Nu wel even een kink in de kabel; stucwerk lijkt niet helemaal goed te zijn, dus zou alles opschuiven. We proberen er wat omheen te werken zodat de keuken in elk geval geplaatst kan worden. Even schakelen; maakt het ook wel weer leuk.
Heb het idee dat het altijd op de stucadoors aan komt. Zijn natuurlijk altijd een van de laatsten die hun kunsten mogen vertonen bij een verbouwing, maar zijn ook altijd degene die om wat voor reden dan ook planning en/of afspraken niet nakomen.
Even zelf doen is vaak ook geen optie, is toch iets waar je de nodige ervaring en handigheid voor moet hebben.
@ Richard: welkom terug van vakantie! Mooi dat jullie een goede vakantie en reis hebben gehad; kan me voorstellen dat het een fijne reisauto is. Nog wel comfortabel met volle bepakking in die grote velgen?
We waren voor de vakantie al van mening dat deze auto comfortabeler is dan de vorige, maar tijdens de vakantieritten hebben we dat meermaals bevestigd. Ondanks de grotere velgen en plattere banden is de auto minder stug (in comfort/adaptieve stand). Zowel op slecht wegdek op als mooie strakke snelwegen. Daarnaast ook een stuk stiller.
De vorige was absoluut niet slecht, maar je merkt gewoon aan alles dat dit model in de basis een jaar of 10 jonger is. De eerste F-reeks 3/4-series komen al uit 2011 of 2012 volgens mij. Mijn 4GC was een facelift model van eind 2017, maar dat maakt voor de basis niet zoveel uit.
Overigens viel het qua bepakking wel mee. Auto zat goed vol, maar al met al niet bijzonder veel gewicht. Het grappige is dat we dezelfde koffers/tassen als vorig jaar mee hadden en de Touring eigenlijk exact zo hebben ingepakt als de Gran Coupe vorig jaar. Zit qua ruimte niet zoveel tussen, maar dat wist ik al.
Let wel, ik heb het over de ruimte onder het afdekzeil. Stapel je hoger gaat er vast meer in, maar dat doe ik nooit.
Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad Richard en dat de auto goed is bevallen, al had ik eigenlijk niet anders verwacht. Als zo'n auto al niet meer bevalt....

Ennuh.....lekker 100 km/h tokkelen met de caravan achter je is ook geen probleem hoor, vind het ook wel ontstressen. Mooiste is dat je bij wegwerkzaamheden (en zeker duitsland kent die veel) nauwelijks tijdverlies hebt.
een Franse tolweg rij je dan best vaak lekker met het verkeer mee
Moet zeggen dat ik het qua wegwerkzaamheden best mee vond vallen in Duitsland. Ja het zijn er best wat, maar de meesten zijn maar kort en zorgen afgezien van een snelheidsbeperking niet voor heel veel oponthoud. Ik had vooraf veel erger verwacht in elk geval, al helpt het ook dat wij vroeg in het seizoen zaten natuurlijk.
Ik vind het ook heerlijk ontstressen om gewoon twee dagen lang 160 te rijden. In Duitsland of op
Wij hebben besloten om met de Fiat 500C op vakantie naar Italië te gaan dit jaar. De heen en teurgreis zal wat minder comfortabel zijn, maar daar rond rijden met dak eraf lijkt me heerlijk. Voordeel is ook dat we weinig mee kunnen nemen

. Die vrouwen bij mij thuis nemen ook altijd teveel mee. Dit jaar dus niet
Tof!

Kun jij er met jouw lengte wel goed in zitten met zo'n afstand?
Comfort zal minder zijn, maar je zal je verbazen hoeveel A-segmenters (ook met NL kenteken) je nog tegenkomt onderweg.
Ben wel benieuwd hoe jullie het qua bagage gaan doen. Als jullie alle 3 een kleine reiskoffer meenemen wordt het al lastig in de kofferbak lijkt mij, dus dat wordt de andere helft van de achterbank ook volbouwen denk ik
Ik zou maar zorgen dat jij jouw koffertje als eerste gepakt hebt en dat je niet als laatste bij een ingepakte auto komt en de mededeling krijgt dat jouw spullen er niet meer inpassen
@Richard, welkom terug, moet heerlijk zijn met zo een auto lange afstanden doen op toch wat hogere snelheden
Ik kan niet anders zeggen dan dat het extra vermogen af en toe best vermakelijk is. Qua cruise snelheid zal een 318 het vast even goed doen, maar af en toe even een tussen sprintje is toch leuk.
Even een EV/hybride opdrukken als je een Baustelle uitrijdt bijvoorbeeld, even gas bij geven omdat er een auto linksachter je blijft hangen terwijl er voor je een vrachtwagen dichterbij komt, in de Oostenrijkse bergen van bocht naar bocht knallen, volgas wegrijden bij een tolpoortje met alles in Sport+ etc etc
Afgezien daarvan heb ik niet harder/anders gereden dan andere jaren. Aanpassen aan de omstandigheden en lekker doorrijden als de situatie zich er voor leent. We doen zo'n rit ook op ons gemak in twee dagen, een uur eerder aankomen maar wel de hele tijd moeten knallen is het ook niet waard.