Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Midje!

Ik gebruik geen middelen om de auto schoon te houden. Vrouwlief rijdt het meest in de Volvo en het is zonde als ik 'm helemaal netjes maak. Misschien nog wel even een keer het leer weer behandelen, weet niet van welk merk ik heb maar werkte prima. Stuurtje was toen weer mooi mat (y)

@ Aluteufel: misschien dat ik dat nog wel eens bestel. Misschien helpt het ook wel tegen onkruid/alg op de stoeptegels :cool:

Mijn vader heeft zo'n ding op accu van Parkside (Lidl). Ik vind het maar niets.
Dat ligt niet zozeer aan het merk, prijs/kwaliteit vind ik doorgaans prima. Heb er verschillende apparaten van, juist omdat het allemaal op dezelfde accu kan.
Ik heb eigenlijk maar weinig op accu, maar zou wel de grasmaaier naar accu willen hebben.
Recent een bladblazer van het merk 'Skil' gekocht in de actie (met extra accu) En nu zag ik van dat merk bij de Gamma een accugrasmachine in de 'uitverkoophoek' met 50% korting. Maar dan zonder de accu's die er normaliter bij zouden zitten en 1x gebruikt.
Dus even in de gaten houden als de korting naar de 75% gaat; dan is het wel interessant.

Maar een hogedruk op accu heb ik ook wat twijfels over. Misschien met een flink zware accu dat er voldoende power achter zit?
Heb nu een Nilfisk (voor het terras ;))

Nu flitsmaister achter het betaalscherm zit ben ik overgestapt naar Waze...
Ik heb Flitsmeister nooit geupdate, dus ik kan 'm nog 'normaal' gebruiken (y)

@ auto: even op een iets lager pitje gezet. Allemaal dingen die door m'n hoofd spoken op autogebied dus daar moet ik eerst even rustig over denken.
Moet het persé een comfortabele/praktische auto zijn (eigenlijk alleen omdat het nodig is voor het werk).
Of liever iets leuks, voor wat meer rijplezier....
En is dat dan een vervanging voor de Swift of een 3e auto...

Geld kun je maar 1x uitgeven ;)

grasmaaier op accu is echt top. wil echt niet meer zonder. gewoon lekker zonder al te veel na te denken over het snoer lekker grasmaaien na een drukke werkdag , heerlijk :p je pakt hem ook veel sneller. Maar wil het accugebruik wel beperken tot bosch voor handgereedschap en stihl voor tuingereedschap voordat ik straks tig systemen thuis heb.

ik dacht juist omdat je bij de auto toch niet een heel krachtige straal wil hebben dat het goed werkt, maar eerst maar eens zelf uitproberen dus. Maar wacht wel eerst tot bosch of Stihl er mee komt. je zou denken dat een hogedruk helemaal niet zoveel power nodig heeft.

Ik ga eens zoeken naar Teufel, twee mensen in een topic/uur moet toch wat betekenen :)

het is niet beter dan de concurrenten , maar wel vaak de helft goedkoper ;)

n nu zag ik van dat merk bij de Gamma een accugrasmachine in de 'uitverkoophoek' met 50% korting. Maar dan zonder de accu's die er normaliter bij zouden zitten en 1x gebruikt.
Dus even in de gaten houden als de korting naar de 75% gaat; dan is het wel interessant.

die accus zijn vaak wel duur, als de accu er niet bij zit zijn ze stukken goedkoper. en als er dan ook nog 50% af gaat klinkt het al als een koopje

Ja dat doen die merken wel slim, die hebben hun eigen eco systeem op hun accu's. Ik zou dat ook lekker bij één merk houden. Apparaten zijn vaak best betaalbaar. Accu's wat duurder, maar met een stuk of twee accu's kom je een heel eind.

Ik vraag mij wel oprecht af of dat ding van mijn vader de modder, zoals die ook nu vaak bij de wielkasten zit, net zo goed wegkrijgt als mijn simpele Karcher. Uiteindelijk heb je alsnog een tuinslang nodig, want het apparaat het water uit een emmer laten opzuigen lijkt mij nóg minder ideaal (kan wel overigens).

Vwb grasmaaien gaat er hier tzt een robotmaaier komen als er ergens een goede aanbieding is. We hebben inmiddels stukken minder gras, dus ik kan met een klein apparaat af ipv twee grote bij de vorige woning.
Zelf grasmaaien is ook de moeite niet, maar het gebeurt te vaak dat wij geen zin/tijd hebben om te maaien als het wel goed weer is. Hebben we wel tijd/zin, dan zeikt het weer van de regen en dan gebeurt het soms dus te vaak niet. Zo'n robotmaaier doet gewoon dagelijks zijn ding :D

Dan moet er alleen nog een heggenschaar op accu komen, want heb al te vaak mijn verlengkabel ingekort zonder dat dat de bedoeling was.....

Tot zover eigen huis en tuin :ROFLMAO:

Hahaha dat laatste had ik afgelopen zondag ook. Eerst de leibomen achter gesnoeid, geen probleem, daarna de haag voor en ineens geen stroom meer. toch de kabel door :) eerste keer, maar toch :)

Haha mooi! Ik heb een heel fijne verlengbare heggenschaar. Met snoer. Maar dat gaat altijd wel goed. Mijn buurvrouw gaf ook aan dat ze vaak de kabel meepakte bij het snoeien van de heg. Zat ik vorig jaar thuis te werken, zag ik haar na 5 minuten al door de kabel gaan :D Ik moest hard lachen en stuurde haar even een appje, ze voelde zich betrapt :p

Ook 1 keer gehad... en het was nog wel een oranje kabel :oops:
En mijn vader had laatst dat zijn hoogsnoeier van de Lidl spontaan explodeerde (tandwielen). Kreeg netjes een nieuwe opgestuurd; ook een bijzondere ervaring!

Vwb grasmaaien gaat er hier tzt een robotmaaier komen als er ergens een goede aanbieding is.
Dat is ook mooi! Maar bij dat kleine plukje gras van ons een beetje overbodig.
Maar zo'n accumaaier lijkt me wel ideaal, wat Joost als zegt: pak je 'm sneller.

Nu flitsmaister achter het betaalscherm zit ben ik overgestapt naar Waze...ben er nog niet zo kapot van...ik vind het een beetje kinderlijk met die spookjes en alle die vage plaatjes waar je niks van kunt lezen in je scherm.
Ik mis wel het strakke en degelijke van FM. Qua werking is het overigens wel dikke prima.
Hier net zo, moest ook erg wennen aan die domme plaatjes die niks geen toegevoegde waarde hebben. Maakt het scherm alleen maar onnodig druk, waardoor je de juist belangrijke pictogrammen niet ziet. Het is helaas niet anders.

Hier geen Flitsmeister oid. Navigatie is gewoon van Mini en anders via Carplay die van Apple.
Ik reed altijd op Maps, maar blijkt dat Waze veel sneller overschakeld naar alternatieve route's.

Net afgelopen weekend voor de verjaardag een heggeschaar op accu gekregen. Ben benieuwd!

@ Rob: Dat is een leuk uitstapje geweest, heb je het nog een beetje droog gehouden?

Afgelopen vrijdag was het feest bij ons, een langdurig fors regenfront trok over ons dorp. Daardoor ontstonden beelden die Rob nog zal herkennen, bijna alle straten waren beken geworden. Menig kelder liep onder. Dus met de brandweer nog een tijdje druk geweest. En gelukkig het bericht dat in ons nieuwe huis de kelder ook droog is gebleven :)

Worden bij waze wel goed alle flitsers ed goed weergeven? Dacht dat het meer een navigatieapp was zoals google maps.

Afgelopen vrijdag was het feest bij ons, een langdurig fors regenfront trok over ons dorp. Daardoor ontstonden beelden die Rob nog zal herkennen, bijna alle straten waren beken geworden. Menig kelder liep onder. Dus met de brandweer nog een tijdje druk geweest. En gelukkig het bericht dat in ons nieuwe huis de kelder ook droog is gebleven

Hier bij ons ook bizar veel regen. de zomer bbq op het werk was weinig zomers, maar wel gezellig. Fijn dat het nieuwe huis droog is gebleven. volgens mij maakt het ook erg uit waar het huis staat. Onze huizen staan enkele meters hoger dan een aantal straten verderop. Als er dan een keer een wolkbreuk is dan is het met name de regen wat op de schuine oprit valt wat weggepompt moet worden. De 2 pompen in mijn garage doen dat met 2 vingers in de neus. Het water in het riool en op straat zoekt toch eerder sneller de net wat lager gelegen straten op, daarom maak ik mij doorgaans niet zoveel zorgen over de kelder met een wolkbreuk.
Behalve als de pomp defect raakt (daarom staat er een 2e backup klaar) of als de stroom uit valt. beide pompen hebben een eigen stroomgroep en er is een aggregaat beschikbaar in het ergste geval.

Ik had vorige week de achterbanden voor gezet en andersom. Maar vergeten de bandenspanning aan te passen. Nu staat achter op 2.3 en voor op 2.7 . Met name dat laatste is niet fijn, maar blijkbaar is er nergens waar je gratis even je banden iets leeg kan laten lopen en weer wat kunt oppompen. En die gene in ons dorp waar je ook nog schandalig veel voor moet betalen was ook nog eens defect. Geef het volgende week met de beurt wel aan, maar is wel bijzonder, gevoelsmatig was dat in het veelal altijd gratis.

Ook 1 keer gehad... en het was nog wel een oranje kabel :oops:

Ja zo'n oranje heb ik ook :p
Laatste keer was ik er erg verdacht op. Laat de knop van de heggenschaar los, heggenschaar omlaag en zie net in de laatste beweging van de messen de kabel er tussen verdwijnen :mad:
Het bleef wel bij echt maar een paar cm, dus kabel is (met nieuwe stekker) nog prima te gebruiken.
Worden bij waze wel goed alle flitsers ed goed weergeven? Dacht dat het meer een navigatieapp was zoals google maps.

Ik vind het minstens net zo goed als FM, in het buitenland zelfs wat beter want daar wordt het meer gebruikt dan FM.
Ik had vorige week de achterbanden voor gezet en andersom. Maar vergeten de bandenspanning aan te passen. Nu staat achter op 2.3 en voor op 2.7 . Met name dat laatste is niet fijn, maar blijkbaar is er nergens waar je gratis even je banden iets leeg kan laten lopen en weer wat kunt oppompen. En die gene in ons dorp waar je ook nog schandalig veel voor moet betalen was ook nog eens defect. Geef het volgende week met de beurt wel aan, maar is wel bijzonder, gevoelsmatig was dat in het veelal altijd gratis.

Daarom heb ik al jaren zo'n 12V compressor uit een van mijn vorige auto's in de garage liggen. Ideaal!
Sindskort ook eentje van Parkside, die op de accu's van mijn boormachine kan. Kon ik voor een tientje niet laten liggen. Doet het niet veel beter dan zo'n 12V compressor, wel nog een stukje handiger en voor het geld dikke prima.

In de twingo ligt zo'n compressor bedenk ik mij nu! Ergens bij de voeten van de bij-rijderskant moet het onder het tapijt verstopt zitten. Vanavond misschien daar maar eens even mee aan de slag .

En zal waze ook maar eens installeren dan

ik heb gewoon een low noise compressor op zolder van de garage staan met een haspel aan de muur met luchtslang die ik 20 meter kan uittrekken :giggle: . Super handig.

Daarom heb ik al jaren zo'n 12V compressor uit een van mijn vorige auto's in de garage liggen. Ideaal!

Klopt..heb ik ook. Bij de pomp hier moet je klooien met muntjes ed. Geen zin in.

ier bij ons ook bizar veel regen. de zomer bbq op het werk was weinig zomers, maar wel gezellig. Fijn dat het nieuwe huis droog is gebleven. volgens mij maakt het ook erg uit waar het huis staat. Onze huizen staan enkele meters hoger dan een aantal straten verderop. Als er dan een keer een wolkbreuk is dan is het met name de regen wat op de schuine oprit valt wat weggepompt moet worden. De 2 pompen in mijn garage doen dat met 2 vingers in de neus. Het water in het riool en op straat zoekt toch eerder sneller de net wat lager gelegen straten op, daarom maak ik mij doorgaans niet zoveel zorgen over de kelder met een wolkbreuk.
Behalve als de pomp defect raakt (daarom staat er een 2e backup klaar) of als de stroom uit valt. beide pompen hebben een eigen stroomgroep en er is een aggregaat beschikbaar in het ergste geval.

Dan heb je mazzel..bij onze overburen met ondergrondse garage was het laatst dus ook raak..onze straat ligt wat lager dan de huizen maar bij de overburen ligt de oprit van de garage ongeveer op straat niveau en stroomde alles zo bij hun de ondergrondse garage in tot aan straatniveau. Dan helpt geen enkele pomp meer en ook alle riolering en afvoeren waren in het hele dorp overbelast door de pakken hagel en regen.

Hun hele garagedeur was gewoon weggedrukt dus dat zegt wel wat met welke kracht en hoeveelheden het water naar binnen kwam.

De flitsers geeft waze keurig weer maar ik vind het allemaal qua weergave en lay out niet heel erg helder. Ik vind het veel te druk met al die gekleurde spookjes.

Daar was FM gewoon veel strakker en beter in,. Maar gisteren FM nog geprobeerd maar werkt gewoon echt niet meer met Android auto en je moet dan naar Pro.

Ook 1 keer gehad... en het was nog wel een oranje kabel

Toen ik zo'n 18 jaar was pakte ik zo'n kabel bij ons thuis om te gebruiken voor iets (denk grasmaaien). Had hem al in het stopcontact en was wilde het koppelen toen opeens het uiteinde naar mijn hand greep en ik de volle lading kreeg :D Kon het van mij aftrekken, heb er alleen nog littekentjes van ;)

icztKeG.jpeg

Dan heb je mazzel..bij onze overburen met ondergrondse garage was het laatst dus ook raak..onze straat ligt wat lager dan de huizen maar bij de overburen ligt de oprit van de garage ongeveer op straat niveau en stroomde alles zo bij hun de ondergrondse garage in tot aan straatniveau. Dan helpt geen enkele pomp meer en ook alle riolering en afvoeren waren in het hele dorp overbelast door de pakken hagel en regen.

als je het 'afvoerputje' van de straat word dan is er een houden meer aan natuurlijk. Ook daar zijn wel oplossingen voor. Want ga er maar van uit dat zulke regenbuien vaker voorkomen
huis-met-aggeres-logo-wit.jpg

Ze waren er zo klaar mee dat ze hun woning wel wilden verkopen. Maar zag laats een aannemer de boel inventariseren dus denk dat ze voor een structurele oplossing gaan.

Probleem is dat hun woning en oprit heel dicht aan de weg zit dus veel speelruimte is er niet. Daardoor is de inrit ook erg steil en vrijwel onbruikbaar

Maar spreek ze bijna niet dus echte verhaal weet ik niet.

Nog twee daagjes werken jongens en dan vakantie! Heerlijk!

Ze waren er zo klaar mee dat ze hun woning wel wilden verkopen. Maar zag laats een aannemer de boel inventariseren dus denk dat ze voor een structurele oplossing gaan.

Probleem is dat hun woning en oprit heel dicht aan de weg zit dus veel speelruimte is er niet. Daardoor is de inrit ook erg steil en vrijwel onbruikbaar

Maar spreek ze bijna niet dus echte verhaal weet ik niet.

Nog twee daagjes werken jongens en dan vakantie! Heerlijk!
Ik denk dat ze van de kelder een zwembad gaan maken ;)

Paar deuren verder heb ik in de 10 jaar dat ik hier woon 1x een ondergelopen kelder gezien en geholpen met opruimen. De pomp deed het wel maar hij had na onderhoud aan de pomp de slangklem niet goed aangedraaid waardoor het water gewoon de garage in werd gespoten. Met een gigantische hoosbui stond er zomaar een meter water in de kelder. Hun hebben in de kelder ook een kantoor met vele boekenkasten, tapijt, etc. Je kunt wel raden hoe dat er uit zag... Maar ook de deuren, trap. Alles kan weg. 1 groot zwembad inderdaad.

Maar als je gewoon een goede pomp hebt en de plek waar onze huizen staan is de kans daarom heel erg klein.

Hier ook nog 1,5 week en dan vakantie! Helaas wel vrij kort (2 weken) , dan nog weekendje weg in augustus, eind augustus ook nog naar canada voor het werk waarschijnlijk. Dan wil ik in september nog een weekje vrij, dus hopen op mooi weer.

Blij dat we hier op zandgrond wonen en de woning een fractie hoger ligt dan de straat. Bij ons in de straat hebben we geen putten, dus bij echt hard regenen staat aan de zijkant van de straat wel wat water maar trekt altijd vlot weg. Direct achter onze tuin zit een slootje waar we met een bruggetje vanuit onze tuin overheen kunnen, ik heb daar nog nooit water in zien staan. Ook niet met dat gigantische natte najaar wat we hebben gehad.

Wateroverlast hebben we nog nooit gehad gelukkig.

Moet wel zeggen dat het de laatste tijd soms echt bizar is hoeveel water er in no-time naar beneden komt. Gisteren ook weer zo'n hoosbui vanuit het niets waardoor we op kantoor zelfs iets harder met elkaar moesten praten omdat de regen zo hard op het dak en de gevel beukte.

@ Rob, fijne vakantie alvast!
Ik moet ook nog even. Qua werk zijn de drukste werkzaamheden wat achter de rug en gaan/zijn veel collega's op vakantie. Wel lekker om even op het gemak het werk te doen en wat klusjes die al te lang op de todo list stonden.

Moet daarnaast voor de vakantie nog twee dingen regelen. De overnachtingen voor de heen/terugreis en dakdragers voor de BMW. Dakkoffer hebben we inmiddels te leen van de schoonfamilie. Die is helemaal dof uitgeslagen, eens zien of ik die nog wat beter toonbaar kan krijgen voor die tijd.

@ MCW: Oei, zo heb ik het nog nooit gehad. Gelukkig altijd zonder stroomstoten...

@ Overstromingen: ons huis staat iets hoger dan de straat en de tuin van de achterburen is lager dan die van ons dus de kans is niet groot dat we er ooit veel last van hebben. De kelder is ook nog steeds droog gebleven gelukkig.
Wel stroomt de waterput in de tuin na de verbouwing steeds over, dus daar moeten nog even naar kijken.

@ Vakantie: nog iets meer dan 4 weken en dan heb ik 3 weken vakantie! Voor het eerst in 14 jaar 3 weken vakantie en meer dan een week op vakantie. Wat een luxe, kijken hoe dat bevalt :cool:

Wateroverlast hebben we nog nooit gehad gelukkig.

Dat heb ik ook altijd geroepen. "Dat is iets wat alleen in Limburg, Brabant of het Oosten vaak gebeurt". Inmiddels weten we wel beter..:)

@ Vakantie: nog iets meer dan 4 weken en dan heb ik 3 weken vakantie! Voor het eerst in 14 jaar 3 weken vakantie en meer dan een week op vakantie. Wat een luxe, kijken hoe dat bevalt

Een ding kan ik je zeggen...3 weken is nog steeds veel te kort... :) :) :)

Mijn vader heeft ook een mooie strop. Is sinds zijn pensionering penningmeester en manusje van alles bij een lokaal initiatief waarbij dorpsbewoners voor een euro een taxirit kunnen maken binnen de postcode. Ze rijden met elektrische peugeot partners die ze gekocht en in onderhoud hebben bij de lokale peugeot dealer. Daar staan ze geregeld omdat er nogal eens iets mis is in het elektronisch systeem en krijgen dan vaakdirect vervangend vervoer. Nu wordt de vestiging gesloten en moeten ze voor onderhoud en dergelijke 30 km verderop......voor hun echt een probleem/uitdaging omdat ze eigenlijk altijd auto's op de weg moeten hebben en hun continuïteit in het gevaar komt.

Laatst bewerkt:
30 kilometers is ook wel erg veel. hopelijk is er niet te veel garantiewerk en mogen ze regulier werk nu lokaal ergens uitvoeren.

Een ding kan ik je zeggen...3 weken is nog steeds veel te kort... :) :) :)

zit ook wel een beetje tussen de oren. Ja ik zou ook wel 4-6 weken vakantie kunnen hebben. heerlijk! maar we hebben in vergelijking met de rest van de wereld al bizar veel vrij. In Korea zijn ze blij met 3 dagen waardoor ze met het weekend 5 dagen hebben. En het rest van het jaar niet terwijl ze veel meer uur dan wij werken.
In de VS is een weekje, soms 2 echt de max wat kan als je bij een wat groter 'sociaal' bedrijf werkt, dan houd het ook echt op. We zijn wat dat betreft echt luxe.

ik heb even de studiedagen van komend schooljaar ingepland die niet door de opvang opgevangen kunnen worden, daar gaan al 8 dagen van de 24 die ik heb ... 16 over dus. 2 weekjes vrij in de zomer vakantie dus nog 6 over. Paar colletief vrije dagen zoals dag naar hemelvaart en en een kind die een keer ziek word en alle dagen zijn al op. Meer dan 2 weken vrij gaat hier bij mij dus ook moeilijk helaas. Maar zo is het :)

Ik heb al 16 jaar niet meer langer dan 2 weken vrij gehad. Moet zeggen dat ik dat ook niet mis. Heb eind deze zomer wel een periode van 2 weken ingepland. Was dat bijna vergeten omdat we als we weg gaan steeds een weekje doen.

@Joost, ik draai het om. mijn Japanse collega's hebben ook erg weinig vrij. Dat maakt het niet dat wij veel vrije dagen hebben. het is hier gewoon beter in balans. Er is meer dan werken.

Hier gelukkig veel vrije dagen (37 totaal) en als ik de optie had er bij te kopen dan deed ik dat zeker.

Ik moet alleen vandaag nog even naar mijn werk en dan heb ik 5,5 week vrij (onderwijs). De afgelopen twee weken wel even buffelen om alles klaar te hebben voor de start van het nieuwe schooljaar. Maar als je dat nu doet betekent dat wel dat je de laatste week van de vakantie weer minder hoeft te doen. Laten we zeggen, ik ben er aan toe.

Er is zeker meer dan werken en de standaarden in de rest van de wereld vind ik ook lang niet altijd gezond.
Hier is het goed in balans vind ik, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Maar zoals het nu in NL is vind ik het prima. Maar als ik soms mensen hoor dat ze heel erg toe zijn aan 4 weken vakantie dan denk ik wel eens; wat een geluk dat je in NL woont. Je kijkt er naar uit en het kan in nederland gelukkig, dat snap ik.

En ja, nog meer vrij is altijd leuk, maar moet onder aan de streep ook gewoon door de werkgever betaald worden.
Bij B op het werk zijn ze ook aan het staken voor meer vrije dagen en meer salaris. Het is een productiebedrijf die het in NL al moeilijk heeft in de wereldmarkt met de toch al hoge salarissen en andere socialse voorzieningen en vrije dagen in NL. Met nog meer vrije dagen is de kans groot dat het bedrijf word verplaatst buiten de EU omdat ze het niet meer kunnen bolwerken en staat er een 200 man op straat. Dus ook op dat gebied moet het in balans blijven.

Laatst bewerkt:
Je hoort dat jongeren steeds minder vaak 40 uur willen werken. Willen allemaal maximaal 4 dagen werken, maar wel voor 5 dagen salaris.

Mogguh!

@ Vrije dagen: ik heb het wettelijk minimum maar zou er graag wel een paar bij hebben, dan neem ik ook mooi wat meer vrij. Dit jaar straks in totaal bijna 6 weken vrij gehad en dan neem ik er nog 11 mee naar volgend jaar... dus eerst nog even afbouwen ;)

En ja, nog meer vrij is altijd leuk, maar moet onder aan de streep ook gewoon door de werkgever betaald worden.
Bij B op het werk zijn ze ook aan het staken voor meer vrije dagen en meer salaris. Het is een productiebedrijf die het in NL al moeilijk heeft in de wereldmarkt met de toch al hoge salarissen en andere socialse voorzieningen en vrije dagen in NL.
Net als de forse verhoging van het minimum salaris: het is al lastig concurreren met andere landen, maar dat extra zetje maakt het extra lastig. En dan hoorde ik laatst dat er in sommige Europese landen zelfs een subsidie is als bedrijven er voor zorgen dat de productie in eigen land blijft; nog oneerlijkere concurrentie.

Dat staken is een goed recht, maar het kan akelig averechts werken inderdaad. Zag je ook bij Nedcar; door stakingen werden productieaantallen niet gehaald en daar rekenende de opdrachtgeven Nedcar op af. En dan zit je ineens zonder opdrachten...goh.

Je hoort dat jongeren steeds minder vaak 40 uur willen werken. Willen allemaal maximaal 4 dagen werken, maar wel voor 5 dagen salaris.
Had ik het toevallig met onze HR-medewerker net over: komen net van school, hebben nog helemaal niks gepresteerd of laten zien en dan wel gelijk veeleisend zijn. Of 'dat vind ik niet echt een leuk onderdeel van de functie dus dat ga ik niet doen'. Huh?!

Als je gelijk aangeeft wat je in de toekomst graag zou willen dan is dat al heel anders... en in deze arbeidsmarkt kan het soms ook nog...

ja snap ik wel, ik werk ook maar 34 uur op contract, bewust om tijd te maken voor de kinderen. maar daar hoort een aangepast salaris ook bij. En dat er dan iets minder beschikbaar is voor luxe dingen, dan is dat maar zo.

En ja , die jongeren zijn er hier ook, maar moet ook zeggen dat we ook wel wat toppers hebben met een wat realistscher beeld. Niet alles is over 1 kam te scheren.

Ik heb ook wel eens een periode gehad met 1 lesmiddag, de rest was voor een project (wat je dan in de laatste week van de periode in elkaar zette door tot laat in de nacht er mee bezig te zijn.... typisch :ROFLMAO: )

Na het behalen van het diploma zei ik al wel: dit had ook in 3 jaar gekund (met wat meer druk)

Tijdens mijn HBO ben ik nog nooit op een vrijdag op school geweest, die was bijna standaard vrij. En op de andere dagen was het ook niet veel meer dan tussen 10u en 14u. Achteraf bezien héél bijzonder.
Mijn ouders vroegen zich wel eens af waar ze dat leergeld voor betaalden...

Laatst bewerkt:
Wij hadden op de universiteit wel 5 dagen college, maar dan bestaande uit dagdelen. Als ik echter zie wat hbo studenten aan de docentenopleiding voor dagen maken, dat is echt enorm. Vaak een volle stagedag en de rest van de dagen colleges en werkgroepen van 8.30-17.00. En dat is dan nog exclusief zelfstudie. Van daaruit begrijp ik wel dat starters op de arbeidsmarkt niet direct met een volle baan willen beginnen.

Ik heb in het begin altijd full-time gewerkt. 40-50 uur per week. Daarna zo'n 20 jaar geleden, overgestapt naar 4 dagen per week ( 4 x 9 ),en nu bezig met een baan voor 28 uur per week. Op mijn bijna 60e begin ik een beetje met afbouwen. Vroeger geregeld in veel CAO's nu op eigen initiatief. Mijn HBO ( HEAO BE ) was destijds toch ook wel zo'n 30-32 uur per week met college-vrijheid waar ik ook veelvuldig gebruik ven heb gemaakt :)

Ik werk ook heerlijk 4x9 en mijn vrouw 18 uur in de zorg. Zo hebben we de tijd voor ons gezin en is alles mooi in balans. Daarnaast zitten ze daardoor niet elke dag op de opvang wat we ook erg fijn vinden.

Ik heb al 16 jaar niet meer langer dan 2 weken vrij gehad. Moet zeggen dat ik dat ook niet mis. Heb eind deze zomer wel een periode van 2 weken ingepland. Was dat bijna vergeten omdat we als we weg gaan steeds een weekje doen.

Wij gaan altijd twee weken weg om echt even goed los te komen van thuis en werk. Dan is een 3e weekje ook wel erg prettig om thuis ook nog wat te kunnen doen. Vrije tijd om thuis wat te kunnen doen is schaars met kids en een vrouw die weekends moet werken.

maar blijkbaar is er nergens waar je gratis even je banden iets leeg kan laten lopen en weer wat kunt oppompen. En die gene in ons dorp waar je ook nog schandalig veel voor moet betalen was ook nog eens defect. Geef het volgende week met de beurt wel aan, maar is wel bijzonder, gevoelsmatig was dat in het veelal altijd gratis.

Vroeger, in de jaren 90 / 00 was het veelal nog wel gratis bij de meeste brandstofpompen.. Daarna is het rap omgeslagen naar muntgeld én tegenwoordig zo'n NFC kastje.

Máár, bij de meeste Tango tankstations kan je nog steeds gratis lucht tanken.

Of bij de pompen van stichting band op spanning. Die werken ook fijn, is mijn ervaring, als die in je gemeente een plekje heeft gekregen.

aee29bc1d1675ba97a422b68105028dbbf7f0b96-6016x4000.jpg

Ik heb zelf ook nog zo'n compressor thuis liggen, met name voor de wat hoger drukken ( 5 > bar) want meer dan dat geven de publieke luchtpompen niet. (beveiliging voor te veel druk in de band etc..)
Zit wel een kort 12V sigarettenplug snoer aan, vind ik. Of ie ook zo nauwkeurig is, weet ik niet. Compressor is handig als je een platte band hebt en veel lucht nodig hebt, vind ik. Voor controle op spanning heb ik dan wel een euro over, als het moet.

Of bij de pompen van stichting band op spanning. Die werken ook fijn, is mijn ervaring, als die in je gemeente een plekje heeft gekregen.

Ja die ken ik, maar staan nergens in mijn buurt. Behalve bij het ziekenhuis van Hengelo waar ik vrijwel dagelijk langs rij, alleen staat die dus op de afgesloten parkeerplaats waar je geld moet betalen om te parkeren. Dan is het nog niet gratis :p

Maa kijk van het weekend in de twingo, ergens moet daar een compressortje verstopt zitten. Gisteren met het warmere weer stond er 2.8 op aan de voorzijde, echt veel te veel.

Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n Stanley, maatje groter. Wel veel herrie als'ie aanslaat en matige kwaliteit van degelijkheid van de meter. Wel ideaal, als ik op het dashboard aflees dat de banden zachter worden gelijk even een rondje om de twee auto's.

Ik heb er 1 van Michel*n, low noise met slang haspel en goede meter voor de druk (van een klant). Wanneer hij aanstaat hoor je dit binnen in de woonkamer niet. Echt perfect, maar gebruik hem ook veel om dingen stofvrij te maken, waterdruppels overal tussenuit blazen etc. echt ideaal.

Gisteren onverwacht een middag en avondje in Renesse doorgebracht, Lize was daar logeren bij een vriendinnetje op de camping, en voor het ophalen wat eerder vertrokken en lekker even middagje ertussenuit geweest. Was erg leuk. is voor ons ene uurtje rijden, en nu het nog niet top druk is, prima te doen :)

Ik kan mij renesse niet nuchter herinneren. Toen ik een jaar of 16-17 was ging ik er graag naar toe. Is dat nu niet het jongeren wahala ? Of is dat nu niet meer zo :p

misschien haal ik ook wel een keer zo'n compressortje.

Dat valt inmiddels wel mee, vroeger inderdaad ook regelmatig vakantie gevierd :). Maar inmiddels is het wel omgedraaid tot familie badplaats. De echte ouderwetse jongeren campings zijn ook niet meer zo aanwezig. Erg leuke badplaats wel voor een middagje, toevallig stuurden mijn ouders net een appje, dat ze er vandaag zijn.

Hey ik meld me ook maar eens.

De L bevalt tot nu toe heel erg goed. Heb er 5k al op zitten en binnenkort op vakantie naar Italië dus dan komt er nog zeker een 3k bij.

Ten opzichte van de K heb ik het gevoel dat de kofferbak kleiner is, met name het deel onder de bodem. In de K was dat een diepe wielkuip, in de L een platte ruimte van zo’n 15 á 20cm diep. We gaan het wel zien als we op vakantie gaan :)

Tijdje terug zijn de schroeven en de plaat uit mijn knie gehaald. Wat scheelt dat enorm zeg! Heb nu alle flexibiliteit weer terug gekregen die ik een jaar gemist heb. Ook een “pijntje” in mijn knieholte is volledig verdwenen. Helemaal blij en al flink aan het herstellen van de operatie.

Die Alu Teuffel lijkt me ook wel wat voor de velgen van de L. Vooral aan de voorkant worden ze snel vies..
Ik heb de L alleen nog maar afgespoeld, nog niet gewassen. Ben een beetje bang voor swirls. Wat zouden jullie adviseren?

Voor wat betreft de pomp, ik heb een fietspomp van JoeBlow voor mijn MTB (1,5 bar) en racefiets (8 bar).
Maar daarmee kan je prima een half barretje bijpompen op een autoband mocht het nodig zijn. Werkt prima, zo kom je ook nog aan je beweging :)

Bestaan de jongerencampings eigenlijk nog wel net zo als vroeger? De eerste jaren vakantie met vrienden hebben we dat ook eens gedaan. Wat een allemachtig zuipfeest was dat altijd :D
De jaren erna diverse Europese badplaatsen bezocht, net zo'n feest. Wat zou ik die tijd nog graag eens over doen zeg :D

@ Fer, fijn dat het lichamelijk ongemak er bijna op zit. Hoe lang heb je er mee gezeten uiteindelijk?

Die Alu Teuffel lijkt me ook wel wat voor de velgen van de L. Vooral aan de voorkant worden ze snel vies..
Ik heb de L alleen nog maar afgespoeld, nog niet gewassen. Ben een beetje bang voor swirls. Wat zouden jullie adviseren?

Geen wasstraat en met de hand wassen. Wassen niet met een spons maar een washandschoen en gebruik twee emmers. Eentje voor schoon zeepwater, eentje voor alleen het uitspoelen van je washandschoen. Dat kost weinig, maar scheelt een hoop krassen.

Tegen het snel vies worden moet je de eigenlijk de auto goed in de wax of coating zetten. Dat is al wat meer gedoe, dus je zou ook kunnen zoeken naar iets als een "wetcoat". Is puur een goedje wat ja na het wassen aanbrengt en er voor zorg dat de auto (en velgen) wat minder snel vies worden. Is geen wondermiddel, maar maakt wel net even het verschil.

zo'n wetcoat is best mooi spul. Je brengt het super makkelijk aan en tegenwoordig is de standtijd ook best redelijk. Nee niet langdurige bescherming als een goede wax of coating. Maar prima als je weinig zin hebt .

Binnenkort heeft een NL'er op youtube een stuk of 20 van die sealants in de test van uiteenlopende merken en prijzen. Ben benieuwd naar de resulaten

Mooi Fer, hopelijk snel weer de oude!

Gisteren met een vriend een motortocht gereden in Zeeland, ondanks het aangekondigde slechte weer hebben we geen druppel regen gezien. Het was prima weer, volledig binnendoor van Roosendaal naar Goes - Vlissingen-Zoutelande-Westkapelle-Domburg-Oostkapelle via de Oosterschelde kering en Neeltje Jans naar Burghaamstede-Renesse en vanuit daar via Zierikzee - Bruinisse- Willemstad weer naar huis. 268 km gereden met een verbruik van 1:18, en pijn aan mijn zitvlak :). Maar was een heerlijke dag :)

Ik ben geen jongere meer maar ik werk 32u in de week. In de (ouderen)zorg wil je niet elke week 5 dagen werken :ROFLMAO: Ook geven ze vaak geen hogere contracten omdat pauzes niet doorbetaald worden en niet alle diensten 7,5 uur zijn. Plus zo ben je totaal niet flexibel bij uitval van collega('s) wat toch regelmatig gebeurd. Ik werk meestal 4 dagen in de week, soms 5 dagen. Zou niet anders willen.

Mijn vrouw zit in hetzelfde vak, daar wil je inderdaad niet 40 uur werken :D En na een dag werken zegt ze dan: ow ik heb niks gedronken en ben niet naar het toilet geweest. Geen tijd voor gehad. Wauw. Kan ik me als kantoormannetje weinig bij voorstellen :D

Terug
Bovenaan