Nice..die caravan hebben wij eerst maar even geparkeerd..eerst maar even kijken welke kant het huis opgaat.
Maar we zijn aan het kijken naar een weekje in de meivakantie en nog de zomervakantie maar de prijzen zijn echt niet leuk meer...
Caravan komt hier ook eerder dan gepland, maar komt dus mede door de idiote prijzen voor vakanties. Ik was oprecht verbaasd dat een campingplek zo "goedkoop" is.
Verschil is zo groot, dat we daar de trekhaak, de rijbewijzen en de inventaris van kunnen betalen en nog geld overhouden. Tel daar de besparingen voor de overnachtingen onderweg bij op, in ons geval de afgelopen jaar ook circa 1000eu (kan ook goedkoper natuurlijk). Want een overnachting op een camping is tientjes werk ipv x honderd euro.
Brandstofverbruik zal wel wat hoger liggen. Aan de andere kant, afgelopen jaar met een dakkoffer was het verbruik ook al hoger en het jaar er voor (zonder dakkoffer) hebben we bij wijze van twee dagen lang 180+ gereden.
Nu was het financiële deel echt niet de hoofdreden om het te doen, we hadden het altijd al op de planning staan, maar komt door het prijsverschil nu wel wat eerder. Hoofdreden is echt de kinderen dezelfde mooie ervaringen en herinneringen te geven als dat we vroeger zelf op campings hebben gehad.
Aanschaf is wel even slikken (*), maar we zijn straks voor heel wat jaartjes klaar. Komen wat kosten voor stalling, verzekering en onderhoud uiteraard. Plus dat we nu ook gewoon eens een weekje/weekend in eigen land weg kunnen voor leuk geld.
(*) kun je natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt...... hier weer hopeloos over het gestelde budget gegaan uiteraard.
Vanmorgen weer lekker het CJIB gesponsord....hier in Heerenveen staat voor mijn werk een mobiele flitspaal op de industrieweg waar je maar 50 mag maar je automatisch veel sneller rijdt. Ding heeft in paar maand tijd al 18.000 keer geflitst..brengt meer op dan alle palen in Drenthe bij elkaar...
ik weet dondersgoed dat hij er staat maar was vanmorgen al heel vroeg aan het bellen met mijn manager, de kop er niet bij en ook waze liet het weer eens afweten en knalde er zo met minimaal 70 voorbij...dat waze laat me toch erg vaak in de steek. Vaak helemaal geen meldingen terwijl er toch flitsers staan.
Ai! Das een dure en een zure!
Binnen de bebouwde kom is prijzig en 20 te hard is ook nooit goedkoop
Zag toevallig gisteren nog wat oude CJIB post van mijzelf tegenkomen. 130 waar je 120 mocht voor 24eu, in the good old Leon, dat waren nog eens tijden en bedragen
Was ook echt een vakman die dit met de ogen dicht kan inmiddels.

volgens mij doet hij dit er ook half bij naast een andere baan. Mooie schuur ook, waar ik wel jaloers op was.
Had hem hier zeker naar toe gebracht mocht ik dit overwegen. Prijs viel mij ook nog wel mee (gebruikte haak + nieuwe aanbouwdelen + montage + programmeren)
Hoe werkt dat dan, kun je er op wachten of moet hij daar een dag of wat blijven?
Prijs hebben we het niet eens over gehad, ik ga uit van de prijs op zijn site. Dat valt mij inderdaad mee.
Heb bij de BMW dealer laatst ook eens gepolst. Was weer lastig, moesten ze opzoeken plus dat ze pas na kerst tijd hebben waarschijnlijk. Laat maar lekker zitten, los het wel op deze manier wel op.
Een handmatige afneembare haak is vast goedkoper, maar dan moet ik alsnog iemand vinden die kan programmeren. Straks is het gewoon volledig OEM, zoals het hoort,. Vind ik ook wel mooi.
Ik kan er gewoon op wachten zoals ik begrepen heb. Dacht dat het 2 á 4 uur werk was (niet de moeite om heen en weer te rijden dus).