Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
nee hoor! Die dingen vind je op veel meer plaatsen in Nederland (goed excuus om als geograaf een kaart te mogen delen!)Ik dacht dat ze alleen in Friesland op terpen wonen?![]()
Gewoon de dakkoffer verkopen; moet lukken binnen een week![]()
Gewoon koffer op het dak, op vakantieadres eraf halen, op terugweg er weer op. Krap zitten (fysiek) is ook niet alles.... En je kan toch veilig 130 km/u met die bak erop?
Is de boot ook niet duurder door de hoogte met dakkoffer? Goed argument om 'm thuis te laten!![]()
Wordt dan waarschijnlijk een "definitievere" oplossing.... , maar zo'n mooie Zweedse... het overwegen waard!kan ook gewoon de dakkoffer + vrouw thuis latenheb ik nog niet geopperd.
Jimmy: met welke auto gaan jullie richting Tsjechie? Sla 'Karlsbad' (Karlovy Vary) niet over. Wij zijn daar vlak in de buurt geweest, maar de stad helaas totaal gemist.
Moderator
Kan er pas echt goed bij door de hele stoel en rails eruit te slopen....zal hem denk ik nooit worden...Pas thuis echt goed schoonmaken denk ik?
En dat gel*l met maximum snelheid. Ik rijd op vakantie altijd max 120-130. Hard knallen heeft helemaal geen zin. Je hebt je meest waardevolle bezit in de auto, draaikolk in de tank en het is vakantie..waarom die haast? En bij de eerstvolgende stau sta je toch weer achter elkaar.
Deed het keurig in de zak maar liet hem glippen met als gevolg plas k*ts tussen voorstoel en middenconsole...ideaal plekje..net wat proberen schoon te maken maar de geur blijft aanwezig...
Hehe, dat is nu een probleem voor een anderhier ook gehad met de C-klasse. Ook onze oudste is wagenziek. Ondanks goed schoonmaken kwam met warm weer toch weer die lucht naar boven. uiteindelijk met zo'n extractor die we geleend hebben en wat meer agressieve schoonmaakmiddelen kregen wet vrijwel weg. alleen de gordel moest je niet aan ruiken
Zeker met de vakantiedrukte en de vele campers en caravans is het echte doorrijden er in duitsland wel af. Dan is een wat lagere snelheid wel net zo relaxed. Maargoed, in de daluren kan het tempo nog wel wat omhoog.En dat gel*l met maximum snelheid. Ik rijd op vakantie altijd max 120-130. Hard knallen heeft helemaal geen zin. Je hebt je meest waardevolle bezit in de auto, draaikolk in de tank en het is vakantie..waarom die haast? En bij de eerstvolgende stau sta je toch weer achter elkaar.
Hogere snelheid doe ik lang niet altijd voor de tijdswinst, maar vind het prettiger rijden om in te halen ipv ingehaald worden en geeft in elk geval het gevoel dat het sneller gaat.
Tytsjerksteradiel?Tsjechië - > raad eens waar ik eind juli met m'n gezin naartoe ga?
Nee, met tussenstops!
In drie dagen zelfs. Op vrijdag eind van de ochtend vertrokken, op ons gemak met als bestemming Kassel.
Dag 2 naar Bergen, vlak voor de Oostenrijkse grens en dag 3 naar Kroatië. Daar waren we dan ook op een acceptabele tijd, caravan neer gezet en het zwembad in. De volgende ochtend pas de tentluifel op gezet.
Maar we hebben twee weken alleen maar schitterend weer gehad met gelukkig relatief koele nachten en klagen niet.
Vandaag nog even dagje Saarburg met stoeltjeslift, rodelen en shoppen. Morgen nog even naar edelsteenmijn
Dat klink goed Rob, lekker dat jullie even helemaal tot rust zijn gekomen. Ook lekker, zo na een drukke periode met oa je studie. Lekker dat dit nu is afgesloten en je met een opgeladen accu weer door kunt.Wij zijn vrijdag weer thuis gekomen na twee prachtige zonnige weken in Duitsland...enorm genoten weer en we zouden zo die kant op willen emigreren. Rust, ruimte, prachtige natuur, fijn land en heerlijke wegen.
Dat is toch een heel nette score. Met 4 personen en bagage heeft hij er geen taak aan om dat vooruit te krijgen, maar zeker de dakkoffer is normaal killing voor het verbruik. Dan heb je het nog netjes gedaan. Haal jij op het vakantieadres de dakdragers van de auto af? (meen het te hebben gelezen)Astra heeft het keurig gedaan. 2000 km gereden met 6,2 op 100 gemiddeld met dakkoffer en volle bepakking.
Misschien een goede tip voor de volgende keerKortom: gyeon wetcoat gaat eruit en dit spul erin! Veel langere en betere werking !
Eind van het jaar was het 12,5 jaar geleden...dus we moeten nog een paar maandjes. Maar dat gaan we vast wel redden@ Gerwin, de roos was ik vergeten maar het party crashen moest ik wel gelijk aan denken bij je bericht!
12,5 jaar geleden al weer, mooie prestatie samen!
Nope... zag de laatste maanden wat Facebookberichten van mensen die op zoek waren naar een (tijdelijk) huis voor 1 persoon + kind en/of huisdier.Wij waren afgelopen juni 10 jaar getrouwd. Veel jonge gezinnen halen dat niet eens tegenwoordig...
Ik vind het een mooie auto om te zien en alles lekker compleet uitgerust. Meer ehb je niet nodigDe Skoda Octavia RS combi is weer wat op mijn lijstje gestegen.
Haal jij op het vakantieadres de dakdragers van de auto af? (meen het te hebben gelezen)
Dat is toch een heel nette score. Met 4 personen en bagage heeft hij er geen taak aan om dat vooruit te krijgen, maar zeker de dakkoffer is normaal killing voor het verbruik. Dan heb je het nog netjes gedaan.
Doet mij ineens denken aan een vakantie met mijn ouders, lang geleden, waarbij we de dakkoffer nog op de auto hadden en pa een parkeergarage in wilde rijden.Nee..de dakdragers heb ik de hele vakantie erop zitten. De dakkoffer heb ik er een paar dagen afgehaald oa vanwege een lage parkeergarage in Trier.
Moderator
Haha, herkenbaar! Met de Zafira op vakantie met vrienden, een parkeergarage in Brugge in. Doffe knal, wij kijken elkaar aan. Om daarna, nét voor de ingang, te beseffen dat de dakkoffer er nog op zit. De balk hing wild te schommelenDoet mij ineens denken aan een vakantie met mijn ouders, lang geleden, waarbij we de dakkoffer nog op de auto hadden en pa een parkeergarage in wilde rijden.
Volgens mij toeterde er toen iemand achter ons... maar we kwamen er in elk geval op tijd achter dat we te hoog waren (Avensis Verso + flinke dakkoffer, dat wil wel)
Wij uit de auto, stoelen plat en de dakkoffer erineind goed, al goed.
dit duurt al meerdere weken en kan elke dag de auto wel wassen maar volkomen zinloos.
Altijd vervelend als er problemen zijn met huisdieren... sterkte!Verder wat troubles met een van onze konijnen. Gisteren naar de dierenarts geweest en kijken of we haar er doorheen kunnen helpen.
Hebben jullie een overkapping/carport Rob?
Huisdieren: pas lag er een aangevreten vleermuis in de tuin (naast elke dag een aantal muizen). Toch maar beide katten direct extra inentingen laten geven bij de dierenarts.
Ik blijf voor de zekerheid 1 meter uit de voorzijde van de woning.Ik heb ook een carport, zelf gebouwd. Toch wel lekker hoor! Kan ie niet groter Gerwin?
Esthetisch staat het ook niet mooi bij onze woning... maar ik ben alle overlast van de kastanjeboom + vogels echt verschrikkelijk zat.esthetisch staat het helemaal niet mooi bij onze woning en ik vraag me ook af of het mag.
Ach, arm diertje...sterkte ermee en ik hoop van harte dat ze weer opknapt!Ze is gelukkig weer gaan eten maar nog erg ziek. Het is nog dragelijk maar als het teveel een lijdensweg wordt dan staan we zsm weer bij de dierenarts.