Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Midje,

Mooie info over het nieuwe platform voor stellantis. De cijfers zijn indrukwekkend, ben vooral benieuwd hoe het Opel-model eruit gaan zien wat op dit platform komt. De Manta of Grandland B.

@ 208-facelift: Ziet er wel erg gaaf uit in deze setting. Een mooie mix tussen sportief, krachtig en elegant.

Vanaf morgen een weekendje naar een vakantiepark op de grens groningen/friesland, dus dan mag de Astra K weer aan de bak. We treffen het met het weer, hoge temperaturen en veel zon!

Hoe is het de westelingen en noordelingen gisteren afgegaan?

Hier lagen wel wat takken, thuis in de tuin wat kleine takken. Dus viel bij ons nog wel mee gelukkig. De hoek Haarlem/IJmuiden heeft het wel erg zwaar gehad begreep ik.

Dit weekend hebben wij een buitenconcert, dus ik ben wel blij met goed weer!
Overdag even een stukje schutting neerzetten en dan aan de slag met een terras maken daar achter. Daar stond eerst de aanhangwagen, maar daar heb ik kantelsteunen voor gemaakt zodat ik die nu op z'n kant kan opbergen, en daar heb ik een mooi afdakje voor gemaakt.

Veel plezier bij Rob in de buurt, Ruud :) Want die woont echt tegen die grens aan.

Storm viel bij ons relatief mee..wel wat kleine afgewaaide takjes maar geen grootschalige zaken.

Gisteren vier goede bandjes besteld.. worden de goodyear eagle f1 asymmetric 6..erg goede premium allround band die overal erg goed uit testen komt met een goede prijs kwaliteit verhouding. De vakantie komt eraan en wil met goede banden op pad dus de grotere velgen gaan dus even in de ijskast. Er is domweg nu ook niks te krijgen.

Veel plezier bij Rob in de buurt, Ruud :) Want die woont echt tegen die grens aan.

Scherp! Inderdaad..waar ga je heen Ruud? Lauwersoog?

Wij zijn zondag juist elders het land in (Amersfeurt).

En ik bij ruud in de buurt ;)

@ 208-facelift: Ziet er wel erg gaaf uit in deze setting. Een mooie mix tussen sportief, krachtig en elegant.

ik vind hem ook zeer geslaagd. alleen het binnenste vind ik zelf helemaal niks.

Zit nog te twijfelen over winterbanden voor de twingo, het is moeilijk een velgenset te vinden omdat de twingo zulke rare velgenmaat heeft (achter breder dan voor) en zit je dus vast aan twingo wielen of smart forfour en die keuze is vrij beperkt. Dus als je wat wil moet je nu wel een beetje rond gaan kijken.

Nu staat er wel een setje te koop hier in de buurt van een smart. Winterbanden kan nog een ronde mee, maar volgens mij gewoon gaar. Wat zou zoiets nog waard zijn in de wetenschap dat er 4x nieuwe winterbandjes omheen moeten?

Alternatief is all season banden, maar de zomerbanden zijn nog heel goed, dus ergens ook wel zonde

Of gewoon zoals ik met de Insignia ook doe; gewoon doorrijden op zomerbanden tot vervanging en dan setje all season. Twingo gaat veel aggersiever op het gas en RWD. Met de winters zoals afgelopen winter gaat dat prima, maarja...

dilemma

Setje lichtmetaal mag max 300 kosten voor zo'n ding vind ik. Met goede banden ietsjes meer. Het duurt nog wel even voordat de zomerbanden versleten zijn.

Komend weekend ben ik ook bij iemand in de buurt alleen is het nog een verrassing waar we ons gezins-uitje gaan vieren. ;)

Vandaag de Ka weer APK laten keuren.
Belt de garage op: ja hij is wel APK gekeurd maar wilde doorgeven dat er nogal wat werk in de toekomst te verspijkeren is. denk aan:
- remblokken en schijven voor
- distributieriem moet vervangen worden
- de versnellingsbak is versleten
- wat roest aan de bodem
- ruitenwissers verteren
- bandjes beginnen droogte scheurtjes te vertonen
- koplampverstelling stuk
- en nog wat kleine dingetjes
Oftewel: neem maar gewoon een keer afscheid van deze auto, technisch en economisch is ‘ie op.

Ik: ja leuk, kan ik weer zoeken naar een ander autootje! :D

Ik: ja leuk, kan ik weer zoeken naar een ander autootje! :D

wel leuk inderdaad, maar het kost altijd zoveel geld. Wel mooi dat de garage nu dit al meld zodat je ruim om tijd nog even kunt rond kijken in plaats van dat hij niet meer door de APK komt en een boel kosten om hem weer veilig op de weg te moeten houden en heel snel op zoek moet naar wat anders.

Setje lichtmetaal mag max 300 kosten voor zo'n ding vind ik. Met goede banden ietsjes meer. Het duurt nog wel even voordat de zomerbanden versleten zijn.

Ik dacht eerder aan 150 euro, je koopt feitelijk alleen 4 velgen waar de banden nog vanaf gehaald moeten worden. Maar misschien ben ik onredelijk

Pfoeh..fer..die ka is wel ka-duuk...nu maar een adam?

Dat is een flinke fik hoor. Ben echt wel benieuwd hoe die electrische markt zich ontwikkelt.

Je ziet al steeds meer berichten dat de markt begint in te kakken en ook qua brandveiligheid is het echt wel een dingetje. Ik zou als eigenaar van een parkeergarage op appartementencomplex niet graag die dingen in de garage willen hebben.

Ben net thuis en heb me weer verbaasd over twee teslas op de snelweg...op een lege snelweg blijven ze gewoon continu links rijden terwijl er rechts niks rijdt. Is me al vaker opgevallen bij Tesla's. Heeft dat met een of andere autopilot te maken?

Overdag even een stukje schutting neerzetten en dan aan de slag met een terras maken daar achter.

^^ was jij nou vanavond alvast de oprit aan het schoonspuiten of was het je buurman?

Ik reed rond 20:15 door je straat, stond in de zijstraat erna herrie te maken met de vacuümpomp. :sneaky:

@Durashift: he wat grappig! M'n buurman was met de hogedrukspuit aan de gang. Ik was eerst met tuinafval aan de slag bij de oprit, maar later aan de andere kant van de tuin bezig. Volgende keer ff stoppen als je me ziet! :)

@ Rob: ja, dit zijn wel lastige dingen. Zowel bij de auto als bij het laadstation is er blijkbaar geen systeempje dat alles uitschakelt als er iets mis dreigt te gaan. Nu weet ik dat een benzineauto ook goed brandt, maar meestal niet zo uit zichzelf tijdens het 'parkeren'. Ik denk zo dat deze brand toch wel de discussie over dat parkeren en laden van EV's weer stevig aanslingert.

Ben net thuis en heb me weer verbaasd over twee teslas op de snelweg...op een lege snelweg blijven ze gewoon continu links rijden terwijl er rechts niks rijdt. Is me al vaker opgevallen bij Tesla's. Heeft dat met een of andere autopilot te maken?
Ik kan me voorstellen dat ze niet aangeven dat ze weer terug naar rechts willen. Het valt mij ook wel eens op dat ze links blijven hangen.

@ Fer: ben benieuwd wat voor iets de Ka gaat vervangen komend jaar.

@ Joost: ik weet niet wat voor maat het is. Maar modelspecifiek lichtmetaal is soms best schaars. Onder de Citigo hebben we aftermarket met winterbanden, ik dacht velgen van MAK. Ook prima!

Voor 165-65-15
Achter 185-60-15

Of zoals ik heb

Voor 185-50-16
Achter 205-45-16

Heb de beste man gebeld maar hij zei dat hij ze zojuist aan iemand verkocht had voor een picanto. Ik zei al wel dat het qua gaten wel past maar dat de ET waarde, J waarde en banden voor en achter verschillend zijn en deze banden heel specifiek voor forfour & twingo zijn. Maar volgens hem paste het perfect onder een picanto en dus is het setje al verkocht. Dus als je een picanto ziet rijden met achter bredere velgen / banden die stuk meer naar buiten staan, dan is het die picanto :rolleyes:

Maar omdat de velgenmaat heel specifiek is, is het dus moeilijk om een setje te vinden. Of dan toch gewoon op zomerbanden door rijden in de winter, wat in een winter zoals dit jaar helemaal prima gaat natuurlijk.

Je ziet al steeds meer berichten dat de markt begint in te kakken en ook qua brandveiligheid is het echt wel een dingetje. Ik zou als eigenaar van een parkeergarage op appartementencomplex niet graag die dingen in de garage willen hebben.

ik ook niet, ik ga de twingo ook echt niet opladen in mijn garage. hoewel het procentueel volgens mij nog reuze mee valt. Ik zie ook vrij vaak de zelfde auto's in de fik vliegen (Jaguar F-pace bijvoorbeeld). Een tesla hoor je vrijwel nooit iets over bijvoorbeeld.

De groene mokka heeft het er redelijk vanaf gebracht
6-evs-vatten-vlammen-bij-pretpark-in-biddinghuizen-2023-1600-002-970x545.jpg

Laatst bewerkt:
@FordKa: hij rijdt nog en kreeg APK dus echt Ka-duuk is ‘ie nog niet. Maar wel tot de draad versleten.
Ben al een beetje wezen rondkijken voor een vervanger. Budget zo’n 4K bijleggen, kom je rond de 5,5/6K uit.
Daar kan je al een eindje komen met een Up!/Mii/Citygo (ben wel gecharmeerd van dit drietal), een late twingo 2 of een hele vroege twingo 3, weer een Ka, of een maatje groter bijv een Kia Rio en dat soort formaat. Maar allemaal zonder enige luxe. Daar zijn we eigenlijk niet op uit, het ding moet 4 á 5 duizend kilometer per jaar kunnen rijden.

Maar de uitdaging is om er eentje te vinden binnen 35km rond Harderwijk. Wil er geen stad en land voor afrijden omdat ik wil inruilen ipv via MP verkopen.

(..)

De groene mokka heeft het er redelijk vanaf gebracht
6-evs-vatten-vlammen-bij-pretpark-in-biddinghuizen-2023-1600-002-970x545.jpg

Ze hadden gisteren in de BNR Autoshow de directeur van Bergnet in de uitzending (ivm de drukte rondom de stormschade). Wouter bracht dit incident ook ter sprake; die gloednieuwe BYD Atto 3 schijnt ook ondergedompeld te zijn.. terwijl dat door de zgn. blade batterijtechniek niet nodig is. Bergnet had met de dompelcontainers collegiale bijstand aan Stouwdam gegeven, begreep ik.
De directeur vertelde ook dat, uiteindelijk, bij geen van alle EV 's de batterij daadwerkelijk vlam gevat heeft.

Maar goed.. als zo'n BYD met slechts (zover te zien valt van de foto's) brandschade op het portier al de dompelbak in moet van de brandweer (want die beslist zoiets, zei de Bergnet chef) dan gaat het wel rap omhoog met de uit te betalen verzekerde waarde .. en dus uiteindelijk (EV) casco voertuigenpremies. :oops:

Volgende keer ff stoppen als je me ziet! :)

Ja, maar ik zag je dus niet. ;)
Eerlijk gezegd zat ik ook krap in mijn tijd; was het laatste adres van de route en moest nog over ons depot in Wekerom. Uiteindelijk nét binnen de wettelijke diensturentijd thuis voor de deur geparkeerd.
Wie weet, een volgende keer.

Wouter bracht dit incident ook ter sprake; die gloednieuwe BYD Atto 3 schijnt ook ondergedompeld te zijn.. terwijl dat door de zgn. blade batterijtechniek niet nodig is.

ik hoorde het idd ook van wouter bij de podcast van autoblog. Wel zonde, zeker als het niet nodig was.

De directeur vertelde ook dat, uiteindelijk, bij geen van alle EV 's de batterij daadwerkelijk vlam gevat heeft.

een aantal EV's waren tot op het bot uitgebrand, kon ze niet eens identificeren. Kan mij niet voorstellen dat de accu daar van niet heeft gebrand. Maar misschien bedoelen ze dat de oorzaak van de brand niet door de accu's zijn gekomen?

Denk dat de verzekeringen wel graag weten wie de aanstichter was. Op de foto's te zien niet de twingo zo lijkt het.

Daar kan je al een eindje komen met een Up!/Mii/Citygo (ben wel gecharmeerd van dit drietal), een late twingo 2 of een hele vroege twingo 3, weer een Ka, of een maatje groter bijv een Kia Rio en dat soort formaat. Maar allemaal zonder enige luxe. Daar zijn we eigenlijk niet op uit, het ding moet 4 á 5 duizend kilometer per jaar kunnen rijden.

zo'n twingo 2 hebben wij bijna 100.000 km in gereden. Was echt een fijne auto. gewoon 4 cilinder ook. Nadeel is dat het een 3 deurs is. Up was ook prima overigens. 80.000 km in gereden, Vind ze als occasion wel erg prijzig voor een vrij gemiddelde auto. Als je echt voor weinig een prima ding wel hebben zou ik eens kijken naar een Picanto of i10 of zo van wat oudere bouwjaren of een Agila B als het iets meer auto moet zijn.

Laatst bewerkt:
Ik begreep uit het verhaal van die Bergnet directeur dat het in een laadpunt (laadpaal) begonnen is. :unsure:

Bijzonder, maar ook niet heel gek. Daar gaan forse stromen door heen en als het e.e.a. niet goed is aangesloten... Ik gok dat dat een behoorlijk juridisch dingetje gaat worden waarbij de consumenten hopelijk niet te dupe van gaan worden.

Bijzonder, maar ook niet heel gek. Daar gaan forse stromen door heen en als het e.e.a. niet goed is aangesloten... Ik gok dat dat een behoorlijk juridisch dingetje gaat worden waarbij de consumenten hopelijk niet te dupe van gaan worden.
Schade, door wie dan ook veroorzaakt, zal betaald moeten worden en ergens gaan de verzekeringspremies de lucht in en je kan wel raden wie de premies doorberekent in de gehanteerde tarieven, voor wie dan ook..... Ik denk uiteindelijk de consument is het dupe....

k denk uiteindelijk de consument is het dupe....

dat sowieso. Maar denk dat de verzekeringingmaat schappijen graag willen weten of het een auto is geweest of een laadpaal. En als het de laadpaal is die de eigenaar is al dan niet wie deze geintalleerd heeft. Maar onder aan de streep betaald de consument.

Was nogal verbaast dat de twingo EV de verzekering all risk bij een bekende maatschappij slechts 32 euro p/m was incl aankoopbedrag vergoeding indien hij binnen 3 jaar total loss raakt. Zeker gezien de hoge aanschafwaarde en hoe snel zoiets total loss raakt.

Mogguh,

Inderdaad een weekendje bij Rob "in de achtertuin" gekampeerd. We zijn daar met de familie van mijn vrouw geweest.
Twee stellen met de caravan, één stel met een Landrover + daktent en één stel in een huisje. We troffen het met het mooie weer, bij de camping zat een klein zwemmeer......dus hebben we ons goed vermaakt.

Nu een paar keer met de Astra en caravan op pad geweest. Dan is het toch wel een fijne combinatie, waarbij de 1.4T meer als voldoende kracht heeft. De AGR stoelen bieden een fijne zitplek, dus kunnen we het ook wel even uithouden.
Wat me een beetje tegenvalt zijn de keuzes die de automaat maakt. Hij is heel erg op zuinig rijden ingesteld, normaal is dat best fijn omdat je er dan heerlijk relaxed mee kunt cruisen.
Met een caravan aan de haak had ik verwacht dat de automaat daar rekening mee zou houden en iets hoger in toeren zou blijven rijden. Zo schakelt de automaat bij 50 km/h vrolijk naar de 5e versnelling, om dan beginnen te bokken. En op de snelweg naar de 6e versnelling, waarbij hij bij wat stijging dan al snel kracht tekort heeft. Wat dat betreft mis ik een sport-stand bij de automaat, dat had wellicht al wat geholpen.

Nu kies ik er op de snelweg vaak voor om, wanneer ik op snelheid ben, de pook in de M te zetten en dan de vijfde versnelling aan te houden.

@ Elektrische auto: Ik heb wel vaak het idee dat een branden EV fors wordt uitgelicht in de pers, een brandende brandstof auto niet. Ik ben wel benieuwd of EV's nu vaker bij brand betrokken zijn.

@ Politiek: Val van het kabinet en einde aan het tijdperk Rutte. Ik vind het jammer, ik vond het altijd een representatieve man die zich echt voor het land inzette. Daarbij had hij in Europa een hoog aanzien.
Ik denk dat we hem nog gaan missen, maar na zoveel jaar Rutte heeft hij in mijn ogen de juiste keuze gemaakt om nu uit de politiek te stappen. Ik ben benieuwd wie er nu opstaat.

@ Ruud: misschien moet je je bevindingen mbt caravan en automaat eens op het K forum neerzetten. Er zitten veel mensen met caravan en automaat (allemaal erg tevreden) en misschien hebben ze tips en/of tricks voor je. Misschien lost bv tunen wel een groot deel van dit probleem op.

@ Elektrische auto: Ik heb wel vaak het idee dat een branden EV fors wordt uitgelicht in de pers, een brandende brandstof auto niet. Ik ben wel benieuwd of EV's nu vaker bij brand betrokken zijn.

Vaker denk ik niet maar een brandende EV heeft natuurlijk we een hele andere aanpak nodig dan een auto op conventionele brandstof.

Ik vind de berichtgeving in de media over deze brand nogal mild. Zes auto's tegelijk is best heftig, ik had meer reuring verwacht.
Hoorde dat ze die BYD (van nog geen week oud) ook in een dompelcontainer hadden gezet, terwijl dat vanwege de blade accu niet nodig was.

@ Politiek: Val van het kabinet en einde aan het tijdperk Rutte. Ik vind het jammer, ik vond het altijd een representatieve man die zich echt voor het land inzette. Daarbij had hij in Europa een hoog aanzien.
Ik denk dat we hem nog gaan missen, maar na zoveel jaar Rutte heeft hij in mijn ogen de juiste keuze gemaakt om nu uit de politiek te stappen. Ik ben benieuwd wie er nu opstaat.
Ik krijg toch haast het idee dat ie het heeft laten klappen omdat ie zelf wat anders wilde gaan doen. Dat voelt niet goed. Prima politicus, maar hij was wel over zijn houdbaarheidsdatum heen. Maarja, wie stapt er nu naar voren inderdaad. Ik ben benieuwd.

Met een caravan aan de haak had ik verwacht dat de automaat daar rekening mee zou houden en iets hoger in toeren zou blijven rijden. Zo schakelt de automaat bij 50 km/h vrolijk naar de 5e versnelling, om dan beginnen te bokken. En op de snelweg naar de 6e versnelling, waarbij hij bij wat stijging dan al snel kracht tekort heeft. Wat dat betreft mis ik een sport-stand bij de automaat, dat had wellicht al wat geholpen.

Ik heb dan een iets andere motor, maar wel de zelfde bak en ik herken wel een beetje het zelfde. Hij blijft hier overigens wel veel langer in toeren hangen maar bij 84 gaat hij wel naar de 6, bij het minste of geringste moet hij dan wel weer terug schakelen. Maar eigenlijk stoor ik mij er niet zo aan.
Maar ik kan de automaat dus wel wel in sport zetten, dan wacht hij gewoon een stuk langer met opschakelen wat wel prettig is, zeker in de stad. (maar uiteindelijk als de snelheid even gelijk blijft schakeld hij dus wel door)

Maar misschien weet mijn motor het ook iets beter te verbloemen door iets meer PK en koppel

Ik krijg toch haast het idee dat ie het heeft laten klappen omdat ie zelf wat anders wilde gaan doen. Dat voelt niet goed. Prima politicus, maar hij was wel over zijn houdbaarheidsdatum heen. Maarja, wie stapt er nu naar voren inderdaad. Ik ben benieuwd.
Dat zou me gigantisch van hem tegenvallen. Hij is jaren lang loyaal geweest aan het land, zou hij dat nu ineens laten vallen?

Ik kan me wel voorstellen dat hij er een keer klaar mee is. Allereerst de wisselende kiezer, de ene keer stemt NL massaal rechts....de keer erop stemt men "als protest" ineens links. En als men dan een beleid heeft met fors linkse invloed, dan is de kiezer het er niet mee eens. :unsure:

Daarnaast wordt het tijd voor een fors hogere kiesdrempel voor nieuwe partijen. Pak die kleine partijtjes en eenmansfracties aan, want daar is niet mee te regeren. Laten we weer terug gaan naar grotere partijen, dat biedt meer stabiliteit.

Ik ben wel benieuwd wat er uit de verkiezing gaat komen. Loopt de kiezer vol vertrouwen naar de BBB, of heeft men hoop op omzigt??

@ Rob: Zet het wellicht nog een x op het forum. Daar zit idd veel kennis en kunde.
@ Joost: Hebben beide motoren eenzelfde type automaat? Het enorme koppel zal bij jou idd. een positieve uitwerking hebben.

@ Joost: Hebben beide motoren eenzelfde type automaat? Het enorme koppel zal bij jou idd. een positieve uitwerking hebben.

Ja, de Insignia 1.5 benzine en 1.6 benzine hebben nog de oude 6-traps automaat. De 2.0T heeft een moderne 8 traps automaat. Mijn auto heeft 300Nm koppel, zal allicht iets hoger zijn als de 1.4T maar is ook niet heel veel meer. Maar mogelijk dat het net dat beetje meer voldoende is dat hij iets minder snel terug schakelt. Met 82km/h schakelt hij naar de 6 normaal gesproken dus ik moet wel een beetje tegen de 90 km/h aan zitten met een zware aanhanger zodat hij niet gelijk terug wil met een klein heuveltje. Met optrekken zet ik ik alles (behalve het sturen) wel in sport, de achteras word dan wat stugger en de automaat houd de auto iets langer in toeren.

Dat zou me gigantisch van hem tegenvallen. Hij is jaren lang loyaal geweest aan het land, zou hij dat nu ineens laten vallen?

Ik weet het niet, maar de grootste fout is om te gaan regeren met een partij als D66 die er totaal andere ideeën op nahouden. In de VS gaan de republikeinen en democraten ook niet samen. Op asielbeleid staan ze ook nog eens lijnrecht tegenover elkaar met de CU. Als asiel een van je grootste speerpunten is om dat te beperken dan is het al gedoemd te mislukken om samen te gaan met D66 en CU. En dat is met zoveel punten zo.
Hij heeft het denk ik wel bewust laten klappen om de VVD achterban te laten zien dat ze de rug recht houden en echt staan voor minder asielinstroom. Wat ze zeker voordeel gaat opleveren bij nieuwe verkiezingen. Nu kwamen ze er niet uit met elkaar, maar dat was al zoveel vaker het geval op veel andere problemen ook, toen durfde hij niet en nu wel. Er is wel heel bewust een moment en een 'topic' gekozen om de stekker er uit te trekken.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat

Ik zat vd week nog even over de accu in de twingo te lezen na aanleiding van die bandende EV's. Blijkbaar kan volgens renault deze accu niet branden door laden of iets dergelijks. Als de accu toch vlam vat door externe afkomt dan word er een gat gesmolten waarmee de brandweer makkelijk de accu kan blussen;

In addition, we worked with firefighters to create the design of our extremely effective Firefighting Access feature, which enables first responders to entirely extinguish a fire in the battery caused by external sources of flames. Renault is currently the only manufacturer that offers this feature. All our electric vehicles are equipped with two heat-sensitive parts positioned opposite each other, one on the chassis side and the other on the battery side. If a fire starts, they melt and leave a hole, giving the firefighters clear access to the battery with their hose. By soaking the battery, they can put the fire out in under a minute.

Ik denk dan wel, leuk dat merken allemaal goed bedoelde initiatieven tonen maar als brandweer is dat toch niet te onthouden.

Ik denk dan wel, leuk dat merken allemaal goed bedoelde initiatieven tonen maar als brandweer is dat toch niet te onthouden.
Klopt, daarom hebben we ook een Ipad aan boord met een app die ons van voertuiginformatie voorziet. Dmv kenteken of merk/model kan informatie worden ingewonnen. Als het goed is, moet deze info daar bekend zijn.

Maar alles leuk en aardig, hoe groot is dat gat dan en hoe kom ik daar met een straalpijp bij? Want een brandende EV blus ik liever van afstand. Die auto is toch al kapot, dus valt er op het beperken van omgevingsschade weinig te winnen.
En nadien zal hij toch in de dompelcontainer gaan.

Met optrekken zet ik ik alles (behalve het sturen) wel in sport, de achteras word dan wat stugger en de automaat houd de auto iets langer in toeren.
Wel mooi dat je dat apart kan instellen. Toen ik onlangs in de Astra L van mijn kameraad reed ook de auto ff in sportstand gezet. Dan merk je dat automaat anders schakelt, display dash wijzigt (rood) en hij ook zwaarder stuurt. Toch een leuke beleving. Aan onderstel veranderd er volgens mij niks.....opel heeft toch geen Adaptief onderstel meer?

Geen idee of opel het heeft tegenwoordig. De Insignia wel in ieder geval. (optie) De auto word behoorlijk hard zelfs met 1 druk op de knop. Zet hem eigenlijk altijd op 'auto' maar met een aan aanhanger die flink op de kogel drukt is het wel fijn dat er niet zoveel beweging in de achteras zit.

Zwaarder sturen heb ik uitgezet in sport, dat voelt zo onnatuurlijk en gek, dus alleen onderstel en bak

Goedemiddag allen, ik ben hier niet zo heel vaak meer. Ietsje actiever op FB op Insignia en Astra K forum waar ik Ruud, Rob en Ferdinand geregeld tegen kom.

Ik ben sinds lange tijd weer eens met de auto op vakantie geweest. Met de auto + fietsdrager + racefietsen naar het Loire dal in Frankrijk... een ritje van krap 900 km vanuit Amersfoort waarbij de Insignia + automaat het voorbeeldig heeft gedaan. Deze relatief jonge auto ( 43.000km en 2 1/2 jaar ervaring ) is toch iets comfortabeler dan de Astra en dus de betere keuze op de langere ritten... 140 - 150 km/h gereden op de Franse tolweg.... prima. Wát een fijne auto in deze prijsklasse ! Stil comfortabel en snel genoeg en natuurlijk veel ruimte maar dat is voor ons tweëen niet zo heel relevant.
Fijne AGR stoelen en absoluut storingsvrij.

Ik heb met de Astra 1.6 diesel met 136 pk inmiddels zo'n 6.000 km ervaring. Ook een fijne auto ( hij bevalt geloof ik iets beter dan de 200 pk sterke 1.6 turbo die ik ooit heb gehad.) De overgang in 2017 vanuit een comfortabele beter afgewerkte 1.6 Turbo Sport Insignia was misschien toen wel te groot...

Ook de Astra heeft AGR stoelen en een prima ruim interieur. Ook deze auto is voorzien van trekhaak dus ik kan kiezen :)

Met 83.000 km ook nog relatief jong en nieuw. Ik heb als Opel liefhebbert toch wel wat moeite met de nieuwe Opel modellen zoals ik eerder liet weten. Teveel Peugeot gehalte en toch ook wel wet minder goede ervaringen met de nieuwere modellen. Nog maar een tijdje doorrijden dus....

Mogguh!

Leuk hans dat je nog eens langs komt hier, met jouw auto-wissels is er altijd wel wat te beleven.
Maar ik herken wat je zegt, Rob schreef het ook al eens.... de aandacht weerlegt zich deels naar andere topics.

Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad en de Insignia zo goed is bevallen. Achteraf baal ik ook wel eens dat ik vorig jaar niet voor een Insignia heb gekozen. Maar als ik met de Astra dan weer eens uit de krappe parkeervakken bij onze supermarkt draai ben ik er toch wel blij van, als ik het al krap vind......kun je na gaan hoe B het dan vind.

Ik heb wat minder problemen met het "Peugeot-gehalte" van de nieuwe Opels. In een Seat vind je immers ook Volkwagen onderdelen terug, ik heb er geen problemen mee. Ik heb wel het idee dat voor de PSA-overgang de kwaliteit van Opels wel minder is geworden. Echter, als ik hoor dat er toch ook best wat negatieve ervaringen met de Astra K facelift 1.2 motoren zijn......

Autogerelateerd, zwager showde vorig weekend zijn nieuwe auto. Een Audi A6 S-Line, wat een gave bak om te zien zeg.
Met zwarte velgen en een (donker) grijze lakkleur. Erg gaaf!!

En afgelopen week een korte rit gemaakt in een Chinese EV, de Nio 7. Dan merk je dat die Chinesen echt wel auto's kunnen maken zeg. Wat een lekker complete auto, die doet niks onder voor de europese merken. Grappige van NIO is dat ze accu-wissel stations hebben. Je kunt voor een verre auto-rit dan voor een korte periode ff een groot accupakket kiezen. Zo'n wisselstation staat bij ons werk, dus dat is ideaal.

Mogguh!
Bij ons thuis de 'afrondende fase' ingegaan: de stukadoor is klaar, vandaag wordt de vloer gelegd (nog een klein stressmomentje bij het aantreffen van houtworm in de keukenvloer, maar dat lijkt mee te vallen). Woensdag de schilder en volgende week de keuken/badkamer. En dan zou het klaar moeten zijn!

Zag gisteren nog een Privatelease aanbieding voor een ëC4 voorbij komen: 299 euro per maand, kon je dan na 1 jaar weer opzeggen.
Bij zo'n bedrag kreeg ik wel twijfels om de V40 er voor in te ruilen: mooi een jaartje testen hoe het is om elektrisch te rijden.

@ Hans: Ik herken het wel. ik lees hier nog wel eens mee, maar reageer wat minder. Steeds dat inloggen is gewoon irritant.
Mooi dat de insignia goed bevalt! Is ook gewoon een mooie auto; welke motor heb je er in liggen?

@ Ruud: Is de Nio7 een optie voor jouw nieuwe leaser aangezien jullie zo'n wisselstation op het werk hebben? Of alleen voorbehouden aan de directie? ;)
Leuk om eens andere auto's te kunnen testen!

Wij zijn ook weer terug van vakantie. De reis ging naar Italië dit jaar. Zo'n trip is echt genieten met de huidige auto. Was met de vorige niet vervelend, maar deze doet het op elk onderdeel net wat beter.

Lees hiervoor wat punten mbt een automaten die wat "hulp" nodig hebben met zware belasting. Nu hing er bij ons niets achter, maar in Zuid Duitsland en Oostenrijk toch de nodige serieuze heuvels/bergen gezien en ook hele stukken Autobahn op hoog tempo waarbij je niet wil dat de automaat zich als flipperkast gedraagt. Auto de hele trip in "adaptive" gezet en onmerkbaar past de auto zich precies aan zoals je zou willen, echt perfect.

Enige wat ik zelf af en toe deed was de automaat in Sport zetten (pookje naar links), zodat de automaat net even een versnelling lager aanhoudt. Beter voor de techniek en vooral mijn gevoel stevig heuvelop of juist wat meer afremmen op de motor heuvel af, al sleurt de auto ook prima een helling van 8% omhoog met 1.500rpm.

Viel mij trouwens op dat de Duitsers met hun EV's en hybrides er doorgaans een behoorlijk stevig tempo op nahouden. 160+ is geen uitzondering. Heb inmiddels een hekel aan Hyundai Kona's, want die gaan blijkbaar niet naar rechts en denken dat ze een Ferrari rijden qua accelereren.

Dacht ik laatst na een weekend kamperen dat een sleurhut ook wel wat voor ons zou zijn, moet ik zeggen dat zo'n vakantierit met alleen de auto toch ook wel heerlijk is. Lekker je eigen tempo rijden ipv max 100 te rijden.

Overigens precies op tijd weer vertrokken uit Italië. Het was de laatste twee dagen toch wel heel erg warm (zoals in heel Zuid Europa). Gaf de weersvoorspelling "slechts" 35 graden, het voelde gewoon echt niet lekker buiten tussen 13u en 16u. Veel intenser qua hitte dan ik van andere vakanties gewend was, bijzonder gewaarwording.

Bij ons thuis de 'afrondende fase' ingegaan: de stukadoor is klaar, vandaag wordt de vloer gelegd (nog een klein stressmomentje bij het aantreffen van houtworm in de keukenvloer, maar dat lijkt mee te vallen). Woensdag de schilder en volgende week de keuken/badkamer. En dan zou het klaar moeten zijn!

Is voor mijn gevoel nog vlot gegaan!
Fijn dat het er op zit, snelle alle rommel wegwerken, de boel inrichten en beginnen met genieten (tu)

Zag gisteren nog een Privatelease aanbieding voor een ëC4 voorbij komen: 299 euro per maand, kon je dan na 1 jaar weer opzeggen.
Bij zo'n bedrag kreeg ik wel twijfels om de V40 er voor in te ruilen: mooi een jaartje testen hoe het is om elektrisch te rijden.

Voor mijn gevoel ook een scherpe prijs. Zeker als je daar een elke maand vrij prijzige diesel tegenover zet.
@Barri, wat komt daar ongeveer aan euro's nog bij qua kWh verbruik bij +/- 10 á 15.000km per jaar?

Welkom terug van vakantie Hans en Richard! Mooie ritten gemaakt lees ik.
Wij hebben getekend voor een nieuwe keuken en die komt dan precies als ik twee weken vrij ben dus ik denk dat we niet op vakantie gaan maar gaan klussen. Of nog ff een lang weekend weg misschien.

KWh verbruik van een eC4 zou op 16/100 zitten, dus 1600 voor 10.000km.
Met de Citigo zitten we swinters rond de 13 en szomers rond de 11/100. Die is echt extreem zuinig.

Wát een fijne auto in deze prijsklasse ! Stil comfortabel en snel genoeg en natuurlijk veel ruimte maar dat is voor ons tweëen niet zo heel relevant.
Fijne AGR stoelen en absoluut storingsvrij.

Ik kan het alleen maar beamen hans, het is absoluut echt een genot om kilometers te vreten met de insignia. Buiten de stad is ie op zn best. Vind ik.

Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad en de Insignia zo goed is bevallen. Achteraf baal ik ook wel eens dat ik vorig jaar niet voor een Insignia heb gekozen. Maar als ik met de Astra dan weer eens uit de krappe parkeervakken bij onze supermarkt draai ben ik er toch wel blij van, als ik het al krap vind......kun je na gaan hoe B het dan vind.

Verschil is niet super groot. De ruimte is wel mooi meegenomen maar ook het exclusieve karakter is echt mooi. Kijk er nog heel graag na. En met parkeren is het altijd wel even opletten. Ik heb de 360 camera en zou haast zeggen dat het een must is. Ik was gisteren nog met de Insignia in hartje amsterdam en daar fileparkeren. Dan kun je gewoon tot op 10 cm van de voorganger veilig fileparkeren om hem zonder gedoe ergens tussen te wurmen. Hier in het dorp gebruiken we nu de twingo die is het tegenovergestelde. Als je denkt dat je het parkeervak voorbij bent gereden kun je nog insturen en sta je er nog :p

Enige wat ik zelf af en toe deed was de automaat in Sport zetten (pookje naar links), zodat de automaat net even een versnelling lager aanhoudt. Beter voor de techniek en vooral mijn gevoel stevig heuvelop of juist wat meer afremmen op de motor heuvel af, al sleurt de auto ook prima een helling van 8% omhoog met 1.500rpm.

Toen ik laatste een zware aanhanger er achter had zette ik hem ook in sport. Dan blijft hij idd net wat langer in de versnellingen hangen. Eigenlijk gaat het dan perfect.

heerlijk! Vind de afrondende fase altijd mooi omdat je dan echt ziet hoe het word, zeker als het zo is zoals je voor ogen had. Ben benieuwd naar het resultaat.

dat is zeer scherp inderdaad. Wij hadden er ook even naar gekeken als optie als alternatief voor de twingo, maar benzine auto's in het A segment gaan al snel naar de 250 - 280 pm met 60 maand contract. Nadeel is dat zo'n eC4 nou niet echt heel mooi is vind ik persoonlijk

Wij hebben getekend voor een nieuwe keuken en die komt dan precies als ik twee weken vrij ben dus ik denk dat we niet op vakantie gaan maar gaan klussen. Of nog ff een lang weekend weg misschien.

gelukkig is het ook niet zo dat je verder niet op vakantie gaat of zo :p

Met de Citigo zitten we swinters rond de 13 en szomers rond de 11/100. Die is echt extreem zuinig.

Twingo precies zo, 11km 100km halen we momenteel prima. laatse keer heb ik niet gemeten maar toen heb ik rond de 190 km gereden op 1 accu en 19.30 kw geladen dus rond de 10 kw/100km. In de winter verwacht ik echt een stuk hoger verbruik.

€299 per maand is wel serieus weinig voor zo'n eC4 hoor.

We zijn wat aan het opruimen en spulletjes via MP aan het verkopen. Gisteren kwam er iemand uit het dorp met een Twingo 1 een vogelhok ophalen. Dat blijven toch echt geniale autootjes, die zijn zo onwijs ruim van binnen en slim ingericht. Echt zonde dat zoiets niet meer gemaakt wordt. Zoiets als EV met 200km range zou echt top zijn. Ook binnen Frankrijk zou zoiets echt wel aanslaan. Je had de 2CV, de R4, toen de Twingo. Auto's waarbij de achterbank 90% van de tijd plat lag en alle zooi mee vervoerd werd. Wilde je iets meer zooi meenemen, dan had je een Kangoo. Waar rijden dat soort mensen nu mee? Nieuwere Kangoo's of Berlingo's?

Zo'n Twingo 1 is echt super inderdaad. Het rijd niet bijzondere maar het karakter verder is wel top en goed doordacht. Een late initiale zou ik wel willen hebben, maar de meeste exemplaren worden inmiddels gekocht door mensen die vooral goedkoop willen rijden en dus van apk naar apk rijden en verder niets om hun ding geven. Als je echt een net exemplaar tegen komt word er ook gelijk behoorlijk veel voor gevraagd. Echt een cultauto in spe, als die dat al niet is.

Bij ons thuis de 'afrondende fase' ingegaan:
Gaaf is dat, je ziet dan pas waar al het werk voor geweest is.

Wij zijn ook weer terug van vakantie. De reis ging naar Italië dit jaar. Zo'n trip is echt genieten met de huidige auto. Was met de vorige niet vervelend, maar deze doet het op elk onderdeel net wat beter.
Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad Richard en dat de auto goed is bevallen, al had ik eigenlijk niet anders verwacht. Als zo'n auto al niet meer bevalt.... ;)
Ennuh.....lekker 100 km/h tokkelen met de caravan achter je is ook geen probleem hoor, vind het ook wel ontstressen. Mooiste is dat je bij wegwerkzaamheden (en zeker duitsland kent die veel) nauwelijks tijdverlies hebt. :cool:

@ Ruud: Is de Nio7 een optie voor jouw nieuwe leaser aangezien jullie zo'n wisselstation op het werk hebben? Of alleen voorbehouden aan de directie?
Haha, no way dat ik dat budget krijg voor een auto o_O Maar de Nio 6 is wel interessant, is maar iets kleiner als de 7. Je mist dan zaken als luchtvering, maar dat vind ik totaal niet interessant. Ik wacht eerst ff af waar Opel mee komt op het 3008 platform... en kijk dan wel weer verder. Zeker zolang we de Leaf niet privé gebruiken heb ik niet zo'n haast met de vervanging.

Luchtvering is wel echt subliem hoor, zeker bij een elektrische auto :cool: maar zo'n 7 kost ongeveer net zo veel als een model S gok ik? Echt goedkoop is dat Chinese spul ook niet echt. Hoeft ook niet als de kwaliteit goed is.

Ennuh.....lekker 100 km/h tokkelen met de caravan achter je is ook geen probleem hoor, vind het ook wel ontstressen.

Laatst naar breda op en neer. 400 km in 5 uur tijd. Het is zeker wel ontspannen rijden, zeker met ACC achter een vrachtwagen waarmee je wat minder hoeft op te letten. Maar echt 'ontstressen' vind het ook niet, en vooral heel slaapverwekkend. Af en toe kijk je op de navi en zie je wat je al verwacht; het schiet niet op. Met een afstand van 200 km zou ik best met een caravan op pad willen maar zoals sommigen naar zuid frankrijk, italie of kroatië zou voor mij echt horror zijn. En nee, ik hoef echt niet met 180km/h op de autobahn te scheuren. Zal ook grotendeels psychisch zijn. Maar het zou voor mij echt niet positief bijdragen aan de vakantie om grote afstanden met een caravan af te leggen..

Wij hebben de discussie met of zonder dakkoffer naar denemarken. De eerste week hebben we een soort trekkershut achtig ding op een camping en dus wel best basic en moet je wel wat zaken meenemen. Maar B wil weer echt veel meenemen, maar met zo'n bakbeest als een insignia is het echt overdreven om daar nog een dakkoffer op te leggen, dan neem je gewoon te veel mee. Maar daar denkt de wederhelft anders over

Mogguh!

Gisteren even in Nijmegen geweest; 2 vriendinnen deden voor het eerst mee en die op de eerste dag binnen gehaald. Wat een ontzettend leuke sfeer! En natuurlijk een knappe prestatie; 4x 40km, pfoeh :oops:

Is voor mijn gevoel nog vlot gegaan!
Fijn dat het er op zit, snelle alle rommel wegwerken, de boel inrichten en beginnen met genieten
Gaaf is dat, je ziet dan pas waar al het werk voor geweest is.
Heeft straks 3 maand geduurd, dus dat vind ik ook nog wel meevallen :)
Nu wel even een kink in de kabel; stucwerk lijkt niet helemaal goed te zijn, dus zou alles opschuiven. We proberen er wat omheen te werken zodat de keuken in elk geval geplaatst kan worden. Even schakelen; maakt het ook wel weer leuk.

@ Richard: welkom terug van vakantie! Mooi dat jullie een goede vakantie en reis hebben gehad; kan me voorstellen dat het een fijne reisauto is. Nog wel comfortabel met volle bepakking in die grote velgen?

Ja, ik vind het ook nog steeds erg interessant. Jammer dat de dealer in het zuiden van het land zit, moet je er zo'n pokke-eind voor rijden.
Het is geen knappe auto, maar wel een prima auto om een jaar elektrisch rijden te testen.

Haha, no way dat ik dat budget krijg voor een auto
Ja, je weet maar nooit he! Misschien hebben ze een leuke Barterdeal kunnen sluiten in de ruil voor wat planten haha

Maar daar denkt de wederhelft anders over
Dat was ook altijd de discussie tussen mijn vader en moeder. Mijn vader zei op een gegeven moment: 'Ik flikker gewoon de auto en dakkoffer vol, heb geen zin meer in discusses'. En dus gingen we altijd met zo'n beetje de hele huisraad op vakantie :rolleyes:

Wij hebben besloten om met de Fiat 500C op vakantie naar Italië te gaan dit jaar. De heen en teurgreis zal wat minder comfortabel zijn, maar daar rond rijden met dak eraf lijkt me heerlijk. Voordeel is ook dat we weinig mee kunnen nemen ;) . Die vrouwen bij mij thuis nemen ook altijd teveel mee. Dit jaar dus niet :)

@Richard, welkom terug, moet heerlijk zijn met zo een auto lange afstanden doen op toch wat hogere snelheden :)
@Gerwin, jammer dat er een tegenslag is, maar ook dat wordt weer opgelost lees ik zo.

Dat is echt wel dapper hoor om met een 500C met 3 personen en baggage die kant op te gaan :oops: Uiteindelijk zal het prima gaan, vroeger gingen we ook met een paar PK in een koekblik naar Italie dus daarmee vergeleken kan dit ook prima. Maar met een mini naast de deur wat ook leuk rijd, maar stuk ruimer is en beter op de snelweg rijd waar je toch veel gaat zijn vind ik het een dapper besluit. Maar je gaat in het hotel / appartement of iets neem ik aan? Alleen toilet tas mee ? :p

Pfoh...ik vind het ook dapper Jimmy! Onze dochter paste al nauwelijks achterin de leen 500 en ik weet nog precies hoe klein dat kofferbakje was....en die 2 pitter vind ik op de snelweg ook niet het toonbeeld van rust..
Maar dapper hoor!

De rest welkom terug van vakantie! Wij vertrekken maandag naar Duitsland..wij doen gewoon lekker rustig aan, geen gejaag of hoge snelheden. Ik heb mijn grootste bezit in de auto zitten en daar ben ik zuinig op. Ik verwacht wel heel veel drukte en vetraging in Duitsland dus we vertrekken vroeg en gaan zoveel mogelijk door Nederland en niet door het drukke Ruhrgbied. Maar vandaag en morgen nog even knallen op het werk om alles af te krijgen.

Wij hebben de discussie met of zonder dakkoffer naar denemarken. De eerste week hebben we een soort trekkershut achtig ding op een camping en dus wel best basic en moet je wel wat zaken meenemen. Maar B wil weer echt veel meenemen, maar met zo'n bakbeest als een insignia is het echt overdreven om daar nog een dakkoffer op te leggen, dan neem je gewoon te veel mee. Maar daar denkt de wederhelft anders over

Bij ons gaat ie gewoon altijd mee..anders past alles domweg gewoon niet. Maar dat komt ook met name door de grote hond van ons die meegaat en de helft van de kofferbak al haast inslikt.. Fietsenrek blijft wel thuis omdat het daar toch niet te fietsen is.

Ja, ik vind het ook nog steeds erg interessant. Jammer dat de dealer in het zuiden van het land zit, moet je er zo'n pokke-eind voor rijden.
Het is geen knappe auto, maar wel een prima auto om een jaar elektrisch rijden te testen.

Heb je wel naar de grote asterisk gekeken die erbij staat...? Ik ben vooral benieuwd naar die aanvullende voorwaarden..en na een jaar ga je fors meer betalen dan die 299 euro....een jaar is zo voorbij..

Nu wel even een kink in de kabel; stucwerk lijkt niet helemaal goed te zijn, dus zou alles opschuiven. We proberen er wat omheen te werken zodat de keuken in elk geval geplaatst kan worden. Even schakelen; maakt het ook wel weer leuk.

Heb het idee dat het altijd op de stucadoors aan komt. Zijn natuurlijk altijd een van de laatsten die hun kunsten mogen vertonen bij een verbouwing, maar zijn ook altijd degene die om wat voor reden dan ook planning en/of afspraken niet nakomen.
Even zelf doen is vaak ook geen optie, is toch iets waar je de nodige ervaring en handigheid voor moet hebben.

@ Richard: welkom terug van vakantie! Mooi dat jullie een goede vakantie en reis hebben gehad; kan me voorstellen dat het een fijne reisauto is. Nog wel comfortabel met volle bepakking in die grote velgen?

We waren voor de vakantie al van mening dat deze auto comfortabeler is dan de vorige, maar tijdens de vakantieritten hebben we dat meermaals bevestigd. Ondanks de grotere velgen en plattere banden is de auto minder stug (in comfort/adaptieve stand). Zowel op slecht wegdek op als mooie strakke snelwegen. Daarnaast ook een stuk stiller.

De vorige was absoluut niet slecht, maar je merkt gewoon aan alles dat dit model in de basis een jaar of 10 jonger is. De eerste F-reeks 3/4-series komen al uit 2011 of 2012 volgens mij. Mijn 4GC was een facelift model van eind 2017, maar dat maakt voor de basis niet zoveel uit.

Overigens viel het qua bepakking wel mee. Auto zat goed vol, maar al met al niet bijzonder veel gewicht. Het grappige is dat we dezelfde koffers/tassen als vorig jaar mee hadden en de Touring eigenlijk exact zo hebben ingepakt als de Gran Coupe vorig jaar. Zit qua ruimte niet zoveel tussen, maar dat wist ik al.
Let wel, ik heb het over de ruimte onder het afdekzeil. Stapel je hoger gaat er vast meer in, maar dat doe ik nooit.

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad Richard en dat de auto goed is bevallen, al had ik eigenlijk niet anders verwacht. Als zo'n auto al niet meer bevalt.... ;)
Ennuh.....lekker 100 km/h tokkelen met de caravan achter je is ook geen probleem hoor, vind het ook wel ontstressen. Mooiste is dat je bij wegwerkzaamheden (en zeker duitsland kent die veel) nauwelijks tijdverlies hebt. :cool:
een Franse tolweg rij je dan best vaak lekker met het verkeer mee B)

Moet zeggen dat ik het qua wegwerkzaamheden best mee vond vallen in Duitsland. Ja het zijn er best wat, maar de meesten zijn maar kort en zorgen afgezien van een snelheidsbeperking niet voor heel veel oponthoud. Ik had vooraf veel erger verwacht in elk geval, al helpt het ook dat wij vroeg in het seizoen zaten natuurlijk.
Ik vind het ook heerlijk ontstressen om gewoon twee dagen lang 160 te rijden. In Duitsland of op

Wij hebben besloten om met de Fiat 500C op vakantie naar Italië te gaan dit jaar. De heen en teurgreis zal wat minder comfortabel zijn, maar daar rond rijden met dak eraf lijkt me heerlijk. Voordeel is ook dat we weinig mee kunnen nemen ;) . Die vrouwen bij mij thuis nemen ook altijd teveel mee. Dit jaar dus niet :)

Tof! B)
Kun jij er met jouw lengte wel goed in zitten met zo'n afstand?

Comfort zal minder zijn, maar je zal je verbazen hoeveel A-segmenters (ook met NL kenteken) je nog tegenkomt onderweg.
Ben wel benieuwd hoe jullie het qua bagage gaan doen. Als jullie alle 3 een kleine reiskoffer meenemen wordt het al lastig in de kofferbak lijkt mij, dus dat wordt de andere helft van de achterbank ook volbouwen denk ik :D

Ik zou maar zorgen dat jij jouw koffertje als eerste gepakt hebt en dat je niet als laatste bij een ingepakte auto komt en de mededeling krijgt dat jouw spullen er niet meer inpassen :}

@Richard, welkom terug, moet heerlijk zijn met zo een auto lange afstanden doen op toch wat hogere snelheden :)

Ik kan niet anders zeggen dan dat het extra vermogen af en toe best vermakelijk is. Qua cruise snelheid zal een 318 het vast even goed doen, maar af en toe even een tussen sprintje is toch leuk.

Even een EV/hybride opdrukken als je een Baustelle uitrijdt bijvoorbeeld, even gas bij geven omdat er een auto linksachter je blijft hangen terwijl er voor je een vrachtwagen dichterbij komt, in de Oostenrijkse bergen van bocht naar bocht knallen, volgas wegrijden bij een tolpoortje met alles in Sport+ etc etc

Afgezien daarvan heb ik niet harder/anders gereden dan andere jaren. Aanpassen aan de omstandigheden en lekker doorrijden als de situatie zich er voor leent. We doen zo'n rit ook op ons gemak in twee dagen, een uur eerder aankomen maar wel de hele tijd moeten knallen is het ook niet waard.

Terug
Bovenaan