Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mag ook al nadat ze nu al 2 jaar in de showroom staan. Ik zie ze toch nog steeds maar zeer zelden rijden. Toevallig gisteren een blauwe hatchback. Golf 8 zie ik wel vrij veel rijden en de premium merken zoals de A-klassse ook, maar ook van de andere mainstraim merken zie ik maar weinig C segment met recentere kentekens eigenlijk.

Ik zag gisteren een blauwe station in de parkeergarage. Valt zeker op, maar ik zou toch voor het rood, zoals Ferdinand heeft, gaan. Dat blauwe is het nét niet. Het blauw van Ford lijkt er erg op, maar vind ik toch een stuk mooier.

Eerder deze week heeft onze buurman zijn hagelnieuwe Kia opgehaald, dag later lees ik dat de nieuwe kentekenreeks begonnen is. Hij heeft dus een hagelnieuwe auto, met een "oud" kenteken :D
Mijn vriendin, die een kenteken tic heeft, trekt dat niet helemaal :ROFLMAO:

ik vind de 'oude' kenteken mooier, maar dat heeft waarschijnlijk er mee te maken dat ik er aan moet wennen. ik vind de huidige reeks meer voor bedrijfswagens :p en zeker straks met een oudere importauto staat het gek.

Op mijn nieuwe Astra L is het kenteken ook uit de oude reeks, Z-740-PK en dat vind ik eigenlijk mooier dan GBB-24-P (als voorbeeld, hoewel die wel dichter bij 740pk zit dan de mijne :) )

Afgelopen weekend even in de huidige 308 gezeten. Vind dat altijd wel een aardige auto om te zien. Interieur is ook best ook. Dat kleine stuur is ook leuk.

Maarrrrrr..... hij zit altijd voor het scherm achter het stuur. Soms moet je bukken en de andere keer er juist overheen kijken. Ik kreeg het stuur ook niet zo ingesteld dat het én prettig sturen was én alles goed te lezen was. Is ook niet echt persoons afhankelijk, want grotere/kleinere familieleden hadden hetzelfde probleem.

Gelukkig is het gros en het belangrijkste wel af te lezen, maar snap dat qua design toch niet helemaal.

Ik vind vooral de pookknop en de deurpanelen in zowel de 308 als de Astra L niet echt mooi. In de Astra K zitten hele mooie elegante deurpanelen en grepen met sierlijke lijnen.

db44cd27-4d62-498d-8050-2dfcc630a21b.webp

In de Astra L vind ik het niet-sierlijke peugeot greepje er echt op het laatst nog in gefrommeld

9.jpg

En diepuist van een pookknop is voor mij al een reden om voor een automaat te gaan:)

peugeot-308-allure-bus-wit-r763db-supershortlease-12-800x600.jpg

Het lijkt wel alsof auto’s niet meer mooi en functioneel mogen zijn. Nee, geen keuze maar gewoon allebei niet meer!

Mogguh,

Ik mis ook wel de beleving / huiskamergevoel in de moderne auto's. Begint allemaal met het detoxen en minimaliseren van de interieurs, maar gaat wel ten kosten van de sfeer. Nu vind ik het interieur van de Astra K net zoals Rob aan geeft best mooi, maar daar zie je ook drukknoppen afgewisseld met draaiknoppen. Om de draaiknoppen een chrome-randje of een verlichte ring er omheen. Daar is niet veel meer van.

Maargoed, het is de trend die ingezet is dus zal er in mee moeten.
@ Pookknop: Wie dat heeft bedacht... :rolleyes:

@ Huis: Ons huis staat momenteel te koop, de eerste bezichtigingen voor volgende week zijn gepland.
Vrijdag gaan wij er een weekje opuit met de caravan. We hebben de laatste 4 jaar altijd goed weer gehad in deze periode (zelfs heet), maar dit jaar vallen de voorspellingen tegen.
Gelukkig hebben we een camping met binnenzwembad & binnenspeeltuin, dus ga ik er vanuit dat we ons een weekje kunnen vermaken.

@ Huis: Ons huis staat momenteel te koop, de eerste bezichtigingen voor volgende week zijn gepland.

spannend! Maar zal vast snel weg zijn. Is een prima huis wat een brede doelgroep aan zal spreken

Vrijdag gaan wij er een weekje opuit met de caravan. We hebben de laatste 4 jaar altijd goed weer gehad in deze periode (zelfs heet), maar dit jaar vallen de voorspellingen tegen

mijn collega staat hier in de buurt het hele voorjaar met een caravan. Maar op een enkel weekend na is het alleen maar heel koud en nat. Die zei ook dat we verwend waren met het mooie voorjaar afgelopen jaren. Nu is het een drekbende en gaan ze veel weekend gewoon niet naar de camping. Hopelijk heb je wat geluk, al zal het gras wel zompig blijven.

Ik mis ook wel de beleving / huiskamergevoel in de moderne auto's. Begint allemaal met het detoxen en minimaliseren van de interieurs, maar gaat wel ten kosten van de sfeer. Nu vind ik het interieur van de Astra K net zoals Rob aan geeft best mooi, maar daar zie je ook drukknoppen afgewisseld met draaiknoppen. Om de draaiknoppen een chrome-randje of een verlichte ring er omheen. Daar is niet veel meer van.

ja helemaal eens. Vrijwel alle merken hebben er 'last' van. Beetje opgeruimd oke, maar minimalistisch en goedkoop is een dun draadje. Laatst even een blik geworpen in een volvo XC30, die zat duidelijk aan de verkeerde kant van de draad.

Laatst zat ik in een taxi E-klasse, dat zag er een beetje zo uit; Ja veel digitale schermen maar toch heel smaakvol (persoonlijk). Ja dit is een E-klasse , maar qua design en vormgeving moet zoiets toch ook kunnen in een goedkoper model

ImageResizer.ashx

Jah die mercedes dashboards zijn nog te pruimen alleen schieten ze daar gigantisch door met veel te veel kermisverlichting in het interieur. Dat vinden ze misschien in de Balkan mooi maar ik vind het te...

maar de bmw group is echt de weg kwijt..eerrde deze week de 1-serie met het meest anonieme bmw front ooit en nu deze Mini..mijn hemel wat een vreselijke achterkant...

9u9l825m9q7yn4_1200.jpg

Vrijdag gaan wij er een weekje opuit met de caravan. We hebben de laatste 4 jaar altijd goed weer gehad in deze periode (zelfs heet), maar dit jaar vallen de voorspellingen tegen.
Gelukkig hebben we een camping met binnenzwembad & binnenspeeltuin, dus ga ik er vanuit dat we ons een weekje kunnen vermaken.

Verkoop komt ongetwijfeld goed, maar is toch altijd weer een beetje spannend :)

Wij gaan dit weekend ook kamperen met de camper van mijn schoonouders. Hebben hem inmiddels op de dam staan en gisterenavond even getest of de verwarming het ook doet :D

Laatst zat ik in een taxi E-klasse, dat zag er een beetje zo uit; Ja veel digitale schermen maar toch heel smaakvol (persoonlijk). Ja dit is een E-klasse , maar qua design en vormgeving moet zoiets toch ook kunnen in een goedkoper model

Volgens mij is het gebruik van verlichting een beetje de manier om sfeer aan te brengen tegenwoordig. Werkt in het donker best aardig, maar bij daglicht kijk je dan toch snel tegen een treur- en knoploos interieur aan.

Naja, we tuffen nog maar even door in onze autootjes :)

maar de bmw group is echt de weg kwijt..eerrde deze week de 1-serie met het meest anonieme bmw front ooit en nu deze Mini..mijn hemel wat een vreselijke achterkant...

klopt , ook het eerste wat ik dacht. Zal ongetwijfeld leuk rijden, maar mooi vind ik het ook niet. Moet zeggen dat ik de nieuwe 1 serie als model op zich best aardig vind, wat beter dan zn voorganger. Maar nog steeds geen BMW waardig model. Had ook zomaar een fraaie Focus of C'eed kunnen zijn.

Wij gaan dit weekend ook kamperen met de camper van mijn schoonouders. Hebben hem inmiddels op de dam staan en gisterenavond even getest of de verwarming het ook doet

leuk! wil dat ook nog wel een keer doen met de kinderen. Maar ik ken niemand met een camper en om te huren toch nog best wel prijzig zag ik. Hopelijk heb je de verwarming niet al te veel nodig

Laatst bewerkt:
Ik heb pas zo'n nieuwe Mini gereden, en dat dashboard viel me eigenlijk best mee! Bij de laatste Mini vond ik het veel te druk met allemaal priegelknopjes, maar dat cleane dashboard van nu, met het stof er op, is wel gezellig!
Bij nieuwe auto's vind ik ook de Hyundai dashboards wel aardig, net als Skoda. Beetje stof op het dashboard, wat lichte kleurtjes.

mijn collega staat hier in de buurt het hele voorjaar met een caravan. Maar op een enkel weekend na is het alleen maar heel koud en nat. Die zei ook dat we verwend waren met het mooie voorjaar afgelopen jaren. Nu is het een drekbende en gaan ze veel weekend gewoon niet naar de camping. Hopelijk heb je wat geluk, al zal het gras wel zompig blijven.
Grappig, kameraad van mij heeft ook een voorjaarsplek....maar is er eigenlijk goed blij mee. Hij zegt juist dat in veel weekenden het weer nog best goed was. 22 graden en zon is ook al lekker he :cool:

Nou inderdaad, wat een gedrocht!!

Wat dat betreft vind ik dat Skoda & Renault momenteel echt leuke wagens aanbieden.

leuk! wil dat ook nog wel een keer doen met de kinderen. Maar ik ken niemand met een camper en om te huren toch nog best wel prijzig zag ik. Hopelijk heb je de verwarming niet al te veel nodig

Was een wens van mijn schoonouders, als ze eenmaal met pensioen waren moest er een camper komen. Is ook echt bedoelt voor kinderen/kleinkinderen om ook te gebruiken, dus dat gaan we dan zo af en toe maar doen. Zie mij er zelf nog niet mee op zomervakantie gaan trouwens.

Zolang het maar droog is, dan is het in deze periode goed te doen over dag. 's Nachts is het echter behoorlijk fris, geen idee hoe warm het dan in zo'n camper nog is.

Nee echt ver op zomervakantie zou ik ook niet willen. Ja met zn tweeën misschien later ooit en dan een maandje naar portugal :LOL:

De buren hebben al jaren een T3 campertje en gaan er geregeld weekendjes mee weg of dagjes weg. Dat lijkt mij wel leuk. Mooi dat zoiets dan kan via je schoonouders. Vooral lekker gebruik van maken.

Meeste campers hebben vloerverwarming. In de VS werden we ook zo de volgende dag wakker en lag er gewoon sneeuw :p maar binnen dikke prima.
AP1GczOY-2h5tDtagvh04Gdi_6HKTwv7y_ZYGTr0jDI1FouI6RB2GNhjyStq3iU82k5qwiUM3wnJwn8bcSEKD7mMFBoxYo05ZvCKNWm5cIOrRPRZXaLUwXtm35bIuWM2Vtf8RnQPzdyV9tRTuA_gDoTDRU-eDQ=w1172-h879-s-no-gm

Laatst bewerkt:
Wij gaan dit weekend ook kamperen met de camper van mijn schoonouders. Hebben hem inmiddels op de dam staan en gisterenavond even getest of de verwarming het ook doet

Leuk...! Maar hoe doen jullie dat met de kids? Ik heb geen kennis van campers maar kan je ze daar wat in kwijt?
In een tentje buiten is nu wat fris..:)

Ik ben het effe kwijt..van Ruud weet ik het zeker dat er een nummer twee is gekomen maar bij jullie is er toch ook nog niet zo lang een dochter bijgekomen?

Meeste campers hebben 4-6 plaatsen. Meestal bed van 2 personen. dan kun je vaak het tafeltje en zo nog ombouwen naar een 2 persoons bed(je) en sommigen hebben boven de cabine ook nog plek voor 2 personen. Neem niet aan dat hij ze in een tentje buiten legt :LOL:

Mijn ouders hebben ook een camper, maar wij nemen die echt niet mee hoor :D
M'n zusje heeft 'm wel regelmatig mee met haar gezin. Kinderen in een bed wat de zithoek is, en zij samen bovenin onder het hefdak.

Leuk...! Maar hoe doen jullie dat met de kids? Ik heb geen kennis van campers maar kan je ze daar wat in kwijt?
In een tentje buiten is nu wat fris..:)

Ik ben het effe kwijt..van Ruud weet ik het zeker dat er een nummer twee is gekomen maar bij jullie is er toch ook nog niet zo lang een dochter bijgekomen?

Gisteren autostoeltjes gepast, die kunnen prima in de gordels op de bijrijders plek. Moest wel even het tafeltje naar beneden zetten anders had de oudste wel heel erg weinig beenruimte :D

Er zit een vast bed in en de "zithoek" is om te bouwen naar een ruim twee persoonsbed, dus daar kunnen de kindjes liggen. Moeten nog even kijken hoe we het zo barricaderen dat ze niet te dicht bij elkaar liggen.

Onze dochter is al weer bijna vier maanden. Die doen we nog niet in een tentje, heb geen zin om 's nachts in de kou naar buiten te moeten als ze huilend wakker wordt :ROFLMAO:

We gaan niet ver weg en maar een paar nachtjes. Als het om wat voor reden niet bevalt zijn we snel weer thuis.

Laatst bewerkt:
Onze dochter is al weer bijna vier maanden. Die doen we nog niet in een tentje, heb geen zin om 's nachts in de kou naar buiten te moeten als ze huilend wakker word

wel lekker rustig in de camper , geen idee hoe goed de isolatie is ? :p

Gisteren autostoeltjes gepast, die kunnen prima in de gordels op de bijrijders plek. Moest wel even het tafeltje naar beneden zetten anders had de oudste wel heel erg weinig beenruimte :D

Er zit een vast bed in en de "zithoek" is om te bouwen naar een ruim twee persoonsbad, dus daar kunnen de kindjes liggen. Moeten nog even kijken hoe we het zo barricaderen dat ze niet te dicht bij elkaar liggen.

Onze dochter is al weer bijna vier maanden. Die doen we nog niet in een tentje, heb geen zin om 's nachts in de kou naar buiten te moeten als ze huilend wakker wordt :ROFLMAO:

We gaan niet ver weg en maar een paar nachtjes. Als het om wat voor reden niet bevalt zijn we snel weer thuis.

Ah helder! Komt ook door mijn onwetenheid mbt campers. Maar mooi avontuur zo!
Tentje was ook gekscherend bedoeld..:)

Bij ons slaap het spul in de vakantie ook samen op een kamer. Ze vinden het hartstikke gezellig. Eerste nacht wel even duidelijk zijn dat er ook geslapen moet worden maar de rest van de vakantie is het top en vermaken ze zich best met elkaar!

Ik denk dat dat bij ons in de toekomst ook zo gaat. We willen tzt een caravan. Eentje met stapelbed is natuurlijk het mooiste, maar ook lastiger te vinden. Tot een bepaalde leeftijd kunnen ze prima samen in één groot bed liggen. Daar is de jongste nu nog wel wat te klein voor overigens.

Mijn enige camper ervaring is een maandje in Australië met een camperbusje. Toffe ervaring, maar niet echt vergelijkbaar met nu.
Vind het denk ik ook alleen geschikt voor een paar dagen weg. Twee of drie weken ergens staan is niet handig als je ook af en toe een dagje weg wil (wat wij wel doen), dan moet je gelijk heel je hebben en houden inpakken.

Wat wel handig is, is dat de camper altijd gebruiksklaar staat. Stapeltje kleding erin, wat eten/drinken en je kunt gaan.

wel lekker rustig in de camper , geen idee hoe goed de isolatie is ? :p

Ik vermoed dat ik er wel doorheen slaap:sleep: :ROFLMAO:

Isolatie/verwarming zou trouwens prima moeten zijn. De vorige eigenaren gebruikten hem alleen maar voor de wintersport zoals ik begrepen heb.

Oud collega zit in de caravan handel en zei wel eens; mensen met geld voor een nieuwe caravan zijn mensen die geen stapelbed kiezen. Mensen die een caravan met stapelbed willen zijn doorgaans occasion kopers. Daarom is het vraag/aanbod verhouding slecht. Hij koopt in de winter caravans met stapelbed , knapt ze wat op en verkoopt ze weer in het voorjaar. Stapelbed caravans is een goede handel volgens hem.

Een huidige collega heeft een caravan met zelfs een stapelbed van 3 in de caravan

Mijn schoonouders hebben ook een campertje, een T5 of T6, dat ben ik even kwijt. Die willen we ook nog een keertje lenen voor een weekend.

@ruud, succes met de verkoop!

Ik denk dat dat bij ons in de toekomst ook zo gaat. We willen tzt een caravan. Eentje met stapelbed is natuurlijk het mooiste, maar ook lastiger te vinden. Tot een bepaalde leeftijd kunnen ze prima samen in één groot bed liggen. Daar is de jongste nu nog wel wat te klein voor overigens.
Hebben wij ook overwogen. Voordeel is dat je meestal in het midden nog een zitje hebt, waar je in ieder geval nog wat spullen kunt neerleggen. (Want daar zitten doe je niet als de kids in bed liggen).
Zijn echter voor een variant gegaan met rondzit, die nu omgebouwd is naar bed. De oudste (2) slaapt er, de jongste slaapt daar ook...in zo'n klein tentje. Vooraan zit een klein hekje, zodat L er niet uit kan rollen.

Nadeel: Je hebt weinig aflegruimte meer in de caravan.

@ Marc: Hij mag weer een jaartje? Knap! Wel grappig hoe lang je met de F doet, je hebt hem strax nog langer als dat je de Coupé had.

@ruud De Coupe had ik van eind 2003 tot augustus 2013, deze Astra dus van Augustus 2013 tot nu, dus al langer dan de Coupe ;)

@Berrie Sinds ik hem heb 2x 1 liter olie erbij gegooid, de olie zelf ( of filters ) nooit ververst/vervangen, rij dus nog rond met alle sapjes en filters van voor 2013.

Buiten wat kapotte lampjes en banden oppompen moesten er wel nieuwe draagarmen op deze keer om de APK te halen. Ach, als ik voor die totaal 600 euro misschien weer een jaartje verder kan hoor je mij niet klagen.

Top Marc! Hoeveel rijd je nu per jaar?

@caravans: ik zou ook niet zo gauw een caravan met stapelbed kopen...wij wachten mooi nog even totdat ze wat groter zijn en dan gaan ze mooi in de voortent of eigen tentje zodat wij ook wat privacy hebben en je niet zo'n nutteloos stapelbed in je caravan hebt. Maar ik moet nog maar zien of er ooit zo'n sleurhut komt...als de zomers structureel zo slecht worden is kamperen geen zak aan..... :)

Ach, als ik voor die totaal 600 euro misschien weer een jaartje verder kan hoor je mij niet klagen.

Ai! Onderhoudskosten van de afgelopen 10 jaar dus wel in 1x verdubbeld deze keer? :p
Je hebt het in elk geval wel getroffen met de auto, goedkoper rijden dan dit kan bijna niet. We hadden het laatst in dit topic nog over de Astra F, dat je ze weinig meer ziet en dat ze eigenlijk allemaal last hebben van roest. Dat valt bij jou dus ook mee? Althans, in elk geval vwb de voor de APK belangrijke punten?

@caravans: ik zou ook niet zo gauw een caravan met stapelbed kopen...wij wachten mooi nog even totdat ze wat groter zijn en dan gaan ze mooi in de voortent of eigen tentje zodat wij ook wat privacy hebben en je niet zo'n nutteloos stapelbed in je caravan hebt. Maar ik moet nog maar zien of er ooit zo'n sleurhut komt...als de zomers structureel zo slecht worden is kamperen geen zak aan..... :)

Stapelbed is ook geen must. Heb het idee dat je ook al snel bij erg grote caravans uitkomt, dat hoeft van mij niet. Wij zullen voornamelijk op vakantie gaan naar de zon en dus dient het vooral om te slapen, dan hoeft de caravan niet zo groot.

We "moeten" in elk geval wat. Straks zijn we gebonden aan de schoolvakanties, als we op de huidige manier op vakantie willen blijven gaan dan kost het letterlijk 3 á 4x zo veel en dat vind ik echt veel te veel.
Aanschaf caravan is niet goedkoop, maar ze zijn wel waardevast en een campingplek is een stuk goedkoper dan het huren van een stacaravan of huisje.

Komt nog bij, dat wij beide opgevoed zijn met kamperen, dat beide vroeger echt geweldig vonden en willen dat dus ook graag overbrengen op de kinderen :)

@Rob Bijna niks meer, haal de 1000 km nog niet gok ik Teller staat nu op 133k

@Richard Mwah, vorig jaar was het ook wel paar honderd euro meen ik, jaren ervoor was wel vaak maar paar tientjes. Vorig jaar in ieder geval 2 nieuwe banden en ontroesten remleidingen en ook iets met remmen. Deel uitlaat is ook al geweest en begin dit jaar nog zelf accu vervangen.

Edit 2 : Nee bij mij geen roest op bekende plekken ( achterschermen ) deze is van na de facelift, toen was dat probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Dag allen!

Volgende week een paar dagen naar Duitsland voor 't werk. Waarschijnlijk moet ik ook een stuk toeren, maar met de 530e van de baas, zal dat geen straf zijn ongeveer 6 uur vanaf Arnhem...hopen op weinig vertraging.

@Auto interieurs; inderdaad veel zielloze interieurs helaas. Komt door de schermen denk ik; alle geld gaat naar scherm en software. Blijft niks over voor de rest.

@kamperen; eigelijk geen ervaring mee! Maar staat ook niet perse op het wensenlijstje.
Camper lijkt me best leuk voor max een weekje, maar daar moet je net ruimte voor hebben. Anders steeds naar de stalling...

Een collega wil haar T3 te koop zetten, officieel geen camperuitvoering maar ze gebruikten m soms wel als zodanig voor een weekend.
Ontzettend leuk ding...maarja; de centen hé? ;)

@Marc; nog steeds de Astra! Mooi dat ie het zo goed volhoudt. Nog niet de neiging om wat anders te kopen?

Met 1000 km per jaar kun je beter een Opel Rocks halen :LOL:

olgende week een paar dagen naar Duitsland voor 't werk. Waarschijnlijk moet ik ook een stuk toeren, maar met de 530e van de baas, zal dat geen straf zijn ongeveer 6 uur vanaf Arnhem...hopen op weinig vertraging

beetje vertraging in een 530e is geen straf toch ;) en die ga je vast wel krijgen met alle werkzaamheden

Wij zullen voornamelijk op vakantie gaan naar de zon en dus dient het vooral om te slapen, dan hoeft de caravan niet zo groot.
De vraag is vooral, wat voor bed je wilt. Neem je een dwarsbed (meestal 140cm breed) dan kun je met een compactere caravan weg. Betekend wel dat je altijd over elkaar heen moet klimmen, wij vonden dit echt niet handig....zeker bij kleinere kinderen waarbij je er wel eens uit moet.

Neem je een lengtebed, dan zit je al aan 200cm lengte voor het bed. Dus is de caravan ook automatisch groter.

Maar een opbouwlengte van rond de 450cm is al heel normaal, 500cm is al ruim en alles daarboven eigenlijk groot.
Oftewel...die halve meter meer doet het hem ook niet.

nog steeds de Astra! Mooi dat ie het zo goed volhoudt. Nog niet de neiging om wat anders te kopen?
Een hele leuke/dikke Astra GTC ofzo? Vind het nog altijd een heerlijk moderne auto om te zien, en ze zijn nu ook nog eens goed betaalbaar geworden. Leuke 1.6T erin en gaan!

Aanbod aan GTC's is niet echt geweldig. Op zich is andere auto met zo weinig km's echt onzinnig maar zal er toch een keer aan moeten geloven. Denk dan nog eerder aan een Adam maar ook een oude dikke Omega zou leuk zijn ( maar nergens op slaan :ROFLMAO: )

Mooi exemplaar inderdaad! Ja alles is duurder dan de Astra ;) maar als het elk jaar meer gemiddeld een paar honderd euro is gewoon lekker doorgaan zo. Goedkoper word het niet

Ik zit al een tijdje naar Mini’s Cooper S te kijken. Eerste of tweede generatie. Gewoon leuke sportieve auto’s, maar technisch hebben ze wel wat dingetjes.
Nu zag ik dat de Corsa D OPC ook niet duur meer is. En dat vind ik eigenlijk ook een heel gaaf ding. Er staat een erg mooie blauwe te koop voor 5750. Ik herinner me wel dat dit model ook zo zijn dingetjes had, maar kan er online weinig over vinden. Hier mensen die iets weten? Want iedereen wil mij natuurlijk in een Opel hebben.

De M32 versnellingsbak is sowieso niet geweldig. Zijn auto’s die waarschijnlijk wel een zwaar leven gehad hebben. En vooral als ze wat ouder worden, wordt op onderhoud snel bezuinigd.
Swift Sport vind ik zelf leuker ondanks veel minder vermogen.

De M32 versnellingsbak is sowieso niet geweldig. Zijn auto’s die waarschijnlijk wel een zwaar leven gehad hebben. En vooral als ze wat ouder worden, wordt op onderhoud snel bezuinigd.
Swift Sport vind ik zelf leuker ondanks veel minder vermogen.
Er zit veel verschil in het aanbod. Als het geld in spoilers, zwarte wielen en een subwoofer is gestopt en er over het onderhoud niets wordt genoemd, weet ik genoeg. Er staat echter ook een prachtig exemplaar te koop waarbij de aanbieder juist erg duidelijk is over het onderhoud van de afgelopen jaren.
Ik heb eens gehoord dat er iets wat met de distributie van die dingen, maar wat precies weet ik niet. Als de riem vervangen is, is het issue dan weg of blijft het risico.

Durashift, die had ik gezien ja. Meevaller dat het toch een Cooper S is, dus men heeft de goede basis gepakt. Eigenlijk jammer dat je dit soort dingen niet meer ziet want ik vind het wel gaaf als iemand zo los is gegaan op zijn auto.

Corsa's OPC zijn niet heel best. De vernellingsbak is een ding maar mogelijk is die al gereviseerd en zo niet dan ben je voor 1000 euro ook klaar. Maar het blok en dacht met name de zuigers hebben ook zo hun dingen. Staat mij iets van bij dat de 210 PK NBR editions wel veel beter zijn. Gelijk mechanisch sper er in. Maar die zijn denk ik ook heel duur en dat blijven ze ook wel.
Maargoed, een mini is ook verre van perfect qua techniek

Ik meende ook veel problemen te kennen maar als je even op internet gaat kijken valt het best mee. Vooral motorisch zijn er ook heel veel tevreden klanten. Let inderdaad vooral op de bak en roest aan kofferklep en motorkap. Dat wil ook nog wel eens voorkomen.

En hij is er ook nog eens in het geel: :) :)

Opel_Corsa_OPC-1.jpg

Op Mobile.de zie je er enórm veel met roest inderdaad! Heel bijzonder.
Zo'n gele is gaaf zeg, maar toch is dat blauw meer de kleur die erbij hoort. En past goed bij geel en groen op de oprit!

Maar ik heb dus hetzelfde als wat jij hebt: van horen zeggen dat er veel issues zijn, maar ik vind er weinig over online.

De Corsa-d had sowieso wat issues. Ook roest bij de naad achterbumper-spatbord, inderdaad motorkap, rond de achterruit, en problemen met de motoren (d-kettingen, koppakkingen, problemen met de oliesensor met als gevolg dat de kabelboom voltrekt met olie, egr-verstoppingen) en dan nog de m32 met lagerproblematiek…

Moet zeggen in de tijd toen ik bij de Opel dealer werkte waren er maar heel weinig problemen met de corsa D. Versnellingsbak inderdaad. Af en toe een bobine, maar doorgaans hele betrouwbare auto's waarvan sommigen met serieuze kilometerstanden. maar toen waren ze wel wat jonger natuurlijk.

Van de OPC's hadden we er maar een paar van lopen dus weinig referentie over hoe ze zijn. Weet wel dat het erg leuk reed, fijne stoelen en een flink turbogat dus als je echt vooruit wil moet je flink planken, maar dan gaat hij ook echt wel. En na mijn smaak wel vrij stug, maar hoort een beetje bij het type auto

Terug
Bovenaan