Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Dikke BMW! Kriebelt hier ook wel om een dikkere aan te schaffen maar 40k voor een auto wordt me wel wat te gortig.
Heerlijk om weer vakantieplannen te maken. Hier gaan we van de zomer met de sleurhut naar Normandië. Hopelijk kunnen we van te voren ook nog een paar keer er tussenuit.

Hotdog zei:
@Richard, gaan de tipjes wel over de BMW?
Niet toevallig over de auto van E?

Jazeker! De C1 blijft lekker. Zoals vaker gezegd wordt autorijden niet goedkoper dan dat. Kan er meer bij de andere auto :D

@ Marc, je zit in de richting. Die 4 serie is qua kleur echt mooi, maar qua opties wel minder dan die van mij. Geen stap vooruit dus. Ik zou ook niet snel dezelfde auto kopen, wellicht als het een facelift model zou zij. Echter heb ik al een LCI.

Een van de auto’s heeft in elk geval de juiste kleur, nu de juiste motorisering nog ;)

@ Vakantie, mooie plannen mannen (y)
Denk dat wij dit weekend ook de knoop doorhakken.

Ik gok op een Portimao blauwe 318i met 156 pk. Vlot zat voor dagelijks gebruik en tegenwoordig weer een 2 liter viercilinder. Jammer van het lage trekgewicht.

Nee..kan me echt niet voorstellen dat richard terug gaat naar 156 pk..het moet ook wel echt iets bijzonders zijn om zijn huidige 4 serie in te ruilen..:)

rjthefrisian zei:
Nee..kan me echt niet voorstellen dat richard terug gaat naar 156 pk..het moet ook wel echt iets bijzonders zijn om zijn huidige 4 serie in te ruilen..:)

Moet bijna wel toch? Hij gaf aan dat niet meer pk is dan hij nu heeft, daarom dacht ik dus dat het gewoon dezelfde motor met 184 pk moest zijn maar dat lijkt nu niet te kloppen, dan blijft toch alleen de 156 pk over toch?

Deze?

318i

bmw-3-serie-touring-318i-executive-m-sport-automaat-sportstoelen-led-live-cockpit-professional-sport-s.jpg

bmw-3-serie-touring-318i-executive-m-sport-automaat-sportstoelen-led-live-cockpit-professional-sport-s.jpg

Ik snap de verwarring maar onderstaande opmerking ging over de OPC waar Joost het over had.

B Real zei:
Tipje van de sluier dan nog maar. De nieuwe doet het behalve qua vermogen op alle onderdelen beter :)

De 318 is bij BMW inmiddels weer een vier cilinder en is denk ik qua vermogen best oké, maar dat is het niet geworden.

B Real zei:
Ik snap de verwarring maar onderstaande opmerking ging over de OPC waar Joost het over had.

B Real zei:
Tipje van de sluier dan nog maar. De nieuwe doet het behalve qua vermogen op alle onderdelen beter :)

De 318 is bij BMW inmiddels weer een vier cilinder en is denk ik qua vermogen best oké, maar dat is het niet geworden.

Ik snap er nu echt serieus niks meer van :)

Ik heb nergens gezegd dat de nieuwe minder vermogen heeft dan de huidige.

AsconaGT zei:
Meeste Arden Blue's OPC's zijn dan ook behoorlijk op leeftijd aan het raken.

Zo'n oude Insignia OPC is wel geinig met 325PK, maar ook behoorlijk zwaar (1853 kilo ! ). Als je dan naar de prestaties kijk van de automaat; 6.6 seconden naar de 100. Is echt niet slecht maar ook niet spectaculair. Mijn mercedes wat een stuk vlotter. En denk dat met 1 op 8 gemiddeld het wel op houd.

Vind ze nog wel gaaf om te zien (y) en respect voor die gene die hem dagelijks rijd en netjes houd

De nieuwe doet alles beter dan bovenstaand, behalve qua vermogen. De nieuwe heeft wel meer vermogen dan de 4GC.
Volgens Berry kun je beter verschillend interpreteren, maar wij vinden het beter :)

Aanstaande vrijdag haal ik hem op. Dan komt er een foto op FB, niet hier want dat vind ik te omslachtig :)

Van die J144BX (donkerblauwe 520) is de advertentie niet meer online. Ik snap dat wel. Erg mooi ding. Vrijdag zien we er een fotootje van denk ik!

@Richard Mijn vermoeden voor een nieuwe auto met of evenveel of met minder vermogen kwam door jouw onderstaande opmerking :

Ik ging er hier vanuit dat je de nieuwe auto vergeleek met je huidige auto ;)

Total Loss zei:
@Richard Mijn vermoeden voor een nieuwe auto met of evenveel of met minder vermogen kwam door jouw onderstaande opmerking :

Ik ging er hier vanuit dat je de nieuwe auto vergeleek met je huidige auto ;)

Dat was als reactie op Joost, waarin hij het over een OPC met 325pk had en daarop maakte ik de vergelijking.

De nieuwe wordt geen 5-serie, dat komt nog wel een keer. Het is een 330i geworden :)

Total Loss zei:
Gefeliciteerd Richard (y)
Toch nog een redelijk snelle switch, je gaat toch niet net als Hans tig x van auto wisselen? :)

Ik heb geen planning, maar nu ik niet meer lease heb ik zelf in de hand wanneer ik een andere auto wil.

De 4GC kwam op een leeftijd/km stand waarvan ik dacht dat de waarde van de auto nog goed was, dus maar eens voorzichtig om mij heen gekeken wat er te koop was.

Ik had geen haast, maar als er dan iets te koop komt kan het vlot gaan.

Gefeliciteerd met de nieuwe Bimmer! Een Touring van het nieuwe model neem ik aan. In het prachtige Portimao blauw?
Hoeveel heeft de 4GC inmiddels gelopen?

Ik zit eens wat 330's op te zoeken, maar dat spul is aardig aan de prijs!
Zat gisteren ook te kijken wat ooit de Golf op mag volgen. Dan kom ik toch weer uit in de eigen groep, een kurkumagele Arteon bijvoorbeeld. Al is een facelift Passat Variant GTE ook wel fijn en niet eens heel duur. BMW vind ik altijd top, maar de prijs schrikt me af en het gebrek aan kleurtjes ook helaas. Daarnaast missen soms ineens vrij gangbare opties, dus je moet echt goed opletten.

Prijzen zijn belachelijk als ik zie waar ik straks drie jaar geleden mijn BMW voor kocht. Die worden nog voor zelfde geld verkocht nu maar bij inruil vang ik natuurlijk een stuk minder. Een leuke 320i Touring van het nieuwe model kost minimaal 40k. En dan staat er ook nog eens minimaal 50k op de teller en ga ik er een jaar of misschien twee op vooruit. Staat bij mij net 70k op dus kost vooral veel geld terwijl ik er niet zo veel mee op schiet.
Een Arteon vind ik ook wel interessant. Zijn een stukje voordeliger en als 20 TSI een lekkere vlotte auto die de caravan ook goed kan trekken.
Ondanks dat ik dagelijks wel even kijk op gaspedaal merk ik dat ik er niet zoveel geld meer voorover heb om wat nieuwers te gaan rijden. Dan sluit ik hem weer af en denk ik, ik ben hartstikke gek. Maar goed, kijken blijft leuk hoor.

Sorry..maar bedragen van 45k voor een auto gaan toch meer nergens over...nee bmws zijn leuk maar kosten klauwen met geld...

Maar gefeliciteerd Richard..330 zal wel fenomenaal rijden....maar jah..is het nodig in NL..:)

De 4GC kwam op een leeftijd/km stand waarvan ik dacht dat de waarde van de auto nog goed was, dus maar eens voorzichtig om mij heen gekeken wat er te koop was.

Toch snap ik het niet helemaal. De 4gc is toch een heerlijke auto? Die doe je toch niet zo snel weg alleen om de km stand? Wat was je drive om toch voor wat anders te gaan?

En aan de rest. Geniet gewoon van wat je hebt en laat die onrust achterwege..ik geniet nog steeds van de astra en heb totaal niet de behoefte om naar wat anders te kijken...:p

Daarom spreid ik het toevoegen van accessoires ook wat. Dan geniet je gewoon langer van je auto...alles went zo snel.
Nu getuned, later nog eens een mooie set 19 inch, misschien nog eens een doppelauspuff...

Gefeliciteerd Richard, erg tof dat je een 'droomauto' hebt gevonden.
Ben benieuwd naar de plaatjes!

maar jah..is het nodig in NL
Nee joh, maar dat is toch ook niet altijd doorslaggevend? :D
Ben blij dat ik me dat niet bij elke aankoop afvraag.

Bijvoorbeeld net deze week een kroonluchter gekocht voor in de hal; totaal niet nodig, maar wel mooi :cool:

Kristian2 zei:
Gefeliciteerd met de nieuwe Bimmer! Een Touring van het nieuwe model neem ik aan. In het prachtige Portimao blauw?
Hoeveel heeft de 4GC inmiddels gelopen?

Klopt en ongeveer 125.000km. Ik denk dat de waarde na de 140.000km relatief vlot af gaat nemen icm de leeftijd.

Kristian2 zei:
En dan staat er ook nog eens minimaal 50k op de teller en ga ik er een jaar of misschien twee op vooruit. Staat bij mij net 70k op dus kost vooral veel geld terwijl ik er niet zo veel mee op schiet.

Een van de redenen waarom ik toch geen 5-serie gekocht heb, is omdat ik dan praktisch hetzelfde dashboard heb en het multimediasysteem ook niet heel erg verschilt. De nieuwere modellen zijn wel echt anders, maar vallen buiten budget.
De nieuwe 3 is wel echt heel erg anders dan de vorige generatie qua interieur, multimedia, qua rijden. Kost al met al wel geld, maar houdt ook relatief goed zijn waarde. De afschrijving van de 4GC viel mij niet tegen in elk geval.

Toch snap ik het niet helemaal. De 4gc is toch een heerlijke auto? Die doe je toch niet zo snel weg alleen om de km stand? Wat was je drive om toch voor wat anders te gaan?

Klopt, is en blijft een heerlijke auto. Niets mis mee. Ik heb hem wel weg gedaan omdat ik van mening ben dat de prijs nu nog goed is en dat is gebleken. De nieuwe is ook weer duurder, dus geld kost het altijd.
Verder geen specifieke drive. Had geen haast, maar zoals gezegd kan ik nu wisselen wanneer ik wil.

Bij deze klopte het plaatje en dus is het snel gegaan.

En aan de rest. Geniet gewoon van wat je hebt en laat die onrust achterwege..

Geen onrust gehad hoor. Alles kon, niets hoefde. Genieten van wat je hebt of genieten nu het kan?
De afgelopen jaren ben ik tot het besef gekomen dat dat laatste mij ook best wat waard is. En nee, geluk zit niet in een auto ;)

@ allen, dank voor de felicitaties. Ik ben er blij mee en ga er van genieten de komende tijd (y)

g21-in-portimao-blue_01.jpg

Die is wel heel vet hoor. Mijn overbuurman heeft ook een g21 330i maar dan in het zwart. Ik heb er bij BMW in Munchen ingezeten toen ie net uit was. Riep toen altijd dat ik die nog eens wilde hebben. Zal hier alleen nog heel wat jaartjes duren voordat ik hem kan betalen..:)

Maar toch een SW..toch wel prettig he..(y)

Geen onrust gehad hoor. Alles kon, niets hoefde. Genieten van wat je hebt of genieten nu het kan?
De afgelopen jaren ben ik tot het besef gekomen dat dat laatste mij ook best wat waard is. En nee, geluk zit niet in een auto

Die onrust was meer richting barri en kristian bedoeld..:) Die rijden net wat nieuws en u alweer naar wat anders aan het koekeloeren..;)

Pfoeh..hier lijken we eindelijk alle grieperigheid weer achter de rug te hebben. Ik kreeg zaterdagavond nog een tik en ben al rillend om 21.00 op bed gegaan maar volgende dag ging het wel weer. Nog wel erg moe, futloos en last van de luchtwegen maar de kids zijn weer naar school en de opvang.
Dochter- en zoonlief hebben haast een week koorts gehad.

Maar toch een SW..toch wel prettig he..thumbs up

Deze opmerking ga ik vast van meer mensen krijgen. Inmiddels mag bekend zijn dat een station qua ruimte overrated is in mijn ogen. Handig en praktisch absoluut, noodzakelijk voor ons in elk geval zeker niet.
Ik nodig iedereen ook altijd van harte uit om even de kofferbak van de 4GC te bekijken, de meeste mensen snappen het dan direct wel. Daar zit echt een bak ruimte in.

Toen mijn vader, die mee ging kijken, de kofferbak opende van de 3 vroeg hij zich hardop af of deze wel groter was dan de 4GC. Ik heb het niet nagemeten, maar veel zal het niet schelen. Ja als je hem volstouwt tot aan het dak gaat er vast meer in, maar dat doen we niet.
En ja, in een station heb je een rolscherm waardoor je net wat meer ruimte hebt. In de 4GC pak je de "hoedenplank" eruit en heb je ook net wat meer speling qua ruimte.

In de 4GC heb je nog best een grote opbergbak onder de kofferbak vloer. Ik heb al gezien dat deze in de 3 een heel stuk minder diep is, dus misschien dat het verschil per saldo wel nihil is. Een 3 Touring is, vergeleken met soortgenoten, ook absoluut geen ruimte wonder volgens mij.

Voor de mensen die gelijk het aantal liters op gaan zoeken, de praktische bruikbaarheid in de praktijk is toch iets anders dan de papieren cijfers ;)

Een sedan vind ik qua kofferbak dan weer onhandiger, met name door de opening. Plus dat ik een sedan doorgaans ook gewoon minder mooi vind. De nieuwe 4GC vind ik (denk ik) niet mooier dan een 3-serie, plus dat die vast ook nog wat boven budget zijn want ze zijn wat nieuwer volgens mij.

Dan blijft in mijn geval alleen een station over.

Total Loss zei:
Doe mij trouwens deze maar.
Die kleur, wow :eek:

Zo'n afschuwelijke en overgedimensioneerde grille; neen, zo'n afschuwelijk ding komt hier niet op de oprit.

rjthefrisian zei:
Die onrust was meer richting barri en kristian bedoeld..:) Die rijden net wat nieuws en u alweer naar wat anders aan het koekeloeren..;)

Herken die onrust...
Nu er weer een roadster op de oprit staat, is de "open" C70 niet echt noodzakelijk.
Dus kijkt mevrouw al voorzichtig naar een Abarth (haar 500 maar dan wel eentje met extra-pit) of een CX-3/CX-5 met automaat.

Deze opmerking ga ik vast van meer mensen krijgen. Inmiddels mag bekend zijn dat een station qua ruimte overrated is in mijn ogen. Handig en praktisch absoluut, noodzakelijk voor ons in elk geval zeker niet.
Ik nodig iedereen ook altijd van harte uit om even de kofferbak van de 4GC te bekijken, de meeste mensen snappen het dan direct wel. Daar zit echt een bak ruimte in.

haha..je pleidooi is duidelijk maar vroeg of laat zul je toch overtuigd raken..;) zeker als jullie straks ook nog een flinke hond krijgen..;)
De 4GC zal vast ook ruimte zat hebben maar een ST is gewoon veel handiger..:)

Ik heb me voor mijn doen al best lang ingehouden. In mei alweer 3 jaar in bezit. Zolang heeft B Real het dacht ik niet volgehouden.;)

Mogguh,

Dat is weer een leuke wending in de lijst met auto's die je in het bezit hebt/had Richard. Daar ga je vast weer van genieten!

En aan de rest. Geniet gewoon van wat je hebt en laat die onrust achterwege..ik geniet nog steeds van de astra en heb totaal niet de behoefte om naar wat anders te kijken...
Ik herken die gedachte wel Rob. Het zou mij zelf ook teveel "belasten" om continu te willen zoeken naar auto's, en als je wat ziet de overweging of je hem gaat/wilt/kunt kopen en dat je ook wat moet inruilen.

Denk dat er echter wel een verschil zit tussen ongedwongen rondkijken en binnen een termijn wat willen vinden. Dat eerste is lekker vrijblijvend.

Pff, toch een beetje frustratie hier. Vorige week de Leaf voor een onderhoudsbeurt naar de (merk)dealer gebracht.
To do's:
- Ramen openen moeilijk/met piepend geluid
- Spiegels klappen nauwelijks meer in/uit
- Kofferbakmat vastzetten
- Normaal onderhoud
- Lampen controleren. Heb het idee dat bij de LED-lampen (alweer) aan hun einde zijn. Ik mis soms verlichting in een deel van het lichtveld van de linker koplamp.

Nou, auto weggebracht en na 1,5 gaat de telefoon. Nou meneer, de ramen piepen wel wat en de spiegels klappen wat moeilijk in maar dat komt door de kou.
Beste monteur uitgelegd dat het vorig jaar ook koud was en alles toen functioneerde. Na wat gemor hem toch vriendelijk gevraagd er met zijn kennis en kunde er "iets" aan te doen. Nou, gelukkig is dat gelukt....het werkt.

Dus tevree in de auto gestapt. Kom ik thuis, zie ik dat de binnenbekleding van de achterklep vol vieze zwarte vlekken zit en nog half los hangt. Ook rammelt er wat.
Dat deel is los geweest om de kentekenplaatverlichting te vervangen.... Noujah, vlekje poets ik wel weg en dat ie los is gegaan kan natuurlijk onderweg ook zijn gebeurd (hoewel ik over een vlakke weg reed...maargoed).
Stap ik vrijdagavond in de auto, weer een heel deel van de verlichting weg. Is dus helemaal niks aan gedaan. :(

Echt, wat een waardeloze dealer is dat zeg. Helaas elk jaar weer negatieve ervaringen, maar ben er wat aan gebonden ivm Nissan Assistence. Da's wel handig voor het geval de accu eens plat is en ik weggesleept moet worden, of in geval van een lekke band.

Tjemig..wat een gezeik steeds om uberhaupt op dit forum te komen zeg.....

Ik herken die gedachte wel Rob. Het zou mij zelf ook teveel "belasten" om continu te willen zoeken naar auto's, en als je wat ziet de overweging of je hem gaat/wilt/kunt kopen en dat je ook wat moet inruilen.

Denk dat er echter wel een verschil zit tussen ongedwongen rondkijken en binnen een termijn wat willen vinden. Dat eerste is lekker vrijblijvend.

Ja dat is ook zo..maar als ik ga rondkijken dan gaat het ook kriebelen.. Houdt me er bewust van weg. Net als puppies kijken..hartstikke leuk maar als je er een ziet ben je verkocht..;)

Nou, auto weggebracht en na 1,5 gaat de telefoon. Nou meneer, de ramen piepen wel wat en de spiegels klappen wat moeilijk in maar dat komt door de kou.
Beste monteur uitgelegd dat het vorig jaar ook koud was en alles toen functioneerde. Na wat gemor hem toch vriendelijk gevraagd er met zijn kennis en kunde er "iets" aan te doen. Nou, gelukkig is dat gelukt....het werkt.

Kon je er zelf niet gewoon wat WD 40 tussen spuiten...;) Werkt bij ons thuis altijd prima als de deuren, handvaten of kofferklep gaan piepen..;)

Lampen controleren. Heb het idee dat bij de LED-lampen (alweer) aan hun einde zijn. Ik mis soms verlichting in een deel van het lichtveld van de linker koplamp.

Die had je er toch aftermarket in laten zetten? Gaat dat wel goed dan? Led lampen horen niet zo snel kapot te gaan. Kunnen ze hun warmte wel goed kwijt?

Ik heb me voor mijn doen al best lang ingehouden. In mei alweer 3 jaar in bezit. Zolang heeft B Real het dacht ik niet volgehouden.

Ruim 1,5 jaar. Is inderdaad niet zo heel lang.

Dat is weer een leuke wending in de lijst met auto's die je in het bezit hebt/had Richard. Daar ga je vast weer van genieten!

Het lijstje groeit inmiddels gestaag inderdaad. Dit is auto nummer 9 in een jaar of 15. Enkele auto's waren voorloopauto's en heb ik dus maar een paar maanden gehad. Nu pas voor de tweede keer een auto van hetzelfde merk. Heb 2x een Ford gehad, waarvan de 1e een voorloopauto was waarin ik geen keuze had.

@ Ruud, is er geen andere Nissan dealer in de nabije omgeving te vinden?
Lijkt mij vooral een personeel/service probleem en dat is bij een andere garage vast beter ;)

Net als puppies kijken.

Ik zie zowat wekelijks wel een adoptiehondje / sukkelaar die ik gerust zou willen opvangen.
Plaats zat in de tuin.
Maar je kan ze nu eenmaal niet allemaal redden; ik heb er al 3 en daar moet ik me toe beperken!!!

Zeg dat... tig keer inloggen, dan werken de pagina's niet, foutmelding. Op de telefoon lijkt het zelfs nog erger te zijn... knap dat er dan zo'n grote lijst van 'bots' wel in de online gebruikers staan; voor bots blijkbaar makkelijker om in te loggen :) (of zijn het geen bots, staan in elk geval veel cijfertjes achter de naam)

Het lijstje groeit inmiddels gestaag inderdaad. Dit is auto nummer 9 in een jaar of 15. Enkele auto's waren voorloopauto's en heb ik dus maar een paar maanden gehad. Nu pas voor de tweede keer een auto van hetzelfde merk. Heb 2x een Ford gehad, waarvan de 1e een voorloopauto was waarin ik geen keuze had.
Hier geen leaseauto's gehad maar sinds mijn eerste auto zit ik nu op nummer 6; ook niet slecht :T

@ Ruud: Lijkt me ook ontzettend irritant zo'n dealer. Je hoort wel vaker autobedrijven die totaal niet willen meedenken in zaken; 'computer says no'-mentaliteit. Bah.
Maar dan ook nog de auto vies maken, dat is voor mij wel een flinke afknapper. Ook gehad met de V40 bij een garage; stoelverwarming gefixt, maar daarna wel zwarte vegen over de lichtgekleurde delen. Eens maar niet weer ;)

@Astra F: Ik meld me in zo'n situatie bij de directie of importeur met een officiële klacht. Als het management niet op de hoogte wordt gebracht van dit prutswerk kunnen ze er ook niet op bijsturen. Importeurs zijn nogal gevoelig voor dit soort imagoschades..... (wel leuke praat voor bij de verjaardagborrel en je weet: Imago komt te voet en gaat te paard)

Eens :cry:

Kon je er zelf niet gewoon wat WD 40 tussen spuiten...
Haha cker wel, dat was niet de moeite. Mijn hele portier zat na een regenbui onder de vette aanslag.
Helaas hielp het maar iets, er kwam weer beweging in maar het ging heel moeizaam. Dan is een onderhoudsbeurt het moment om er wat aan te laten doen.

Die had je er toch aftermarket in laten zetten? Gaat dat wel goed dan? Led lampen horen niet zo snel kapot te gaan. Kunnen ze hun warmte wel goed kwijt?
Jeps, de led units waren destijds op deze intro-uitvoering niet leverbaar. :( Helaas nu al het 3e setje lampen wat er in komt in 4 jaar tijd, vind ik ook erg snel zeker als je na gaat dat ik veel km. rij met enkel dagrijverlichting. Maarjah.....aftermarket dus geen aanspraak. Nu kan ik me er ook niet heel druk om maken, de factuur gaat aan mij voorbij o_O

Jeps, wederom gezeur met de dealer. Noujah, als volgende auto gewoon een ander merk auto zoeken. Dan ben ik hier weg.
Gelukkig schijnt de zon vandaag :cool:

Het heeft even geduurd, maar ook op m'n telefoon werkt de site weer.
Zoals gezegd zijn we dus niet naar Tenerife. Wel zijn we een nachtje naar Münster geweest. Leuke stad!

@Rob: kijken naar wat anders is altijd leuk! Maar de Golf bevalt nog prima. Zelfs als ik de Focus nog had, was ik nog niet toe aan wat anders. Maar het kijken blijft zo leuk! Denk dat ik nu toch voor een setje 18 inch ga en twijfel nog wat over een goede ebike. Werk is 30km, maar op een lekkere zomerdag kan dat op een ebike ook lekker zijn. Ben één keer op de fiets gegaan vorig jaar.

@Ruud: wat een gedoe met die dealer, balen zeg. Maar er zijn toch meer dealers van dat merk? Ik zou er echt weg gaan.

Peter, ik zag hier op het forum een 500X cabrio (dus met roldakje) langskomen, is dat niet iets voor jullie?

Drukke dagen achter de rug, afgelopen 2 dagen in duitsland bij een energiecentrale met problemen. Met een Skoda Kodiaq 1.5 DSG redelijk wat kilometers gemaakt. Had er al eerder in gereden maar het is wel leuk om de verschillen met de insignia te zien waarvan sommige echt opvallend

zo is de Kodiaq een stuk groter/hoger dan een insignia en heeft hij 'maar' 150PK, hij voelt veel kwieker en de automaat is zoveel beter bij de les en heeft er veel zin in. Op hogere snelheden legt hij het af tegen de Insignia met 200PK maar gewoon in dagelijks verkeer voelt de Kodiaq veel vlotter. Achteruitrij camera is ook grafisch beter en in totaliteit gewoon een prima reisgezelschap. Wel veel geluid als je boven de 140 km/h komt (staat ook op 20" winterbanden). stoelen zitten goed. Het is een luxe uitvoering maar niet zo luxe als de Insignia. Ik zou niet willen ruilen maar de motor/bak combinatie zou ik wel in mijn auto willen hebben.

Zoals gezegd zijn we dus niet naar Tenerife. Wel zijn we een nachtje naar Münster geweest. Leuke stad!

leuke stad inderdaad, meestal kom ik er 1x per jaar wel. Het is vanuit ons ook niet super ver rijden en zelfs met de trein is het goed en goedkoop te doen

Wel vervelende ervaringen met de garage telkens ruud. Ik zou er wel mee terug gaan. Is dat die bij mijn werk om de hoek? Of zitten er ook andere Nissan garages in de regio ?

Mooie auto richard zo'n 330i. dat is wel een 4 cilinder toch? Ik vind het voor nu wel even mooi geweest, geen auto wisselingen. Insignia bevalt nog goed en wil er nog wel even mee door rijden de komende paar jaar. De Audi A2 kom ik weinig aan toe door andere zaken maar die moet over 1,5 maand hoe dan ook de weg op, dus komende weken maar wat hobby avonden in plannen. Vind het wel leuk om er mee bezig te zijn namelijk. Maar de tijd... Gelukkig geen haast

Pittige dagen Joost! Ja qua motor en bak zijn de VAG's gewoon erg goed. Merk ik bij mijn astra ook..het gas reageert wat minder alert en het duurt allemaal wat langer om op stoom te komen. Onder de 2000 toeren gebeurt er gewon niet zoveel. Tunen heeft bij mij zeker geholpen en misschien kun je nog een GFB DV+ op je insignia zetten. Die heeft bij mij wel wat geholpen om het turbogat wat te verkleinen en wat alerter te zijn op het gas. Maar ach het is allemaal relatief. Verder is ie vlot zat en een stuk zuinig denk ik dan zo'n hoge grote zware Kodiak.

Werk is 30km, maar op een lekkere zomerdag kan dat op een ebike ook lekker zijn. Ben één keer op de fiets gegaan vorig jaar.

Das wel ver hoor..heb het toen ik in Leeuwarden werkte ook wel eventjes gedaan..ook 30 km enkele reis maar kost gewoon erg veel extra tijd..Nog vroeger weg, nog later thuis, douchen op het werk, enz. Was dan wel op de racefiets zonder ondersteuning. Nu met kids en de opvang is het helemaal geen optie meer.

Verder is ie vlot zat en een stuk zuinig denk ik dan zo'n hoge grote zware Kodiak.

1 op 10 gemiddeld gisteren, maar zaten ook wel wat vlotte stukken over de A31 bij. Maar boven de 160 begint de luchtverplaatsing en grote winterbanden wel een rol te spelen en niet prettig meer. Ook begint de vut er dan aardig uit te raken. Vind het bij de insignia ook niet storend hoor maar het voelde gewoon echt anders. zelfs nog beter dan de mercedes denk ik. Vermoed ook dat de traditionele 'oude' automaat in de insignia aardig roet in het eten gooit. De moderne 9 traps automaat en de 2.0 4 cilnider (en meer koppel onderin) van na de facelift schijnt op dat gebied echt wel beter te zijn, maar financieel buiten bereik.

@Rob: ja 30km kost je toch tussen een uur en anderhalf uur inderdaad. Op de gewone fiets ging ik heen 20kmu gemiddeld, terug zelfs 22! Was wel kapot daarna haha.
Douchen op werk kan, maar op een ebike hoeft dat niet. Gewoon ff een extra shirtje mee.
En dan max eens per week want het kost idd veel tijd.

@Joost: opvallend dat die aandrijflijn verfijnder is dan bij de Insignia.

Barri zei:
@Joost: opvallend dat die aandrijflijn verfijnder is dan bij de Insignia.

die combi ligt toch ook in jou golf ?

Ben wel blij dat het zonnetje er wat meer door komt en al stuk krachtiger is geworden. Als ik een keer tijd heb bij de Insignia het panoramadak even schoonmaken en opnieuw smeren + afwatering schoonmaken. En dashcam inbouwen. De Insignia past niet in de garage en met koud of donker weer heb ik er geen lol in. Kan wel naar een familielid die een garage heeft met brug, maar moet ik ook weer een stukje voor rijden. Dus laat het mooie weer maar snel komen :cool:

Mooie weer / warme winter en forse investeringen vorig jaar in muurisolatie/trippleglas en vloerverwarming in de woonkamer hebben er wel aan bij gedragen dat we een aanzienlijk bedrag terug krijgen van de energiemaatschappij ondanks de prijzen zijn gestegen. :D

Dus laat het mooie weer maar snel komen cool smiley

Volgens mij is dat er al. geniet er maar van want morgen is het weer verdwenen..:) Maar inderdaad heerlijk! Kom maar weer op met dat lekkere voorjaarsweer!

Mooie weer / warme winter en forse investeringen vorig jaar in muurisolatie/trippleglas en vloerverwarming in de woonkamer hebben er wel aan bij gedragen dat we een aanzienlijk bedrag terug krijgen van de energiemaatschappij ondanks de prijzen zijn gestegen.

Hier niks gedaan en ook 800 euro terug gekregen..gasverbruik was maar 750m3. We hebben de luchtverwarming graadje lager maar vooral de vreselijk zachte winter scheelde natuurlijk een hoop.

Het is wel een koe in de kont kijken maar ik ben toch blij dat ik geen winterbanden heb aangeschaft voor beide auto's..heb ze nog geen moment gemist..;)
Denk dat de Astra voor de vakantie nog wel nieuw setje zomers nodig heeft en dan komt er direct een lekker setje lichtmetaal onder. Gebruikt origineel setje is alleen erg duur voor de Astra omdat er erg weinig aanbod is.

Dapper Berry!
Voor mij is het ook 25km naar kantoor. Zou het zelfs op een elektrische fiets te lang vinden duren. Speedbike zou top zijn, maar zo'n ding is dan weer behoorlijk prijzig en dan nog zie ik het mijzelf niet vaak doen.
Dus dan op kantoordagen maar lekker in de auto en een podcast luisteren, anders kom ik daar ook niet doorheen :)

zo is de Kodiaq een stuk groter/hoger dan een insignia en heeft hij 'maar' 150PK, hij voelt veel kwieker en de automaat is zoveel beter bij de les en heeft er veel zin in.

Toen ik destijds opzoek was naar een lease auto heb ik ook de Leon met 1.4 TSI 150pk overwogen. Die auto voelde, ondanks hetzelfde vermogen als de Astra, ook een klap vlotter aan. Op papier ook sneller, in de praktijk merkbaar sneller en gewoon een stuk soepeler/feller op aan het gas. Ze doen bij VAG blijkbaar toch iets anders. Een versnellingsbak of zelfs automaat doet ook wel wat voor de beleving.

Al met al geen wereldschokkend verschil, maar wel merkbaar anders.

Vriend van mij heeft net een nieuwe Tiguan met 150pk DSG. Paar keer mee gereden en een prima blok voor die auto. Geen echte strepentrekker, maar vlot zat voor zo'n auto.

Mooie auto richard zo'n 330i. dat is wel een 4 cilinder toch?

Klopt, in de basis hetzelfde blok als ik nu ook heb maar inmiddels nog wat verder doorontwikkeld.

Winterbanden heb ik ook niet gemist op de Insignia. Achteraf inderdaad makkelijk praten :T

Ik heb nu 18, hier in het dorp rijd een zelfde insignia als ik hem maar dan zonder OPC line, halogeen lampen en gewoon een kaal ding, zelfde kleur ook maar wel met de optionele 20 inch wielen. Staat heel dik! Maar mijn 18 inch wielen zijn ook gewoon prima, vind het model ook mooi en de banden zijn als nieuw nog. Dus rij lekker door met de banden zoals ze zijn. Ga wel een keer voor naar achter wisselen zodat het een beetje gelijkmatig slijt. Met de kilometers die ik rijd zijn de achterbanden na 10 jaar nog lang niet op maar wel oud. Dus wil die ook een keer voor zetten zodat die wat harder gaan en dan later in 1 keer een nieuw setje banden kan halen van het zelfde merk, al zal dat ook dan nog zeker een jaar of 5-6 duren met mijn kilometers.

Jah die 20 inch zijn mooi maar vind de 20 inch GSI velgen ook mooi. Die kan je op de Astra ook in imitatie 19 inch krijgen. Erg fraai.
Maar bij de Insignia is er ook vrijwel geen origineel 19-inch toch? Moet je gelijk van 18 naar 20?

Toen ik naar de 20 inch velgen zocht, kwam net deze tegen..vrijwel nieuw en 50 mille maar wel lekker hoor met dat beige interieur.

original.webp

original.webp

link

Terug
Bovenaan