Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Val ik nog in de categorie "jongeren"? :cool:
Ik werk ook vier dagen. Sinds corona eigenlijk 4x9 en vind het heerlijk. Voelt nog elke week als een lang weekend.
Of ik wel voor vijf dagen salaris krijg weet ik niet, is altijd te weinig natuurlijk :p

Zeg nooit nooit, maar ik zie mijzelf in elk geval niet snel terug gaan naar vijf dagen werken.

@ Jimmy, mooi ritje!
Als je niet vaker dat soort afstanden rijdt dan voel je dat wel even inderdaad :D

Vond het gisteren qua weer niets aan overigens. Veel te benauwd, maar met de rijwind van een motor wel prima uit te houden lijkt mij.
Gisterenmiddag kreeg we een heerlijk verkoelend buitje van 1,5u. Geen stortregen, gewoon gestaag recht uit de lucht. Konden we even lekker alles tegen elkaar open zetten zonder dat het binnen nat werd.

Meestal is 100 km wel de max die ik op 1 dag rijdt. Maar dit ga ik zeker wel vaker doen, met wat stops onderweg voor koffie :) prima te doen. Het was in Zeeland 20-22 graden en grotendeels behoorlijk zonnig.

Hier gewoon 5 dagen aan het werk, zou wel naar 4x9 willen maar dat doen ze hier niet. Ach ook prima zo, K. werkt in het speciaal onderwijs en gelijk aan de vrouw van Berry, geen pauze, geen rust altijd aan en na haar werkdagen ook gewoon op. Dat zou ik ook niet trekken.

Mijn vrouw zit in hetzelfde vak, daar wil je inderdaad niet 40 uur werken :D En na een dag werken zegt ze dan: ow ik heb niks gedronken en ben niet naar het toilet geweest. Geen tijd voor gehad. Wauw. Kan ik me als kantoormannetje weinig bij voorstellen :D

Dat is wel heel ernstig :censored: Ze gaan bij ons binnenkort ook weer bezuinigen. Per 8 bewoners hebben we overdag een VIG-dienst en een korte Helpende-dienst (per 'woonkamer' verschillend tot hoe laat) maar straks een omloop voor de twee kanten. Dat wordt erg pittig want dat hebben we in november ook al geprobeerd en dat werd niks en de zorgzwaarte is nu zelfs nog zwaarder. Werkt jouw vrouw op PG of somatiek?

@ Fer, fijn dat het lichamelijk ongemak er bijna op zit. Hoe lang heb je er mee gezeten uiteindelijk?
Begin maart 23 gebroken, eind maart is het spul er in gekomen en nu eind juni ‘24 eruit gehaald. Nu het litteken redelijk hersteld is kan ik alles weer, moet alleen nog veel bewegingen opnieuw ervaren. Bij een wedstrijdje voetballen trek ik het nog niet, maar een balletje overtikken al wel.
Ben wel van plan om alle bewegingen onder de knie te krijgen… figuurlijk dan ;)

Was met de L op vakantie gegaan, maar ben ergens onderweg de kentekenplaat van de fietsendrager verloren.
Voor de rest is de L me fantastisch goed bevallen tot nu toe (y)

MCW, op de PG. Heftig werk hoor. Ik zou niet willen ruilen! Ook qua salaris niet en dat verbaast me want ik vind dat dat werk veel meer betaald moet krijgen.

Fer, gelukkig alleen de kentekenplaat verloren. Las net over een camper die op de snelweg in Frankrijk twee fietsen is verloren. Heeft m’n oom ook eens gehad een jaar of 30 terug. Ik ging toen met m’n vader mee om z’n fietsen op te halen.

Ook qua salaris niet en dat verbaast me want ik vind dat dat werk veel meer betaald moet krijgen.

Eens ;)

Even wat Opel er in gooien:

iKIrMf6.jpeg

Beste vriend heeft een Astra plug-in. Lekker met een kleurtje! Staat goed. Interieur minder erg in het echt dan op de foto's (behalve de middentunnel). Zelf niet geleden maar vond de auto lekker stil. Wel irritant dat steeds flink 'remmen' bij gas los al vermoed ik dat dat meer lag aan hem :ROFLMAO: Ik dacht dat minder gaspedaal induwen alleen bij full EV's zorgde voor vertraging.

Heb de astra L hier in Duitsland ook geregeld gezien en blijf die blauwe van Hans echt een heerlijke kleur vinden. Rood is ook mooi maar net wat minder opvallend. Wel is de astra L erg gevoelig voor uitvoering. Er moeten wel flinke velgen op zitten en een mooi zwart dak en zwarte details. Anders wordt ie plomp.

Hier heeft de astra zich keurig gehouden. Waren zelfs veel te vroeg op bestemming. Toen tank maar even volgegooid. Euro 98 is hier 40 cent de liter goedkoper.

Ik ben dit jaar een tijdje vrijwillig zonder werk geweest.... is me best goed bevallen ! Ik ga binnenkort starten met een nieuwe job voor 28 uur per week. Ik was gewend 4 x 9 uur te werken. dat voelt wel relaxed !

Inmiddels ook ruim 1.000 km gereden met de Astra L Ook mij bevalt ie goed ! Erg stil van binnen dankzij 8 traps automaat en ook behoorlijk zuinig. In de praktijk sneller dan de Astra K ook dankzij de automaat. AGR stoelen heerlijk en een aangenaam rijke uitrusting !

Rob, fijne vakantie!
Hans, zo in een kleurtje, met niet-zwarte wielen én met wat chroom accenten vind ik 'm wel leuk!

Mogguh,

Nou wat een weekend, nadat we op 12-juli al een beste plens water hebben gehad kregen we zondag zomogelijk nog meer water te voorduren. Gevolg is dat er nog meer overstromingen waren en we tot in de nacht met de brandweer bezig zijn geweest. Het vervelende is, zolang de straten nog volstaan met water en het riool het niet aan kan kunnen we in de regel weinig betekenen voor de mensen. Het water wat in kelders/huizen staat, stroomt er dan net zo snel van buiten weer in als dat wij het water wegpompen.

@ Astra L: Ik zie hem nu ook iets vaker, maar nog steeds marginaal. Voor mijn gevoel wel vaker als de 308.
En ben het helemaal met Rob eens, in een leuke uitvoering is hij best strak. Rood blijft daarbij wel mijn voorkeur hebben, zeker icm zwart dak. Kameraad die een hatch heeft is er ook positief over, al is hij de auto al wel een dag kwijt geweest ivm forse software-update.

De eerste vakantie-tripjes zijn al geweest lees ik. Fijn dat alles tot op heden goed verlopen is.
Wij kiezen dit jaar door omstandigheden voor een vakantie in eigen land. Dus voor de K een makkelijk jaar :)

Ja dat was wel even wat werk in jullie regio Ruud! Ik snap je punt inderdaad, water stroomt naar het laagste punt. Dat kan een onhandige plek zijn, maar ook als brandweer verplaats je dat water niet even naar een ander laag punt wat misschien wel een kilometer of meer verderop ligt.

Was bij ons in het dorp ook zo...je kon precies zien waar in het dorp de laagste punten zijn. Daar wil je niet wonen... )

Zag inderdaad wat beelden vanaf de a1....de nodige auto's total loss...

Wat mij bij de L, naast de forse prijs (koop je bijna twee k's voor), tegenhoudt is de motor. Ik vind een 1.2 driepitter met 130 pk echt te weinig. Zeker als we oooit nog een caravan willen. En ben nog niet zo overtuigd van de hybride vanwege zijn forse gewicht.

Hier bij ons (20km van enschede) niets aan de hand. Klein beetje regen wel, maar verder niet (gelukkig)

Astra L mist inderdaad gewoon een 150-160 PK 4 cilinder. net zoals een octavia / Leon / Golf de 1.5 eTSI heeft.

Zaterdag gaat de Insignia naar Frankrijk, 2 minuten van de duitse grens en vlak bij zwitersland. voelt niet als frankrijk in ieder geval. En dat is positief voor mij :p vrijdag nog een beurtje en APK en terugroepactie

Vogezen....paar jaar geleden ook eens geweest. Ook mooie omgeving maar die Fransen he....daarom zijn wij naar de andere kant van de grens gevlucht...

Vogezen....paar jaar geleden ook eens geweest. Ook mooie omgeving maar die Fransen he....daarom zijn wij naar de andere kant van de grens gevlucht...

Klopt, maar in duitsland zijn bijna geen leuke en ook nog betaalbare plekken te vinden wat ook leuk is voor kinderen. We gaan ook met vrienden de eerste week.
Nu hebben we een leuk 'huisje' op een camping met airco en eigen douche en toilet en andere luxe. Camping heeft een eigen heel groot zwembad, annimatie en andere activiteiten voor kinderen. Echt een franse camping wat voor de kinderen fantastisch is. Maar de uitstapjes zullen gok ik met name in duitsland zijn. Heb het niet echt op de franse mensen.

Weekje daarna na oostenrijk, wat minder vertier voor de kinderen bij het huisje zelf en dus er wat meer er op uit met met wandelenen andere activiteiten

Wat mij bij de L, naast de forse prijs (koop je bijna twee k's voor), tegenhoudt is de motor. Ik vind een 1.2 driepitter met 130 pk echt te weinig. Zeker als we oooit nog een caravan willen. En ben nog niet zo overtuigd van de hybride vanwege zijn forse gewicht.

Auto's mogen tegenwoordig toch steeds minder trekken heb ik het idee. Mijn Focus destijds mocht dacht ik maar 1000kg trekken.

Ik weet niet wat een L mag trekken, maar je hoeft het maximum trekgewicht niet te benutten. Caravans met een maximum gewicht van 1200 á 1300kg zijn er ook zat.

Merk het zelf ook. De BMW mag 1800kg trekken, het is dan verleidelijk om naar caravans te kijken die binnen dat gewicht vallen maar dan zit je echt op joekels van caravans. Je moet er ook mee op pad, op de snelweg niet zo'n punt, maar in een krap dorpje of een krappe camping kan het lastiger zijn.
Daarnaast zal de caravan bij ons voornamelijk fungeren als slaapplek, wat moeten we dan met een hele grote caravan?

Zaterdag gaat de Insignia naar Frankrijk, 2 minuten van de duitse grens en vlak bij zwitersland. voelt niet als frankrijk in ieder geval. En dat is positief voor mij :p vrijdag nog een beurtje en APK en terugroepactie

Frans spreken zal je dan toch vast moeten, want dat doen de Zwitsers waarschijnlijk ook :p

Wij hebben gisteren onze overnachtingen voor de heenweg naar Italië geboekt. Eerst een nachtje nabij Frankfurt, daarna een nachtje in Sölden, Oostenrijk. Op dag 3 rijden we dan via de Timmelsjoch naar Italië LINK. Eens wat anders :cool:

Terugweg moeten we nog wat voor opzoeken, willen we ook een dagje extra over gaan doen.

Frans spreken zal je dan toch vast moeten, want dat doen de Zwitsers waarschijnlijk ook :p

die zwiters willen best duits praten of engels, ook in het franse stukje. En gaan niet zo'n arrogante houding aannemen als die Fransen als je de taal niet spreekt. Maar misschien word bij beeld deze vakantie over Franzosen wat beter gekleurd. We gaan het zien.

Auto's mogen tegenwoordig toch steeds minder trekken heb ik het idee. Mijn Focus destijds mocht dacht ik maar 1000kg trekken.

Ik weet niet wat een L mag trekken, maar je hoeft het maximum trekgewicht niet te benutten. Caravans met een maximum gewicht van 1200 á 1300kg zijn er ook zat.

I know...als het ooit eens een caravan wordt wil ik ook maar maximaal 450 m en zo'n 1200 a 1300 kg.. groot zat voor 4 personen...maar dat redden de meeste 3 pitters niet eens (astra 1.2 1200 kg) . Daarnaast wil ik wel wat power overhebben als ik een caravan ga trekken heuveltje op. Met alle respect maar die driepitters hebben dan niks over.

Wat ik wel steeds meer merk is dat de volgende een automaat moet hebben...hier in de heuvels/ bergen lijkt het me ook wel prettig. .nu moet je zelf steeds terug schakelen om of op de motor af te remmen of om voldoende toeren heuveltop te hebben. Zo'n automaat maakt het dan wel een stuk makkelijker.

als daily auto wil ik ook liever niet meer zonder. maar je moet wel een hele goede automaat hebben anders gaat het je tegen werken. De opel automaat is best redelijk maar soms net wat te langzaam. Maar grotendeels dikke prima.

Insignia mag ook maar 1450 kg trekken. destijds kon je extra RDW keuring doen en kon het verhoogd worden naar 1650kg. Maar nadien kan dat niet meer. Was iets wat de importeur met de rdw had geregeld.

Maar een beetje fendt caravan van 4,5 meter gaat al snel naar de 1400-1500 kg toch? Ook wil je wel een beetje spul mee nemen. Leuk als je caravan 1300kg is. Als de massa leeg al 1200 kg is mag je amper er iets in leggen. Als de auto dan ook al op max 1300 staat dan word het allemaal wel een hele krappe bedoelling.

Twingo ophalen was 1600 kg er achter, 2 vingers in de neus voor de Insignia (y) ook al was het ietste zwaar aangezien de mijne op 1450 kg op kenteken staat

450 meter, dat is een beste caravan Rob! ;)

Mijn Golf mag 1400 trekken dacht ik, de Focus driepunter zat op 1000 of 1100?
Ik heb niks met kamperen maar als het een caravan moet worden, dan een Kip Kompakt. Lekker handzaam achter de auto!

450 is niet heel gek hoor, zeker niet voor een gezinscaravan. Als ik toch de nadelen heb van een caravan achter de auto, dan ook maar een beetje ruimte , fatsoenlijk bed en luxe en wat ‘zwaars’ er achter.

Zoiets is echt niet heel groot, minder dan 4,5 meter maar wel gewoon 1500kg max. Dat lukt dus al niet met menig 3 cilindertje

Nu laat je wel gelijk een flinke zware jongen zien maar minimaal 1200 kg zit je zomaar op. Maar het is ook het gevoel ....met zo'n klein driepitter torentje de bergen/ heuvels in..mwoah...

Iets minder kg is ook vast te vinden, er zijn bepaalde merken die wat minder 'degelijk' zijn, maar daardoor ook een stukje lichter dacht ik. Maar rond de 1200 kg haal je echt niet snel haalt hoor als totaalgewicht met een gezin. zeker niet als je ook nog wat fietsen, baggage , bestek, boodschappen. gasfles. Je pakt er zo een 200kg in of veel meer in.
Hobby 460, ook 1550kg . Maar veel laten dat ding ook terug keuren van 1500kg naar een 1300kg. Gevolg is alleen wel dat je dan amper boven het ledig gewicht zit en je dus vrijwel niets meer in de caravan mag pakken. Maar op papier wel legaal kunt rijden.

Er zijn inderdaad wel merken te vinden die wat lichter zijn bij eenzelfde afmeting en ik denk dat, net als bij auto's, ook caravans door de jaren heen alleen maar zwaarder worden.
Terugkeuren is leuk, maar als je het ding verder gewoon helemaal volstouwt ben je nog steeds te zwaar natuurlijk. Dat gaat goed zolang het goed gaat. Fout kan een weegcontrole zijn of erger....

Voor ons in elk geval nog even toekomstmuziek. Als het kan volgend jaar ook nog een keer met de auto op vakantie voor/na het hoogseizoen. Daarna maar eens kijken of er hier een caravan komt.

Heb mijn Carclean bestelling binnen, eens zien of ik de geleende dakkoffer van dof grijs terug naar weer mooi donkergrijs kan krijgen.

Jij laat ook het nieuwste van het nieuwste zien Joost. Die zijn inderdaad weer groter, luxer en zwaarder. In de prijsklasse die wij tzt zoeken is er zat keuze in modellen rond de 1200-1300 kg. En hij mag ook best tussen de 400-450 zijn. Graag zelfs.

Maar goed...er is ook nog twijfel zat tav zo'n caravan. Alleen als we de vakantie in het hoogseizoen aftikken denk ik wel elke keer wat en geld. Maar een caravan is ook niet gratis...

Nee inderdaad. Ik heb er ook naar gekeken vorig jaar. Maar voor alleen het hoogseizoen en misschien nog een weekendje weg is het behoorlijk duur als je onderhoud, afschrijving en stalling mee rekent. Met name dat laatste maakt het toch wel prijzig. Als je dan ook nog het extra brandstofverbruik mee rekent en de ook niet heel goedkope plekken voor een caravan om te staan tegenwoordig op een camping dan heb ik het toch maar even gelaten voor wat het is.

Vrienden van mij zetten het hele voorjaar de caravan ergens hier in de buurt meer voor 3 maand en gaan er elk weekend dan naar toe. Dan is het wel leuk. Maar misschien moet ik van het idee af dat je kampeert om het kamperen en niet zozeer omdat het wat goedkoper is dan een huisje of sta caravan of iets.

Net even visa aangevraagd. Eind augustus naar Canada. Eerst in het oosten voor 2 dagen, daarna nog een 4 uur durende vlucht ergens in het midden in de middle of knowhere voor een paar dagen op zoek naar een partner en een eindgebruiker bezoeken. Het is dan wel werk, met hele lange dagen. Je ziet wel wat van het land tijdens het reizen en ontmoet vaak leuke interessante mensen, en het word allemaal betaald :)

@Joost, wij zijn zondag met de Mini in Mulhouse, overnachten in een Ibis hotel in het centrum net voor Zwitserland. Kunnen we maandag mooi bij Kandersteg de auto trein op, om de Simplonpas te rijden en daarna zo Italië in te sturen voor onze 1e week tussen Lago Maggiore en Lago d'Orta. :) zin in. Daarna door richting Florence, waar het wel erg warm is voor 5 dagen die regio en daarna richting Genua voor een paar dagen en daarna, dezelfde weeg weer terug, verwacht ik.

Ik heb niets met caravans, zal er ook niet komen. de Mini mag 1300 kg trekken, maar dat zal nooit nodig zijn verwacht ik. Wel een nieuwe APK sinds maandag, alleen remblokken achter, verder enkel complimenten over de staat van de auto. inmiddels 79.000 km op de teller.

Wel tof inderdaad Joost, Canada lijkt mij ook een mooi land om te bezoeken.

know...als het ooit eens een caravan wordt wil ik ook maar maximaal 450 m en zo'n 1200 a 1300 kg.. groot zat voor 4 personen...maar dat redden de meeste 3 pitters niet eens (astra 1.2 1200 kg) . Daarnaast wil ik wel wat power overhebben als ik een caravan ga trekken heuveltje op. Met alle respect maar die driepitters hebben dan niks over.
Denk dat je daar nog van opkijkt wat alles weegt Rob. Een leeggewicht van rond de 1.000kg is al heel normaal. Dan zou je nog 300kg over hebben voor belading. Als je er een movertje onder zet, een voortent met stokken & grondzeil mee neemt..... dan ben je zo weer kilo's kwijt. Ik denk dat onze caravan minimaal 1.450kg weegt (zonder fietsen mee). En dan pak ik zware zaken zoals koelkast, tentharingen en boodschappen al in de auto.

In jullie geval: Hond gaat mee, dus moet er meer bagage in de caravan (of ja...dakkoffer). Kids willen een eigen tentje, dus ook luchtbed ed. mee. Het zijn elke keer kilo's links en rechts. :)

Heb de caravan vorig jaar gewogen, kwam met 2 elektr fietsen (zonder accu) en nog niet eens zo heel veel overbodige zooi toen uit op 1.650kg. Leeg weegt de kar rond de 1.100kg.

Wat ik wel steeds meer merk is dat de volgende een automaat moet hebben...hier in de heuvels/ bergen lijkt het me ook wel prettig. .nu moet je zelf steeds terug schakelen om of op de motor af te remmen of om voldoende toeren heuveltop te hebben. Zo'n automaat maakt het dan wel een stuk makkelijker.
Ik zou de automaat niet meer willen missen, maar juist in de bergen met caravan valt hij me wat tegen. Het is een vrij domme automaat. Als hij het niet kan trekken, laat hij eerst de snelheid bijv. 10km/h terugvallen en dan pas schakelt hij fors terug. Had verwacht dat als de software merkt dat de motor meer moeite moet doen om het toerental vast te houden, hij sneller terugschakeld.

Oftewel, ik rij in bergachtig gebied het meest in de Manuele stand. Maar dan is het natuurlijk altijd makkelijker om een tikkie tegen de pook te geven, ipv roeren met t stokje.

Maar goed...er is ook nog twijfel zat tav zo'n caravan. Alleen als we de vakantie in het hoogseizoen aftikken denk ik wel elke keer wat en geld. Maar een caravan is ook niet gratis...

Nee inderdaad. Ik heb er ook naar gekeken vorig jaar. Maar voor alleen het hoogseizoen en misschien nog een weekendje weg is het behoorlijk duur als je onderhoud, afschrijving en stalling mee rekent. Met name dat laatste maakt het toch wel prijzig. Als je dan ook nog het extra brandstofverbruik mee rekent en de ook niet heel goedkope plekken voor een caravan om te staan tegenwoordig op een camping dan heb ik het toch maar even gelaten voor wat het is.

Jullie hebben dezelfde twijfels als ik zie ik wel :)
Hoe wij nu op vakantie gaan kost in het hoogseizoen gewoon 6.000eu. Gekkenwerk. Nu zou het wellicht iets minder luxe kunnen, maar een stacaravan in het hoogseizoen is gewoon ontzettend prijzig.

Met dat soort bedragen is een caravan snel terugverdiend. Je moet alleen wel eerst een klap geld uitgeven, dat staat het grootste deel van het jaar stil in de stalling. Onderhoud ben ik niet zo bang voor en waardevast zijn ze ook. Wel elk jaar natuurlijk ook nog even een ditje en datje erbij kopen, omdat handig, omdat leuk etc

Extra verbruik is een feit, maar op een hele vakantie ook niet het verschil. Plus dat we nu zonder caravan ook al best een stevig verbruik hebben, ik rijd niet met de cruisecontrol op 100 natuurlijk.

Plus dat ik ons dus wel ook eens in het voorjaar er op uit zie gaan. Niet ver, max uurtje rijden. Hoeft niet luxe, leuk dorpje met een kleine camping met goed sanitair is genoeg voor een lang weekend.

Het zijn elke keer kilo's links en rechts. :)

Inderdaad, ik denk dat het vies tegenvalt en dat 300kg laadgewicht niets voorstelt.
Neemt niet weg dat een auto die 1300kg mag trekken op papier in de praktijk ook prima 1400 of 1500kg kan trekken, dat maakt voor zo'n auto het verschil ook niet. Mag alleen niet en gaat goed totdat het niet goed gaat :)

Ik zou de automaat niet meer willen missen, maar juist in de bergen met caravan valt hij me wat tegen. Het is een vrij domme automaat. Als hij het niet kan trekken, laat hij eerst de snelheid bijv. 10km/h terugvallen en dan pas schakelt hij fors terug. Had verwacht dat als de software merkt dat de motor meer moeite moet doen om het toerental vast te houden, hij sneller terugschakeld.

Nog geen ervaring met iets achter de auto, maar de automaat in mijn auto is een zaligheid. Doet geen slag verkeerd en past zich ontzettend goed aan aan de omstandigheden, ongemerkt.

Soms bij inhalen even handmatig een paar versnellingen terug of de pook opzij voor de sportstand waarbij hij direct terug schakelt. Afgezien van het pookje opzij doen heb ik er dan verder geen omkijken naar en regelt de automaat het zelf.
In de bergen/echt heuvelachtig rijd ik soms ook in sport stand. Hij sleurt de auto prima op koppel omhoog (max koppel bij 1500 rpm), maar mag dan van mij soms wel met iets meer toeren. Berg af liever ook een versnelling lager om wat extra af te remmen op de motor. Voor mijn gevoel net even prettiger voor de techniek.

In de bergen/echt heuvelachtig rijd ik soms ook in sport stand. Hij sleurt de auto prima op koppel omhoog (max koppel bij 1500 rpm), maar mag dan van mij soms wel met iets meer toeren. Berg af liever ook een versnelling lager om wat extra af te remmen op de motor. Voor mijn gevoel net even prettiger voor de techniek.
Herkenbaar, ik meen dat de Astra Cabrio 2.2 zijn max. koppel rond de 4.500rpm had. Dus daarmee reed ik bij beste heuvels gewoon echt met dat toerental de berg omhoog. Bij de Astra K 1.4T zal dit ergens rond de 2.000/2.200 rpm liggen denk ik. Maar voelt erg vreemd om bij zo'n relatief laag toerental een heuvel te beklimmen. Meestal zit ik daar ook wel rond de 3000 rpm aan begin van de heuvel. Dan heb je nog wat speelruimte om te zakken zonder te hoeven schakelen.

Hoewel de K wel herkend dat er iets is aangekoppeld aan de trekhaak (knipperlicht knippert 6x ipv 3x) doet hij er verder volgens mij niks mee. Merk niet dat hij echt langer doortrekt, en dodehoekwaarschuwing blijft ook branden.

Eind volgende week gaan wij ook weer met de caravan erop uit. Bretagne gaan we heen, ruim 1000 km. Onze Knaus Sport 450FU weeg leeg zo’n 1100 km en mag max. 1500kg zijn. De 320i mag 1800kg trekken en dat gaat echt uitstekend. Heeft er totaal geen moeite mee al gaat het verbruik wel naar 1:8. Scheelt dat de benzine iets goedkoper is over de grens. Goedkoop is kamperen ook niet meer, maar je eigen huisje met eigen spulletjes vind ik wel fijn. Overwegen wel om in de toekomst in de meivakantie wat verder weg te gaan zonder caravan en dan in de zomer wat dichterbij. Een EV kan dan ook prima.
In de vakantie gaat eerst de ton op de klok gezet worden. Zit nog wel wat te kijken naar een opvolger maar valt niet nog niet mee. Misschien maar wachten tot B Real denkt aan een opvolger van zijn mooie blauwe 330i.

Mensen, maak je niet druk om de gewichten van de caravan.. eerst druk maken om een stallingsplek te vinden voor je toekomstige aanschaf. :sneaky:

Door de stijgende populariteit en dus aanzwellen de verkopen is er een tekort aan stallingsmogelijkheden.

Michel Rompelberg runt een kampeercentrum in Gronsveld. Hij spreekt van een ernstig landelijk tekort. "Mensen komen vanuit het hele land. Vrijwel dagelijks moet ik ze teleurstellen. We hebben vijftig plaatsen, alleen buiten vanwege de tekorten."

Rompelberg merkt soms spijt bij klanten. "Dan zeggen mensen: als we dit hadden geweten, hadden we hem niet gekocht." Smit geeft klanten daarom nu de tip mee eerst een stallingsplek te regelen en dan pas de caravan. "Anders ben je lang bezig."

De Bovag zag in coronatijd een enorme verkooppiek en die ontwikkeling zet zich door. De bracheorganisatie adviseert klanten creatief om te gaan met tekorten. "Kijk naar een stalling in de buurt of zoek een plek dicht bij je vakantiebestemming of camping in Nederland."

Zit nog wel wat te kijken naar een opvolger maar valt niet nog niet mee. Misschien maar wachten tot B Real denkt aan een opvolger van zijn mooie blauwe 330i.

Je mag altijd een bod doen Kristian!
Wel pas na de vakantie, want nog geen idee wat de opvolger moet worden :D
Auto krijgt na de vakantie nog een beurt, dus dan is hij weer helemaal fris :cool:

Zo rond oktober heb ik het er ook wel weer naar staan. Eerst lekker vakantie vieren.
Jammer voor AsconaGT dat ie een zwart interieur heeft en niet voldoet aan zijn wensen:p
Voor mij is ie helemaal zo als ik hem zou willen. Laten we na de zomer eens kijken, ik heb er geen haast mee dus je kunt rustig op zoek naar een opvolger. Particulier verkopen is meestal gunstiger dan bij een dealer inruilen, wil mijn F31 ook zo verkopen.

Midje!

Die BMW van Richard vind ik ook wel wat. (de kleur is in elk geval goed) Maar ja: geldboom is nog niet gaan groeien, dus ik sluit achteraan in de rij ;)

Ik heb de Volvo nog maar weinig mee, maar omdat vrouwlief vakantie heeft, deze week toch een aantal keer meegenomen. Wel een fijne auto zeg en die 170 dieselpk's sleuren er ook wel lekker aan (y) en dan eigen muziek afspelen via een redelijk goed audiosysteem is ook wel erg prettig.
Kun je in 1x weer blij worden van je eigen auto... bijzonder.

@ Caravans: staat heeeel ver van mij af. Kans is klein dat we ooit een caravan kopen. Voor de Carbagerun een keer een oude Kip gekocht van 510cm. Dat was voldoende ;)

Ja zo op de foto komt de kleur wel lekker uit :cool:
Voor aanschaf twijfelde ik wat over de M-Performance spullen, vond het eerst wat fout maar ben er inmiddels toch wel blij mee.

Gaat dan o.a. om de spoilerlip, de skirts, diffusor en kofferbakspoiler. Allemaal net subtiel nog wat dikker/sportiever.
De velgen zijn ook M-Performance, kneiterdure optie waar ik blij mee ben. Vind een 3-serie met standaard 18" daardoor niet mooi meer.

Minpunten? Geen stuurverwarming, al is dat nog eenvoudig te retrofitten en geen Adaptieve Cruise Control. Je houd er van of je haat het, ik zit in elk geval in de eerste categorie.

De C1 is ook weer goedgekeurd. Ging niet zonder slag of stoot........ lampje van de kentekenverlichting was kapot.

Geen APK afkeur, maar wel iets wat we echt beter in de gaten moeten houden is het olieverbruik. Er ging toch twee liter in...
Tsja, ik heb (*afkloppen*) nog nooit auto's gehad waarbij ik tussentijds olie moest bijvullen dus het zit ook niet echt in mijn systeem om dat periodiek te checken. Ik ga maar eens een reminder in mijn agenda zetten ofzo.

Oef, dan stond ie dus een liter onder het minimum. Vind zo’n koffiemolentje niet heel leuk, waarschijnlijk nu een stevige oliezuiper. Voor weinig hang je er zo weer een ander blokje in dus heel groot is het probleem ook niet.

M-Performance onderdelen staat hem goed al vind ik het geen must. Nog wel wat comfort met 20 in inch i.c.m. het M-Sport onderstel? Dikke remmen en platte bandjes zijn minder leuk als je ze moet vervangen.
Hoeveel heeft ie gelopen?

Die adaptive CC was ik ook nooit van, een drama om in NL mee op de snelweg te rijden tijdens de spits.
Dan is het gewoon Tetrissen op de linker baan en met acc is dat niet te doen.

Maar ik heb ontdekt dat op een bergweg (hier in Italië) met een auto die voor je rijdt, echt ideaal is. Remmen gaat vanzelf, gas geven gaat vanzelf, het enige wat je nog moet doen is sturen.. (en met mijn handbak een versnelling wisselen)

Klinkt alsof de Astra K de zelfde automaat heeft als mijn Insignia
Volgens mij is dat ook het geval, al heb jij nog de sportknop volgens mij. Dat maakt de werking wel iets anders.

Voor degene die een caravan wil aanschaffen, reken wel dat je er dan ook werk mee hebt. Je moet hem vooraf bij huis kunnen stallen (in/uitpakken), moet hem schoonhouden en als je de voortent niet droog kunt inpakken zul je die ergens moeten kunnen drogen. En dan heb je er best wel werk mee.

Ook op vakantie, reken op dik 2 uur opzettijd en ook zoveel opruimtijd. En ook tikken de kosten snel aan. 2 goede stoelen, 450 euro. Goede tafel, 200 euro.

Maar dan heb je wel iets van jezelf, wat je vaker kunt gebruiken en wanneer je maar wilt

Die adaptive CC was ik ook nooit van, een drama om in NL mee op de snelweg te rijden tijdens de spits.
Dan is het gewoon Tetrissen op de linker baan en met acc is dat niet te doen.

Maar ik heb ontdekt dat op een bergweg (hier in Italië) met een auto die voor je rijdt, echt ideaal is. Remmen gaat vanzelf, gas geven gaat vanzelf, het enige wat je nog moet doen is sturen.. (en met mijn handbak een versnelling wisselen)
De 'auto-pilot' van mijn Tesla is een gedrocht. Piept, remt, geeft gas en stuurt zo verschrikkelijk slecht. Ik rijd een stuk beter, veiliger en comfortabeler.

Terug
Bovenaan