Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

B Real zei:
Afgelopen jaar is mijn motor de schuur niet uit geweest, sterker nog ik heb niet eens onder het afdekzeil gekeken. Voornemen is toch wel om dit jaar wel af en toe een rondje te doen.
Eigenlijk wil ik wel een andere motor die iets praktischer is en waar ik, hopelijk iets vaker op stap. Maar ja, dan moet er ook altijd wel weer een hoop geld bij en dat heb ik er nog niet voor over als ik zie hoeveel ik heb gereden de afgelopen jaar. Echter, zo blijf ik wel in een cirkeltje redeneren :D

.

Hier precies het zelfde. Er werd op een gegeven moment heel weinig gereden. Uiteindelijk de motor maar verkocht. Nu met werk en kinderen echt te weinig tijd voor. ik zou graag wel weer iets terug willen hebben, maar geen zenuwachtige racer. Maar eentje die je wat sneller pakt en ook wat langer op kunt rijden. Geen idee welk type, want de komende tijd nog geen geld en tijd voor.

Bruut ding Jimmy, niet mijn type, maar vind het wel gaaf om te zien (tu)

Heb zelf niet heel veel met motoren, ook nooit echt behoefte gehad om rijbewijs daarvoor te halen, vroeger wel een brommer gehad, dat dan nog wel.
Maat van me heeft sinds een paar maanden een spiksplinternieuwe motor gekocht, noem dit model altijd Parijs-Dakar motoren maar geen idee hoe ze echt heten. Het is een Yamaha 700 Tenere, exact zoals deze, die dingen zijn fucking duur zeg!

00014341414141438B68C.JPG

Daar kan je echt heerlijk ver op rijden. Als ik voor mijn werk met de motor zou gaan en wat afstanden zou doen, zou ik ook voor zoiets kiezen denk ik.

Maar nu, heerlijk cruisen :D

Hij was ook overgestapt vanwege comfort inderdaad, met name vanwege het rechtop zitten.
Hij had eerst een oude ( jaren '80 ) Honda Intruder.

Pff, heftig weekje zo een nieuwe baan *-) 2 weken inwerken en de collega die dat nu sinds vandaag weg is en ik de kar trek. Alsof je een rijdende trein vast pakt ... Ze zijn nog wel op zoek voor hulp voor mij.

Komt goed, maar werd er vannacht zelfs nog wakker van met de enorme hoeveelheid mailtjes en hoe alles moet en ingevuld moet worden in systemen *-)

Morgen eerste stap van de verbouwing, de keuken word afgebroken en opgehaald. Maandag gaan de radiatoren er al af.

En ook nog beetje genieten van het mooie weer dit weekend B) heerlijk

Wel een heftige timing en tijd voor je dan Joost, nieuwe functie en grootscheepse verbouwing precies tegelijkertijd, pas je een beetje op! (tu)

Total Loss zei:
Wel een heftige timing en tijd voor je dan Joost, nieuwe functie en grootscheepse verbouwing precies tegelijkertijd, pas je een beetje op! (tu)

De timing is echt ruk inderdaad. De planning was dat ik in mei zou beginnen. Dus ik dacht ik neem in april 3 weken vrij ivm verbouwing. heb ik de dagen op en dan in mei mijn collega mij zou inwerken en dan met z'n tweeën een slag slaan. Ik heb al wel wat kennis dus we hadden een vliegende start verwacht.

maar toen hij iets op zijn pad kreeg waar zijn hart lag en veel dichter bij huis ging hij ons bedrijf verlaten en ben ik met spoed op deze stoel gezet om nog kennisoverdracht te hebben. met elkaar En ipv met zn tweeën zit ik nu alleen (vacature staat open). Maar de verbouwing staat en ik moet vrij hebben daarvoor. Dus 3 weken werken, dan gelijk 3 weken vrij voor verbouwing.

Heb gelukkig veel opgeschreven, hopelijk dat ik het eind april nog weer weet en niet te veel chaos is. Gaat ook om enorme bedragen dus moet wel echt opletten

Maar komt goed hoor, maar het idee hoe ik zou beginnen is aardig in de war geschopt *-) Voordeel is wel dat ik echt dat ik wel een leuke uitdaging er in zie als ik eenmaal de weg weet en de klanten leer kennen. Daar deed ik het uiteindelijk voor

Dat is wel ff een pittige tijd dan inderdaad. Succes ermee, en veel plezier natuurlijk ook. Een nieuwe baan kost veel energie maar geeft ook energie.

Succes Joost!

Hier zelf op zoek naar een aannemer, maar alleen het zoeken naar lui die ook reageren is al een hele opgave.
Er zou een uurtje geleden een komen, die is niet komen opdagen en ook telefonisch onbereikbaar.. mooi kak.

Wat wel goed is: de K heeft vandaag de 150K aangetikt.
En met de kilometers die ik nu rijd hard onderweg naar de 175K wat het einde van het leasecontract inhoudt.

We gaan weer dagelijks naar kantoor (110km per dag) en heb nu een wekelijkse klantbezoek in Assen Noord (250km op 1 dag)
Als ik het uitreken ben ik eind oktober klaar met de K.
En nog steeds: ik weet nog niet wat ik hierna wil.
Met de stijgende brandstofprijzen is een eigen auto niet te betalen met 45K per jaar.
Een Astra L is mooi, maar duurder in bijtelling en nog steeds niet veel groter dan de K. (Mijn kinderen groeien wel..)
Elektrisch rijden is bijtellingstechnisch ook niet meer interessant.
Ik heb de baas gevraagd om te kijken naar contractsovername van een model 3 uit 2019 of 2000 (evt zou een polestar 2 ook kunnen).
Misschien toch maar een auto zonder prive kms leasen (en met vakanties een bussie huren)

@Dorus: dakkoffer kan je van mij lenen. Gratis. Moeten we binnenkort even kijken of de dakdragers passen/passend te maken zijn.
Wat brandstof-argument betreft: de fietsendrager veroorzaakt ook een hoger verbruik. Een bagagekar ook. En hoeveel kost het meerverbruik nu echt?
Op 2000km rij je in plaats van 1 op 20 nu 1 op 16,5.
Dat is 100 vs 121 liter. Dus 21 liter maal €2,50 = €52,50
Dus met mijn aanbod heb je de huur van de dakkoffer er nu al uit (tu)
Bank er uit schroeven, nah, zou het niet doen. Bij een noodstop kan een bank nog de tent tegenhouden.

Ik had het vorige keer ook, niet de daadwerkelijke verbouwing maar wel mijn verhuizing destijds.
Was op de Zondag verhuisd met allerlaatste spullen naar nieuwe huis en begon Maandag aan een nieuwe baan, moest de eerste dagen iedere keer als ik in de auto stapte heel goed nadenken waar ik ook alweer precies heen ging ( oude huis of nieuwe huis en linksaf of rechtsaf de A16 op ). Ben voor zover ik weet nog zeker 1x naar mijn oude huis gereden nadat ik uit mijn werk kwam.

Hotdog zei:
@Dorus: dakkoffer kan je van mij lenen. Gratis. Moeten we binnenkort even kijken of de dakdragers passen/passend te maken zijn.
Wat brandstof-argument betreft: de fietsendrager veroorzaakt ook een hoger verbruik. Een bagagekar ook. En hoeveel kost het meerverbruik nu echt?
Op 2000km rij je in plaats van 1 op 20 nu 1 op 16,5.
Dat is 100 vs 121 liter. Dus 21 liter maal €2,50 = €52,50
Dus met mijn aanbod heb je de huur van de dakkoffer er nu al uit (tu)
Bank er uit schroeven, nah, zou het niet doen. Bij een noodstop kan een bank nog de tent tegenhouden.
Ik vond het meerverbruik heel erg meevallen bij mij Insignia. Eigenlijk was er amper meerverbruik ten opzichte van gewoon woon-werk verkeer. Ik heb wel rustig gereden, maximaal 120 in plaats van 130. Maar ik heb wel het idee dat mijn huidige een grotere meerverbruik heeft met dakkoffer.

Over huidige auto gesproken, hij is weer terug! Het was inderdaad de keerring die lek was. Allemaal netjes onder reparatie garantie gedaan. Ik heb ook maar gelijk de sneeuwbanden er onderweg laten halen, hopelijk hoef ik dan komend half jaar niet meer terug.

De keer dat wij naar ons huidige huis zijn verhuisd, hebben we de boel door een verhuisbedrijf laten verplaatsen, wij waren op vakantie. Dat was ook wel apart, uit het oude huis wegrijden naar Schiphol en terug naar ons nieuwe huis. Uiteindelijk nog wel een paar keer in het oude huis geweest om nog wat dingen af te ronden, maar eigenlijk nooit per ongeluk er heen gereden.

Ik zelf zei:
Er zou een uurtje geleden een komen, die is niet komen opdagen en ook telefonisch onbereikbaar.. mooi kak.
Hij is toch geweest en een goed gesprek geworden, weer nuttige dingen geleerd. De do’s en dont’s van de bouw :)

Mogguh,

Wat was dat een heerlijke week met de zon en temperaturen, wat genieten!!
Gisteren zag ik menig cabrio-rijder van de zon genieten, wat me toch wel wat jaloers maakt (Astra is niet in de verzekering momenteel).
Kwam ook 2x een Cascada tegen, dat blijft wel erg kriebelen hoor.

Hier ook slechte ervaring met aannemers. De dakgoot en bekisting moet vernieuwd worden.
Pas na 4 weken telkens achteraan bellen, beloftes dat ze zo terug bellen maar dit niet doen,.... komen ze volgende week maandag kijken.
Ben benieuwd. Hoor ook al de eerste signalen dat 't na de bouwvak snel minder wordt met werk. Particulieren en bedrijven stellen de bouw uit ivm torenhoge prijzen.

@ Fer: Dat schiet mooi op zeg met de KM.

Astra F zei:
Mogguh,

Wat was dat een heerlijke week met de zon en temperaturen, wat genieten!!
Gisteren zag ik menig cabrio-rijder van de zon genieten, wat me toch wel wat jaloers maakt (Astra is niet in de verzekering momenteel).
Kwam ook 2x een Cascada tegen, dat blijft wel erg kriebelen hoor.

Hier ook slechte ervaring met aannemers. De dakgoot en bekisting moet vernieuwd worden.
Pas na 4 weken telkens achteraan bellen, beloftes dat ze zo terug bellen maar dit niet doen,.... komen ze volgende week maandag kijken.
Ben benieuwd. Hoor ook al de eerste signalen dat 't na de bouwvak snel minder wordt met werk. Particulieren en bedrijven stellen de bouw uit ivm torenhoge prijzen.

@ Fer: Dat schiet mooi op zeg met de KM.

Denk dat ze nog heel druk blijven hoor.

2 mensen in mijn directe omgeving zijn aannemer, 1 is eigelijk meer een timmerman die ook veel complete uitbouwen en zo doet, soort mini aannemer.

Beide zitten met hun planning volgend jaar. en verder dan een jaar willen ze beide niet plannen, of in ieder geval geen offertes maken ivm grilligheid. Maar ze verwachten de komende jaren nog belachelijk veel werk. Veel mensen willen een uitbouw omdat nieuwbouw heel erg duur is op dit moment en eerder bestaande bouw kiezen (en moderniseren van overwaarde, daar heeft de ene het met name heel druk mee). En de andere ziet vooral veel uitbouwen omdat de mensen blijven wonen waar ze nu zitten omdat ze het kopen van een huis in de huidige markt niet zien zitten met overbieden en 'gedoe' en doet ook veel uitbouwen en renovatie. Hij verwacht ook dat het nog wel een paar jaar gaat aanhouden.

Beide heren doen wel eens iets voor mij, en communicatie is bij beide niet het sterkste punt.

Vooral het 'oh, komt wel goed", "nee dat is niet zo duur" , "bel tegen die tijd maar dan regel is dat wel", 'ik bel je wel terug als een gaatje heb" , daar heb ik genoeg van gehoord *-)

Nu geen aannemer meer maar gelijk met vakmensen. Ook daar is de communicatie niet al te best maar is er wat meer flexibiliteit en kosten zijn iets gunstiger.

Zaterdag keuken opgehaald, gaat naar iemand die plek aan het maken is voor Oekraïners. Maar toch wel lastig zonder keuken. Vanmorgen was de koffie op, die in 1 van de 14 dozen zit. Afwassen in de badkamer... Nee is niet fijn zo. Zaterdag naar de kelder verhuizen en wat meer dingen een vaste plek geven zodat het wat makkelijker word.

iedereen tanken vandaag? :p

toevallig komt het bij mij net uit dat ik moet tanken. maar zag vanmorgen al dat er bij geen enkel station iets van een rij stond waar ze voor waarschuwden.

Volgens mij hadden veel mensen de winterbandjes ook al gewisseld, man man wat een getreuzel *-) 30 op een 50 weg, 70 op de snelweg dat de vrachtwagens nog gingen inhalen.

Wel zuur dat net onze CV deze week weggehaald is en nog even moeten wachten op andere vorm van verwachting, de hoop op iets milder weer is het tegenovergestelde. "s ochtends vroeg is het met een dik vest ontbijten en 's avonds de houtkachel aan :} lekker warm

Ik heb gisteren middag de winterbanden weer onder de Mini van mijn vrouw gedaan aangezien die vandaag de weg op moest. De zomerbanden hebben er net een week onder gezeten. De Insignia staat ook al op zomerbanden, hopelijk is de sneeuw voorbij als ik die weer nodig heb volgende week. Die laat ik door de garage wisselen, die 18” wielen zijn me toch net wat te zwaar en onhandelbaar om zelf te wisselen en in huis te bewaren.

Hier precies hetzelfde EVV. De auto's stonden al op zomerbanden, maar mijn vrouw stond erop dat de winterbanden er weer onder gingen. Uiteindelijk gisteren om 21u in de regen nog de wielen gewisseld. Ik zei dat ze het zelf moest doen, maar het bleef bij een beetje helpen. Uiteindelijk heb ik het dus gewoon moeten doen...
Maar ze was er vanochtend heel blij mee, want om 6.15u waren de wegen ook nog wit begreep ik.

Hier all season onder de Clubman, maar om 07.00 was hier al geen vlok meer op de weg te bekennen.
Overigens ben ik met de 1 serie op pad, die sinds deze week een motorstoring aangeeft. Van de week maar even laten uitlezen.

Tanken doe ik in België :) die 17 cent accijns is echt een lachertje. met België scheelt het nog steeds erg veel.

Gisteravond en vannacht gewoon op de zomerbandjes prima en rustig (+/- 90 km/u) door de sneeuw geploeterd... De wegen waren tussen Arnhem, via Bolsward naar Leeuwarden, perfect te berijden.

M wil ook graag allseasonbanden, dat doen we wel na de leaseperiode. Zit er soms voor mijn auto ook over te denken.
Tanken hoef ik nog niet, heb nog een halve tank dus kan nog wel twee weken voort.

Onder de vorige Mini van mijn vrouw zaten ook all-season banden, zo ver rijdt ze meestal niet, werkte eigenlijk prima. Helaas had de dealer bij de verkoop van de huidige auto ongevraagd een nieuw set mooi-weer banden onder geschroeft omdat ze versleten waren. Dat was op zich wel netjes, alleen is het een beetje jammer, als ze daar over gebeld hadden, hadden we alle banden laten vervangen door all-seasons. We hebben dus maar een winterset er bij gekocht, beetje jammer om 4 goede niet-sneeuwbanden weg te moeten doen.
Ze moest vandaag richting noorden, daar schijnt nog wel wat te liggen aan sneeuw. Hier weinig, de straten zijn zo goed als schoon.

Ik kreeg ook ongevraagd vers nieuw rubber bij aankoop van de benz, zijn ook vrij dure banden. Maar wel echte zomerbanden

Maar vanmorgen was het wel iets wit, maar heb gewoon met RWD, breed zomerrubber en flink wat vermogen prima kunnen rijden, totaal geen probleem. We moeten ook niet zo doen dat met enkele sneeuwvlokjes je niet meer normaal kunt rijden. Met echt een pak sneeuw was ik wel thuis wezen werken.

Heb vanmorgen de bochtjes niet heel sportief aangesneden en ben ook wat later op het gas gegaan na een bocht :} verder gewoon normaal gereden. Tenzij je van die trage slakken voor je had.

Up staat ook net 2 weken op de zomerbandjes, hebben de winterbandjes thuis liggen, ze rijd ook gewoon vandaag naar Diemen, Zupthen en dan weer terug naar Twente. Had haar nog geappt maar is totaal niet glad of iets.

Autos zijn hier afgelopen weken nauwelijks gebruikt ivm onze griepgolf en nasleep. Werk nog steeds veel thuis en mijn vrouw zit voorlopig ziek thuis.

Staan beide nog steeds op winterbandjes. Gisteren moest ik toevallig naar kantoor en s middags sneeuwde het al stevig maar verder geen last van gehad. S avonds lag er wel een flink pak. Alles is nu alweer weg gedooid.

Maar autogebruik gaat hier fors naar beneden omdat ik maximaal twee dagen in de week naar kantoor ga en de andere twee thuis blijf werken. Tank haast maar een a twee keer in de maand. Ik vind het heerlijk.

Ik heb vandaag getankt, vorige tankbeurt was 1,5 maand geleden. Dit is de 2e tankbeurt dit jaar met de benz :} ik vind dat ook heerlijk

Nu 3 weken vrij, dus gaat ook weinig gereden worden. Waarschijnlijk wel wat ritjes naar de bouwmarkt, maar dan pak ik de Up wel als het kleine dingen zijn

Toen ik vanmorgen de snelweg op reed waren ze net bezig een krom stuk vangrail weg te slijpen. Vond het al zo rustig daarna, bleek een file van 8km nèt voor dat punt te staan. :}

Voelde wel als een soort kerst met al die sneeuw. Begon gelijk “driving home for Christmas” te neuriën :D

Ben blij dat de sneeuw weer is verdwenen! Zo'n lege snelweg is wel lekker Fer, de oorzaak waarschijnlijk wat minder...

Vanochtend de Kever laten taxeren voor de verzekering, dit keer door een mede forummer: Giletti. En hij heeft een jaloersmakende loods; wat heerlijk lijkt me dat om te hebben!
Vanmiddag met m'n neef en z'n vriendin op pad geweest voor een andere auto. Paar weken terug hebben ze een tweede kind gekregen, en de Ibiza ST (met de fantastische 1.2 TDI) is echt te klein. Ze zijn beide ook erg lang.
Conclusie van vandaag is dat het een Octavia gaat worden. Gewoon een fijne auto, en wat zijn die dingen toch mega ruim!
Er stond ook een Focus en het viel mij wederom op: bij de Focus zit je veel verder achterin de auto, waardoor ie achterin krap is. Want hij is net zo lang als mijn ****, maar die is achterin aanzienlijk ruimer. Met het rijden voel je het ook wel: de Focus voelt compacter aan en is nauwkeuriger te plaatsen dan een auto op het MQB platform.

@Ruud, al slaap tekort? ;)

Momenteel vliegen de kilometers me om de oren.
Deze week kom ik uit op 1150km, vooral voor werk maar ook familiebezoek en het taxiën voor de sport van de hotpuppies.

Er is iets raars aan de hand met de Ka.
Als je hem start gaat de axhterruitenwisser een stuk of 3 slagen heen en weer en stopt dan op een willekeurige stand.
Ook de CV werkt niet meer, hij ziet dat er een deur open staat.
Was al even wezen Googlen, denk dat er een rotte kabel zit die naar de achterklep loopt. Maar waar…

@ Berry, is het taxeren een jaarlijks iets voor de verzekering of gewoon nieuwsgierig?
@ Fer, dat zijn flinke kilometers. Lang leve diesel!
Elektrische problemen zijn altijd leuk, ga het maar eens vinden....

Afgelopen weekend ging mijn elektrische kofferklep niet open met de knop op de sleutel, niet met de knop op de klep zelf en niet met de knop bij de voorstoel. Dus handmatig omhooggeduwd (viel me mee hoe zwaar dat ging overigens). Dicht lukte ook met geen van de knopjes, dus ook weer zelf dicht gedaan.
Dan bekruipt toch het gevoel "wat kan dit zijn en wordt het een duur grapje?".

Eenmaal thuis werkte het weer feilloos, toch prettig zo'n auto die zichzelf repareert :T

Elke drie jaar moet ie getaxeerd worden.

Jouw BMW heeft Fiat eigenschappen! SHIT: self healing Italian technology. :D

Hotdog zei:
@Ruud, al slaap tekort? ;)

Momenteel vliegen de kilometers me om de oren.
Deze week kom ik uit op 1150km, vooral voor werk maar ook familiebezoek en het taxiën voor de sport van de hotpuppies.

Er is iets raars aan de hand met de Ka.
Als je hem start gaat de axhterruitenwisser een stuk of 3 slagen heen en weer en stopt dan op een willekeurige stand.
Ook de CV werkt niet meer, hij ziet dat er een deur open staat.
Was al even wezen Googlen, denk dat er een rotte kabel zit die naar de achterklep loopt. Maar waar…
Er zit als het goed is een koperen ring in de motor met daarop contactvingers, om te detecteren wat de rustpositie is. Kan zijn dat die vuil is, of gewoon versleten.

Mogguh,

Ik probeer wat mee te lezen, maar lukt niet altijd; beetje drukjes ;)
Helaas thuis nog geen verbetering met vrouwlief: schoenen aantrekken kost zo ongeveer al te veel energie. Bij de lokale 'ouderenwinkel' al wat spulletjes opgehaald om zaken te vergemakkelijken. We gaan zien hoe lang het herstel gaat duren.
Gelukkig nu iemand die wat helpt in de huishouding, want 40 uur werken + 'thuiszorg' is toch best intensief heb ik gemerkt.

Winterbanden liggen nog onder de V40, als ik tijd heb laat ik ze een keer omwisselen voor de zomers.

Hij is toch geweest en een goed gesprek geworden, weer nuttige dingen geleerd. De do’s en dont’s van de bouw
:D herkenbaar. Eerste contact gaat vaak wel maar daarna moet je er toch vaak achteraan om te herinneren. Maar interessant om allerlei mensen te spreken; goed voor nieuwe inzichten.

Jouw BMW heeft Fiat eigenschappen! SHIT: self healing Italian technology. big smile smiley
:}

Ook hier weinig tijd op op het forum te kijken en, met alle respect richting jullie, maar het AW-forum / AW-site boeit me eerlijk gezegd ook allemaal steeds minder. Het gaat toch bijna alleen nog maar over EV's e.d. en die fase is voor mij voorlopig toch nog niet aan de orde. Ik heb momenteel veel meer met het op maat gesneden Astra K forum.

En thuis ook genoeg aan het hoofd. Vrouwlief zit voorlopig ziek thuis. Door de enorme werkdruk en steeds slechte wordende randvoorwaarden in de zorg was haar emmertje al bijna overgelopen en door de ziekteperikelen thuis en de druk die dat op ons gezin legt, is het nu even helemaal overgelopen.
Dus maar effe pas op de plaats en nadenken over de toekomst.

@ Gerwin: sterkte en hopen dat ze snel opknapt. Niet echt ideaal met de plannen die er voor jullie op stapel staan.
Vriendin van ons die Corona had en er doodziek van was en op het randje heeft geleefd, heeft ook nog een hele lange weg te gaan een hele lange nasleep.
En weet er alles van.... werken, het huishouden runnen en dan ook nog voor en partner zorgen die erg ziek is, is slopend.

AW-site boeit me eerlijk gezegd ook allemaal steeds minder.
Er zijn nog een aantal topics die ik erg leuk vind om te volgen, net als het wel en wee in dit topic ;) verder kijk ik al niet meer; open weinig nieuwe topics in elk geval.

Dus maar effe pas op de plaats en nadenken over de toekomst.
Heel verstandig, het beste wat je op zo'n moment kan doen. Hebben wij ook meegemaakt, al was dat nog tijdens de studie van vrouwlief. Wij hebben daarnaast ook nog hulp van buitenaf gevraagd; ik ben geen psychodoktoroloog ;)
Sterkte er mee in elk geval!

En weet er alles van.... werken, het huishouden runnen en dan ook nog voor en partner zorgen die erg ziek is, is slopend.
En dan hebben wij geen kinderen... dus dat valt dan nog weer mee (en dat besef ik me ook goed) maar desondanks ben ik er behoorlijk moe van. Gelukkig alleen lichamelijk, geestelijk de boel nog helder :)
Hopelijk gaat alles over een paar maand weer wat makkelijker.

Wat een pech thuis, Rob.
Ik zeg M ook vaak dat ze maar ander (lichter en beter betaald) werk moet zoeken, maar ze weet niks wat ze net zo leuk vindt. Maar werken in de zorg sloopt je wel echt. Maar dan bedoel ik voornamelijk fysiek. Het feit van 'emmer overlopen' heb ik gelukkig nog nooit van dichtbij meegemaakt. Wel wat collega's overigens. Eentje gaat er volgens mij een presentatie/verhaal over houden binnenkort, daar ben ik wel benieuwd naar. Het is toch een bijzonder iets, wat sommigen ook zelf niet zien aankomen.

Vrouwlief werkt ook in de zorg (nu ouderenzorg en voorheen gehandicaptenzorg, mensen die ‘gezond geboren’ zijn maar later gehandicapt zijn geworden met hersenletsel)
Beide heel zwaar, en haar jobswitch heeft zeker ook te maken met die emmer die overloopt.
Ondanks de parttime factor is de combinatie moeder-begeleider-echtgenote en manusje-van-alles voor de familie echt een overvolle dagbesteding. Wat dat betreft heb ik het makkelijker, als werkende vader.

Nou, de achterklep van de Ka is nu uit elkaar en de kabels heb ik wat losgemaakt. En inderdaad zijn bijna alle kabels gaar die in het rubber zitten van auto naar klep. Dikke clusterfuck want alle kabels zijn zwart.
Morgen ga ik ermee verder, nu hopen dat het niet gaat regenen.

Het verklaart wel alle vage problemen die we de laatste tijd hadden. Bij achterruitverwarming aan schokte hij als een malle en bij het starten van de motor ging de achterruitenwisser ineens zo’n anderhalf slag heen en weer.

Vrouwlief kwam ook thuis van een kort ritje, stinkende auto en een koppelingspedaal die niet omhoog komt. En alleen maar hikken onderweg..
Denk dat dit probleem niet gerelateerd is aan de kabelfuck maar dat de drukgroep ook naar de klote is.

Hopen dat het te repareren is, maar het is misschien wel het einde van de Ka :(

Mogguh!

Is de ka nu echt ka-pot? Koppeling zonder druk kan diverse oorzaken hebben en hangt er ok sterk vanaf of de bak eraf moet. Wij waren bij de C3 ook bang voor dikke kosten maar toen viel het gelukkig mee.

Zaterdag sinds drie jaar weer eens naar en festivalletje in de buitenlucht geweest in Haaren (Brabant). Echt genieten weer! Waren met drie vrienden in de S90 van maat van mij. Vlak voordat we naar huis zouden, kreeg maat van mij dikke migraine, werd harstikke ziek en kon niet meer rijden. Omdat ik ook nog stukje met eigen auto moest rijden, had ik ook niet gedronken en mocht ik terug rijden. Beest van een auto hoor maar ook heel comfortabel te rijden. We hebben rustig aan gedaan en ik heb op de terugweg niet harder dan 130-135 gereden. Bijna alleen maar snelweg, alle systemen op eco en rustig en zuinig gereden maar toch nog maar 1: 9,3. Moet je voorstellen hoe dat ding zuipt bij echt wat gas geven. Maar verder heerlijk comfortabele cruiser maar wel heel snel maar totaal niet sportief. Daar is ie veel en veel te zwaar voor. Dat merkte ik pas toen ik weer in de Astra stapte. Dat leek opeens een ieniemienie auto maar zoveel lichtvoetiger.

Een ook mijn eerste ervaringen met adaptieve cruise en ik moet er nog erg aan wennen. Ik ben voornamelijk een linkerbaanrijder en houdt er niet van om achter mensen te "hangen". Dan is het geen systeem voor mij. Vreselijk irritant als de auto steeds gaat inhouden als er weer iemand voor je opdoemt. Wat je dan gaat doen is al heel vroeg naar links gaan als je een auto voor je ziet opdoemen en dan ga je weer andere weggebruikers irriteren. Ik weet niet of je je hem ook kan overschakelen op gewone cruise. Kon dat niet vragen omdat die maat van mij te ziek was.

Mogguh

Toch hoor je het momenteel zoveel ,mensen die richting een burn-out gaan. Op het werk aangekomen hoor ik Marieke Elsinga ook al een stap terug doen.

Je moet elke situatie apart beoordelen, maar heb ook het idee dat veel mensen klachten krijgen vanwege de sociale "verplichting" via alle media-kanalen. Ik zie kennissen ook veel delen op Tiktok, Insta, FB, en weet ik allemaal meer. Ze zijn allemaal op de hoogte van wat er gebeurt, willen ook overal bij betrokken blijven (dus reageren/delen) en dan ook zelf posten. Als ik zie hoeveel tijd en energie alleen daar al in gaat zitten....
Ik hoop dat mensen weer kiezen voor hun eigen leven, en niet voor een leven wat ze graag willen presenteren op Social Media. Volgens mij zijn veel jongeren daar al bij geholpen. Daarnaast, grenzen goed aangeven. Zowel kwa werk, als ook privé. En daarin ook de keuzes maken wat prioriteit heeft.
* (Met dit betoog doel ik niet op iemand hier in het forum) :)

Ik merk zelf ook dat ik minder mee lees op het forum. Tijdens werktijden vind ik het niet gepast uitgebreid te gaan zitten forummen, thuis heb ik andere prioriteiten.
Daarnaast merk ik dat het me energie kost om ook hier bij te blijven bij de situaties die men post... zoektocht naar nieuwe huizen, auto's ed..... in die korte tijd dat ik hier op het forum ben is me dat teveel om bij te blijven. Heb er dan ook voor gekozen dit niet meer van mezelf te verwachten, en liever een keer te reageren op een moment wat dan speelt.

Sinds een week is ons gezin dan ook wat uitgebreid. Een heel bijzondere ervaring, zeker omdat ze toch vrij onverwacht kwam en het ipv een ziekenhuis-bevalling ineens een thuis bevalling is geworden. Het was ff een rollercoaster, maar gelukkig is alles goed gegaan. De kleine meid doet het heel goed, en ook moeders hersteld alweer goed.
De kleine koos een vrijdag uit om op de wereld te komen, waardoor vaders ook 2 weekenddagen mooi bij huis was. Vorige week heb ik weer gewoon gewerkt, B had hulp van de kraamzorg....waardoor het allemaal soepel verliep.

@ Fer: Dat klinkt als een beste klus met de KA. Hopelijk is hij/zij het nog waard....
@ Rob: Fijn dat je naast de ongemakken thuis er nog ff uit bent geweest met kameraden. Daar kun je veel energie uit halen!

Gefeliciteerd Ruud!

Vwb burnout: door Corona merk ik juist dat we ineens heel veel tijd over hadden. Geen reistijd, geen verjaardagen, geen verplichtingen. En ik moet zeggen, dat beviel ons prima. Dus dat soort dingen minder ik nu ook zeker. Vooral met dit heerlijke weer: denk dat ik vanavond even lekker op de fiets stap, daar kan ik echt van genieten.

@Berry,
Dat kan natuurlijk ook, maar ik denk dat bij heel veel mensen juist extra werk/verantwoordelijkheid en extra stress is toegevoegd door het leven in de Corona periode.
Uitval op werk, waardoor dus meer werk te doen, kinderen thuisles, dingen die blijven liggen in huis, leven is duur. Ik merk zelf namelijk ook echt wel dat dit bij mij zelf speelt.
Ook hier weinig forum tijd, ik neem op mijn werk de tijd om even bij te lezen, maar post weinig.

@Ruud, ook via hier proficiat! fijn dat alles goed is gegaan, maar ben je nu weer aan het werk?? Je hebt toch gewoon recht op vrije dagen of neem je die later?
Ik vond die eerste "wen" periode toch wel lastig, alles is nieuw en samen leer je toch erg vele in een korte periode.

Ik ben het wel met je eens dat we met zijn allen weer eens met de voetjes op de grond moeten staan en beter in het hier en nu leven dan op een schermpje, ik gebruik zelf erg weinig social media, maar mijn god inderdaad, je zal toch nu 14-20 zijn en jezelf de hele dag zo perfect mogelijk moeten presenteren voor al je "vrienden".

Als niemand post, dan hebben we allemaal ook weinig om op te reageren. Dan bloed het wel wat door hier uiteindelijk.
Ik kan alle overwegingen overigens prima volgen hoor, dus geen oordeel van deze kant.

Het forum is sowieso erg rustig vind ik en daarnaast zijn er maar weinig onderwerpen die mij aanspreken, heel actief ben ik dus ook niet. Toch kijk ik in dit topic wel dagelijks een paar keer. Pagina heb ik op een tabblad open staan op mijn telefoon, even refreshen en bijlezen indien van toepassing.

Verder op autogebied ook weinig te melden. De C1 rijdt zijn dagelijkse kleine stukjes, de BMW wordt een stuk minder gebruikt. Toevallig vandaag weer een dag op kantoor, vanmiddag met een omweggetje over leuke wegen naar huis :)

Maar verder heerlijk comfortabele cruiser maar wel heel snel maar totaal niet sportief. Daar is ie veel en veel te zwaar voor. Dat merkte ik pas toen ik weer in de Astra stapte. Dat leek opeens een ieniemienie auto maar zoveel lichtvoetiger.

Toch kan ik de comfortabele cruiser wel waarderen merk ik. Ik geniet echt van de BMW op een lange snelweg trip. Met de grote velgen en het sportonderstel is hij natuurlijk wel wat stug en sportief. Toch filtert het onderstel dat beter dan de Focus of de Astra gek genoeg. Ook wil het nog best aardig de hoek om als het moet.
De volgende auto mag van mij prima nog wat groter, comfortabeler en stiller zijn. Heerlijk om dan bijv. een lange vakantierit te doen B)

Ook maar weer eens reageren hier. Autonieuws boeit me steeds minder, dit is wel een leuk topic dat ook gaat over de andere dingen in het leven, zowel lief als leed. Astra F, gefeliciteerd met de kleine. Veel belangrijker als alle materiële zaken.
Besef dat het niet gaat om steeds mooiere en betere auto’s en andere spullen heb ik ook steeds meer. Zou me ook niet verbazen als door de economische situatie, we in NL ook een pas op de plaats moeten gaan doen. Worden we uiteindelijk niet slechter van.

Op autogebied gaat hier komende tijd niets veranderen. BMW heeft net een dure beurt gehad bij dealer en kan er weer twee jaar tegenaan en de Up blijft een ontzettend fijne tweede auto. @B Real, ik kan het comfort van de 3-serie erg waarderen en denk persoonlijk dat ik de sportieve eigenschappen in een 5-serie ga missen. Die is me sowieso ook een maatje te groot.

Ook maar weer eens reageren hier. Autonieuws boeit me steeds minder, dit is wel een leuk topic dat ook gaat over de andere dingen in het leven, zowel lief als leed. Astra F, gefeliciteerd met de kleine. Veel belangrijker als alle materiële zaken.
Besef dat het niet gaat om steeds mooiere en betere auto’s en andere spullen heb ik ook steeds meer. Zou me ook niet verbazen als door de economische situatie, we in NL ook een pas op de plaats moeten gaan doen. Worden we uiteindelijk niet slechter van.

Eens met het eerste en die pas op de plaats maken volgens mij al heel veel mensen al. Wij hebben niks te klagen maar het geld vliegt er al uit. Alles wordt duurder en duurder. Snap dat veel mensen echt moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen.

Toch kan ik de comfortabele cruiser wel waarderen merk ik. Ik geniet echt van de BMW op een lange snelweg trip. Met de grote velgen en het sportonderstel is hij natuurlijk wel wat stug en sportief. Toch filtert het onderstel dat beter dan de Focus of de Astra gek genoeg. Ook wil het nog best aardig de hoek om als het moet.
De volgende auto mag van mij prima nog wat groter, comfortabeler en stiller zijn. Heerlijk om dan bijv. een lange vakantierit te doen cool smiley

Ach jah het kan altijd beter, duurder en groter maar een compacte middenklasser gedraagt zich ook al uitstekend op de snelweg. Zeker een SW/ST die vaak een nog langere wielbasis heeft. Ik heb toch liever wat compacter en lichters. Je merkt het toch altijd wel als een auto aan het gewicht is.

Kreeg gister zomaar een appje van mijn pa. Ook zij gaan economischer rijden. Zaten eerste aan private lease van een Mini Electric te denken maar heb ze daar van afgepraat. Hebben de Countryman S ingeruild voor een Mini One 1.2. 400 kg lichter en van krap-aan 1:10 naar bijna 1:20. Heb hem nog niet gezien maar vrij karige uitvoering maar wel een leuke verschijning in het rood met 18-inch JCW wielen:

29322217-0.jpg

jJthefrisian zei:
Kreeg gister zomaar een appje van mijn pa. Ook zij gaan economischer rijden. Zaten eerste aan private lease van een Mini Electric te denken maar heb ze daar van afgepraat. Hebben de Countryman S ingeruild voor een Mini One 1.2. 400 kg lichter en van krap-aan 1:10 naar bijna 1:20. Heb hem nog niet gezien maar vrij karige uitvoering maar wel een leuke verschijning in het rood met 18-inch JCW wielen:

Hebben ze die Countryman naast de X1 of was die inmiddels ingeruild? Blijft leuk zo'n Mini. Ook wel eens naar gekeken, maar eigenlijk is onze Up onverslaanbaar als 2e auto.

Mijn vrouw is nog steeds een beetje teleurgesteld hoeveel zo'n Countryman meer verbruikt ten opzichte van een "normale" Mini (in haar geval een Clubman). De Clubman reed rond de 1:18-1:20, met de Countryman is met moeite 1:16 te halen. Beide met een 1.6 diesel, in de Countryman was dat nog de PSA diesel. Op de snelweg is mijn Insigna met bijna 50% meer vermogen zelfs zuiniger...

Terug
Bovenaan