Frontera is toch wat uit de kluiten gewassen B segment SUV toch? Ze hadden die naam echt beter kunnen laten liggen voor iets groters stoerders zoals een KIA EV9 is. Maar dat is meer mijn gevoel. Ben wel benieuwd hoe deze in het echt oogt.
Hebben ze daarvoor de naam "Monza" niet op het oog? Maar laten we eerlijk zijn, stapt men in een Opel SUV van 60.000-70.000 euro die moet concurreren met de luxe-merken? Ik denk dat Opel niet groter moet gaan dan de Grandland.
@ Joost: Dat is dan de beste keuze inderdaad, mocht je er toch verder mee gaan rijden kun je de slechtste 2 altijd nog vervangen.
@ Rob: Aj, dat zijn geen mooie berichten. Sterkte
Collega heeft deze week zijn Kia E-Niro ingeleverd op een donkerblauwe EV-6. Nu ben ik niet zo gecharmeerd van dit model, maar in deze kleur valt hij me erg mee. Lekker ingetogen en toch chique. Ook nog even mee gereden, fijne auto.
Vervanging van de Leaf staat bij ons even op een laag pitje, ivm vakantie/verhuizing en nu ook privé. Toch hou ik de modellen wel in de gaten, shortlist:
- Opel Grandland (prijzen afwachten)
- Renault Scenic (gezien, best leuk ding. Nadeel vind ik de forse tildrempel van de bagageruime (geen verstelbare vloer)
- Kia EV3: Niet de ruimste, maar technisch wel erg interessant
Was ook benieuwd naar de kleine broer van de Skoda Enjaq die dit jaar komt, maar feit dat dashboard bijna een kopie is van de bijna 4 jaar oude Enjaq vind ik een afknapper.
Astra ST is voorlopig afgevallen. Vind hem te duur, en de Business Edition die financieel interessanter is, is niet met opties uit te breiden.