Pietzoveel
Asfaltkampioen
Ach, de meeste auto's zijn een compromis. Of goedkoop, of ruim, of super praktisch of lekker sturend... Dus als ruime familiebak zal zo'n Grandland wel voldoen, toch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ach, de meeste auto's zijn een compromis. Of goedkoop, of ruim, of super praktisch of lekker sturend... Dus als ruime familiebak zal zo'n Grandland wel voldoen, toch?
Renault, Peugeot, Nissan, Toyota, Citroen, Hyundai, Kia komt er bij hem niet in. Heb de Mazda CX-5 al geroepen (is minder betaalbaar), maar vond hij ook niet mooi.
Ik ben er blij mee, ik zie pluspunten en ook wel wat mindere punten.En Ruud, hoe bevalt de Mokka nu na een weke bezit?
- Zitpositie stoelen. Het zijn wat smallere stoelen, en mis wel wat steun onderin de rug. Is dat heel erg, nee want we rijden er geen lange ritten mee. Met de kennis van nu, en had ik meer tijd gehad......had ik ook de luxe-stoelen (die je niet vaak tegenkomt) willen uitproberen.
Precies mijn gedachte. De Mokka was de eerste Opel met de nieuwe designtaal, ze kregen dan ook de (financiële) ruimte om uit te pakken. Denk aan de smalle led-achterlichten die standaard zijn, en ook zaken als deze lampjes.al hadden ze die lampjes bij de spiegels beter achterin kunnen plaatsen
Nee, die zitten helaas niet in de Mokka. Je hebt wel een luxere lederen stoel met stoelmassage en schijnbaar ook lendensteunverstelling, maar die zijn vrij schaars. Maar het zijn altijd de wat simpelere stoelen die je ook in de Corsa aan treft.Heb je niet de AGR stoelen dan of zitten die niet in de Mokka?
Ja, dat is de GS-line.Ik zie ook met regelmaat rijden, gisteren ook een wit/zwarte maar dan met zo een rode sierstrip ertussen.
Dan heb je nog even tijd Jimmy.Hier geen auto nieuws, ben wel aan de 7 weer bezig, die wil ik wel dit voorjaar weer de weg op hebben
Hier geen auto nieuws, ben wel aan de 7 weer bezig, die wil ik wel dit voorjaar weer de weg op hebben![]()
Enige nadeel van Led-Matrix is dat hij voor mijn gevoel soms eerder mag inschakelen, zeker bij wat schemer. Het moet vrij donker zijn, wil groot licht aangaan. Dit heeft de Astra overigens net zo.
Enige nadeel van Led-Matrix is dat hij voor mijn gevoel soms eerder mag inschakelen, zeker bij wat schemer. Het moet vrij donker zijn, wil groot licht aangaan. Dit heeft de Astra overigens net zo.
Wat moet er aan gebeuren? Afgelopen jaar heb je er gewoon mee gereden toch?
Mijn BMW heeft wel de optionele addaptive led koplampen, dus meesturen in mochten, iets verder schijnen op de snelweg, dichterbij en breder in de stad. Rotondes herkent hij ook (denk obv navi?) en past de verlichting iets aan, etc.
Maar geen matrix led. En is volgens mij niet eens leverbaar geweest op een 5 serie.later na de facelift kwam wel laser licht. Geen idee hoe dat precies werkt.
Moderator
We hadden 'm vorig jaar al een jaartje verlengd, dus maart 2026 wordt het. En zoals het er nu naar uit ziet gaan we 'm overnemen, want M wil niks anders (bereik en verbruik zijn prima, kleur is top en het formaat is ook precies goed).Wanneer loopt jou citigo uit de lease dan? Dat moet toch haast al een keer zover zijn?
De lichtsensor bij Opel staat wat minder gevoelig afgesteld blijkbaar, want viel mij destijds maar tegenwoordig nog altijd op dat wanneer je een tunnel inrijdt de Opels zeker niet de eerste auto's zijn waarbij het dimlicht aan gaat.
Al zijn er ook weer merken die al aanspringen als een viaduct net even wat breder is.
En zoals het er nu naar uit ziet gaan we 'm overnemen, want M wil niks anders (bereik en verbruik zijn prima, kleur is top en het formaat is ook precies goed).
En zoals het er nu naar uit ziet gaan we 'm overnemen, want M wil niks anders (bereik en verbruik zijn prima, kleur is top en het formaat is ook precies goed).
Nog paar uurtjes werken en vanmiddag naar 1e zwemles met de jongste zoon. Al vaak mee wezen zwemmen en ondanks dat ie nog maar net vier is, zwemt ie al als een dolle. Duikt al met duikbril op, springt van de duikblokken, loopt over matten en redt zich met zijn bandjes gewoon prima in het diepe bad. Het watervrije is er dus al ruim vanaf...Hoop dat meneer dus wat sneller gaat als dochterlief
Laser licht is dan het matrix LED bij BMW, maar bij grootlicht (onder juiste omstandigheden) ook nog weer meer licht dan adaptief LED met grootlicht (snapt u het nog?)
Moderator
Ik hoop dat de markt nog ietsjes achteruit gaatbegrijp het helemaal, als de overnameprijs ook nog gunstig is straks is het helemaal top!
Als het klaar is zeker maar de lessen zelf vind ik af en toe wel een opgave. Hier is vorig jaar heel nieuw zwembad gebouwd en is de zwemschool voor de regio en echt een zwemfabriek. Erg druk en dringen om plekjes.Toch ook weer een mijlpaal dan Rob, Ik vond dat wel een leuke tijd de zwemles. Zo trots als ze dan iets nieuws kon of behaalde![]()
Zeker...dat zal hier waarschijnlijk ook het geval zijn..dan komt er zeker weer even wat spanning bij kijken.....Al zal hij het vast allemaal wel weer spannend vinden met een nieuwe omgeving, nieuwe juf/meester etc.
Voor de zomervakantie worden de campings nu dus ook eerst gefilterd op het aanwezig zijn van de juiste glijbanen en grootte van de camping, de rest is van minder belang cq al snel goed
Ik hoop dat de markt nog ietsjes achteruit gaatIk heb altijd gerekend met 8k, maar daar zitten ze nu nog wel ruim boven.
Je ziet nu wel dat de prijzen van veel EV's aardig dalen, dat is een gunstige ontwikkeling. Een ID.3 heb je voor minder dan een Golf en ook de Cupra Born wordt steeds wat goedkoper.
Zwemles: vreselijk vond ik dat. Ik was er ook niet goed in. Heb zelfs mijn B nooit gehaald. Ik deed die tegelijk met mijn zusje die 2,5 jaar jonger is, zo traag was ik met zwemmen...
Moderator
Vakantie is inderdaad niet grappig meer,
In juni voor een bijeenkomst 4 dagen naar Milaan, nou, dat doe ik met de auto en ik regel op een half uur rijden een b&b. Dan is het nog een beetje te betalen.
Mede door het kapotte accupakket en de boardlader die de laatste dag de geest gaf, heeft de auto jaarlijks 5.000 euro afgeschreven.
Als je het prive had moeten doen niet leuk, maar ik kan er gelukkig niet mee zitten.
in de zomer gaan we richting zuid-frankrijk.
Moderator
Joost, inderdaad lekker die ruimte van een stationwagen. Je moet m wel even uitzuigen![]()
Wat mij het meest opvalt bij jouw auto Joost zijn de in het dak geïntegreerde kofferbakscharnieren en geen dempers.
Ik had misschien moeten vermelden dat het een autogerelateerde bijeenkomst is.
Vandaar met de auto naar Milaan! (Ik ga vast sparen)
Moderator