Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik heb nu al zo vaak schroeven in banden gehad. Echt bizar. Laatste keer was afgelopen jaar met de twingo, even naar de supermarkt , rij ik terug. Ja hoor , band zacht. gelukkig 1 km van huis en snel naar huis nog kunnen rijden en daar de ANWB ingeschakeld en die hebben er een prop in gezet. Maar zowat elk jaar was het wel raak. De Insignia had ook een prop, de mercedes ook. Laguna was ik zelfs 2x de sjaak. En het is echt niet zo dat ik over een bouwplaats of zo rij.

Dat half wit/creme in het interieur vinden we spuuglelij

ohh ik vind dat heerlijk op een 500! zeker in het groen of mooie rode of blauwe kleur.

2022-Fiat-500-Hybrid-Dolcevita-3.jpg

Hier gaat de auto de 30e naar de tuner. Ik heb de B48 B versie in mijn auto liggen en dus de 'goede'. Mijn auto zwaar begrenst en dat gaat er dus af. als je een RON98 tune er op wil gaat het met gemak tussen de 305-318PK maar dat hoeft van mij niet zozeer. Met de RON95 tune kom ik ergens op de 270 en dat is al meer dan prima. vooral beetje koppel en zo is ook fijn. en zelfs met de mindere tuning ga ik er 90PK op vooruit. Dacht wel dat ze er relatief snel mee klaar zijn, maar ze verwachten tussen de 3 a 4 uur mee bezig te zijn. dus niet zomaar software inladen en klaar

Dat is een mooi plaatje van een 500C zeg. Zo krijg ik ook wel zin in dat model!
Ik denk dat Jimmy het witte stoffen interieur bedoelt, die zie je best vaak. Een beetje creme/zwart geblokt. Bij heel veel occasions ziet dat er echt schmutzig uit.

Die tuning klinkt goed. Ook dat ze er inderdaad wat langer mee bezig zijn. Het vermogen vind ik nooit zo interessant maar de toename van koppel is heerlijk.

Schroef in de band heb ik weinig gehad. Wel heb ik regelmatig geholpen met een band proppen. Dat is toch wel een tegen-natuurlijk proces omdat je eerst het gat groter moet maken.

Vooral die grote plastic kap op het stuur vind ik erg jammer. Maar wat blijft het toch een leuk model, zo'n 500!

Dat interieur heeft echt nooit ook maar iets van een schoonmaakdoekje gezien, dat helpt ook niet.
Ook helpt het niet dat het af fabriek al niet wit/wit was maar enigszins crème kleurig, tel daar de verkleuring door de zon bij op en een stuur dat altijd met handen (die toch altijd vervuilen) is vastgepakt.

Dus nee, dan ziet het er na een aantal jaren niet meer mooi uit.

@ Joost, ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Waar ga je het laten doen? Neem je de versnellingsbak ook mee?

Ik vind zo'n 500 met wit dash juist fantastisch! Past heel goed bij dat model!

@ Joost, ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Waar ga je het laten doen? Neem je de versnellingsbak ook mee?

Discriminatie!

Als ik het heb over tuning van onze Corsa begint het over grappen en grollen over spoilers en petjes...

Bij een bmw kan het wel... :D

Ik zal vant weekend verdiepen in led ombouw met Osram Night vision led in de corsa...gaat duur grapje worden ivm ballasten en adapters maar volgens osram moet het dan in de corsa e passen.
De corsa heeft standaard led in de dagrijverlichting en halogeen in het dim/grootlicht. Vind ik geen porum.

Mogguh!

De SLK is zonder problemen door de APK gekomen.
Alleen een stabilisatiestang moest vervangen worden; 340 euro incl kleine beurt.
Goed begin ;)

@ Jimmy: ik hoop dat je 'm rap kwijt bent. Interieur zoals die van jullie vind ik ook een stuk fraaier dan het 'standaard' creme.
Van de facelift versie hadden ze op een gegeven moment een 'Riva' uitvoering. Die vond ik dan wel weer tof met dat crèmekleurige leer.
14-glowne-fiat-500-riva-16-337150.jpg

@Joost; altijd fijn een zooitje paarden erbij. Je hebt t niet nodig, maar het is leuk ;)
En natuurlijk wordt ie er zuiniger van: belangrijkste reden.:p

Als ik het heb over tuning van onze Corsa begint het over grappen en grollen over spoilers en petjes...

Bij een bmw kan het wel... :D

daar is het geen grap, maar een gegeven over die BMW rijders :p

Alleen een stabilisatiestang moest vervangen worden; 340 euro incl kleine beurt.

dat valt reuze mee! En nu?

Goed om te horen!

Ik heb zaterdag de Osram Nightbreakers LED, de adapters en de canbus-apparaatjes binnen gekregen voor de Corsa. Kwalitatief lijkt het erg goed spul. Inbouwen is nogal een klusje maar wel te doen. Osram doet er keurige handleidingen bij. De ruimte is nog het grootste punt. Nu nog even tijd vinden..:)

Nog geen serieuze reacties op de 500 helaas.

Jammer..,maar het hoef er maar een te zijn..:)

Mogguh!

SLK: ik ga de garage vragen maar een check mbt toekomstig onderhoud en naar schadeherstelbedrijf voor de voorbumper.

Eigenlijk wilde ik de SLK ook voor vakanties gebruiken maar op langere afstanden krijg ik last van mijn rug.

Dus dat, tezamen met mijn sollicitaties, zal de doorslag gaan geven.

Maar het is zo'n leuke en fijne auto verder; echt genieten!

@ Jimmy: ik zie ook wel eens auto's langere tijd op MP staan (die volg ik dan) en dan denk ik: prijs zal nog wel zakken. En dan ineens zijn ze weg.
Dus ik hoop gewoon een kwestie van geduld!

@Rob; mooi dat je t hele spul binnen hebt! Tijd is inderdaad een kostbaar iets....

Ik heb zaterdag de Osram Nightbreakers LED, de adapters en de canbus-apparaatjes binnen gekregen voor de Corsa. Kwalitatief lijkt het erg goed spul. Inbouwen is nogal een klusje maar wel te doen. Osram doet er keurige handleidingen bij. De ruimte is nog het grootste punt. Nu nog even tijd vinden.

die heb ik ook in de twingo gezet. wat zit er nu in de corsa dan? gewoon halogeen?

ik had universele Osram LED nightbreakers H4 van osram. inbouwen in de twingo was super makkelijk en genoeg ruimte.. Geen moment spijt van gehad, super helder beeld en het belangrijkste, vrijwel geen strooilicht wat hinderlijk is voor andere weggebruikers.

Dus dat, tezamen met mijn sollicitaties, zal de doorslag gaan geven.

gewoon nog even afwachten dus afhankelijk van de nieuwe baan. Wie weet zit er wel een auto bij en maak je weer andere keuzes.

@ Jimmy: ik zie ook wel eens auto's langere tijd op MP staan (die volg ik dan) en dan denk ik: prijs zal nog wel zakken. En dan ineens zijn ze weg.
Dus ik hoop gewoon een kwestie van geduld!

voordeel van de 500 is dat ze heel gewild zijn, nadeel is dat er ook heel veel keuze is.Zo'n 500 is ook deels een emotie aankoop, dus even wachten tot de goede match er is.

zag dat de Insignia ook nog te koop staat. Auto mankeert niets aan, maar het bod wat ik kreeg was ook erg hoog. Gaf mij wel de doorslag om de BMW te kopen, want die stond ook wat te hoog in de markt, maar nu zitten ze met mijn opel
... Wetende dat er eigenlijk 2 nieuwe bandjes op moeten (huidige zit op iets van 2.4 mm) en APK binnenkort verloopt gaan ze daar niet meer op verdienen.

Laatst bewerkt:
die heb ik ook in de twingo gezet. wat zit er nu in de corsa dan? gewoon halogeen?

ik had universele Osram LED nightbreakers H4 van osram. inbouwen in de twingo was super makkelijk en genoeg ruimte.. Geen moment spijt van gehad, super helder beeld en het belangrijkste, vrijwel geen strooilicht wat hinderlijk is voor andere weggebruikers.
Het dimlicht van de Corsa E is halogeen; de dagrijverlichting is led. Dat vind ik echt lelijk; zie je ook op bv veel Up's.

De Corsa E staat nu ook in de comptabiliteitslijst van Osram maar het vergt wel het nodige. Je moet speciale adapters plaatsen voor het lampje zelf en daarnaast nog canbus foppers plaatsen. Al met al werd het een dure grap maar ik vind het het wel waard. Alleen het inbouwen wordt wel even een crime met erg weinig ruimte.

ahh, ja de Twingo staat ook op die lijst. Daarmee krijg je ook een Europees goedkeuringsnummer. Daar kun je ook een goedkeuringsdocument (in ons geval van de twingo) mee downloaden.
Hier in NL doen we daar weinig mee maar in duitsland is dat wel verplicht om te hebben. Ik heb het wel geprint en bij de autopapieren liggen. NIet dat ik verwacht het ooit te moeten laten zien, maar toch.

Inbouwen was bij de twingo heel simpel, geen canbus stoppers en meer dan genoeg ruimte. De Corsa zal wel iets complexer zijn dan.
Twingo had ook dagrijverlichting LED en dimlicht halogeen, is inderdaad geen gezicht

Dat was iets wat me opviel bij onze nieuwe ‘21-Swift, die heeft ook Led-koplampen! Icm de led dagrijverlichting is dat wel erg netjes.

Om het verschil bij de Twingo te verdoezelen had ik daar gele koplampen ingezet.

Ik krijg in die 108 nu ook last van mijn rug, normaal niet maar gisteren ivm. een training terug van Leiden naar huis ruim 2 uur in de auto gezeten en dat voel ik wel.

Dat viel me sowiezo op bij die kleintjes toen we op zoek waren naar een opvolger van de C3..die stoelen cq zit waren allemaal niet geweldig...vaak erg korte zittingen waardoor je geen steun hebt voor je benen...

Merken we nu in de Corsa ook wel.....stoelen leken in het begin knoeterhard en moesten we wel even aan wennen maar nu we hem een tijdje hebben merken we wel dat de steun veel beter is dan in de C3 die vrij zachte stoelen had. Het kan echter niet tippen aan mijn AGR stoelen...dat merk ik als ik elke keer weer in de Astra stap..met name de verlengbare zittingen zijn heerlijk waardoor je benen ook goed ondersteund worden..

Probleem met de zittingen van de stoelen is wel logisch verklaarbaar.... er moeten mensen tussen de 1.5 meter en 2.10 meter in passen. Een van de vriendinnen Zoveel moest altijd een kussen in haar rug hebben om in m'n ASS stoel te passen, ze kon de pedalen anders niet bedienen ivm gestrekte benen. ASS stoel of equivalent nemen en laten overbouwen naar andere auto's.

Dat is denk ik ook net te lang in dat soort autootjes.
Als je erin stapt denk je, dat zit lang niet slecht zowel qua zitting als qua houding, maar voor langere ritten zijn ze niet gemaakt.

Nu weet ik dat je ook nog vrij lang bent, dus ook dat zal niet meehelpen.

met name de verlengbare zittingen zijn heerlijk waardoor je benen ook goed ondersteund worden..

Mijn zwager krijgt ook in heel veel auto's last van zijn rug, echter bij stoelen met verlengbare zittingen is dat in de meeste gevallen dan weer niet zo. Uitzondering op de regel? Hun oude Aygo, daar kon hij het uren in volhouden zonder klachten.

Stoelen zijn ontzettend persoonlijk. Blij dat ik daar zelf eigenlijk niet op hoef te letten in een auto. Heb in eigenlijk alle auto's altijd prima gezeten. Alleen de Focus begon na 2+ uurtjes een beetje te irriteren in de onderrug.

@ Rob, krijgen we nog wat voor en na foto's van de wisseling van het licht? Ben wel benieuwd, LED maakt het waarschijnlijk een hele andere auto :)

Die foto's komen zeker. Maar zoals ik zei kan het nog even duren want heb komende tijd domweg even geen tijd en mijn vrouw heeft de auto ook nodig voor haar werk.

Mijn vader had altijd zo'n ASS stoel, maar ik kon daar niet goed op zitten.
Tegenwoordig zijn autostoelen gelukkig echt goed.

Inderdaad, Er is vaak wel de keuze voor een goede stoel. In de Fiat en Mini zit ik ook erg goed.
Verstelbare lende steun vind ik echt een hele grote plus!

Inderdaad, Er is vaak wel de keuze voor een goede stoel. In de Fiat en Mini zit ik ook erg goed.
Verstelbare lende steun vind ik echt een hele grote plus!
Die kunnen ook veelal achteraf makkelijk ingebouwd worden....

@ Barri: Zo'n universele ASS stoel is vaak wel 1 malig af te stellen op de reguliere bestuurder... daarna vaak niet meer dan wat standaard basisafstellingen van de rails met de knoppen en handeltjes. Je fysiek scheelde blijkbaar veel met je vader.

Mijn vader is idd iets groter, dus het zitvlak was voor mij te lang en te schuin. En toen ik later eens reed in de Zafira met de standaard stoel er weer in snapte ik wel dat hij zijn eigen stoel had :D

Verstelbare lendensteun is voor mij een must en de helling van de zitting moet goed zijn. Bij de Focus heb ik onder de voorste bevestiging twee grote ringen gedaan, dat scheelde ook heel veel.

klopt, mijn broer kon ook niet zitten in zijn XC40. na 2 bezoekjes aan de bekleder met hier en daar wat proberen is het nu vrijwel helemaal opgelost met wat vullingen hier en daar.

Maar die A segment dingen zitten allemaal bagger. De enige A segment auto waar ik prima 1,5 uur in kan zitten was de Up. Daar was van alles op aan te merken maar de stoelen zaten gewoon meer dan goed. Logisch ook, de zittingen mogen niet te lang zijn om iedereen wat ruimte te geven. De rugleuning niet te dik om die zelfde reden en de stoelrails ook niet te lang. Vaak kun je het stuur ook niet in diepte verstellen bij die A segment gebakjes wat allemaal bij draagt aan een slechte zit.

Daarom zou ik met wat meer kilometers altijd een B segment aanraden, zoals rob zei, die stap is echt enorm. B reed hier wel 30.000 per jaar in de Up naar volle tevredenheid. Dus als je niet te groot bent kan het dus prima.

Daarom zou ik met wat meer kilometers altijd een B segment aanraden, zoals rob zei, die stap is echt enorm. B reed hier wel 30.000 per jaar in de Up naar volle tevredenheid. Dus als je niet te groot bent kan het dus prima.

Jah...al eerder aangegeven maar is een gouden greep geweest. Mijn vrouw en ik hebben het al een paar keer tegen elkaar gezegd. Met de Corsa kunnen wij prima met het hele gezin door het land crossen. Power zat, stuk solidener en vertrouwenwekkender dan A segment, veel ruimte voor 4 a 5 zelfs, ruime kofferbak waar alles makkelijk inpast als we dagje weg gaan met allemaal spul en cadeau's. Nee..we hebben nog geen moment spijt dat we voor het B segment zijn gegaan en gebruiken de Corsa gewoon heel vaak als eerste auto nu.

Morgen krijgt de Astra weer wat kilometers. Klantendag bij leverancier in Woerden..takke-end vanaf hier...

Woerden, dat is hier om de hoek :)
Ik was vorige week nog bij jou in de buurt: even heen en weer naar Groningen (Hoogkerk) om tuinkussens op te halen.

Stoelen zijn erg belangrijk inderdaad: die in de Swift en V40 zijn prima en hoef ik niet elke keer bij te stellen.
Die in de SLK zijn voor lange afstanden niet prettig; elke keer wat bijstellen om de rug/been-positie af te wisselen

Dus dat is een belangrijk punt in de zoektocht naar de opvolger ;)

B-segment is inderdaad in 95% van de gevallen prima, ook voor een gezin.

Toch stond, toen ik de Clio had, als een paal boven water dat ik daarna een slagje groter wilde. Ik zat veel in de auto, veel snelweg ook en daar kwamen de minpunten wel naar voren.
Net teveel lawaai van banden en wind. Net te weinig vermogen, of nouja vooral een veeeel te lange 5e versnelling waardoor er in op de snelweg niet lekker mee te rijden was. Althans, niet lekker mee rijden op de linkerbaan en wat harder dan de vMax.

De Astra daarna was op alle gebieden een verademing wat dat betreft.

Tot nu toe is er wel wat animo voor de 500C, maar echt alleen dubbeltje eerst rang zitters, biedingen tot nu toe 3900, 4200, 4500, 4800. En dat is ongezien, ik zie het al gebeuren dat ze komen en een krasje zien etc. je kent het wel dat ze er nog minder voor willen geven.
Heb de prijs nu verlaagd naar 5995,- Dat is gezien bouwjaar en onder de 100K volgens mij een erg scherpe prijs als ik op MP kijk. Had wel iets meer serieuze animo verwacht eigenlijk.

Je moet net even een liefhebber treffen. Al denk ik dat die toch liever voor een iets sprankelendere kleurstelling gaan. Dat kan de 500 wel gebruiken. Dat is denk ik wel een beetje het minpunt van jullie 500..hij oogt wat Duits grau..
Aan de andere kant is hij erg netjes!

Onze buren van dik in de 50 hebben ook zo'n 500c in het wit als tweede auto. Moet altijd wel lachen als ik ze erin zie rijden. Hij is vrij stevig en zij is heel lang en zitten er lekker opgepropt in....:) Zijn er wel erg content mee.

Achja, we gaan t zien, wij hebben destijds bewust een rustige kleurstelling gekozen. Kosten in de maand zijn laag, dus kan nog wel ff staan. Alleen in de straat wel wat druk zo.

Lijkt mij ook best een scherpe prijs gezien het aanbod, maar blijkbaar is de occasionmarkt wat onvoorspelbaar :)

Heb je 'm ook op andere sites gezet?

Ja erg onvoorspelbaar inderdaad, maargoed. Alleen op MP nu, zal van de week in de avonduren eens kijken waar hij nog meer op kan als particulier.

Ik zou Autoscout doen, is nog gratis ook en volgens mij is het bereik ook nog eens groter.

Probeer ook eens voor de gein (en vrijblijvend) ik wil van mijn auto af of iets dergelijks. Met mijn motor was ik domweg verbaasd over het bedrag wat ik kreeg.

Ja die heb ik ook geprobeerd, maar het directe bedrag is 3800,- en wat ze bij opbod verwachten ligt rond de 5000,-
Met de BMW heb ik hen ook ingeschakeld, werkte inderdaad prima.

Autoscout ga ik ook regelen, ik wist niet je als particulier hier ook terecht kon.

Autowereld is ook wel goed, al levert het meestal weinig op. Maar daar hebben de foto's een hogere resolutie en komt ie ook op Gaspedaal.nl te staan.

De Fiat is verkocht :D. Zaterdag kwam er een jong stel kijken, fijne mensen, op zoek naar een autootje voor haar. Reed nu een oude VW Beetle cabrio maar helaas veel mankementen. Ze komen hem vanmiddag ophalen, alles in orde en een prima prijs afgesproken. Je hebt dus echt maar 1 koper nodig.

Verder goed weekend gehad, haag gesnoeid, nieuw plan voor de voortuin gemaakt. Staan nu 2 grote bomen in, maar die worden echt te groot dus moeten eruit, komen dan weer jonge kleinere voor terug en wat nieuwe planten enzo.. je kent het wel. Ook nog even gedacht over vakantie, maar gezien mijn nieuwe baan en het hopelijk lekkere weer hier in NL besloten om niets te boeken.

Goed nieuws, gefeliciteerd met de verkoop!

Door mijn baanwisseling ook nog geen concrete plannen qua vakantie; ik kan me jouw/jullie situatie dus heel goed indenken ;)

Ik zou er in elk geval graag even tussenuit willen; doet een mens goed!

Ja er even tussenuit is zeker lekker, maar we zijn net in Portugal geweest, hebben al 4 weekendjes weg gepland staan in augustus en september
1 x met zijn 3én Antwerpen (gaan naar Ed Sheeran)
1x Lize en ik (Leiden)
1x Kim en Lize (Duinrell, Tina Festival)
en dan gaan Kim en ik ook samen nog een weekend naar Valkenburg

heb jij al een nieuwe baan op het oog?

Terug
Bovenaan