Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hier ook!

De Twingo en de Insignia zijn gewoon echt 2 uitersten qua ruimte en aandrijflijn. De 1 is A segment autootje op elektriciteit en de Insignia een van de grotere D segment auto's. Maar juist daardoor kunnen we ze heel doelmatig inzetten precies daar waar ze echt heel goed in zijn. De tekortkomingen van de Insignia vangt de Twingo mooi op en andersom (y)

Gisteren wel voor het eerst de verwarming aan gehad en het duurt voor mijn gevoel wel lang voordat de Insignia warm is. Of ik moet de blazers vollop zetten, dat wil ik ook niet. Ik zie dat de motortemperatuur wel snel op 90 staat. Achterin zitten ook wel uitstroomopeningen, maar daar waar de mercesdes en de laguna echt snel warm waren duurt het hier wel echt even. Al is het met stoel en stuurverwarming ook snel aangenaam. luxeprobleem ;)

Noeste arbeid!
Woog dat op tegen een setje nieuwe (originele) doppen?
Die kon ik niet vinden. Ik had wel een setje 14” ford wieldoppen gevonden maar die waren eigenlijk voor een fiesta.

Morgen komen en mensen kijken. Spannend!

En, is ie verkocht?
De Yaris die ik had is vandaag opgehaald door een collega die toevallig net een andere auto zocht.

Lekker dan, een van de vele redenen waarom auto's via marktplaats mij zo tegen staat. Zowel de starlet van B als de astra cabrio heb ik via MP verkocht destijds en was met beide gezeur. Mensen die niet kwamen opdagen. Mensen die gingen proefrijden en vervolgens toch ineens geen interesse meer hebben terwijl de auto gewoon perfect reed. "ja de wielen vind ik niet zo mooi" (dat had je toch in de advertentie ook kunnen zien, en kun je makkelijk vervangen), nee ik denk er nog over na (dan weet je dus, daar hoor je nooit meer iets van weer). "volgens mij is de koppeling niet meer zo fris en komt zeker zo'n 1000 euro aan kosten aan, (jaja, leuk geprobeerd).

Irritant :(
Is idd echt gedoe, een auto verkopen via MP. Ik geef tegenwoordig ook niet meer mijn adres, maar het adres van het Dorpshuis hier in de buurt. Daar zet ik de auto dan ook neer. Zorg ik dat ik er zelf iets eerder ben, kijk ik vanaf een afstandje als ze arriveren.

Marktplaats is inderdaad verschrikkelijk. Voor mijn Opel Adam reed ik in een Lada Kalina en daar heb ik ook een hoop gezeur mee gehad op Marktplaats. Letterlijk bedreigd zelfs op Marktplaats omdat ik 'm niet zo goedkoop weg wilde doen als iemand anders voor ogen had bijvoorbeeld.

Deze persoon had mijn adresgegevens weten te achterhalen aan de hand van mijn kenteken en gezegd dat ik "Misschien" wel een steen door de ruit kon verwachten en meer van die teksten van vergelijkbare aard.

Uiteindelijk de auto gelukkig verkocht aan een zus van een collega van mij voor een schappelijk bedrag.

Wat een bizar verhaal :oops: gelukkig heb ik dat nog niet gehad.

Ohja de twingo hadden we ook verkocht via marktplaats, dat ging wel vrij soepel en goed. waren ook gewoon aardige mensen, gelijk meenemen

Ik ken wel iemand in mijn omgeving die het leuk vind om op marktplaats een beetje te trollen. Als iemand een hele zachte bank aan bied vragen hoe deze slaapt 'als ik dan ruzie heb met mijn vriendin dan moet ik daar geregeld slapen'. En dan gewoon reactie afwachten voor de lol. Beetje zulke dingen. Als iemand een vrij kale auto aan bied en er staat bij full option dan vraagt hij een aantal opties (waarvan hij ziet dat ze er niet op zitten),; 'het is full option dus ik ga er van uit dat er een schuifdak in zit", wat er dus dan niet op zit. En zo vraagt hij dan door. Terwijl hij nooit de intentie heeft de auto te kopen.
Ergens wel grappig, maar je verdoet wel iemands tijd er mee (en je moet er maar zelf tijd voor willen maken)... Afspreken en dan niet komen opdagen doet hij volgens mij niet. Maar volgens mij zijn er genoeg mensen die rondstruinen op marktplaats, en bieden zonder serieuze interesse

Soms krijg je een berichtje met alleen de tekst '1500'. Dan reageer ik netjes: 'goedemiddag, ik heb er helaas maar één te koop. Ik hoor graag als u interesse heeft.'
Maar uiteraard hoor je dan niks meer.

Ik heb ook een hekel aan marktplaats. Paar maanden terug toch een drietal dingen verkocht met bij elkaar bijna 1000eu aan waarde, dus dat was de frustratie wel waard vond ik.
Achteraf gezien viel die frustratie reuze mee. Eigenlijk alleen serieuze reacties en alles vrij vlot verkocht.

Begin dit jaar hebben we een ander bed gekocht en het oude bed ook binnen een dag verkocht én opgehaald. Hij probeerde bij het afrekenen nog wel even 50eu minder te geven, maar toen mijn vriendin hem vroeg of hij zelf zijn telefoon erbij wilde pakken voor het afgesproken bedrag of dat ze dat zelf even moest doen kwam er direct nog een briefje van 50 tevoorschijn :D

Dat motiveerde wel om ook mijn motor te koop gaan zetten....... dat moet ik alleen nog steeds doen.
Beetje doemdenken, maar hoe doe je dat met een proefrit? Het liefst breng ik hem dan voor een paar honderd euro minder naar een handelaar, maar dat zal ook niet lukken vermoed ik.

Een auto verkopen zou ik ook niet aan moeten denken. Inruilen bij een garage/dealer daarvan weet je ook dat je genaaid wordt, maar geeft wel minder gedoe.

Als iemand een vrij kale auto aan bied en er staat bij full option

Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Full option en vervolgens is het het goedkoopste instappertje dat er is. Even zo vaak staan bepaalde optie's ook niet vermeld in een advertentie.
Ik verdiep mij daarom altijd in bepaalde uitvoeringen, hoe je deze kunt herkennen en hoe je losse opties kunt herkennen.

Bij veel auto's met automatisch grootlicht heeft herken je dat subtiel aan het knopje op de richtingaanwijzer. En bijv. Harman Kardon audio herken je bij BMW aan de afdekkapjes van de tweeters in de A-stijl, bij de normale audio ontbreekt dit. Adaptive cruise control herken je bij vrijwel elke auto aan de radar in de bumper. etc etc

Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Full option en vervolgens is het het goedkoopste instappertje dat er is. Even zo vaak staan bepaalde optie's ook niet vermeld in een advertentie.
Ik verdiep mij daarom altijd in bepaalde uitvoeringen, hoe je deze kunt herkennen en hoe je losse opties kunt herkennen.

Bij veel auto's met automatisch grootlicht heeft herken je dat subtiel aan het knopje op de richtingaanwijzer. En bijv. Harman Kardon audio herken je bij BMW aan de afdekkapjes van de tweeters in de A-stijl, bij de normale audio ontbreekt dit. Adaptive cruise control herken je bij vrijwel elke auto aan de radar in de bumper. et

Inderdaad, ik verdiep mij er ook vaak in, want in advertenties ontbreekt vaak wel wat. Maar als een auto leer heeft dan word er al snel full option vermeld, zeker bij handelaren. Dealers zijn vaak wel goed op de hoogte en vermelden ook vaak de optielijsten die vanuit de fabriek beschikbaar zijn obv chassisnummer.

Zag laatst ook wel een insignia staan met grote letters full options en zag ook gelijk al geen radar in de neus, dus geen ACC. Zeker bij de premium merken is die term vrijwel nooit van toepassing.

Maar als ik geen interesse heb dan ga ik niet op auto's reageren voor de lol om te trollen

Gebeurde bij de benz ook, die Burmeister kapjes werden veelvuldig besteld (eerlijk is eerlijk, dat zag er ook bijzonder fraai uit)

Doet mij denken aan ooit een klant die met een corsa C kwam dat ze een auto had gekocht 'ergens' waar de airco het niet van deed. Dat wist ze wel, maar nu wilde ze het toch graag laten repareren. Maar er zat alleen een knopje in, verder helemaal niets wat airco gerelateerd was , dat ging hem niet worden dus.

Ik heb ook van die biedingen gehad met alleen “1500” in de tekst. Die negeer ik sowieso. Zeg er dan bij dat je geen geld hebt of zo.

Het meest idiote van MP vind ik dat je eerst overeenstemming moet krijgen over de prijs voordat de auto irl bekeken kan worden. Daar snap ik echt niks van.
Onderhandelen doe je gewoon naast de auto nadat je een proefrit hebt gemaakt en een goede indruk hebt gekregen. Niet bij het eerste contact lekker anoniem in een app.

Daarom, serieuze mensen die vragen gewoon om te komen kijken . Aan de andere kant, soms staan auto's echt veel te duur aangeboden. Als je dan bij voorbaat al vraagt of er iets met de prijs gedaan kan worden of je legt een net bod neer, dan kun je alsnog langs komen om het er over te hebben. Als de prijs vast staat en in mijn ogen staat hij al te duur aangeboden dan bespaart het vanuit beide partijen onnodige tijd.

Die Ka is natuurlijk een dames autootje maar tot nu toe hebben er ook alleen maar dames gereageerd op de advertentie.
En het stomme is, daar kan je niet concreet mee worden.
Wil niet stigmatiserend overkomen hoor ;)
Maar ik merk dat als de aandacht iets wegvalt (bijv je reageert niet binnen een paar minuten) dan kan je tegen een muur aan lullen maar ineens geven ze niet thuis.
Had het geluk bij 2 dat toen ik na 24 uur radiostilte vroeg of ze nog geïnteresseerd waren, dat er een eerlijk ‘nee’ kwam. Een derde en vierde blokkeren je gewoon :/

Laatst bewerkt:
Werd vandaag voorbij gereden door een Ineos Grenadier

Wat een bakbeest, ik denk ik sommige landen best een aanvulling. die ik zag was op grijs kenteken. Op geel niet te betalen. Vind het dashboard wel mooi. En lekker mee off road is ook gaaf. Maar als dagelijks ding; nee

Dat je hem überhaupt herkend hebt! Ik zou zeggen dat ik ingehaald werd door een Defender :D
Heb nog nooit van het merk gehoord ook.

Heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat ik al het autonieuws al jaren niet meer volg. Wonderbaarlijk toch eigenlijk dat ik dan de modellen van de reguliere merken eigenlijk wel ken.

Overigens heeft mijn zoontje deze gave geërfd lijkt het. Die kan in veel gevallen het automerk ook al opnoemen voordat je het logo kunt zien :T

Leuk trouwens deze periode van het jaar. Ze zijn hier overal op het land bezig met het rooien van aardappelen, bieten of het hakselen van mais. Mooi gezicht dat grote materieel (vind die kleine man ook machtig interessant overigens), alleen je auto wordt er zo ongelofelijk goor van.

Afgelopen weekendook over een parkeerplaats met veel modder/klei gereden. Heb niet eens ruig gedaan maar de spetters zaten nog op mijn spiegels en ruiten o_O
Gisterenmiddag dus maar even vlug de foamgun en hogedrukreiniger er overheen gehaald, is hij in elk geval weer enigszins toonbaar. Een uitgebreide wasbeurt zit er lichamelijk even niet in.

Hij toch maar een klein beetje groter dan een Defender...... Beetje breder dan m'n 109 MoD....
Ja het is ook geen Hummer H2 of iets, maar op een of andere manier was het wel enorm ding wat naast mij stond. Zag wel gelijk dat het geen defender was. Ook mooi het automaatpookje van BMW wat er in zit. onderhuids sowieso veel BMW. Vind het wel een geinig ding, op grijs ga je hem misschien wel eens zien. Op geel onbetaalbaar.

Overigens heeft mijn zoontje deze gave geërfd lijkt het. Die kan in veel gevallen het automerk ook al opnoemen voordat je het logo kunt zien

hier precies zo, de oudste dan. Die observeert veel meer de omgeving en stelt ook de meest moeilijke vragen. :LOL: De jongste die interesseert dat helemaal niks, compleet ander kind met andere interesses.

Mogguh!

Weinig te melden; alles moddert mooi door. Wel alvast de zomervakantie voor volgend jaar geboekt; we gaan naar de Azoren! Het lange wachten is begonnen ;)

@ Fer: de Ka inmiddels verkocht?

@ Auto wassen: die van ons zijn al ruim een half jaar niet gewassen. Nu eigenlijk wel weer tijd voor; zaterdag maar even naar de wasbox voor een klein rondje, uitgebreid wassen heeft met dit weer weinig zin.

Een uitgebreide wasbeurt zit er lichamelijk even niet in.
Dat klinkt niet goed... iets met de rug?

Nee, de Ka staat hier nog te staan.
Maar ik ga m’n verkoop-strategie iets aanpassen, de aanpak wordt iets zakelijker.
Ik merk door mijn eerlijke aanpak meer kopers afstoot dan dat ik ze aantrek.
Vanaf nu: Zoals ‘ie er staat, mag ‘ie mee.

@Fer, kan soms inderdaad maar het beste zijn!

@Richard, hopelijk niets ernstigs.

@Gewin, lekker man! Goed vooruitzicht, hier is de badkamer aan de beurt volgend jaar. We hebben we al besloten in mei een weekje Parijs incl. Disneyland Parijs te bezoeken. (ook belachelijk duur trouwens). Maar de zomer kan weleens rundumhouse worden

Auto's hobbelen ook lekker door hier.

Wel alvast de zomervakantie voor volgend jaar geboekt; we gaan naar de Azoren!

Lekker man! B)
@ Auto wassen: die van ons zijn al ruim een half jaar niet gewassen.

Als ik kijk hoe goor hij de afgelopen twee á drie weken is geworden, dan is een half jaar geen optie. Kon nu amper door de achterruit heen kijken en een paar weken niets doen betekend ook een onleesbaar kenteken.

De boeren zijn hier de laatste weken non-stop bezig, dus is nu even niet anders. Zal binnenkort wel over zijn, want ik zie nog maar weinig mais/aardappels/bieten op het land staan inmiddels :D

Gisteren ook weer over fijne weggetjes gekomen en moest een paar honderd meter over een zand/modderpad. Dus inmiddels weer terug bij af o_O
Dat klinkt niet goed... iets met de rug?
@Richard, hopelijk niets ernstigs.

Mwah, wat is ernstig? Niet heel veel pijn, wel gedoe en irritant. Komt wel weer goed, gaat alleen nog even duren.
We hebben we al besloten in mei een weekje Parijs incl. Disneyland Parijs te bezoeken. (ook belachelijk duur trouwens).
Ik heb hier en bij de schoonfamilie ook geopperd om daar voor te gaan sparen zodat we daar op termijn ook eens heen kunnen. Ben er zelf ook nog nooit geweest, dus ook een stukje eigenbelang :D

Heb expres nog niet gezocht naar prijzen......
Nee, de Ka staat hier nog te staan.
Maar ik ga m’n verkoop-strategie iets aanpassen, de aanpak wordt iets zakelijker.
Ik merk door mijn eerlijke aanpak meer kopers afstoot dan dat ik ze aantrek.
Vanaf nu: Zoals ‘ie er staat, mag ‘ie mee.

Prima aanpak, plak er daarnaast een scherpe prijs op. Voelt wellicht als verlies, maar elke maand tikken de kosten voor verzekering en MRB ook door. Weg is weg, dat is ook wat waard.

Goedenmorgen allemaal,

Een tijd hier niet meer gereageerd. Lees soms nog wel even mee, maar merk wel dat dit Forum de laatste tijd wat minder levendig is geworden.

@ Fer: Wanneer komt de Astra?

Gisteren voor de 2e keer in het "Leafbestaan" gestrand. Op de snelweg zakte 8km voor de eindbestemming mijn accupercentage ineens van 30% naar 0%. De auto ging in turtle modus en daarna in noodloop/vrij. Dus auto langs de snelweg aan de kant gezet. Restarten hielp in zoverre dat ik ineens mijn 30% acculading weer in beeld kreeg, maar kon de auto niet meer in de Drive zetten. Dus garage gebeld hoe ik dat kan resetten, waarop ze mijn vertelden dat ze dit alleen in de werkplaats konden.

Oftewel. Nissan assistance gebeld, 1,25uur gewacht langs de snelweg tot de sleper kwam. Die heeft me opgepikt en bij de dealer weer afgezet. Daar de papieren invullen, leenauto regelen en retour werk. Met 4 uur vertraging aangekomen, en gisteravond al gebeld door de dealer. De 12v accu was kapot, en is vervangen. Er stonden 150 storingsmeldingen open, vermoedelijk door te lage spanning van de 12v accu.
Had er onlangs al iets over gelezen op het Leaf-forum dat die accu's nog wel eens de geest wilden geven, dus het kwam niet als een verrassing. En dan had ik nog geluk, het was gisteren wel koud maar droog. Als je 1,25uur langs de snelweg moet wachten in de regen is het geen pretje.

Net de auto maar weer opgehaald. En hij doet hetmet 131.000km op de teller weer vrolijk.
Over de astra is weinig te melden. Hij maakt mede door B haar verlof weinig kilometers, maar degene die we maken bevallen goed. We zitten enkel nog te kijken naar andere zomerbanden. De huidige exemplaren zijn kwa profiel nog goed, maar zijn 7,5 jaar oud en vertonen wat droogtescheurtjes. Voor nu niet erg, maar als we er dit zomer meer mee op vakantie gaan is denk ik een nieuw setje geen verkeerde investering.

Thuis een spannende periode. B is donderdag as. uitgerekend, dus binnen 16 dagen zal de kleine wel op de wereld komen.

Bij de Twingo EV moet prefentief de 12V accu om de 4 jaar vervangen worden. Gewoon deel van het onderhoud. Het schijnt ook dat de twingo ook de meeste gekke storingen krijgt als de 12V accu het niet meer goed doet. Blijkbaar is ook de leaf net zo afhankelijk van zon kleine 12V accu. Lijkt wel iets typisch voor een EV.

En succes de komende tijd, spannend :D

^^zonder aan de bestuurder kenbaar te maken?

zie jet me minder wordende accu's heel vaak. als er kortstondig een spanningsdip is en daarna weer goed dan meld hij niks, maar alle componenten hebben wel een dipje gesignaleerd en laten dit wel staan in de historie van foutcodes. ze staan er dan wel in, maar niet actief.

zie jet me minder wordende accu's heel vaak. als er kortstondig een spanningsdip is en daarna weer goed dan meld hij niks, maar alle componenten hebben wel een dipje gesignaleerd en laten dit wel staan in de historie van foutcodes. ze staan er dan wel in, maar niet actief.
Dat zal het inderdaad zijn. Heb er de laatste tijd niet veel aan gemerkt.

Je kunt het EV gedeelte dus niet eens de schuld gegeven. De ouderwetse accu gaf de geest :D
Al blijf ik het toch raar vinden dat een EV blijkbaar ook nog een 12v accu moet hebben zoals elke andere auto.

Thuis een spannende periode. B is donderdag as. uitgerekend, dus binnen 16 dagen zal de kleine wel op de wereld komen.

Succes met aftellen en geniet nog even van de (relatieve) rust :D

Hier ook nog niet gedeeld, in februari komt bij ons #2. Tot zover gaat alles voorspoedig (tu)

Al blijf ik het toch raar vinden dat een EV blijkbaar ook nog een 12v accu moet hebben zoals elke andere auto.
Zal wellicht ook te maken hebben met verschil in vermogen tussen de hoofdaccu en de 12v accu. Denk om schommelingen tegen te gaan, dat dit wel het meest veilig is.

Hier ook nog niet gedeeld, in februari komt bij ons #2. Tot zover gaat alles voorspoedig
Ah dat is dan ook al relatief vlot. Gefeliciteerd :)

Ontopic:
Ziet er best leuk uit, dat nieuwe snuitje op de Combo. :cool: Komend jaar dus een elektrische opvolger van zowel de Crossland als de Grandland. Ben benieuwd, en dan vooral naar het design. De Opel-vizor is nu op alle modellen geknutseld, kijken hoe Visor V2 eruit gaat zien.

Haha..gefeliciteerd jongens..één is een makkie....twee is weer andere koek..zeker als je twee van die bijdehandjes en pittige types als ons heb die mekaar continu de loef afsteken..:) en drie is vast weer lastiger maar dat gaat hem bij ons niet meer worden.
maar het is o zo leuk...:)

Alhoewel..ik ben vanmorgen weer van het werk geroepen door de kinderopvang..we hebben er nu twee ziek thuis zitten..met dochterlief naar de HA geweest en heeft dubbele midden-ooronsteking en daarnaast nog een keelontsteking en fikse koorts. Gelijk AB meegekregen.

Verder weinig nieuws..hele drukke tijd achter de rug met het werk (begroting, managementrapportages, veel werk-weinig collega's) en prive (drukte met bestuurlijk en regelwerk ehbo, feestjes, verjaardagen, schoolactiviteiten) . Nu weer wat rustiger en aftellen naar de kerstvakantie.
De Citroen doet het nog steeds als een tierelier (over de 200k) en de astra zit bijna op de 100k.

@ combo: die is enorm opgeknapt want vond die oude neus echt vreselijk sneu en zielig.

Avond! Spannende tijd Ruud! Lijkt me wel balen om in die tijd met pech komen te staan... :(
Bevalt de Leaf verder nog? Nog geen zin 'm om te ruilen voor iets anders?

@ Richard: ah gefeliciteerd!

Echt zien rijden op straat niet, één keer volgens mij. Wél bij de dealer zo'n gele (introductiekleur) demo zien staan, met een T kenteken. Uitleveringen zullen wel op gang komen, denk ik?

(..)
rjthefrisian zei:

.ik weet nog goed dat de Jeep Avenger auto van het jaar werd..heeft iemand die al eens zien rijden? Ik nog nooit....

Wellicht dat de uitlevering nu wel op gang komen? Gisteren in Amersfoort twee Avengers gespot: Beiden in de kleur grijs, met een okergele band over de gehele breedte van het dashboard. Breekt wel een beetje de grauwheid.
Eén met een T kenteken, de ander met een X.

Wat mij deed afvragen of je in de okergele buitenkleur dan een grijs gekleurde dashboard rand hebt? :sneaky:

Ik zie nog wel eens een Avenger rijden. Paar weken terug twee grijze achter elkaar...
Een grijze in Amersfoort is van de vrouw van een collega. Hij zei inderdaad dat het dashboard wel kleur heeft, toen ik m zei dat ik m wat kleurloos vond.

Bevalt de Leaf verder nog? Nog geen zin 'm om te ruilen voor iets anders?
Hij bevalt nog prima, als je rekening houdt met zijn beperkingen. En dat is vooral de actieradius, want het snelladen heb ik nauwelijks nodig. Ik kan in 90% van de gevallen uit de voeten met de actieradius.
Kwa rijden en voorzieningen is het nog altijd een fijne auto, dus voor nu prima.

En ja, tuurlijk zou ik wel wat anders willen rijden. Maar als we een EV zoeken die privé aan de wensen voldoet (caravantrekker) dan kom je bij (te) dure modellen uit plus dat je dan een gigantisch bedrag aan bijtelling betaald.
Kiezen er ervoor de nieuwe niet privé te rijden is er meer keuze, maar gezien ik nu 90% van de werkzaamheden nog goed kan uitvoeren met de Leaf en omdat een nieuwe auto weinig toevoegt (de Leaf is al vrij luxe) zijn er weinig argumenten om nu in een vervanger te investeren.

Daarnaast is er ook nog geen enkel model op de markt wat me echt aanspreekt. Ik wil de e-3008 nog wel afwachten, en als die te rijden is eens een proefrit maken. Dan is ook bekend hoe de Grandland B zal rijden. Als dat design me dan aanspreekt kan het zijn dat ik voor die als vervanger ga. Dan praten we over eind 2024/begin 2025.

Maar wil je straks nog wel een EV of is dat strikt beleid bij je werkgever?

Gisteren eens voor de gein wat gesneupt naar een opvolger voor de C3. Maar verschrikkelijk wat ze tegenwoordig vragen voor een tweedehandsje.. zelfs met forse kilometerstanden durven ze nog te vragen...als je een auto hebt is die natuurlijk vaak ook meer waard maar heb echt medelijden met starters..huizen zijn niet te betalen, auto's zijn niet te betalen..pffff...

In jouw situatie zou ik geen leaser willen Ruud, maar gewoon kilometers declareren.

Ik zit ook voor wat mensen naar auto's te kijken, maar ze zijn echt een stuk duurder geworden. Voor wat ik 1,5 jaar geleden voor mijn **** betaalde vind je nu alleen exemplaren met véél meer kilometers of ouder!
Wat zou je voor iets willen na de C3, Rob? Als je een B-segmenter nieuw al niet meer onder de 20k hebt dan doet dat veel met de tweedehandsprijzen inderdaad.

Maar wil je straks nog wel een EV of is dat strikt beleid bij je werkgever?
Beleid vanuit het bedrijf, worden enkel nog EV's aangeschaft. Ik begrijp het ook. We hebben een moderne "snoeiafval" verbrandingsinstallatie staan waar we elektriciteit mee opwekken en fors terugleveren op het net. Dan is het en mooi en financieel interessant om EV's te rijden. Zeker als je veel op de zaak kunt laden.

@ Rob: Ja, is echt bizar. Ik meende dat ik de astra al duur had gekocht, maar blijkt achteraf geen verkeerde koop te zijn geweest.

Hier ook verplicht EV op het werk voor zakelijk lease.

Moet zeggen, er komt wel steeds meer keuze en de mensen die hier zakelijk mogen leasen hebben een prima leasebudget om een fatsoenlijke EV te kiezen. Als je echt onder de 45K moet kiezen dan word de keuze echt beperkt als het ook als hoofdauto voor een gezin moet zijn.

Heb zelf gewoon liever wat meer salaris en zelf iets kan kiezen ;)

@occasionprijzen; een half jaar geleden had ik het zelfde toen we een leuk jong / fris A segment autootje zochten. Ik schrok mij wild van de prijzen. En je kunt dan wel een wat oudere auto kopen, maar na verhouding zijn die ook net zo duur.

Afrekenen, even slikken, niet te veel bij nadenken en gewoon rijden. Hopelijk schrijft het dan ook niet al te veel af

Moet wel zeggen dat B nog steeds echt super blij is met de Twingo, nu ze ook dagelijks automaat rijd vind ze mijn auto ook fijner. En voor korte stukjes vind ik de twingo ook leuker dan de Insignia. Het is net een kart.

Ach de C3 bevalt hier ook nog uitstekend en zolang hij het nog blijft doen blijft ie gewoon. Zeker als je ziet wat iets anders kost. Ziet er nog steeds fris uit. Het motortje snort na 2 ton ook nog steeds mooi stil en rustig en echt een juweeltje van een diesel met veel pit. En gewoon een hele ruime en volwassen auto.
Het harde plastic hier en daar en het best wel stoeve schakelen (valt vooral op als je vanuit astra in C3 stapt) zijn de minpuntjes maar dat boeit mijn vrouw echt niet.

Wil je nog wel even kijken of ik er goedgekeurde led verlichting in krijg. Osram en Philips hebben nu after market setjes die niet verblinden en voor bepaalde types zijn goedgekeurd.

In jouw situatie zou ik geen leaser willen Ruud, maar gewoon kilometers declareren.

Tegenwoordig zijn Tesla's qua lease en bijtelling toch best gunstig?
Die model Y is er vanaf 45k, dat zal fiscaal nog iets lager zijn. Als ik moest leasen en het moest perse een EV zijn dan is dat een no-brainer volgens mij.

Een Tesla model Y zou voor mij ook een no-brainer zijn, in de zin van, dat nooit.

waar de model 3 nog redelijke te pruimen is en nu na de facelist ook kwalitatief beter is , is de Y dat totaal niet. Ik vind het zo'n lelijke auto :sick: Krijg er helemaal het renault scenic uit de jaren 90 idee bij.

m1by0ijb7i1z.jpg

Dat was feitelijk ook gewoon een opgehoogde megane die je werkelijk op elke straathoek zag staan destijds, vrijwel uitsluitend gekocht op rationele redenen, en ja voor veel mensen is een auto een puur rationeel vervoermiddel maar ik vind een model Y zó lelijk, bol en uit verhouding dat ik liever voor een andere EV ga, dan maar met heel iets mindere accu/laadcapaciteiten.

Mooi vind ik hem ook niet, maar dat leaserijders massaal in meest bijtellingsvoordelige auto rijden is van alle tijden.

Als je EV moet rijden, een goede actieradius wilt en een ruime auto dan kun je niet om de model Y heen. Wat ik er van lees zijn ze qua EV techniek ook nog altijd de beste.
Een gelijkwaardige concurrent voor dat geld is er volgens mij niet.

Lijkt mij gewoon de nieuwe ** Polo Bluemotion of Peugeot 308 bij wijze van :D

Waar een polo bluemotion echt een bijtellingsvoordeel had, net als de 308 ten opzichte van andere modellen heeft een model Y dat toch helemaal niet. Je hebt gewoon veel actieradius en complete auto voor je geld, dat wel.

Voor 45K haal je ook een XC40 met 463 WLTP kilometers
Of een Enjaq 77Kwh voor 50K met 565 WLTP kilometers

en zo genoeg andere voorbeelden. Ja je levert misschien ietsin qua luxe of ruimte maar dat zou ik er wel voor over hebben om niet in een Y te moeten rijden

(of voor 45K een astra station electric in basis trim met 413 WLTP km), hmm klinkt als geen goede aanbieding...

Wil je nog wel even kijken of ik er goedgekeurde led verlichting in krijg. Osram en Philips hebben nu after market setjes die niet verblinden en voor bepaalde types zijn goedgekeurd.
Waarom hecht je daar zo'n waarde aan Rob? Ik heb in de Leaf nu ook een aftermarket set die geen officiële typegoedkeuring heeft. Het kan alleen bij de APK een issue zijn, al vraag ik me af of ze er echt een probleem van maken als het lichtbeeld goed is. En dan zet je toch ff de halogeen erin?

Een Tesla model Y zou voor mij ook een no-brainer zijn, in de zin van, dat nooit.
Ik ben ook geen fan, maar als dat financieel en kwa rijbereik/opties de beste optie is zou ik het niet uitsluiten. De Leaf is immers ook geen echt knappe auto :ROFLMAO:

(of voor 45K een astra station electric in basis trim met 413 WLTP km), hmm klinkt als geen goede aanbieding...
Ik vind ook dat Opel/Stellantis beste prijzen aan hun EV's hangen. Blijft jammer dat het accupakket net aan de kleine kant is. Ze hadden daar een 70kw pakket in moeten leveren, dan was het echt een goede optie geweest.
En dan ook nog een trekgewicht van 0 kg, dat vind ik erg slecht voor een net nieuwe EV in die klasse.

Terug
Bovenaan