Mogguh,
Zow, vorige week weer begonnen met werken. Maar op donderdag vloeide de energie uit m'n lichaam, zette mijn maag op en hing ik om 14uur letterlijk aan mijn bureau om nog noodzakelijke zaken te regelen. Toen maar naar huis gegaan, maar man wat kosste die 30km me veel energie. Helaas dus nog weer 2-3 dagen grieperig geweest. Heel apart, nadat ik in de laatste week vakantie ook enkele dagen ziek was. Meestal als je weer opgeknapt bent kun je er weer een tijdje tegenaan.....
Zoals op FB gedeeld zaterdag met de Astra op pad geweest. Had vrijdag gebeld of de auto er stond, en dat was het geval. Kreeg zaterdag de auto snel mee bij de dealer, verkoper was alleen in de showroom en moest 3 klanten helpen.
Zoals geschreven, een fijne auto om mee te rijden. Maargoed, welke nieuwe auto doet dat niet.Ik kreeg een mooie GS line mee, die leuk in de spullen zit. De combinatie van rode kleur (mooi donker rood...goedzo opel) en zwart dak icm led lampen maakte de auto wel echt af hoor. Onderweg zag je er ook echt mensen naar kijken. Kennissen die ik een foto stuurde, reageerden ook erg positief.
Van binnen had ik wel iets minder een wow-factor. Het ziet er netjes uit, maar ik mis toch wel de chrome randjes ed.
Het vele piano-lak, rechte vormen en "minimalisische toetsen" vond ik dat het een beetje kil aan deed. Ik denk dat ik er maar aan moet wennen, je ziet het bij veel merken.
De auto nadien ingeleverd en nog even met de verkopen gesproken. En hij was best kritisch op Opel/stellantis. Zo nog gesproken over de Grandland, waarbij hij aangaf dat de auto in april is voorgesteld....dan had 2 maand later de prijs bekend moeten zijn en 3-4 maand later in de showroom. Zo werkte Opel voorheen volgens hem voorheen, nu onder Stellantis krijgen ze niks geen duidelijkheid. Wel jammer.
Noujah, we hebben de Astra gereden en een goed gevoel aan over gehouden. Alleen mede door ontbreken trekgewicht en momenteel interessantere aanbiedingen (Scenic) denk ik dat hij onderop het lijstje komt te staan.
Komende week ligt de prioriteit elders. We krijgen vrijdag as. de sleutel van het nieuwe huis, dus dan staat alles in het teken van een weekje klussen en verhuizen. De auto-zoektocht zetten we eind september weer voort.
@ rob: zow, heftig verhaal. Daar zal D best van geschrokken zijn.
Zo'n Corsa D 1.0 lijkt me niks. Ik heb als voorloopauto de 1.2 gehad en die was al niet vooruit te fikken.
Ik snap die keuze ook niet zo goed, er zijn zat Corsa's D te koop....dan had ik ook liever de 1.4 gehad. Ik snap best dat beginnen bestuurders met iets minder kunnen beginnen, maar de 1.4 is ook al geen strepentrekker.
Noujah, een eigen auto is natuurlijk al heel gaaf...... en een Corsa D als starter is al een mooi begin.