Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Niet zo heel gek inderdaad :};)

Astraling :

opel-astra-1-6-turbo-180-pk-hybrid-gs-line-full-options-panodak-led-matrix-verlichting.jpg

opel-astra-1-6-turbo-180-pk-hybrid-gs-line-full-options-panodak-led-matrix-verlichting.jpg

opel-astra-1-2-ultimate-130-pk-automaat.jpg

opel-astra-nieuw-model-nu-bij-ons-in-de-showroom-1-2-turbo-130pk-start-stop-automaat-ultimate-demo.jpg

opel-astra-nieuw-model-nu-bij-ons-in-de-showroom-1-2-turbo-130pk-start-stop-automaat-ultimate-demo.jpg

opel-astra-1-5-cdti-business-elegance-8-traps-automaat-direct-leverbaar-winterpakket-verwarmba.jpg

opel-astra-1-5-cdti-business-elegance-8-traps-automaat-direct-leverbaar-winterpakket-verwarmba.jpg

opel-astra-1-2-elegance-beschikbaar-voor-proefrit.jpg

Ben echt fan van deze grijze bekleding (tu)

@ joost: ziets...gewoon effe goed zoeken op Ali naar beste /prijs/kwaliteit/aanbieder..

Je vervangt de hele lampunit in een keer. Echt veel strakker.

€ 6,25 30%OFF | 2x Led Kofferbak Verlichting Bagageruimte Lamp Voor Opel Crossland X Astra J K Ampera Mokka X Adam Corsa E karl Meriva B Insignia B
https://a.aliexpress.com/_msfn2UM

Die blauwe is mij iets te smurf, ik vind de goud/gele en die rode wel heel fraai! Al staat zwart ook wel prima maar haalt wel wat design details weg

Zwart doet me niet zoveel op deze auto.
Blauw is idd wel erg fel, misschien wel een tikje te voor mij ( terwijl ik fan ben van blauw normaal )
Dat donkere chique rood ( heb normaal niks met rood maar dit is mooi ) en dat goudgeel staat echt het best wat mij betreft.

Via een oud collega die nog bij Opel werkt even wat in de systemen van Opel gekeken voor wat meer details. Blijk dat hij bij de afleverbeurt ook nieuwe remschrijven en blokken voor en achter heeft gehad. Remvloeistof, bougies. Gewoon meest uitgebreide beurt. dat is dan wel weer netjes en fijn (tu)

Maar wel voor de 2e keer achterremmen, dat is wel opmerkelijk zo snel en een keer een een koelwaterslang. En ook de optielijst gekregen.

52360123461_9ef13639c5_c.jpg

@rob, thnx, ik zal eens zoeken naar zo'n lampje.

Bijna weer thuis na een reisje Parijs en Eurodisney. Was leuk, morgen weer aan het werk.

Ik was in 1996 al eens in Disneyland geweest maar herinner me er niet veel van. Best een leuk park, een soort Las Vegas voor kinderen. Ik werd wel gek van de muziek: er is geen hoekje in het park waar geen muziek aan staat.

Mogguh!!

Wat een omslag dit weekend he, van zonnig en 21 graden naar 11 graden, wind en regen. Maar wel een mooie regen, de hele dag door met een normale hoeveelheid per uur. Dat doet de natuur goed. Vrijdag heb ik nog snel het gazon thuis geverticuteerd en nieuw ingezaaid. Dan is een paar dagen erop erg fijn!!

Afgelopen weekend een kameradenweekend gehad. Normaal gaan we met die groep een weekend kamperen, maar ivm geboorte L is het er dit voorjaar niet van gekomen. Dus is het naar september verschoven. Ivm het mindere weer hebben we voor een huisje gekozen. Erg gezellig, maar dan is het zondagmiddags ook wel weer fijn om thuis te zijn :} Komend weekend hebben we nog een familieweekend bij de Kraaijenbergseplassen, daarna gaan we weer terug naar het normale leven :}

In Parijs 20 graden en helder blauwe lucht, thuis 10 graden en regen. Ik ben echt niet meer gewend aan die kou. De verwarming moest thuis weer aan.

Hier is het ook wel even wennen. Drie weken Frankrijk waarbij het elke dag rond de 30 graden was. 1x 's nachts een bui en 1x een winderige dag waardoor het net te fris was om naar het strand te gaan.
Eenmaal thuis lange broek, trui en jas weer aan. Die kou is nog te daar aan toe, maar die regen ben ik al weer helemaal klaar mee.

@ Berry, Disney ben ik nog nooit geweest maar staat nog wel op het (lange) to-do lijstje. Nu is een dagje Efteling aan de prijs, maar een paar dagen Disney is onbetaalbaar toch?
Meerdere dagen lijkt mij ook wel een must want volgens mij is het er gigantisch groot.

@ Astra, dat gele kleurtje staat hem wel!
Ben er ook een beetje gecharmeerd door, doordat ik de Peugeot 208 regelmatig in zo'n tof geel kleurtje zie en dat verbazend goed vind ogen (tu)

Nu al de verwarming aan? Das balen.

Bij ons bleef het in huis een aangename 20 graden..maar je moest wel de boel dicht houden want fris was het wel.

Verder ook druk weekend gehad. Vrijdag school, zwemles en s avond nog etentje van schoonvader die met pensioen is gegaan.
Zaterdag zijn we wezen shoppen voor bruiloftskleding voor de aankomende bruiloft van mijn schoonzus en gisteren maar effe rustig aan..;)

Leuk Berry, Parij en Disney hebben wij ook een jaar of 10 geleden gedaan, Lize zou ook heel graag naar Disney gaan, staat dus ook nog op de lange to do lijst.

Hier ook een ontstuimig weekend, zaterdagochtend richting Amsterdam met de Clubman, bij de parkeergarange in Amsterdam Zuid aangekomen, binnengereden en die hele pakreergarage vol met hele dikke auto's Ferrari Testarossa, G Wagon Brabus, GTR Liberty Walk, Lamborghini, Bugatti, Porsches.. Gulwing, echt niet te doen! Allemaal bestickerd met CannonRun stickers, uit de UK. Buiten stond er bij de loop ingang ook nog een servicewagen en enkele Porsches en Ferrari's. Ik dacht alleen maar, ok de Clubman staat hier veilig :}.

Met de metro richting Centraal gereden en een lekker middagje Amsterdam gehad, daarna terug naar Zuid om op tijd bij het Olympisch Stadion te zijn voor het concert van de Streamers. Erg leuk concert en gelukkig een stuk beter georganiseerd dan vrijdag toen er toch wat missers waren zoals ik had gelezen. We stonden zo goed als vooraan bij het podium en hebben een meer dan prima avond gehad, misschien hebben jullie ons nog gezien op de stream. :-D.

om 01.30 waren we weer thuis en zondag ook maar ff rustig aan gedaan, Lize weer opgehaald, filmpje gekeken en wat opgeruimd.. Want was het zondag slecht weer zeg :,(

Nu weer @work, met een zonnetje op de achtergrond.

Streamers wel gekeken, maar heb jullie niet gezien :}

Bij ons de verwarming ook nog niet aan, maar zal er wel om spannen want het begint echt wel fris te worden zo buiten. Stuurverwarming was vanmorgen echt heel fijn, echt zo'n optie die je niet mist als je het niet hebt :} word echt supersnel heerlijk warm

Verder rustig weekend gehad na vrij veel drukke weekenden.

Disneyland nooit geweest; konden we vroeger niet betalen en nog steeds schrik ik echt wel van de prijzen. Vraag het mij af of ik het dat wel waard vind. Misschien ooit een keer als de jongens een stuk groter zijn

Disneyland heb ik weinig mee..kost klauwen met geld en ga ik liever lekker weekendje voor weg in de bossen met het gezin dan dat drukke en commerciële gedoe.
Maar weekendjes weg zijn ook echt vreselijk duur geworden..niet normaal...zijn wat aan het sneupen voor eind dit jaar.

Met de metro richting Centraal gereden en een lekker middagje Amsterdam gehad, daarna terug naar Zuid om op tijd bij het Olympisch Stadion te zijn voor het concert van de Streamers. Erg leuk concert en gelukkig een stuk beter georganiseerd dan vrijdag toen er toch wat missers waren zoals ik had gelezen. We stonden zo goed als vooraan bij het podium en hebben een meer dan prima avond gehad, misschien hebben jullie ons nog gezien op de stream. smileys with beer.

We hebben het concert ook gezien. Leuk gedaan en begon vooral op het laatst wat los te komen.
Wel vind ik het zelf wat herhaling van zetten te worden nu ik ze meerdere keren heb zien optreden. Veel terugkerende nummers.

Sfeer in stadon was echt top, maar inderdaad, kunstje is bekend inmiddels, maar dat maakte het niet minder leuk :).

Weekendjes weg zijn echt hele duur inderdaad, wij wilde in de herfstvakantie een paar dagen weg, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.

Hier in huis is het qua temperatuur nog "oke". Overdag als je bezig bent dan is het prima. We hebben aan de tuinzijde een grote schuifpui, als daar het zonnetje in schijnt is het gelijk erg lekker. Alleen 's avonds hangend op de bank is het dan net niet lekker. Ik denk dat hier een dezer dagen 's avonds de kachel ook aan gaat.

Misschien ooit een keer als de jongens een stuk groter zijn

Ik denk dat wel de juiste manier is. We gaan dan of voor die tijd een keer met z'n tweeën of pas als de kleine man een stuk ouder is en het goed mee kan maken.

Overigens is het nu wel een goede periode om naar Frankrijk te gaan. Tanken is er echt spotgoedkoop. De brandstofprijzen zijn tijdelijk flink verlaagd, maar Total doet daar als staatsbedrijf nog een extra korting bovenop. Ik heb vorige week getankt voor 1,34 de liter, dat scheelt toch serieus geld op een volle tank B)

Stuurverwarming was vanmorgen echt heel fijn, echt zo'n optie die je niet mist als je het niet hebt grinning smiley word echt supersnel heerlijk warm

Absoluut waar, als je het niet kent mis je het niet. Het is bij mij echter al jaren de meest gebruikte optie in een heel groot deel van het jaar. Ik ben niet echt een koukleum, maar ook in het voorjaar vind ik 's ochtends vroeg stuur en stoelverwarming echt heerlijk.
Op de Focus zat het niet en ik dacht dat ik het niet zo zou missen, maar dat viel toch wel tegen uiteindelijk. Al zal ik een volgende auto er niet om laten staan als het er niet op zit.

@ Streamers, niet gezien. Aantal vrienden zijn gisteren geweest, ben benieuwd hoe nat ze zijn geregend :}
Moet ook zeggen dat ik het niet veel aan vind om het op TV te kijken. Ik mis de sfeer dan compleet.
We gaan al jaren elk jaar naar de Vrienden van Amstel en dat vind ik wel super, maar op TV kijken doet mij weinig.

Goede vakantie gehad, Richard? Weer thuis zo te lezen?

@ Streamers, niet gezien. Aantal vrienden zijn gisteren geweest, ben benieuwd hoe nat ze zijn geregend grinning smiley
Moet ook zeggen dat ik het niet veel aan vind om het op TV te kijken. Ik mis de sfeer dan compleet.
We gaan al jaren elk jaar naar de Vrienden van Amstel en dat vind ik wel super, maar op TV kijken doet mij weinig.

Eens..denk dat dat al een heel verschil is!

Absoluut waar, als je het niet kent mis je het niet. Het is bij mij echter al jaren de meest gebruikte optie in een heel groot deel van het jaar. Ik ben niet echt een koukleum, maar ook in het voorjaar vind ik 's ochtends vroeg stuur en stoelverwarming echt heerlijk.

Ik ben zoeen die het had en nu niet meer heeft. Vooral de stuurverwarming was wel een fijne optie maar gebruikte het zeer zelden. Alleen na het krabben was stuurverwarming wel fijn. Ik ben juist geen kouwkleum en heb het liever wat te fris dan te warm.
Maar kan me ook voorstellen dat met volledig leer stoelverwarming wel fijn is. Dat lijkt me s ochtens wel heel koud instappen.

Bij ons de verwarming ook nog niet aan, maar zal er wel om spannen want het begint echt wel fris te worden zo buiten.
Oei, bij ons was het gistermiddag bij thuiskomst 18,5 graden. Dat is te koud om in te leven, dus de verwarming maar aan gezet.

Stuurverwarming was vanmorgen echt heel fijn, echt zo'n optie die je niet mist als je het niet hebt grinning smiley word echt supersnel heerlijk warm
Heerlijk idd. Ik heb snel koude handen, dus heb dat idd. al heel snel aan. Stuurwielverwarming en stoelverwarming wil ik bij een volgende auto wel graag hebben.

@ Rob: Volgens mij heb jij toch een best luxe uitvoering van de astra, vreemd dat dit er dan niet op zit.
@ Streamers: Ook gezien, blijf het leuk vinden ondanks dat het idd nu een bekend recept is. Maarjah, op de radio hoor ik ook dagelijks dezelfde liedjes.

Volgens mij ook voor het eerst in mijn leven in een sauna geweest dit weekend. Lekker om ff in te zitten, maar ik ben nie zo van dat stilzitten en niks doen. :}

Goede vakantie gehad, Richard? Weer thuis zo te lezen?

Heerlijk!
Elke dag rond de 30 graden. Een nacht flink wat regen gehad, maar overdag droog. En één dag net iets teveel wind om op het strand te vertoeven, maar prima om iets anders te doen.
Kortom, prima om in het naseizoen in die regio te zitten. Alles is nog gewoon open, het is gezellig druk, het weer is er echt heel erg prima (ook zeker niet té warm) en scheelt zo ontzettend veel geld.

Was het 2e jaar naar exact dezelfde plek. We hebben het daar nu wel gezien, dus volgend jaar een andere plek. Vooral ook omdat het daar langs de kust echt niet prettig rijden is.

Teveel verkeer voor de wegen daar, zelfs zo in het naseizoen. Even naar het strand? Ritje van 5km en daar doe je een half uur over. (en nee, lopen is geen optie). We zaten in Frejus en zijn een dagje naar St. Tropez geweest, dat is circa 25km en daar deden we met de auto meer dan een uur over. Toen we op een gegeven moment letterlijk een elektrisch stepje (die gaan/mogen max 25 km/u) uit het oog zagen verdwijnen tussen het verkeer door was ik er wel klaar mee *-)

En het is niet dat het super druk is, parkeren in bijv. het centrum van St. Tropez is vervolgens geen enkel probleem. De wegen zijn allemaal enkelbaans, veel rotondes, veel door dorpjes, veelal slingerend (inherent aan het landschap uiteraard). het schiet gewoon allemaal niet op.

Ach, dat is dan ook het enige hoor. We zijn ook weer niet elke dag op pad geweest. We zaten wel pal aan de snelweg (tolweg), dus dan kun je wel heel vlot een stuk rijden. Monaco was 90km en dan sta je met een uur ook in de parkeergarage.

Omdat het een autoforum is dan ook maar een stukje over de rit/auto. Een woord: genieten!
De auto is echt gemaakt voor dit soort ritten. Heerlijk comfortabel, vlot genoeg en dus ook ruim genoeg. Zoals eerder vermeld krijgen wij met gemak de spullen voor drie personen erin. Bij 150 lekker 2.200rpm op de teller en wind/bandengeluid valt dan ook reuze mee. Ook stapten we na zo'n rit prima fit uit. In de Focus zaten we echt een stuk minder lekker. Met de **** een keer naar Oostenrijk geweest en waren we na zo'n rit fit, maar ook wel een beetje gaar. Astra kan ik mij zo snel niet meer herinneren.

De heen/terugweg hebben we in twee dagen gedaan en dan is 1.400km prima te doen. Rustig ontbijten, en dan +/- 700km maken. Af en toe een stop en je bent aan het eind van de middag op plek van bestemming. Zeker op de Franse tolwegen leg je die kilometers best vlot af. Laatste stukje op de terugweg door Duitsland schoot dan weer niet op door de wegwerkzaamheden en langzaam rijdend verkeer. Dat heb ik dan wel weer een beetje goed gemaakt in echt de allerlaatste kilometers door Duitsland :T

Oh en voorafgaand aan de vakantie had ik vriendinlief tussen neus en lippen door vermeld dat ik mijn autowasspullen mee wilde nemen. Die lachte mij natuurlijk keihard uit :T

Vorig jaar had ik mij echter de hele vakantie geërgerd aan een ruit vol met dode vliegen. Onze camping heeft echter een wasplaats (gewoon simpele plek met alleen een waterslang) en vlakbij was ook een wasbox met goede hogedrukreiniger en foamlens. Dus ik dacht, ik neem het anti muggenspul mee, non-ferro voor de velgjes, washandschoen om voorzichtig nog wat los te weken en een droogdoek tegen de kalkvlekken.

Toen ik in de 2e week naar de wasplaats van de camping reed hadden ze de slangen weggehaald ivm de droogte. Naja, dan door naar de wasbox.......... zelfde verhaal :?
Gelukkig viel het dit jaar qua dode vliegen op de voorruit reuze mee en was het ook niet echt nodig (karma?), maarja ik had het spul niet voor niets mee.

Tegenover onze stacaravan hing nog wel een brandslang, even getwijfeld om die dan maar even te misbruiken maar dat ging mij ook te ver :T

Haha dat auto wassen gaat me wat ver. Ik had toen naar Italië wel wat ruitenreiniger en een doekje mee.

Disneyland is inderdaad erg duur. Entree, maar ook alles in het park. Gelukkig was het een uitje van onze personeelsvereniging, inclusief lunch en een hotelovernachting. Alleen om 23.30u nog avondeten zien te vinden buiten het park was lastig. Uiteindelijk een drive gevonden bij een Burger King die nog open was.

Stuurverwarming: vind ik niks. Maar de stoelverwarming ging vanochtend wel aan!

Brr, tarieven voor energie zijn weer aangepast. voorschot gaat naar €790 per maand.
Gas: €3,33
Stroom: €0,90 normaal, €0,76 dal.
8-) *-)

Oeis.. Damn, die van ons is net naar beneden bijgesteld, waarschijnlijk omdat we nog weinig verbruikt hebben , maar wel al heel het jaar veel betalen.

@Richard, ik had hetzelfde idee, maar verder dan de ramen schoonmaken is hetniet gekomen.
Ik kan me heel goed vorostellen dat je een ideale reisgenoot hebt in de 4 serie!

Tering..wat een bedrag berry...maar zoals het nu lijkt komt het energieplafond er aan...qua gas zitten wij ruim onder het gemiddelde...qua stroom niet..

Mogguh!

Ik ben benieuwd wat de maatregelen van vandaag zijn. Het zal invloed hebben op onze portemonnee, en onze auto-keuze. Dubbel spannend dus B)

@ Richard: Een spons á la, maar ik zie jou denkbeeldig al met een koffer met autowasspullen slepen. Polijstmachine, HD-spuit, verzameling doeken, pads en vloeistoffen :}

Insectenspray heb ik ook wel eens meegenomen. En heb de auto ook wel eens afgespoten met de hogedruk in een wasbox. maar verder gaat het mij echt te ver hoor :} zie dat bij thuiskomt wel weer

Energieplafond vind ik een goed idee. Geen idee waar we uit komen straks. Na spouwmuur isolatie, koken op stroom en trippleglas hoop ik wel wat lager uit te komen. vorig jaar zaten we op 1600m3 gas. Qua stroom zitten we wel onder het plafon, zeker nu de auto niet meer geladen word en met dank aan de zonnepanelen.

Heb hier wel een collega die klaagt, maar die koopt een oude 'pitoreske' boerderij in 'authentieke' staat. Ja wat verwacht je dan. ALs je de centen niet hebt voor een oud groot huis te onderhouden moet je het niet kopen. Gek he dat je die gunstig koopt met een lap grond. Nu niet klagen.

@ Richard: Een spons á la, maar ik zie jou denkbeeldig al met een koffer met autowasspullen slepen. Polijstmachine, HD-spuit, verzameling doeken, pads en vloeistoffen grinning smiley

Vergeet het verlengsnoer en de waterhaspel niet :T
En het paste allemaal met gemak achter in die BMW :}:T

Nee, idee was echt om alleen bug&tar remover mee te nemen plus een washandschoen en droogdoek. Vorig jaar zaten er op de heenweg echt heel veel vliegen op de voorruit waar ik mij verschrikkelijk aan geërgerd heb. Het zicht werd er soms echt door verstoord.

Toen ik de hele auto had ingepakt had ik het hoekje naast de wielkast nog vrij, daar pasten precies de flessen voor de auto in. Dus ging de shampoo, non-ferro en wetcoat ook mee. Konden precies mooi op een rij staan :)

Achteraf dus niet nodig, want maar iets van twee vliegen gevangen op de heenweg en ter plekke waren de wasstraten/wasboxen afgesloten.

@ Energie, ik ben heel benieuwd wat ze gaan bedenken. Ik hoop dat iedereen er van profiteert en niet alleen de minima. Want de bedragen die Berry noemt zijn ook niet leuk voor de mensen die modaal of 2x modaal verdienen. Dat wil namelijk niet automatisch zeggen dat ze vrolijk en makkelijk 500eu+ EXTRA aftikken per maand.

Ons huis is van 1957, een hoekhuis op het zuiden. En de kunststof kozijnen met dubbel glas zijn ook al ruim 30 jaar oud. Dus daar zijn ook wel verbeteringen mogelijk denk ik. Ben afgelopen tijd al bezig geweest met het isoleren van de zolder, daar zat niks aan isolatie. In de spouwmuur heb ik van die piepschuim bolletjes maar ik vraag me af of dat nog helemaal goed zit want het waait er aan de bovenkant wel eens uit en dan vind ik het in de tuin.
Ik zit dus een beetje te kijken waar ik nu moet beginnen. Misschien toch maar sparen om alle kozijnen te laten vervangen.

1957...pfoeh..ons huis is 40 jaar (!) nieuwer..

Heb hier wel een collega die klaagt, maar die koopt een oude 'pitoreske' boerderij in 'authentieke' staat. Ja wat verwacht je dan. ALs je de centen niet hebt voor een oud groot huis te onderhouden moet je het niet kopen. Gek he dat je die gunstig koopt met een lap grond. Nu niet klagen.

Ach jah..denk dat veel mensen komende jaren nog wel op de koffie komen...alles kon en mocht...je zal nu maar een dikke zware belastingvrije PHEV rijden, nu een forse hypotheek hebben met een lage rente die over niet al te lange tijd moet oversluiten, flink wat gas en elektrisch verbruiken en een aflopend contract hebben, enz......
Dan ben je aan de beurt...

Insectenspray heb ik ook wel eens meegenomen. En heb de auto ook wel eens afgespoten met de hogedruk in een wasbox. maar verder gaat het mij echt te ver hoor grinning smiley zie dat bij thuiskomt wel weer

Op het Astra K forum heb je echt mensen die meerdere keren hun auto wassen op vakantie, complete stellages meenemen met netten /doeken voor boven hun auto.
Man..bij ons is het altijd mooi en stoffig op vakantie en heeft het totaal geen zin om de auto te wassen.
Daarnaast maken de kids toch een puinzooi van de auto.....bij mij is het na thuiskomst altijd een vaste prik..hele auto uitsoppen en schoonmaken. Op vakantie vind ik het zo zinloos en besteed ik mijn tijd liever aan leuke dingen..:)

De ruit schoon maken van muggen snap ik heel goed! Ik ergerde me vanmorgen alweer dood aan een vieze vastgekoekte kwak vogelstront midden in mijn zicht..

Ik zou ook graag een huis van na 1990 hebben, maar die zijn lastig te vinden. En helemaal hier in de buurt.

@ auto wassen: ik had 'm voor de reis naar Parijs helemaal schoongemaakt, was ook echt al weken geleden. Maarja, natuurlijk weer aardig vies geworden onderweg. Binnenkort dus weer even goed wassen.
Overigens had ik onlangs de meeste vliegen op de ruit, motorkap en bumper door een paar kilometer door de Flevopolder rijden. Daar pakte ik meer vliegjes mee dan op honderden kilometers Autobahn of Autoroute.
Heb ondanks het vele wassen toch al een plekje ingebrande vogelpoep op de G*** :(

Heb ondanks het vele wassen toch al een plekje ingebrande vogelpoep op de G***

Tis echt rommel...medebestuurslid van onze EHBO kreeg ook straal reigershit over zijn Tiguan (goed gemikt overigens..:) . Direct weggehaald maar gelijk plekken op de lak die alleen door poetsbedrijf eruit te halen waren.

Op het Astra K forum heb je echt mensen die meerdere keren hun auto wassen op vakantie, complete stellages meenemen met netten /doeken voor boven hun auto.

Dat is echt wel bizar, zoals je zelf zegt besteed ik mijn tijd op vakantie liever aan andere dingen

Ons huis is uit 1979 maar hebben we laten na-isoleren. Er zat dermate veel ruimte in dat volgens de expers nu bijna net zo goed geisoleerd is al een nieuw huis. + tripple glas en isolerende kozijnen. Je hoeft geen heel modern huis te hebben voor goede isolatie maar dan moet je gewoon iets investeren. In het dak zit een vrij dun laagje glaswol, dat is nog de enige plek waar nog wat verbeterd kan worden qua isolatie.

Hier ook 1979.. Overal wel nieuwe ramen/HR++ + kozijnen allemaal nieuw afgelopen 10 jaar. Spouwmuurisolatie is ook 10 jaar geleden gedaan, maar dakisolatie is nagenoeg niets.
Gelukkig hebben we een trap opgang die af gesloten wordt, dat scheelt dat alle warmte zo naar zolder trekt, en door het dak naar buiten.
Binnen een aantal jaar, willen we het dak laten doen, nieuwe isolatie en nieuwe pannen etc. Maar voor nu is het ok.

Ik heb vorig jaar voor het eerst mijn auto gewassen tijdens de vakantie. Dat kwam omdat we tijd over hadden totdat de veerboot ging en de auto dusdanig smerig was dat het echt nodig was. 2 weken Sardinie met soms wat onverharde weg had best wat stof achter gelaten. Voor de rest nooit gedaan, eigenlijk was ik de auto normaal ook niet vaak. Toch wel een voordeel van een grijze auto, je ziet pas hoe vies die was als die weer net gewassen is.

Laden aan de openbare laadpalen in het dorp kost 40ct/kWh. Op kantoor 18ct/kWh. Maar thuis is het dus 90ct/Kwh... Ik weet dat M geen zin heeft om naar de laadpaal te lopen, maar dan ga ik haar een Tikkie sturen voor elke laadactie thuis... :}

Mogguh

@ Berry: :}

Nou, een redelijke standaard prinsjesdag. Maar toch wel een mooi pakket van lastenondersteuning wat de overheid neerlegt. Je kunt veel kritiek op ze hebben, maar in de corona-tijd hebben ze de juiste zet gedaan door bedrijven te steunen om massa-ontslagen te voorkomen. En ook nu leggen ze voor veel inwoners wel de vinger op de zere plek, namelijk de energierekening. Goed ook dat ze iedereen hierin steunen, ipv enkel de minima.

Het minimumloon met 10% verhogen ben ik minder fan van, uiteindelijk wordt dit doorberekend aan de consument....die dus weer duurder uit is en er per saldo weinig op vooruit is gegaan. Maar je verslechterd je concurrentiepositie met andere landen wel. Ik meen dat we in NL momenteel rond de 10,48 zitten aan uurloon (38 urige week), als we dan op 12 uitkomen zitten we gelijk met duitsland.

Ik ben wel benieuwd hoe deze verhoging van de lonen door gaat werken in de verdere loongroepen. Ze willen het gat tussen hoge en lage inkomend steeds verder beperken om de ongelijkheid tegen te gaan. Maar het moet nog wel lonend zijn om te gaan studeren..... Als je ziet wat de studiekosten al zijn, afgezet tegen de jaren inkomensderving tijdens de studie..... dan mag er ook wel een loonverschil zijn om dit terug te verdienen.

Ohjah, autogerelateerd voor de particulier of lease-rijder geen verrassingen. Kunnen we op het werk iig het gesprek aan gaan. :)

Op autonieuws inderdaad weinig bijzonderheden wat ik zo las. Misschien ook maar goed ook want het is helemaal niet goed voor de markt al die wisselende wetten en regelgeving.

Nu maar hopen dat volgend jaar niet weer zo'n pakket nodig is, want ik ben altijd wel bang wie de rekening ooit moet betalen. Onze kinderen kun je ook niet opzadelen met giga schulden van de overheid waardoor er op alles fors bezuinigd moet worden in de toekosmt. Linksom of rechtsom moet dat natuurlijk gewoon terug komen

Laden aan de openbare laadpalen in het dorp kost 40ct/kWh. Op kantoor 18ct/kWh. Maar thuis is het dus 90ct/Kwh... Ik weet dat M geen zin heeft om naar de laadpaal te lopen, maar dan ga ik haar een Tikkie sturen voor elke laadactie thuis... grinning smiley

Wel interessant. Maar hoe lang duurt het nog voordat de prijzen op je werk en bij de openbare palen omhoog gaan?
Momenteel geen pijl op te trekken. Lijkt me best lastig als je nu een nieuwe auto moet uitzoeken wat te doen. Benzine en dieselprijzen dalen weer fors terwijl elektriciteit fors is toegenomen en nu redelijk constant is.

Ik zou in ieder geval iets nemen met een externe tank/laadpas. Je gaat natuurlijk nooit van zijn leven nu het risico nemen thuis te moeten laden. Laat het risico van een hoge brandstof of stroomprijs maar bij de werkgever.

Bij ons mag personeel nog steeds gratis laden, geen idee tot hoe lang dat nog kan.

Volgens mij is de keuze niet zo lastig toch bij een nieuwe auto? Zeker bij lease weet je gewoon precies wat het kost. Diesel is geen optie. Blijft er benzine of hybride over. Het is dan even de vraag waar, hoe vaak en tegen welke prijs je wil laden en of dat op weegt tegen de meerprijs en de nadelen van het meeslepen van een accu + mindere ruimte eventueel.

Snel aan de zonnepanelen Berry!
Zonder zonnepanelen of een laadpas van de werkgever is een EV inmiddels een klap duurder om te rijden dan een brandstofauto.

Verder weinig autonieuws gisteren inderdaad. Belastingvrije kilometervergoeding gaat naar 21 cent. Accijnskorting op de brandstof blijft volgend jaar van toepassing. Tarief voor de IB tot 70k wordt iets lager, daardoor valt de lease auto voor mensen met bijtelling ook iets gunstiger uit.
Persoonlijk wel blij met dat energieplafond. Het voelt anders erg vervelend om voor exact dezelfde energiebehoefte ineens 3 á 4x zoveel te moeten betalen.

Het is een rekensom waard, maar de accijnskorting en het energieplafond betalen we alsnog zelf. Doordat de prijzen zoveel hoger zijn harkt de overheid ook véél meer BTW binnen over deze producten. Ik denk dat deze opbrengsten een groot deel van de gegeven korting dekken.

Nu hopen dat de CAO onderhandelingen in mijn sector gunstig uitvallen, dan kan er ook volgend jaar nog gewoon een stukje beleg op het brood :)

Zegt de man die met zijn dikke BMW net terug is van vakantie :}

Maar iets er bij krijgen zal wel fijn zijn in deze tijden. Aan de andere kant als iedereen er wat bij krijgt word alles ook weer duurder en gaan we er per saldo weinig op vooruit. Heb in ieder geval gisteren wel mijn tussentijdse beoordeling gehad in mijn nieuwe functie om gewoon open en eerlijk de verwachtingen en prestaties na elkaar uit te spreken. En van beide kanten was het zeer positief. (grote compliment van een klant hielp zeker mee vorige week) Zeker omdat er best moeilijke cases zijn die ik nu in behandeling heb. Heb nu ook nog wat meer lastiger werk er bij gekregen waarbij het om veel geld gaat, grote belangen, en communicatie van uiterst belang is. Dus hopelijk zien we daar ook wel wat in terug begin volgend jaar :T

Ach..die CAO verhogingen vind ik altijd een lachertje..tuurlijk helpen alle beetjes maar wat er netto van overblijft vind ik altijd maar om te janken.

En ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik krijg de ene na de andere prijsverhoging door (verzekeringen, zorgverzekeringen, kinderopvang, enz..) dus die CAO verhoging is al lang weer verdampt en ben altijd benieuwd hoe de overheid op die prachtige koopkracht plaatjes komt..;)

En bonussen doen ze bij ons niet aan. Ook dikke prima want ik krijg er genoeg flexibiliteit en vrije tijd voor terug.

CAO verhoging... hahaha ja ik kreeg afgelopen maand 1,5% CAO verhoging, toch weer net een stuke kaas kunnen halen voro op mjn brood.
Maar zeker eens met jullie, verzekering, zorg, BSO, kleding, schoenen, boodschappen, wonen... Niet te doen, als je ook nog wat over wilt houden of sparen. Goed dat ze de minima helpen, maar als ze alle potjes met toeslag geld vergroten, waar zover mij bekend, wij met zijn allen geen recht op hebben, dan laat je als overheid een groot deel van de werkenden weer in de steek. Ja ik weet dat we neit moeten klagen, maar toch.... we blijven wel NL'ers.

Met de huidige energieplafond profiteert in ieder geval iedereen van. Ook modaal. En dat alles duurder word kan de overheid niet voorkomen en al helemaal niet voor de 100% opvangen. Vervelend is het wel natuurlijk. CAO verhogingen zijn hier wel redelijk fors ,maar op dit moment kan het nooit de inflatie bijbenen natuurlijk.

Vind het wel goed dat onze werkgever voor iedereen een gratis (externe) budgetadviseur beschikbaar stelt voor die gene die er behoefte aan heeft. Mensen die in de financiële problemen komen willen ze ook uitnodigen voor een gesprek om te kijken waar ze kunnen helpen. Dat is wel netjes

Terug
Bovenaan