Corsa 20SEH
Kilometervreter
laat je de kids lekker bij oma logeren 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wel leuk speelgoed, moet wel zeggen dat ik al het vermogen maar zelden aanspreek. 100% eigenlijk nooit.
De motor schijnt minder in te houden en lekkerder op te pakken.
rjthefrisian zei:Oma heeft momenteel Corona en is behoorlijk ziek. Maar twee kids kan oma sowieso niet meer aan ivm zware reuma.
Ga lekker zelf wel een keer en neem wel een vriend mee..![]()
Gisteren de 'buitenboel' verhuisd: dus buitenspullen en inhoud tuinhuisje. Vandaag in huis wat zaken afkitten en plamuren zodat we kunnen schilderen en vloertje leggen.
We gaan boven eerst even opfrissen en dan voor de rest laten we het zoals het is.
Moderator
Moderator
Maar toen ik de week daarop in de golf zat met 1.4 TSI was dat echt een stuk soepeler met name onderin. Pakt mooier op en met gas geven stuk stiller. Qua vermogen ontliep het elkaar weinig gevoelsmatig.
@ Berry": Die Astra K, dat klinkt als een heel aantrekkelijk aanbod.
Zoals op FB vermeld heeft een vriendin negatieve ervaringen met haar Focus 1.0, zitten echte kosten aan te komen en ze wil er vanaf. Ze was zelf op een Astra K uitgekomen als vervanger. Ze wilde een 1.0, maar op mijn advies ook met een 1.4 wezen rijden. Die vond ze wezenlijk fijner rijden. 2 dagen later komt ze met een 1.2 (facelift) aan als optie, opzich ook zeker geen verkeerde keuze, echter zijn het dan meestal de kalere business of online uitvoeringen.
Ze trekt geen zware lasten, rijdt geen hele verre stukken...... dus opzich zouden alle 3 motoren voldoen. Ik hoor/lees over alle 3 motoren ook geen echte problemen.
Dan is het voor haarzelf een keuze tussen prijs/kmstand/luxe. Of zie ik echt iets over het hoofd? (Rob en Fer?)
Ik weet nog van mijn zoektocht destijds dat het vermogen van de TSI op papier nagenoeg hetzelfde was als de 1.4T van Opel. Echter kwam het max koppel er bij ** veel eerder in, dat zorgt inderdaad voor een soepelere auto bij dagelijks gebruik.
Dat is ook waarom ik laatst zei dat het voor Rob helemaal geen gek idee is om zijn auto te chippen als het max koppel er iets eerder in komt. Op papier zal het misschien niet zoveel schelen, bij dagelijks gebruik vermoed ik van wel.
Haha eens. Ze had zaterdag feitelijk een astra gekocht, kwam er kort nadien achter dat de auto geimporteerd is en al 4-5 eigenaren heeft gehad. Dat zat haar niet lekker, dus heeft ze de koop ongedaan gemaakt.Zit de 1.2 ook niet precies tussen de 1.0 en 1.4 in qua vermogen? Dat zou inderdaad wel prima moeten zijn.
Ach en 3 of 4 cilinder, ik gok dat de vriendin van Ruud het verschil niet eens weet
Tussen de 1.0 en 1.4 vast wel. Maar of ze het verschil tussen de 105pk 1.0 en 110pk 1.2 merkt.....ik betwijfel t.Maar denk voor haar dat een driepitter meer dan voldoende zou zijn. Denk dat zij echt niet het verschil merkt..
Corsa 20SEH zei:![]()
inmiddels 45.xxx km. op de klok, inmiddels iets meer dan 10K in bezit en bevalt nog steeds super.
En zeg nou zelf, heerlijk plaatje toch zo net gewassen.
Moderator
Is een dakkoffer niet veel handiger? Goed, het kost wat meer brandstof en je mag er meestal niet harder dan 120 km/u mee, maar is wel minder werk dan van alles uit de auto halen.Dorus 9913910 zei:Hoi, hier Dorus! Ik heb sinds een maand of wat een Opel Astra K. Nu we ons bagagewagentje hebben verkocht en tóch met de tent willen gaan kamperen, zoek ik naar een manier om de liters opbergruimte te vergroten. Juist, de achterbank (zitting, rugleuning) demonteren voor de tijd van onze vakantie en daarna weer plaatsen.
Maar: hoe doe ik dat en welke gereedschap heb ik nodig? Wie kan me helpen??
Groetjes en alvast hartelijk dank,
Dorus
nu de temperaturen soms al pieken tot 20 graden.
Ik bedacht me dat het misschien nog handiger is de ruimte onder de kofferbak te benutten. Beetje afhankelijk van of het een station of hatchback is en of er een reservewiel in ligt, kan je daar best wat kwijt. Ik pak het daar meestal helemaal vol met klein spul. Mooi laag in de auto, en past stiekem nog best veel in ondanks de subwoofer die er in ligt.EVV zei:Is een dakkoffer niet veel handiger? Goed, het kost wat meer brandstof en je mag er meestal niet harder dan 120 km/u mee, maar is wel minder werk dan van alles uit de auto halen.Dorus 9913910 zei:Hoi, hier Dorus! Ik heb sinds een maand of wat een Opel Astra K. Nu we ons bagagewagentje hebben verkocht en tóch met de tent willen gaan kamperen, zoek ik naar een manier om de liters opbergruimte te vergroten. Juist, de achterbank (zitting, rugleuning) demonteren voor de tijd van onze vakantie en daarna weer plaatsen.
Maar: hoe doe ik dat en welke gereedschap heb ik nodig? Wie kan me helpen??
Groetjes en alvast hartelijk dank,
Dorus
Ik zou ten alle tijden de achterbank op zijn plaats laten. Je wilt niet weten wat er gebeurt met alle bagage als je een noodstop moet maken, of erger nog.....je zelf een aangereden wordt of een aanrijding veroorzaakt. Alles wat achter je ligt is dan een projectiel en komt op je af.Toen ik eens met de C1 ging kamperen hield in de achterbank erin. Daar had ik wat tassen met zooi opgelegd en bijvoorbeeld het campingtafeltje.
Ik zou ten alle tijden de achterbank op zijn plaats laten. Je wilt niet weten wat er gebeurt met alle bagage als je een noodstop moet maken, of erger nog.....je zelf een aangereden wordt of een aanrijding veroorzaakt. Alles wat achter je ligt is dan een projectiel en komt op je af.
Vorige week zondag hebben wij (B&ik) een zwangerschapsshoot gehad, mijn zus is amateurfotografe. Mooi in de ochtend in de (koude)winterzon op een open vlakte, in een blouseje voor de foto's. Vanaf die avond uiteraard verkouden. Vanaf dat moment om de dag sneltesten gedaan, maar negatief. Totdat ik me afgelopen dinsdag voor de ckerheid bij de pcr test heb gemeld, en positief. Dus een weekje thuis werken.
Het verbaasde me niks, gezien ik de laatste dagen ook echt wel symptomen had (snotterig, kuchje...). Brigith heeft niks geen symptomen, maar heeft zich gisteren ook laten testen, bleek ook positief. Dus nu een week met elkaar opgesloten, grinning smiley Gelukkig heb ik enkel verhoudheidsklachten en Brigith zoals gezegd niks.
Moderator
en 50,- is toch ook weer 3 liter benzine
Barri zei:Dat is mooi meegenomen Rob!
M had vrijdag ook een positieve test, kon er nog wel bij...
Maar nauwelijks klachten. Alleen vrijdag een klein hoesje.
Wel waren we beide de hele week heel moe, dus serieus vroeg naar bed. Verder wel gewoon naar kantoor en EHBO les geweest want het voelde niet als 'klachten'.
Jeps, met pasen. Dat is midden April. Volgende week is haar laatste werkweek.Wanneer was B ook alweer uitgerekend? Schiet alweer mooi op toch? April meende ik?
Nou, hier net zo. We hebben continu de zelftesten gebruikt, maar die filterden het er niet uit. Ga er dan maar van uit dat de concentratie delen te laag is, waardoor het niet opgemerkt wordt. De PCR test is veel gevoeliger.Wel waren we beide de hele week heel moe, dus serieus vroeg naar bed. Verder wel gewoon naar kantoor en EHBO les geweest want het voelde niet als 'klachten'.
Maar ergens ook mooi dat we het nu hebben, met weinig klachten. Dan breekt ons corona rond de bevalling iig niet op.
Niet op vakantie gegaan dus?
Met deze zonnige dagen schiet dat idd. lekker op.Jajah..en electriciteit is momenteel wel gratis zeker...ik heb in januari mijn contract overgesloten..ging al 2x de hoogte in..maar denk dat dat nu nog veel erger is met die gasprijzen..
Men zegt dat je de eerste 2 maand geen kans maakt op Corona. Maar wellicht is dat ook al weer achterhaald.Das geen garantie Ruud. Sommigen zijn hier voor de 2e of zelfs 3e keer kort achter elkaar de sjaak...
Barri zei:Ik heb een variabel energiecontract, dat is idd huilen
Misschien dit jaar maar nieuwe ruiten plaatsen, dat scheelt veel gas.
Ga er vanuit dat je een Variabel contract hebt Rob? Dan ben je momenteel idd. de pineut.
Men zegt dat je de eerste 2 maand geen kans maakt op Corona. Maar wellicht is dat ook al weer achterhaald.
Ik heb een variabel energiecontract, dat is idd huilen
Misschien dit jaar maar nieuwe ruiten plaatsen, dat scheelt veel gas.
Moderator