Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hier op de Veluwe.. :LOL: .. @rjthefrisian, je referentiekader is toch het vakantiepark?

Nee hoor...we zijn ook meerdere keren op pad geweest en overal zie je ze echt veel.

Apeldoorn, Loenen, Hoenderloo, overal zie je ze veel net als m3's. Echt veel meer dan hier in het Noorden.

Kijk je tussen de 8 en de 10k dan heb je een Fiesta Ecoboost, een Corsa zoals Rob kocht of - elektrisch - een Hyundai Ioniq met wat ervaring. Daar onder is het voornamelijk oud spul.

Onze Corsa was zelfs ruim daarboven nog met een lage km stand, smetteloze staat en nog redelijk recent bouwjaar.
4-6k vind je tegenwoordig weinig soeps meer voor...of heel oud, Frans of veel km's...
 
Iets met meer PK snap ik wel! Erg fijn als dat kan.
Maar auto's zijn akelig duur geworden, dus misschien een wat ouder model van een 'premium' merk?

Alleen met elektrisch of plugin wordt het dan lastig...dus een Zoe met koopaccu, e-golf, a3 of iets van de 3ling?
Of een i3?



Over 3 uurtjes ga ik beleven hoeveel luxe bakken er op een Landal park zijn; op naar Brabant!

Goed weekend allen :cool:
 
Fijne vakantie Gerwin! Wij zijn net weer terug...nu eten en direct naar het voetbal en morgen koningsdag vieren in LWD.

De extra pk's snap ik ook maar vooral dat je wat merkt als je het gas in trapt. Zeker in deze tijd met sleurende turbo's en instant electric power. Als je het gas in trapt, wil je wel dat er wat gebeurt. Dat viel me in de turoloze Karl echt wat tegen...
 
Met deze week is er geen enkele reden om in het buitenland te zitten voor de mei vakantie. heerlijk! geniet er van
 
Het weer is hier nu ook prima inderdaad. Heerlijk!
Wij vertrekken woensdag weer voor een paar dagen weg, goed gepland qua weer :cool:

Wij hebben ook uitzicht top water, maar niet zo goed/mooi als Kristian vermoed ik.
 
Het is hier heerlijk!

Nauwelijks tesla's trouwens alhier; sowieso verhoudingsgewijs weinig elektrisch, erg doorsnee wagenpark;)


Zo'n uitzicht als Kristian moeten we helaas missen, maar ach: het is heeeerlijk zo.


@PL; zag nog een e-208 occasion aanbieding voorbij komen. 4 jaar en 18k pm voor 380 per maand.
Dat is op dit moment wel het meest interessante aanbod.
 
Midje,

Voor degenen die deze weken genieten van een vakantie, veel plezier!! Jullie treffen het enorm met het weer.
Maar ook bij huis is het gelukkig genieten. Zaterdag nog volop in de tuin bezig geweest, vrijdag as komt de verlichting en bestrating van het oprit erin..... weekend erop halen we de caravan ook op. :cool:

@ Fer: Leuk dat je weer een keer van je laat horen. :)
 
Het weer is hier heerlijk..helaas allemaal spoed en paniek op het werk ivm de voorjaarsnota van ons fantastische kabinet maar zoals het nu lijkt lukt het om alles voor donderdag af te krijgen en neemt deze meneer vanaf donderdag ook vrij voor een lang weekend.

Gisteren de eerste upgrades aan de Corsa gedaan en ook met spoed een marter-verjager ingebouwd..in onze vakantie was er namelijk bezoek geweest onder de motorkap gezien de sporen maar gelukkig niks kapot gebeten...werking van zo'n kastje is nog steeds niet bewezen maar hopelijk helpt het. En anders maar een flinke hap uit onze hond halen, in een oude kous doen en onder de motorkap bewaren..:)

S avonds vlak voor sluitingstijd de auto nog even door de handmatige wasbox gehaald en daar had ik me wat in verkeken..voor een witte moet je echt wat meer tijd nemen en ook meerdere sopjes maken...ik werd eigenlijk gesommeerd om te vetrekken omdat ze dicht gingen...de zwarte velgen waren dan wel weer een zaligheid...
Maar wit is wel een heerlijke kleur waar je echt maximaal kunt genieten na een wasbeurt..:)

@PL; zag nog een e-208 occasion aanbieding voorbij komen. 4 jaar en 18k pm voor 380 per maand.
Dat is op dit moment wel het meest interessante aanbod.
Mooi laten staan..:)veel problemen mee, een actieradius om van te janken en vindt het serieus veel geld..hoeveel km's mag je dan maken?
 
Ik vind zilver een fijne kleur om schoon te maken; komt niet zo krek!
Wit zie je elk gemist stukje, dus erg dankbaar qua kleur :cool:

@208: actieradius is niet het meest belangrijk. Ca. 200km is voldoende voor 90% van onze ritjes.
En anders pakken we de tweede auto
Is voor 18.000 per jaar, dus dat is netjes...maar het is puur een luchtballonnetje


Eerst bij de keuringen dit jaar maar eens laten beoordelen hoe de algemene staat van de auto's is en hoe ze de toekomst in kunnen.

Er zal er in elk geval 1 het veld ruimen en waarschijnlijk is dat de SLK; ontzettend leuke auto, maar 3 auto's is te veel en neemt aardig ruimte in beslag.
Eigenlijk zou de Swift weggaan, maar op een 1 of andere manier heb ik daar moeite mee.

Het is zo'n akelig goed autootje....
 
Overburen hebben zo'n knalgele e-208 als tweede auto, vind het een leuk karretje!
Gisteren kwam ik een knalblauwe nieuwe Renault 5 tegen, ook een geweldige auto om te zien!
 
Er zal er in elk geval 1 het veld ruimen en waarschijnlijk is dat de SLK; ontzettend leuke auto, maar 3 auto's is te veel en neemt aardig ruimte in beslag.

maar die heb je toch ook maar kort en nog flink in geïnvesteerd?

Snap wel dat 3 auto's erg veel is. Mocht de swift weg gaan dan heb ik er mogelijk iemand voor. mijn zwager gaat over een maandje kijken naar swiftjes.
 
Overburen hebben zo'n knalgele e-208 als tweede auto, vind het een leuk karretje!

Van buiten vind ik ze leuk! Zeker zo'n knalgele of knalblauwe in GT. Maar heb zowel in de Corsa F en 208 gezeten en knap zo af op de ruimte van binnen en de vormgeving van de interieurs. Echt krappe auto's geworden en veel hard en goedkoop plastic.

Zou gisteravond even de interieurverlichting van de Corsa omzetten naar led maar heb nu helemaal geen interieurverlichting meer en ook geen achteruitrijlamp en -camera..:) Denk dat er ergens een zekering is doorgebrand door wat verkeerd contact maar had gisteravond geen tijd meer om het te fixxen..
 
@Joost: yes, maar het is ook de auto waar het makkelijkst afscheid van nemen is.
Gezien de vraagprijzen van gelijkwaardige modellen, verwacht ik er minimaal aan te verliezen.
Er is belangrijk, specialistisch, onderhoud gepleegd en de handige thuisklusser kan de andere laatste zaken aanpakken.

Als ik zo'n doehetzelver tegenkom die mij voor materiaal en een krat bier kan helpen, dan beslis ik misschien anders ;)

De Swift is makkelijk verkopen inderdaad (hdb al meer aanbiedingen gehad); mocht die weg gaan, dan laat ik het hier weten.

@Rob; ik geloof best dat zo'n 208 niet al te praktisch is....maar dat past wel bij ons wagenpark :p
Maar eerst de V40 en SLK voor keuring en dan zien we wel weer!

Ik hoop dat de verlichting een kwestie is van een zekering, amders blijf je zo aan 't zoeken :censored:
 
Zou gisteravond even de interieurverlichting van de Corsa omzetten naar led maar heb nu helemaal geen interieurverlichting meer en ook geen achteruitrijlamp en -camera..:) Denk dat er ergens een zekering is doorgebrand door wat verkeerd contact maar had gisteravond geen tijd meer om het te fixxen..

Oh oh, het ging niet gepaard met geknetter en vonkjes hoop ik? :D

@ Gerwin, de SLK is dus toch niet helemaal wat je er van verwacht had?
Juist de afgelopen dagen zouden je toch op andere gedachten moeten brengen lijkt mij :cool:
 
Juist de afgelopen dagen zouden je toch op andere gedachten moeten brengen lijkt mij

precies! :cool: lijkt mij heerlijk! het is dat we de ruimte (en 2 extra stoelen) nodig hebben, maar zoiets zou anders als 2e auto prima passen.

@Rob, klinkt inderdaad als een zekering
 
Met het mooie weer dan komen inderdaad alle plussen van de auto naar voren!

Het is een ontzettend leuke auto en we gaan er de komende maanden ontzettend van genieten, maar het is voor mij ook een auto om makkelijk en rationeel afscheid van te nemen.

Nu moet ik wel zeggen dat het mij nog niet is gelukt om een fijne zitpositie te vinden; dat helpt niet mee. Voor koorte stukjes geen probleem, maar mijn idee om er mee naar Italië te gaan, heb ik afgeschreven.

En om m mooi te houden staat ie het beste in de garage en dat is wat krap.

Ach, het zijn allemaal luxe'problemen' en wat de keuze ook wordt; ruilen kan altijd weer ;)
 
Nu heb ik nooit de ambitie gehad om er een fun/hobby auto naast te hebben en heb ik ook niet zoveel met cabrio's. Ik gok dat ik een dergelijke auto ook te weinig zou gebruiken.
Een fijne allrounder vind ik persoonlijk het mooiste. Dat is op dit moment aardig gelukt.

Nog even een paar uurtjes ploeteren. Vanmiddag de sleurhut aankoppelen voor een paar dagen weg. Perfect met dit weer natuurlijk :cool:
 
Van buiten vind ik ze leuk! Zeker zo'n knalgele of knalblauwe in GT. Maar heb zowel in de Corsa F en 208 gezeten en knap zo af op de ruimte van binnen en de vormgeving van de interieurs. Echt krappe auto's geworden en veel hard en goedkoop plastic.
Herken dat in de Mokka in ieder geval niet, maar dan hebben we ook de meest luxe versie. Ik zou in de Corsa (e) wel afknappen op dat goedkope schermpje....was echt een misser 1e klasse bij de introductie. (In de goedkopere Mokka's e zit het schermpje overigens ook).

@208: actieradius is niet het meest belangrijk. Ca. 200km is voldoende voor 90% van onze ritjes.
En anders pakken we de tweede auto
Is voor 18.000 per jaar, dus dat is netjes...maar het is puur een luchtballonnetje
Zo is het maar net. Zijn actieradius valt inderdaad tegen, dat erken ik ook. En vooral dat je vanaf 15% accu al inlevert aan prestaties, vanaf 10% wordt het soms gevaarlijk traag (ff invoegen wordt een happening, inhalen kun je vergeten).
Maar als je met de realistische actieradius toekunt, is het wel een aantrekkelijk aanbod.

Collega heeft zijn Kia op benzine nu weg gedaan, en een e-208 gekocht (ook een kanarie-mobiel). Is er echt goed tevreden mee. Een heerlijk stille rijbeleving, en kan héén en terug op één lading. Meer is niet nodig.

We hebben vorig jaar thuis geinvesteerd in een Hybride warmtepomp. Door de vele zon draaien we deze maand kiet kwa opwek zonnepanelen & verbruik elektrisch. Dus een maand "gratis" het huis verwamd, alle wasjes ed. gedaan en nog een enkele keer de auto opgeladen.
De komende maanden verwarm je nog minder....dus kunnen we de zonnestroom die we anders vanaf 2027 voor niks in het net gooien, mooi gebruiken om de auto op te laden. Dan rij je echt voor een heel laag bedrag.
 
@ Berry; Een C-klasse van een recentere generatie vind ik lang niet verkeerd, maar ruim boven budget.
Ik zie ook wel eens een QC30 op gaspedaal voorbij komen; meer een praktische keuze.

Iets gecombineerd tussen fun en verstandig zou perfect zijn....

De coupe zoals Joost laat zien, is onbereikbaar maar verder helemaal top: die kleur blauw is fantastisch (y)


Zag toevallig vandaag dat de V40 nog net onder de 250k zit; zou het eigenlijk veel uitmaken qua inruil als ie over de 250 heengaat?


Ik gok dat ik een dergelijke auto ook te weinig zou gebruiken.
Dan moet je er ook zeker geen kopen; wij pakken m met elk zonnetje en gaan dan ook gerust een stukkie toeren.
Alvast fijne vakantie!

De komende maanden verwarm je nog minder....dus kunnen we de zonnestroom die we anders vanaf 2027 voor niks in het net gooien, mooi gebruiken om de auto op te laden. Dan rij je echt voor een heel laag bedrag
Wij zijn helemaal van gas af en profiteren heerlijk van dit soort zonnige dagen.

Voor het perfecte zou een elektrische auto, accu en flexibel contract het afmaken: icm met zo'n energieregelsysteen.
 
Voor het perfecte zou een elektrische auto, accu en flexibel contract het afmaken: icm met zo'n energieregelsysteen.
Eens, nadeel is dat ook dat weer beste investeringen vraagt.

Zolang t/m 2026 het salderen er nog is, zal ik er niet in investeren. Maar voor 2027 is het wel interessant het dagelijkse overschot aan zonnestroom in een accu op te slaan....om zodoende in de zon-loze uren te kunnen voorzien in "gratis" energie.

Veel mensen klagen erover dat het salderen er af gaat, maar iedereen met een beetje realiteitszin kon dit al zien aankomen. Ik geniet dus maar van de tijd dat het salderen kon/kan, en kijk volgend jaar wel hoe we gaan investeren in een energie opslag systeem.
 
De V40 is een diesel toch? Ik had er pas eentje in de verkoop voor iemand, maar daar was echt nul interesse in. Uiteindelijk voor weinig naar de ANWB Verkoopservice gedaan.
 
Veel mensen klagen erover dat het salderen er af gaat, maar iedereen met een beetje realiteitszin kon dit al zien aankomen. Ik geniet dus maar van de tijd dat het salderen kon/kan, en kijk volgend jaar wel hoe we gaan investeren in een energie opslag systeem.
Alles waar subsidie heen gaat, wordt op een later moment weer terug gepakt; daar kun je altijd vanuit gaan.

Daarom hebben we toen gelijk zonnepanelen genomen; konden we het langst profiteren.

@ Berry: klopt, dikke 2.0 mrt 170 pk, ocean race dus wel een mooie uitvoering.
Maar diesel is voor velen niet zo interessant inderdaad.
Voor hoeveel issie weggegaan uiteindelijk? En hoeveel km op de teller?

Kan ik mij alvast mentaal voorbereiden :cool:
 
Ga er maar vanuit dat je erg weinig terug krijgt voor je diesel. Ik zou hem oprijden...De C3 ging gelijk naar de handel en weg ermee. Bij de stellantis vestiging waar we de corsa kochten, werd al lange tijd geen enkele diesel (nieuw en gebruikt) meer verkocht. Alleen dikke Duitse premium autos voor zakenmensen die nog heel veel kms rijden worden af en toe nog als diesel verkocht.

En benzine en/of hybride wordt ook steeds efficienter...met de Corsa zonder electrische poespas zit ik na de eerste km's en vrij veel korte ritjes al op 1:18.....
 
8250 ofzo, een D2 Nordic+ van 2017 met 177dkm op de klok. Fijne auto.

vind dat echt serieus veel geld, zeker voor een D2.

ik zou wel een diesel willen vanwege dat het zo mooi rijd, zeker met een 6 cilinder en automaat. Maar goedkoop is het niet per kilometer. Al denk ik als je een goedkope occasion weet te scoren dat je er best lang voordeel uit haalt tov een benzine versie
 
Mmm, die van ons is 3 jaar ouder en meer km's; duizendje of 5? Altijd blijven hopen :p

Ik rij 'm graag op, maar als ik weet dat er voor, bijvoorbeeld, 2000 euro onderhoud aankomt dan vind ik een switch ook best interessant.

Maar hybride zou voor ons zeker absoluut een goede optie kunnen zijn, gezien de vele woon-werk kilometers van mijn vrouw; maar dan kom je al gauw op een yaris/auris/i3 uit, gok ik.

Elektrisch kan ook, maar ben wat huiverig voor eventuele hoge kosten mocht ik zon ding aanschaffen. Dan hou ik liever de V40 ;)

Als ik morgen op zoek móest naar een andere auto, dan zouden deze, deze of deze op het lijstje staan.

Maar eigenlijk vind ik auto's op het moment gewoon te duur;)
 
Laatst bewerkt:
Maar hybride zou voor ons zeker absoluut een goede optie kunnen zijn, gezien de vele woon-werk kilometers van mijn vrouw; maar dan kom je al gauw op een yaris/auris/i3 uit, gok ik.
Ik ben bij de Hybrids wel erg benieuwd hoe die techniek zich gaat houden. Die batterijen worden veel geladen/ontladen, als ik hoor wat een nieuwe accu in een Volvo Hybrid kost dan schrik je echt.

Je hebt meer techniek in de auto, dus ook meer kans op extra onderhoud/reparatie.
 
Ik ben bij de Hybrids wel erg benieuwd hoe die techniek zich gaat houden. Die batterijen worden veel geladen/ontladen, als ik hoor wat een nieuwe accu in een Volvo Hybrid kost dan schrik je echt.

Je hebt meer techniek in de auto, dus ook meer kans op extra onderhoud/reparatie.
Bij Toyota gaat dit al bijna 30 jaar goed.
 
Bij Toyota gaat dit al bijna 30 jaar goed.

Hier in de buurt zit een bedrijfje die niets anders doet dan hybride toyota hybrid accus reviseert en vervangt. Dus ze gaan blijkbaar wel degelijk stuk. Maar prijzen vallen op zich nog wel mee wat ik er een keer van had begrepen als je aan de beurt bent. De toyota accu's zijn ook relatief simpel (sowieso die oudere), met die moderne PHEV accu's met koeling, warmte management, hoge celdichtheid voor grote actieradius en snelladen ben ik ook wel benieuwd hoe dat gaat in de toekomst. Ook bij japanners.
 
Een Yaris hybrid voor het meerendeel van de kilometers en dan een leuke 'normale' auto voor praktisch en comfort. Lang niet gek.
 
Ik heb tijdens onze vakantie in Portugal 600 km in een benzine Peugeot 208 gereden, lichtste motor mogelijk, geen opties behalve airco, stoelen als een plank... Het ziet er leuk uit, maar nee dank je. Toch wel last gehad van de stroomstoring en een geannuleerde vlucht ivm. de staking in Brussel/Charleroi, waardoor ik een nieuwe (dure) vlucht heb moeten boeken naar Amsterdam en de volgende dag mijn auto op heb moeten halen in Brussel/Charleroi.. het einde was wat hectisch, en een stuk prijziger dan begroot maar we hebben verder een heerlijke vakantie gehad! Hier was het weer gelukkig ook erg aangenaam waardoor we nu nog even nagenieten.

Nu sinds 2 dagen in dienst bij mijn nieuwe werkgever, even wennen uiteraard, wel direct in het diepe ivm. vakantie maar ik vind mijn weg wel. Ik rijd nu tijdelijk in een Twingo en dat raad ik ook niemand aan, althans niet met die rumoerige en onrustige 3 cilinder. Nee doe me dan de Twinair uit de Fiat 500 maar.
Ik ga ervanuit dat de EV versie en wat betere stoelen een heel verschil maken, maar ik zal blij zijn als mijn oorspronkelijke voorloopauto gereed is, dat zal begin juni zijn, Opel Corsa. Verder klaag ik niet :), het is gratis woon werk verkeer.

@Gerwin, ik vrees ook dat er weinig animo zal zijn voor de V40 of deze nu onder of boven de 250K heeft gedraaid.

@Hobbyvoertuigen, ik kan daar dan nog wel mijn geld in kwijt en was eigenlijk aan het kijken naar iets leuks als opvolger van de 7 volgend jaar, maar de prijzen zijn echt bizar, zeker voor het aantal km dat je er mee maakt.
 
Mooi dat de vakantie fijn was en je weer met een frisse start kunt beginnen.

De ene driecilinder is de andere niet. Heb er nu een paar van verschillende merken gereden en zitten wel hele verschillen tussen. Die van bmw/mini vind ik erg goed en die in de corsa ook. Je merkt nauwelijks dat het een driepitter is. Alleen bij even flink gas geven.
De Fransen vind ik wat minder geraffineerd.

Hebben de Corsa nu tijdje en fijn ding!
Erg fijne bak en motor. Echt lekker Duits degelijk en solide, pittig en zuinig motortje en heerlijk ruim en zijn er met het gezin al paar keer langere afstand mee weg geweest. Kinderfiets paste er zo in. Gisteren kregen we van vrienden tijdens visite hele lading bruder speelgoed mee. Het kon allemaal mee. Nee dat we de Karl hebben laten staan is een goede set geweest. Zowel qua ruimte als algeheel gevoel. Dit is echt zoveel meer auto.

Enige minpunt is de besturing op hoge snelheid. Boven de 120 wordt de besturing nogal licht. Zitten all seasons van vredestijn onder die ik erg lawaaiig en wollig vind en zijn ook erg hard opgepompt. Misschien kan ik daar nog wat mee spelen.
 
succes met je nieuwe werkgever!

Hopelijk niet al te lang in de Twingo, want zeker de benzine gestookte versies zijn niet echt top. en als je een pre-facelift hebt is het ook qua rijden erg matig.
 
succes met je nieuwe werkgever!

En als je een pre-facelift hebt is het ook qua rijden erg matig.
Wij hebben een pre-facelift met ervaring en dat ding rijdt echt super. Heel veel mensen hebben opmerkingen over het rij- en weggedrag, maar het ding is soepel, snel, zit goed en is ook nog redelijk zuinig (ca. 5,5 l/100 kilometer). In een klein jaar hebben we er al 20.000 kilometer mee gereden en het bevalt echt prima. Zeker ook op de snelweg.
 
Het is een pre-facelift uit 2017, uitleen auto van filiaal. Tijdelijk gelukkig want ik vind het helemaal niets Ga er voor de lol geen rondje mee rijden iig.
 
Morgen maar eens naar zo'n occasioncentrum om wat auto's te bekijken en er in te zitten.
Zag dat van Mossel Hengelo open is, Seldenrijk helaas niet.
Gelijk even proefzitten in een 208.

Had vorige week nog een Q30 bekeken omdat we die allebei erg mooi vinden: maar helaas toch wel erg krap van binnen. Ik had het gevoel dat ie nog krapper was dan de v40...maar had weinig tijd, dus niet uitgebreid kunnen testen.
Zei tegen vrouwlief al voor de gein: kopen we er een bestelbusje bij voor het praktische....

@Jimmy; zo, das ook wel een bijzonder van de vakantie. Mooi dat het verder fijn geweest is.
Succes met je nieuwe job!

@ Rob; mooi dat ie bevalt! Spoiler al besteld? :p

Heb de Corsa nu op t lijstje gezet van kleine kilometervreters: over het algemeen betrouwbaar en veel luxe aan boord.
 
Krap op de oprit inderdaad! En ze hebben toch zo'n heel klein kofferbakje?

Maar verder een erg leuk autootje in een prima kleurcombinatie (y)
 
Mogguh!!

Ondanks de ongemakken toch een lekkere vakantie gehad Jimmy, heerlijk toch! In ieder geval mooi om dan fris aan de nieuwe job te beginnen. Veel succes!!! Ennuh, met een Opel dan straks toch weer terug op het nest ;)

Fijn Rob dat de Corsa bevestigd dat jullie een goede keuze hebben gemaakt!! Kennissen van ons kochten een tijdje terug een Renault Clio, maar al heel snel kwam naar voren dat ze er niet zo gelukkig mee waren. De motor vonden ze tegenvallen en over het rijgedrag waren ze toch ook niet zo te spreken. Uiteindelijk hebben ze hem ingeruild op een Focus.

Afgelopen vrijdag thuis weer een to-do van het lijstje afgestreept, het oprit is verbreed waardoor er met gemak 2 auto's naast elkaar op het oprit kunnen staan....en we er met de fietsen ook nog ruim langs kunnen. Komende vrijdag halen we de caravan op, dan kan die er ook mooi staan.
 
@ Jimmy, wat een gedoe zo aan het einde van je vakantie! Jammer van de centen, maar fijn dat de ellende verder mee viel. Succes met de nieuwe job!

@ driepitters, heb er inmiddels ook een aantal gehad. Allereerst de Clio, in het juiste toerengebied was dat ding prima. De verschrikkelijke lange 5e versnelling zorgde er wel voor dat even versnellen boven de 80 er niet echt in zat.
Tweemaal een Focus gehad, met als laatste een mild-hybride. Die was prima, maar je merkt toch dat je in het juiste toerenbereik moet zitten en toch best vaak moet trappen cq veel toeren moet maken om lekker te versnellen.

@ Rob; mooi dat ie bevalt! Spoiler al besteld? :p

Ja inderdaad, wat is de status van de to-do lijst Rob? :D

Komende vrijdag halen we de caravan op, dan kan die er ook mooi staan.

Hier gisteren net weer teruggekomen van een paar dagen kamperen. Bevalt allemaal prima. De kleine meid vind het in slaap vallen nog wat lastig/spannend of ze was niet helemaal fit. Heeft nog wel de nodige moeite gekost. We weten inmiddels ook dat we met z'n drieën in het grote bed kunnen liggen.

Beide zwagers waren er iets eerder van ons, die gingen dus breeduit lachend op een stoel met een biertje in de zon zitten toekijken hoe wij voor de tweede keer onze tentluifel gingen opzetten. Hoop commentaar en gelach uiteraard.
Jammer voor hun dat het zonder strijd ging en dat ding in no-time stond. Tussendoor ook nog een biertje gekregen :cool:
 
Mijn Focus had een driecilinder. Opzich prima. Maar ik heb net weer 200km gestuurd met de Golf met de licht opgepepte viercilinder en dat is toch wel een verschil hoor. Net even wat meer lucht voor bijvoorbeeld een inhaalactie. Heerlijk.

In het A en B segment voldoet een driecilinder wel, maar het liefst dan wel eentje met een turbo.
 
Wij hebben een pre-facelift met ervaring en dat ding rijdt echt super. Heel veel mensen hebben opmerkingen over het rij- en weggedrag, maar het ding is soepel, snel, zit goed en is ook nog redelijk zuinig (ca. 5,5 l/100 kilometer). In een klein jaar hebben we er al 20.000 kilometer mee gereden en het bevalt echt prima. Zeker ook op de snelweg.

misschien ben ik ook wel wat verwend. heb 1x in een twingo gereden op benzine pre-facelift. In die tijd hadden we onze Up! ook. Beide A-segment. Als het gaat om het rijden en zithouding was de overgang echt groot, ten nadelen van de twingo. Hoeveel leuker hij er ook uit zag dan de Up, ik vond het niks.

Daarom was ik ook zeer sceptisch over onze twingo EV. na de facelift zouden de rij-eigenschappen veel beter zijn en de EV door zn lage zwaarpunt ook daar aan helpen. En inderdaad, dit rijd echt stukken beter dan de twingo waar ik eerder mee had gereden. De zithouding vind ik nog steeds niet top maar voor ritjes van max 30 minuten wat we er nu mee doen is het geen enkel probleem.
Gisteren nog met de twingo naar enschede geweest in de binnenstad. was nog een mini plekje over, zonder moeite kon die er tussen, dat is wel echt top!
 
Mijn Focus had een driecilinder. Opzich prima. Maar ik heb net weer 200km gestuurd met de Golf met de licht opgepepte viercilinder en dat is toch wel een verschil hoor. Net even wat meer lucht voor bijvoorbeeld een inhaalactie. Heerlijk.

In het A en B segment voldoet een driecilinder wel, maar het liefst dan wel eentje met een turbo.

Klopt exact. Had het niet beter kunnen omschrijven.
 
Mogguh!

Klopt exact. Had het niet beter kunnen omschrijven.
Jouw volgende auto wordt dus een Astra L Hybrid ;)

Zag gister de foto's van de Jeep Compass. Naar mijn idee tot op heden de best gelukte grote SUV van stellantis op dit platform. De 3008 vind ik niet in verhouding met de aflopende daklijn, de Grandland kan ik ook nog niet echt aan wennen....vind hem vrij saai. De vorige was nog wat sierlijk met stoele elementen, de huidige is weinig spannends meer aan. Plus dat leuke kleuren ontbreken.

Bij de Jeep Compass vind ik het wat rechthoekige icm kunstof elementen erg leuk uitkomen.

Ps. Ik zie eigenlijk nauwelijks Grandlands of 3008's rijden. Jullie wel?
De Frontera ben ik ook nog niet tegen gekomen....
 
Bij de Jeep Compass vind ik het wat rechthoekige icm kunstof elementen erg leuk uitkomen.

Ps. Ik zie eigenlijk nauwelijks Grandlands of 3008's rijden. Jullie wel?
De Frontera ben ik ook nog niet tegen gekomen....

3008 heel zelden, de rest niet. maar mogelijk moet de leveringen nog op gang komen?

de compass vind ik van het stel ook zeker de leukste! (y)
 
Terug
Bovenaan