Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Jah het geldt niet allen voor de Nio hoor..het hebben van een auto wordt steeds duurder gemaakt en de aanschaf rijst ook de pan uit...maar 20 mille verschil tussen een benzine/hybride Astra en een Nio vind ik nogal wat..
Maar ik ga een EV (nog) niet zo snel kopen met en flink gebruikt accupakket. Laat die techniek eerst maar wat uitrijpen en volwassen worden.
Dan is een Ampera-e ineens wel heel aantrekkelijk. De prijzen dalen rap, groot, nieuw accupakket en niet extreem zwaar. Met die 64 kWh kan hij nog heel goed meekomen. Alleen het snelladen valt wat tegen, maar goed, dat gebeurt in de praktijk toch niet zo vaak ;)

@ Richard: het was een flinke klus, maar het is weer leefbaar. Belangrijkste delen van de nieuwe keuken staan. En de vloer is geheel opnieuw opgebouwd. 4cm isolatie en daarop vloerverwarming. Je merkt nu al dat het veel comfortabeler is door de isolatie! Erg blij mee. Was echt veel werk, maar heb er nu plezier van!

EV's: ik ga vrijdag naar de EV Experience op Zandvoort. Leuk om met wat EV's te rijden daar.

Maar ik ga een EV (nog) niet zo snel kopen met en flink gebruikt accupakket. Laat die techniek eerst maar wat uitrijpen en volwassen worden.
Ik snap best dat particulieren een EV nog even links laten liggen, zeker als het de hoofdauto moet worden en er ook verdere ritten mee worden gemaakt of aanhangers worden getrokken. Voor de accu-degradatie ben ik niet zo bang, ik heb van geen enkele EV rijder die ik ken een negatief verhaal gehoord. Ook op de reviews enkel goede ervaringen.

Wat wel een punt van zorg voor de particulier is, is de MRB over een EV. Als daar geen korting op komt zal het mensen zeker niet stimuleren in een EV te stappen.

@ Auto Hans: Haha ik las het ook, een echt strakke wagen. En ja, ik ben wel jaloers op die mooie velgen.
Doet de auto veel goeds. Ik snap ook niet helemaal dat ze de top-uitvoering destijds maar met 16 inch leverden, maar we hebben het er nog ff mee te doen.

Voor de accu-degradatie ben ik niet zo bang, ik heb van geen enkele EV rijder die ik ken een negatief verhaal gehoord. Ook op de reviews enkel goede ervaringen.

Tsja..dat is natuurlijk niet heel representatief. De meeste EV's zijn nog relatief jong...ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van EV's die tweedehands gekocht worden en al de nodige jaartjes mee gaan en dan nog de nodige jaartjes mee moeten. Ik ken bv iemand die de 1e generatie leaf flink gebruikt heeft gekocht en er al snel een compleet nieuw accupakket in moest lepelen voor duizenden euro's.

@ Auto Hans: Haha ik las het ook, een echt strakke wagen. En ja, ik ben wel jaloers op die mooie velgen.
Doet de auto veel goeds. Ik snap ook niet helemaal dat ze de top-uitvoering destijds maar met 16 inch leverden, maar we hebben het er nog ff mee te doen.

De bicolors zijn mooi maar zeer gevoelig voor schade en lastig te repareren lerende de ervaringen op het K forum. Ik ga er niet aan beginnen. Sowieso vind ik velgen met van die gepolijste blanke delen veel sneller corroderen dan velgen die helemaal goed gespoten zijn. De velgen van de X1 van mij pa beginnen ook al behoorlijk te corroderen.

Vandaag dus bij de EV Experience geweest. Gereden met de Megane en de Corsa E. Megane vond ik niet echt wat: glijdt snel over de voorwielen en het zicht naar achteren is belabberd.
De Corsa E vind ik echt een fijn ding. Fijn vermogen, niet overdreven maar gewoon precies goed. En totaal geen aandrijfreacties in het stuur! Een opvallend fijne onopvallende EV!

.ik weet nog goed dat de Jeep Avenger auto van het jaar werd..heeft iemand die al eens zien rijden? Ik nog nooit....

Echt zien rijden op straat niet, één keer volgens mij. Wél bij de dealer zo'n gele (introductiekleur) demo zien staan, met een T kenteken. Uitleveringen zullen wel op gang komen, denk ik?

Nou, op kentekenradar niks van te zien. Ik zou toch zweren dat ik eind augustus in Eindhoven zo'n Jeep in de showroom heb zien staan. Ze zijn kennelijk wel in NL bij de dealers, TenBack heeft er één op de foto.
Zou er wat zijn met de auto's dat er geen kenteken voor wordt afgegeven?

(..)Dit is de laatste kaartupdate voor uw systeem. Hij blijft beschikbaar zolang de voorraad strekt.

Tenzij iemand zelf wat heeft kunnen 'knutselen' met een HERE kaart.. denk ik dat je gezien de tekst op de site van jouw link weinig kan verwachten. :(

Wat wel een punt van zorg voor de particulier is, is de MRB over een EV. Als daar geen korting op komt zal het mensen zeker niet stimuleren in een EV te stappen.

inderdaad ruud, ik zou alleen om die reden als particulier niet snel een zware EV aanschaffen. Je weet dat er straks de volle bak belasting betaald moet worden. En ondanks dat misschien nog wel een keer veranderd moet er hoe dan ook geld in het laatje komen.

Accu degradatie ben ik niet zo bang voor. De Tesla's model Sen die nu 10 jaar op de markt zijn rijden ze vrijwel allemaal nog rond met de originele accu met weinig degradatie. Twingo heeft ook een watergekoeld accupakket dus dat geeft mij ook wel wat vertrouwen op de duurzaamheid.

Maar de aanschafprijzen, onzekere toekomt mbt wegenbelasting , beperkt aanbod occasions... Nee de twingo is voor ons echt perfect maar zie niet snel gebeuren dat de Insignia ooit vervangen gaat worden door een EV

@Berry,
Mijn vader heeft ook een Mokka, en volgens mij kan je die niet meer updaten ivm. overstap van Opel naar een nieuw/ander systeem.

Zaterdag 170km met de motor gereden waarvan zeker 120km op de snelweg, waarvan weer 100km in de regen :cry:. Vreselijk, ik ga voor volgend jaar toch maar een andere helm kopen want het windgeruis is best heftig op de snelweg en alles behalve fijn.

Hier was zaterdag hele dag mooi weer, gisteren ook :cool: lekker er op uit geweest met de kinderen.

Opel gerelateerd vraagje: hoe update je een navigatiesysteem van een Mokka uit 2015? Ik vond dit, maar dit is een 2018 kaart. Is er echt niets recenters?
is een oud systeem. Mijn Insignia uit 2018 heeft al het nieuwere systeem navi pro. Die update zich automatisch via WiFi, kosteloos ook nog en redelijk actueel.

Bij zo'n 'oude' mokka zou ik het gewoon laten voor wat het is. Mijn ervaring is zelfs als je een 2023 kaart koopt dat er vaak de wegen van 2021 nog niet altijd op staan verwerkt. Terwijl google maps zoveel moderner, beter en sneller werkt.

Geen cent meer in steken in die navigatie van de Mokka...je krijgt sowiezo verouderde kaarten.

Mijn Insignia uit 2018 heeft al het nieuwere systeem navi pro. Die update zich automatisch via WiFi, kosteloos ook nog en redelijk actueel.

Weet je dat zeker? Sinds Opel over is naar Stellantis ligt alles op zijn gat. Iig wel bij de Astra K en ook de K2 waarin die nieuwere navigatie pro in zit. Maar ik gebruik altijd Google maps..wil echt niet anders meer.

Bijzonder weekend gehad..gisteren weer een uitvaart van een (interim collega). In mei is mijn directe collega veel te jong overleden en nu zijn interim opvolger dus ook. Van een kerngezonde en vitale man van 70 naar een overlijden binnen twee maanden door die rotziekte.

Weet je dat zeker? Sinds Opel over is naar Stellantis ligt alles op zijn gat. Iig wel bij de Astra K en ook de K2 waarin die nieuwere navigatie pro in zit. Maar ik gebruik altijd Google maps..wil echt niet anders meer.

volgens mij wel, althans toen ik de auto net kocht een jaar geleden werd er nog een update aan de kaarten uitgevoerd. Geen idee hoe het nu is. Maar het kan toch niet zo zijn dat als je een nieuwe Insignia in 2022 (waar ik het zelfde systeem van heb) kocht dat ze geleverd zijn met oude kaarten en dat je ze nu al niet meer kunt updaten?
Ze zijn in ieder geval behoorlijk actueel nog. Ik gebruik ze heel zelden wel eens, grote voordeel is dat ik de wegbewijzering in de voorruit zie en spraakbediening werkt snel. Dus als ik ergens ben en zoek de snelste weg naar huis roep ik dat gewoon en gaat dat prima.

maar meestal hier ook google maps, loopt flitsmeister op de achtergrond ook mooi mee en actueler krijg je het gewoon niet. Ik ga er geen euro aan de auto navi zelf besteden in ieder geval.

Sterkte rob, moet het afkloppen maar naar een periode val veel gevallen in mijn omgeving is het dit jaar gelukkig rustig

Vreselijk, ik ga voor volgend jaar toch maar een andere helm kopen want het windgeruis is best heftig op de snelweg en alles behalve fijn.

Ik gebruik eigenlijk altijd oordoppen. Tot +/- 80 km/u vind ik het qua windgeruis wel te doen, daar boven niet meer.
Is een goedkopere optie dan een andere helm en ik denk dat een helm die het voldoende onderdrukt flink duurder is.

Weet van een aantal jaren geleden dat Schuberth op dat gebied erg goed was, op prijzen iets minder volgens mij :D

Mijn vader heeft ook een Mokka, en volgens mij kan je die niet meer updaten ivm. overstap van Opel naar een nieuw/ander systeem.

Dat heb ik ook al eens eerder gehoord. Is toch echt een dikke middelvinger naar je klanten vind ik.

Ze zijn in ieder geval behoorlijk actueel nog. Ik gebruik ze heel zelden wel eens, grote voordeel is dat ik de wegbewijzering in de voorruit zie en spraakbediening werkt snel. Dus als ik ergens ben en zoek de snelste weg naar huis roep ik dat gewoon en gaat dat prima.

Hier één van de redenen waarom ik de navigatie van de auto gebruik. De instructies in de voorruit zijn zo goed en handig dat ik het scherm eigenlijk niet nodig heb. Sterker nog op het scherm toont hij niet eens uitvergroot welke rijbaan en afslag(nummer) je moet hebben, dat zie je alleen uitvergroot in de voorruit en tussen je tellers. Erg prettig.
Carplay toont deze info maar beperkt.

Maar goed, ik heb al vaker gezegd dat van alle auto's die ik heb gehad ik alleen de navi van ** en BMW in de buurt komt van Google Maps/Waze. Beide hebben hun plus- en minpunten, op dit moment voor mij in het voordeel van BMW.

Bijzonder weekend gehad..gisteren weer een uitvaart van een (interim collega). In mei is mijn directe collega veel te jong overleden en nu zijn interim opvolger dus ook. Van een kerngezonde en vitale man van 70 naar een overlijden binnen twee maanden door die rotziekte.

Gevaarlijke functie dus ;)
Blijft bizar hoe snel die ziekte er soms een eind aan kan maken :(
Sterkte!

Bij m'n Laguna indertijd hetzelfde; nieuwe leverancier (TomTom) en per de introductie daarvan van het oude systeem geen updates meer. Chrysler stopte in 2010 met import in West Europa en gelijk geen updates meer.

ik wilde het ook net zeggen, bij de renault laguna precies zo. Ze maakten ruzie met Carminat en gingen toen over naar Tomtom. met als gevolg geen updates meer. Maar mijn astra G waren de updates zo duur dat ook niemand dat deed. De mercedes was het eigenlijk wel goed, niet heel duur en werkte prima. De opel navi doet daar niet veel aan onder eerlijk gezegd.

Bij ** kan ik het gratis downloaden van de website. Zo zou het eigenlijk bij elk merk moeten zijn toch? Wel jammer dat er een speciale SD kaart voor nodig is en Europa nét te groot is voor het aanwezige 16Gb kaartje.

Dat heb ik ook al eens eerder gehoord. Is toch echt een dikke middelvinger naar je klanten vind ik.
Nou idd. Wat dat betreft is de houding vanuit Opel/Stellantis richting klanten er de laatste jaren niet beter op geworden.
Als ik lees hoeveel kwaliteitsproblemen er zijn met de Astra K2, echt bizar hoeveel blokken daar kapot lopen..... maar Opel onderneemt nog geen actieve houding richting klanten.
Neem introductie van nieuwe modellen, duurt erg lang voordat ze modellen uitleveren. Kijk eens naar de Astra L station en EV.

Valt me op dat de website ook erg slecht werkt. Klik je op de Astra Hybrid, kom je bij de benzine ed.

@ Rob: Aj heftig, wederom met de neus op de feiten gedrukt dat je het leven zo veel mogelijk moet genieten.

Bij de astra J en Insignia A hoor je ook echt serieus voor problemen hoor. Mijn collega waar ik afgelopen woensdag mee op pad was had een hele luxe J, maar er ging zoveel aan stuk, turbo, versnellingsbak, airco, elektronische dingen dat hij hem heeft weg gedaan voor een ASX. Ja die modellen beginnen op leeftijd te raken, maar veel van die auto's zijn nog geen 10 jaar oud met echt veel dure reparaties.

En nu het bij stellantis zit heb ik er weinig vertrouwen in dat het beter word (maar ik hoop dat ik er naast zit)

Al dat milieu geneuzel maakt auto's überhaupt niet betrouwbaarder; roetfilters, erg kleppen, start/stop, zeilfuncties, cilinderuitschakeling, mild hybride, actieve grill, net te lage toerentallen voor automaten, directe inspuiting (koolstofafzetting), allemaal veel voorkomende problemen met huidige benzineauto's die er 10-15 jaar geleden niet op zaten.

Als je overstapt naar een ASX moet de Astra wel heel slecht zijn :)
Hoe zou het met de Astra van Ingo zijn?

Al dat milieu geneuzel maakt auto's überhaupt niet betrouwbaarder
Vanuit Duurzaamheid is dit niet de beste stap inderdaad.

Gisteren de twingo voor het eerst eens goed gewassen en laagje wax er op gedaan. Wat glimt hij weer :D

Het is ook echt een geinig ding. Directe besturing, laag zwaartepunt, achterwielaandrijving, gelijk veel koppel beschikbaar, relatief laag gewicht (1000 kg), brede achterbandjes voor extra grip. Het maakt het rijden in de Twingo veel leuker nog dan aanvankelijk gedacht. Je gaat er ook onbewust te hard mee rijden en de hoek mee om.

Stoelen zijn goed maar de zitpositie is voor mij het enige nadeel nu. korte stukjes is prima maar langer dan 30 minuten moet ik echt de stoel anders in gaan stellen (staat nu op B afgesteld). door de hoge vloer is het het niet zo. Ook zie ik dat de vloermat begint te slijten wat toch wel echt vroeg is voor zo'n jonge auto.

Kleurtje zorgt nog altijd voor reacties, zowel positief als negatief. Sommigen vinden het geweldig terwijl anderen het niks vinden. Ik vind het zo'n klein ding nog altijd leuk staan en er zit ook een hele diepe glans op. Het schijnt ook dat deze lak extra dik er op zit met een extra laag. Gewone metallic kleuren waren 300 euro meerprijs terwijl deze lak als enige 600 euro meerprijs was en uitsluiten op de topuitvoering, wat het mogelijk verklaard dat hij meer glans heeft (?).

Mogguh,
Maar weer eens een poging gedaan tot inloggen en nu ging het tot mijn verbazing goed!

Weinig nieuws te melden eigenlijk; de auto's maken hun rondjes, het huis staat er nog en ben rustig wat aan het rondkijken qua werk.

@ Navi: die van de V40 gebruiken we niet, want sterk verouderd. Maar zag laatst op de FB-groep dat er iemand een unit in had gezet waarmee je Android Auto en de Apple versie kon gebruiken. Leek me nog wel wat, maar ja: kost ook weer 300 euro.

Als je overstapt naar een ASX moet de Astra wel heel slecht zijn :)
Nou, zo'n ASX is echt wel een bijzondere auto hoor... mijn ouders hebben er 1 op diesel gehad; van buiten een stoer ding, maar van binnen echt plastic-fantastic. Slechte stoelen ook.

Kwaliteit was redelijk, maar m'n vader heeft er toch wat problemen mee gehad (wel dieselgerelateerd)

@ Joost: ik vind de kleur op jullie Twingo echt fantastisch. Maar ik hou dan ook wel van een beetje kleur op een auto ;)

Gisteren getankt, was goedkoper dan ik dacht (1.92,9) maar ging nog steeds voor meer dan 100 euro in :oops: Insignia maakt veel langere ritten laatste tijd, overdag, veel snelweg, en dan is hij gelukkig wel echt zuinig. 5,9/100 km. dus 1 op 17 ongeveer. Veel kan ik dan wel declareren. :)

verder geen bijzonderheden. Auto's geen plannen mee. Huis ook geen plannen voorlopig. Geld is ook op , na de aanschaf van de twingo ons spaargeld maar weer beetje aanvullen.

Zal laatst wel een beetje te kijken wat de 5-serie tourings doen, G31 generatie. Ik vind ze echt fantastisch, zeker in blauwe met licht interieur. Nu nog (veel) te duur maar ik blijf dat geweldige auto's vinden.

zoiets maar dan met een ander interieur want B vind deze kleur van binnen verschrikkelijk. In 66.000 km van 80K naar 36K, dure kilometers :oops:

Ja, zo'n 5 is echt gaaf! Een 3 vind ik ook erg leuk, maar die BMW's zijn gewoon erg prijzig.
Een collega heeft een 335d van 2015 gekocht. Echt een gaaf apparaat, met rood leer :D

335D is ook een bijzonder ding, maar zeer dure jongen elke maand hier in nederland. En een complex stukje techniek.

Occasion zijn gewoon erg duur , voor een Insignia Tourer 1.6 turbo automaat met mijn kilometers die goed uitgerust is betaal je ook nog steeds zo'n 25.000 euro of meer. Beetje het zelfde als wat ik er voor heb betaald.

en een 5 serie helemaal prijzig en een 3 serie nog meer na verhouding. Vind zowel die 5 als de huidige 3 heel fraai ook, maar de rest van de modellen :sick: nee ik heb er echt helemaal niks mee. Maar nu we alle verbouwingen achter de rug hebben sinds vorig jaar kan er wat meer spaargeld naar andere dingen, Over een jaar of 3 als de Insignia net onder de 100.000 km zit , dan ga ik er over nadenken of ik hem ga inruilen of doorrijden. Voorlopig rij ik nog lekker door

Hier ook weinig te melden. Qua auto's is het wel even prima, we wonen nu een jaar in de nieuwe woning en hebben daar ook geen grootse plannen. De keuken willen we nog een keer doen omdat we glanzend wit niet mooi vinden, maar de keuken is verder helemaal prima. Inmiddels lijkt het alsof we er vrede mee hebben.

Tanken onder de 100eu is al een tijd niet meer gelukt. Brandstofprijs doet er ook niet zoveel toe, je kunt beter de auto wat vaker laten staan dat scheelt meer :)

Zal laatst wel een beetje te kijken wat de 5-serie tourings doen, G31 generatie. Ik vind ze echt fantastisch, zeker in blauwe met licht interieur. Nu nog (veel) te duur maar ik blijf dat geweldige auto's vinden.

Vind ik ook erg fraai, heb hem ook echt overwogen toen ik opzoek was naar een vervanger. Ik voelde mij echter nog wat te jong voor een 5-serie plus dat ik het interieur en multimedia teveel op mijn 4GC vond lijken. Toen ik de 330i stapte wist ik gelijk dat ik dat nieuwe interieur wilde hebben.
Bij de facelift 5-serie was dat overigens ook al beter, maar is er dus niet van gekomen.

Mocht er wat anders komen dan zou ik graag een A6 van 2019/2020 willen hebben in de juiste uitvoering. Vind ik prachtige auto's, maar zijn nog prijzig en benzine varianten zijn behoorlijk schaars.

Een collega heeft een 335d van 2015 gekocht. Echt een gaaf apparaat, met rood leer :D

Lijkt mij ook heerlijk hoor, zo'n hele dikke diesel B)

Ik voel mij oud genoeg voor een 5 serie. :cool:Van het interieur begrijp ik wel wat je bedoeld, zeker als je uit een vorige generatie stapt, sowieso is de hele G30 generatie meer evolutie tov de vorige ipv echt wat nieuws qua uiterlijk. Ik vind het wel echt tijdloos mooi. Maar het is wel sterk afhankelijk van de uitvoering/kleuren. zoiets vind ik echt niks

maargoed, nu nog allemaal veel te duur

Het is ook absoluut mooi en goed genoeg om nog jaren vooruit te kunnen. Ik vond echter dat ik met de 3-serie nog meer een nieuwe auto had dan wanneer ik een 5-serie gekozen zou hebben. Plus dat een 5-serie zoals ik hem wou ook nog een stapje duurder zou zijn dan mijn 3-serie.

Tot slot kwam daar ook nog bij dat de 3-serie relatief dichtbij te koop kwam en ik daar echt heen ging met het idee om het model in het echt te bekijken om te weten of ik het echt wat vond. Ik was nog niet zo lang aan het oriënteren op wat anders en had geen haast om iets anders te kopen. Nouja, dat liep dus wat uit de hand :D

Uiteindelijk reuze blij mee, want heb op vakantie echt genoten van de auto en meer dan eens met een glimlach zitten sturen.

Overigens is het bij BMW, maar andere merken net zo goed, echt afhankelijk van de uitvoering. De twee auto's die jij linkt vind ik beide niet wat, voor mij moet het altijd een M-Sport zijn.
Het interieur van de eerste is wel top, de tweede heeft stoffen bekleding. Vind ik niet kunnen op zo'n auto, maar er zijn genoeg mensen die niets met lederen bekleding hebben.

@ Joost: Fraai, die blauwe 5er! Als je dan zo'n grijze laat zien, dan weet je gelijk wat een kleurtje doet.

Qua auto's heb ik verder geen smaak; ik vind van alles en nog wat leuk en ik kan niet zeggen welk merk/model ik zou willen. Alfa, Audi, BMW, Mercedes, Volvo, VW... er is zoveel leuks en zie van alles voorbij komen wat ik wel wat vindt.

In november ga ik op zakenreis naar Denemarken en had een huurauto nodig: is een VW geworden.
Ik heb het kenteken gegoogled en aan de hand van de nieuwprijs verwacht ik zoiets ;) Ach, zal vast comfortabeler zijn als het alternatief; Polo.

0-dc8fa442cd45ba2f3c510e223bfa271c.jpg

Ik weet niet eens maar wat dat is. Een tiguan toch? Het is verschrikkelijk met al dat suf spul...

Ik droom voorlopig even helemaal niet over auto's.
We zijn nog heel tevreden met de huidige zien het tzt wel.....:):):):)

Bij Bmw moet je er nu nog bij zijn want ze zetten me nu toch een vreselijk stel auto's op de weg..die nieuwe 5 serie en nu ook de X2 zijn van achteren toch niet om aan te gluren. Maar jah..zolang er een bmw logo op zit verkoopt het wel. De 1-serie vond ook iedereen spuuglelijk met die varkensneus maar zie ze alweer massaal rijden als leasebak.

Vant weekend de 3e verjaardag van zoonlief gevierd op Landal Aelderholt. De visite haakte helaas af omdat mijn zus besloot te bevallen op de verjaardag van onze zoon en de schoonfamilie vanwege al eerder genoemden perikelen.

Maar desondanks hebben we ons uitstekend vermaakt en heerlijk park voor de kids. Jammer alleen dat ons telefoontje vooraf naar het park om onze zoon even extra in het zonnetje te zetten vanwege zijn verjaardag blijkbaar niet was overgekomen naar Bollo en het animatieteam..:)

Overigens is het bij BMW, maar andere merken net zo goed, echt afhankelijk van de uitvoering. De twee auto's die jij linkt vind ik beide niet wat, voor mij moet het altijd een M-Sport zijn.

ik wil in het geval van een 5 ooit liever geen M-sport. Vind juist de luxury line mooier. Ook ben ik bang voor het onderstel, tot nu toe vind ik alle M-sport onderstellen niet prettig. Geen idee als je een M-sport besteld of je dat onderstel ook krijgt of dat die weer optioneel is en of dat tegenwoordig beter is maar vind juist het standaard onderstel een perfecte combi tussen comfort en dynamiek.

Het interieur van de eerste is wel top, de tweede heeft stoffen bekleding. Vind ik niet kunnen op zo'n auto, maar er zijn genoeg mensen die niets met lederen bekleding hebben.

Ja ik wil wel leer hebben, maar nu dit keer heel graag een kleur, bij voorkeur licht. Ik heb nu zo vaak al zwart interieur gehad met zwarte dakhemel. Wil bij een volgende auto ooit heel graag wat anders. En exterieur vind ik ook moeilijk, het is allemaal 50 tinten grijs. Ik wil graag dat blauw wat jij ook op de 3 serie hebt maar is op de 5 volgens mij niet leverbaar. Alleen donkerblauw en heel veel grijs. Ook geen groen of fraaie rode kleur leverbaar...

Mocht er wat anders komen dan zou ik graag een A6 van 2019/2020 willen hebben in de juiste uitvoering. Vind ik prachtige auto's, maar zijn nog prijzig en benzine varianten zijn behoorlijk schaars.

vind die van buiten ook mooi in juiste configuratie, maar van binnen vind ik het echt helemaal niks. Voorwielaandrijvingi in de basis, weinig dynamiek. Rijtesten zijn ook niet echt heel overweldigend voor de A6. Heb er nooit in gereden maar bij voorbaat staat het al met 1-0 achter tov een 5 serie van die tijd met de fijne ZF automaat, i-drive knop en fijne rijeigenschappen. Daar waar je de vorige A6 ook best veel zag zie je de huidige maar weinig. Terwijl een 5 serie of e-klasse nog geregeld tegen komt.

Ik weet niet eens maar wat dat is. Een tiguan toch? Het is verschrikkelijk met al dat suf spul...

denk een tiguan inderdaad, prima als huurauto. Maar niet iets wat hier snel voor de deur zal komen

Maar gefeliciteerd, 3 alweer! beste kerel dus al

Bij Bmw moet je er nu nog bij zijn want ze zetten me nu toch een vreselijk stel auto's op de weg..die nieuwe 5 serie en nu ook de X2 zijn van achteren toch niet om aan te gluren. Maar jah..zolang er een bmw logo op zit verkoopt het wel. De 1-serie vond ook iedereen spuuglelijk met die varkensneus maar zie ze alweer massaal rijden als leasebak.

Voor mijn gevoel verkoop de huidige 1 serie helemaal niet goed. ik zie ze echt maar mondjesmaat rijden terwijl de vorige generaties gevoelsmatig heel veel verkochten. Maar echt hé, wat zien veel van die BMW modellen er uit tegenwoordig o_O

Laatst bewerkt:
Ik zie de 1-serie hier veel als leasebakjes als ik naar het werk rijdt. Rijden allemaal vanuit Friesland richting de randstad...:)

Jah..bmw is echt de weg kwijt...audi lijkt ook allemaal op elkaar en weet soms begot niet meer wat ik nou voor de neus heb. Nee..vindt Mercedes nu de mooiste wagens neer zetten maar ze beginnen beetje door te schieten met de kleurtjes, lampjes, stripjes, in het interieur waardoor het verder zo mooie interieur te ali express wordt...

Ik heb ook weinig dromen over auto’s, behalve dan dat de L nog gemaakt moet worden (leverdatum was beoogd op 30 sept) en ik de Ka van vrouwlief verkoop-klaar aan het maken ben.

De wieldoppen van de Ka zagen er niet meer mooi uit. De verf bladderde af en er zat stoeprandschade op.
Heb ze verf-vrij gemaakt (met afplaktape kon je de verf er zo afhalen) en de randjes geschuurd.
Daarna in de primer gezet en gisteravond ge-plasti-dipt. Mooi resultaat al zeg ik het zelf.
Overmorgen als de dip uitgehard is zal ik ze monteren en foto’s voor de advertentie gaan maken. Laat het wel weten wat het geworden is (op fb voor de internals )

Je wacht er ook al lang op. Ik zie ook nog steeds maar zelden een L rijden terwijl ze toch al meer dan een jaar op de markt zijn. Is er al wel een beoogde leverdatum? Vaak als het eind november word word er doorgaans ook niet meer gekentekend.

Vant weekend de 3e verjaardag van zoonlief gevierd op Landal Aelderholt. De visite haakte helaas af omdat mijn zus besloot te bevallen op de verjaardag van onze zoon en de schoonfamilie vanwege al eerder genoemden perikelen.

Hier een week eerder :)
Kleine mannetjes worden groot, blijft genieten om te zien hoe snel ze alles leren, oppakken en ook verschrikkelijk bijdehand kunnen zijn :D

Hopelijk hebben jullie je wel goed vermaakt zonder familie en Bollo de beer over de vloer :)

ik wil in het geval van een 5 ooit liever geen M-sport. Vind juist de luxury line mooier. Ook ben ik bang voor het onderstel, tot nu toe vind ik alle M-sport onderstellen niet prettig. Geen idee als je een M-sport besteld of je dat onderstel ook krijgt of dat die weer optioneel is en of dat tegenwoordig beter is maar vind juist het standaard onderstel een perfecte combi tussen comfort en dynamiek.

Zoveel mensen, zoveel wensen natuurlijk.
Ik heb ervaring met het M-Sport onderstel in twee auto's. De 4GC was zeker wat stugger dan de Focus (met sportonderstel) en Astra (zonder sportonderstel), maar ook vaak genoeg geraffineerder en comfortabeler. Bijv. dwarsriggels in doordraaiers op een snelweg deed de 4GC veel fijner dan de Focus of Astra.
De **** laat ik daar expres buiten, die stond op 16"balonbanden en is sowieso geen vergelijk
De 330i heeft het adaptieve M-Sport onderstel en is in comfort/adaptive comfortabeler dan de 4GC of Focus/Astra, in Sport natuurlijk een ander verhaal.

Komt nog bij dat de Focus op 17", de Astra op 18", de 4GC op 19" en de 330i op 20" staan.

Ja ik wil wel leer hebben, maar nu dit keer heel graag een kleur, bij voorkeur licht. Ik heb nu zo vaak al zwart interieur gehad met zwarte dakhemel. Wil bij een volgende auto ooit heel graag wat anders. En exterieur vind ik ook moeilijk, het is allemaal 50 tinten grijs. Ik wil graag dat blauw wat jij ook op de 3 serie hebt maar is op de 5 volgens mij niet leverbaar. Alleen donkerblauw en heel veel grijs. Ook geen groen of fraaie rode kleur leverbaar...

Oh die snap ik wel. Ik heb eigenlijk ook altijd een donker interieur gehad, altijd goed maar inmiddels wel wat saai misschien. Donkerbruin lijkt mij nog wel een keer mooi, in combinatie met een donkerblauw exterieur is het wel chique.

Portimao Blau zoals ik heb is volgens mij niet leverbaar op een 5. Tansanit Blau zoals ik op de 4GC had wel en is ook een hele mooie donkerblauwe kleur. Rode en groene kleuren zijn ook wel leverbaar, meerprijs valt vaak ook wel mee.
Als je echt wilt kan elke gewenste kleur er op, maar dat kost natuurlijk wel serieus geld.

Wat ik mij wel eens afvraag is wat het (goed) laten wrappen van een auto kost. Stel je vind de auto die precies voldoet aan je wensen, behalve de kleur dan is wrappen wellicht een idee. Als je enkele jaren met de auto doet zijn het die kosten wellicht waard én kun je precies de kleur kiezen die je zelf wilt, als bonus beschermd het je lak ook nog eens.

vind die van buiten ook mooi in juiste configuratie, maar van binnen vind ik het echt helemaal niks. Voorwielaandrijvingi in de basis, weinig dynamiek. Rijtesten zijn ook niet echt heel overweldigend voor de A6. Heb er nooit in gereden maar bij voorbaat staat het al met 1-0 achter tov een 5 serie van die tijd met de fijne ZF automaat, i-drive knop en fijne rijeigenschappen. Daar waar je de vorige A6 ook best veel zag zie je de huidige maar weinig. Terwijl een 5 serie of e-klasse nog geregeld tegen komt.

Weingi dynamiek of een andere dynamiek? Ik kan mij niet voorstelen dat zo'n auto slecht rijdt, maar dat wil ik graag nog eens zelf ervaren. Zelfde geld voor het formaat 5-serie/A6, geen idee of dat bij mijn wensen past qua rij eigenschappen.

En hoewel de ZF automaat een pareltje is weet ik ook dat DSG ook erg prettig is. Mijn broertje heeft sindskort een Leon met DSG en dat schakelt ook erg lekker. Bij normaal rijden merken je er bij beide helemaal niets van en doen ze geen slag verkeerd.Ga je wat sportiever rijden dan merk je dat beide automaten toch iets anders werken. Wat beter is durf ik niet te zeggen.

Je wacht er ook al lang op. Ik zie ook nog steeds maar zelden een L rijden terwijl ze toch al meer dan een jaar op de markt zijn.N

Toen ze net op de markt kwamen zag ik ze ineens best regelmatig, maar inmiddels zie ik ze ook niet vaker dan dat. Net alsof er toen een lading op de markt is gekomen en daarna niet meer :D
Er rijden er hier overigens ook een aantal als les auto, terwijl dat ik voorheen volgens mij nooit een Opel als les auto zag.

De wieldoppen van de Ka zagen er niet meer mooi uit. De verf bladderde af en er zat stoeprandschade op.
Heb ze verf-vrij gemaakt (met afplaktape kon je de verf er zo afhalen) en de randjes geschuurd.
Daarna in de primer gezet en gisteravond ge-plasti-dipt. Mooi resultaat al zeg ik het zelf.
Overmorgen als de dip uitgehard is zal ik ze monteren en foto’s voor de advertentie gaan maken. Laat het wel weten wat het geworden is (op fb voor de internals )

Noeste arbeid!
Woog dat op tegen een setje nieuwe (originele) doppen?

Hier ook weinig nieuws.. geen verbouwing, behalve die van de 7, maar dat loopt ook maar traag :). Weinig tijd/zin dus dan ist maar zo he :D de 500 en de Clubman bevallen nog top!

Zo een A6 vind ik zelf ook erg mooi, maar zo een enorme auto, dat heb ik niet nodig. Hier in de wijk rijdt ook ene nieuwe RS4, dat is ook wel erg dik!

@Fer, hopelijk is de Ka snel verkocht.

@Wrappen, ik heb de 7 nu 1x zelf gedaan, dat ging prima, de 2e keer, hopelijk deze winter ga ik het weer zelf doen. Laten doen en dan goed voor een grote auto kost je toch wel tussen de 2500 en 4000 denk ik afhankelijk van grootte en soort wrap.

De folie zelf is ook zeker niet goedkoop en om het goed te doen gaat er best veel tijd in zitten.

Weingi dynamiek of een andere dynamiek? Ik kan mij niet voorstelen dat zo'n auto slecht rijdt, maar dat wil ik graag nog eens zelf ervaren. Zelfde geld voor het formaat 5-serie/A6, geen idee of dat bij mijn wensen past qua rij eigenschappen.

afstandelijk, weinig beleving. Volgens mij was het dat. Hoeft niet slecht te zijn, maar gewoon niet zo betrokken bij het rijden. Sowieso zijn de basisversies FWD wat al heel anders is dan een achterwielaangedreven auto. Autoweek had er een heel poos geleden deze 2 auto's tegenover elkaar gezet. In sommige A6'en zit ook de zelfde ZF bak maar in de BMW is de afstelling beter. Zou eigenlijk het filmpje naast elkaar moeten zetten. Het zijn uiteindelijk toppers en slecht is het zeker verre van, maar gewoon andere keuzes.

Wat ik mij wel eens afvraag is wat het (goed) laten wrappen van een auto kost. Stel je vind de auto die precies voldoet aan je wensen, behalve de kleur dan is wrappen wellicht een idee. Als je enkele jaren met de auto doet zijn het die kosten wellicht waard én kun je precies de kleur kiezen die je zelf wilt, als bonus beschermd het je lak ook nog eens.

3000 euro ben je zeker wel kwijt op zo'n grote auto dacht ik, heb ooit voor de C eens gekeken.

. Tansanit Blau zoals ik op de 4GC had wel en is ook een hele mooie donkerblauwe kleur.

die vind ik ook heel mooi, maar alleen op facelift volgens mij leverbaar bij de 5 wat ik zo snel zag. En is een individual kleur, met andere woorden; dure optie die je dus niet heel vaak gaat vinden.

dit was in beginsel het kleurenpallet op de G30

attachment.php

saai o_O en de individual kleuren heel duur (en dus minde gekozen) maarvolgens mij elk modeljaar wel kleuren toegevoegd en verwijderd

Laten doen en dan goed voor een grote auto kost je toch wel tussen de 2500 en 4000 denk ik afhankelijk van grootte en soort wrap.

Ik zat meer aan 2500eu dan 4000eu te denken, maar zal idd van de auto en het materiaal afhangen. Plus dat er gewoon echt een bak aan arbeidsuren in zitten.
2500eu is misschien nog eens te overwegen als de auto echt klopt en de prijs scherp is. Zie het als een auto die helemaal klopt, maar waar nog andere velgen plus banden onder moeten om het af te maken.
saai o_O en de individual kleuren heel duur (en dus minde gekozen) maarvolgens mij elk modeljaar wel kleuren toegevoegd en verwijderd

Kleuren wijzigen nog wel eens inderdaad. Individual hoeft overigens niet gelijk de hoofdprijs te betekenen, vaak genoeg valt de meerprijs ook wel weer mee (relatief).

Ik heb toevallig de 3-serie brochure. Daar had je wit en zwart als gratis kleur. Vervolgens een rijtje metallic lakken tegen een meerprijs á 1295eu, waarbij Portimao Blau (zoals ik heb) alleen op de M-Sport leverbaar was.
Felle kleurtjes had je ook zoals Sunset Orange (alleen op de sedan) is de iets donkere variant van wat jullie op de Twingo hebben en Melbourne Rot wat meer echt rood is.

Vervolgens heb je dan nog een rijtje Individual kleuren welke 1995eu kosten, de meerprijs tov de reguliere metallic lakken vind ik dan nog meevallen.

En om het nog ingewikkelder te maken, soms is een kleur al onderdeel van een pakket/uitvoering.

Vervolgens kan ik ook nog zo'n verhaal typen voor de bekleding. Stof, leder of merino leder. Het is een studie op zich, met twee BMW's snap ik de systematiek inmiddels een beetje en weet ik wat wel/niet standaard is.

Over dikke 5 series gesproken en geld geen rol speelt, zeg ik sla je slag:

Link

En snap nu ook weer waarom een msport veel mooier is. Dat stuur in de normale versie vind ik echt lomp met dat enorme middendeel.

Prachtig zo’n 5-serie. Als de 3-serie ooit het veld moet ruimen zou ik denk ik ook een 5 kopen. Vind hem veel stijlvoller en tijdlozer dan de huidige 3-serie. Eigenlijk de laatste echt mooie traditionele BMW. Interieur ook prachtig met een lekker subtiel display. Ik zou ook geen M-Sport meer nemen trouwens. Liever een wat minder aggressieve uitstraling. Past goed bij de 5 en wat beter bij mij. Volk wat ik vaak in iets oudere BMW’s in M-Sport uitmonstering zie rijden heb ik wat minder mee.
Als het gaat om echt rijplezier en beleving ben ik ook wel flink verpest door de Z4. Daar kan een moderne zware gezinsbak nooit aan tippen, ook niet met een dikke motor. Laat de gezinsauto dus maar andere kwaliteiten hebben, lekker comfortabel dus. Voorlopig geen wijzigingen gepland van het wagenpark, ben behoorlijk verliefd op de Z4. De 3-serie al een maand niet gewassen, kijk er nauwelijks naar om op dit moment. Niks voor mij eigenlijk.

Onlangs reed ik achter een blauwe 5 touring met beige interieur en zonder extra getint glas. Echt goed! Uiteraard ook geen M Sport, dat vind ik zo pauper. Past op een 3 al niet en op een 5 helemaal niet. Doe mij maar een luxury line ofzo, maar wel met de luxere stoelen.

Richard, al overwogen de keuken te wrappen?

Mogguh!

Ligt ook wel aan de uitvoering, een dik uitgeruste Tiguan vind ik persoonlijk prima te pruimen! (nieuwe model niet meer zo trouwens)

Ik heb ook weinig dromen over auto’s, behalve dan dat de L nog gemaakt moet worden (leverdatum was beoogd op 30 sept) en ik de Ka van vrouwlief verkoop-klaar aan het maken ben.
Nou, dat loopt lekker uit dus... en geen update wanneer de auto wel wordt gemaakt? Ik zie de nieuwe Astra verder ook niet rijden moet ik zeggen... behalve de demo van de lokale Opeldealer ;)

En snap nu ook weer waarom een msport veel mooier is. Dat stuur in de normale versie vind ik echt lomp met dat enorme middendeel.
Ik vind zo'n M-Sport er echt verschrikkelijk uitzien bij dat modeljaar.
Ik zou eerder voor zoiets kiezen (zie je die lelijke ventilatiegaten aan de zijkant ook niet). Met meer chroom vind ik het redelijk bling worden.

Bij de nieuwere generatie vind ik de M-Sport uitdossing wat beter passen bij het uiterlijk.

Vervolgens heb je dan nog een rijtje Individual kleuren welke 1995eu kosten, de meerprijs tov de reguliere metallic lakken vind ik dan nog meevallen.

ten opzichte van het totaalbedrag valt dat nog mee inderdaad voor mensen die het geld hebben om 75K tot 100K betalen voor een auto.

Vervolgens kan ik ook nog zo'n verhaal typen voor de bekleding. Stof, leder of merino leder. Het is een studie op zich, met twee BMW's snap ik de systematiek inmiddels een beetje en weet ik wat wel/niet standaard is.

mocht het ooit zover zijn dan meld ik mij wel :p je kunt er een heel studie van maken inderdaad.

Onlangs reed ik achter een blauwe 5 touring met beige interieur en zonder extra getint glas. Echt goed! Uiteraard ook geen M Sport, dat vind ik zo pauper. Past op een 3 al niet en op een 5 helemaal niet. Doe mij maar een luxury line ofzo, maar wel met de luxere stoelen.

precies zo zou ik hem dus ook wel willen ooit , Ik vind het M-sport niet gelijk misstaan maar liever 'gewone'. Maar veel zijn er wel M-sport utigevoerd. zou er ook wel mee kunnen leven mits de rest klopt.

Als het gaat om echt rijplezier en beleving ben ik ook wel flink verpest door de Z4. Daar kan een moderne zware gezinsbak nooit aan tippen, ook niet met een dikke motor.

heeft denk ik ook met de tijdgeest te maken. Mijn 325i E46 reed ook veel 'puurder' dan een moderne 3. Een nieuwe Z4 geeft denk ik ook een heel ander gevoel.

Terug
Bovenaan