Sterkte aan alle dierenbezitters

Wij hebben twee weken geleden ons 17 jaar oude beestje laten inslapen. Ze was op. We dachten met de paasdagen dat het al in no-time gebeurt zou zijn, dus we hebben nog best wat bonustijd gehad.
Nu eerst een tijd geen hond. We weten al wat de volgende hond wordt, dat gaat alleen nog enkele jaren duren. De fokker gaat maar voor een beperkt aantal nestjes en dat gaat nog een tijdje duren. We hadden vorig jaar al een kunnen hebben, maar dat leek mijn vriendin geen goed idee. Voor de nieuwe pup niet, maar ook niet voor ons oude hondje.
Ik zie het allemaal wel, heb wat eisen gesteld en die worden 100% ingewilligd volgens mijn vriendin
Ik vermoed dat mijn schoonouders wel vrij vlot een andere hond hebben. Onze hond was daar de helft van de tijd al en woonde daar ook voordat mijn vriendin en ik bij elkaar waren, dus het wordt daar ook wel gemist. Die hond zal dan vast ook wel weer veel bij ons te vinden zijn. Soort van co-ouderschap
Buiten stond een getunede Auris en de bestuurder smeet al zijn afval gewoon uit het raam. Ik heb het met verbazing bekeken. Maar M zei toen: "ach, ik denk altijd: wat zielig, zo jong en nu al dement!" Dat helpt wel om er op een iets andere manier naar te kijken grinning smiley grinning smiley
Valt vooral op bij de verschillende fastfoodketens, maar in zijn algemeenheid vind ik het bizar hoeveel zooi je op/naast de straat vind in ons land. In geen enkel ander land valt mij dat zo erg op. Of nouja, het valt juist op dat het daar zoveel schoner is. Ik snap het ook werkelijk niet waarom je dat zo uit je raam kiepert.
Overal op de parkeerplaats staan grote vuilnisbakken, waarbij je soms niet eens uit je auto hoeft. Je krijgt alles netjes in een papierenzak die je ook prima thuis in de container kunt gooien. Waarom dan toch alles uit je raam kieperen?
@ Berry, lekker zo'n spontaan uitje

Wij willen eind december er eigenlijk ook nog wel even tussenuit. Als we gaan wordt het iets last minute vermoed ik.
Met de nieuwe auto rijd ik doorgaans best rustig, leent de auto zich er ook heerlijk voor. Het is echter ook de meest sportieve auto die ik tot nu toe heb gehad, dus af en toe zal ik mij daartoe laten verleiden.
Afgelopen zaterdag zat ik alleen in de auto, had ik niets in de auto wat breekbaar was/kon schuiven. Dus even een afritje op de ouderwetse manier gepakt. Er zit een flauwe bocht in, die is niet zo spannend is gevolgd door een recht stukje en eindigt met een haakse bocht waar je (stevig) voor af moet remmen.
Het is de laatste jaren een sport geworden om met elke auto daar het maximale uit de remmen te halen, je merkt dan erg goed het verschil tussen warm/koud/nat/droog maar ook een goed vergelijk tussen de verschillende auto's. Maximale remmen is dus van "iets" boven vMax (100), terug naar +/- 30.
Mocht je onverhoopt de bocht niet halen dan is de schade beperkt tot een gedeukt ego en een auto die je met een beetje pech niet meer zelfstandig uit het gras kunt krijgen, wat dat betreft een veilige plek.
- Astra: deed het erg goed, geholpen door de 225 brede zomer/winterbanden. De auto bleef ook goed stabiel onder het remmen. Remmen waren goed te doseren tegen ABS aan. Met deze auto heb ik het ook veruit het vaakste mee gedaan, dus dan weet je ook exact wat er kan.
- ****: zat vrijwel direct in de ABS, zwabberde alle kanten op door de smalle all-season banden en je moest dus echt flink corrigeren onder het remmen. Eerste keer spannend, later vermakelijk maar in een noodsituatie misschien ook wel erg spannend. De Clio deed het op eenzelfde wijze, al vond ik het in die auto soms te spannend.
- Focus: die stond op 17" all-season banden en zat qua banden dus tussen de **** en Astra in. De ABS kwam er pas laat in, maar wel een stuk eerder als bij de Astra. Op nat wegdek hakte de ABS er veel eerder in. De auto bleef ook lang stabiel, alleen de achterkant wordt op het laatst toch wel wat licht met een lichte onbalans.
Dan de BMW. Deze staat op breed 19" zomerrubber (245 voor en 255 achter) en heeft de optionele M-Performance remmen. Naast de blauwe remklauwen zijn de remmen ook daadwerkelijk een stuk groter en krachtiger. Ik bleef het rempedaal maar verder intrappen en hij bleef maar harder remmen, geen ABS en een volledig neutrale wagen. Wel knipperende alarmlichten, maar dat heeft in deze auto niets met de ABS te maken (bij de Astra en ****).
Nu was dit de eerste keer, dus het ging nog niet zo hard als dat het met de Astra soms ging maar het kan absoluut nog wel wat harder.
Bovenstaand is geen doel op zich, maar soms lenen de omstandigheden zich er voor en laat ik mij er toe verleiden. Verder vorige week een aantal keren naar kantoor geweest en keurige 1:14/1:15 gereden