Total Loss
Kilometervreter
De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is goed nieuws Fer, kun je er eindelijk van gaan genieten.Mensen, ga even zitten of hou je even vast aan iets stevigs.. ik heb nieuws over de Astra!
De Astra is geproduceerd en wordt een dezer dagen naar Van Mossel in Veghel getransporteerd.
De energietransitie ging dan ook veel te snel. Inzetten op volledig elektrisch rijden, huizen verwarmen/koelen middels elektriciteit.....en dat middels verouderde infrastructuur. En dan ook nog eens te weinig capaciteit om de elektriciteit milieuvriendelijk op te wekken.Overal lees je dat merken terug komen op EV en dat het toch niet de vogelvlucht neemt als gedacht en toch wel inzet op benzine en hybride motoren
Het is doorgeslagen inderdaad. Steeds zuiniger, minder uitstoot....en goedkoper materiaal.Maar ook de moderne kleine bandstoftorretjes vertonen veel problemen hoor. Driepitters in Astra k veroorzaken veel problemen maar ook bij veel andere merken veel problemen met de kleine turbomotoren hoor ik van garageeigenaar in de straat.
Als europa niet snel ingrijpt, verdwijnen de europese merken snel en rijden we over enkele jaren Chinese/Aziatische meuk. Tegen de voorwaarden daar valt hier niet op te concurreren.Ford mist ook totaal de boot. Gokken op elektrisch en de Fiesta en Focus schrappen... Nu bungelen ze onderaan qua verkopen
Net afspraak voor apk en beurt voor astra gemaakt en moet ook al uitwijken naar andere vestiging. Mijn reguliere vestiging (eigenlijk ook al niet meer omdat het samengegaan is met Peugeot en citroen) heeft tm begin juli geen tijd. Te laat voor de apk.
Ik ben heel benieuwd waar het naartoe gaat met dat electrisch rijden maar sowieso auto's in het algemeen. Spreek toch veel ev rijders die volgende keer toch liever weer voor hybride gaan ivm beperkingen actieradius, trekgewicht, enz.. buurman heeft van de zaak id buzz en klaagt ook over actieradius..op papier prachtig maar in werkelijkheid valt het erg tegen..zeker met wat extra stroomverbruikers aan.
Maar ook de moderne kleine bandstoftorretjes vertonen veel problemen hoor. Driepitters in Astra k veroorzaken veel problemen maar ook bij veel andere merken veel problemen met de kleine turbomotoren hoor ik van garageeigenaar in de straat.
Hoest met jouw accu, Joost? Gaat goed?
Moderator
Dat laatste had ik in Canada ook. Nu hadden we een zevenzitter dus ik kon eigenlijk alleen de kleur en aandrijflijn van de Pacifica kiezenZo koffer gepakt, weer flink reisje reisje en druk weekje voor de boeg. Voor de insignia valt het mee, die mag tot schiphol
Dan naar Atlanta, maandag door naar Kansas, dinsdag naar st Louis, woensdag Salt Lake city, daar huurauto pakken 2 uur richting the woestijn in de middle of know-where. Donderdag weer richting thuis, vrijdag weer thuis. En dan met de Insignia, mits hij start weer naar het mooie twente. Op 2 plekken een huurauto gehuurd, prijzen zijn echt bizar goedkoop.
op 1 plek heb ik een large sedan gehuurd voor 68 euro per dag. En bij salt lake city een medium size SUV. Met andere woorden; formaatje kodiaq en meer dan genoeg voor een europeaan. Was ook maar iets van 72 euro per dag kilometer vrij.
Mooie is dat je op een grote parkeer garage komt en je mag zelf je auto uitzoeken uit jou categorie. de sleutels zitten er dan in en je mag dan weg rijden, met andere woorden; je hebt zelf ook een beetje keuze uit vele modellen , afhankelijk van wat er retour is gekomen.
Dat laatste had ik in Canada ook. Nu hadden we een zevenzitter dus ik kon eigenlijk alleen de kleur en aandrijflijn van de Pacifica kiezen
Mijn vader was met zijn Captur Plug-In naar de garage geweest.Er zit tegenwoordig veel teveel techniek en snufjes in waardoor die motoren zomaar in storing of noodloop gaan.
Moderator
Op autogebied bij ons rustig: ben wel wat aan het sneupen naar iets anders dan de Swift. In eerste instantie een kleine elektrische auto in de Private Lease, gewoon om het elektrisch rijden eens te ervaren.
@ Joost: hoe was je reis?
Dus inderdaad; zegt niks hoe oud/jong een auto is. Kan altijd wat kapot gaan, door de meest stompzinnige dingen.
auto's zijn we hier niet zo mee bezig...geld gaat vooral naar de kids..Straks wel twee beurtjes en twee apk's en de Citroen nog nieuwe set banden en dan hopen we er weer tegen te kunnen..
En weer een mooie bestemming voor een deel van het vakantiegeld...
![]()
Moderator
Dat ging echt heel makkelijk, had ik echt niet verwacht!Ik ken het gevoeldie van jou kun je nog aandrukken tenminste
Juist lager......Ik had juist verwacht dat zo'n turboblokje een hogere compressie heeft en daardoor lastig aan te duwen is.
Anyway, ik rij weer met een nieuwe accu!![]()
Moderator
Enfin, voorlopig maar even rust op autogebied.
Ik ben wat wispelturig maar heb het idee om voorlopig het bij dit wagenpark te laten. Wél heb ik na een korte vakantie op Sicilië 2 weken geleden even een nieuwe liefde ontdekt: Lancia !! We hebben in een 2 cilinder Ypsilon rondgereden. Wat een grappig karretje ! Daardoor toch ook wel even gekeken naar een Delta en ook nog wel naar een gebruikte Alfa Romeo Guilia. Wát een beauty !
Ik weet het nog niet. Ga vanmiddag de Astra van Ferdinand bewonderen....Hans blijft auto's kopendie Astra L staat over een jaar of 2 gewoon voor de deur
Je schrijft week of 2 verkeerdHans blijft auto's kopendie Astra L staat over een jaar of 2 gewoon voor de deur
Kameraad rijdt een blauwe hatch. Is er nog steeds goed te spreken over, was de auto alleen enkele dagen kwijt vanwege storingsmeldingen. Maar een goede reset helpte (voorlopig).
zag nog een heel bijzondere 340i touring te koop staan in de M3 kleur geel. Speciaal af fabriek gespoten. geen standaard kleur. Dus zal een heel duur grapje geweest zijn. schijnt dat hij speciaal van de band word gehaald hiervoor en handmatig gespoten. zeker op een 3 serie zie je zulke gekkigheid maar zelden
Voor Berri
Maar individual is nog steeds een select groepje 'speciale' kleuren toch? Daar zit deze niet bij volgens mij.
Dit is helemaal 'los' besteld. Natuurlijk als je betaald kan alles, maar zeker op een 3 serie wel erg speciaal. Heb het iig nog nooit eerder gezien. Maargoed; de meeste mensen willen toch zwart , wit of grijs en daar is keuze te over
Dat blauw vind ik nog steeds geweldig. Maar dat rood van Fer vind ik ook erg fraai. Geel heb ik heel weinig mee...ik vind een gele auto té en na gegeven moment gaat een gele auto mij tegenstaan. Merk ik steeds weer.
Sowieso staat de kleur niet bovenaan mijn wensenlijstje bij een nieuwe auto. De auto moet vooral kloppen qua opties, dat de auto dan zwart, grijs of zilver is kan ik dan wel mee leven.
Ik vind die kleuren eigenlijk ook altijd wel goed staan. Saai is het vaak wel, maar lelijk is het eigenlijk nooit.
Want?Gisteren had ik cursus bij van der Valk in Zwolle...met uitzicht op zo'n Tesla Supercharger park..bijzondere gewaarwording hoor......
maar oh oh..wat is bmw de weg kwijt met zijn design's...ik vind die snuiten en achterbumpers van de nieuwste modellen echt niet mooi...
Gisteren had ik cursus bij van der Valk in Zwolle...met uitzicht op zo'n Tesla Supercharger park..bijzondere gewaarwording hoor......
Klopt hoor..staat bij mij ook niet bovenaan het lijstje. De spoeling is tegenwoordig al megadun....
Gisteren had ik cursus bij van der Valk in Zwolle...met uitzicht op zo'n Tesla Supercharger park..bijzondere gewaarwording hoor......
klinkt wel alsof je voor het eerst in de bewoonde wereld komt
Bij mijn garage staat een blauwe; mij net iets te blauw !
Ja, vind ik ook veruit de mooiste kleur. Zeker icm zwart dak.Denk dat deze rood ook mijn keuze zou zijn in het geval van de astra L.