Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik was al aan het kijken wat het zou kosten om een airco te installeren (het huis wordt in de zomer vreselijk warm) maar met de hoge gasprijzen is het voor verwarmen ook best een aantrekkelijke optie geworden; dus daar ga ik me eens verder in verdiepen.

In het hele huis of bijv alleen de slaapkamer/bovenverdieping?
Mijn ouders hebben een paar jaar terug boven een airco laten installeren en waren iets van 1500eu kwijt incl installatie, dus de prijs valt reuze mee. Wellicht met alle gekte qua prijzen nu iets duurder uiteraard.
In onze eigen woning zat al een airco bij aanschaf, ook bij de bovenverdieping. In beide gevallen krijgt één unit het boven heerlijk koel, ook met graden van 35 graden of warmer.

Nu ik eenmaal het genot heb ervaren wil ik niet meer zonder. Heerlijk om tijdens een hittegolf lekker diep onder de dekens te kruipen omdat het boven een bijna frisse 20 graden is :D

Verbruikskosten vallen ook reuze mee, als je de airco de hele dag aan zet kost het nog geen euro per dag. In de praktijk hoef je hem niet de hele dag aan te hebben. En ik zeg altijd maar zo, in de winter zet je de kachel wel hoger als je het koud hebt waarom zou je dan in de zomer niet de airco aan zetten? Verwarmen met gas kost meer dan koelen op elektra.

@ Prijs Astra: Man, ik wist al dat ik voor het huidige maandbedrag nooit meer privé een auto kan rijden........maar een Astra ST Hybrid GS line gaat me strax 320 euro per maand meer kosten. En als ik dan nog geen pano-dak en pixel verlichting heb wordt de schade nog groter. Slik!

Maar dan reken je wel met je huidige bijtellingstarief waar een korting in zit, wat als je de Leaf berekend met het reguliere tarief van 22%?
Dan zijn de kosten vast ook hoger, maar is het verschil wel wat kleiner.
Want ook de korting op de bijtelling van een EV wordt steeds lager, plus dat die korting over een steeds lager bedrag geld.

Klopt Joost, de Leaf ondersteunt enkel 1-fase laden.
Thuis is hij meen ik op 20 Ampere afgezekerd. 20A * 230v= 4,6 kw/h. Bij een 40 kw accu / 4,6 = 8,7 uur tot vol.
Normaal heb ik hem na 7uur vol, maar de accu rij je ook bijna nooit 100% leeg.

Voor mij normaal geen probleem. Als ik om 23uur thuis kom, kan ik 's ochtends om 6.30 gewoon weer vol vertrekken. Echter, kwamen we laatst om half 3 leeg thuis en had B de auto de volgende ochtend om 8uur weer nodig voor een langere rit. Toen was hij nog lang niet volgeladen grinning smiley Noujah, komt bij ons sporadisch voor dus geen probleem.

denk dat je gewoon 16A hebt, dat is namelijk de max wat toegestaan is in een huisinstallatie. Als je meer wil kan, maar dan gaat het altijd over 2 of 3 fases.

Ja in de praktijk met zo'n accu is 1-fase in principe ook gewoon voldoende inderdaad. Maar de leaf dus 1 fase, dan ligt het gelukkig niet aan mijn knutselwerk :}

@ Prijs Astra: Man, ik wist al dat ik voor het huidige maandbedrag nooit meer privé een auto kan rijden........maar een Astra ST Hybrid GS line gaat me strax 320 euro per maand meer kosten. En als ik dan nog geen pano-dak en pixel verlichting heb wordt de schade nog groter. Slik!

Maar je rijd dan wel nieuw, en met een tankpas. Veel geld, maar nog steeds veel goedkoper als je zelf een nieuwe of jong gebruikte occasion koopt en de brandstof zelf moet betalen. Je hoeft ook geen super de luxe astra met wat vermogen te hebben. gewoon een business 130PK kan ook prima ;) :p

@ Richard: de slaapkamer boven en de woonkamer/eetkamer/keuken (laatstgenoemde is 1 grote ruimte). Ik lees op meerdere plekken dat 2 losse units dan een betere keuze zou zijn. (wel 2 van die pukkels aan de buitenmuur, mooi is het niet ;))

Maar verwarming is dan wel bijzaak; ik lees her en der dat dat niet de meest efficiënte functie van een airco is, maar wel mooi meegenomen als het wat centen scheelt en je daarmee het huis voor thuiskomt tot een graad of 20-21 kunt voorverwarmen met gebruik van de overproductie van de zonnepanelen.

Ik moet ook nog op zoek naar iemand die gewoon de hele boel kan checken; tochtstromen (via ramen/deuren/muren/vloer/ventilatie), cv goed inregelen, etc
Zag gisteren een tip dat je bij de CV-ketel moest checken wat de watertemperatuur naar de radiatoren was; als dat op het maximum van 80 stond, was het verstandig om terug te zetten naar 60. Zou beter zijn voor de warmteafgifte en zuiniger.

Interessante materie!

Ik ben ook blij dat ik in augustus heb verlengd.. We zijn al 50,- per maand meer gaan betalen ivm, grotere woning en natuurlijk veel thuiswerken vorig jaar.
maar als ik het nu zou afsluiten kom ik hier nog eens 100,- bovenop. Dat is echt belachelijk.

Ik was destijds iets van 3.300 Euro kwijt voor mijn airco, maar dat is wel alweer 11 jaar geleden. Gewoon 1 enkele losse unit voor alleen de woonkamer/keuken. Heb er wel 1 met een gigantische capaciteit vanwege platte dak, bizar veel en grote ramen en erg grote oppervlakte/m3. De standaard "bereken hier welke capaciteit" tooltjes die je overal tegenkomt kon ik toen niet gebruiken, gewoon geen aanbod van geschikte airco's. Slaapkamer is veel kleiner en dus ook minder capaciteit nodig.

Maar je rijd dan wel nieuw, en met een tankpas. Veel geld, maar nog steeds veel goedkoper als je zelf een nieuwe of jong gebruikte occasion koopt en de brandstof zelf moet betalen. Je hoeft ook geen super de luxe astra met wat vermogen te hebben. gewoon een business 130PK kan ook prima
Eens! En vooral, je hebt vaste kosten en dus geen verrassingen. Maar we wachten september 2022 wel eerst af. Denk echter wel dat ik volgend jaar een x een proefrit met die nieuwe Astra ga maken.

@ Airco: Ben wel benieuwd naar het kostenverschil tussen woning verwarmen via airco en via CV. Als het middelen er straks af is, we de winterdag weinig opbrengst van de panelen hebben en dus de verwarmende airco wel betalen kan dat ook duur worden. Ik verwacht dat elektriciteit de komende jaren fors duurder gaat worden.

Zie net dat de EU inzet op een verbod voor alcohol in het verkeer. Ik geloof direct dat het verkeer er veiliger op wordt, maar ik vind het wel heel kort door de bocht dit soort regels in te stellen. Waar leg je dan de grens? Mag je ook na 9 uur "wakker" te zijn niet meer rijden? Slaapdronken achter het stuur heeft ook een grote invloed.
Oftewel, regels zijn goed.....maar het begint de laatste jaren wel erg betuttelend te worden.

Energie : heb 'm weer terug gezet naar variabel. Dan is het nog wat in de hand te houden.
En eindelijk een ei gelegd over de zonnepanelen: ik wil er 4 voor en 4 achter. Scheelt ook best wat verbruikskosten.

@alcohol: nul is het beste maar er zijn mensen bij wie je altijd iets meet, meen ik me te herinneren. Die zijn dan altijd het bokje...

Ach, schijnveiligheid dat zero tolerance beleid. Ik denk dat 9 van de 10 gevallen waarbij de veroorzaker onder de huidige limiet zit, drank niet de oorzaak is. Ik zou daarentegen liever zien dat mensen die echt met teveel achter het stuur zitten zwaarder aangepakt worden en vooral dat de pakkans veel hoger is.

Ik heb in mijn hele leven 2x moeten blazen. 2x binnen 15 minuten. Ik ging iets ophalen bij een vriend, bij het inrijden van de wijk moest ik blazen. Toen ik na 15 min de wijk weer uit reed aan de andere kant moest ik opnieuw blazen. Zag er ook vooral uit als een oefening voor beginnend agenten dan iets serieus.

Ik ben er ook achter dat de cruise control van de BMW aardig nauwkeurig is. 100 op de cc is 99 op een geijkte meter. Aldus de Franse gendarmerie die ons flitste op de terugweg van vakantie. Correctie naar 94, maar we mogen wel 45eu aftikken.
Daar gaat mijn jarenlange boetevrije periode :,(

Vervelende manier om dat vast te stellen Richard :)
Bij de Focus is de afwijking 5km/u.

@alcohol: ik heb al vaak moeten blazen. Toen ik net m'n rijbewijs had moest ik m'n zusje elke vrijdagavond ophalen bij dansles, en elke week stonden ze in Hilversum met een alcoholcontrole. Ook eens bij kantoor om 15u 's middags moeten blazen.
Heb het idee dat er tegenwoordig minder controles zijn, of ik rij niet meer rond de wat grotere steden op de vrijdag- of zaterdagavond.

Jammer Richard, wij hebben de eerste met de Mini ook al binnen :) 35,- op traject controle hier. kwam ik er ook achter dat de teller heel nauwkeurig is.

Ik heb nog maar 1x hoeven blazen en ben het helemaal eens met hierboven, beter gewoon 1 biertje toelaten, of wanneer je onder de norm zit geen probleem. maar zit je erboven, dan moet de "straf" zwaarder zijn.

Ik moet het afkloppen, maar een snelheidsboete hebben we al een lange tijd niet meer gehad.

@ Blazen: erg vaak moeten doen. Op een gegeven moment bijna elke vrijdag bij een rotonde op de route naar de muziek, maar nog nooit een BOB-sleutelhanger gehad.
Ik had op het laatst de neiging om mijn instrument uit de kofferbak te halen om te blazen :} toch maar gelaten. Vaak van die chagrijnige agenten die er stonden.

@ Airco: Ben wel benieuwd naar het kostenverschil tussen woning verwarmen via airco en via CV. Als het middelen er straks af is, we de winterdag weinig opbrengst van de panelen hebben en dus de verwarmende airco wel betalen kan dat ook duur worden. Ik verwacht dat elektriciteit de komende jaren fors duurder gaat worden.
Dat denk ik ook wel. Als de regering geen geld uit gas meer kan halen, dan wordt elektriciteit het volgende slachtoffer ;)

Haha, dat instrument uit de koffer halen heeft een collega bassist eens gedaan. Toen ie moest blazen pakte ie z'n bas uit de kofferbak en vroeg: ok, wat willen jullie horen? :D :D

Zo'n BOB sleutelhanger heb ik eens 'geeist': ik zei dat ik al zo vaak moest blazen, dat er nu wel eens een sleutelhanger tegenover mocht staan. Toen kreeg ik 'm :)
Had één keer een stagiair agent te pakken: die hield me staande, maar ze bleken nog lang niet klaar te zijn. Hij moest wachten op de mondstukjes, kreeg ie op z'n donder van z'n collega's dat ze nog niet begonnen waren :D

Snelheidsboete: pfoh, niet meer gehad sinds ik geen leaser meer heb. Laatste was 126 op de A2 waar je 100 mocht. Was toen net teruggebracht van 120 naar 100 daar.

Mogguh!

Blaastest, nog nooit gehad. Maar rij dan ook nauwelijks rond de grote steden. Ik geloof ook direct dat de laatste tijd minder gecontroleerd is, toen men meer thuis werkte.
Snelheidsboete ook lang niet meer gehad. Op de woon-werk verkeer route staan ze met regelmaat te flitsen, maar die flitsers vallen ook redelijk goed op. Daarnaast zijn er 3 punten waar ze vaak staan, daar ben ik extra alert en pas de snelheid er standaard wat aan.

@ Prijzen astra: Ik vind het veel geld, maar vergeleken met de concurrentie is hij schappelijk geprijsd. Zeker vergeleken met de Golf is het verschil groot.
De configurator werkt iig op de site B) Valt me op dat er weinig kleurkeuze is. Geel, Wit, Rood, Licht Blauw, Lichtgrijs, Donkergrijs, Zwart. Jammer dat Opel geen mooie donkerblauw en donker(der) rood meer aanbiedt. Wel gaaf dat geel de standaardkleur is B)

Blaastest:: nog nooit hoeven doen...Tegenwoordig hou ik me keurig aan de regels. Eerlijk gezegd zo'n 15 jaar geleden niet altijd

Astra L ": ik heb 2 configuraties samengesteld:

- een 16 Hybrid GS-line met extra's met een waarde van bijna € 47.000 ,-
- een 1,2 130 pk Ultimate met een waarde van bijna € 44.000,-

Belachelijk veel voor een opvolger van een Astra 1.6 Turbo met een feestelijke uitvoering van €32.000,- zo'n 6 jaar geleden.

ik kocht mijn toen 1 1/2 jaar oude Insignia Innovation destijds voor € 25.000 ... met 27.000 km op de teller

De Grandland die is had samengesteld was ook al rond de € 51.000,- Belachelijk. in mijn jonge jaren kon je voor dat bedrag een RR voor kopen.....

@Hans Je hebt wel flink zitten aanvinken dan.
Bij mij zou een 1,2 130 pk met gewenste opties uitkomen op bijna 38k.
Nog steeds belachelijk veel geld natuurlijk, gaat echt helemaal nergens meer over.

Was toch op de site van Opel en meteen ook even een Insignia naar wens samengesteld, lijkt me dan nog de betere keus!!

Insignia Grand Sport Business Elegance
2.0 Turbo Start/Stop 148kW(200pk) 9-traps automaat
Consumenten-adviesprijs € 45.465,00
Opties € 3.225,00
Totaal Consumenten-adviesprijs incl. afleverkosten € 48.690,00

Dus voor "iets" meer rijd je dan D-segment met 200pk en Automaat, je moet dan natuurlijk niet alle opties aanvinken maar als je de belangrijkste dingen pakt kom je toch tot een mooie uitvoering.

We zijn op het astra k forum ook wat aan het speculeren over de prijzen van de Astra L. Zijn weinig mensen die hun K gaan inruilen..:)
Maar dat is niet astra eigen. Alle auto's worden stervens duur...

maar niet alleen auto's..boodschappen, energie, kleding, ga maar door...merk het echt nu we twee kinderen hebben dat het geld iedere maand er door vliegt...en dan wordt alles nog duurder. En dan verdienen wij ook nog niet eens slecht. Snap heel goed dat veel gezinnen echt geen prettig vooruitzicht krijgen...

Zondag trouwens een meeting met de astra K club. Erg leuk!

maar niet alleen auto's..boodschappen, energie, kleding, ga maar door...merk het echt nu we twee kinderen hebben dat het geld iedere maand er door vliegt...en dan wordt alles nog duurder. En dan verdienen wij ook nog niet eens slecht. Snap heel goed dat veel gezinnen echt geen prettig vooruitzicht krijgen...
Eens, waarbij de energie/brandstof prijzen er ook nog bij komen. Merk het bij ons op het werk ook, waar ook redelijk wat mensen werken met de lagere inkomens.
Belachelijke daarbij is, dat bijna 2 jaar geleden de CAO afliep en de werkgevers & werknemersorganisaties er sindsdien niet meer uitkomen een nieuwe CAO overeen te komen.
Gevolg is, dat de lonen voor de meesten dus ook al 2 jaar niet meer veranderen. Zo-iets zou ook gewoon echt niet moeten kunnen, gezien de werknemer nu de dupe is maar er nauwelijks invloed op heeft.

Total Loss zei:
Was toch op de site van Opel en meteen ook even een Insignia naar wens samengesteld, lijkt me dan nog de betere keus!!

Insignia Grand Sport Business Elegance
2.0 Turbo Start/Stop 148kW(200pk) 9-traps automaat
Consumenten-adviesprijs € 45.465,00
Opties € 3.225,00
Totaal Consumenten-adviesprijs incl. afleverkosten € 48.690,00

Dus voor "iets" meer rijd je dan D-segment met 200pk en Automaat, je moet dan natuurlijk niet alle opties aanvinken maar als je de belangrijkste dingen pakt kom je toch tot een mooie uitvoering.

Maar met een insignia rij je met een model wat al aan het einde van zijn levensduur is. wil het woord gedateerd niet noemen maar zo snel gaat het eigenlijk wel een beetje. Bovendien een auto die als een kanon gaat afschrijven. Als je dan toch zoveel geld stuk slaat dan liever op een kersvers model die over enkele jaren nog steeds courant is.

Bovendien als je zo'n insignia koopt kun met met een voorraadmodel of demo een super goede deal maken denk ik ;)

Auto's zijn gewoon erg duur geworden. de astra is ook zeker geen koopje. grofweg gezegd iets duurder dan een skoda en iets goedkoper dan een golf. Maar goedkoop is geen enkele auto in NL tegenwoordig.

denk dat we elkaar de handen kunnen schudden. dijkwijls kijken we eind van de maand waar ons geld gebleven is. Deze maand die nog maar 2 weken oud is hadden beide kinderen weer schoenen nodig, mijn mercedes een klein beurtje + APK, de poes naar dierenarts.,1x getankt. Paar keer flinke boodschappen. geld vliegt er nu al uit. Ben blij dat we niet op de laatste euro's zitten zoals sommige andere gezinnen.

mercedes staat weer bij de schadehersteller, is toch nog niet helemaal goed. Nu blijkt dat er een speciale zekering is uit gegaan. Komt vanmorgen binnen en loop van de morgen word mijn auto bij huis weer bezorgd :)

47.000eu voor een Astra :O
Bij mijn Astra had ik destijds praktisch het hele boekje aangevinkt. Alleen de geventileerde stoelen, schuifdak en cd speler ontbraken. Trekhaak was volgens mij geen affabriek optie, die zat er in elk geval ook niet op. Ik was voor 34.000eu klaar dacht ik.
Dat het allemaal duurder wordt snap ik, maar 38% er bij voor een luxe Astra vind ik echt bizar :O*-)

Is dat bij vergelijkbare merken ook zo absurd?

denk dat we elkaar de handen kunnen schudden. dijkwijls kijken we eind van de maand waar ons geld gebleven is. Deze maand die nog maar 2 weken oud is hadden beide kinderen weer schoenen nodig, mijn mercedes een klein beurtje + APK, de poes naar dierenarts.,1x getankt. Paar keer flinke boodschappen. geld vliegt er nu al uit. Ben blij dat we niet op de laatste euro's zitten zoals sommige andere gezinnen.
Ik heb de afgelopen 2 maanden ook al het gevoel 'waar gaat het geld toch heen'; denk dat iedereen (met en zonder kinderen) z'n uitgaven ziet toenemen zonder dat er meer gekocht/gereden wordt.

We gaan richting een onwenselijk hoogtepunt; de bubbel staat op knappen ben ik bang.

@ Nieuwe astra: Astranomische prijzen :p

Zondag trouwens een meeting met de astra K club. Erg leuk!
Kan ik me voorstellen! Ben benieuwd wanneer er een V40 meting komt; zag dat het 2 jaar geleden voor het laatst was ;)
In welke omgeving zal de meeting plaatsvinden?

Is dat bij vergelijkbare merken ook zo absurd?

Skoda is echt wel een paar duizend euro goedkoper in vergelijkbare uitrusting / motorisering. De golf is zelfs nog iets duurder

De megane is ook stuk goedkoper, maar dat model loopt al een tijdje. Voor 37.000 euro heb je een PHEV in zeer complete RS-line. Vink je alle opties nog aan dan kom je op 40K

Ford Focus heb je niet als PHEV, maar als gewone hybride als ST line, automaat en wat flink wat opties zit je nog dik onder de 40K

Mercedes CLA 250e shooting brake business solution 218PK is ook 47.000. Daar zit wel veel op (maar nog lang niet alles)

Dus een koopje is zo'n astra zeker niet

Mijn Focus was inderdaad ook iets van 33.000eu. Juiste uitvoering, kleur en de (voor mij) hoognodige opties. Zeker niet full option, maar vink je alles aan dan wordt het ook nog lastig om over de 40k heen te gaan. Denk dat de 1.5 nog wel een paar duizend duurder is dan de 1.0, maar dan nog.

Zonder er verder onderzoek naar te doen, maar heb zo'n vermoeden dat Opel zich op deze wijze toch wel een beetje de markt uit prijst.

Zonder er verder onderzoek naar te doen, maar heb zo'n vermoeden dat Opel zich op deze wijze toch wel een beetje de markt uit prijst.

Denk dat opel wel een beetje op skoda niveau moet zitten qua prijs. maar tijd zal het leren :)

308 en Astra zijn volgens mij aardig gelijk geprijsd als ik de configurators zo zie.
Een A3 Sporback kon ik met gemak tot 55.000 euro configureren en dat was nog lang niet zo duur mogelijk :}

Gisteren hadden jullie het nog over verkeersboetes..is voor mij ook een onderweg zag ik in mijn Post nl app en de eerste met de Astra. Even ingelogd bij CJIB om de schade te checken.

flitsfoto-W1j8b68bPGPbX9PfnCYo90FeV4t7z9r6IV95-3IEu27IDZK07C5Ka8nZdok1P7FP by Rob de Vries, on Flickr

94 waar je 80 mag.. maandagochtend om 10.00 richting hondencursus...

Maar wat is het weer genieten om met de Astra naar het werk te rijden. De intellilux is s ochtends echt weer fenomenaal en wat een fijne optie blijft dat toch.
Superfijn dat ondanks de drukte hij wel steeds lekker de zijkanten van de wegen belicht zonder anderen te verblinden.
En ik kan ook heerlijk genieten van het vermogen wanneer ik van de A7 af ga, de lus pak en weer moet invoegen op de A32 en vervolgens weer uit moet voegen bij Heerenveen..trek ik altijd even lekker door in de 3 en de 4 en dan wil ie echt opperbest.

Kan ik me voorstellen! Ben benieuwd wanneer er een V40 meting komt; zag dat het 2 jaar geleden voor het laatst was winking smiley
In welke omgeving zal de meeting plaatsvinden?

Meppel..ze hebben bewust nu voor het noorden gekozen.

Aii , dure foto's altijd :} wist niet dat je ze tegenwoordig zo snel kunt opvragen via CJIB. kwaliteit valt mij ook niets tegen.

Ja dat heeft het CJIB allemaal prima op orde. Valt me nog tegen dat je nu pas bericht krijgt, dacht dat het tegenwoordig al na een goede week het geval was. Wel weer zonde geld, kost 100+ euro's vermoed ik.

Maar wat is het weer genieten om met de Astra naar het werk te rijden. De intellilux is s ochtends echt weer fenomenaal en wat een fijne optie blijft dat toch.

Ik geniet toch ook weer ontzettend van de stoel en stuurverwarming. Heb ik een tijdje moeten missen en dat was prima, maar nu ik het weer heb......... heerlijk! B)

Een A3 Sporback kon ik met gemak tot 55.000 euro configureren en dat was nog lang niet zo duur mogelijk grinning smiley

Audi, BMW en Mercedes noem ik geen vergelijkbaar merk. Die positioneren zich toch wat hoger. Vergelijkbare merken zijn voor mij Citroën, Renault, Ford, **, Skoda, Seat etc.
Maar ook een A3 (en consorten) blijft een c-segmenter en je bent naar mijn mening gek als je daar 50k of nog veel meer op stuk slaat *-)

De stoelverwarming staat bij mij ook steeds aan. Heerlijk! Ik miste het niet toen ik het niet had, maar nu kan ik niet meer zonder :D

Bij mijn vorige Insignia heb ik zelfs de halve stoel uit elkaar gehaald om de stoelverwarming werkend te krijgen. Bij mijn huidige heb ik het ook regelmatig aan, zeker met de leren stoelen is dat wel prettig. Stuurverwarming heb ik ook regelmatig aan.

Stuurverwarming lijkt me nog wel fijn maar stoelverwarming is wat mij betreft echt helemaal niks. Als het echt heel erg koud geweest was zette ik hem soms heel even aan om boel daaronder heel even op temperatuur te krijgen maar dat was hooguit 2-3 minuten en dan zo snel mogelijk weer uit, totaal niet prettig wat mij betreft.

@Joost Mijn idee/gedachte was dan ook uiteraard een jong gebruikte Insignia, eerste grote klap afschrijving is er dan al af.
Is erg veel moois te vinden al vanaf een 36k uit 2020. Voor Hans wellicht niet het handigst om een model te kiezen wat al langer meeloopt ( omdat Hans soms nogal geneigd is erg snel in te ruilen ) maar voor mij en andere mensen die prima erg lang met 1 auto kunnen doen wellicht wel de "betere" optie.

Insignia GS 2.0 Turbo Ultimate - 2020 - 15.379 km - Euro 37.880

Total Loss zei:
Stuurverwarming lijkt me nog wel fijn maar stoelverwarming is wat mij betreft echt helemaal niks. Als het echt heel erg koud geweest was zette ik hem soms heel even aan om boel daaronder heel even op temperatuur te krijgen maar dat was hooguit 2-3 minuten en dan zo snel mogelijk weer uit, totaal niet prettig wat mij betreft.

@Joost Mijn idee/gedachte was dan ook uiteraard een jong gebruikte Insignia, eerste grote klap afschrijving is er dan al af.
Is erg veel moois te vinden al vanaf een 36k uit 2020. Voor Hans wellicht niet het handigst om een model te kiezen wat al langer meeloopt ( omdat Hans soms nogal geneigd is erg snel in te ruilen ) maar voor mij en andere mensen die prima erg lang met 1 auto kunnen doen wellicht wel de "betere" optie.

Insignia GS 2.0 Turbo Ultimate - 2020 - 15.379 km - Euro 37.880
Wel bijzonder dat die zo vol met opties zit, maar dan net acvtive cruisecontrol weer niet. Dat is toch wel een opties die ik prettig vind.

Stuur en stoelverwarming heb ik niet meer en mis ik tot nu toe nog totaal niet. Ben ook absoluut geen kouwkleum en heb het liever wat te koud dan te warm. Zon hete broeibips was niet mijn ding.
Stuurwielverwarming was wel lekker als ik moest krabben of zo. Maar stoelverwarming had ik bijna nooit aan. Heb altijd half stof half leer wat ik eerlijk gezegd fijner vindt dan volledig leer. Maar kan me voorstellen dat het met volledig leer wel heel koud is als je instapt.

In de Astra en de Leaf heb ik stoelverwarming, in de Leaf ook nog eens stuurverwarming. Vind beiden echt geniaal en komt bij een volgende auto er ook wel weer op.
Ik heb snel koude handen, dan is die stuurverwarming ideaal. En als rugpatient is de stoelverwarming ook lekker, maar staat meestal wel op LOW.

@ Rob: Mooie foto. Misschien ff heen mailen of je hem ook ingelijst kunt bestellen? :}
Snap helemaal dat je geniet van Intellilux. Zo'n systeem mis ik nog wel het meest op de Leaf.

Stoelverwarming hebben we nu voor het eerst, ik vind het vreselijk maar K was er al snel aan gewend :D
Die kleine van ons vond het ook heerlijk :D
Lize is nu officieel begonnen met hockey, dus binnenkort maar een stick, bal, outfit, schoenen etc gaan scoren bij Decathlon.
De Mini past er goed bij op de parking daar, want het kopt wel wat ze zeggen. :O. :}:T. Ik val wat uit de toom als "normale" werknemer.

Mijn zoon van 7 is ook erg blij dat hij tegenwoordig op een stoelverhoger mag zitten in plaats van een volledige kinderstoel, kan hij de achterbankverwarming ook gebruiken :)

Toch wel treurig om te lezen dat Stellantis Opel zo'n beetje helemaal weg wil halen uit de EU. Een productiefaciliteit kan ik nog deels inkomen, maar zelfs het R&D center gaat voor mijn gevoel wel heel ver. Het laat precies zien waar we naartoe gaan, alle arbeid laten we uit de EU vloeien omdat we gewoonweg te duur worden.

Nog even en we rijden allemaal alleen nog Hyundai en Kia....zitten we toch al bijna op nu er bijna louter en alleen nog maar lease evs worden verkocht en de Koreanen hierin het beste aanbod in hebben.

Vanmorgen wel weer badnews friday. Corona is hier overal (en vooral op de scholen) weer flink aan het opvlammen en we kregen vanmorgen bericht dat de juf van onze dochter ook getroffen is. Tevens werden we gebeld dat de oma van mijn vrouw vanmorgen is overleden. Zat eraan te komen maar toch nog vrij vlot.

Als ik zo'n EV6 zie vind ik het ook echt geen straf om die te rijden hoor ;)

Hier nog meer vervelend nieuws, onze 11 jaar oude kat is plots heel ziek geworden deze week. ze weten niet wat hij heeft. Ben erg gehecht aan het beestje. Hij is nu in het dierenziekenhuis voor onderzoeken, maar het ziet er niet best uit :( VInd het vooral lastig dilemma wanneer trek je de stekker er uit. Want de onderzoeken (en kosten) stapelen zich op. Allemaal niet erg, maar het moet wel een keer ophouden en na alle onderzoeken weten ze nog niet wat hij heeft

Sterkte Joost :( altijd erg zuur als er met de geliefde huisdieren iets mis is.

@ Rob gecondoleerd met het verlies.

@Corona, ik krijg er weinig van mee, ik zie het ook niet echt om me heen als ik eerlijk ben. Of hier valt het mee, dat kan ook.

Heftig Rob, gecondoleerd.

@Joost: ook sneu. Sterkte ermee!
Wij zijn een weekendje weg en gisteravond kwam de kat kreupel naar binnen. Iets met z'n rechter achterpoot. Met moeite kan ie de trap op en af. Balen dat het net is nu we niet thuis zijn... :(

Kat opgehaald (en portemonee leeg) . Toch lijkt het op nierfalen. ze denken dat hij er mogelijk weer bovenop komt. Hij zit nu aan pijnstillers, middeltje tegen misselijkheid en nu hopen dat hij gaat eten en daardoor weer opknapt en ze hopen op een opwaartse spiraal. Als dat de komende dagen lukt dan zit het er redelijk uit. Moet hij wel aan speciale voeding. Als dat niet lukt, dan is het nierprobleem te ernstig om met relatief eenvoudige ingrepen er boven te komen.

Bij ons is door gebrek aan laadpalen nu zo dat wanneer je een EV of PHEV hebt van minder dan 40Kw, je óf de ochtend, of de middag mag laden (4 uur, 40 kw). Er rijden nu zoveel mensen prive een PHEV of EV dat alle palen bezet zijn. de 2 zakelijke EV's (tesla en id4) kunnen dan niet laden. Er komen wel palen bij. Maar heb geen zin om elke keer om 12 uur de auto te verwijderen (of om 12 uur er aan te zetten)

Hum, nierfalen, daar heb ik vorig jaar een kater aan verloren. Dat ging heel snel, van vitale kater binnen een week over. Neem me zelf nog steeds kwalijk dat ik het niet eerder door had, een paar jaar geleden hetzelfde gehad met een poes. Dat was een medisch wonder, de dierenarts gaf haar nog een week, dat zijn nog 3 jaar geworden, ondanks veel te hoge bloedwaarden. Nooit fijn deze situatie.

@Rob, ook sterkte met je verlies

1 van mijn 2 katten had ook een nieraandoening, last van gruis. Die zat dus al vrij vroeg aan stervensduur dieetvoer wat je alleen via de dierenarts kon kopen, uiteindelijk is ze daarmee nog wel heel oud geworden.

Hopen dat jullie kat de goede kant op gaat. Jah...bij de dierenarts maar zeker bij een kliniek kan je flink de beurs trekken. Weet er van vorig jaar nog alles van. Maar jah..wat voor keus heb je. Maar we trekken hier wel een grens. We zijn dol op onze huisdieren maar ergens ligt wel een grens.

Ik heb me zojuist helaas moeten afmelden voor de astra k meeting. Zondag hebben we een afscheidsdienst van de oma van mijn vrouw en rijden we daarna nog langs het uitvaartcentrum om afscheid van haar te nemen. Dat gaat helaas ten koste van mijn afwezigheid bij de meeting maar dat is niet anders.

Wij zijn weer thuis, zo'n 1600km gereden. Vrijdag op pad, vandaag terug. Kort weekendje Schwarzwald. Mooie omgeving! En lekker om weer even een stuk te rijden. Heen via de 61, terug door Frankrijk/Luxemburg/België.
Focus rijdt op zulke ritten ook met gemak 1:16, het tankje vanaf Luxemburg is nu halfvol en staat op 5,4l/100km op de boordcomputer. Dat is een werkelijk verbruik van richting de 1:17!

Terug
Bovenaan