Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!

Gisteravond de prijsopgave van de verbouwing gekregen (de grote lijnen) nu nog de details invullen en hopen dat die details niet meer dan 20k gaan kosten. Dan kunnen we het een beetje onder de 120k gaan houden. We kunnen in elk geval weer verder!

@ Gasverbruik: ben heel benieuwd naar de kosten. December was 500 euro, januari 900 euro, deze maand wordt iets van 600 euro als ik de verwachting zo zie.
Dus al 2000 euro in 3 maanden. Nouja; geld moet rollen zeggen ze dan. :rolleyes:

@ Fietsen: 30km, pfoah... das een eind. Voor mij is het 16km en dat heb ik vorig jaar een aantal keer gedaan; met een muziekje/podcast op wel te doen, maar op een gegeven moment verveel ik me ;)

@ Insignia: dan denk ik dat ik voor 10 mille minder, toch voor onderstaande ga:
preview.webp

0000c8af%5C80%5C10%5C5a%5Cfb.jpg

Telkens ik deze 21 inch S90-velgen zie, denk ik; "Hebben, hebben".
Ze staan ook telkens als promotie in de showroom van de dealer als ik ga voor mijn jaarlijks onderhoud.

Van bij het begin zitten deze erop, 2 sets met zowel zomer- als winterbanden.

0000c8af%5C80%5C10%5C5a%5Cd1.jpg

De winterbanden zijn versleten, maar heb de gok gewaagd verder te rijden op de zomers; met onze huidige winters geen enorm risico ;)

Nu zou ik nog net plezier hebben van nieuwe 21 inch velgen met nieuwe zomerbanden.
Maar zou het comfort niet te zeer achteruit gaan van 19 naar 21 inch?
En anderzijds denk ik dat ik het mij ga beklagen de eerste keer dat ik een stoeprandje raak als ik dat summiere rubberen bandje zie :(

Ze staan ook telkens als promotie in de showroom van de dealer als ik ga voor mijn jaarlijks onderhoud.

Vriend van mij heeft die 21 inchers onder zijn S90 liggen en hij is er heel voorzichtig mee maar al minstens twee keer schade mee gereden.... heel gevoelig door de hele platte band... ..

0-2322dad8aea75c136435b0cb951582ac.jpg

Of voor ook 50 mille deze...heb je echt wel iets unieks wat je niet snel zult zien..staat al in Ommen klaar voor je..;)
hoef je allen de keuken en de bakkamer wat minder luxe te maken en wat te sjoemelen met je bouwdepot..;)

pfoh..vind zo'n GSI voor over paar jaar wel mooi en dan vooral in hatch in dit lekkere rood...maar voorlopig nog niet..veelste duur...:)

@brg: Dat is wel een hele stap... ik ben juist een stap terug gegaan in velgenmaat voor wat meer comfort. Blij dat ik dat gedaan heb.
Die 21 inchers zijn trouwens wel érg mooi maar ik weet niet of ik het er voor over zou hebben in schadegevoeligheid en comfort.

Of voor ook 50 mille deze...heb je echt wel iets unieks wat je niet snel zult zien..staat al in Ommen klaar voor je..
Ja, die staat mooi in de buurt en is helemaal goed zo! Ben blij dat ie 50 mille kost; kom ik niet in de verleiding om te gaan kijken :)

hoef je allen de keuken en de bakkamer wat minder luxe te maken en wat te sjoemelen met je bouwdepot..
Hahaha, ja dat zou een mooie stunt zijn! Nee, laten we het maar mooi volgens de plannen doen; hebben we het gelijk naar wens :D

brg zei:
0000c8af%5C80%5C10%5C5a%5Cfb.jpg

Van bij het begin zitten deze erop, 2 sets met zowel zomer- als winterbanden.

0000c8af%5C80%5C10%5C5a%5Cd1.jpg

De winterbanden zijn versleten, maar heb de gok gewaagd verder te rijden op de zomers; met onze huidige winters geen enorm risico ;)

Nu zou ik nog net plezier hebben van nieuwe 21 inch velgen met nieuwe zomerbanden.
Maar zou het comfort niet te zeer achteruit gaan van 19 naar 21 inch?
En anderzijds denk ik dat ik het mij ga beklagen de eerste keer dat ik een stoeprandje raak als ik dat summiere rubberen bandje zie :(

Comfort wordt natuurlijk nooit beter als je twee maten grotere velgen hebt. De vraag is, is het voor jou nog acceptabel? Is echt persoonlijk.

Beschadigingen zou ik dan weer minder van wakker liggen. Ik ben doorgaans erg voorzichtig en vermijd eigenlijk altijd stoeprandjes. Laatste keer dat ik een stoeprandje heb geraakt was nog met de Astra bij het binnenrijden van de Amsterdam Arena. Heel naar hoog stoeprandje hadden ze daar die net even te ver doorliep nadat ik door de slagboom was. Ik raakt hem, maar had gelukkig zeer minimaal schade.

Mocht je wel een keer flink een stoeprand raken, dan zijn de kosten van het eventueel laten herstellen ook wel te herzien.

Ik ben doorgaans erg voorzichtig en vermijd eigenlijk altijd stoeprandjes.

Ik ben ook altijd heel zuinig en voorzichtig op maar vroeg of laat omkomt het je wel een paar keer. En doe je het zelf niet dan doet een ander het wel..;)
Die vrienden van ons hebben met de S90 iig al twee keer schade aan hun velgen gereden omdat vrouwlief het stoepje naar hun oprit iets te krap nam. Die velgen zijn zo groot, ze komen ook wat naar buiten en die banden zijn zo plat..elk opstaand randje is gelijk kassa... Bij een iets hogere band en minder kwetsbare velg is die kans op schade gewoon geringer. En tuurlijk is het te maken maar kost wel weer geld, tijd en moeite.

Wat ze daarnaast ook hadden toen ze hem net hadden was dat ze met de eerste gladheid op zomerbanden met die enorme wielen alle kanten op glibberden en de eerste week al ergens tegenaan gleden.. was echt niet te doen en hebben er toen gelijk all seasons onder gehangen.

Wat dat betreft ben ik wel blij met de huidige 17 inch, daar zit nog best wat band omheen. Ik had een berichtje gestuurd voor een nette set 18 inch. Ik had vandaag tijd, maar geen reactie dus geen setje 18 inch vandaag. Misschien maar beter ook :)

Barri zei:
Wat dat betreft ben ik wel blij met de huidige 17 inch, daar zit nog best wat band omheen. Ik had een berichtje gestuurd voor een nette set 18 inch. Ik had vandaag tijd, maar geen reactie dus geen setje 18 inch vandaag. Misschien maar beter ook :)

18 valt toch nog wel mee? Heb het idee dat het daarboven vaak wel de bandjes platter worden en duurder. Sterker nog; auto's worden zo ontworpen dat ze best grote wielen nodig hebben ook lekker te ogen

ah die 20 inch zijn mooi maar vind de 20 inch GSI velgen ook mooi. Die kan je op de Astra ook in imitatie 19 inch krijgen. Erg fraai.
Maar bij de Insignia is er ook vrijwel geen origineel 19-inch toch? Moet je gelijk van 18 naar 20?

Klopt, 20 inch GSI wielen zijn ook mooi. Van een insignia A OPC zijn de wielen gelijk aan een normale insignia B, en dus kunnen die wielen er ook zo onder ziet er ook dik uit en comfort schijnt ook prima te zijn. Maar op mijn wielen zit nog geen schrammetje en de banden zijn goed en stil, even prima zo.

19 inch was niet te krijgen volgens mij, zie he althans bijna nooit. 18 zie je wel vaak en dan is het gelijk 20

18 inch is een mooie maat. Heb ik op de BMW ook. Nog genoeg comfort en groot genoeg. Met 19 of 20 inch is het i.c.m. M-Sport onderstel een stuk stoteriger.
Op een Golf 7 staat 18 inch ook lekker.

AsconaGT zei:
Klopt, 20 inch GSI wielen zijn ook mooi. Van een insignia A OPC zijn de wielen gelijk aan een normale insignia B, en dus kunnen die wielen er ook zo onder ziet er ook dik uit en comfort schijnt ook prima te zijn.
Weet je dat zeker? Volgens mij hadden alle wielen van de A Insignia dezelfde steekmaat etc, dus passen ze allemaal op alle uitvoeringen. Alleen waren bij een aantal modellen de remmen groter waardoor een 16" bijvoorbeeld niet onder een station diesel past.

Bij de B heeft de eerste lichting GSi wel afwijkende maten

Volgens mij wel, de Insignia A OPC wielen zijn een vrij populaire modificatie bij insignia B eigenaren. of zouden dat louter immitatie zijn? , want heb de wielmaten nooit echt zelf nagezocht. Heb alleen nog nooit iemand gezien met andere insignia A wielen behalve die van de OPC

JxjyMGAUp5v1vQpO.59.jpg

sommige nederlanders hebben het ook. Op de insignia facebook groep word ook wel eens gedeeld als er een setje op marktplaats komt te staan

EDIT, even nagekeken wat er zoal gedeeld word; ze monteren de 20 inch astra J OPC velgen. Die passen er zo op blijkbaar

Een klein vraagje:
De openingspost van dit deel is intussen zo maar even 7 jaar oud.
Nu zijn de daarin vermelde wagens - voor zover de foto's nog werken - al lang weer ingeruild of vervangen.
Toegegeven, bij de meeste actieve leden kan je doorklikken op het profiel om hun wagenpark te aanschouwen.
Zou het geen idee zijn om eens een nieuw lijstje te maken met de meest actuele wagens?
Misschien kan iedereen zijn eigen tekstupdate maken en met recente foto's overmaken naar een centraal persoon per PB, die bundelt en publiceert in één nieuwe (begin)-post.

Haha..jij hebt zeker een directiefunctie...:):) Goed voorstel maar wie gaat het uitvoeren..;)

Het vergt dan ook een heel goed beheerplan want sommigen wisselen hier vaker van auto dan van onderbroek..:)

Nee mijn aandacht ligt momenteel ook meer bij het Astra forum dan hier dus ik geloof het wel wat..

Je eigen ‘grappige’ tekst maken is natuurlijk niet heel grappig.
Kan je dan niet beter iemand anders wat over jou laten schrijven? Dat was destijds juist zo leuk bij elke nieuwe openingspost.

Maar wat Rob ook al aangeeft, ik ben ook meer op het Astra K forum te vinden. Niet dat ik afscheid neem hier, maar de focus is in al die jaren wat verlegd.

Zou het geen idee zijn om eens een nieuw lijstje te maken met de meest actuele wagens?
Ik vind het wel een leuk idee, maar vraag me wel af voor wie we het doen. Op de openingspost kijkt volgens mij niemand meer.
En zoals geopperd, bij sommigen gaan de autowissels zo snel dat het nauwelijks bij te houden is.

Het forum bezoek ik niet meer zoveel. Ik vind het slecht bereikbaar via mobiele device en heb dan telkens problemen met inloggen.
Dan lees ik enkel vanuit het werk een keer mee, maar vind het niet fair om onder werktijd continu te forummen. Soms mis ik daardoor reacties/situaties, waardoor het nog minder motiveerd om bij te blijven.

De Astra FB groep lees ik wel mee, maar heb geen band met de mensen aldaar dus ben daar ook niet echt actief. Het is voor mij meer een mooie plek om iets meer informatie over de auto te krijgen.

Eens, de laatste tijd één doffe ellende om hier in te loggen.

De openingspost is inderdaad enigszins gedateerd, heb hem zojuist weer eens door gescrolled. Hoop oude bekenden zowel qua auto's als namen (y).
Mocht er een nieuwe versie komen dan hoef ik eerlijk gezegd ook niet met roepnaam en foto's in vermeld te worden. Voorheen was ik actiever op dit forum en had het toegevoegde waarde, inmiddels kom ik eigenlijk alleen hier nog en ken ik de mensen wel.

Ik ben ook niet heel actief op Facebook, maar mocht bijv. Kristan en EVV (die hier toch ook regelmatig te vinden zijN) FB hebben dan zijn ze wat mij betreft van harte uitgenodigd om ook in "onze" FB groep deel te nemen. Al heb je daar ook geen dagtaak aan om alles te lezen :D

Goed idee Richard.
Misschien kunnen we sowieso verhuizen naar FB.

Vragen we een mod om dit topic te sluiten en stickey te pinnen in Autoliefde Roest Niet (laten we zeggen, voor een jaar), met als laatste post een link naar FB..

Idee?

Een discussie op FB volgen is dan weer moeilijk.
Naar mijn aanvoelen verschijnen de reacties niet meteen chronologisch.

En idd, op AW is dit - behoudens mijn eigen autotopic - het enige waar ik nog lees en reageer.
Maar ik zou het echt wel zonde vinden alle voeling te verliezen met de harde kern die - zelfs al is het enkel via internet - als een bende goede kennissen aanvoelt.
Daarvoor hebben we de voorbije jaren teveel lief en leed gedeeld.

Edit: iets teveel tikfouten ;)

Eens, man man man, ik kan via mobiel en mijn werk laptop niet meer inloggen, wat zeg ik, daar opent hij vaak het forum niet eens en nu na lang proberen op mijn privelaptop wel gelukt. Dramatisch. en zoals Peter zegt, zou jammer zijn als je de binding verliest met de " vaste kern".

Hier is het al een paar dagen carnaval.. vandaag voor het laatst :D

Forum is inderdaad ruk de laatste tijd, al gaat het de laatste dagen wel weer wat beter. ga er van uit dat ze er aan werken. zal vast te maken hebben met de groot aantal 'russen' die graag een voet tussen de deur willen krijgen bij DPG media.

@carnaval, volgens mij heb ik al eens laten doorschemeren dat ik er echt helemaal niks mee heb. :) Ik vind de muziek echt vreselijk, al hoor je de echte carnavalskrakers weinig de laatste jaren voor mijn gevoel, vind verkleden niet leuk en het gaat hier ook nog wel eens gepaard met de nodige opstootjes, vreemdgaan, alsof alles ineens mag. Maar de optocht komt praktisch langs de deur en met de kinderen wel wezen kijken. De praalwagens vind ik dan wel echt mooi gemaakt en voor de verandering hoefde ik geen gehoorbscherming mee te nemen voor de kinderen. Het stond wel hard maar niet dat je organen in de lichaam mee trilden zoals voorgaande jaren :T

1 April is de Up sowieso ten einde, leasecontract zit er dan 5 jaar op en mag niet meer verlengt worden. Door corona word er meer op afstand gewerkt en aantal klantbezoeken minimaal dus komt ook geen andere. Ook omdat gewoon bekend is dat ze om haar heen aan het kijken is naar een nieuwe uitdaging. fair enough, dus nog 5 weekjes om de A2 klaar te krijgen. Door tijdgebrek schiet het niet echt op en heb niet altijd even veel zin 's avonds maar over 5 weken moet lukken,

Moet nog de cruise control aansluiten op de ECU en programmeren, koplampen polijsten, daarna nog naar een familielid waar hij een grote beurt krijgt en vooral nog veel kleinigheden. Dus komt goed

mogguh!
Het inloggen is echt gekloot inderdaad. Ik hoop dat dat snel weer wat beter gaat.
Net als Peter vind ik het forum fijner lezen dan FB.

Carnaval: in Zuid Duitsland zag ik afgelopen weekend her en der wel wat carnaval, dat is wel wat anders dan in Brabant. Ik denk dat het meer lijkt op hoe het in Limburg is. Maar het is niet echt mijn ding.

AsconaGT zei:
Ook omdat gewoon bekend is dat ze om haar heen aan het kijken is naar een nieuwe uitdaging.

Gek dat ze dan de leasebak "afnemen"; je zou in de huidige arbeidsmarkt denken dat ze dan net een extra inspanning zouden doen om haar te behouden ;)

Mogguh,

Zo, ook hier eindelijk weer eens toegang tot het Forum.
Als ze het forum weer goed werkend krijgen vind ik het nog prima hier, anders zou een verschuiving naar FB voor mij ook prima zijn.
Grote voordeel van FB vind ik wel dat het via een mobiel veel makkelijker te volgen is, en je afbeeldingen veel makkelijker kunt delen.
Zoals Peter ook aangeeft, we zien elkaar bijna nooit maar toch delen we al lange tijd leed en lief hier.
Wel grappig, de openingspost nog eens doorgelezen.....dan zie je hoe oud die alweer is. De Astra K was net nieuw :eek:

Toen deden ze het beter als met de Astra L, zoals Rob ook al aangaf......hij staat gewoon nauwelijks bij de dealer. Een auto die een jaar geleden al geintroduceerd is staat nog niet bij de dealer, laat staan de ST. Heb dan ook het idee dat Opel binnen Stellantis onderaan de prioriteitenlijst staat bij verdeling productiecapaciteit.
Je leest nu ook over de nieuwe motoren in de Peugeot 3008, maar over de Grandland lees je niks.

@ Carnaval: Ik deel Joost zijn gevoel grotendeels. De optocht vind ik echt mooi, als je ziet wat men allemaal op straat brengt aan mooie praalwagens en verklede groepen is dat echt knap. Maar dat men daarna een heel andere gedaante aanneemt tijdens de feesten vind ik bijzonder. Voornamelijk de mensen met een steek op, menen ineens dat ze boven de normale mens verheven worden. Ik heb daar echt niks mee. Ben dan ook altijd blij dat het weer voorbij is.

Ook omdat gewoon bekend is dat ze om haar heen aan het kijken is naar een nieuwe uitdaging. fair enough,
Dan snap ik het wel, zeker als klantbezoeken af neemt. En als ze zelf instemt met die ritten te doen met een eigen auto is dat prima.
Een werkgever kan je immers moeilijk verplichten om dienstreizen met een privé auto te doen. Dan zou hij daar anders in moeten voorzien.

Ach..op zich kom je er wel in op het forum maar het gaat nogal omslachtig...

Ik denk dat FB niet gaat werken voor deze groep...dan bloedt het alsnog dood..dan moet je het ook wat actief en levendig houden en dat zie ik met deze paar leden met drukke agenda's niet gebeuren. Dan blijft het puur bij melden dat we nieuwe auto's hebben en is er weinig lief/leed/persoonlijks meer bij.

Met het Astra forum gaat het prima op FB maar daar hangt gewoon een bijzonder goede sfeer dootr een anatal vast gasten die de boel levendig houden (astra K rijders zijn gewoon hele plezierige en gewone mensen :) ) en gaat het niet alleen over de auto's.

Toen deden ze het beter als met de Astra L, zoals Rob ook al aangaf......hij staat gewoon nauwelijks bij de dealer. Een auto die een jaar geleden al geïntroduceerd is staat nog niet bij de dealer, laat staan de ST. Heb dan ook het idee dat Opel binnen Stellantis onderaan de prioriteitenlijst staat bij verdeling productiecapaciteit.
Je leest nu ook over de nieuwe motoren in de Peugeot 3008, maar over de Grandland lees je niks.

Jah..ik zie ook veel meer 208's, 308's dan bv Corsa's en Astra's. De Astra ST is nog steeds afwachten wanneer hij komt en dat is toch altijd het volumemodel voor Opel.

Maar jah ik ben gewoon heel benieuwd wat de markt de komende tijd gaat doen. Steeds meer berichten dat elektrisch rijden steeds minder aantrekkelijk wordt en alleen voor de happy few (wat eigenlijk al zo was).

Hier met de astra wat minder bericht..heb af en toe foutmelding op de BC. Vandeweek uit laten lezen en komt van de turbo. Volgende week kijken wat het precies is. Merk alleen dat ie heel af toe wat minder trekt dan voorheen. Als het de turbo zelf is kunnen we de beurs weer trekken..;)

Het klopt inderdaad dat er momenteel wat technische ongemakkelijkheden zijn binnen het forum, echter heeft dit wel een goede reden. Naast dat we vorige week zijn overgestapt op een DPG breed single sign-on systeem, zijn we druk bezig met de bouw van het nieuwe forum! Hierdoor loopt alles even wat minder soepel en kan er soms dus even een error tussendoor wandelen smiling bouncing smiley Met name het besproken Chrome issue hierboven was een vrij hinderlijke.

Durashift had het inderdaad bij het juiste eind en zitten we in de fase waarin er op de achtergrond wat veranderingen zijn binnen de techniek. Deze veranderingen zijn uiteraard wel nodig om de overstap naar een nieuw forum te maken. We verwachten ook dat deze overstap in de komende weken al zal plaatsvinden. Dit is uiteraard prettig omdat we dan ook actief jullie suggesties kunnen doorvoeren. Binnen de huidige tool was het helaas nog niet mogelijk.

Een stille dood is er dus zeker niet big smile smiley Sterker nog, we verwachten dit jaar een mooie toename op het forum met features die het gebruik zeker zullen gaan verbeteren!

Gek dat ze dan de leasebak "afnemen"; je zou in de huidige arbeidsmarkt denken dat ze dan net een extra inspanning zouden doen om haar te behouden winking smiley

leaseauto was nooit een arbeidsvoorwaarde. Eigenlijk alleen een poolauto, maar toen werd het een poolauto die bij huis kwam te staan omdat het makkelijker is. Om die reden hebben wij zelf ook niet gekozen voor de Up. Maar dat is helemaal omslachtig omdat we dan 3 auto's bij de deur zouden hebben staan en dan eerst met de ene auto kinderen naar opvang moest brengen en dan met de Up naar het werk of klanten. Toen is later besloten dat de Up ook prive gebruikt mag worden voor zulke zaken en wij bijtelling zouden betalen. Verder geen eigen bijdrage of niets maar de prive kilometers wel binnen de perken te houden. Nu de markt heel erg is veranderd is dit gewoon in goed overleg besloten omdat de up nu meer prive word gebruikt dan voor het werk. ze gaat sowieso in goed overleg weg door andere visie op de toekomst van het bedrijf. Een leaseauto of meer salaris gaat daar echt geen verandering in brengen. ;) Dus begrijp wel dat ze geen nieuwe leaseauto nemen voor die 1 of paar maand.

Een werkgever kan je immers moeilijk verplichten om dienstreizen met een privé auto te doen. Dan zou hij daar anders in moeten voorzien.

Daar zijn inderdaad afspraken over gemaakt indien de auto van de eigenaar er niet staat en ze buiten de deur heeft. Sowieso ga ik er van uit dat dit slechts tijdelijk gaat zijn.

Toen deden ze het beter als met de Astra L, zoals Rob ook al aangaf......hij staat gewoon nauwelijks bij de dealer. Een auto die een jaar geleden al geintroduceerd is staat nog niet bij de dealer, laat staan de ST. Heb dan ook het idee dat Opel binnen Stellantis onderaan de prioriteitenlijst staat bij verdeling productiecapaciteit.

ik zie de 308 ook heel erg weinig op straat terwijl die ook al een tijd op de markt is en ook met de benodigde belangstelling. Dat de grandland ergens achteraan staat begrijp ik wel, die gaat richting het einde van zijn levencyclus. Ik zag een knalblauwe astra L rijden in duitsland vorige week. Heel mooi. Maar met de huidige levertijden zal het maar mondjesmaat meer zichtbaar worden op de NL wegen.

Hier met de astra wat minder bericht..heb af en toe foutmelding op de BC. Vandeweek uit laten lezen en komt van de turbo. Volgende week kijken wat het precies is. Merk alleen dat ie heel af toe wat minder trekt dan voorheen. Als het de turbo zelf is kunnen we de beurs weer trekken..winking smiley

dat is vergelend nieuws, al moet ik zeggen dat een turbo een heel stuk goedkoper is dan 'vroeger' kost het natuurlijk nog steeds het nodige. Een turbo krijgt ook gigantisch veel op zijn donder met enorme temperatuurswisselingen en toerentallen, ook bij gewoon rijden en begrijp wel dat het aan slijtage onderhevig is, maar zo vroeg mag eigenlijk niet mocht het daadwerkelijk de turbo zijn

Inloggen blijft een drama inderdaad. Wel las ik net op nu.nl een artikel en kreeg ik een melding dat ik automatisch (en dus ongewenst) was ingelogd met mijn account. Het account welke ik ooit voor het AW forum heb aangemaakt o_O
Hier wil ik soms wél inloggen en lukt het niet o_O

Maar ik zou het echt wel zonde vinden alle voeling te verliezen met de harde kern die - zelfs al is het enkel via internet - als een bende goede kennissen aanvoelt.
Daarvoor hebben we de voorbije jaren teveel lief en leed gedeeld.

Absoluut! (y)

1 April is de Up sowieso ten einde, leasecontract zit er dan 5 jaar op en mag niet meer verlengt worden. Door corona word er meer op afstand gewerkt en aantal klantbezoeken minimaal dus komt ook geen andere. Ook omdat gewoon bekend is dat ze om haar heen aan het kijken is naar een nieuwe uitdaging.

En dus moet ze de bezoeken die ze wel heeft maar met eigen vervoer doen? Terwijl andere collega's wel een lease auto hebben?
Ik zou daar toch vriendelijk voor bedanken. Laat ze desnoods maar een shortlease auto regelen die op elk moment in te leveren is.

EDIT: Joost postte in de tussentijd een toelichting. Dat veranderd het iets, maar dan nog zou ik niet zomaar mijn eigen auto daar voor inzetten.

@ Carnaval, ik heb er ook niet zoveel mee. In het verleden wel een avondje carnaval gevierd, maar nooit groots en meerdere dagen zoals het hier in diverse dorpel wel gevierd wordt.

Hier met de astra wat minder bericht..heb af en toe foutmelding op de BC. Vandeweek uit laten lezen en komt van de turbo. Volgende week kijken wat het precies is. Merk alleen dat ie heel af toe wat minder trekt dan voorheen. Als het de turbo zelf is kunnen we de beurs weer trekken..

Oh ooh! Door de tuning alles aan gort? :D
Nee, hopelijk valt het allemaal mee.

Ik heb het eerste probleem ook al gehad. Auto wilde niet meer verbinden met een telefoon. Mijn eigen niet, maar elke andere telefoon ook niet. Schijnt vaker voor te komen, ook bij het vorige model. Daar heb ik er echter nooit last van gehad.
Oplossing was simpel (toen ik hem eenmaal gevonden had). De aan/uit knop een seconde of 10 indrukken, dan krijgt het systeem een soft reset en daarna werkte het weer. Toch gek dat zo'n systeem niet automatisch "soft reset" als je de auto afsluit of desnoods na x tijd afgesloten te zijn geweest.
Verklaard wel waarom het systeem gelijk helemaal werkt en verbinding heeft als je de auto op contact zet.

Oh ooh! Door de tuning alles aan gort? big smile smiley
Nee, hopelijk valt het allemaal mee.

Tsja..dat zul je nooit weten..;) weet wel dat er op het astra forum ook andere hun turbo wel eens kapot hebben en dat dat bij andere merken ook voorkomt.
Maar jah..theoretisch is het wel snel maar het blijft techniek. Maar ik zal vant weekend ook even naar mijn GFB DV+ kijken of het niet daarmee te maken heeft. Maar die zit er al hele tijd in.

@Carnaval.. Jullie komen ook niet uit Brabant natuurlijk... Hier is het echt 5 dagen volle bak, onderweg, in de winkels, in de stad.. Ik ben 2 avonden geweest en alle dagen overdag, kost wat en behoorlijk brak maargoed, was wel erg gezellig. Lize en de kinderen van onze vrienden groeien daar ook gewoon mee op. En nee, het lam zuipen en vervelend doen, dat slaat nergens op natuurlijk!

Ik zie de nieuwe Astra nu wel regelmatig rijden, ik moet zeggen, ik ben niet direct fan.de 308 vind ik mooier.

@Rob, hopelijk valt het mee :(

Stil hier... :(
Iedereen op het Astra-forum?
Prettig weekend alvast aan de stamgasten (en de andere bezoekers van dit draadje).

50-jaar-geleden-reclame-voor-het-automodel-kadet-van-opel-januari-1970.jpg

We zijn er gewoon hoor! Overdag wel wat weinig ivm werk. Mijn nieuwe rol is onwijs leuk, maar ik moet ook oppassen dat ik niet 20 ballen tegelijk aan het hoog houden ben. Maar daarom dus ook overdag geen of nauwelijks forum.
Vorige week in Zuid Duitsland zag ik weer zo'n gele Astra hatchback. Wat een gaaf ding is dat zeg. Veel mooier dan die Peugeots hoor! :)

Ik meld mij hier ook maar even bij de Opel kenners; zijn er mensen hier bekend met de melding "Service ESP" en eventueel in combinatie met een motorstoringslampje? In mijn geval bij een Opel Adam 1.4 uit 2014. Hij rijdt verder overigens gewoon goed, niks op aan te merken (geen noodloop ofzo).

Mogguh,

Om maar eens positief te beginnen, gisteren weer eens in de Astra gereden. En ja, wat is dat toch een fijne auto zeg! In de Leaf ben ik echt wel van het doorrijden, op de één of andere manier rij ik in de Astra veel relaxter. Zal ook komen door de echt fijne stoelen, maar ook de combinatie motor/automaat vind ik fijn. Zeker als alles op temperatuur is schakelt de automaat mooi optijd op bij kalm rijden.....maar trap je dan toch een keer het gaspedaal wat dieper in zet hij ook snelle stappen vooruit. Tot op heden zijn we nog erg blij met de auto.

Wel grappig, nog eens opgezocht waar het max. koppel bij dit blok ligt, dat blijkt rond de 2.000 tpm te zijn. In tegenstelling tot de cabrio, die rond de 4.000 tpm zijn max. koppel heeft. Ergens voelt dat straks wel vreemd om met de caravan aan de haak de astra met 2.500 tpm de heuvel op te jagen. Dan moet hij immers de meeste kracht hebben.
We gaan het zien, maar denk dat ik hem heuvelop wel handmatig ff terugtik en ff in toeren jaag om wat meer "reserve" te hebben in de versnelling.

Pff, rij ik vanochtend (in het donker) naar het werk. Valt ineens 80% van mijn lichtopbrengst weg. De led-lampen hebben dus de geest nu echt gegeven.
2 weken geleden na de klacht zijn door de dealer de nieuwe led-lampen besteld en zou bericht krijgen als ze binnen zijn, maar niks gehoord. Net dus weer gebeld en krijg je te horen "ja meneer, moeilijk leverbaar....weet niet wanneer ze komen". Ongelovelijk, je hoort gewoon niks van ze......

Heb gezegd dat ik vandaag met de auto bij hen sta en ze maar zorgen dat er weer licht uit komt, dan maar weer tijdelijk halogeen erin.
"Ja meneer, het is druk....ik heb vandaag geen tijd". Ik heb de beste man een uur gegeven om iets te regelen, als ik dan niks van hem heb gehoord stap ik in de auto en rij naar de dealer. Zet de auto dan voor de showroom en ga niet weg voordat er licht uit komt of ik een andere auto heb. Bah, wat een rotvolk.

Wat een gesodemieter met die lampen zeg.

Wel grappig, nog eens opgezocht waar het max. koppel bij dit blok ligt, dat blijkt rond de 2.000 tpm te zijn. In tegenstelling tot de cabrio, die rond de 4.000 tpm zijn max. koppel heeft. Ergens voelt dat straks wel vreemd om met de caravan aan de haak de astra met 2.500 tpm de heuvel op te jagen. Dan moet hij immers de meeste kracht hebben.
We gaan het zien, maar denk dat ik hem heuvelop wel handmatig ff terugtik en ff in toeren jaag om wat meer "reserve" te hebben in de versnelling.

Boven de 2000 begint ie pas te trekken..daaronder gebeurt er niet zoveel dus denk wel dat je hem wat in de toeren moet jagen..

En verder onderschrijf ik gewoon ook wat een donders fijne auto het is. Vlot, lichtvoetig, lekker ruim maar ook een heerlijk snelwegcruiser..en ook als je flink doortrapt blijft ie nog best wel zuinig. Enorm goede value for money gewoon.

Ik zou de Leaf bij de werkgever laten staan en nog zo'n Astra kopen :T

@AJ: Service ESP is wel een bijzondere, ik ken 'm niet.

Na de autobrand ben ik wat bang voor het motorstoringslampje, want dat was de enige keer dat ik dat ding zag bij de Focus...

AJ Schuurmans zei:
Ik meld mij hier ook maar even bij de Opel kenners; zijn er mensen hier bekend met de melding "Service ESP" en eventueel in combinatie met een motorstoringslampje? In mijn geval bij een Opel Adam 1.4 uit 2014. Hij rijdt verder overigens gewoon goed, niks op aan te merken (geen noodloop ofzo).

ESP of EPC?
Eerste heeft te maken met je stabiliteitscontrole, het tweede staat voor electronic powertrain control. Dat tweede matched wat mij betreft wat beter met een motorstoringslampje.
Verder kan het van alles zijn, als de storing blijft zou ik het toch even laten uitlezen bij een garage.

@ Ruud, fijn antwoord dat ze het druk hebben. Geen verlichting lijkt mij toch echt iets waar ze prioriteit aan moeten geven. Nu worden de dagen al rap langer, maar er zijn nog zat momenten waarop goed dimlicht hard nodig is.

Vwb max koppel en rijden met de caravan. Ondanks dat het max koppel er bij 2000 rpm in komt weet ik niet of dat in een iets heuvelachtiger landschap de juiste manier van rijden is, misschien dan toch een versnelling lager aanhouden om de boel niet teveel belasten.

Overigens vind ik 2000rpm best wel laat, maar herken het wel van mijn Astra destijds. Die moest altijd even een beetje op gang komen en dan was het een heerlijk vlotte auto.

Het toegenomen vermogen in de nieuwe auto vergt bij ons nog wat gewenning, in positieve zin.
Ik merk dat ik op bepaalde stukken, waar ik veel rijdt en voorheen altijd x seconden y gas gaf dat ik nu met dezelfde manier van rijden zomaar 15 km/u harder rijdt.

Even inhalen op een 80 weg ging met de vorige ook met gemak, met de huidige auto schakelt de auto een versnelling minder terug en rijdt je met eenzelfde inhaalactie zomaar een rijbewijs gevaarlijke snelheid. Vriendinlief kwam gisteren met eenzelfde verhaal thuis.
Ach ja, first world problems :T

Verder alleen nog maar kleine stukjes gereden, met een week of twee staat de eerste lange rit gepland. Ik zie er wel naar uit.
Ook wel benieuwd hoe de stoelen bevallen, ondanks dat in zowel de vorige als deze auto sportstoelen zaten zijn die in de huidige toch echt wel een stuk anders. Heb niet het idee dat het tegen gaat vallen, maar zoiets weet je pas na een lange rit.

In de Focus kwamen we er destijds ook pas na weken achter dat we de stoelen op een lange rit (2,5+ uur rijden) niet prettig vonden. Verkoper van mijn auto gaf aan dat de vorige eigenaar de auto al binnen een week weer had ingeruild. Hij kwam uit een 5-serie met comfortstoelen en vond de sportstoelen in een 3-serie zwaar tegenvallen :D

B Real zei:
ESP of EPC?
Eerste heeft te maken met je stabiliteitscontrole, het tweede staat voor electronic powertrain control. Dat tweede matched wat mij betreft wat beter met een motorstoringslampje.
Verder kan het van alles zijn, als de storing blijft zou ik het toch even laten uitlezen bij een garage.

Het betreft echt de melding "Service ESP" (dus van het elektronisch StabiliteitsProgramma). De laatste dagen in combinatie met het motorstoringslampje.

Hij is al een keer uitgelezen en geeft de foutcode P0171 "arm mengsel", en schijnt - waarschijnlijk - samen te hangen met valse lucht ergens. Kan vele oorzaken hebben.

Ik zou de Leaf bij de werkgever laten staan en nog zo'n Astra kopen
Haha, heb hem een Hybrid ST voorgesteld maar hij wilde niet :cry:

Nou, om een lang verhaal kort te maken. Na een heel indringend gesprek met de garage sturen ze vandaag nog een monteur langs die op mijn werklocatie de led-lampen gaat wisselen tegen halogeen exemplaren gezien de LED's nog niet binnen zijn. Als ze naar verwachting over een week alsnog geleverd worden komen ze nog een x langs om de lampen te wisselen. Ben benieuwd of de monteur werkelijk komt.

@ Richard: Ik ben niet zo thuis in BMW's, maar hoe groot is de vermogenssprong?

AJ Schuurmans zei:
B Real zei:
ESP of EPC?

Het betreft echt de melding "Service ESP" (dus van het elektronisch StabiliteitsProgramma). De laatste dagen in combinatie met het motorstoringslampje.

Hij is al een keer uitgelezen en geeft de foutcode P0171 "arm mengsel", en schijnt - waarschijnlijk - samen te hangen met valse lucht ergens. Kan vele oorzaken hebben.

ESP en TC word vaak uit geschakeld indien er een probleem is met de sensoren in de ABS of inderdaad gasklephuis. Vaak als je valse lucht heb krijg je ook vaak wel een storing op de luchtmassameter. Wat ik zou controleren is de slangen van carterventilatie, slangen van luchtfilterhuis-LMM-gasklep-motor. Oorzaak is vaak klein maar soms moeilijk te vinden

Wat een geklooit met die lampen zeg, ik zou gewoon halogeen er in zetten en klaar. Dan maar wat minder lichtopbrengst. Je moet er wel gewoon 100% op kunnen vertrouwen. zeker met de huidige moderne auto's zijn aftermarket elektronica vaak gezeur. Misschien ligt het ook wel aan de lampen zelf maar je zit er maar mooi mee. Laat ze maar een oplossing zoeken inderdaad.

Astra F zei:
Ik zou de Leaf bij de werkgever laten staan en nog zo'n Astra kopen
Haha, heb hem een Hybrid ST voorgesteld maar hij wilde niet :cry:

Nou, om een lang verhaal kort te maken. Na een heel indringend gesprek met de garage sturen ze vandaag nog een monteur langs die op mijn werklocatie de led-lampen gaat wisselen tegen halogeen exemplaren gezien de LED's nog niet binnen zijn. Als ze naar verwachting over een week alsnog geleverd worden komen ze nog een x langs om de lampen te wisselen. Ben benieuwd of de monteur werkelijk komt.

@ Richard: Ik ben niet zo thuis in BMW's, maar hoe groot is de vermogenssprong?

Toch een acceptabele oplossing wat jou verder niet veel tijd kost. Dat lampen een lange levertijd hebben kunnen zij ook weinig aan doen.
Heb je in het begin de halogeen verlichting wel geprobeerd? Toen ik destijds de **** kreeg met halogeen lampen vond ik de lichtopbrengst zeker niet tegenvallen. Natuurlijk een stap terug vanaf de Astra met Intelilux verlichting, maar echt goed genoeg.

Vermogen is van 184pk en 270Nm naar 258pk en 400Nm gegaan. Max koppel bij (ik dacht) 1600rpm.

AsconaGT zei:
AJ Schuurmans zei:
B Real zei:
ESP en TC word vaak uit geschakeld indien er een probleem is met de sensoren in de ABS of inderdaad gasklephuis. Vaak als je valse lucht heb krijg je ook vaak wel een storing op de luchtmassameter. Wat ik zou controleren is de slangen van carterventilatie, slangen van luchtfilterhuis-LMM-gasklep-motor. Oorzaak is vaak klein maar soms moeilijk te vinden

Bedankt voor je advies. Ik denk zelf ook aan valse lucht. Het schijnt ook vaak een ontluchtingsklep te zijn ofzo.

Hoe dan ook, ik hoop dat ze snel de juiste oorzaak weten te achterhalen zodat ik niet 3 keer hoef terug te komen voor hetzelfde probleem.

Verder zeer tevreden met de Adam. Rijdt erg lekker!

Wat een geklooit met die lampen zeg, ik zou gewoon halogeen er in zetten en klaar. Dan maar wat minder lichtopbrengst. Je moet er wel gewoon 100% op kunnen vertrouwen. zeker met de huidige moderne auto's zijn aftermarket elektronica vaak gezeur. Misschien ligt het ook wel aan de lampen zelf maar je zit er maar mooi mee. Laat ze maar een oplossing zoeken inderdaad.
Ik heb de Led-lampen natuurlijk niet voor niks genomen, net als het Matrix in de Astra. Ik vind het heldere LED-licht echt wel een toegevoegde waarde, en gezien ik toch veel in het donker rij is het voor mij wel belangrijk. En klopt, aftermarket is nooit de beste oplossing. Dat de lampen dan nu na 1,5 jaar alweer kapot zijn vind ik ook vroeg.....maarjah, het zei zo.

Dat het niet op voorraad is kan ik me ook voorstellen, maar dan was het netjes geweest als ze mij gebeld hadden. Licht is immers wel een cruciaal iets.
Noujah, de halogeens zitten er nu in....dus dat is in ieder geval netjes opgelost. Ben nu benieuwd hoe lang de led's op zich laten wachten. Hopelijk ben ik dan weer 1,5 jaar onder de pannen.

Vermogen is van 184pk en 270Nm naar 258pk en 400Nm gegaan. Max koppel bij (ik dacht) 1600rpm.
Oe. Das wel een hele lekkere upgrade :cool:

Het is gelukt om in te loggen ! :)

Ik las wat over een verschuiving van die forum naar FB. Ik ben daar ook wel aanwezig ( tegenwoordig ook op het Astra-K forum ) maar we hebben hier met een (afnemend) aantal deelnemers toch een mooie historie. Het zou jammer zijn als we zouden stoppen. Ook al ben ik niet de meest fanatieke deelnemer.

Vanwege een drukke werk- én privé agenda maar toch. Net als van auto verander ik ook nog wel eens van werkgever. Sinds een paar weken weer actief bij een nieuwe werkgever.
Om die reden ook de Astra-K diesel aangeschaft. Naast woon-werk heb ik ook regelmatig te maken met een toename van het aantal dienstreizen. Soms tot wel 320 km per dag .

Woon-werk doe ik met de Insignia. Dienstreizen met de Astra. De laatste bevalt best wel weer goed ! De 136 PK diesel trekt er vrolijk op los en de Innovation + uitvoering bevalt prima :)

Ah, weer van werkgever geswitcht? Ik hou het niet meer bij, je switcht net zo snel van werkgever als auto tegenwoordig ;) ;)

De auto en banen cv van Hans is inmiddels oneindig...:) Als je maar niet zo'n lijst hebt met je partners..:):)

Wel grappig dat we nu al vier astra k rijders hebben hier..:)

rjthefrisian zei:
De auto en banen cv van Hans is inmiddels oneindig...:) Als je maar niet zo'n lijst hebt met je partners..:):)

/quote]

Ik ben, toegegeven, nogal wispelturig maar met partners is dat anders, dan ben ik enorm trouw :)

Terug
Bovenaan