilig 130 km/u met die bak erop?

we gaan eerst naar legoland 2 dagen, daarna in zweden naar de oostkust met vrienden van mij een week, en daarna meer naar het midden bij een groot meer voor een week en dan via gotenburg met de boot terug naar Kiel. Dus heb geen zin om elke keer die koffer van dak te halen met ook het risico dat hij straks weg is.

en zoals je zegt; de beperking valt ook wel mee. nee zoals vorig jaar hele stukken 160-180 km/h cruisen op een rustige snelweg zit er niet in, maar dat is dan ook maar zo. :) grootste deel rijden we toch buiten duitsland denk ik.

Voor een Thule Motion XXL (en ook de nieuwere Motion 3-serie) adviseert Thule een maximale snelheid van 130 km/u. Dit is de maximale snelheid die de fabrikant opgeeft, mits de dakkoffer correct is gemonteerd en de belading binnen de limieten blijft.

aldus chat GPT

Is de boot ook niet duurder door de hoogte met dakkoffer? Goed argument om 'm thuis te laten! :D

Jimmy: met welke auto gaan jullie richting Tsjechie? Sla 'Karlsbad' (Karlovy Vary) niet over. Wij zijn daar vlak in de buurt geweest, maar de stad helaas totaal gemist.

Is de boot ook niet duurder door de hoogte met dakkoffer? Goed argument om 'm thuis te laten! :D

De BMW valt al in de grotere auto categorie (groter dan 4.70m), en dan tot 2 meter hoogte. dat is ook exact hoe hoog de BMW is met dakkoffer er op. Maar ik heb geen probleem met de dakkoffer als dat betekend dat de kinderen ruim zitten. Nog liever gewoon geen dakkoffer en minder spullen. maar dat laatste gaat hem niet worden.

kan ook gewoon de dakkoffer + vrouw thuis laten :LOL: heb ik nog niet geopperd.

Jimmy: met welke auto gaan jullie richting Tsjechie? Sla 'Karlsbad' (Karlovy Vary) niet over. Wij zijn daar vlak in de buurt geweest, maar de stad helaas totaal gemist.

Met de Scenic, dat laden zal vast goed komen. Karlsbad zit nu niet in de route, maar ziet er inderdaad mooi uit, wellicht voegen we hem toe aan de terugweg.

Ach..gewoon dakkoffer erop klappen...hier zit hij er ook op..gewoonweg omdat de hond de halve kofferbak inneemt en we echt niet zonder kunnen. Maar ook de kinderen zitten alsnog klem...zeker op de terugweg met alle souvenirs en aankopen..:)

En dat gel*l met maximum snelheid. Ik rijd op vakantie altijd max 120-130. Hard knallen heeft helemaal geen zin. Je hebt je meest waardevolle bezit in de auto, draaikolk in de tank en het is vakantie..waarom die haast? En bij de eerstvolgende stau sta je toch weer achter elkaar.

Had het vaker gezegd maar onze zoon is nogal wagenziek. Daarvoor hebben we wel pilletjes en zakken in de auto maar gisteren naar Trier ging het toch mis. Deed het keurig in de zak maar liet hem glippen met als gevolg plas k*ts tussen voorstoel en middenconsole...ideaal plekje..net wat proberen schoon te maken maar de geur blijft aanwezig...

Ook daar zal het laden wel prima te doen zijn inderdaad. En dat zijn toch de goedkoopste kilometers, met de zakelijke auto ;)

Rob: ooh dat lijkt me zo vies, in de auto! Jammer dat je nu in de stank zit. Pas thuis echt goed schoonmaken denk ik?
Dakkoffer: mijn vader deed er altijd een spanbandje omheen, voor de zekerheid. Geen vertrouwen in de kleine slotjes.

Dat is in elk geval geen klusje voor op vakantie, maar kan thuis prima. Alleen ff kijken of het airbaglampje dan niet blijft branden (accu los, 10 minuten wachten, dan pas airbag stekker los).

En dat gel*l met maximum snelheid. Ik rijd op vakantie altijd max 120-130. Hard knallen heeft helemaal geen zin. Je hebt je meest waardevolle bezit in de auto, draaikolk in de tank en het is vakantie..waarom die haast? En bij de eerstvolgende stau sta je toch weer achter elkaar.

als het rustig is dan rijd de 5-sersie met 160-180km/h echt top. nog steeds behoorlijk stil in de auto, 1 handje aan het stuur en is het eigenlijk heerlijk cruisen :p toerentallen zijn dan ook nog steeds heel laag, ergens rond de 2500rpm. verbruik ook. En in alle rust vliegen dan de kilometers voorbij, heerlijk! Heb dan totaal niet het gevoel gehaast te zijn terwijl ik wel het gevoel heb lekker op te schieten.

Zodra je echt 200+ gaat rijden vind ik het niet prettig meer, dan ligt dan meer aan mijzelf dan aan de auto. Bij 200km/h op het gas schakelt hij een keer op naar 6 en dan heb je nog steeds 2 verzetten over. :LOL: Maar dan gaat het verbruik ook wel aanzienlijk omhoog. Maar het snelheidsverschil vind ik met name voor mijzelf niet prettig en moet je veel meer opletten en dat maakt het niet relaxed.

Deed het keurig in de zak maar liet hem glippen met als gevolg plas k*ts tussen voorstoel en middenconsole...ideaal plekje..net wat proberen schoon te maken maar de geur blijft aanwezig...

hier ook gehad met de C-klasse. Ook onze oudste is wagenziek. Ondanks goed schoonmaken kwam met warm weer toch weer die lucht naar boven. uiteindelijk met zo'n extractor die we geleend hebben en wat meer agressieve schoonmaakmiddelen kregen wet vrijwel weg. alleen de gordel moest je niet aan ruiken :LOL:

Laatst bewerkt:
Oeh dat is wel echt balen, vervelend voor je zoon natuurlijk, maar die geur is wel echt vreselijk.

@Berry, ik heb nu enkel een zakelijke laadpas, op internet lees ik veel goede dingen over de ANWB pas voor prive, of in mijn geval enkel het buitenland is dat inderdaad zo, dat deze en grote dekking heeft?

Laatst bewerkt:
EV's..die heb je hier bijna niet in Duitsland...staan wat palen op het park en daar staan wat lease Kia's, BYDs en wat hybrides van Nederlanders.

Gisteren stond er in Trier zo'n dik ding gewoon op de openbare weg..

911 GT3 RS

Slik..zie dat hij in Duitsland zelfs nog bijna 3ton kost...

Ben ik een tijdje niet hier geweest, gaat het in 1 dag over Terpen en Tsjechië. Wat heb ik toch veel raakvlakken met jullie :D

Terp -> ik ben geboren in de buurt van Kampen, in een huis op een terp. (y)
Tsjechië - > raad eens waar ik eind juli met m'n gezin naartoe ga?

Mocht je nog tips of tricks willen weten over Tsjechië, ik ken er nog wel een paar. Ff appen of via messenger, hier op het forum ben ik niet zo vaak :)

hier ook gehad met de C-klasse. Ook onze oudste is wagenziek. Ondanks goed schoonmaken kwam met warm weer toch weer die lucht naar boven. uiteindelijk met zo'n extractor die we geleend hebben en wat meer agressieve schoonmaakmiddelen kregen wet vrijwel weg. alleen de gordel moest je niet aan ruiken
Hehe, dat is nu een probleem voor een ander :ROFLMAO:

Zeker met de vakantiedrukte en de vele campers en caravans is het echte doorrijden er in duitsland wel af. Dan is een wat lagere snelheid wel net zo relaxed. Maargoed, in de daluren kan het tempo nog wel wat omhoog.

Ik snap wat je zegt Rob, nu zitten jullie in zuid-duitsland en heb je een relatief korte rit. Dan kun je inderdaad prima rustig aan doen, moet je echt meer km. maken dan snap ik Joost zijn snelheid ook. Alles natuurlijk ook afhankelijk van de auto / belading en omstandigheden op de weg.

Wij hebben weinig keuze, met de caravan erachter mogen we niet veel sneller als 100 km/h. Meestal zit ik ook op 103 ofzo en tokkelen we op de cruisecontrol mooi door. Met 1:7 1:8 hebben we alsnog een kolk in de tank o_O

Zag trouwens de berichtgeving rondom VW nog, best ingrijpend wat ze daar van plan zijn. Heb me al eens verbaasd over hoe ze zo'n grote modellenlijn rendabel kunnen krijgen, maar had gedacht dat er over alle merken wel voldoende afzet was voor een rendabele businesscase. Blijkt de werkelijkheid toch wel anders te zijn.....

Wat dat betreft vind ik het bij Renault ook bijzonder. Stond enkele jaren terug aan de afgrond, en als ik zie met hoeveel investeringen en modellen ze nu gekomen zijn......

Laatst bewerkt:
Ja ik verwacht dat er bij Europese fabrikanten nog wel meer gaat veranderen de komende jaren.

Ik ben zelf ook van het rustig aan op de vakantierit, zeker nu met laden tussendoor wat ook nieuw gaat zijn. ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Hogere snelheid doe ik lang niet altijd voor de tijdswinst, maar vind het prettiger rijden om in te halen ipv ingehaald worden en geeft in elk geval het gevoel dat het sneller gaat.

Wij zijn inmiddels in Kroatië. Voor vertrek nog even kogeldruk gemeten, toch de stoelen van de treinzit naar het bed voorin. Rijd voortreffelijk, nog stabieler dan vorig jaar. Merk je vooral heuvelaf en/of passeren van vrachtwagens en/of zij wind. Nu dus niets gemerkt.

Hele weg zo ongeveer 110 gereden, wat resulteerde in een verbruik van 1:7,8. Acceptabel.
Overigens opmerkelijk hoeveel auto’s je inhaalt als je 110 rijdt, vele rijden amper 100. Ook daar waar je 130 of harder mag.

GT3 RS ook gezien, maar reed keurig normaal. Ook een Audi R8 V10 die tergend traag invoegde, toen ik hem wilde inhalen op de cc schakelde hij terug en ging er volgas vandoor.
De Lamborghini Huracan STO waar ik naast stond te tanken klonk ook magistraal toen deze startte en wegreed. Zelfs de tweejarige zei “coole auto papa!” :D

Nu genieten, warm hier maar lekker warm B)

Hogere snelheid doe ik lang niet altijd voor de tijdswinst, maar vind het prettiger rijden om in te halen ipv ingehaald worden en geeft in elk geval het gevoel dat het sneller gaat.

precies. voor de tijdwinst hoef je het niet te doen. 1x extra stop omdat iemand nog moet plassen en de tijdswinst is al weer weg. Maar als de snelweg lekker rustig is dan is het heerlijk cruisen met de 5 op hogere snelheden rond de 16-180. En als het niet kan dan hobbel ik lekker op de acc ergens achteraan.

Geniet er van richard. Kroatie is een fijn land, mij nog iets te ver met kinderen, maar wij gaan dan ook vaak maar 2 weken. 1 op 7,8 met de caravan is wel heel netjes

Ik heb de dakkoffer maar van stal gehaald en schoongemaakt

55391419683_14cf3baa81_c.jpg

Mogguh,

We zijn aan het kijken of we volgend jaar een feestje gaan houden ter ere van 12,5 jarig huwelijk.
Paar offertes opgevraagd en heb wat prijzen van 12,5 jaar geleden terug gevonden; ben erg benieuwd hoe erg we gaan schrikken ;)

De roos die we van jullie hebben gekregen doet het trouwens nog steeds :cool: heeft moeilijke jaren gekend maar dit jaar bloeide ie weer prachtig.

@ Jimmy: begrijpelijk dat je dan voor een alternatief kiest. Sterkte en beterschap voor K!

@ Rob: Dat zijn inderdaad indrukwekkende auto's. Die achterspoiler is echt enorm

@ Richard: Fijne vakantie, hopelijk blijft het weer daar zo lekker.

@ Joost: succes met de voorbereidingen en het inpakken ;) dakkoffer staat er in elk geval strak bij

Tsjechië - > raad eens waar ik eind juli met m'n gezin naartoe ga?
Tytsjerksteradiel? ;)

Eens Joost, BMW’s cruisen heerlijk bij 160-180. Goede keuze die dakkoffer, heb je tenminste de ruimte.

Moest nog aan je denken, wij hadden alleen een kleine koeltas tussen de kinderen in staan voor wat drinken op grijpafstand.
Wat boekjes en speelgoed rondom de kinderen en meer niet.

Geen idee of 1:7,8 heel netjes in. Voor onze rijstijl vind ik het acceptabel, zonder caravan was het vaak ook “slechts” 1:11 ofzo denk ik. Brandstof prijzen werden ook steeds gunstiger hoe verder we kwamen, ook wel prettig.

@ Gerwin, de roos was ik vergeten maar het party crashen moest ik wel gelijk aan denken bij je bericht!
12,5 jaar geleden al weer, mooie prestatie samen! (tu)

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen Richard. Doen jullie het in een keer of met tussenstop? De airco in de caravan komt wel van pas denk ik? Het is hier al de hele week 30+ en we zitten veel bij het openluchtzwembad. Echt weer duidelijk dat een goed zwembad belangrijk is op vakantie.

12,5..netjes Gerwin! Wij waren afgelopen juni 10 jaar getrouwd. Veel jonge gezinnen halen dat niet eens tegenwoordig...

De Skoda Octavia RS combi is weer wat op mijn lijstje gestegen. Zie je hier ontzettend veel en dan heb je gewoon heel veel auto met voldoende vermogen voor je geld. Hier zie je geregeld zo'n limoengroene...maar de knalblauwe vind ik ook nog steeds mooi!

Nee, met tussenstops!
In drie dagen zelfs. Op vrijdag eind van de ochtend vertrokken, op ons gemak met als bestemming Kassel.
Dag 2 naar Bergen, vlak voor de Oostenrijkse grens en dag 3 naar Kroatië. Daar waren we dan ook op een acceptabele tijd, caravan neer gezet en het zwembad in. De volgende ochtend pas de tentluifel op gezet.

In twee dagen kan ook wel, maar dat doen we wel als de kinderen wat ouder zijn. Nu op ons gemak, zodat we ter plekke nog even wat kunnen spelen en/of uiteten.

De airco snort zachtjes sinds aankomst en houdt het prima koel inderdaad. Gelukkig ook een plek met schaduw, kan vanuit de stoel waarin ik dit typ, nog net de zee zien en het zwembad is 100 meter lopen. Genieten!

Dat zwembad is onmisbaar zeker als je van die waterratjes als ons hebt.
Het is een dooddoener, maar de dik 30 graden hier is echt anders. Aangenamer.

Hoe lang blijven jullie nog in Duitsland?

Vrijdag zitten onze twee weken erop. De hitte was hier ook goed te doen, mede omdat we direct aan een stuwmeer zitten met elke dag een lekker briesje. Maar een zwembad is echt onmisbaar want ook onze kids zijn waterratten. Die begonnen bij aankomst al direct waneer gaan we zwemmen. En ze hebben alletwee steeds speelafspraakjes met broertje en zusje uit alkmaar dus dat is ook helemaal leuk!

Maar begint nu klammer en vochtig minder aangenaam warm te worden omdat vanaf vanavond de onweersbuien eraan komen. Maar we hebben twee weken alleen maar schitterend weer gehad met gelukkig relatief koele nachten en klagen niet.
Vandaag nog even dagje Saarburg met stoeltjeslift, rodelen en shoppen. Morgen nog even naar edelsteenmijn.

Nee, met tussenstops!
In drie dagen zelfs. Op vrijdag eind van de ochtend vertrokken, op ons gemak met als bestemming Kassel.
Dag 2 naar Bergen, vlak voor de Oostenrijkse grens en dag 3 naar Kroatië. Daar waren we dan ook op een acceptabele tijd, caravan neer gezet en het zwembad in. De volgende ochtend pas de tentluifel op gezet.

Heel verstandig..zeker met jonge kids. En dat is volgens mij ook nog eens hartstikke leuk met die tussenstops en caravan.

Maar we hebben twee weken alleen maar schitterend weer gehad met gelukkig relatief koele nachten en klagen niet.
Vandaag nog even dagje Saarburg met stoeltjeslift, rodelen en shoppen. Morgen nog even naar edelsteenmijn

is ook een hele mooie omgeving! zeker met het weer van nu hoef je feitelijk ook helemaal niet zo zuidelijk, integendeel.

Hier gaan we vrijdag weg. vandaag de auto even grondig gewassen, zat helemaal onder de hars en vliegen die er aan blijven plakken. dakdragers er op, dakkoffer er op, leer even ingesmeerd voor wat bescherming en wat schoongemaakt. vloeistoffen gecontroleerd, bandjes. alles top. morgen auto inpakken en thuis wat opruimen omdat anderen in ons huis verblijven tijdens onze vakantie. en dan vrijdag gaan.

55395003331_ec0acc48d9_c.jpg

je ziet nu ook mooi het verschil tussen zwart metallic zoals op de dakkoffer (Saphirschwarz in BMW termen) wat je ook op veel BMW modellen ziet en Carbon black wat op mijn BMW zit, deze extra kleur optie is ook alleen voorbehouden aan de M-sport modellen volgens mij.

Dat is een hele nette dakkoffer wat je op de auto hebt Joost, mooie combi zo. Zal vast fijn rijden.
Heel wat anders als de hoge en verkleurde koffer op onze Astra. Achjah, verschil moet er zijn he :ROFLMAO:

Zaterdagochtend de auto nog even gewassen met met een wax ingespayd. Voelt best onnatuurlijk, als de auto nog nat is hem inspuiten....maar effect was goed. Hoop dat het een bescherming biedt tegen vliegen en hars.

De dakkoffer meteen geplaatst, en ook maar volgeladen (tentstokken/doek). Scheelt toch weer een dikke 50kg uit de caravan en in de auto. Heb eerst getwijfeld dit in de kofferbak met uitsteek door skiluik te doen, maar als je een noodstop moet maken en alles door de auto vliegt dan ben je de sjaak. Dus pakken we de kofferruimte netjes vol tot aan het rolhoes. En voor de veiligheid zit er een bagagenet tussen achterbank en plafond....
Plus, met dakkoffer ligt gewicht ook mooier tussen de assen ipv op de achteras (als je het in kofferruimte pakt). En op de achteras drukt de caravan al genoeg.

Woensdagavond de caravan aanhaken en dan donderdag optijd op pad naar oostenrijk. We pakken onderweg een camping (hopelijk zuid duitsland) zodat we de volgende dag het restant kunnen rijden.

Fijne vakantie Ruud. Oostenrijk staat voor ons volgende jaar ook op het kandidatenlijst. Als er maar heuvels, bergen, water en bos zijn en een beetje aangename temperaturen. Scandinavië, Zuid Duitsland of Oostenrijk passen daar mooi in.

Wij zijn vrijdag weer thuis gekomen na twee prachtige zonnige weken in Duitsland...enorm genoten weer en we zouden zo die kant op willen emigreren. Rust, ruimte, prachtige natuur, fijn land en heerlijke wegen.

Astra heeft het keurig gedaan. 2000 km gereden met 6,2 op 100 gemiddeld met dakkoffer en volle bepakking.

Ik heb de auto voor de vakantie met quick wax van Mequiars voor donkere lakken behandeld. Wat een geweldig spul. Heel makkelijk te behandelen en glimt als een tiet. Na de vakantie was de auto een stofzak maar alleen even de hogedruk erover en hij glom weer als een pareltje.

Kortom: gyeon wetcoat gaat eruit en dit spul erin! Veel langere en betere werking !

Wij zijn vrijdag weer thuis gekomen na twee prachtige zonnige weken in Duitsland...enorm genoten weer en we zouden zo die kant op willen emigreren. Rust, ruimte, prachtige natuur, fijn land en heerlijke wegen.
Dat klink goed Rob, lekker dat jullie even helemaal tot rust zijn gekomen. Ook lekker, zo na een drukke periode met oa je studie. Lekker dat dit nu is afgesloten en je met een opgeladen accu weer door kunt.

Astra heeft het keurig gedaan. 2000 km gereden met 6,2 op 100 gemiddeld met dakkoffer en volle bepakking.
Dat is toch een heel nette score. Met 4 personen en bagage heeft hij er geen taak aan om dat vooruit te krijgen, maar zeker de dakkoffer is normaal killing voor het verbruik. Dan heb je het nog netjes gedaan. Haal jij op het vakantieadres de dakdragers van de auto af? (meen het te hebben gelezen)

Kortom: gyeon wetcoat gaat eruit en dit spul erin! Veel langere en betere werking !
Misschien een goede tip voor de volgende keer :)

Het loopt allemaal zo door elkaar met die vakanties, dus hierbij in het algemeen een hartelijk welkom terug voor de 1 en goede reis + fijne vakantie aan de anderen ;)

Hier nog even 2 weekjes doormartelen op het werk. Het wordt wel rustiger maar het zijn nu allemaal wat van die kleine probleempjes die nog snel opgelost moeten worden. Of dingen die (volgens de klant) spoed hebben.
Iedereen wil het bureau leeg blijkbaar...

@ Gerwin, de roos was ik vergeten maar het party crashen moest ik wel gelijk aan denken bij je bericht!
12,5 jaar geleden al weer, mooie prestatie samen!
Eind van het jaar was het 12,5 jaar geleden...dus we moeten nog een paar maandjes. Maar dat gaan we vast wel redden :p

Wij waren afgelopen juni 10 jaar getrouwd. Veel jonge gezinnen halen dat niet eens tegenwoordig...
Nope... zag de laatste maanden wat Facebookberichten van mensen die op zoek waren naar een (tijdelijk) huis voor 1 persoon + kind en/of huisdier.
Dan weet je het wel...

De Skoda Octavia RS combi is weer wat op mijn lijstje gestegen.
Ik vind het een mooie auto om te zien en alles lekker compleet uitgerust. Meer ehb je niet nodig

Haal jij op het vakantieadres de dakdragers van de auto af? (meen het te hebben gelezen)

Nee..de dakdragers heb ik de hele vakantie erop zitten. De dakkoffer heb ik er een paar dagen afgehaald oa vanwege een lage parkeergarage in Trier.

Dat is toch een heel nette score. Met 4 personen en bagage heeft hij er geen taak aan om dat vooruit te krijgen, maar zeker de dakkoffer is normaal killing voor het verbruik. Dan heb je het nog netjes gedaan.

Met één tank redden we het precies van Friesland naar ons vakantieadres in midden Duitsland. Dan hebben we nog zon150 km actieradius over.

In Duitsland viel het me vooral op hoeveel Skodas je ziet rondrijden (vooral octavia en de Suv's; weinig van het electrische spul) en ook Dacia zie je heel veel. De Bigster zag je ook veel en van buiten best een leuk ding!

Nee..de dakdragers heb ik de hele vakantie erop zitten. De dakkoffer heb ik er een paar dagen afgehaald oa vanwege een lage parkeergarage in Trier.
Doet mij ineens denken aan een vakantie met mijn ouders, lang geleden, waarbij we de dakkoffer nog op de auto hadden en pa een parkeergarage in wilde rijden.

Volgens mij toeterde er toen iemand achter ons... maar we kwamen er in elk geval op tijd achter dat we te hoog waren (Avensis Verso + flinke dakkoffer, dat wil wel)

Wij uit de auto, stoelen plat en de dakkoffer erin :cool:eind goed, al goed.

Ruhig hier...

Gisteren de dakkoffer een tweede vakantie cadeau gedaan. Vrienden van ons mochten hem lenen voor hun vakantie naar Luxemburg.

Verder weinig nieuws..gisteren weer begonnen met werken..altijd even taai. Verder wat troubles met een van onze konijnen. Gisteren naar de dierenarts geweest en kijken of we haar er doorheen kunnen helpen.

En auto gerelateerd...een hele hele grote groep spreeuwen heeft een stukje natuur nabij onze straat uitgekozen als nachtelijke slaapplek. Elke avond komen ze massaal hier weer naartoe met duizenden en duizenden spreeuwen en gaan hun tukkie doen. Maar dat doen ze niet voordat ze meerdere rondjes hebben gevlogen en alles en iedereen hebben onder gescheten. Elke avond weer klettert het overal van de stront op auto's, stoelkussens, zonneschermen, zonnepanelen, enz...dit duurt al meerdere weken en kan elke dag de auto wel wassen maar volkomen zinloos.

Doet mij ineens denken aan een vakantie met mijn ouders, lang geleden, waarbij we de dakkoffer nog op de auto hadden en pa een parkeergarage in wilde rijden.

Volgens mij toeterde er toen iemand achter ons... maar we kwamen er in elk geval op tijd achter dat we te hoog waren (Avensis Verso + flinke dakkoffer, dat wil wel)

Wij uit de auto, stoelen plat en de dakkoffer erin :cool:eind goed, al goed.
Haha, herkenbaar! Met de Zafira op vakantie met vrienden, een parkeergarage in Brugge in. Doffe knal, wij kijken elkaar aan. Om daarna, nét voor de ingang, te beseffen dat de dakkoffer er nog op zit. De balk hing wild te schommelen :D

Smerig Rob, die spreeuwen! :( Hoop dat ze snel weer weg zijn.

Vogels kunnen ontiegelijk irritant zijn... wij hebben een paar keer in de week de auto vol duivenstront.
Vorige week is er iemand langs geweest voor een offerte van een carport van 5x6. Staat in elk geval 1 auto veilig.

Andere optie is de duiven verjagen...

Hebben jullie een overkapping/carport Rob?

Verder wat troubles met een van onze konijnen. Gisteren naar de dierenarts geweest en kijken of we haar er doorheen kunnen helpen.
Altijd vervelend als er problemen zijn met huisdieren... sterkte!

Ik heb ook een carport, zelf gebouwd. Toch wel lekker hoor! Kan ie niet groter Gerwin?

Huisdieren: pas lag er een aangevreten vleermuis in de tuin (naast elke dag een aantal muizen). Toch maar beide katten direct extra inentingen laten geven bij de dierenarts.

Hebben jullie een overkapping/carport Rob?

Nee..en hoef ik ook niet zo nodig...esthetisch staat het helemaal niet mooi bij onze woning en ik vraag me ook af of het mag. Niemand in ons blokje heeft het in ieder geval. En dan zit je nog met het feit dat wij een lange oprit hebben met twee auto's achter elkaar. Nee die gaat er hier niet komen. Ik ga er ook vanuit dat die spreeuwen binnenkort elders gaan bivakkeren..:)

Huisdieren: pas lag er een aangevreten vleermuis in de tuin (naast elke dag een aantal muizen). Toch maar beide katten direct extra inentingen laten geven bij de dierenarts.

We doen ons best om het konijn er doorheen te helpen (erg ziek luchtweginfectie, verzwakte weerstand) maar het is momenteel een strijd met de warmte, blauwgroene vliegen en de maden die zij veroorzaken. Het konijn heeft een verminderde weerstand en daardoor wondje en dat ruiken die vliegen vanaf 1 km afstand en leggen eitje in de wond met alle gevolgen van dien. Daar is ze al voor behandeld maar de vliegen bleven komen en gisteravond hele hok ingepakt met vliegengaas. Dat werkt uitstekend. Maar haar gezondheid blijft kritiek. Ze is gelukkig weer gaan eten maar nog erg ziek. Het is nog dragelijk maar als het teveel een lijdensweg wordt dan staan we zsm weer bij de dierenarts.

Ik heb ook een carport, zelf gebouwd. Toch wel lekker hoor! Kan ie niet groter Gerwin?
Ik blijf voor de zekerheid 1 meter uit de voorzijde van de woning.
Het voordeel daarbij is dat het voorste raam aan de zijkant van de woning dan nog 'vrij' is en er lichtinval is.

Het is namelijk de bedoeling dat het dak schuin vanaf de bovenzijde van de ramen van de woning (ca. 3,20m hoogte) richting de buren loopt en dan bedekt met EPDM.
Dit ivm de kastanjes...dan blijft de herrie beperkt ;)

Maar goed, eerst de offerte afwachten.

esthetisch staat het helemaal niet mooi bij onze woning en ik vraag me ook af of het mag.
Esthetisch staat het ook niet mooi bij onze woning... maar ik ben alle overlast van de kastanjeboom + vogels echt verschrikkelijk zat.
En of het mag kijk ik eerlijk gezegd ook niet naar. Een kapvergunning voor de boom krijgen we niet, dus dan maar een carport.

Ze is gelukkig weer gaan eten maar nog erg ziek. Het is nog dragelijk maar als het teveel een lijdensweg wordt dan staan we zsm weer bij de dierenarts.
Ach, arm diertje...sterkte ermee en ik hoop van harte dat ze weer opknapt!

Terug
Bovenaan