Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik ben inderdaad ook van dat lekker diepe felle donkerblauw. Dat op bv de Laguna GT of de OPC kleur vind ik net weer te licht en te flets.

Deze vind ik ook zo mooi:

83419-Opel_Astra_OPC_13.jpg

Als ik geen hond en kinderen had stond zo'n GTC OPC heel hoog op mijn lijstje. Echt nog steeds een heerlijke auto! Technisch misschien niet de top maar geweldig ding om te zien.

Heb ook wel iets met blauwe auto's maar eigenlijk nog meer met donkergroen metallic (tu)
Zie je helaas minder dan vroeger, mooi dat bijvoorbeeld de 308 straks weer in deze kleur te zien is.

$_57.jpg

Rio verde...had mijn vader op een van de allereerste Vectra's B van Nederland NL-NL-99 ...niet in het echt gezien..alleen in de folder..pakte heel goed uit en stond hem erg goed!

Na paar jaar bleek ie echter al flink te roesten in de wielkast en is er heel stuk plaatwerk vervangen...Vectra B van voor de facelift was nog een ouderwetse roestbak...

Mijn allereerste auto was ook dat donkere groen.
Had ik destijds echt bizar veel bekijks mee, ding was volledig gepimpt, echt alles in kleur gespoten, extra spoilers, zij-skirts etc. de bizar overdreven geluidsinstallatie hielp daar ook wel bij. Echt een dik ding in die tijd en als eerste auto echt wel vet, om het met het heden te vergelijken, net alsof je nu een dikke 2017 Insignia als 1e auto hebt ( ik had deze Vectra toen hij 5 jaar oud was, in 1999 ) Van collega van schadebedrijf overgekocht, die had hem weer gekocht van collega van Opel-dealer nadat deze aan de achterkant 1 meter korter gereden was, achterbumper zat zowat tegen de achterruit aan toen hij bij ons binnen kwam. Heb er iets van 9 maanden mee gereden en hem toen met 1.500 gulden winst doorverkocht. Goede oude tijden van "gratis" autorijden. :}

Zijn slechte foto's ( scans van papieren foto's ) maar ding stond in 100% perfecte lak, logisch ook aangezien die collega autospuiter was.

19598550_10211546550648217_5891578276511060485_n.jpg

27067852_10211546551088228_3472086668735757351_n.jpg

Op het astra k forum hebben we ook een autospuiter met eeen pachtige Astra k2. In die mooie rode kleur. Heeft vorig jaar bijna nieuwe k2 gekocht en transformeert hem langzaamaan. 19 inch velgen, sideskirts, doppelauspuff..nu heeft ie gebruikte opcline achterbumper op de kop getikt en is ie aan het spuiten en monteren. Echt schitterend wordt ie.

Kleur op een auto is toch van ondergeschikt belang op het wensenlijstje. Liever de juiste/meer opties dan een toffe kleur. Zilver of zwart is niet spannend, maar staat vrijwel altijd goed.

Toch wel erg blij dat de Focus uiteindelijk in Desert Island Blue besteld kon worden, viel lekker op en was echt een mooie kleur. Op de Astra zoals gezegd weinig keuze, maar het Asteroid Grey was wel een bijzondere kleur. Doorgaans gewoon grijs, maar met een beetje zon toch ook wat bruin erin en met veel zon zelfs een paar spikkels paars. Echter in deze tijd van het jaar gewoon grijs natuurlijk.

In de zoektocht naar een BMW had ik de hoop op een mooie kleur al opgegeven. Het wensenlijstje was lang, waardoor er maar weinig auto's aan de eisen voldeden. Als ik daar ook nog een specifieke kleur bij wilde hebben ging het helemaal lastig worden. Enige eis was eigenlijk dat ik liever geen witte wilde hebben.

Tsja en dan vind je er één in Tansanitblau. Een BMW Individual kleur en daarmee niet goedkoop. Toch zie je in de felle zon wel dat het geen standaard metallic is. Ik ben er blij mee :)

Leuk, al die foto's uit de oude doos.

Als ik geen hond en kinderen had stond zo'n GTC OPC heel hoog op mijn lijstje. Echt nog steeds een heerlijke auto! Technisch misschien niet de top maar geweldig ding om te zien.
We verschillen nog weleens van mening, maar hierin ben ik het helemaal met je eens Rob. Om te zien nog altijd een fantastische auto.
Bij ons in de buurt staan er twee bij hetzelfde huishouden, een witte en zwarte. Ondanks de kleur fleuren ze het straatbeeld wel op.

Die lakken met meerdere kleuren vind ik echt gaaf. De Cabrio heeft het ook, meestal is het blauw terwijl het in de zon ook wat naar paars neigt.
Echt mooi om te zien. Wellicht als straks de pappadagen nog komen, dat ik hem nog eens mooi oppoets. Echter kost het veel tijd en valt mij het resultaat meestal toch tegen, dan zie bepaalde krassen en swirls toch weer terug komen terwijl ik er met 3 pads met de polijstmachine overheen ben geweest :?

$_86.jpg

Dit vind ik toch wel erg strak B)

Cascada blijf ik ook een plaatje vinden en mag hier ook nog steeds wel op de oprit komen.

Wellicht als straks de pappadagen nog komen, dat ik hem nog eens mooi oppoets.

haha..nee dan zou ik het nu maar doen..straks kun je dat even vergeten...zeker op je pappadagen....:}

Hier staat ie ook wel goed op..;)

BMW_M3_Tansanitblau_7.max-1600x1600.jpegquality-84.jpg

Wat een bak heeft Frans gekocht, niet? Al vind ik hem verre van mooi...kan mar niet wennen aan die afzichtelijke neus. Maar het zal ongetwijfeld als een beest rijden!
Maar mag ook wel met een prijskaartje dat over de ton gaat..:)

Wat een bak heeft Frans gekocht, niet? Al vind ik hem verre van mooi...kan mar niet wennen aan die afzichtelijke neus. Maar het zal ongetwijfeld als een beest rijden!
Maar mag ook wel met een prijskaartje dat over de ton gaat..smiling smiley

eens, ik vind hem ook niet mooi en dan met name de voorkant. En een bizar prijskaartje waarschijnlijk. Maar dat moet als een beest rijden natuurlijk. Of het echt leuker is dan de focus RS? Dat betwijfel ik.

Cascada blijf ik ook een plaatje vinden en mag hier ook nog steeds wel op de oprit komen.

Hier ook wel, zou prima als 2e auto functioneren. groot genoeg voor boodschappen / kinderen en andere zaken. Als pure funauto zou ik echt wel wat anders kiezen. Daarvoor zit de cascada te vol met compromissen (en gewicht)

haha..nee dan zou ik het nu maar doen..straks kun je dat even vergeten...zeker op je pappadagen....

:}

Klopt, als je geluk hebt kun je wat doen. Zeker de eerste maanden met de eerste kun je tussendoor echt wel wat doen. Maar even auto poetsen, nee dat zou ik daarvoor doen

rjthefrisian zei:

Wellicht als straks de pappadagen nog komen, dat ik hem nog eens mooi oppoets.

haha..nee dan zou ik het nu maar doen..straks kun je dat even vergeten...zeker op je pappadagen....:}

Hier staat ie ook wel goed op..;)

BMW_M3_Tansanitblau_7.max-1600x1600.jpegquality-84.jpg

Maar mag ook wel met een prijskaartje dat over de ton gaat..:)

Ik vond het lastig om een goede foto te vinden. De foto's van Qoets zijn ook iets teveel bewerkt, maar geeft wel een indruk inderdaad.
Kleuren zijn in het algemeen gewoon erg lastig op de foto vast te leggen. Als je er met je neus op staat terwijl de zon schijnt geeft een kleur een veel betere indruk, dat geld voor elke kleur.

En inderdaad, Frans heeft een moddervette auto aangeschaft. Toch wel andere koek dan een OPC natuurlijk :D
Mooi dat het kan en dat hij het doet, hij heeft inmiddels toch een mooie auto historie (tu)

Maar mag ook wel met een prijskaartje dat over de ton gaat..
Ben ik dan de enige die hem wel mooi vindt? :O
Ja, hij schreeuwt zijn potentie uit.....maar maakt het ook waar. Dan vind ik het best bij elkaar passen. En gezien Frans over het algemeen niet meer als 5-6 jaar met een auto rijdt, kan ik me deze stap best voorstellen.

En tsjah, een full-option Insignia GSI zit al op € 75.000. Dan kan ik me wel voorstellen dat dit nog een stap verder gaat.
Ik kan en wil het niet betalen, maar wanneer je dat wel kunt is het alleen maar mooi dat je er ook van geniet.

[size=x-small] Met mijn lovende woorden ben ik nu vast de 1e die mee mag rijden (:P)[/size]

Mogguh!

Zo, ons huis staat op Funda en het is in de categorie 'tot 250.000', 1 van de 2 woningen die in ons stadje te koop staan.
Aantal bezichtigingen tikt ook lekker aan, dus dat geeft wel een goed gevoel. Volgende week een spannende week met bezichtigingen/biedingen.

Auto van Frans is natuurlijk ontzettend gaaf: het model is ook echt niet mijn smaak door al dat plasticfantastic (oude model vond ik mooier) Maar het zal vast fantastisch zijn om zo'n auto te bezitten/rijden :D

Zo, ons huis staat op Funda en het is in de categorie 'tot 250.000', 1 van de 2 woningen die in ons stadje te koop staan.
Aantal bezichtigingen tikt ook lekker aan, dus dat geeft wel een goed gevoel. Volgende week een spannende week met bezichtigingen/biedingen.

leuk! De vervelende uitgangspositie als koper heb je al fijn achter de rug. Nu is het spannend op een wat relaxte manier denk ik. En kun je ook een beetje profiteren van de huizenmarkt. In jou categorie is het volgens mij juist daar waar er enorm veel vraag naar is dus animo zal er genoeg zijn. Hopelijk zit er een heel fijn bod in waarmee je ook een groot deel van de plannen van het nieuwe huis kan bekostigen (tu) ben benieuwd!

En tsjah, een full-option Insignia GSI zit al op € 75.000. Dan kan ik me wel voorstellen dat dit nog een stap verder gaat.
Ik kan en wil het niet betalen, maar wanneer je dat wel kunt is het alleen maar mooi dat je er ook van geniet.

Een insignia is ook niet te vergelijken. echt snel is zo'n GSI niet eens. Mijn oude laguna uit 2009 noteerde de zelfde acceleratiecijfers. Mijn mercedes draait er rondjes om zo'n GSI. Insignia GSI heeft prima vermogen, maar het is met name de looks en het totaalpakket er omheen wat het leuk maakt.

zo'n RS3 (die kleiner is) heeft waarschijnlijk het dubbele aan vermogen tov een insignia GSI :}

Zojuist even met de kleine man voor een echo geweest. Heeft al een tijd wat verdikkingen in zijn nek. Wat we al vermoeden bleek waar. Zijn restverschijnselen in de lymfeklieren als gevolg van eerdere verkoudheden. Ook zijn we erachter waarom ie vorige week even zo'n hoge koorts had. Kreeg dit weekend vlekjes over zijn lichaam en waarschijnlijk had ie de zesde ziekte. Kunnen we ook afvinken..:}

Top! Dat kan alleen maar meevallen..:) Al begint de huizenmarkt langzaamaan wat te haperen. Hoor toch veel mensen die niet meer mee gaan doen aan deze gekte (inclusief wijzelf) en lekker blijven zitten waar ze zitten. Maar daar heb je in deze prijsklasse echt geen last van. Die is zo weg!

Een insignia is ook niet te vergelijken. echt snel is zo'n GSI niet eens. Mijn oude laguna uit 2009 noteerde de zelfde acceleratiecijfers. Mijn mercedes draait er rondjes om zo'n GSI. Insignia GSI heeft prima vermogen, maar het is met name de looks en het totaalpakket er omheen wat het leuk maakt.

Als ik in het voorjaar / de zomer mijn Astra laat chippen naar 185 pk en 290 nm denk ik dat ik hem zelfs kan bijhouden..astra weegt wel 400 kg lichter dan de 1600 kg van de Insignia...

Een insignia is ook niet te vergelijken. echt snel is zo'n GSI niet eens.
Eens, maar om ff in Opel-termen te blijven wilde ik aangeven wat je daar al betaald voor een sportieve auto. Das Frans zijn bolide dan over een ton zou gaan (ik had het overigens niet geweten als het hier niet was vermeld) verbaasd me dan niet.

Als ik in het voorjaar / de zomer mijn Astra laat chippen naar 185 pk en 290 nm denk ik dat ik hem zelfs kan bijhouden..astra weegt wel 400 kg lichter dan de 1600 kg van de Insignia...
Ik denk dat ik hem er met de Leaf nog uittrek. :}
Overigens wel bijzonder, bij een Insignia GSI moet je opties als lederen bekleding en adaptive cruisecontrol nog aanvinken :O

Ik zag de advertentie voorbij komen Gerwin. Prima woning, die raak je deze maand nog wel kwijt (tu)

zo'n RS3 (die kleiner is) heeft waarschijnlijk het dubbele aan vermogen tov een insignia GSI grinning smiley

Compleet andere orde zo'n RS3 op alle gebieden, dat kun je inderdaad niet vergelijken met een Insignia GSI. Sterker nog, eigenlijk zou daar de GSI badge niet eens op mogen als je kijkt naar de historische GSI modellen. Even snel de specs opgezocht, maar een Insignia GSI houd ik ook wel bij en dat met 50pk minder.

Zelfs het verschil tussen mijn gewone diesel en de diesel GSI is niet heel groot, minder dan een seconde in 0-100. Waarschijnlijk als gevolg van het extra gewicht en automaat. Die schijnt er aardig de gang uit te halen, waar een tuner wel een oplossing voor heeft.
Aan de andere kant hoef ik dat nu even niet uit te proberen ;) De dealer heeft nog niets van zich laten horen, zou wel fijn zijn als die volgende week weer heel is.

Ik vind zo een RS3 prima te pruimen, lekker exclusief en dat zal vast als een beest rijden, zou ik hem zelf kopen met zo een budget, waarschijnlijk niet maar dikke duim ophoog naar Frans om het gewoon te doen!

@Gerwin, ziet er prima uit! leuke woning, die zal wel zo weg zijn verrwacht ik. Hier gaan dit type woningen heel snel.

@Pappadag.. @Ruud, alles wat je nog gedaan wilt hebben, zoals Rob zegt,doe het nu! "vrije" tijd is schaars met kids :D

Hier alles nog prima, van het weekend ons nieuwe granieten keukeblad geplaatst, nadat Brugman het tot 2x voro elkaar kreeg om een blad met schade te leveren, na heel veel telefoontjes en nog net de rechtsbijstand er niet op te hebben gezert eindelijk mijn geld teruggekregen en nu dus een granieten blad besteld een tijdje terug. Super!
kan de stucadoor binnenkort komen om het af te werken. Weer een stap verder, we komen er wel :).

M was vandaag naar Nijmegen met de Citigo. Daar was er geen laadplek beschikbaar en ze had geen zin in snelladen onderweg. Dus auto op Eco+, en ze kwam met nog 18km range over thuis :D
217km gereden, gemiddeld verbruik van 11,9kWh/100km volgens de app. Dat zou betekenen dat de 217+18 = 245km in zou zitten, en met dit verbruik komt dat op een accucapaciteit van 29,1kWh. Dan kom je toch ergens 7kWh tekort. Dus ergens klopt de data niet.

Huis zijn we denk ik ook wel zo kwijt, maar de markt is inderdaad al wel wat rustiger geworden. Vroeger had je nog regelmatig advertenties waarbij stond 'vanwege de grote belangstelling worden er geen bezichtigingen meer ingepland'; dat is nu eigenlijk al niet meer zo.
Het overbieden is ook wat minder wild in deze regio maar als we minimaal onze vraagprijs halen, zitten we wel safe: alle beetjes extra zijn mooi voor de verbouwing ;)

Kunnen we ook afvinken..
Hij is inmiddels weer een stuk opgeknapt? :)

Hier alles nog prima, van het weekend ons nieuwe granieten keukeblad geplaatst, nadat Brugman het tot 2x voro elkaar kreeg om een blad met schade te leveren, na heel veel telefoontjes en nog net de rechtsbijstand er niet op te hebben gezert eindelijk mijn geld teruggekregen en nu dus een granieten blad besteld een tijdje terug. Super!
Graniet is wel erg fraai voor een keukenblad! Zijn natuurlijk veel verschillende soorten in, maar zou ook mijn voorkeur hebben (als ik het kan betalen)
Wel beroerd dat zo'n keukenbedrijf zo 'makkelijk' omgaat met een beschadiging dat er bijna rechtsbijstand voor nodig is...

@Pappadag.. @Ruud, alles wat je nog gedaan wilt hebben, zoals Rob zegt,doe het nu! "vrije" tijd is schaars met kids big smile smiley

Het is vooral lastig om een planning te maken op een papadag, je wordt geleefd door de kleine.
Ik heb afgelopen jaar ook de grasmaaier wel eens opgeruimd halverwege het gazon omdat de kleine man veel eerder wakker was dan gewoonlijk/gepland.
Een hele auto detailen op een papadag is dan ook onbegonnen werk, of je moet telkens één paneel willen doen :}

Ach en in overleg met de vrouw mag je vast wel een keer een hele dag verlof van je papadagen om zo toch met de auto bezig te gaan ;)

Huis zijn we denk ik ook wel zo kwijt, maar de markt is inderdaad al wel wat rustiger geworden. Vroeger had je nog regelmatig advertenties waarbij stond 'vanwege de grote belangstelling worden er geen bezichtigingen meer ingepland'; dat is nu eigenlijk al niet meer zo.
Het overbieden is ook wat minder wild in deze regio maar als we minimaal onze vraagprijs halen, zitten we wel safe: alle beetjes extra zijn mooi voor de verbouwing winking smiley

Denk dat de gekte van tientallen bezichtigingen ook meer iets voor andere regio's is. Overbieden gebeurt hier ook wel, maar blindelings een ton er bovenop zal jullie waarschijnlijk ook niet overkomen.
Ik had destijds ook maar 4 bezichtigen, viel mij en de makelaar ook tegen gezien de woning en prijscategorie. Twee daarvan hebben een bod gedaan, waarbij de laatste een flink stuk boven de vraagprijs. Uiteindelijk heb je maar één koper nodig, komt wel goed ;)

@ Jimmy, een mooie werkblad maakt of kraakt de keuken wel. Mooi dat het geregeld is (tu)
@ Gerwin, kosten van graniet vielen mij reuze mee. Uiteraard kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar er zijn duurdere materialen.
Wat ik bij ons vooral tof vond/vind is dat het grote werkblad (we hebben ook nog een kleinere) uit één stuk is. Keukenboer gaf vooraf aan dat dat nog wel spannend werd met een lengte van 350cm, toen ze het blad kwamen afleveren was het gelukkig toch uit één stuk (tu)
@ Berry, billenknijpen. Ik hou er niet van. Al heb ik laatst ook een week lang met een brandend tanklampje gereden. Ik hoefde die week maar iets van 40km af te leggen, dus dat was wel te doen op de laatste druppels :}

@Gerwin, ja dat was echt treurig met Brugman, die wilden gewoon voor de 3e keer een blad leveren, hun leverancier had die fout gemaakt niet zij. maar als consument is dat niet mijn probleem natuurlijk, ik heb iets gekocht bij Brugman. Dat is best hoog opgelopen, ik heb inmiddels een paar grijze haren en er zitten er zeker bij die ik aan hun te danken heb.

Ik vind graniet ook wel meevallen, tuurlijk 2x zo duur als kunstof, maargoed het oogt gelijk goed. Als het straks afgewerkt is door de stucadoor zal ik wel een foto posten.

Hier is het nog steeds wel gekte, inmiddels ook al 2x een briefje in de bus ontvangen of we ons huis niet verkopen.. Maar we wonen hier nu net een jaar dus dat doen we nog maar even niet :D

Ik denk dat ik hem er met de Leaf nog uittrek.

Vast wel..:) maar dan maar effe flink stuk doorblazen en dan moet jij afhaken..:}

Het is vooral lastig om een planning te maken op een papadag, je wordt geleefd door de kleine.

Dat zeg je precies goed. Met een kleine moet je gewoon niet vantevoren een vastomlijnd dagprogramma maken met een to-do-lijst.
Dat levert je alleen maar frustratie op.
Daar moest ik het meest aan wennen met kids want ik ben er wel van om op mijn vrije dagen lijstjes met to do's af te ronden. Maar dat moet je gauw loslaten en gewoon kijken wat je wel kunt doen en dan is dat mooi meegenomen. En in het begin slapen ze nog veel maar dat houdt sneller op dan je denkt..;)
Dan moet je het met de late avonduurtjes doen.

Hij is inmiddels weer een stuk opgeknapt?

Zekers en het is zo'n heerlijk ventje. Gemoedelijk en makkelijk en pikt dingen snel op. Maar vooral de interactie met zijn grote zus is momenteel genieten (maar soms wil je ze ook wel achter het behang plakken). Twee kids is zo'n andere dimensie als één. Maar daar knijpen we onze handjes nog steeds voor dicht want drie jaar geleden leek die droom heeeel ver weg. Het blijft nog steeds een wondertje dat we elke dag weer beseffen.

Total Loss zei:
Dus ergens klopt de data niet.

Klopt, want 217 + 18 = geen 245 :}
Haha sh*t :p Stom foutje. Maar dan kom ik nog meer tekort dus...

@Richard: nee, ik zou 'm toch onderweg een kwartiertje aan een snellader gezet hebben hoor! In Nijmegen is er vlakbij waar ze moest zijn zelfs eentje bij een AH XL voor de deur. Pak je gelijk ff een broodje.

217km gereden, gemiddeld verbruik van 11,9kWh/100km volgens de app. Dat zou betekenen dat de 217+18 = 245km in zou zitten, en met dit verbruik komt dat op een accucapaciteit van 29,1kWh. Dan kom je toch ergens 7kWh tekort. Dus ergens klopt de data niet.
De capaciteit die gebruikt wordt voor oa verwarmen interieur, zou hij dat ook meerekenen?
Daarnaast heb je uiteraard nog een reserve.....

Wel een nette score. Met de Leaf haar ik bij snelwegtempo (105-110) in de zomer rond de 225km.

Ja, dat geeft de app altijd wel mooi weer:
verbruik: 11,9 kWh/100km
motorverbruik: 11,6
AC stroomverbruik: 1,0
recuperatie: -0,7

M rijdt ook max 100 op de teller volgens mij. En op de terugweg een stuk ook zonder stoelverwarming (verwarming interieur staat bij Eco+ sowieso uit). Ik zou toch lekker onderweg nog ff laden hoor :D

De app geeft bij 'lange termijn' het verbruik per blokken van ongeveer 3000km weer. Het hoogste verbruik heeft ie in de winter: 14,3, en in de zomer had ie over 3000km zelfs een laag gemiddeld verbruik van 11,3. Al met al dus een efficiënt autootje, zeker voor de voornamelijk korte ritjes waarvoor ie gebruikt wordt. Maar ze pakt 'm dus ook zo mee op lange ritten.

Het gaat ook prima, zeker als je op plek van aankomst kun laden. En anders pak je onderweg ff 10min een fastned, ik vind het nooit zo'n probleem.
Lekker momentje om het nieuws, social media en mails door te lezen...... en soms ff een bakkie te halen. Voor je het weet kun je weer op pad.
Heb onlangs wel een x een tabel gezien hoeveel kwh er nog in de accu achter blijft, als de auto 0% aan geeft.

Wat ik "grappig" vind bij de Leaf, is dat hij bij koud weer en maximum snelheid (Dus hoog verbruik) op het laatst helemaal de kluts kwijt is hoeveel % acculading er nog over is.
Dat kan echt binnen een minuut giga terug lopen, wanneer ik dan weer 120 ga rijden kruipt dat ineens weer omhoog :}

Heb thuis ook al gezegd, indien ik eind dit jaar een nieuwe leaser in bestelling heb staan. Kan het zomaar zijn dat ik de Leaf nog inlever bij de dealer, en op 1 jan 2023 met subsidie privé terug koop. Met een juiste laadpaal zou dat in de toekomst ook mooi als thuisaccu kunnen fungeren voor de zonnepanelen. B)

Ook de Leaf gebruiken voor woon/werk (privé) en dan voor B een gezinsauto kopen voor de ritjes en vakanties is nog best een optie.

Dat onderweg laden op een rit in nederland daar moet ik gewoon echt niet aan denken. zeker niet als de auto mij verplicht en ik zelf nog liever even door wil rijden. zeker met kinderen. En 3-fase laden is ook gewoon haast een must als je beetje fatsoenlijk weer op pad wil. Mijn schoonzus rijd uit amsterdam hier naar toe, koude winterse omstandigheden. plugt hem hier in. En rijd enkele uren daarna gewoon weer terug in amsterdam met volle accu zonder te stoppen. Dat is nog wel te doen.

Maar met zo'n elektrische citigo is dat prima te doen als je incidenteel een langere rit maakt inderdaad, mits je wel op locatie kan laden. En tegenwoordig mag dat geen probleem zijn.

Ik verstook nog even benzine, buiten de stad rijd de benz daar lekkerder op dan EV. Gisteren stuk snelweg gereden, wat een heerlijke mix tussen comfort en rust aan boord zonder zweverig te zijn. (tu)

AsconaGT zei:
Maar met zo'n elektrische citigo is dat prima te doen als je incidenteel een langere rit maakt inderdaad, mits je wel op locatie kan laden. En tegenwoordig mag dat geen probleem zijn.
'
In de grote parkeergarage bij het ziekenhuis zijn maar 2 laadplekken, dat is niet meer van deze tijd...

Ach, ik heb gisteren in de Kampioen (verder overigens flutblad vol met fouten en stond weer boordevol EV promotie) ook weer een artikel gelezen over elektrisch rijden en wanneer dat haalbaar wordt voor de gemiddelde Nederlander en dat gaat nog jaren duren. Mensen willen best maar het is gewoon nog lang niet op te brengen. Voordat de huidige volwaardige gebruikte EV's (en dan bedoel ik een EV met voldoende ruimte voor een gezin en een fatsoenlijke actieradius) een occasionprijs hebben op het niveau van wat de gemiddelde Nederlander aan een auto spendeert, zijn we minstens 5 tot 10 jaar verder. En de ontwikkeling gaat zo hard dus dan is de vraag of de huidige generatie EV's over 10 jaar al weer volledig achterhaald is. En ze (incl. de ANWB) proberen je met alle geweld in een PL constructie te drukken maar ik heb geen zin aan zo'n enorme vaste maandlast waar je bij een grotere auto aan vastzit.

Ach en ik rijd momenteel zo weinig dat ik over die brandstofkosten ook wel overheen kom. Het zijn uitsluitend ritjes naar de opvang, winkels en af en toe visite.
En in de toekomst wordt het ook nooit meer dan twee dagen kantoor in de week. Misschien eerst maar eens hybride en dan over tig jaar naar EV. Of ooit eens de 2e auto vervangen door iets anders...

Maar juist de gemiddelde Kampioen lezer (en dan die zonder caravan) kan prima uit de voeten met een EV!
Ik heb de Kampioen niet meer, omdat ik de pechhulp via de KNAC heb. Beter tijdschrift erbij, KNAC lidmaatschap, lagere kosten voor dezelfde pechhulp met iets betere voorwaarden.

Maar juist de gemiddelde Kampioen lezer (en dan die zonder caravan) kan prima uit de voeten met een EV!

Jahoor..dat zal best. Maar mijn punt is dat ze hem niet kunnen betalen..er stond een hele lijst met lezers en het gros wil best maar kan nog lang geen (gebruikte) EV betalen.
Nog effe heel wat jaartjes geduld hebben. Laat jullie de boel maar even goed testen en dan zien wij over tien jaar wel weer..;)

Wanneer voor mij de tijd rijp is qua EV zie ik vanzelf. Sta er niet per definitie negatief tegenover, komt vanzelf (of niet).

Enige wat ik hoop is dat de auto enigszins betaalbaar blijft in de (verre) toekomst. OV of fietsen is hier geen optie. Uiteraard kan alles, maar de kleine ophalen bij de opvang is 12km (enkel) en nu 10 minuten met de auto. De bus gaat 1x per uur, kind ophalen kost 3 minuten maar dan is de bus al weer weg en dus moeten we een uur wachten op de volgende. Fietsen is, logischerwijs, ook geen optie met die afstand en zeker niet in deze periode van het jaar.

Mijn vriendin zal met het OV in plaats de auto ook meer dan een uur onderweg zijn en doet dat nu met de auto in iets meer dan 10 minuten. Dat betekend dus dat wij eigenlijk ook niet zonder twee auto's kunnen.

Ach en ik rijd momenteel zo weinig dat ik over die brandstofkosten ook wel overheen kom. Het zijn uitsluitend ritjes naar de opvang, winkels en af en toe visite.

Hier ook, en dat zijn juist de ritjes waar de Up heel geschikt voor is. De Benz rijd dus heel sporadisch. Toevallig is deze week mijn vrouw veel op pad door het land en word er dagelijks wel een ritje met de Benz gemaakt. Maar hij staat ook veel stil. Ergens wel zonde natuurlijk, maar kan hem niet weg doen.

Nog effe heel wat jaartjes geduld hebben. Laat jullie de boel maar even goed testen en dan zien wij over tien jaar wel weer..

testen inderdaad, maar ook vooral heel veel kopen/leasen.

Ik heb de pechhulp gewoon bij de verzekering. Europa dekking incl woonplaats incl vervangend vervoer als de reparatie langer dan 24 uur duurt voor iets van 6,50 per maand. Heb er nog nooit gebruik van moeten maken gelukkig maar ik was klaar met de ANWB met de zoveelste prijsverhoging en als B in de auto rijd is zij niet 'verzekerd' en moet je weer een apart lidmaatschap afsluiten. Nu zit het gewoon op de auto, ongeacht wie er mee rijd.

Enige wat ik hoop is dat de auto enigszins betaalbaar blijft in de (verre) toekomst. OV of fietsen is hier geen optie. Uiteraard kan alles, maar de kleine ophalen bij de opvang is 12km (enkel) en nu 10 minuten met de auto.

Zo das een end weg...daar ben ik nu wel heel blij om..de opvang zit hier paar 100 m vandaan en de school voor onze dochter ook..dat is toch wel heel fijn en makkelijk.
Maar jah..dat is puur toeval..

Maar met die twee auto's herken ik. Mijn vrouw kan met haar huidige werk echt niet zonder. Ik zou op zich uitstekend met het OV kunnen maar omdat mijn vrouw de kids niet kan brengen zal ik dan eerst het spul naar school en de opvang moeten brengen, dan de trein in stappen, nog een keer overstappen en dan nog een half uurtje..dan begint mijn werkdag wel erg laat..;)

Mogguh!

15 bezichtigingen gepland, dus dat geeft ene prettig gevoel (tu)

@ Graniet: Dat zijn goede berichten over de kosten, wie weet wat er straks mogelijk is. Nog even 1,5 week geduld en dan weten we hopelijk meer :)

Nog effe heel wat jaartjes geduld hebben. Laat jullie de boel maar even goed testen en dan zien wij over tien jaar wel weer..
Oeh, nou: ik wil ook wel testen hoor! De opvolger van de 206 zou van mij best elektrisch mogen zijn.
Mooi joh, al die innovatie: jaren geleden zeiden we ook allemaal dat we het nut van een mobieltje niet begrepen en zie ons nu. :D

Vanavond ga ik voor het eerst ervaren hoe het is om mee te rijden in een elektrische auto: een kameraad heeft zaterdag zijn (occasion) Model3 opgehaald en komt 'm vanavond even showen. Ben heel erg benieuwd!

In de grote parkeergarage bij het ziekenhuis zijn maar 2 laadplekken, dat is niet meer van deze tijd...
Nou, dat is echt weer bizar weinig.... soms zie ik ook locaties met meer laadplekken dan invalidenplekken en die zijn dan ook nog eens allebei maar half gevuld met auto's: zonde van de ruimte.

12 km is wel heel ver weg. Hier is het 4 km van mijn huis. In een dorpje van 10 inwoners en slechts een paar boerderijen buitenaf.

in die tijd perfect omdat ik nog in oldenzaal werkte en B in enschede. Nu is mijn werk naar hengelo verhuisd en B een andere baan met standplaats zutphen. Compleet de andere kant op :} Maar het is binnen 10 minuten te rijden, het is niet anders en het is een waanzinnig mooie plek voor hun. Maar even snel met de fiets of lopend ophalen kan dus niet. maar dat zijn perfect ritjes die de Up met name veel maakt (tu)

Bewuste keuze van de opvang. Hier zit er ook eentje op 2 minuten lopen, maar we hebben bij deze een beter gevoel en dat is ook wat waard.
Daarnaast ligt het op de route naar werk van mijn vriendin, schoonouders en mijn eigen werk (als ik naar kantoor zou gaan), dus prima te combineren. Nadeel is wel dat ik dan na mijn werk iets verder moet rijden inderdaad nu ik thuis werk.
Qua km's is het aardig ver, maar het is één lange 80km weg met één rotonde erin en altijd rustig. Kortom, ik ben er zo.

B Real zei:
Bewuste keuze van de opvang. Hier zit er ook eentje op 2 minuten lopen, maar we hebben bij deze een beter gevoel en dat is ook wat waard.

Dat lijkt me veel belangrijker dan de afstand. Gelukkig maar dat je iets passends hebt gevonden nog relatief dichtbij. :)

Ik merk echt dat L. toch weer stap verder is, over 2 weken wordt ze 8 en man wat gaat snel. Soms nog zo klein, maar soms ook alzo groot.

Dat snap ik helemaal..(tu) Wij hebben twee kinderopvangen in het dorp en hebben hele goede afweging gemaakt. Hetzelfde voor de school; alles bezocht en uitgebreid vergeleken en ook daar een keuze in gemaakt; los van vriendjes en of vriendinnetjes die bepaalde keuzes maakten. Met het geluk dat allebei lekker dichtbij zitten.

Dat lijkt me veel belangrijker dan de afstand. Gelukkig maar dat je iets passends hebt gevonden nog relatief dichtbij. smiling smiley

Ik merk echt dat L. toch weer stap verder is, over 2 weken wordt ze 8 en man wat gaat snel. Soms nog zo klein, maar soms ook alzo groot.

Pfff..8 alweer..wat gaat de tijd hard..onze jongste gaat ook alweer richting de 5.

Dat snap ik helemaal..thumbs up Wij hebben twee kinderopvangen in het dorp en hebben hele goede afweging gemaakt. Hetzelfde voor de school; alles bezocht en uitgebreid vergeleken en ook daar een keuze in gemaakt; los van vriendjes en of vriendinnetjes die bepaalde keuzes maakten. Met het geluk dat allebei lekker dichtbij zitten.

Hier net zo, in ons dorp hebben we de keuze uit 4 opvanglocaties voor de leeftijd t/m 4 jaar. We hebben ze allemaal bezocht, maar in de regel werken ze allemaal hetzelfde. Ook niet gek, drie locaties behoren tot een landelijk concern. De vierde behoorde daar toe, die locatie is gesloten en de medewerksters hebben het zelf overgenomen.
De indruk die ik wel heb gekregen is dat het bij de grotere concerns allemaal via draaiboeken gaat, men zich indekt en de vrijheid echt ingeperkt wordt.

Voorbeeld, bij de kinderopvang waar wij voor hebben gekozen kan een leidster indien een kleine heel onrustig is en veel huilt alleen ff met de kind een kort blokje rond maken in de kinderwagen om hem rustig te krijgen. Bij de andere opvang was dit een no-go, omdat een leidster nooit alleen met een kind op pad mag. Dit om bijv. tegen te gaan dat indien ze wat slechts in de zin heeft, ze die kans krijgt. Dat soort gedachten vind ik wel heel ver gaan.

Corsa 20SEH zei:
B Real zei:

Dat lijkt me veel belangrijker dan de afstand. Gelukkig maar dat je iets passends hebt gevonden nog relatief dichtbij. :)

Gaat bizar snel en toont ook maar weer eens aan hoe lang we hier al rondhangen met elkaar :D
Ferdinand mag binnenkort z'n auto gaan delen met Hotpuppy V1, volgens mij heeft hij in deze topic reeks de geboorte nog gemeld :D

De indruk die ik wel heb gekregen is dat het bij de grotere concerns allemaal via draaiboeken gaat, men zich indekt en de vrijheid echt ingeperkt wordt.

Dat zou zomaar kunnen inderdaad.
Eigenlijk hebben wij niet zoveel vergeleken. We kennen de eigenares van de opvang, we weten hoe ze werkt en dat vonden we prettig. Kinderen gaan veel naar buiten, het bos in, veel met dieren (haar paarden staan in de wei naast de opvang), lekker flexibel, geen gedoe met een paar minuten eerder/later etc.
Als hij straks naar de BSO moet kan dat ook gewoon en halen ze hem ook gewoon op, ook als hij hier in het dorp naar school gaat.

Oh en luiers/eten/drinken zit er allemaal bij in (betaal je natuurlijk indirect via het uurtarief), maar als ik soms hoor wat vrienden van ons telkens mee moeten slepen.....

Voorbeeld, bij de kinderopvang waar wij voor hebben gekozen kan een leidster indien een kleine heel onrustig is en veel huilt alleen ff met de kind een kort blokje rond maken in de kinderwagen om hem rustig te krijgen. Bij de andere opvang was dit een no-go, omdat een leidster nooit alleen met een kind op pad mag. Dit om bijv. tegen te gaan dat indien ze wat slechts in de zin heeft, ze die kans krijgt. Dat soort gedachten vind ik wel heel ver gaan.

Bij ons doen ze dat ook echt niet. Ze zitten ook aan regelgeving vast dat elke leidster maximaal zoveel kinderen onder haar hoede mag hebben.
Dan kan een leidster niet zomaar in haar eentje naar buiten met één kind en de rest de boel de boel laten.
Ze plannen alles wel zo efficiënt mogelijk in. Als ze naar buiten gaan doen ze dat georganiseerd met meerdere leidsters en meerdere kinderen.
Maar volgens mij gaan de baby's bij ons sowieso weinig naar buiten; zeker in de winterperiode. Is ook niet te doen met hun verschillende ritmes en bewerkelijkheden.
In de zomer zijn wel lekker buiten aan het kruipen en spelen.

Nou, het gaat wat dat betreft echt snel. Soms zie ik nog wel eens oude foto's terug en dan besef je wel dat er behoorlijk wat tijd voorbij is gegaan inmiddels :D
En dan ben ik nog maar in de 30....

@ Opvang enzo: aan ons pleintje zitten 2 gastouders en een kinderopvang en wat een drukte met ouders altijd. 's Ochtends om 7 uur zijn de eerste ouders al aanwezig en dat hobbelt tot 8 uur door en vanaf half 5 begint de karavaan weer. Sommigen zijn zo ontzettend gehaast dat je het idee krijgt dat kinderen achteraf toch niet zo handig in hun leven passen... en wat zijn ze dan geïrriteerd dat je je auto netjes in het vak parkeert waar zij de auto, in de haast, net iets overheen hebben geparkeerd :}

Het is ook vreselijk stressen Gerwin..'s ochtends....ene kind op tijd op school; andere naar de opvang; hup weer naar huis, hond uitlaten, koffie zetten, achter de pc duiken voor de eerste teams sessie....pfoeh...:}:}

Is hier ook bij alle opvangen zo dat ze niet alleen met een baby/jong kind weg mogen. En de reden is simpelweg dat het wettelijk simpelweg niet mag. Is verboden. Die andere kinderopvangen die nee zeggen houden zich gewoon aan de wettelijke regels. Hoe treurig ook.

Jaren geleden waren er veel incidenten in de kinderopvang, van mishandeling tot misbruik waarbij 'het hofnarretje' het bekendste voorbeeld. Toen heeft de overheid ingegrepen en aparte wetten gemaakt. Dus de gedachten zijn inderdaad idioot, maar blijkbaar gebeurd(e) het wel regelmatig helaas.

De overheid heeft het 4 ogen principe in het leven geroepen. Dit is verplicht voor een kinderopvang. Bij BSO slechts een advies zover mogelijk. Dat houd niet in dat er ten aller tijde 2 leidsters in een ruimte met kinderen moet zijn, maar wel dat er ten aller tijd controle van elkaar moet kunnen plaats vinden. Daarom zie je ook veel glas en ramen bij kinderopvangen tegenwoordig. De controle daarop vind regelmatig plaats door GGD en consequenties bij het niet naleven van deze regels zijn hoog.

Als er dan 1 leidster even een rondje buiten gaat lopen met een baby voldoe je gelijk niet aan het 4 ogen principe en is dus verboden volgens de wet. ik kan mij haast niet voorstellen dat ze die risico's willen lopen. Maar dat is dus precies de reden waarom kinderopvangen zeggen dat niet willen / mogen.

Met daar bovenop, wat rob al zei; er zijn ook strenge regels met aantal kinderen en leidsters. als er dan 1 er even tussenuit piept dan is de kans groot dat ze overgebleven leid(st)ers met te veel kinderen achterblijven dan wettelijk toegestaan. Ook hierbij vind regelmatig controle plaats met alle gevolgen van dien.

Dus kan mij haast niet voorstellen dat ze zulke risico's gaan lopen met al die controles en hoge gevolgen.

Bij onze opvang gaan ze wel vaak met kinderen weg, boswandeling, boodschappen, ijsjes halen in de zomer, etc. babies gaan soms ook mee. maar dan altijd met een groep en 2 leidsters.

was vandaag ook tijdje buiten, brrr, waterkoud. Zouden we nog weer een lekker pak sneeuw krijgen? Hoort wel een beetje bij de winter (tu)

opel_insignia_grand_sport_4_4_6.jpg

Helder verhaal Joost. Leek me ook al vreselijk sterk dat leidsters met de baby blokje om gaan. Hebben ze hier ook domweg echt geen tijd voor naast dat het dus ook echt niet mag.

Laat die winter maar gauw komen! Lekker vriezen en schaatsen! Maar lijkt er in de verse verte niet op. Komende twee weken alleen maar grauw en veel te warm kwakkelweer...

was vandaag ook tijdje buiten, brrr, waterkoud. Zouden we nog weer een lekker pak sneeuw krijgen? Hoort wel een beetje bij de winter
Ik verwacht het niet meer. Meestal als er een echter winterinbreuk was, was dat rond begin Februari. Momenteel zijn de voorpspellingen t/m begin begin Februari heel stabiel, dan zou het echt net daarna al moeten plaatsvinden. Het kan allemaal nog, maar ik geef het weinig kans.

De overheid heeft het 4 ogen principe in het leven geroepen. Dit is verplicht voor een kinderopvang. Bij BSO slechts een advies zover mogelijk. Dat houd niet in dat er ten aller tijde 2 leidsters in een ruimte met kinderen moet zijn, maar wel dat er ten aller tijd controle van elkaar moet kunnen plaats vinden. Daarom zie je ook veel glas en ramen bij kinderopvangen tegenwoordig. De controle daarop vind regelmatig plaats door GGD en consequenties bij het niet naleven van deze regels zijn hoog.
Dat klopt Joost. Naar mijn idee een maatregel die weer in Den Haag is verzonnen, om het de kinderen zo genaamd beter te maken. Maar wat dermate andere beperkingen tot gevolg heeft dat het zijn doel mist. Waarom kun je het risico bij een gastouderopvang wel lopen, bij een kinderdagverblijf niet?

@ Configurator Opel: Die ziet er nu wel heel vrolijk uit met alle kleurtjes :} De plaatselijke (oud Opel) dealer heeft nu ook een serie Mokka's in GS-line staan. Grijs, Wit, Groen.....leuk karretje om te zien.

Terug
Bovenaan