Vant weekend de 3e verjaardag van zoonlief gevierd op Landal Aelderholt. De visite haakte helaas af omdat mijn zus besloot te bevallen op de verjaardag van onze zoon en de schoonfamilie vanwege al eerder genoemden perikelen.
Hier een week eerder

Kleine mannetjes worden groot, blijft genieten om te zien hoe snel ze alles leren, oppakken en ook verschrikkelijk bijdehand kunnen zijn
Hopelijk hebben jullie je wel goed vermaakt zonder familie en Bollo de beer over de vloer
ik wil in het geval van een 5 ooit liever geen M-sport. Vind juist de luxury line mooier. Ook ben ik bang voor het onderstel, tot nu toe vind ik alle M-sport onderstellen niet prettig. Geen idee als je een M-sport besteld of je dat onderstel ook krijgt of dat die weer optioneel is en of dat tegenwoordig beter is maar vind juist het standaard onderstel een perfecte combi tussen comfort en dynamiek.
Zoveel mensen, zoveel wensen natuurlijk.
Ik heb ervaring met het M-Sport onderstel in twee auto's. De 4GC was zeker wat stugger dan de Focus (met sportonderstel) en Astra (zonder sportonderstel), maar ook vaak genoeg geraffineerder en comfortabeler. Bijv. dwarsriggels in doordraaiers op een snelweg deed de 4GC veel fijner dan de Focus of Astra.
De **** laat ik daar expres buiten, die stond op 16"balonbanden en is sowieso geen vergelijk
De 330i heeft het adaptieve M-Sport onderstel en is in comfort/adaptive comfortabeler dan de 4GC of Focus/Astra, in Sport natuurlijk een ander verhaal.
Komt nog bij dat de Focus op 17", de Astra op 18", de 4GC op 19" en de 330i op 20" staan.
Ja ik wil wel leer hebben, maar nu dit keer heel graag een kleur, bij voorkeur licht. Ik heb nu zo vaak al zwart interieur gehad met zwarte dakhemel. Wil bij een volgende auto ooit heel graag wat anders. En exterieur vind ik ook moeilijk, het is allemaal 50 tinten grijs. Ik wil graag dat blauw wat jij ook op de 3 serie hebt maar is op de 5 volgens mij niet leverbaar. Alleen donkerblauw en heel veel grijs. Ook geen groen of fraaie rode kleur leverbaar...
Oh die snap ik wel. Ik heb eigenlijk ook altijd een donker interieur gehad, altijd goed maar inmiddels wel wat saai misschien. Donkerbruin lijkt mij nog wel een keer mooi, in combinatie met een donkerblauw exterieur is het wel chique.
Portimao Blau zoals ik heb is volgens mij niet leverbaar op een 5. Tansanit Blau zoals ik op de 4GC had wel en is ook een hele mooie donkerblauwe kleur. Rode en groene kleuren zijn ook wel leverbaar, meerprijs valt vaak ook wel mee.
Als je echt wilt kan elke gewenste kleur er op, maar dat kost natuurlijk wel serieus geld.
Wat ik mij wel eens afvraag is wat het (goed) laten wrappen van een auto kost. Stel je vind de auto die precies voldoet aan je wensen, behalve de kleur dan is wrappen wellicht een idee. Als je enkele jaren met de auto doet zijn het die kosten wellicht waard én kun je precies de kleur kiezen die je zelf wilt, als bonus beschermd het je lak ook nog eens.
vind die van buiten ook mooi in juiste configuratie, maar van binnen vind ik het echt helemaal niks. Voorwielaandrijvingi in de basis, weinig dynamiek. Rijtesten zijn ook niet echt heel overweldigend voor de A6. Heb er nooit in gereden maar bij voorbaat staat het al met 1-0 achter tov een 5 serie van die tijd met de fijne ZF automaat, i-drive knop en fijne rijeigenschappen. Daar waar je de vorige A6 ook best veel zag zie je de huidige maar weinig. Terwijl een 5 serie of e-klasse nog geregeld tegen komt.
Weingi dynamiek of een andere dynamiek? Ik kan mij niet voorstelen dat zo'n auto slecht rijdt, maar dat wil ik graag nog eens zelf ervaren. Zelfde geld voor het formaat 5-serie/A6, geen idee of dat bij mijn wensen past qua rij eigenschappen.
En hoewel de ZF automaat een pareltje is weet ik ook dat DSG ook erg prettig is. Mijn broertje heeft sindskort een Leon met DSG en dat schakelt ook erg lekker. Bij normaal rijden merken je er bij beide helemaal niets van en doen ze geen slag verkeerd.Ga je wat sportiever rijden dan merk je dat beide automaten toch iets anders werken. Wat beter is durf ik niet te zeggen.
Je wacht er ook al lang op. Ik zie ook nog steeds maar zelden een L rijden terwijl ze toch al meer dan een jaar op de markt zijn.N
Toen ze net op de markt kwamen zag ik ze ineens best regelmatig, maar inmiddels zie ik ze ook niet vaker dan dat. Net alsof er toen een lading op de markt is gekomen en daarna niet meer

Er rijden er hier overigens ook een aantal als les auto, terwijl dat ik voorheen volgens mij nooit een Opel als les auto zag.
De wieldoppen van de Ka zagen er niet meer mooi uit. De verf bladderde af en er zat stoeprandschade op.
Heb ze verf-vrij gemaakt (met afplaktape kon je de verf er zo afhalen) en de randjes geschuurd.
Daarna in de primer gezet en gisteravond ge-plasti-dipt. Mooi resultaat al zeg ik het zelf.
Overmorgen als de dip uitgehard is zal ik ze monteren en foto’s voor de advertentie gaan maken. Laat het wel weten wat het geworden is (op fb voor de internals )
Noeste arbeid!
Woog dat op tegen een setje nieuwe (originele) doppen?