Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Wij zijn inmiddels op ons vakantieadres...550 km..uitstekende reis gehad met nauwelijks files en baustelles. We waren zelfs veel te vroeg..:)

Alleen is onze zoon laatste tijd steeds wagenziek en zagen we er wel wat tegenop. Ondanks tabletje had hij bij drachten al een zak vol gek*tst plus zichzelf..daarna gelukkig niks geen klachten meer... :)

@ Jimmy: Rondom Valance zitten we dit jaar.

Zit je zo op de limiet qua gewicht?
Ik heb in de kofferbak de kinderwagen, tentluifel en tenttapijt. Dan zit het aardig vol, maar dat zijn ook wel de zwaarste spullen.
In de caravan zijn dan de stoelen en tafels de grootste en zwaarste dingen. Die passen ook gewoon niet in de auto overigens.
Ja, de caravan mag totaal maar 1300kg wegen. Daar gaan we denk ik wel 150kg overheen.
Dat zou dan net binnen het trekgewicht van de auto passen.

Ik heb de kofferbak meestal al redelijk vol met compressorkoelbox, wat proviand en de tentharingen.
Zaken als voortent en tenttapijt zijn best grote zaken, die raak ik in de kofferbak niet kwijt.
Op 't dak zou ik t liefst de tentstokken gooien (stalen frame), maar denk dat die te lang zijn. Dan wordt het idd. tentapijt en voortent wat er in gaat.

Ach, we gaan 't wel zien.

@ Rob: Fijne vakantie! Wel sneu dat 't manneke zo wagenziek is. Zijn er geen tabletjes voor die dat onderdrukken?
Een hele tocht in een k*tslucht in de auto is ook niet fijn

Wij zijn inmiddels op ons vakantieadres...550 km..uitstekende reis gehad met nauwelijks files en baustelles. We waren zelfs veel te vroeg..:)

Alleen is onze zoon laatste tijd steeds wagenziek en zagen we er wel wat tegenop. Ondanks tabletje had hij bij drachten al een zak vol gek*tst plus zichzelf..daarna gelukkig niks geen klachten meer... :)

Fijne vakantie!
Wagenziek is echt ellendig. Hopelijk valt het mee en, vooral, groeit hij er rap overheen.
Vrienden van ons hebben ook twee kinderen die wagenziek zijn, zeker de oudste heeft het zo heftig dat de stad uit eigenlijk al te ver is :(

Onze oudste is hier op vakantie ook een dagje ziek geweest. Gooide middenin in het toiletgebouw, waar de schoonmaakster nog aan het dweilen was, zijn ontbijt er weer uit (over z'n moeder).
Terwijl we net op het punt stonden om naar een kartbaan gaan waar hij zo graag naar toe wilde. Hij vond het erger dat dat die dag niet doorging dan dat hij zich zo ellendig voelde :D
Dag later alsnog gegaan, samen in een duo-kart waar hij ook echt zelf (mee) kon sturen, hij kon er geen genoeg van krijgen :cool:

Ja, de caravan mag totaal maar 1300kg wegen. Daar gaan we denk ik wel 150kg overheen.
Dat zou dan net binnen het trekgewicht van de auto passen.

Ik heb de kofferbak meestal al redelijk vol met compressorkoelbox, wat proviand en de tentharingen.
Zaken als voortent en tenttapijt zijn best grote zaken, die raak ik in de kofferbak niet kwijt.
Op 't dak zou ik t liefst de tentstokken gooien (stalen frame), maar denk dat die te lang zijn. Dan wordt het idd. tentapijt en voortent wat er in gaat.

En wat weegt de caravan leeg?
Want 150kg over het gewicht heen klinkt alsof je dan best veel meesleept als een koelbox e.d. ook al in de auto staan.

Moet wel zeggen dat wij het een en ander redelijk weloverwogen hebben gekozen. Caravan is, ook in reistrim, gewoon bruikbaar. Stoelen en tafels eruit en de caravan is klaar voor gebruik. Wel ideaal voor de overnachtingen onderweg.
Expres ook een caravan gekozen met een koelkast van 160cm, daar gaat dus ook onderweg voldoende in. In de auto alleen een koeltas voor wat drinken tussen de stops.

Expres geen volledige voortent gekozen omdat we dat:
A) met de bestemmingen die wij uitzoeken toch niet handig vinden qua temperaturen. Te warm om op te zetten en gedurende de dag zit je er toch niet in, want bloody hot.
:cool: Tentluifel vonden we mooier en alsnog zat ruimte. Ons tapijt is 3x6 meter en is eigenlijk net iets te klein.
C) We zochten vooral iets voor de schaduw en enigszins beschutting als het wel eens regent.
D) Gewicht, het geheel weegt bij elkaar 35kg. Wel zelf nog wat schroefharingen gekocht, want de standaard haringen had ik hier in Kroatië niet de grond in gekregen.
E) Snel op te zetten. Opzetten is ongeveer 45 minuten, opruimen 30 minuten.
F) Prijs. Nu was dit ook niet goedkoop, maar een volledige voortent van een goed merk zou nog eens het dubbele kosten.

Vind het wel fascinerend om te zien wat men allemaal meesleept naar zo'n camping als ik hier rondloop :D

Zijn de Hotpups alweer zo groot dat ze niet meer mee gaan Fer? Leuk om dan zo samen eens weg te gaan!
De geschiedenis herhaalt zich dan....met z'n tweeën begonnen aan de vakanties, en zo eindigt het meestal ook als de kids hun vleugels uitslaan.
Ja Ruud, we worden oud. HPv1 is al 19, HPv2 is al 17 en HPv3 binnenkort 14. Die wil je niet meer mee hebben met een citytrip :D

Maar vanaf zondag gaan we op zomervakantie, dan gaat alleen HPv1 niet meer mee. En ik denk dat het voor HPv2 ook het laatste jaar is. Maar extra van genieten!
Ons vakantiedoel is een bezoek aan het Guggenheim museum in Bilbao in Baskenland. Hoe we daar komen en weer teruggaan is nog steeds een raadsel, we hebben alleen de camping bij Bilbao nog geboekt. Lekker op het randje leven :D:D

Maar aan alle vakantiegangers: Fijne vakantie, geniet er van!!

@ Fer: allemachtig, wat gaat dat snel... alvast een fijne vakantie!

En natuurlijk ook aan de andere vakantiegangers :cool:

En wat weegt de caravan leeg?
Want 150kg over het gewicht heen klinkt alsof je dan best veel meesleept als een koelbox e.d. ook al in de auto staan.
Ik meen 1100kg. Dus maar 200kg laadvermogen. Daar hebben we ons eerlijk gezegd ook een beetje op verkeken.

Met reservewiel en Mover ben je de eerste 40kg al wel kwijt. Dan hebben we een "PVC voortent' incl. stalen Frame.
Denk dat die met elkaar de 40kg wel aantikken. Komt er een voortentluifel (incl alu frame) bij. Ook wel 20-25kg.
Een fijne stevige tafel, en 2 Crespo stoelen. En een bak met haringen. Dan nog een gereedschapkoffertje, oventje, en pannen/bestek...... dan zitten we al wel aan de 200kg totaal.
Dan komen er nog kleren in, gaan er nog 2 fietsen op het fietsenrek.
En dan motiveer ik de vrouw altijd nog om levensmiddelen ed in de auto te pakken.

Mede door het geringe laadvermogen pas ik wel op met het gewicht. Over enkele jaren gaat deze caravan ook zeker het veld nog een keer ruimen.

En eens, als je naar warme oorden gaat heb je geen grote voortent ed. nodig......maar wij kamperen er in de maanden mei-juni ook mee in Nederland. Dan is het wel heel lekker met kleine kids dat ze droog kunnen spelen.

@ Fer: Wow wat gaat dat snel zeg. Klinkt voor jullie ook als een leuke vakantie.
En de L, die bevalt (nog) goed?

Bizar hoe snel de tijd gaat! Fijne vakantie Fer, ik vind dat ook altijd wel tof zo van, we zien wel hoe we er komen.. Uiteindelijk komt het toch altijd wel goed :)

@Ruud, de kofferbak van de auto biedt toch ook nog voldoende ruimte. Wel apart dat er zo een grote verschillen in laadvermogen zit bij caravans, maar ik heb er dan ook 0 verstand van.

@ Fer: Wow wat gaat dat snel zeg. Klinkt voor jullie ook als een leuke vakantie.
En de L, die bevalt (nog) goed?
Ja hoor, die bevalt prima. Maar ik zie nu ik leaseauto's rij het meer als een gebruiksvoorwerp dan als een "trots bezit" zoals de Signum en de Manta destijds. Maar de L is gewoon prima, niets meer of minder.

Ik heb onlangs de 45.000km op de teller gezet, na 13 maanden.
Kan je 't voorstellen dat ik ongeveer 520 uur per jaar, dus 10 uur per week aan het autorijden ben?
Ik heb niet heel erg hoge eisen: goede stoelen, goede luchtverfrissing en stuurbediening van de audio en cruisecontrol. Mooi extraatje is de stuurverwarming, daar heb ik 's winters echt heel veel aan.

@Ruud, de kofferbak van de auto biedt toch ook nog voldoende ruimte. Wel apart dat er zo een grote verschillen in laadvermogen zit bij caravans, maar ik heb er dan ook 0 verstand van.
Ja, in de kofferbak auto zit een compressorkoelbox. Meestal een krat levensmiddelen (zwaardere spullen), kist met haringen.... en dan wat los spul als tas met babyspullen. Dan zal er bijv. nog wel een grondzeil in kunnen, maar een hele voortent ed past dan niet meer. En ik laad graag tot onder het afdekscherm.

Ja, in eigen gewicht en laadgewicht caravans zit veel verschil. Een lichtere as scheelt schijnbaar weer in de kosten / maakt de constructie lichter. Naja, we redden ons wel Hopen dat de gendarmerie een oogje dicht knijpt.

Jullie hebben inderdaad wel heel weinig marge in de caravan. 200kg pak je zo weg met een mover, servies en wat andere 'zooi'.

veel plezier allen op vakantie. ik moet nog een weekje overleven :)

Ik hierna nog 2 weekjes, is te doen. Denk ik.
In elk geval 2 bbq's komend weekend, dus dat houdt de moed er in!

Hier ook nog 1 weekje.. Vanavond ook een feestje met BBQ en morgen ook een BBQ bij vrienden.

Fingers crossed, de camper moet dinsdag klaar zijn als het goed is.

Fingers crossed, de camper moet dinsdag klaar zijn als het goed is.
Dat is mooi nieuws Jimmy, kan het doorgaan.....en scheelt een hoop stress.

Jullie hebben inderdaad wel heel weinig marge in de caravan. 200kg pak je zo weg met een mover, servies en wat andere 'zooi'.
Jeps, dat is precies de juiste conclusie. Ik zag een item vandaag dat afgelopen weekend bij een controle 100% van de caravans overbeladen is. Dat verbaasd me niks :)

Helaas is er toch iets meer mis dan verwacht :( Maar niet getreurd, we hebben nog snel een last minute (goedkope) camping/stacaravan gevonden in Frankrijk in de buurt van Nantes aan de kust voor een weekje :)
We vertrekken zaterdag en dan hebben we van zondag t/m zondag geboekt en plakken we er aan het einde op de terugweg nog 2 dagen aan vast.

Wel erg balen zeg, maar mooi dat je nog wat hebt kunnen inden

Jeps, dat is precies de juiste conclusie. Ik zag een item vandaag dat afgelopen weekend bij een controle 100% van de caravans overbeladen is. Dat verbaasd me niks

mij ook niet, mensen hebben geen idee dat en beetje boodschappen, servies en wat andere zaken de kilo's er op schieten. een 100 kilo meer zal niet zo'n probleem zijn als alles goed beladen is maar sommigen gaan daar ver overheen en/of beladen hem slecht. je ziet het soms al met het rijden.

Wat jammer Jimmy... maar mooi dat jullie een alternatief hebben gevonden. In elk geval lekker vakantie vieren :cool:

Altijd nog wel iets te vinden, wel iets verder rijden dan eigenlijk gewenst, maargoed we doen een overnachting in Le Mans.

Is er al animo voor de SLK?

Hier de eerste dagen zwoegen na de vakantie er al weer op zitten.

Heerlijke vakantie gehad. Zo goed bevallen dat we nu eigenlijk al besloten hebben dat we er volgend jaar weer heen gaan.

Auto plus caravan hebben het ook geweldig gedaan. Heb mij vooral verwonderd over hoe makkelijk de auto het doet, geen moment gehad dat ik vond dat de auto/motor/bak iets verkeerd deed. Alleen bij flink heuvelaf de automaat even in Sport om iets meer te remmen op de motor en cruise control eraf om er niet een setje remschijven plus blokken doorheen te branden in een vakantie.

Daar waar het kon 110 op de cruise control gereden (we hebben Tempo 100 goedkeuring, dus "maar" 10 te hard). Dat ging prima. Zorgde op de laatste dag met weinig file voor een gemiddelde snelheid van 93 km/u over 600km, met een gemiddeld verbruik van 1 op 7,7.

De auto deed het allemaal moeiteloos. Na een Baustelle de cruise control verhogen? Je accelereert net zo snel of soms sneller als de auto's achter je.
Nog een duimpje en brede glimlach gehad van een Kroatische Peugeot 307 rijder. Die moest na een tolpoortje toch achter mij aansluiten nadat we beide tegelijk vol op het gas gingen. Hebben we zelf ook wel even om moeten lachen :D

Is er al animo voor de SLK?
Handelaren, afdingers....eerlijk zijn qua advertentie loont niet blijkbaar ;) maar staat scherp geprijst te koop, dus komt vast goed!

@ Richard; super dat de vakantie zo goed is bevallen! En een fijne reisauto helpt dan absoluut!
Gemiddel 93 over 600km is wel erg netjes trouwens (y)

Mogguh,

Mooi Richard dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad en dat de rit ook vlot verlopen is.
Met jouw auto ervoor verbaasd het me niks dat je fluitend de rit kunt rijden, dan is een wat hoger eigen gewicht en meer vermogen wel lekker.

Had je nog "last" van een licht slingerende combi als je achter vrachtwagens kwam te rijden en/of vrachtwagens inhaalde? Ik ervaar dat meestal wel, ben benieuwd of het straks minder is omdat we nu een dakkoffer op de astra hebben (gewicht trekkende auto verhogen, caravan verlagen). Daardoor ook wat gewicht wat normaal achterin de caravan ligt weg kunnen halen. Vooral dat gewicht helemaal achterin de caravan kan snel voor slingeren zorgen.

Nog een duimpje en brede glimlach gehad van een Kroatische Peugeot 307 rijder. Die moest na een tolpoortje toch achter mij aansluiten nadat we beide tegelijk vol op het gas gingen. Hebben we zelf ook wel even om moeten lachen
Haha heerlijk. En vooral mooi, als je die eco-dieseltjes (ze worden inmiddels weer zeldzamer) puffend ziet rijden.

Zal zeker iemand voor te vinden zijn Gerwin, het blijft een mooi model. Afdingers had ik ook veel voor de 500, of dubbetlje op de 1e rang zitters :) Maar uiteindelijk is er een tevreden nieuwe eigenaar uit gekomen.

Hier zit ik ook wel in dubio.. De 7, ik heb steeds minder lol in de auto, veel sleutelen, weinig rijden.. Weinig tijd ook, en dan ga ik ook nog graag motorrijden met een vriend. de 7 begint me tegen te staan, en daarbij het is geen "familie" hobby auto. Dat wist ik natuurlijk, maar als we ouder worden, worden we ook wijzer. :rolleyes:
Ik ga op mijn gemak nadenken of ik hem echt weg ga doen, weg is weg natuurlijk en wat er dan evt. voor terugkomt. Iets dat hobby auto /oldtimer meer voor het gezin is. Er zijn al wat ideeën maar die lopen nog enorm uiteen, kan ook zomaar zijn dat er voorlopig niets voor terugkomt.

Eerst maar even mijn werkzaamheden afronden en de koffers inpakken voor vakantie :)

Laatst bewerkt:
Had je nog "last" van een licht slingerende combi als je achter vrachtwagens kwam te rijden en/of vrachtwagens inhaalde? Ik ervaar dat meestal wel, ben benieuwd of het straks minder is omdat we nu een dakkoffer op de astra hebben (gewicht trekkende auto verhogen, caravan verlagen). Daardoor ook wat gewicht wat normaal achterin de caravan ligt weg kunnen halen. Vooral dat gewicht helemaal achterin de caravan kan snel voor slingeren zorgen.

Een paar keer op specifieke momenten, maar doorgaans eigenlijk niet.
Paar keer gehad bij flink heuvelaf, snelweg in een flauwe bocht, snelheid (door heuvelaf) net iets hoger dan 110 en dan op het moment dat je de vrachtwagen net voorbij bent voel je de caravan een klein beetje deinen. Met een lagere snelheid zou het waarschijnlijk beter zijn, maar op zo'n moment remmen voelt ook niet altijd als het juiste.
Daarna uit laten rollen naar 100/110 en er is niets aan de hand.

Gewicht achter in de caravan is voor het slingeren wel funest inderdaad, je kunt dan (als het niet anders kan) beter iets meer kogeldruk hebben al geeft teveel weer andere problemen.

Ik heb achterin, onder het stapelbed, vier stoelen. Dat is volgens mij iets van 25kg. Voorin op ons bed ligt dan de tafel, die is ook 15-20kg denk ik. Onder het bed ook nog wat klein grut. Verder probeer ik zoveel mogelijk onder de banken van de treinzit te doen, welke praktisch op de as zitten. Qua gewicht het beste, maar ook qua bereikbaarheid gewoon het handigste. Kasten en keuken verder gewoon ingericht zoals wij handig vinden en niet op gewicht gelet.

Handelaren, afdingers....eerlijk zijn qua advertentie loont niet blijkbaar ;) maar staat scherp geprijst te koop, dus komt vast goed!

Verschrikkelijk dat soort volk, daar moet je echt even doorheen bijten.
Auto is natuurlijk wel voor een specifieke doelgroep, dat kost ook even tijd. Als de prijs scherp is moet het goed komen.

Hier zit ik ook wel in dubio.. De 7, ik heb steeds minder lol in de auto, veel sleutelen, weinig rijden.. Weinig tijd ook, en dan ga ik ook ngo graag motorrijden met een vriend. de 7 begint me tegen te staan, en daarbij het is geen "familie" hobby auto. Dat wist ik natuurlijk, maar als we ouder worden, worden we ook wijzer. :rolleyes:
Ik ga op mijn gemak nadenken of ik hem echt weg ga doen, weg is weg natuurlijk en wat er dan evt. voor terugkomt, Iets dat hobby auto /oldtimer meer voor het gezin is. Er zijn al wat ideeën maar die lopen nog enorm uiteen.

Dat gevoel kan ik wel volgen inderdaad. Als de auto verder niet echt in de weg staat dan zou ik niet overhaast verkopen, want weg is inderdaad weg en dan weet je (met deze twijfel) dat er niet (snel) iets weer terug komt.

Eerst maar even mijn werkzaamheden afronden en de koffers inpakken voor vakantie :)

Succes met aftellen!
Enne, koffers? Zou denken dat jij aan een koffertje wel genoeg moet hebben en dat de dames de rest van de ruimte nodig zijn? :ROFLMAO:

Hahha, mijn kleren zijn een stuk groter dan die van de dames :(. Maar zeker, 1 koffertje is meer dan voldoende.

In de weg staat hij niet, in de garage en de motor staat er prima naast. Maar hij staat inmiddels al weer 3 jaar geschorst. I werk er weleens aan, maar moet mezelf er echt toe zetten.

Zal zeker iemand voor te vinden zijn Gerwin, het blijft een mooi model. Afdingers had ik ook veel voor de 500, of dubbetlje op de 1e rang zitters :) Maar uiteindelijk is er een tevreden nieuwe eigenaar uit gekomen.
Verschrikkelijk dat soort volk, daar moet je echt even doorheen bijten.
Auto is natuurlijk wel voor een specifieke doelgroep, dat kost ook even tijd. Als de prijs scherp is moet het goed komen.
Ach, zo is het ook! Heb er ook niet perse haast mee, maar ik zou de pleister er het liefst in 1x aftrekken :p

@ Jimmy: ik kan me voorstellen dat je twijfelt over de 7, maar komt er daarna niet gewoon weer een andere hobby-auto? :sneaky:

Jimmy, kom eens een rondje doen met onze Mini. Ik denk dat jullie zo’n cabrio wel past!

Vakantie: wij gaan in september weer. M wilde graag een cruise maar dat paste niet goed in de planning. Het wordt een ‘rondje’ Frankrijk. Eerst Zwitserland, dan via Montpellier naar Andorra en dan via de westkant van Frankrijk omhoog en een dagje Guernsey.
Hebben het even over het vervoer gehad, maar het wordt de Golf. Nog net iets te weinig vertrouwen in de staat en het comfort van de Mini. Die pakken we binnenkort wel mee voor een weekendje Eifel ofzo!

@Gerwin, ja er is grote kans dat er wel weer een hobby auto/motor komt, maar de 7 heb ik inmiddels al 15 jaar.. iets nieuws/anders is ook weleens leuk. Zeker omdat dit echt een 2- itter is die je niet even makkelijk op een parkeerplaats laat staan. Dit wilt overigens niet zeggen dat er geen 2- of zelfs 1-zitters meer op de lijst staan :rolleyes: :censored: Maar wel meer praktisch die Kim evt. ook kan gebruiken.

Ja ik denk dat een Mini cabrio zeker goed past, die staat ook op het lijstje (het nog lange lijstje) Eerst maar eens op vakantie en overdenken.

Lekkere route zo, Montpellier is ook een leuke stad! Hier gaat de Mégane de kilometers maken richting Nantes morgen

Wel knap, een gemiddelde van 80 km/u, in dit drukke verkeer.
Haha, goed gezien. Ik denk dat 60 wat realistischer is, wat de reistijd ook flink verhoogt.

Hier al bijna een week op vakantie. Deze week staan we op een camping in west Frankrijk, iets boven Royan. Paar keer naar het strand geweest, wow wat een hoge golven zeg! (Soms wel 4 meter hoog) De hotpuppies vinden het prachtig, beuken tegen de golven in.
Zondag verkassen we naar Spanje, Bilbao en omstreken. We willen sowieso het Guggenheim museum bezoeken.
En de week er na zien we nog wel, ik hoop iets te vinden in het midden van Frankrijk.

Voor deze vakantie heb ik een aanhangwagentje gekocht.(750 liter) Kan je gewoon 130 mee op de snelweg, je merkt niet eens dat het ding er achter zit. Ben er heel blij mee (y)

Leuk Fer! je zit 200 km lager dan waar wij heen gaan.

Normaal zijn wij meer Italië gangers, maar zo last minute, goedkoop, niet al te ver weg en goed weer kwam dit er het beste uit :) Mooi dat die campings last minute gewoon 50% korting geven. :cool:

We waren er zondag in 1 keer naartoe gereden. 03:00 weg, toen gaf de navi aan dat we om 12:30 al zouden aankomen.
Een paar relaxte pauzes en een file later was de aankomt om 16:00. Perfecte timing, de receptie ging ook om die tijd open :) (y)

Heerlijk! Ik ben zelf natuurlijk naar Italië geweest, maar verder even geen vakantieplannen helaas. We hebben net een kitten van 3,5 maand in huis die de nodige aandacht behoeft. Daarnaast ben ik nog bezig met een kleine verbouwing thuis, dus dan doen we dat. Hoewel ik wel nog even naar Frankrijk had gewild. Misschien later nog :)

Frankrijk....paar keer geweest maar vindt die lui daar echt niet aardig. Verder wel een prachtig land.

Hier net weer terug na twee weken Duitsland en daar zijn ze juist vreselijk aardig. En echt een heerlijk land. En de regio waren we zaten zijn we echt verliefd op. Oneindige woud, heuvels/bergen, riveren/meren, water, rust, ruimte, natuur, schoon, fris. We hebben ook ontzettend veel ondernomen..heel veel gewandeld, gezwommen binnen/buiten, gerodeld, hard gelopen, gevist, grotten bezocht, gevaren op de moezel, stadjes en Trier bezocht, treintje gereden, oldtimerevent bezocht, seilbahn, enz..

Nu weer thuis en ging allemaal prima. Vooral in Nederand weer veel file rondom Venlo-Nijmegen en Arnhem.
Hard gereden heb ik niet en 120 was wel de max ivm dakkoffer.

En Dacia is echt booming in Duitsland.

Een automaatje zou volgende keer wel fijn zijn...zeker met haarspeldbochten en heuvels/bergen. En zoonlief was af en toe kotsberoerd maar af en toe ook helemaal niet. Op de terugweg bv geen klachten.

Volgend jaar toch maar eens kijken naar een mooie wandelvakantie in Zuid-Duitsland /Oostenrijk/Italië. Dan is zoonlief ook weer wat wandelvaardiger.

Op de boot op de Moezel nog ernstig incident meegemaakt met Vlaams jongetje. Mijn vrouw heeft eerste hulp verleend en beetje als tolk gefungeerd tussen familie en bootpersoneel, ik moest onze kinderen troosten en boot is direct terug gevaren en jongetje met ambulance opgehaald. Maakte diepe indruk op iedereen maar boot ging gewoon verder met zijn drukke schema.

Duitsland is ook mijn favoriet en inderdaad zeker de Eifel en het Zwarte Woud. Heerlijk! Frankrijk ben ik geen fan van, dus nu in een weekje maar even dat hele land door :ROFLMAO:

Heftig hoor, zo’n incident op vakantie Rob! Let ook een beetje op je vrouw, zoiets kan een beste indruk achterlaten.

Vulkaaneiffel zijn we ook stuk doorheen gereden. De navigatieapps geven daar altijd wat bijzonder tussendoor stuk aan waar je even stuk van de snelwegen af gaat. Met allemaal prachtige haarpeldbochtennen en klimmetjes maar smelle dykjes. Kom je opvallend veel gele kentekens tegen.

Wij zaten wat zuidelijker (hunsruck / hochwald) waar het allemaal nog wat heuvelachtige wordt.

Voorval maakte bij de kinderen meer indruk. Waren echt bang verdrietig en bezorgd maar heb goed met ze gesproken. Mijn vrouw is wel wat gewend in de zorg en komt goed. Die bleef heel koel.

Frankrijk....paar keer geweest maar vindt die lui daar echt niet aardig. Verder wel een prachtig land.

Hier net weer terug na twee weken Duitsland en daar zijn ze juist vreselijk aardig. En echt een heerlijk land. En de regio waren we zaten zijn we echt verliefd op.
ik vind het grappig dat je dat zegt. Toen ik naar omgeving Milaan reed waren het juist de Fransen die behulpzaam en aardig waren, terwijl toen ik op de terugweg op de camping in Zuid-Duitsland aankwam (op de terugweg) ik ontvangen werd door een sigarenrokende mevrouw en twee A4'tjes met regels in mijn handen geduwd kreeg met de opmerking: hier heb je je aan te houden. Pardon? Het land is wel érg mooi. Ik wil nog eens terug naar Dresden. Dat is al 28 jaar geleden...

Op zich vind ik alles buiten Nederland al aardiger en behulpzamer. De Fransen zijn idd eigenzinnig, maar het is eigenlijk nooit lelijk bedoeld. Ze hebben wat andere omgangsvormen die wij niet kennen, dat schrikt ons wat af.

Ben vandaag verhuisd naar het Baskenland/Spanje. Eerste indruk: wat ongelofelijk mooi hier! Veel groen, heerlijke temperatuur, prachtige bergen en natuur en pittoreske dorpjes aan de kust.

Wij zitten ook in Frankrijk. Nu een overnachting tussen Angers en Le Mans, morgen laatste stukje via Nantes naar Saint Jean de Monts. Waren wat laat met boeken, Vendee was niet eerste keus eigenlijk, maar belooft er wel prima weer te worden.
De 320e is een fantastische caravantrekker alleen wel vaker tanken door de kleine tank.

Toeval. Hier hetzelfde. Hebben in Le Mans overnacht en vandaag in Anger geweest, kasteel bezocht en lekker geluncht. Nu op de camping in Saint Jean de Monts, vandaag iets frisser met weinig zon maar lijkt verder een prima week te worden met aangename temperaturen. Hier was de Vendee ook niet de eerste keuze maar gezien het weer, de ‘beperkte’ afstand en goede aanbieding hebben we er toch voor gekozen. Wel even wennen want we zijn hotels gewend en geen caravan/chalet maar we hebben een rustige plaats in een doodlopend straatje zonder overburen. Heerlijk. Het zwembad is ook al goedgekeurd door onze dochter

Serieus? Zitten jullie nu op dezelfde plek....:)

Fijne vakantie! Hoe zou het met Joost zijn..hoop dat het wat onschuldigs is..

Wij gaan vandaag dinos spotten in Zwolle en gaan mooi met de Corsa. Zaterdag beide autos gewassen en een witte auto wassen is echt wel serieus meer werk dan een donkere. Elk muglijkje, hars/teervlekje of muggepoepje zie je en moet je wegboenen...

Ja toevallig op dezelfde plaats, vriendje van ons zitten ook vanaf woensdag in dit stadje.. ook puur toeval. Wisten niet dat ze hier hadden geboekt :)

Toeval. Hier hetzelfde. Hebben in Le Mans overnacht en vandaag in Anger geweest, kasteel bezocht en lekker geluncht. Nu op de camping in Saint Jean de Monts, vandaag iets frisser met weinig zon maar lijkt verder een prima week te worden met aangename temperaturen. Hier was de Vendee ook niet de eerste keuze maar gezien het weer, de ‘beperkte’ afstand en goede aanbieding hebben we er toch voor gekozen. Wel even wennen want we zijn hotels gewend en geen caravan/chalet maar we hebben een rustige plaats in een doodlopend straatje zonder overburen. Heerlijk. Het zwembad is ook al goedgekeurd door onze dochter

Grappig, het is hier vrij toeristisch met veel campings dus ook nog op dezelfde camping zal wel heel erg toevallig zijn. Wij zitten op la Yole.
Heerlijk weertje, vooral het windje vind ik wel fijn.

Dit is een heel toeristisch dorpje ben ik gisteravond achtergekomen. Net Lloret de mar, iets te toeristisch voor ons.
Lekker de omgeving in! Wij zitten op Bois Joly. (Huurcaravan) fijne vakantie

Dit is een heel toeristisch dorpje ben ik gisteravond achtergekomen. Net Lloret de mar, iets te toeristisch voor ons.
Lekker de omgeving in! Wij zitten op Bois Joly. (Huurcaravan) fijne vakantie
Jullie ook. Inderdaad heel toeristisch, ook niet echt mijn ding. Vandaag even naar St. Gilles Croix de Vie geweest. Ook druk, maar wel een leuke plek. Gelukkig qua drukte deze regio totaal niet vergelijkbaar met bijv. het Gardameer in hoogseizoen. Daar zul je me dan ook echt niet zien.

Nou, dan veel plezier allebei :cool:

@ Fer: qua temperatuur ook nog een beetje te doen?
Beetje late reactie, maar nu eindelijk is het een paar dagen echt droog en warmt de boel goed op. We hebben de camping nog 2 dagen langer aangehouden omdat we hier zo fijn zitten. Moesten wel naar een andere plek verhuizen, 4 plekken verderop. Was in een half uurtje gepiept.
Het begin van de week was het rond de 22 graden met soms een buitje en vaak een doorkomend zonnetje. Typisch Baskisch weer begreep ik.

Vorige week gingen we een dagje naar Bilbao. Op de heenweg voor een tolpoortje zet mijn voorganger z’n auto in de achteruit en rijdt zo tegen mijn voorkant aan. Resultaat was een ingedrukte bumper, loszittende parkeersensor, kentekenplaat ingedeukt en ik vermoed dat de radar stuk is omdat ik de Cruise Control niet meer kan gebruiken.
Nadat ik uitgestapt was en hem de huid vol schold (m’n kinderen hebben het er nu nog over, voor het eerst dat hun vader totaal door het lint ging :D) afgesproken dat we naar de parkeerplaats achter de tolpoortjes zouden rijden om de boel af te handelen. St ik netjes te wachten, zie ik ‘m vol gas voorbij razen. Dus wij er achteraan en hem gevolgd tot het vliegveld 30km verderop. Onderweg hebben we de politie gebeld, die hem daar keurig stonden op te wachten.
Wat bleek, hij moest zijn neef afzetten voor een vlucht naar Senegal, hij was net op tijd :) goed excuus… not!
Gelukkig bekende hij schuld en is het schadeformulier samen met de politie ingevuld.
Als we weer terug zijn in Nederland staat de afspraak al met de schadeboer. (y)

Terug
Bovenaan