Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@ Ruud, volgens mij zijn daar ook apps voor. Heb je gelijk alles digitaal en is nog eenvoudiger.

Ik ken maar één verhaal over een controle. Klant van een collega krijg controle. Die moest toen in heel korte tijd zijn rittenadministratie op orde maken. Ging qua auto ook niet bepaald om een Opel Corsa. Collega vond het een wonder dat hij er mee weg kwam, de controle ging behoorlijk diep :D

@ Gebruik lease auto. Onze kleine man is erg bedreven in het rondscheuren op zijn loopfiets of in zijn skelter, hij komt echter nog niet met zijn hoofd boven het stuur van de auto uit (zittend althans) :)
Mijn vriendin reed er wel gewoon in zodra de auto vrij was. Terecht ook, want volgens het contract mocht dat gewoon. Volgens mij ook wel een keer van auto gewisseld omdat zij een lange rit had en ik maar een klein stukje hoefde qua werk. Grijs gebied wat mij betreft, maar kwam ook zelden voor.
Auto uitlenen aan anderen deed ik nooit, al heb ik die vraag gek genoeg af en toe wel gehad :rolleyes:

Overigens is een zakelijke auto voor mij persoonlijk een must vanaf een bepaald aantal zakelijke kilometers. Ik reed voorheen zakelijk 30 á 35.000km zakelijk, dan nog 10 á 15.000 privé. Dan zijn de kosten qua brandstof, onderhoud en afschrijving best stevig. Dat zou ik privé niet willen dragen, ook niet met een mobiliteitsvergoeding. 1x een flinke tegenvaller qua onderhoud en het slaat flink negatief uit.

als je veel zakelijke km rijd is een leaseauto ook vrij gebruikelijk , maar bij veel funcities waar dat niet zo is gaat men tegenwoordig wel snel over op een mobilitietsvergoeding. Maar hier is dat nog niet zo, zo worden leaseauto's na 4 jaar ingeleverd met 50.000 km waarvan 0 zakelijk als je het woon/werk verkeer er af haald. Niet meer van deze tijd vind ik, maargoed...

Astra F zei:
Bestaat die Opeling nog? Dacht dat die in onbruik geraakt en afgevoerd werd.
Eens, die hebben we toen afgeschaft....volgens mij met de opmerking dat als iemand er toch energie in steekt dit wel gewaardeerd wordt.

Pre-Opeling

Opel-Kadett-C-GT-E-und-VW-Golf-I-GTI-react169Big-1a9c22d1-228832.jpg

Ben van mening dat een leaser een stukje verkapt salaris is die aan MIJ wordt uitgekeerd, niet aan mijn kinderen.

Het salaris word ook aan jou uitgekeerd waarvan een (groot) deel naar jou kinderen gaat.

Ik weet het niet, gelukkig is de ouderste 5 dus nog lang niet aan de orde. :) Ben wel zuinig op de A2, tegen die tijd kunnen ze er mooi in rijden o_O Maar ligt er ook wel een beetje aan hoe of wat. zover ik weet rijden de kinderen van mijn collega's met een leaseauto ook gewoon in die auto's. Dan sta je dat zelf ook wel eerder toe.

AsconaGT zei:
Ben van mening dat een leaser een stukje verkapt salaris is die aan MIJ wordt uitgekeerd, niet aan mijn kinderen.

Het salaris word ook aan jou uitgekeerd waarvan een (groot) deel naar jou kinderen gaat.

Nee hoor, ik sta alles af aan het grote geheel.
Bij gratie kunnen ze iets uit de pot krijgen :)

Jajah..dat willen we allemaal...:p

Gisteren ook een stunt..op onze kinderopvang gaan weer allemaal buikvirussen rond..ik was maandagnacht de sjaak, onze zoon ook begin deze week maar gisteravond zouden mijn vrouw en ik naar Bert Visscher en je raad het al...we zaten daar nog geen vijf minuten in de show en mijn vrouw begon enorm beroerd te worden..helaas dus eruit moeten sneaken (gelukkig bam ie ons niet te grazen) en onderweg naar huis kwam alles er al uit..

Wel enorm balen. Herkansing wordt lastig en zo'n uitje kost de nodige centen. Schouwburg zou nog wel contact met ons opnemen maar nog niks gehoord...

Dat is balen Rob! Hopelijk knapt ze snel op. Jammer van de show, hopelijk kan je hem een keer inhalen.

Hier ook weer een zieke in huis, L. is (weer) ziek, ze is de afgelopen 3 maanden vaker ziek geweest dan de 8 jaar ervoor o_O. Laatst was het Kerst, nu haar verjaardagsfeest dat we hebben afgezegd. Afgelopen woensdag tijdens haar kinderfeestje kwam het vrij plotseling opzetten. Het laatse uur was dat al weinig meer, maar nog niet ziek. Maar gisteren en afgelopen nacht was het niets anders dan huilen, buikpijn, misselijk.. kleine beetjes overgeven.

Morgen zouden we haar verjaardag vieren met familie en vrienden, taart besteld, hapjes worden bezorgd etc.. Zo maar even kijken of we nog iets kunnen afzeggen.
Ik werk vandaag thuis, maar even zien hoe dat loopt.

Het is hier in de regio ook vreselijk. Heel veel ziekte. Toen ik ze gistermiddag bij de opvang ophaalde hing er ook een doordringende geur van kots en poep. Jek..elke keer is weer afwachten welk virus je nu weer meeneemt.

Pfoh jullie hebben er wel weer pech mee Rob!
Onlangs was een vrij nieuwe show van Bert Visscher op tv. Ik heb veel van zijn shows gekeken en eentje live bezocht. Nu op tv viel de laatste mij tegen, het is toch steeds weer erg veel van hetzelfde.

Hier ook veel ziekte, zowel op opvang als op werk. Moet het afkloppen; kinderen hebben soms milde klachten en wij niets tot op heden.

beterschap daar thuis rob en Jimmy (y)

Hier word het huishouden ook uitgebreid met 2 gezindsleden, 2 bengaalse kittens. Broer en zus.

Planning was eingelijk 1, maar na lang op wachtlijsten te staan krijgen we de kans om er 2 te nemen wat voor dit specifieke ras ook word aangeraden. Ze zijn anders dan 'normale' katten omdat ze slimmer zijn, redelijk goed luisteren, houden ook van water / zwemmen en zijn ook gewoon actief. (en ze haren niet). Hebben er wel over getwijfeld omdat er al 2 jongens hebben waarvan 1 autistisch is en de andere heel druk (zou mij niets verbazen dat daar ook iets mee is o_O ) maar het kan ook echt wel wat toevoegen voor beide.

grootste utidaging is nog om ze niet buiten te laten komen, dus denken nog na om iets van een buitenren of iets te maken, ik kan dus na de audi A2 bezig met de volgende klus.

Deze week krijgen ze hun laatste checks, volgende week zijn ze 12 weken en mogen we ze ophalen

Had ook wel graag een hond of andere beesten willen hebben, maar dat is gewoon te lastig in ons huishouden. Met iets meer tuin had ik ook wel een varken of wat kipjes willen hebben, maar je kunt niet alles hebben. ;)

Goedemorgen,

Hier helaas nog steeds een zieke dochter. :( nog weinig verbetering helaas, deze ochtend weer naar de dokter geweest. Hopelijk knapt ze snel wat op :(.
Weekend dus ook niet veel meer gedaan dan op de bank zitten en troosten etc. Jullie kennen het :rolleyes:

Ik ken het zeker...:rolleyes: beterschap Jimmy!

Onze dochter is vrijdag ziek geworden en vandaag ook nog niet beter. Een vannacht begon zoonlief te jengelen en heeft nu koorts. Ik heb mijn werk maar weer bericht dat ik vanuit huis werk...heb het hele weekend dus ook weer weinig beleefd..:)

@ Joost: gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding: ik heb heeleemaal niks met katten..merk steeds vaker dat als ik bij iemand met katten ben ze me direct irriteren (letterlijk en figuurlijk)...ze liggen en lopen overal op en onder, liggen op bedden, gaan gevraagd en ongevraagd op je schoot zitten, enz, ...nee..niet mijn ding..maar snap ook heel goed dat mensen hetzelfde met honden kunnen hebben..maar die kan je iig nog wat laten gehoorzamen, beter afbakenen en er lekker mee wandelen..:)

We zijn nog bezig met de vakantie maar wordt elk jaar een groter drama. man man..wat een geld ben je kwijt...willen eigenlijk wel naar Duitsland..was andere jaren wat goedkoper dan NL maar die tijd is ook geweest..:)

ik heb heeleemaal niks met katten..merk steeds vaker dat als ik bij iemand met katten ben ze me direct irriteren (letterlijk en figuurlijk)...ze liggen en lopen overal op en onder, liggen op bedden, gaan gevraagd en ongevraagd op je schoot zitten, enz, ...nee..niet mijn ding..maar snap ook heel goed dat mensen hetzelfde met honden kunnen hebben.

ja ik heb met beide wel wat. Maar met katten die ongevraagd bij je op schoot komen heb ik ook niets mee, net als van katten die aan dingen krabben. maarnet als van honden die om alles blaffen en tegen je op springen en dan hun hoofd op je benen neer legt met als gevolg een enorme afdruk van kwijl op mijn bovenbeen zoals ik laatst had. De type kittens die wij hebben kun je overigens ook gewoon uitlaten (was ik niet van plan overigens), ze gehoorzamen gewoon en blijven bij je. En met een klikker luisterd dit type ook nog eens heel goed als je ze goed af richt. Maar een hond is gewoon echt geen optie voor ons, dus dan maar een poes.

Zelfde schuitje dan Rob.. Ik ben wel op kantoor, maar K. is vrij vandaag. Even iets dan ziek om me heen. Sterkte daar!

Ik heb ook niets met honden, ene poes zou ik wel leuk vinden, hadden we vroeger ook maar ik hou he bij onze hamster.
proficiat met de uitbreiding, klinkt inderdaad als een leuk ras!

Vakantie is inderdaad erg duur, wij gaan in d emeivakantie 11 dagen naar Portugal, Citytrip Lissabon en daarna een week naar de Algarve. Alles los geboekt, tickets, hotels en huur atuo.. Dan is het nog wel te doen omdat je precies kan kiezen wat je wilt. Voor de zomer laat ik me verassen straks, ik zie het wel, Vaak is er nog wel ergens wat te vinden.. Misschien zit ik in Drenthe, misschien op de Malediven :D

Zomervakantie moet ik nog naar kijken, zonder ook maar 1 seconde naar de prijzen te hebben gekeken schikt het mij nu al af o_O

Ik ga nog wle in april naar barcelona met mijn vader en broer. Vroeger was er geen geld voor vakanties maar toen ik zoveel vloog en KLM punten had wilde ik ze meenemne naar een mooie bestemming als traktatie. Mijn moeder wilde heel graag naar NewYork, maar mijn vader durfde niet zo lang ik het vliegtuig, etc. Dus uiteindelijk met mijn moeder alleen gegaan. En nu jaren later kwam het ter sprake dat hij graag een keer naar die grote kerk in barcelona wilde gaan. Dus ik heb mijn laatste KLM punten opgemaakt aan een ticket voor mij, mijn vader en mijn broer met alle bijbehorende privileges en gaan we daar een midweekje naar toe :D Dus dat kost bijna niets, nu alleen nog accomodatie regelen

in de zomer willen we naar zuid duitsland of Denemarken

Beterschap aan al zieken (y)
We komen er hier goed bij langs. Alleen wat verkouden eigenlijk. Kleine man had twee weken geleden wel flinke verhoging, maar we merkten helemaal niets aan hem. Toen ik hem oppakte gloeide hij wel helemaal, had bijna 39 graden maar afgezien daarvan dus niets gemerkt.

@ Joost, ik heb niets met katten maar dat is wel een mooi ras (y)
Hier staat een hond nog op de planning. Specifiek ras, specifieke fokker, specifieke ouders. Lang verhaal, wat vooral mijn vriendin helemaal uitgedokterd heeft.
Ik vind een hond leuk en was ook best wel blij met onze oude hondje die toch al weer meer dan een jaar niet onder ons is. Heel erg missen doe ik het verder dan ook weer niet.

@ Vakantie, hier nog niet echt plannen. Nu 2x dezelfde plek in Zuid Frankrijg staat wel vast dat we niet naar die regio gaan. Dus of een andere plek in Frankrijk of Italië of Kroatië of toch nog iets verder rijden naar Spanje?
Denk dat het bij ons vooral een kwestie wordt van de beste prijs/kwaliteit/zon verhouding :D

Autonieuws dan nog? Wellicht...
Afgelopen weekend een auto bekeken, proefrit gemaakt, voorstel gekregen en nu twijfel :D

Mogguh,

Wat minder aanwezig hier; afgelopen jaar heeft er ingehakt en ik heb de reservemodus blijkbaar bereikt. Gelukkig nog wel op tijd aan de bel getrokken.
Komt vast weer goed, alleen voor mijn gevoel kost alles nu veel meer energie.

Afgelopen zaterdag in Thialf gezeten en dat was genieten; daar heb ik weer wat broodnodige energie van gekregen :)

@ Ziekte: ach, beterschap allemaal! Hoor het veel nu; ook bij collega's. Toch een stukje weerstand gemist de afgelopen corona-jaren gok ik.

@ Vakantie: Net vandaag een optie genomen op een huisje bij Luik in de buurt.
2 personen + hond is ongeveer 1400 euro voor 10 nachten in de Meivakantie. Vind het toch wel flink geld... maar ja; bij Landal of Roompot zit je ook al gauw op 1100-1500 euro heb ik al gezien. Deze week maar even een knoop doorhakken.

Beterschap gerwin! Goed op jezelf passen! Goed dat je ook op tijd aan de bel hebt getrokken. Volgens mij ben je naast Jimmy nu in ieder geval al nummer twee hier..

Hier is het ook wat schipperen met de energie. De koek is ook wel wat op na die griepgolven...

Gelukkig is mijn vrouw wel weer 100% beter gemeld en dat gaat na hormoonbehandelingen weer een stuk beter!

@ Gerwin, dat klinkt serieus. Ga er ook serieus mee om, niet te snel weer volgas. Eerst jezelf en dan de rest van de wereld ;)

Keer een dagje Thialf schaatswedstrijden kijken moet ik ook eens op het to-do lijstje zetten. Alhoewel ik het niet op de voet volg is het een mooie sport en volgens mij ook gewoon een leuke sfeer in zo'n stadion (y)

Hoor het sowieso veel in mijn omgeving dat veel mensen tegen of over het randje gaan.

Moet zeggen dat ik zelf ook op mijzelf moet passen. sinds mijn nieuwe functie begin vorig jaar heb ik grote verantwoordelijkheid, grote bedrage, heel adhoc werken, ondertussen nog mailboxen bijwerken en eigenlijk lukt het niet, maarja, nieuw personeel is niet te vinden. Als je dan als feedback krijgt dat ze enorm tevreden over je zijn dat ik zo'n complexe functie zo goed op pak etc. Ja dan ga je ook niet snel een tandje terug doen. Maar besef wel dat het zo ook niet langer door gaat. Dus het is elke keer balanceren tussen werk / prive , huishouden en echt iets voor mijzelf en relativeren. Maar word er wel veel beter in. 6 jaar geleden had ik dit nooit gekunt en werd ik echt gillend gek. o_O

Ben benieuwd Richard wat je op het oog hebt, je zou denken dat het bijna niet beter kan, of het moe 2 cilinders meer hebben of je komt op een echt andere auto

Dankjulliewel! Het was voor mij ook wel even moeilijk om het toe te geven dat het niet meer ging.
Maar het het plezier in dingen was ik kwijt en liep de hele dag te malen over het werk, zelfs in de vakantie: toen was het genoeg.
Het plan is dat ik nu op maandag een halve dag thuis werk en een halve dag vrij neem; op deze manier leer ik hopelijk om de boel wat meer los te laten.

Het is natuurlijk ook niet de beste periode van het jaar (kort licht, slecht weer), dus dat helpt vast ook niet mee.

@ Richard: had het autonieuws even gemist. Tipje van de sluier? :D

Hier is het ook wat schipperen met de energie. De koek is ook wel wat op na die griepgolven...
Gelukkig is mijn vrouw wel weer 100% beter gemeld en dat gaat na hormoonbehandelingen weer een stuk beter!
Oef, kan me voorstellen dat het dan ook snel gaat met de energie. Het is dan wel fijn dat vrouwlief nu weer 'beter' is; ik kan me voorstellen dat dat toch een zorg minder is.

Maar besef wel dat het zo ook niet langer door gaat. Dus het is elke keer balanceren tussen werk / prive , huishouden en echt iets voor mijzelf en relativeren.
Maar word er wel veel beter in. 6 jaar geleden had ik dit nooit gekunt en werd ik echt gillend gek.
Dat heeft mij nu dus genekt; ik gooide alles eigenlijk op 1 hoop en had het overzicht niet meer om prioriteiten te stellen. Was drukker met piekeren over hoe ik dingen moest doen dan het daadwerkelijk doen o_O Gillend gek... treffende omschrijving :eek:

Heel eerlijk, klinkt niet alsof je dit oplost met een halve dag thuis werken en een halve dag vrij. Mocht je nog geen professionele hulp hebben, zoek dat dan op. Baadt het niet dan schaadt het niet ;)

Ben benieuwd Richard wat je op het oog hebt, je zou denken dat het bijna niet beter kan, of het moe 2 cilinders meer hebben of je komt op een echt andere auto

Meer cilinders heb ik in elk geval niet op gezocht, beter kan het altijd :)
Ik heb geen haast met een andere auto. Deze bevalt uitermate goed. Toch denk ik dat de leeftijd icm kilometerstand op den duur wel bij mij weg gaat lopen, voorzichtig de markt in de gaten houden kan dan geen kwaad.

Voorzichtig de markt in de gaten houden betekend ook dat je soms voor de bijl gaat. Nu kwam ik daar telkens redelijk goed vanaf, want de auto's die ik het bekijken waard vond stonden allemaal ver weg. Voor mijn gevoel verkopen ze alleen in Limburg de meest mooie en complete exemplaren o_O

@ Richard: had het autonieuws even gemist. Tipje van de sluier? big smile smiley

Niets gemist hoor, dit was het eerste wat ik er over schreef :D
Tipje van de sluier, hij is ook blauw :)

@honden en katten
Ik ben niet echt een kattenmens.
Thuis zitten nog steeds 3 honden, de oudste intussen stokoud (16 of 17 jaar intussen, als de startleeftijd bij adoptie al de correcte was), 1 Spaanse, 1 Portugees en 1 Roemeen..
Via Facebook volg ik wel de adoptiesite van ACE SHIN in Spanje, daar passeren schitterende verschoppelingen, soms oudere sukkelaars.
Valt wel op dat er daar steeds meer "langzitters" blijven hangen, sukkels die al meer dan een jaar op hun gouden mandje wachten.
Maar een mens kan ze helaas niet allemaal opvangen.

Ik ben ook een hondenmens. Zou maf zijn als je jezelf Hotdog noemt en een kattenmens blijkt te zijn :rolleyes:

Maar sinds de dood van Bella heb ik ook niet echt de behoefte gehad om een nieuwe hond in huis te nemen. Hotpuppy v2 zou het wel willen, maar die gaat met 4 á 5 jaar studeren en ik zie hem geen hond meenemen naar z’n studentenkamertje.

@vakantie: kosten zijn heel voorspelbaar bij ons. Kamperen is niet zo duur en als je alle gear al hebt scheelt het al een boel.
Ik denk dat het de Ardèche of de Cevennen wordt dit jaar.
Maar Italië of zelfs Kroatië is ook al ter tafel gekomen. Over een maand of 3 maar eens een besluit nemen ;)

Avond! Wij zijn meer van de katten. Hebben nu een heel leuke kat (Capri), met een eigen willetje. Houdt ook niet van andere mensen hier, dus hij fungeert ook als waakhond :D En soms wandelt ie mee, rustig 1,5km door het dorp.
We hebben 8 jaar terug even langs de Vecht en de provinciale weg gewoond, toen was ie net één jaar oud. Ik heb de tuin toen wat dichtgebouwd, maar hij kwam overal overheen. Ging ie rustig langs de provinciale weg zitten, beetje auto's kijken :)
Dit is het derde adres waar we met hem wonen in het dorp, en hij is gewoon lopend verhuisd :D Ging ik een avondje klussen, ging ie gezellig mee. Als ik terug ging dan riep ik 'm even, en liep ie weer mee terug.

Vakantie: volgende week staat Tenerife gepland en in juni Canada, maar familieomstandigheden (een vervelende vorm van k... met een daarbijbehorende droevige verwachting) maakt dat al die plannen op de tocht staan...

Het is natuurlijk ook niet de beste periode van het jaar (kort licht, slecht weer),
Het wordt juist weer wat lekkerder: licht als je naar kantoor rijdt en wat licht als je weer naar huis rijdt. En tijdens het ontbijt hoorde ik buiten al allemaal vogeltjes!

We hebben zojuist geboekt. Twee weekjes Midden Duitsland. Een rib weer uit het lijf maar we wilden graag naar het buitenland maar ook weer niet te ver want dat vinden onze kids (en wij dus ook) niet leuk. Weer wat om naar uit te kijken!

Het wordt juist weer wat lekkerder: licht als je naar kantoor rijdt en wat licht als je weer naar huis rijdt. En tijdens het ontbijt hoorde ik buiten al allemaal vogeltjes!

maak je zulke kort dagen..ik ga nog steeds met donker weg en kom meestal ook met donker nog thuis..:) Maar je hebt wel gelijk! Het gaat heel hard! Heerlijk!

maar familieomstandigheden (een vervelende vorm van k... met een daarbijbehorende droevige verwachting) maakt dat al die plannen op de tocht staan...

Ach wat naar. Heel veel sterkte. Hoor het de laatste tijd weer veel teveel..

Dankjewel! Ja, het kan zo over zijn helaas... Dus genieten van elke dag! En dan iets meer met elkaar en in de buurt van huis in plaats van elders op deze aardbol.

@Duitsland: heerlijk land vind ik dat!

@weer: vandaag om 8.15u op kantoor en om 17.30u weer weg, beste dag dus. 'Licht' is ook relatief hoor, het is niet meer aardedonker :)

Mogguh!

@ Berry: Bah, dat zijn geen mooie berichten. Hopelijk is er toch nog tijd te rekken zodat er nog genoten kan worden van mooie momenten.
@ Rob/Joost: Vervelende situaties dat feestjes en uitstapjes in het water vallen. Voor jezelf is het vervelend, maar kun je het (soms na een afkoelperiode) wel relativeren, bij Kinderen is het referentiekader anders en kan het missen van een feestje al drama zijn.
Gisteren is L een extra dag naar de opvang geweest, die lag vannacht weer net zo te proesten in bed.......en papa net zo :) Noujah, bouw er extra weerstand van op denk ik dan maar.

@ Katten: Had er zelf ook graag één gehad, maar destijds weinig in huis en het beeld dat ik thuis kom dat mijn bank aan gort is en het beest in de gordijnen hangt hielp me snel van de katten-wens af. Buren van ons hebben een raskat en fokten er afgelopen jaar mee, bizar hoeveel geld er voor zo'n kitten betaald wordt.
Maar ben benieuwd hoe het straks gaat, ik zie de kat met regelmaat bij ons over de schutting lopen en bij andere buren op het dak van de tuinhuisjes zitten. Als bij mooi weer onze vogel in zijn buitenkooi zit, ben ik er niet gelukkig mee als die kat bij ons in de tuin komt. Heb het er met de buurman al wel over gehad. Die heeft zijn schutting wel voorzien van schrikdraad, maar die katten vinden de kleinste plekjes om omhoog te klimmen. Noujah, probleem van de buurman zullen we maar zeggen.

@ Astra/Grandland GSE: Toch best positieve video's vanuit AW. Nu is 50k en 55k natuurlijk bizar veel geld voor een Opel. Maarjah, als ik een gewone Astra ST Hybrid configureerde met LED-Matrix was ik ook al richting de 40k kwijt. Dus tsjah.......

@ Vakantiehuisjes: Wat een prijzen zeg! Wij hebben dit jaar 5! vakanties gepland staan met de sleurhut. We beginnen met hemelvaart. Daarna volgt een familieweekend en kameradenweekend. In Juni een week vakantie en dan in Juli/Aug de zomervakantie. Een caravan kan alleen uit als je hem vaker gebruikt zegt men...... check :)
Hemelvaart was overigens niet gepland....maar een aanbieding voor 38 euro voor 4 nachten sla ik niet af :)

Midden april is de halve marathon (hardlopen) in Enschede. Een jaar of 5-6 terug voordat ik een knieblessure kreeg heb ik daar al 2x de halve gelopen. Na de blessure gaf de fysio aan dat ik in het vervolg met 5km per keer hardlopen genoegen moest nemen. Na lang trainen en doorzetten zit ik alweer een tijd op 2x 10km per week, maar die halve was mijn doel...... Nu komt die datum in April dichterbij, vriendinnen gaan de halve lopen.......dus ik wilde mee doen.
Zaterdag met een prachtig zonnetje de hardloopschoenen aangetrokken en lekker relaxed begonnen te lopen met als doel een 12-13km te gaan hardlopen. Maar het liep zo lekker en mooi dat ik met 18km op teller terug kwam. Gelukkig geen reactie gehad vanuit de knie, dus die halve marathon in April zou zomaar werkelijkheid kunnen worden. :cool:

@ Katten: Had er zelf ook graag één gehad, maar destijds weinig in huis en het beeld dat ik thuis kom dat mijn bank aan gort is en het beest in de gordijnen hangt hielp me snel van de katten-wens af.

Onze vorige kat gooide wel eens iest om maar zaken als in de bank hangen of in de gordijnen heeft hij nooit gedaan. Het is geen hond maar je kunt de beestjes ook wel redelijk opvoeden hoor.

Zo'n grandland kost bijna 60K, begrijp het wel en je krijgt er veel voor terug. Maar en Tesla model Y is groter, sneller, goedkoper, schrijft minder af, moderner en volledig elektrisch. Dat word het grootste probleem van de auto. De EV tegenhangers worden een goed alternatief als je zulke bedragen gaat vragen. En het is wel zomaar 15K meer dan een gewone grandland....

Sterkte @ Berry! :(

@Gerwin, Denk aan jezelf!
Geloof me, ik kom net uit hetzelfde schuitje, ben weer aan het opbouwen maar merk dat ik soms nu al weer tekenen zie van vastlopen.
Ik ben bijna 1 maand echt thuis geweest zonder iets.. Daarna weer rustig begonnen. Inmiddels 3 maanden verder, maar ik zit nu pas weer op halve dagen. Waarbij ik merk dat drukke dagen echt nog steeds funest zijn. Zieken thuis helpen daar zeker niet aan mee.

@Ruud, klinkt goed, leuke tripjes in het vooruitzicht en een halve marathon. Respect, "even" 18 km lopen, Dat doe ik je zeker niet na :).

Bij L nog weinig verbetering helaas :(.

Onze kat sloopt inderdaad niks in huis. We hebben buiten ook twee parkieten, die hadden we eerst binnen. Vond ik heel interessant, maar als je 'm een paar keer duidelijk maakt dat ie daar echt weg moet blijven gaat dat wel goed.

Zo'n grandland kost bijna 60K, begrijp het wel en je krijgt er veel voor terug. Maar en Tesla model Y is groter, sneller, goedkoper, schrijft minder af, moderner en volledig elektrisch. Dat word het grootste probleem van de auto. De EV tegenhangers worden een goed alternatief als je zulke bedragen gaat vragen. En het is wel zomaar 15K meer dan een gewone grandland....
Die mooie Mini Clubman ook; prachtig ding, maar een Model Y is een klap goedkoper. Nu is dat niet een alternatief voor alles, maar puur rationeel bezien ben je gek als je meer uitgeeft voor een brandstofauto.
Sowieso lastig als je particulier een nieuwe auto gaat kopen; wat moet je dan kopen? Het is allemaal zo onwijs duur.

Mooie modellen die GSE's maar denk niet dat we ze veel gaan zien. Prijzen zijn veel te hoog en zoals Joost zegt is het gat met volledige EV's nog maar erg klein.
En ze zijn vlot maar ook niet echt snel. Zo'n Astra GSE heeft 40 pk meer dan mijn (getunede) astra, koppel is denk ik zelfs lager maar weegt wel 500kg meer.

Midden april is de halve marathon (hardlopen) in Enschede. Een jaar of 5-6 terug voordat ik een knieblessure kreeg heb ik daar al 2x de halve gelopen. Na de blessure gaf de fysio aan dat ik in het vervolg met 5km per keer hardlopen genoegen moest nemen. Na lang trainen en doorzetten zit ik alweer een tijd op 2x 10km per week, maar die halve was mijn doel...... Nu komt die datum in April dichterbij, vriendinnen gaan de halve lopen.......dus ik wilde mee doen.
Zaterdag met een prachtig zonnetje de hardloopschoenen aangetrokken en lekker relaxed begonnen te lopen met als doel een 12-13km te gaan hardlopen. Maar het liep zo lekker en mooi dat ik met 18km op teller terug kwam. Gelukkig geen reactie gehad vanuit de knie, dus die halve marathon in April zou zomaar werkelijkheid kunnen worden. cool smiley

Knap..bij mij staat het hardlopen even op een laag pitje. Kom er domweg niet aan toe en met de kids. 's avonds de energie gewoon even op, hetw eekdns moet mijn vrouw vaak werken of hebben we andere verplichtingen. Om over racefietsen of MTB'en maar helemaal niet te spreken.
Komt wel weer.

Bij L nog weinig verbetering helaas sad smiley

Hier ook niet. Beide koorts. Sterker nog..onze dochter begon met buikgriep en leek gisteren op te knappen en we dachten dat ze vandaag wel weer naar school kon. Vannacht stond ze opeens naast mijn bed....helemaal in paniek en te shaken. Bleek ze dikke koorts te hebben en alles deed haar zeer.
Nu ligt ze af en toe te jammeren op de bank van de pijn door de koorts ondanks de PCM. Wel gek griepje. Begon bij ons allemaal met alleen buikgriep zonder koorts en direct komt er nog een keel/neus/oor verkoudheid bij met koorts achteraan.
.
.

@ Berry; wat ontzettend naar zeg :( sterkte!

Heel eerlijk, klinkt niet alsof je dit oplost met een halve dag thuis werken en een halve dag vrij. Mocht je nog geen professionele hulp hebben, zoek dat dan op. Baadt het niet dan schaadt het nie
Die heb ik ook gevraagd maar van haar moest ik de oplossing op het werk zoeken, dus daarom dan dit maar eens proberen. Als ik eenmaal op het werk ben, dan zijn er ook dagen bij dat ik me prima voel dus voor mijn gevoel zou een 'kortere' werkweek effect kunnen hebben. We gaan het eerst maar eens proberen. Blijft een vaag iets.

Tipje van de sluier, hij is ook blauw
Oeh, een OPC! :T

Gelukkig geen reactie gehad vanuit de knie, dus die halve marathon in April zou zomaar werkelijkheid kunnen worden.
Pfoah, knap zeg! Succes met de training, hopen dat de knie niet gaat protesteren.

Geloof me, ik kom net uit hetzelfde schuitje, ben weer aan het opbouwen maar merk dat ik soms nu al weer tekenen zie van vastlopen.
Ik ben bijna 1 maand echt thuis geweest zonder iets.. Daarna weer rustig begonnen. Inmiddels 3 maanden verder, maar ik zit nu pas weer op halve dagen. Waarbij ik merk dat drukke dagen echt nog steeds funest zijn. Zieken thuis helpen daar zeker niet aan mee.
Kan ik me goed voorstellen; als je zorg hebt van/aan mensen thuis, heeft dat ook een flinke impact. Sterkte Jimmy, hopelijk dat je gauw de tijd en ruimte hebt/krijgt voor jezelf.

Bij L nog weinig verbetering helaas
Pfoeh, dat is een flinke dan... beterschap! Ook aan Rob natuurlijk... is een pittige griep blijkbaar.

Sterkte Berry!

Ruud zei:
Zaterdag met een prachtig zonnetje de hardloopschoenen aangetrokken en lekker relaxed begonnen te lopen met als doel een 12-13km te gaan hardlopen. Maar het liep zo lekker en mooi dat ik met 18km op teller terug kwam. Gelukkig geen reactie gehad vanuit de knie, dus die halve marathon in April zou zomaar werkelijkheid kunnen worden. cool smiley
Ik weet van jaren terug dat je met een flink tempo zo even 16~18 km uit je mouw schudde.
Respect hoor, ik ben nu sinds het begin van de Corona aan het hardlopen en heb 1x in sukkeldraf 23km gerend en een paar keer 15km, maar ben dan de rest van de week aan gort (vooral m’n buitenste meniscus doet dan zeer)
10km kan ik inmiddels wel met gemak lopen, heb het opgebouwd naar 11,5km/u maar harder dan dat kan ik er niet uit persen.
Mgoed, mijn doel is om mijn diabetes goed onder controle te houden. Uiteindelijk wil ik wel een keer een halve marathon kunnen, maar dat is niet het hoofddoel.
Maar als je 18km aan kan, is 21 dan ook niet een makkie?

@ Berry, sterkte. Helaas een paar jaar geleden ook van dichtbij gemaakt. Dan is er weinig wat er meer toe doet, die vakantie komt dan wel weer. Sterkte!

@ Hardlopen, ik wou dat ik daar meer aardigheid aan had. Makkelijkste vorm van sporten. Schoenen aan en lopen maar. Al naar gelang je afstand ben je er met een uurtje wel weer. Voor wielrennen/MTB'en is de investering in materiaal al weer wat hoger, is het wel handig dat het licht is, meer gedoe met schoonmaken/onderhoud.

@ Vakantie, jullie hebben mij op gedachte gebracht. Gisteren maar eens een voorzichtige zoekpoging gedaan. Ik was er in een kwartiertje wel uit.
Gekeken bij de aanbieder waar we de afgelopen twee jaar geboekt hebben. Om te beginnen eens gefilterd op Italië. Daar rolden gelijk een stuk of vier prima opties uit. Zou zomaar eens kunnen zijn dat we er daar eentje van gaan boeken deze week :cool:

Oeh, een OPC! drinking smiley

Arden Blue zou absoluut worden gewaardeerd bij de wederhelft. Moet echter toegeven dat ik geen OPC's heb meegenomen in mijn zoektocht :D

Meeste Arden Blue's OPC's zijn dan ook behoorlijk op leeftijd aan het raken.

Zo'n oude Insignia OPC is wel geinig met 325PK, maar ook behoorlijk zwaar (1853 kilo ! ). Als je dan naar de prestaties kijk van de automaat; 6.6 seconden naar de 100. Is echt niet slecht maar ook niet spectaculair. Mijn mercedes wat een stuk vlotter. En denk dat met 1 op 8 gemiddeld het wel op houd.

Vind ze nog wel gaaf om te zien (y) en respect voor die gene die hem dagelijks rijd en netjes houd

Tipje van de sluier dan nog maar. De nieuwe doet het behalve qua vermogen op alle onderdelen beter :)

Das wel een heel kleien tipje..dat zijn bijna alle auto's..;)

Maar gok toch een andere wat ruimere bimmer of toch een volvo maar dat laatste denk ik nu niet omdat een volvo niet zo goed rijdt als een bimmer.

10km kan ik inmiddels wel met gemak lopen, heb het opgebouwd naar 11,5km/u maar harder dan dat kan ik er niet uit persen./quote]
Dat is toch een nette prestatie Fer. Ik zit zelf op de 10km meestal ook rond de 12 km/u dus dat verschil is niet groot.

Maar als je 18km aan kan, is 21 dan ook niet een makkie?
Ja, dat moet wel lukken. Zeker met publiek langs de kant loopt het nog makkelijker. En gelukkig begint de loop al om 10 uur, dus mocht het in April warm worden.....dan valt dat om 10uur nog wel mee.

Uiteindelijk wil ik wel een keer een halve marathon kunnen, maar dat is niet het hoofddoel.
Als je al een paar keer de 15km hebt gedaan dan kom je er bij halve marathon ook wel. :)

@Richard: wat is 'beter'? Met minder vermogen is ie vast ook trager. En als ie lichter is, is ie kleiner dus krapper. :)
Ik gok een 520.

@Ruud: respect hoor, zo'n stuk rennen. Ik heb daar echt niks mee. Wil ik me sneller bewegen dan lopend, dan pak ik een fiets.

Mogguh!

Ook bij ons is de vakantie geboekt; 10 dagen België in de meivakantie (y)

@ TL: Pfoah, die laatste 5-serie; wat een plaatje!

Ik ben zelf niet zo kapot van de achterzijde en de plompe achterlichten van de 5 serie maar lijkt me wel een geweldige auto. Maar mag ook wel voor dat geld..:)

Hier ook twee weken Duitsland geboekt in de driehoek Duitsland-Frankrijk-Luxemburg nabij Trier. Nu al zin aan!

Terug
Bovenaan