B Real
Kilometervreter
Ik was al aan het kijken wat het zou kosten om een airco te installeren (het huis wordt in de zomer vreselijk warm) maar met de hoge gasprijzen is het voor verwarmen ook best een aantrekkelijke optie geworden; dus daar ga ik me eens verder in verdiepen.
In het hele huis of bijv alleen de slaapkamer/bovenverdieping?
Mijn ouders hebben een paar jaar terug boven een airco laten installeren en waren iets van 1500eu kwijt incl installatie, dus de prijs valt reuze mee. Wellicht met alle gekte qua prijzen nu iets duurder uiteraard.
In onze eigen woning zat al een airco bij aanschaf, ook bij de bovenverdieping. In beide gevallen krijgt één unit het boven heerlijk koel, ook met graden van 35 graden of warmer.
Nu ik eenmaal het genot heb ervaren wil ik niet meer zonder. Heerlijk om tijdens een hittegolf lekker diep onder de dekens te kruipen omdat het boven een bijna frisse 20 graden is
Verbruikskosten vallen ook reuze mee, als je de airco de hele dag aan zet kost het nog geen euro per dag. In de praktijk hoef je hem niet de hele dag aan te hebben. En ik zeg altijd maar zo, in de winter zet je de kachel wel hoger als je het koud hebt waarom zou je dan in de zomer niet de airco aan zetten? Verwarmen met gas kost meer dan koelen op elektra.
@ Prijs Astra: Man, ik wist al dat ik voor het huidige maandbedrag nooit meer privé een auto kan rijden........maar een Astra ST Hybrid GS line gaat me strax 320 euro per maand meer kosten. En als ik dan nog geen pano-dak en pixel verlichting heb wordt de schade nog groter. Slik!
Maar dan reken je wel met je huidige bijtellingstarief waar een korting in zit, wat als je de Leaf berekend met het reguliere tarief van 22%?
Dan zijn de kosten vast ook hoger, maar is het verschil wel wat kleiner.
Want ook de korting op de bijtelling van een EV wordt steeds lager, plus dat die korting over een steeds lager bedrag geld.