B Real
Kilometervreter
@ Ruud, volgens mij zijn daar ook apps voor. Heb je gelijk alles digitaal en is nog eenvoudiger.
Ik ken maar één verhaal over een controle. Klant van een collega krijg controle. Die moest toen in heel korte tijd zijn rittenadministratie op orde maken. Ging qua auto ook niet bepaald om een Opel Corsa. Collega vond het een wonder dat hij er mee weg kwam, de controle ging behoorlijk diep
@ Gebruik lease auto. Onze kleine man is erg bedreven in het rondscheuren op zijn loopfiets of in zijn skelter, hij komt echter nog niet met zijn hoofd boven het stuur van de auto uit (zittend althans)
Mijn vriendin reed er wel gewoon in zodra de auto vrij was. Terecht ook, want volgens het contract mocht dat gewoon. Volgens mij ook wel een keer van auto gewisseld omdat zij een lange rit had en ik maar een klein stukje hoefde qua werk. Grijs gebied wat mij betreft, maar kwam ook zelden voor.
Auto uitlenen aan anderen deed ik nooit, al heb ik die vraag gek genoeg af en toe wel gehad
Overigens is een zakelijke auto voor mij persoonlijk een must vanaf een bepaald aantal zakelijke kilometers. Ik reed voorheen zakelijk 30 á 35.000km zakelijk, dan nog 10 á 15.000 privé. Dan zijn de kosten qua brandstof, onderhoud en afschrijving best stevig. Dat zou ik privé niet willen dragen, ook niet met een mobiliteitsvergoeding. 1x een flinke tegenvaller qua onderhoud en het slaat flink negatief uit.
Ik ken maar één verhaal over een controle. Klant van een collega krijg controle. Die moest toen in heel korte tijd zijn rittenadministratie op orde maken. Ging qua auto ook niet bepaald om een Opel Corsa. Collega vond het een wonder dat hij er mee weg kwam, de controle ging behoorlijk diep
@ Gebruik lease auto. Onze kleine man is erg bedreven in het rondscheuren op zijn loopfiets of in zijn skelter, hij komt echter nog niet met zijn hoofd boven het stuur van de auto uit (zittend althans)
Mijn vriendin reed er wel gewoon in zodra de auto vrij was. Terecht ook, want volgens het contract mocht dat gewoon. Volgens mij ook wel een keer van auto gewisseld omdat zij een lange rit had en ik maar een klein stukje hoefde qua werk. Grijs gebied wat mij betreft, maar kwam ook zelden voor.
Auto uitlenen aan anderen deed ik nooit, al heb ik die vraag gek genoeg af en toe wel gehad
Overigens is een zakelijke auto voor mij persoonlijk een must vanaf een bepaald aantal zakelijke kilometers. Ik reed voorheen zakelijk 30 á 35.000km zakelijk, dan nog 10 á 15.000 privé. Dan zijn de kosten qua brandstof, onderhoud en afschrijving best stevig. Dat zou ik privé niet willen dragen, ook niet met een mobiliteitsvergoeding. 1x een flinke tegenvaller qua onderhoud en het slaat flink negatief uit.