Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Wij zijn inmiddels op ons vakantieadres...550 km..uitstekende reis gehad met nauwelijks files en baustelles. We waren zelfs veel te vroeg..:)

Alleen is onze zoon laatste tijd steeds wagenziek en zagen we er wel wat tegenop. Ondanks tabletje had hij bij drachten al een zak vol gek*tst plus zichzelf..daarna gelukkig niks geen klachten meer... :)

@ Jimmy: Rondom Valance zitten we dit jaar.

Zit je zo op de limiet qua gewicht?
Ik heb in de kofferbak de kinderwagen, tentluifel en tenttapijt. Dan zit het aardig vol, maar dat zijn ook wel de zwaarste spullen.
In de caravan zijn dan de stoelen en tafels de grootste en zwaarste dingen. Die passen ook gewoon niet in de auto overigens.
Ja, de caravan mag totaal maar 1300kg wegen. Daar gaan we denk ik wel 150kg overheen.
Dat zou dan net binnen het trekgewicht van de auto passen.

Ik heb de kofferbak meestal al redelijk vol met compressorkoelbox, wat proviand en de tentharingen.
Zaken als voortent en tenttapijt zijn best grote zaken, die raak ik in de kofferbak niet kwijt.
Op 't dak zou ik t liefst de tentstokken gooien (stalen frame), maar denk dat die te lang zijn. Dan wordt het idd. tentapijt en voortent wat er in gaat.

Ach, we gaan 't wel zien.

@ Rob: Fijne vakantie! Wel sneu dat 't manneke zo wagenziek is. Zijn er geen tabletjes voor die dat onderdrukken?
Een hele tocht in een k*tslucht in de auto is ook niet fijn

Wij zijn inmiddels op ons vakantieadres...550 km..uitstekende reis gehad met nauwelijks files en baustelles. We waren zelfs veel te vroeg..:)

Alleen is onze zoon laatste tijd steeds wagenziek en zagen we er wel wat tegenop. Ondanks tabletje had hij bij drachten al een zak vol gek*tst plus zichzelf..daarna gelukkig niks geen klachten meer... :)

Fijne vakantie!
Wagenziek is echt ellendig. Hopelijk valt het mee en, vooral, groeit hij er rap overheen.
Vrienden van ons hebben ook twee kinderen die wagenziek zijn, zeker de oudste heeft het zo heftig dat de stad uit eigenlijk al te ver is :(

Onze oudste is hier op vakantie ook een dagje ziek geweest. Gooide middenin in het toiletgebouw, waar de schoonmaakster nog aan het dweilen was, zijn ontbijt er weer uit (over z'n moeder).
Terwijl we net op het punt stonden om naar een kartbaan gaan waar hij zo graag naar toe wilde. Hij vond het erger dat dat die dag niet doorging dan dat hij zich zo ellendig voelde :D
Dag later alsnog gegaan, samen in een duo-kart waar hij ook echt zelf (mee) kon sturen, hij kon er geen genoeg van krijgen :cool:

Ja, de caravan mag totaal maar 1300kg wegen. Daar gaan we denk ik wel 150kg overheen.
Dat zou dan net binnen het trekgewicht van de auto passen.

Ik heb de kofferbak meestal al redelijk vol met compressorkoelbox, wat proviand en de tentharingen.
Zaken als voortent en tenttapijt zijn best grote zaken, die raak ik in de kofferbak niet kwijt.
Op 't dak zou ik t liefst de tentstokken gooien (stalen frame), maar denk dat die te lang zijn. Dan wordt het idd. tentapijt en voortent wat er in gaat.

En wat weegt de caravan leeg?
Want 150kg over het gewicht heen klinkt alsof je dan best veel meesleept als een koelbox e.d. ook al in de auto staan.

Moet wel zeggen dat wij het een en ander redelijk weloverwogen hebben gekozen. Caravan is, ook in reistrim, gewoon bruikbaar. Stoelen en tafels eruit en de caravan is klaar voor gebruik. Wel ideaal voor de overnachtingen onderweg.
Expres ook een caravan gekozen met een koelkast van 160cm, daar gaat dus ook onderweg voldoende in. In de auto alleen een koeltas voor wat drinken tussen de stops.

Expres geen volledige voortent gekozen omdat we dat:
A) met de bestemmingen die wij uitzoeken toch niet handig vinden qua temperaturen. Te warm om op te zetten en gedurende de dag zit je er toch niet in, want bloody hot.
:cool: Tentluifel vonden we mooier en alsnog zat ruimte. Ons tapijt is 3x6 meter en is eigenlijk net iets te klein.
C) We zochten vooral iets voor de schaduw en enigszins beschutting als het wel eens regent.
D) Gewicht, het geheel weegt bij elkaar 35kg. Wel zelf nog wat schroefharingen gekocht, want de standaard haringen had ik hier in Kroatië niet de grond in gekregen.
E) Snel op te zetten. Opzetten is ongeveer 45 minuten, opruimen 30 minuten.
F) Prijs. Nu was dit ook niet goedkoop, maar een volledige voortent van een goed merk zou nog eens het dubbele kosten.

Vind het wel fascinerend om te zien wat men allemaal meesleept naar zo'n camping als ik hier rondloop :D

Zijn de Hotpups alweer zo groot dat ze niet meer mee gaan Fer? Leuk om dan zo samen eens weg te gaan!
De geschiedenis herhaalt zich dan....met z'n tweeën begonnen aan de vakanties, en zo eindigt het meestal ook als de kids hun vleugels uitslaan.
Ja Ruud, we worden oud. HPv1 is al 19, HPv2 is al 17 en HPv3 binnenkort 14. Die wil je niet meer mee hebben met een citytrip :D

Maar vanaf zondag gaan we op zomervakantie, dan gaat alleen HPv1 niet meer mee. En ik denk dat het voor HPv2 ook het laatste jaar is. Maar extra van genieten!
Ons vakantiedoel is een bezoek aan het Guggenheim museum in Bilbao in Baskenland. Hoe we daar komen en weer teruggaan is nog steeds een raadsel, we hebben alleen de camping bij Bilbao nog geboekt. Lekker op het randje leven :D:D

Maar aan alle vakantiegangers: Fijne vakantie, geniet er van!!

En wat weegt de caravan leeg?
Want 150kg over het gewicht heen klinkt alsof je dan best veel meesleept als een koelbox e.d. ook al in de auto staan.
Ik meen 1100kg. Dus maar 200kg laadvermogen. Daar hebben we ons eerlijk gezegd ook een beetje op verkeken.

Met reservewiel en Mover ben je de eerste 40kg al wel kwijt. Dan hebben we een "PVC voortent' incl. stalen Frame.
Denk dat die met elkaar de 40kg wel aantikken. Komt er een voortentluifel (incl alu frame) bij. Ook wel 20-25kg.
Een fijne stevige tafel, en 2 Crespo stoelen. En een bak met haringen. Dan nog een gereedschapkoffertje, oventje, en pannen/bestek...... dan zitten we al wel aan de 200kg totaal.
Dan komen er nog kleren in, gaan er nog 2 fietsen op het fietsenrek.
En dan motiveer ik de vrouw altijd nog om levensmiddelen ed in de auto te pakken.

Mede door het geringe laadvermogen pas ik wel op met het gewicht. Over enkele jaren gaat deze caravan ook zeker het veld nog een keer ruimen.

En eens, als je naar warme oorden gaat heb je geen grote voortent ed. nodig......maar wij kamperen er in de maanden mei-juni ook mee in Nederland. Dan is het wel heel lekker met kleine kids dat ze droog kunnen spelen.

@ Fer: Wow wat gaat dat snel zeg. Klinkt voor jullie ook als een leuke vakantie.
En de L, die bevalt (nog) goed?

Bizar hoe snel de tijd gaat! Fijne vakantie Fer, ik vind dat ook altijd wel tof zo van, we zien wel hoe we er komen.. Uiteindelijk komt het toch altijd wel goed :)

@Ruud, de kofferbak van de auto biedt toch ook nog voldoende ruimte. Wel apart dat er zo een grote verschillen in laadvermogen zit bij caravans, maar ik heb er dan ook 0 verstand van.

@ Fer: Wow wat gaat dat snel zeg. Klinkt voor jullie ook als een leuke vakantie.
En de L, die bevalt (nog) goed?
Ja hoor, die bevalt prima. Maar ik zie nu ik leaseauto's rij het meer als een gebruiksvoorwerp dan als een "trots bezit" zoals de Signum en de Manta destijds. Maar de L is gewoon prima, niets meer of minder.

Ik heb onlangs de 45.000km op de teller gezet, na 13 maanden.
Kan je 't voorstellen dat ik ongeveer 520 uur per jaar, dus 10 uur per week aan het autorijden ben?
Ik heb niet heel erg hoge eisen: goede stoelen, goede luchtverfrissing en stuurbediening van de audio en cruisecontrol. Mooi extraatje is de stuurverwarming, daar heb ik 's winters echt heel veel aan.

@Ruud, de kofferbak van de auto biedt toch ook nog voldoende ruimte. Wel apart dat er zo een grote verschillen in laadvermogen zit bij caravans, maar ik heb er dan ook 0 verstand van.
Ja, in de kofferbak auto zit een compressorkoelbox. Meestal een krat levensmiddelen (zwaardere spullen), kist met haringen.... en dan wat los spul als tas met babyspullen. Dan zal er bijv. nog wel een grondzeil in kunnen, maar een hele voortent ed past dan niet meer. En ik laad graag tot onder het afdekscherm.

Ja, in eigen gewicht en laadgewicht caravans zit veel verschil. Een lichtere as scheelt schijnbaar weer in de kosten / maakt de constructie lichter. Naja, we redden ons wel Hopen dat de gendarmerie een oogje dicht knijpt.

Jullie hebben inderdaad wel heel weinig marge in de caravan. 200kg pak je zo weg met een mover, servies en wat andere 'zooi'.

veel plezier allen op vakantie. ik moet nog een weekje overleven :)

Hier ook nog 1 weekje.. Vanavond ook een feestje met BBQ en morgen ook een BBQ bij vrienden.

Fingers crossed, de camper moet dinsdag klaar zijn als het goed is.

Terug
Bovenaan