Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik dacht vanmiddag even een nieuwe ruitenwisser voor de C1 te bestellen. Die heb je al voor een tientje, maar voor 14eu heb je een flatblade wisser en dat is degene die je wilt hebben natuurlijk. Auto'tje doet goed zijn best en blijft nog wel even, dus die paar euro extra is het wel waard.

Dus in het digitale winkelmandje, afrekenen........... 8,50 verzendkosten en levering op de 31e *-)
Uhhh, ik rijd vrijdag wel even langs de automaterialenzaak. Zal je natuurlijk zien dat een wissertje daar 25eu is :?, maar dan heb ik hem iig voor de feestdagen. (kan ie ingepakt onder de kerstboom voor vriendinlief :}:T)

Ik heb twee weken terug nieuwe flatblade ruitenwissers van Bosch via Amazon besteld. S avonds besteld volgende dag in huis; geen verzendkosten en daardoor verreweg het goedkoopst.

en fijn dat ze zijn..heerlijk stil en perfect weer..;)

Voor de C1 wil je idd een flatblade. Zo'n gewone/ouderwetse wisser werkt door de lange lengte heel slecht op een C1. Toen ik er een had kocht ik zelf een flatblade, en bij elk beurtje wisselde ik m weer terug zodat ze die niet zouden vervangen door een gewone.

Ah ja, Amazon had ik helemaal niet aan gedacht. Daar vind ik dan weer net niet de juiste en levering duurt ook een week. Morgen even langs de automaterialenzaak, gunnen we de lokale ondernemer ook nog wat :)

En idd Berry, sowieso een flatblade. Zo'n ouderwetse wisser moet je op geen enkele auto meer willen hebben.

Mogguh..was een gezellige reis weer naar het werk. Enorme telescoopkraan stond net bij onze op/afrit in de brand op de A7.

Ik had de mazzel dat ik net tot stilstand kwam bij de rotonde voordat je de snelweg op gaat. Daardoor kon ik nog een alternatieve route kiezen..de mensen met meer pech staan er voorlopig nog wel even. Maar op dit soort momenten is android auto toch wel donders fijn hoor!

1.jpg

Mogguh,

Oei, da's een beste aderlating voor dat bedrijf wat de kraan nu kwijt is. Die vervang je niet ff binnen een jaar. :O

Nou, na 8,5 maand de dans te zijn ontsprongen is onze L nu ook ziek. Gisteren had B haar "mama-dag" en was L al zeurderig. 's middags was ik ivm een verjaardag eerder thuis, maar had haar continu tegen me aan hangen. Zo ken ik dr niet. Uiteindelijk thuis de temp gemeten, en was 39.6 graden. Paracetamol erin, en ivm de vele kinder-virussen toch maar ff advies ingewonnen bij de spoedpost. Daar super fijn te woord gestaan (tu) Momenteel is ze nog bij de kinderopvang, maar die hebben het beleid geen medicatie (dus zetpil) toe te dienen.......ben benieuwd.

Het verklaard direct waarom we de laatste nachten weinig geslapen hebben. Maar man, dat hakt er wel in hoor. Zeker als je 's avonds (zoals Rob schreef) maatschappelijke verplichtingen of verenigingen hebt waar je heen gaat. Dan lig je zelf al later in bed en is de nacht kort.....en haalt zo'n kleine er ook nog 3 uur af. Noujah, ons ongemak staat in het niks bij dat van L, hopen dat ze er snel overheen is. Morgen voor de zekerheid wel ff bij de huisarts langs.

Momenteel is ze nog bij de kinderopvang, maar die hebben het beleid geen medicatie (dus zetpil) toe te dienen.......ben benieuwd.

Beterschap!

Dan heb je nog mazzel. Bij ons mogen ze uberhaupt niet naar de opvang als ze koorts hebben. Paracetamol is een wondermiddel. Ze knappen er zo van op. Wij hebben al heel wat van die doosjes versleten..;) Het fijne is vooral dat het de koorts drukt en ze dan vaak beter gaan eten en drinken.

Maar 39,6 is toch geen reden voor de huisarts? Of heeft ze meer zorgelijke klachten (benauwd, niet eten drinken, lusteloos?)

Hopelijk zijn jullie er voor de kerst vanaf.

Maar 39,6 is toch geen reden voor de huisarts? Of heeft ze meer zorgelijke klachten (benauwd, niet eten drinken, lusteloos?)

Hier ook vaak gehad, gevoelsmatig was het elke maand wel raak in het begin :} huisarts doet er niets mee behalve zetpil. Maar ook eerste jaar paar keer bij huisartsenpost ivm benauwdheid en andere zaken. Bij de jongste is het wel wat minder maar ook daar het eerste jaar heel veel ziek. Beide hebben ook de neusamandelen al geknipt na 1 jaar door het vele ziekzijn en de oudste buisjes in de oren. Echt wel veel gedoe soms.

Hier mag je ze wel weg brengen, zetpil geven ze ook, maar als een kindje zich nog steeds niet echt lekker voelt dan hebben ze wel liever dat je ze ophaalt (en dat wil je dan als ouder ook, gewoon lekker thuis)

Wij slapen overigens al 5 jaar amper, hebben sinds een jaar ook een slaapcoach en ergotherapeut voor de kinderen omdat ze elke nacht wel wakker worden en zoals vannacht
2 uur lang klaar wakker zijn *-) je kunt wel na gaan hoe dat voelt met een drukke baan. Naast 1x in de week sporten zit ik dan nu ook niet in besturen of andere zaken omdat ik dat echt niet trek. Gaat met vlagen beter maar inmiddels weten zelfs de proffesionals het niet

En ja, ik heb nu wel de auto gekocht, maar B is 2 avonden in de week weg. Kinderen liggen 19.30 uiterlijk in bed. En dan heb ik een uurtje. op zaterdag soms ook even een paar uur. En ben eerste week januari vrij. En vind het heerlijk ontspannend om met de handen bezig te zijn na een drukke hectische kantoordag. En of nu het nu grasmaaien is of met een auto 'prutsen' dat maakt dan ook eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb niet voor iets 2 maand uitgetrokken om de auto tiptop te maken. Misschien ben ik na 1 maand al klaar, misschien ook niet... geen verwachtingen en geen tijdsdruk is het beste :T

Het is voor ons de eerste keer als frisse ouders. Dat icm het RS-virus wat heerst, ga ik zelf geen conclusies trekken zonder goede kennis of achtergrond. Beter een keer tevaak bellen als te weinig. Daarnaast was zo ook lusteloos, snelle ademhaling.....
Om 10uur belde de opvang al met het verzoek haar op te halen. Zo geschiedde.

Pittig Joost, zeker als het al zo lang aan houdt. Het maakt het ook moeilijker de kids een keer bij anderen onder te brengen of mee te nemen, bijv. bij een avond-verjaardag of een gezellige avond met kameraden (van uitgaande dat B dan ook mee gaat). En zo zie je, iedereen heeft zijn eigen manier om tot rust te komen.

Pittig Joost, zeker als het al zo lang aan houdt. Het maakt het ook moeilijker de kids een keer bij anderen onder te brengen of mee te nemen, bijv. bij een avond-verjaardag of een gezellige avond met kameraden (van uitgaande dat B dan ook mee gaat). En zo zie je, iedereen heeft zijn eigen manier om tot rust te komen.

ze slapen wel vrij snel 's avonds (want heel moe door te weinig slaap) maar standaard rond 2 uur word er wel 1 of 2 wakker. en zoals vannacht is het om 4 uur weer weer rust.

Meenemen naar verjaardagen kan 's avonds echt niet, om 19 uur begint echt wel het bed ritueel. Maar mijn ouders hebben laatst wel een keer ze beide laten logeren om ons sinds tijden weer 1 avond aan 1 ruk door te laten slapen met als gevolg dat ze echt een helse nacht hadden met stuiterende kinderen *-) maar ze werken beide ook en zorgen voor mijn oma dus hebben het ook al pittig dus wil ze daar ook niet vaak mee belasten.
Maar bed in andere hoek, geen televisie, wel televisie, overdag wat meer afmatten of juist niet, wel prikkels, geen prikkels. dag doorspreken. warmer op de kamer, kouder op de kamer. structuur hebben we al veel ivm autisme van D. , verzwaringsdeken, tunneldeken, lampje op de kamer, geen lampje op de kamer. en zo nog tal van zaken, maar het mag allemaal niet baten tot op heden.
Maar daarom is het ook belangrijk gewoon leuke ontspannende dingen te blijven doen voor jezelf. En ik wil daarom niet al te veel verplichtingen nu buiten werk en gezin om.

Snap dat je wat bezorgd bent ruud. Voor ons zijn zieke kinderen de normaalste zaak van de wereld dus zijn er wat aan gewend en het kleine is er wel vanaf. Onze dochter lijkt er met haar vijf jaar nu wat overheen. Onze zoon is periodiek nog ziek. En als je zelf ook ziek bent is dat killing. Mede daarom is mijn vrouw ook even thuis geweest.

Maar qua slapen zijn het bij ons juist weer schoolvoorbeeldjes. Alleen als ze ziek zijn worden ze s nachts weleens wakker. Verder slapen ze als roosjes. Ze kunnen goed met prikkels omdaan en we zijn ook heel erg van de 3 r's.
Maar snap dat het voor jullie, Joost, heel pittig is. Een zoontje van een collega van mij sliep drie dagen niet nadat hij bij sinterklaas was geweest. Killing voor je als ouders.

Gisteravond met maat van mij even uit eten geweest, vanmorgen nog kantoor en tussendemiddag even gelunched met andere maat. Zometeen kertstdiner van school en dan heerlijk dikke twee weken vrij.

Fijne dagen allemaal!

Hier was het vannacht ook weer raak.
Een van de hotpuppies werd wakker en rommelde wat in z’n bed, heel onrustig.
Ben maar even wezen kijken, misschien is er wat aan de hand om 2:15 ‘s nachts.
Maar ja, toen ik beneden kwam was hij net bezig het tosti-ijzer van de kast te pakken en stond er een stapel van 4 bammetjes op het aanrecht. ‘Ja ik had honger’ … :p

Die tijd staat jullie ook te wachten mannen :}

@Fer, is dat bij meisjes ook zo *-). Ik hoor dat van collega's met oudere zonen ook vaak ja.
midden in de nacht blikken knakworsten leeg eten enzo :}.

@Ruud, volkomen begrijpelijk! Ik bel voor Lize ook al snel de dokter, maar liever een keer teveel gebeld dan een keer te weinig.

Hier gaan we de feestdagen wat minder in. Ik voel me prima, maar Lize is al een paar dagen ziek thuis en mist dan ook de complete kerstviering op school. Ze heeft flinke keelpijn en verhoging en ook Kim begint nu te hoesten. :,(. Ik vrees een kerstmis met zijn 3én, op de bank onder een dekentje met een soepje. Ook lekker.

Beterschap Jimmy...het heerst overal weer vreselijk..corona en griep. Knijp ook de handjes dicht dat het deze keer onze deur voorbij waait. Familie komt hier en heb complete gourmet besteld...

Die tijd staat jullie ook te wachten mannen

Skitterend..!

Ja hier hoor ik het ook weer veel om me heen, ziek, hoest, griep, koorts. L is alwel weer een stuk opgeknapt. De Ipad met TocaBoca is weer actief.
Ik werk thuis vandaag, dus wel zo handig.

Mogguh!

Laatste daggie en dan een weekje vrij; éindelijk. Helemaal klaar met dit jaar ;)

@ Fer: :} Mooi man, en over een paar jaar komen ze thuis zodra jullie aan het ontbijt zitten!

@ Ziekte; Er zijn er zoveel aan het hoesten/kuchen/proesten. Maarja; door al die coronamaatregelen is de weerstand natuurlijk ook wat minder geworden, dus zo gek is het niet!

Beterschap aan alle zieken en alvast fijne Feestdagen gewenst!

Ik hoor gelukkig weinig over zieken om mij heen. Dus we gaan maar lekker door :)
Iets rustiger op het werk, al komen er wel steeds maar zaken op mijn bordje. Ach, ook wel leuk!

En volgens mij zijn de risico's ondanks de hoge km. stand best beperkt. Hoe zit het met beschikbaarheid onderdelen, is nog veel uitwisselbaar met oa een A3?

interieurdelen komen veel van de A3 en A4. Motor, bak en veel ophangingsdelen zijn uitwisselbaar met een polo van die tijd. Dat is juist opvallend voordelig en eenvoudig. Maar als je echt een forse schade rijd dan ben je wel de klos. Keer een achterklep, deur of motorkap is ook nog wel te doen. Maar als het spaceframe stuk is dan is het wel echt klaar.

Vandaag de auto opgehaald. meevaller; distributieriem is 2 jaar geleden ook vervangen dus hoeft ook niet meer. Mijn vermoeden dat de airco slecht of niet werkt werd vandaag wel weer bevestigd. Dat moet wel aangepakt worden, dat kan ik zelf niet, althans het opsporen daarvan. Dus even in mijn netwerk rond bellen

Vandaag even goed dichtbij wat zaken bekeken

Toch mooi voor zo'n kleine A-B segment karretje. Het is geen bijzondere uitvoering, maar wel zaken als climat control en het ziet er op de knopjes van de raambediening na, na 22 jaar nog steeds prima uit

52583508584_374188578d_b.jpg

Ziet er zeker niet verkeer duit Joost. Met wat minimale vernieuwingen oogt hij weer lekker fris.

Hier een aparte Kerst dit jaar. L op de bank, die voelt zich nog niet top, maar gelukkig geen verhoging meer en al wat meer leven en K. boven in bed met een flinke griep. Wordt een Kerstdiner in mijn 1tje vanavond denk ik, gelukkig hebben we altijd instant noodles en lempers in huis. *-).

Corsa 20SEH zei:
Ziet er zeker niet verkeer duit Joost. Met wat minimale vernieuwingen oogt hij weer lekker fris.

Hier een aparte Kerst dit jaar. L op de bank, die voelt zich nog niet top, maar gelukkig geen verhoging meer en al wat meer leven en K. boven in bed met een flinke griep. Wordt een Kerstdiner in mijn 1tje vanavond denk ik, gelukkig hebben we altijd instant noodles en lempers in huis. *-).
Sterkte Jimmy, ziek zijn met kerst is geen pretje maar alleen zijn ook niet.

@Joost, mooi projectje hoor! A2 is een bijzondere auto.

Sterkte Jimmy

Jaren geleden hebben we ook een keer zoiets gehad, toen waren er ook andere familieleden ziek Hebben we gewoon een weekje later alsnog gehouden. :} Beterschap in ieder geval

Gisteren was ik chef eten, alles ging echt top. vandaag naar de vader van B. Nu hoef ik niets te doen behalve aanwezig zijn, en afwassen, want hij heeft geen vaatwasser *-)

Thanks! Was met Lize nog even langs mijn zusje en ouders gegaan. K. Begint inmiddels ook weer iets meer tot leven te komen.

@Joost, dat is bij mijn schoonouders ook altijd zo, afwassen maar (:B

We liepen gisteren terug van het kerstdiner, waarbij vier kinderen waren. Twee van mn zusje en twee van mn neefje. M noemde het 'de beste anticonceptie' :}

Nou..we hadden hier ook het huis vol met mijn familie en ook vier kids en het was juist volop genieten..! Zo leuk met de kids erbij en ook opa en oma hebben genoten!

Net terug van de schoonfamilie en nu echt genieten van de vakantie!

Mogguh,

Back to work na de gezellige feestdagen. Op eerste (regenachtige) kerstdag zijn mijn ouders op bezoek geweest, gistermiddag hadden we een kerstdinner vanuit B haar kant.
Erg leuk om te zien hoe vrolijk L was bij de aanwezigheid van Opa en Oma. Gelukkig is ze snel opgeknapt na de ziekte van vorige week. Vastzittend slijm icm een bacterie zou haar vorige week dwars hebben gezeten.

@ Jimmy: Aj, wat een pech. Vervelend dat jullie zo de kerstdagen door moesten.
Hopelijk gaat met momenteel al wat beter met Kim.

We liepen gisteren terug van het kerstdiner, waarbij vier kinderen waren. Twee van mn zusje en twee van mn neefje. M noemde het 'de beste anticonceptie'

:}

Hier was het juist wel gezellig met alle kinderen er bij. Wel lekker druk :T was ook geen mooi weer dus kinderen in de speelkelder zodat ze hun energie wel kwijt konden en wij boven wat zaken konden voorbereiden. Was geslaagd. En gisteren bij mijn schoonfamilie ook. Nu weer aan het werk, gelukig maar 3 dagen en dan echt vakantie

Ik vind dat ook altijd gezellig als de kids er zijn, maar ik kan me ook goed vorostellen wanneer je geen kids hebt en daar ook niet zo erg mee bezig bent dat je het wel prima vindt zonder.

Hier is iedereen weer wat levendiger gelukkig. Alleen net gehoord dat 1 van de gezinnen waar we Oud en Nieuw mee zouden vieren allemaal Covid hebben daar.

Mogguh allemaal,

Voor iedereen de beste wensen, een heel gezond en gelukkig 2023 toegewenst :-D
Wij hebben het 's avonds met kameraden gevierd, gezellig borrelen met op de achtergrond (en het laatste uur de voorgrond) de top 2000.
Voor menig vuurwerk/carbid liefhebber jammer van het slecht weer, maar gelukkig was het bij ons met de jaarwisseling droog.

Ps. Wel weer bizar hoe mensen weer tekeer gingen tegen hulpverleners. Zo werk je de sociale beperking door de overheid door bijv een vuurwerkverbod wel in de hand.
Erg jammer, dat er grote groepen mensen niet meer in staat zijn zichzelf te beheersen...... het doet me dan ook altijd zeer dat de politie tegen die echte relschoppers niet kan/mag optreden en ze ook langere tijd uit de maatschappij kan onttrekken.

Beste wensen mannen!

Het weekend voor kerst begon met griep. Kort en heftig, na twee dagen was ik er weer. Toen dacht ik nog, beter nu dan met kerst. Tweede kerstdag corona opgelopen bij de schoonfamilie en daar sindsdien wat milde maar irritante klachten door. O&N ook gevierd bij de schoonfamilie, iedereen had het immers toch :D

Nu weer met frisse tegenzin aan de bak :)

Dat is ook balen Richard, bij ons is iedereen er weer bovenop 🥳.

Voor allen de beste wensen en een gezond 2023 🥳

De beste wense leute en vooral een gezond 2023! Ook hier had de schoonfamilie corona en wij zijn er 2e kerstdag geweest. De nacht voor oudjaarsdag kregen mijn vrouw en ik allebei koude rillingen, slapgevoel en niet fit maar gelukkig oudjaarsdag waren we er wel weer redelijk en konden we de viering bij vrienden toch door laten gaan.
Testen bleven ook negatief dus of gewoon griepje of toch de griepprik of het feit dat het nog geen 3 maand geleden is dat we corona hadden. Nu nog lekker weekje vrij. Vanaf morgen kids logeren en opvang en kan ik thuis weer eens even wat doen. Je komt nergens aan toe met twee van die koters.

Beste wensen allemaal :-D

Hier oud en nieuw met vrienden gevierd, ditmaal bij ons thuis. 10 kinderen. 2 sliepen er op zolder in het logeerbed. 1 baby op de waskamer. 2 sliepen er in in ons bed. Onze kinderen logeerden bij elkaar op 1 kamer. En de kamer van de oudste lag ook een baby en 1 kind was op de bank inslaap gevallen. Dus lekker druk *-) Maar van 22 uur tot 23.45 uur was het lekker rustig en kon je ook elkaar nog spreken. Ging allemaal super en iedereen had het reuze naar hun zin. Dus het jaar goed begonnen :-D

Nu weekje vrij nog. Kerstboom afbreken, kerstversiering buiten. Met de jongens leuke dingen doen en met de A2 aan de slag

Iedereen het beste voor 2023! (tu)

Hier een heel rustige jaarwisseling gehad. Nieuwjaarsdag even de Smart Roadster tevoorschijn gehaald en een nieuwe accu gegeven.

Mogguh,

Dat klinkt gezellig Joost, maar het zal ook een lawaai geven met zoveel kinderen *-)
Nieuwjaarsdag waren we bij mijn ouders, mijn zus was er ook met haar kids (7&8). Allerjezus zeg, wat kwam daar een lawaai vanaf. :}
Hoe gaan de dagen erna met de kids, als het normale ritme zo doorbroken is?

Voor 2023 onze planning:
- ** Polo out. Staat nu te koop
- Nieuwe fietsen
- Hopelijk meer succes op de woningmarkt
- Cabrio out?? Ik twijfel of ik hem houdt. Voorheen kon ik hem gratis stallen op het bedrijf, dat is nu niet meer. Plus dat we hem voor de vakanties ook niet meer gebruiken.
Dan zou het enkel nog zijn voor een fun-ritje een x in het weekend. Of ik hem daarvoor in de belasting/verzekering doe.....
- Hopelijk gezond blijven en lekker genieten van het leven.
- Vervanging caravan?

Mogguh!
@Ruud: ik zou de cabrio in het voorjaar verkopen. Voor een funritje is het net een te log ding zou ik zeggen. Maar het ligt eraan wat voor funritjes: alleen, of met het gezin. Wil je alleen een ritje, koop dan een Smart Roadster ofzo :)

Dat zijn toch nog wat plannen Ruud.
Ik zou de cabrio eruit doen, verz. en wegenb. zijn toch redelijk prijzig bij een tye auto die je zelden zal gebruiken als ik het zo hoor. Zeker als je de leaseauto ook in de bijtelling houdt.

Voor een funritje is het net een te log ding zou ik zeggen. Maar het ligt eraan wat voor funritjes: alleen, of met het gezin. Wil je alleen een ritje, koop dan een Smart Roadster ofzo
Funritje is dan idd. een ritje met het gezin. Noujah, auto staat bij familie in de stalling. Dit jaar maar eens afwachten wat hij ervoor vraagt..... als dat te gortig is gaat hij misschien wel weg.

Ik zou de cabrio eruit doen, verz. en wegenb. zijn toch redelijk prijzig bij een tye auto die je zelden zal gebruiken als ik het zo hoor. Zeker als je de leaseauto ook in de bijtelling houdt.
De Leaf is nu uit de bijtelling. Heb er wel over getwijfeld, maar we gaan het dit jaar proberen. Scheelt dat B op de dag dat ik thuis ben ook thuis werkt, dus dan kan ik de Astra mee voor privé ritten.

Dan inderdaad even een testperiode :) Ik merk dat het bij ons zelden is dat beiden auto's weg zijn, maar het komt voor. We kunnen zonder, maar gemak is ook wat :)

Mogguh allen!

De beste wensen voor het nieuwe jaar! Voor mij persoonlijk hoop ik op een beter jaar dan 2022, maar we gaan zien wat het brengt ;)
Gelukkig de feestdagen allemaal zonder ziekte door weten te brengen; zelf een Kerstdag in een nokvol Wokrestaurant heeft geen besmetting op geleverd!

@ Joost: ik had je A2 helemaal gemist. Wat leuk zeg! Succes ermee (tu)

We liepen gisteren terug van het kerstdiner, waarbij vier kinderen waren. Twee van mn zusje en twee van mn neefje. M noemde het 'de beste anticonceptie'
Bekende uitspraak! :}

@ Ruud: Inderdaad een mooie testperiode en dan zien of de cabrio toegevoegde waarde heeft. Anders gewoon weg doen; zonde van de kosten als ie er maar 'gewoon' staat.

Dat zijn flinke plannen ruud! is de spaarpot na de Astra nog niet leeg...:} En een ander huis en een andere caravan en nieuwe fietsen..:)
Daar moeten wij toch even voor sparen..;)

Vandaag even ouderwets dagje met de vrouw weg geweest zonder kids. Zijn naar de nieuwste Avatar The Way of Water geweest. Wat een geweldige film zeg. Niet echt qua verhaal maar visueel en audiologisch echt oog- en oorstrelend. Echt 3,5 uur lang zonder pauze wordt je er in meegezogen. Zo mooi en spectaculair in 3d in de splinternieuwe Pathe bioscoop in Leeuwarden met heerlijke relax-stoelen. Als je na die 3,5 uur naar buiten stapt, is het echt weer even wennen aan de echte wereld.

Ik kan met mijn ogen geen 3D films kijken dus ik zal er niet over mee kunnen praten. En films zonder pauze kennen ze hier ook niet in de regio, :)

Beste plannen ruud!

Ik wil misschien een fiets kopen maar twijfel nog een beetje of ik dat het geld waard vind vs hoe vaak ik hem denk te gaan gebruiken. Verder de spaarrekening aanvullen aangezien er veel uit is gegaan afgelopen jaar. Geen autoplannen, geen (ver)huis plannen, geen wisselingen op werk. Wil wel wat beter worden op het werk en mijn ambities najagen, wat meer er op uit met het gezin, meer tijd maken voor vrienden en minder gehaast leven :T

Ik heb in 2021 een tweedehands Gazelle gekocht. Erg blij mee, hij is zo goed als nieuw maar kostte maar een fractie daarvan. Hij fietst veel lekkerder dan de fiets die ik daarvoor had. Heb nu drie fietsen staan: de Gazelle Chamonix met 7 versnellingen in de naaf, een Gazelle Puur NL met 3 versnellingen in de naaf (was een kerstcadeautje van werk, jaren geleden) en een Merida Speeder 100 voor de sportieve ritjes. M heeft twee fietsen: een 'gewone' Gazelle en eenzelfde model maar dan met elektrische ondersteuning. Volgens mij heeft ze ze afgelopen jaar beide niet gebruikt...

Eind volgende maand worden de drie kozijnen/ruiten geplaatst, dus daarna is het weer héél hard nodig om de spaarrekening aan te vullen.

Ik heb een racefiets, mtb en nog een gewone fiets maar sinds de kids kom ik vrijwel niet meer aan de racefiets of mtb toe.
Electrisch stellen we nog zo lang mogelijk uit. Zolang ik zelf nog kan trappen en we maar kleine stukkies fietsen, vind ik het niet nodig. Maar als we tzt nog eens gaan verhuizen richting mijn werk dan wil ik zeker op de (electrische) fiets.

Ik kan met mijn ogen geen 3D films kijken dus ik zal er niet over mee kunnen praten.

Ik moet de 3d bril over mijn gewone bril zetten maar gaat perfect.

3,5 uur film zonder pauze is wel lang ja. En ik ben ook niet zo van de films...

M heeft een elektrische fiets vanwege haar hartafwijking, met de e-bike heeft ze iets meer lol iets fietsen.
Op de fiets naar werk lijkt me heerlijk, helaas is het voor mij zo'n 10 a 15km te ver (30km fietsen, heb het één keer gedaan op de gewone fiets).

Terug
Bovenaan