Corsa 20SEH
Kilometervreter
En hij is zojuist vertrokken met de nieuwe eigenaresse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob, twee van die kastjes? Wat een bijzondere constructie. Nog nooit van gehoord. Wel een gedoe idd.
Yes, ik heb alweer wat nieuws in het vooruitzicht. Ging razendsnel, niet eens écht op zoek geweest. Per 1 juli weer aan het werk![]()
Moderator
Helemaal mee eens. Plezier in je werk is héél belangrijk, maar de reistijd bepaald voor mij ook de factor plezier in het werk. Zeker met jonge kinderen is vrije tijd schaars, die besteed ik liever zo weinig mogelijk aan reistijd. Maargoed, met hybride werken zijn daarin soms ook mogelijkheden,Echt zonde als je elke dag zoveel tijd in de files verdoet. Gaat allemaal ten koste van quality time met je gezin.
Gelukkig wel...ik zou niet meer zonder kunnen.Maargoed, met hybride werken zijn daarin soms ook mogelijkheden,
Bij ons in de familie ook een autowissel. Zus heeft een 1e generatie Nissan qashqai (wie kan die naam in 1x goed schrijven zonder te googelen??) ingeruild op een 2020 Volvo XC60 Mild Hybrid. Ze twijfelden tussen een XC40 en XC60, zijn voor de laatste gegaan i.v.m. grotere kofferruimte.
Jouw verlichtingsproject klinkt als vrij omslachtig Rob, met dubbele cancellers. Zijn deze Osram lampen zo uniek dat je hier kiest, temeer omdat ze dan vrij prijzig zijn? Naja, het is dan even puzzelen maar je bent volgens mij best handig met dat klussen, dan heb je er straks wel eer van. Vanuit halogeen naar LED is een hele stap vooruit.
Duidelijke keuze, maar hecht je zoveel waarde aan die "goedkeuring"? Er zijn immers veel setjes verkrijgbaar die ook goed functioneren.Ik ga voor Osram LED omdat het de enige die goedgekeurd is voor de openbare weg en vooral omdat deze zo werkt dat het anderen niet verblind.
Ja, het is altijd een gok. Ik hoop voor ze dat hoge kosten ze bespaard blijven, maar lees nergens dat deze techniek overmatig veel problemen geeft. Je moet toch wat geluk hebben met een auto. Zeker de modernere met meer/complexere techniek.Ik lees wel heel veel problemen met de hybride en elektrische Volvo's over onderdelen van het elektrisch systeem die bij vrij nieuwe auto's al kapot gaan en de kosten flink in de papieren lopen. Volvo is ook niet meer zo betrouwbaar als het was.
Duidelijke keuze, maar hecht je zoveel waarde aan die "goedkeuring"? Er zijn immers veel setjes verkrijgbaar die ook goed functioneren.
Goed lichtbeeld, zonder dat het storend is voor medeweggebruikers. En dat het probleemloos functioneert in de auto, dus geen storingen ed.Tsja..wat vind je goed functioneren.
Daar had ik van de Corsa eigenlijk wel een iets beter verbruik verwacht. Kleinere en lichtere auto, kleiner blok.Qua verbruik ontlopen ze elkaar niet eens zoveel. Allebei rond de 6,0-6,5 l per 100 km
Was helaas alweer weg. Nu een DS3 Crossback e-tense voor gemiddeld 280 euro per maand op het oog. Morgen eerst even een exemplaar in het echt bekijken en dan hopen dat ie er smiddags nog is.Zo'n 600E vind ik echt een leuk ding. Scherpe prijs idd!
Daar had ik van de Corsa eigenlijk wel een iets beter verbruik verwacht. Kleinere en lichtere auto, kleiner blok.
Maar ligt er natuurlijk ook aan wat voor ritten je met welke auto maakt
Ik denk inderdaad hetzelfde systeem.@ Jimmy: klinkt als een prima auto! Hoeveel km zou je elektrisch moeten kunnen rijden?
Als hef hetzelfde systeem is als in de Captur van mijn ouders, dan valt het mij op dat ie soms erg laat opschakelt als je even flink doortrekt (bij invoegen bijvoorbeeld)
Corsa wordt wat meer voor kortere ritten een meer in de bebouwde kom gebruikt. Astra vooral op snelweg van woonplaats naar h'veen. Maar denk dat ik Corsa niet heel veel zuiniger krijg maar als ik met Astra wat rustiger zou rijden zou die nog een stuk zuiniger worden.
Ja, dat viel mij ook op. Net de cijfers even naast elkaar gezet, de T-roc is 10cm langer wat je heel goed terugziet in de kofferruimte. Wat dat betreft is hij beter vergelijkbaar met de Peugeot 2008.Vergelijkbaar met een Mokka, behalve de aandrijflijn dan.
Ahjoh, zeker in de zomer is dat toch geen enkel probleem? Doe dat regelmatig, en eerlijk....als je ook nog eens ruim accu percentage over wilt houden dan blijft er weinig bruikbaar actieradius over.Je durft wel, met 9% accu thuiskomen.
De terugweg reed ik in schoonpa zijn ** T-Rock 1.5 TSI en de caravan
Hehe, die gaat er zeer waarschijnlijk komen....als GSE en full Electric. Snap alleen de businesscase niet.En dan nagaan dat je ook nog een T-Roc R hebt met 300PK (alsof Opel een Mokka OPC zou uitbrengen)
Eens, en dat maakt ook dat hij goed verkoopt.Spannend/hip/bijzonder? Zeker niet, prijs/kwaliteit uitstekend denk ik.
Eens, nu schijnt de 1.2 Puretec nog best een fijne caravantrekker te zijn. Kennissen hebben hem in de Peugeot 3008 en zijn er erg tevreden over, maar persoonlijk zou ik ook liever een 4-cylinder hebben.Maar hier weer het punt wat ik al eerder aan haalde. Je kunt daar gewoon een B segment SUV krijgen met een fijne 4 cilinder en fijne automaat en lekker wat vermogen zodat er ook nog fatsoenlijk een caravan achter kan. zelfs wat bergen zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik zou dat met een mokka met 1.2 3-cilinder toch wat minder fijn vinden, ondanks je die in de juiste toeren houd en flink vloer ook wel wat PK's er uit kan persen voor een aanhanger / caravan. Voor iemand die niet veel ruimte nodig heeft, hoge(re) instap en wel iets meer vermogen voor een caravan is het een prima keuze.
Ik vergelijk hem bewust niet met de Clubmangewoon tactiek van de werkgever, eerst mensen kort in een peugeot 108 rijden, waarna ze een megane krijgen en daardoor heel tevreden zijn![]()
maar hoe lang gaat de mokka nog mee dan? snap wel als je zoiets uit brengt met de introductie, ook om gelijk een statement te maken en wat aandacht te genereren. maar gevoelsmatig loopt de mokka nu op zn nadagen.Hehe, die gaat er zeer waarschijnlijk komen....als GSE en full Electric. Snap alleen de businesscase niet.
De Mokka-e is al geen verkooptopper, dus dan uitgerekend van dit model zo'n uitvoering brengen vind ik dan ook jammer.
Eens, nu schijnt de 1.2 Puretec nog best een fijne caravantrekker te zijn. Kennissen hebben hem in de Peugeot 3008 en zijn er erg tevreden over, maar persoonlijk zou ik ook liever een 4-cylinder hebben.
Lekker vroeg vakantie dus, het voelt ook nog helemaal niet als bijna vakantie maar we hebben er wel zin in.
Al met al: 252km gereden, gemiddelde snelheid 74 km/h, 14,7 kwh/100km verbruikt. We kwamen dan ook met 9% accu thuis aan.
De T-Roc vinden wij ook een mooi model. Voor ons prima groot genoeg en ziet er prima uit. Staat op de shortlist voor wanneer ik zelf iets mag kiezen.
Mooi reseltaat van die koplampen! Aan de achterkant ook ledjes erin gezet? (Vooral remlicht heeft bij hogere snelheden nogal wat meters eerder licht zichtbaar voor de achterop komende)
Het enige wat "jammer" is, is dat je het nu gewisseld hebt nu de dagen zo lang zijn. Juist in het najaar, als het 's avonds weer echt donker is had je voor je gevoel nog veel meer eer van je werk gehad
Resultaat qua licht komt op de foto's niet helemaal over, maar ik weet hoe groot het verschil is.
Niet! Want laten we eerlijk zijn, de concurrentie (vooral VAG) biedt veel efficientere Hybride aandrijflijnen als Stellantis doet. Zo'n VAG hybrid komt al bijna 100km elektisch....dat zijn leuke en bruikbare cijfers.ben ook wel benieuwd hoe veel astra GSEs er zijn verkocht inmiddels