Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik zou het "delen" ook niet zo zien zitten, je bent en blijft dan toch afhankelijk van anderen en dat meot een keer botsen lijkt mij.

Hier nooit een caravan, vind een stacaravan prima , maar ik had te doen met de gezinnen in een vouwwagen/tent/tourcaravan met kinderen die zo weinig ruimte hebben. Als het weer goed is maakt dat neit uit, maar met slecht weer.. En een eigen wc is minimale luxe die ik wens. :D

Gisteravond goed benut, de binnenkant van de Mini helemaal tot in de puntjes schoongemaakt, leer behandeld en rubber matjes afgesopt. Eens kijken of we van de week de tijd kunnen vinden om de buitenkant ook netjes te maken.

Hier nooit een caravan, vind een stacaravan prima , maar ik had te doen met de gezinnen in een vouwwagen/tent/tourcaravan met kinderen die zo weinig ruimte hebben. Als het weer goed is maakt dat neit uit, maar met slecht weer.. En een eigen wc is minimale luxe die ik wens.
Ik denk dat er genoeg mensen met minder genoegen moeten nemen. In de regel slaap je enkel in de caravan, en breng je de rest van de tijd door in de voortent of onder de luifel. Een goed eigen toilet heb je dan, en de wat moderne en luxere caravans hebben zelfs eigen douches die goed bruikbaar zijn.
Of je neemt een plek met privé sanitair.

Maargoed, ik snap ook wel dat er mensen zijn die het niks vinden. Die nemen dan idd. een stacaravan of hotel. Zo voor ieders wat wils. B)

We gaan zien hoe het verloopt in de toekomst.
Ik voorzie niet zoveel problemen met het delen van een caravan. Zwager/schoonzus en schoonouders gaan nu buiten de zomervakantie ook niet met de vouwwagen op pad, dus ik zie dat met een caravan niet ineens veranderen. Heb ook geen idee of wij daar zelf wel de behoefte aan hebben. Is altijd wel een mouw aan te passen lijkt mij.
Groot voordeel is toch ook wel dat alle kosten door twee of drie gaan, dan wordt kamperen een stuk voordeliger.

Anyway, toekomstmuziek. Eerst de spaarpot weer in elkaar lijmen en bijvullen na aanschaf van een andere auto en een andere badkamer staat ook nog steeds op het wensenlijstje.

En, het belangrijkste, eerst maar eens op vakantie volgende week! B)

Gisteravond goed benut, de binnenkant van de Mini helemaal tot in de puntjes schoongemaakt, leer behandeld en rubber matjes afgesopt. Eens kijken of we van de week de tijd kunnen vinden om de buitenkant ook netjes te maken.

Binnenkant van mijn auto was brandschoon, maar onvoorstelbaar hoeveel stof er al weer op het dashboard ligt na twee maanden. Waar komt dat toch altijd vandaan? *-)
Ik ga voor vertrek de auto ook nog even goed onder handen nemen, erg benieuwd hoeveel voordeel ik bij het wassen heb van de aangebrachte spraywax. In de regen lijkt de beading nog steeds prima en ik kan mij vergissen, maar het lijkt er op dat de velgen minder smerig zijn geworden en er minder vliegen op de voorkant geplakt zitten.

Astra F zei:
Hier nooit een caravan, vind een stacaravan prima , maar ik had te doen met de gezinnen in een vouwwagen/tent/tourcaravan met kinderen die zo weinig ruimte hebben. Als het weer goed is maakt dat neit uit, maar met slecht weer.. En een eigen wc is minimale luxe die ik wens.
Ik denk dat er genoeg mensen met minder genoegen moeten nemen. In de regel slaap je enkel in de caravan, en breng je de rest van de tijd door in de voortent of onder de luifel. Een goed eigen toilet heb je dan, en de wat moderne en luxere caravans hebben zelfs eigen douches die goed bruikbaar zijn.
Of je neemt een plek met privé sanitair.

Maargoed, ik snap ook wel dat er mensen zijn die het niks vinden. Die nemen dan idd. een stacaravan of hotel. Zo voor ieders wat wils. B)

Dat is ook helemaal waar, voor ons in het niets, maar anderen zweren erbij :D ieder zijn ding.

@ Richard, bizar he de hoeveelheid stof, ik verbaasde me er bij de 1 serie ook over, staond voleldig schoongemaakt al 3 weken stil, niemand is er in geweest en ik ga zitten haal mijn vinger over dat dashboard en de stof bleef er gewoon alweer aan plakken. Bizar.

Zou wel fijn zijn als delen een optie is, scheelt zeker een hoop! Vrienden van ons hebben op die manier een stacarvan gekocht, maar die heeft dan wel voldoende slaapkamers dat ze er ook allemaal tegelijk kunnen zijn.

Maargoed, ik snap ook wel dat er mensen zijn die het niks vinden. Die nemen dan idd. een stacaravan of hotel. Zo voor ieders wat wils. cool smiley

Ik heb geen voorkeur. Heb eigenlijk alles al uitgeprobeerd.

Met mijn ouders gingen we altijd met de caravan op pad. Toen ik eenmaal zelf op vakantie ging heb ik van hotel met logies tot ultra all inclusive gehad.
Met mijn vriendin al eens een jaar gecampeerd met een tent, rondgetrokken met een kleine camper, hotels en diverse AirBnB's gehad. Straks dus een stacarvan op een camping.

Overigens alles wel met enige vorm van luxe. Op fietsvakantie en een klein tentje opgooien in de middle of knowhere zal je mij niet zien doen.

Alles heeft zo zijn charme, maar ook kostenplaatje. Een voorkeur heb ik niet echt. Wij hebben beide als kind altijd gekampeerd met caravan/vouwwagen en vonden dat als kind echt prachtig op een camping, dat willen we straks dus ook gaan doen met de kleine man.

Hier ook alles al geprobeerd. maar met kinderen is alles wel anders dan met vrienden of alleen partner

All inclusive dingen vind ik in ieder geval niets :} Alleen een tentje is met zn tweeën prima maar dat zie ik nu ook niet meer gebeuren.

Caravan vind ik te duur want ik zie mijzelf niet in het voorjaar en najaar en daar tussendoor ook weg gaan met dat ding. Maar zo'n sta caravan is ook bizar duur in hoogseizoen.

Hotel vind ik ook helemaal niks. Prima voor een stedentrip of zakelijke reizen. maar ik zit zo vaak in hotels dat ik daar met kinderen ook niet aan moet denken.

Lastig, lastig, ik zie wel waar het naar toe gaat in de toekomst. Volgend jaar juni wil ik wel een keer naar denemarken of toch scandinavie of iets. Wel in een vakantiepark

Keuzes keuzes.... wij zijn de laatste jaren eigenlijk verwend.... wij gaan altijd naar ruime vrijstaande huisjes met veel privacy en een lekker grote tuin om het husije heen. Zonder kids waren dat vooral particuliere huisjes in het buitenland; met de kids zijn we tot nu toe vrijwel altijd naar Landal parken geweest wat ons steeds uitstekend beviel.

Maar nu we in het hoogseizoen moeten, worden die huisjes schrikbarend duur (waren ze ook al steeds meer maar a la).
Zijn nu dus vast aan het kijken naar alternatieven. Ook willen we echt wel weer naar het buitenland. Kortom de keuze is reuze..:)
Alleen moesten we op het werk van mijn vrouw de vakantieperiode alweer door geven maar we weten voorlopig nog niet wanneer het definitief is.

Persoonlijk vind ik een mooie vouwwagen ook ideaal. Minder geschikt voor het voorseizoen, maar voor de zomervakantie naar Frankrijk veel handiger. Veel ruimte, fijne bedden met lattenbodems en flink besparen op de autokosten door de BMW in te ruilen voor een schitterende Corolla Hybrid Touring Sports.
Mijn vrouw wil alleen niet weer terug naar zo'n klapkarre.

Allebei. Voordeel van een vouwwagen is natuurlijk wel dat je in de toekomst nog eens een auto met stekker kunt overwegen. De huidige BMW met trekgewicht van 1800 kilo maakt het daarentegen weer verleidelijk om voor een grotere caravan te gaan. Ding trekt onze caravan van max. 1200 kilo ook echt super.

Ik vind de Corolla Hybrid Touring Sport ook erg fraai om te zien. Sportief, tikkeltje agressief, niet te groot, daar kan menig C-segmenter een puntje aan zuigen.
Interieur heb ik geen kennis van. Wat mij bij voorbaat al tegenstaat is de CVT automaat, volgens mij kan ik daar niet aan wennen.

Ik heb destijds proefgereden in een Audi A6 2.0 TDI. Reed heerlijk en de multitronic/CVT viel mij niet tegen maar dat blok heeft natuurlijk ook lekker wat koppel om op te leunen. In een auto met wat minder vermogen/koppel is dat niet fijn vermoed ik.

Vouwwagen heb ik nog nooit mee gekampeerd, misschien volgend jaar maar eens werk van maken :D

@BReal: De Dafjes 66 indertijd waren niet bij te houden bij de stoplichten..... kwestie van wennen, denk ik. Het principe van een CVT is dat er een overbrengingsverhouding gezocht wordt die optimaal gebruik maakt van het koppel van de motor. Om snel te accelereren zal het motor toerental bij voorkeur constant rond het maximum koppel toerental blijven hangen en de auto accelereert dan vlotjes... Maakt misschien wat onverwacht geluid bij 4.500 t/min terwijl je nog weinig gang er in hebt. (Geluidsisolatie erg belangrijk!)

Mogguh!

Vanavond nog even kijken bij een huis; maar ik heb er dermate weinig verwachtingen van dat ik het al een beetje was vergeten en vanmorgen er ineens weer aan dacht.
Dit heeft trouwens niet met het huis zelf te maken maar vooral met de animo en de huidige huizenmarkt ;)

@ vakanties: kamperen heeft niet mijn voorkeur, maar ik kan met voorstellen dat het met kinderen een ander verhaal is. Ik heb het liefst een huisje/appartement/B&B/hotel.
B&B en hotel voor korte verblijven en de andere 2 voor de langere.

Persoonlijk vind ik een mooie vouwwagen ook ideaal.
Ik heb altijd al gezegd dat zoiets me nog wel eens wat lijkt. Comfort van een redelijk fatsoenlijk bed maar toch het tentgevoel.

Persoonlijk vind ik een mooie vouwwagen ook ideaal. Minder geschikt voor het voorseizoen, maar voor de zomervakantie naar Frankrijk veel handiger. Veel ruimte, fijne bedden met lattenbodems en flink besparen op de autokosten door de BMW in te ruilen voor een schitterende Corolla Hybrid Touring Sports.
Mijn vrouw wil alleen niet weer terug naar zo'n klapkarre.
Ik vind een vouwwagen ook ideaal. Je kunt nog best veel bagage meenemen, en je merkt hem nauwelijks achter de auto. Maar grootste nadeel is wanneer je hem in de regen moet opzetten of inpakken. Dan ben je er snel klaar mee. Vervolgens kun je hem dan voor het huis weer laten drogen, iets waar ook niet iedereen de mogelijkheid voor heeft.
En ik vind de eigen toilet wel ideaal in de caravan, voor i.i.g. de nachtelijke toiletbezoekjes.
Corolla vind ik ook een erg strakke auto geworden, maar ben niet zo kapot van het interieur.

Las nog de test van de Grandland op Autozine. Een zeer positieve test, enkel toch teveel lawaai van de 1.2 motor. Toch jammer dat ze bij Opel niet iets meer isolatiemateriaal gebruiken, waarmee je dat prima kunt indammen. Kwa prestaties is met het blok niks mis. En jammer dat er niet gewoon een 1.6T leverbaar is die ook een fatsoenlijke caravan kan trekken. Andere merken bieden dit wel.

Pietzoveel zei:
@BReal: De Dafjes 66 indertijd waren niet bij te houden bij de stoplichten..... kwestie van wennen, denk ik. Het principe van een CVT is dat er een overbrengingsverhouding gezocht wordt die optimaal gebruik maakt van het koppel van de motor. Om snel te accelereren zal het motor toerental bij voorkeur constant rond het maximum koppel toerental blijven hangen en de auto accelereert dan vlotjes... Maakt misschien wat onverwacht geluid bij 4.500 t/min terwijl je nog weinig gang er in hebt. (Geluidsisolatie erg belangrijk!)
Williams heeft ooit eens een test gedaan met een CVT in een Formule1 auto. Werd gelijk verboden aangezien het wel veel tijdwinst (1,5 seconden) opleverde...

Ik vind de Corolla Hybrid Touring Sport ook erg fraai om te zien. Sportief, tikkeltje agressief, niet te groot, daar kan menig C-segmenter een puntje aan zuigen.
Interieur heb ik geen kennis van. Wat mij bij voorbaat al tegenstaat is de CVT automaat, volgens mij kan ik daar niet aan wennen.

Van buiten erg mooie auto maar van binnen helaas nog veel te Japans. En een heel slecht infotainment systeem.

Vanavond nog even kijken bij een huis; maar ik heb er dermate weinig verwachtingen van dat ik het al een beetje was vergeten en vanmorgen er ineens weer aan dacht.
Dit heeft trouwens niet met het huis zelf te maken maar vooral met de animo en de huidige huizenmarkt

Het is waanzin momenteel....zelf in Friesland is drie volgeboekte kijkdagen per woning inmiddels heel gebruikelijk...

Wat mij bij voorbaat al tegenstaat is de CVT automaat, volgens mij kan ik daar niet aan wennen.

Ik ken de CVT in die auto niet. Maar ik kan er maar niet aan wennen. Sommige fanatiekelingen zeggen dat het loeien alleen komt als je lomp op het gas gaat staan. Dat is echt niet zo. Ook bij normaal rijden echt vreselijk.

Wel is het zo als een auto meer vermogen heeft, meer koppel, en uit het hogere segment met betere isolatie dat het gewoon prima is. Maar geen idee hoe zo'n corolla is

Ik denk dat vanuit een BMW of Mercedes, zo'n Corolla ook wel tegen gaat vallen. Interieur staat toch op een wat lager plan en is sowieso niet sterkste punt van Toyota. Stoelen, zitpositie, infotainment en materialem zijn niet top. CVT trekt mij ook niet, doe me dan maar een EV.

CVT zal wellicht best sneller zijn, maar het concept spreekt mij gewoon niet aan. Geluid van de motor is niet erg, maar dan wel afgewisseld qua toonhoogte door verschillende versnellingen en niet het monotone geloei wat bij een CVT komt kijken. Hoeveel sneller het is vraag ik mij ook af vergeleken met de huidige automaten met dubbele koppeling.

Overigens valt het geloei wel mee als je een auto hebt die lekker op koppel kan rijden. Wat dat betreft viel de A6 2.0 TDI mij absoluut niet tegen. Echter geld dat ook voor een automaat, dat is pas lekker rijden als je ook wat vermogen hebt en de automaat niet voor elke wissewasje schakelt. Wellicht zie ik dit ook weer verkeerd, maar ik zou bijv. mijn Ford Focus met 125pk 3-cilinder echt niet als automaat hoeven hebben.

En?

Mijn collega heeft onlangs een smart forfour eletric gekocht, minder dan 10.000 euro.

Omdat A segment benzine gebakjes zo duur zijn, en zeker met automaat, is het verschil naar een electric eigenlijk heel klein of zelfs goedkoper. En je hebt gelijk al een automaat wat in de stad erg prettig is, en lekker veel luxe Hij haalt er tussen de 100 en 120 km mee per laadbeurt. Hij laad 1x per week een paar uurtjes. Voor een 2e auto meer dan prima natuurlijk.

zoiets

Als we geen lease up hadden, had ik zoiets wel willen overwegen. valt mij niet tegen.

Wat kun je op momenten toch gelukkig worden van kleine dingetjes.
Zojuist nieuwe ruitenwissers ontvangen, gelijk gewisseld en genoten van geluid en streeploze wissers. Heb zelfs nog even de gieter gepakt om er nogmaals van te genieten :}

Midje,

Nou, het was een leuk huisje! Niet al te groot, wel verouderd (boven geen toilet/badkamer, meterkast met maar liefst 2 groepen, houten vloeren, etc) maar al met al goed onderhouden met praktische oprit/carport/garage.
Vraagprijs is 315.000 euro.
Veel positieve punten (locatie, ruimte) maar ook wat nadelen zoals dat er veel moet gebeuren, de prijs en situatie huizenmarkt. Heeft het wel eens zin om te bieden met onder voorbehoud financiering en onder voorbehoud van technische keuring?
Ach, we gaan er eens rustig over denken ;)

eb zelfs nog even de gieter gepakt om er nogmaals van te genieten
Hahahaha, mooi! :}

Omdat A segment benzine gebakjes zo duur zijn, en zeker met automaat, is het verschil naar een electric eigenlijk heel klein of zelfs goedkoper. En je hebt gelijk al een automaat wat in de stad erg prettig is, en lekker veel luxe Hij haalt er tussen de 100 en 120 km mee per laadbeurt. Hij laad 1x per week een paar uurtjes. Voor een 2e auto meer dan prima natuurlijk.
Kan het mij prima voorstellen: zou ik zelf ook een prima optie vinden als tweede auto (met zo'n reikwijdte) en zo'n forfour lijkt me dan ook best redelijk praktisch.

Mooi huis hoor! En ondanks het gedateerd is ziet het er allemaal wel heel netjes uit. Hoewel je waarschijnlijk gelijk gaat doen is er niets wat echt absoluut gelijk aangepakt moet worden omdat het simpelweg 'op' of versleten is.

Als je de meubels en wat andere randzaken weg denkt en een paar potten frisse verf en een ander vloertje dan oogt het ook al gelijk heel anders. Maar je weet wel (net als bij ons huis) dat je de komende tijden elke keer wel iets moet / wil aanpakken. Keuken mooie leefkeuken, kofzijnen zitten nog voorzetramen voor zo lijkt het, toilet een keer. dan is de badkamer ook wel een keer aan de beurt. De tuin kan ook ooit wel een makeover gebruiken. En al met al ben je dan wel elke keer bezig.

Wij hebben het zelfde gedaan met ons huis. Elk jaar (of 2 jaar) pakken we iets aan. geen luxe vakanties maar even sparen. volgend jaar na de woonkamer zijn we na 7 jaar helemaal weer bij. Alleen het dak moeten we nog een keer mee bezig.

Huis ziet er van buiten zeker degelijk en goed onderhouden uit, tegelijkertijd is het wel echt een seniorenwoning wat aanblik betreft.
Binnen ruim zat maar moet inderdaad wel erg veel aan gedaan worden.
Badkamer boven maken is te doen als je dat kamertje wat naast het hokje met wastafel pakt en ombouwt tot badkamer, scheelt wel dat er wel al water en afvoer is boven! Verder wel overal nieuwe vloeren en misschien nog een nieuwe keuken ( maar dat kan ook later ).

Als ik het huis zo zie, is de eerste indruk goed onderhouden, knus, gezellig en met lekker ruimte er omheen. Dat vind ik zeker sterktes van het huis.
Echter, zoals Marc ook aangeeft wekt het de indruk (nu) een seniorenwoning te zijn en dat zie je binnen wel terug. Nu kun je met een lik verf veel doen, maar je blijft wel met zaken zitten als houten vloeren, waarschijnlijk matige isolatie en toch een wat "verouderd huis"

Eigenlijk elke ruimte moet je aanpakken, waarbij ook de duurdere ruimtes als badkamer en keuken niet overgeslagen worden. Nu kun je elk jaar wat doen, maar zeker grote zaken als vloeren vervangen, badkamer, keuken.......wil je telkens weer in die bouwfase leven?
Boven zie ik weinig indelingsmogelijkheden van de kamers ivm schuine daken, wat komt door het missen van een bruikbare zolder.

Wil je daarnaast nog iets investeren in isolatie/energiebehoefte dan moet je er zeker meer als een ton investeren.
Dan kom je op een huis van 4,5 ton, met in de basis nog altijd 55 jaar oud, beperkt bruikbare zolder.....op een niet eens zo heel grote kavel.
Ik vind het nog best veel geld. En ja, dat betaal je er tegenwoordig voor.......maar is dat het echt waard?

Ik ben benieuwd of je over een paar jaar dat bedrag er nog voor terug krijgt....

Jullie gedachten en reactie gecombineerd zorgen precies voor de mengelmoes aan gedachten die wij ook hebben :)
Dus maar even over denken of we ons hier lange tijd zien wonen en of het dan voldoet aan onze wensen voor een huis: want daar gaat het uiteindelijk om.

Dan kom je op een huis van 4,5 ton, met in de basis nog altijd 55 jaar oud, beperkt bruikbare zolder.....op een niet eens zo heel grote kavel.
Ik vind het nog best veel geld. En ja, dat betaal je er tegenwoordig voor.......maar is dat het echt waard?
Goede vraag! Is ons huis de 210.000 euro waard die we er nu voor kunnen vragen? 5 jaar geleden had ik je voor gek verklaard; nu is het heel normaal.

Bijzondere tijden en die meerwaarde voor onze eigen woning streep ik dan ook af van de vraagprijs/te bieden prijs als ik nu kijk naar een andere woning.

Ach, we hebben mooi wat te denken!

Mogguh!

Allemaal een goed weekend gehad?
Zaterdag was de zomer al niet te bekennen, wij hebben de dag ervoor uitgetrokken om eens goed op te ruimen in huis. De opberg & kledingkasten eens goed uitgemest.
Kwam nog mappen en stukken uit m'n schooltijd tegen, maar ook kleding die mij echt niet meer past. Bij B ging het net zo.....
Dus uiteindelijk reed ik net voor sluitingstijd met 4 dozen papierwerk en 3 zakken textiel naar de dump-containers en hebben we nu in de kast meerdere lege schappen :}

Gisteren was de zomer helemaal weg. Bij ons was het de hele dag grauw, vochtig en met regelmaat buien. Een prima dag om 's middags binnen te zitten voor een feestje.
Wel grappig, was ons eerste feest weer sinds corona. Voelde wel weer ff vreemd, om met 12 man dicht aan elkaar aan tafel te zitten.

Bij de F1 was het ook al nat.....mooi voor Max van de punten. Maar juist op nat wegdek doet hij het meestal goed, dus had hij wellicht de andere helft van de punten ook kunnen pakken.

@ Rob: Gefeliciteerd met de 3 punten. Totaal verdient. (tu)

Mogguh! Gisteren weer geland in het koude en natte Nederland. Ik grapte op Zakynthos al: we liepen in een koude supermarkt, ik zei: is alvast wennen aan de temperatuur thuis. Nou, daar was dus geen woord van gelogen.
En wat is Griekenland toch heerlijk!
Nu thuis nog een weekje vrij!

Lekker Berry, toch nog even lekker kunnen genieten van een warme zomer. Dat hebben we moeten missen inderdaad hier.

@Ruud, daar is het zeker weer voor, heerlijk even opruimen.

Hier was het een prima weekend, zaterdagmiddag hebben L en ik van 12.30 tot 16.59 in het zwembad gelegen, het was slecht weer dus 2 kaartjes voor het binnenzwembad gereserveerd. Ik moet zeggen, zo een niet te vol zwembad bevalt me prima :D
Gisteren hebben L en ik een tuingereeschapbord gemaakt voor in de schuur, met klemmetjes en haakjes zodat alles nu netjes en geordend hangt en niet alles los rond zwerft of de bezem en hark telkens omvalt als je een fiets pakt. :) Daarna heelrijk bij de schoonouders weesten eten die ook weer ruim 1.5 week hersteld zijn van Corona.

@ Rob: Gefeliciteerd met de 3 punten. Totaal verdient.

Dank je! Dat was het absoluut! ben er alleen helaas niet bij geweest omdat we buurtbarbecue hadden..;)

Verder weinig tijd om hier rond te hangen. Prive en werk gewoonweg erg druk en moet even prioriteiten stellen en dan staat het AW forum momenteel ergens onderaan..;).

Fijne dag allemaal!

Wordt hier deze week ook weer iets beter weer gelukkig. Weekend zelfs nog wat zomerse temperaturen.

Hier de caravan verkocht. Erg tevreden en het najaar eens kijken of er wat moois te koop komt. Misschien ook wel uit Duitsland halen, dat kan wel uit.
Zo net de Interior Matt Cleaner van Stipt eens uitgetest op het stuur van de buurman zijn auto. Werkt erg mooi, bijna een fabrieksnieuw resultaat zelfs. Zelfs ook maar eens zo'n flesje aanschaffen.

Ik ben nooit zo van de middeltjes in een interieur. Ik houd het liefst het zo origineel mogelijk. Gewoon afnemen met natte lap en klaar is kees. Interieur is ook nog vrijwel fabrieksnieuw dus hoef er ook niet heel veel aan te doen.

Vanmiddag nog geinig voorvalletje op de snelweg. Reed op de A7 op de linkerbaan met gangetje van 115 ( harder dan al mag) en er zat continu jonge gast met een e-up op mijn bumper te drukken die nog harder wilde. Maar kon door de drukte niet naar rechts en hij bleef maar drukken en kenbaar maken dat ie er langs wilde terwijl ik gewoon niet naar rechts kon.

Toen heb ik mijn snelheid langzaam maar wat verhoogd boven de 135 tot ie niet meer harder kon....:) gegegeven moment kon ik naar rechts en snelheid weer laten zaken. Zuur dat ie keek toen ie me inhaalde...

Heeft ie aan mij ook net de verkeerde getroffen...:p

Pfoh, kom net op MP een prachtige 420GC tegen: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1742303569-bmw-4-serie-gran-coupe-420i-executive-bj-2015-automaat.html>
Net zo eentje als Richard toch? Heel gaaf ding! (tu)

Lijkt best aardig maar het bedrijf waar ie staat zou ik geen auto durven kopen. Krijgt ook wel aardig wat slechte reviews. Vind de auto er ook wat smoezelig bij staan. En het is geen LCI, dus nog met de N20B20 motor. Ik zou altijd gaan voor eentje met de B38 of B48 onder de kap. Nee, zowel auto als aanbieder zou ik niet aandurven.

Mogguh!

Ja Rob, dan heb je ze nog wel een x te pakken. Totdat er net een flitser stond, en hij weer lacht.

De Leaf is na 83.000km toe aan zijn 3e setje banden. Daar hij nog 1,5 jaar = 40.000km mee moet ga ik weer voor all season banden.
Nu twijfel ik een beetje welke te nemen. Ik heb nu 2x op Michelin Cross Climate gereden, die bevallen wel ....echter vind ik ze wat lawaaiig.
Kijk ik echter naar de test uit 2021 in duitsland, komt hij als meest stille band eruit.

Dan toch maar weer die band nemen? Of toch ook eens wisselen naar continental of goodyear die ook goed uit de testen komen?

@Ruud, Wat zat er af fabriek op.. bij EV voertuigen kan dit best nauw komen om de "beste" band te bepalen, vooral icm. geluid.

@ Kristian, die heb je snel verkocht zeg, die markt is ook door het dolle heen.

@Berry, ik ben het eens met Kristian, niet de eerste waar ik zou aankloppen.

L. is logeren, dus gisteren uit eten geweest en naar de bioscoop in Breda samen met k. Dat was ook al weer een eeuwigheid geleden, was erg leuk :D.

@Ruud, Wat zat er af fabriek op.. bij EV voertuigen kan dit best nauw komen om de "beste" band te bepalen, vooral icm. geluid.
Af fabriek is hij op zomerbanden geleverd, kon bij de dealer toen zelf aangeven welke band ik er onder wilde hebben. Is nu 2x Michelin geweest.

@ Berry, hij lijkt inderdaad wel wat op die van mij, maar mist wel wat opties die ik wel heb en het is een pre-facelift. Die wilde ik om verschillende redenen niet, maar daar is de prijs dan ook naar.
Bedrijf ken ik verder niet, maar ik wilde ook graag een exemplaar via een BMW dealer of in elk geval een goede specialist ivm garantie/onderhoud etc.

@ Kristian, dat heb je vlot gedaan met de caravan (tu)
Welke types kijk je naar als opvolger?

Stippt....... ik heb inmiddels een hekel aan de term "fabrieksnieuw" :D
Hij weet het mooi te verkopen, maar of zijn middeltjes echt zo goed zijn als de gevestigde merken weet ik eerlijk gezegd niet. Geen ervaring mee overigens en jij wel, dus wat dat betref 0-1 :)

@ Ruud, zo'n EV vreet wel bandjes blijkbaar :D

@ Rob, ik snap die verleiding, soms geef je je er aan over :}
Heb op eenzelfde manier een goede vriend ook regelmatig lopen pesten. Hij werkte in Oldenzaal en ik moest daar ook regelmatig zijn. Ik reed over de A31 in Duitsland altijd stevig door, maar hij plankgas. Wat in een V40 een begrensde top van 199 betekende. Als hij mij dan probeerde in te halen zette ik de cruisecontrol op 200 :}
Uiteraard alleen als de omstandigheden het toe lieten ;)

@ Jimmy, uiteten hebben we laatst wel met z'n tweeën gedaan maar bioscoop is toch al weer voor corona geweest :O
Wordt wel weer tijd dat we dat eens gaan doen, komen nu ook weer wat goede films uit

Ik heb ook een hekel aan Rick en zijn filmpjes. Mijn buurman heeft uit nieuwsgierigheid wel wat spulletjes aangeschaft en ik was dan ook benieuwd naar de Interior Matt Cleaner.
En ik moet zeggen dat het wel een fijn product is. Meeste interieurdressings zorgen voor een onnatuurlijke vette glans op de kunststoffen en dat vind ik verschrikkelijk. Kan met de spuitbussen cockpitspray van vroeger nog wel herinneren. Zelf gebruik ik de Natural look dressing van Poorboys wel en die bevalt wel prima. Maar spul van Stipt is vooral een schoonmaakmiddel waarmee alle vettigheid verdwijnt. Stuur is natuurlijk een mooi voorbeeld. Mijn eigen stuur ook even gedaan en ziet er echt weer mooi mat en als nieuw uit.
20210831-111557.jpg

Caravan best snel verkocht inderdaad. Goede foto's doen wonderen en caravan is ook gewoon in nieuwstaat. In 2016 geschikt kunnen kopen en nu 5 jaar later voor behoorlijk meer kunnen verkopen zelfs. Klinkt mooi en dat is het ook, maar we willen wel weer wat anders en dan betaal je dus ook snel de hoofdprijs. Wil ik voorkomen door te wachten tot het najaar en evt. eentje uit Duitsland halen.

Nog even gedacht aan een vouwwagen, maar kans is groot dat het weer een Knaus Sport wordt. We hadden de 400LK uit 2015 en zoeken nu een 420QD of een 450FU. Ik neig wel naar de grotere.

Liefst een mooie recente Silver Selection met gladde beplating en mooie 17 inch wielen, maar dat wordt denk ik wel te prijzig.

@ Ruud, zo'n EV vreet wel bandjes blijkbaar
Uuh ja, ik trek wel stevig op en dat zie je terug. Anderzijds, volgens mij is 42.000km op een setje all weather rubber niet zo verkeerd

Nog even gedacht aan een vouwwagen, maar kans is groot dat het weer een Knaus Sport wordt. We hadden de 400LK uit 2015 en zoeken nu een 420QD of een 450FU. Ik neig wel naar de grotere.
Knaus Sport hebben wij ook naar gekeken. Die had in een 450 uitvoering net iets ruimte vrij achter het Frans bed waardoor ik er met mijn lengte in kon liggen. Echter was hij wel net boven ons budget, dus toen besloten voor wat anders te kiezen. Blijven wel mooie caravans.
Mocht het budget wat meer rek hebben, dan zou ik een Fendt ook zeker overwegen. Een lekker degelijke caravan, oogt sportief.....

Lees ik nu dat Stellantis in 2024 met een 100kw accupakket komt. Dat klinkt veelbelovend, en dan kun je ook echt met een caravan goed op pad. Maargoed, het is wel nog 3 jaar wachten..... jammer dat zo'n groot concern zo achter loopt op elektrisch gebied. Met het huidige elektrische onderstel waren ze mooi optijd, maar lijkt wel alsof ze daar alle kaarten op hebben ingezet en niet gekeken hebben naar een groter platform.

Sja er moet iets zijn waardoor die 4GC relatief betaalbaar is he :)

Stipt: ik heb het er ook niet op. Geeft ook al voor de derde keer een auto weg en ze worden ook steeds duurder. Dan zit er echt teveel marge op de producten.

Stipt krijgt die 420i GC uit de Haagse Schildersbuurt wel weer helemaal fabrieksnieuw hoor ;)
Nergens geen sporen meer van wit poeder te zien en de bloedvlekken in de kofferbak ook verdwenen.

Nu twijfel ik een beetje welke te nemen. Ik heb nu 2x op Michelin Cross Climate gereden, die bevallen wel ....echter vind ik ze wat lawaaiig.
Kijk ik echter naar de test uit 2021 in duitsland, komt hij als meest stille band eruit.

In de nederlandse omstandigheden (zeer milde winters) komt de cross-climate volgens mij al jaren als betere all-weather uit de bus. De nadruk ligt ook meer op zomerband met 'winterse eigenschappen'. Maar al die all-weathers maken iets meer geluid dan een echte zomerband is mijn ervaring. Als je dan ook nog rekent dat de band al wat ouder is en je in een EV sowieso al gevoeliger bent voor bandengeluid...

Barri zei:
Pfoh, kom net op MP een prachtige 420GC tegen: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1742303569-bmw-4-serie-gran-coupe-420i-executive-bj-2015-automaat.html>
Net zo eentje als Richard toch? Heel gaaf ding! (tu)

wel mooi ding, en redelijk compleet voor een 3- 4-serie. Maar echt fris staat hij er niet bij. En de garage lijkt mij ook maar zozo. Aan de andere kant, de prijs is ook best scherp te noemen, ondanks het een bak geld is voor een auto van 6 jaar oud met een ton op de klok.

Stippt....... ik heb inmiddels een hekel aan de term "fabrieksnieuw" big smile smiley
Hij weet het mooi te verkopen, maar of zijn middeltjes echt zo goed zijn als de gevestigde merken weet ik eerlijk gezegd niet. Geen ervaring mee overigens en jij wel, dus wat dat betref 0-1

Ik heb wel eens een setje bij hem gekocht. De filmpjes van voor en na mag ik ook graag kijken. De commerciële filmpjes word ik ook wel een beetje moe van. Net als dat je hem overal tegen komt op social media. heb wel eens een setje gekocht met een paar middeltjes en eerlijk is eerlijk, het is goed en fijn spul om mee te werken en de prijzen zijn vergeleken met anderen ook redelijk prima., zeker in een actie. Interior matt cleaner vind ik ook erg fijn. Geurt amper en ziet er inderdaad heel mooi uit nadien (en blijft ook lang zo). leer beschermer werkt ook prima maar daar merk ik weinig verschil tov andere middeltjes. zelfde geld voor iron-x, shampoo, en glas spul werkt ook prima. Je merkt dat het geen goedkoop huis-tuin-keuken spul is maar het ontstijgt de concurrentie ook niet. maar dat doet het met de prijs ook nog niet echt.

Stipt: ik heb het er ook niet op. Geeft ook al voor de derde keer een auto weg en ze worden ook steeds duurder. Dan zit er echt teveel marge op de producten.

Wat ik er van begreep wil hij de markt een beetje opschudden. Poetsfanaten blijven snel bij hun vertrouwde webwinkel en merken. Door een paar keer zulke acties (en flink investeren in marketing / social media) wil hij een grote naamsbekendheid scoren en de markt opschudden en mensen aan zich binden. Veel andere bedrijven laten hier ook echt wel een beetje kansen liggen. Met alleen zulke acties lukt dat natuurlijk nooit, je moet ook gewoon goede producten leveren. Ergens heb ik er wel bewondering voor, want het lijkt ook aardig te lukken. Hij is in korte tijd een bekende speler geworden en best veel 'fans' van zijn producten gevonden.

Mogguh,

Heb thuis ook nog een hele zooi aan poetsmiddelen staan, maar doe er weinig meer mee. Zaken voor interieur maak ik op en schaf het dan ook niet meer aan.
Heb ook het gevoel vooral de geur het hem moet doen. Als je met een vochtige lap met allesreiniger door je interieur gaat zijn de delen ook weer strak schoon.
Daar heb ik geen speciaal poetsmiddel voor nodig. Kan me enkel voorstellen dat je bijv. lederen bekleding nog een x wilt behandelen zodat het zijn soepelheid behoudt.

Gisteren de kofferklep voor de cabrio opgehaald van de spuiter, die moet nu weer netjes in kleur zijn met de rest van de auto. Zaterdag het slotmechanisme, remlicht ed maar weer installeren. Maar blijft duur, dat spuiten. Enkel buitenzijde kofferbakdeksel was al 175 euro. Nu moet ik er wel bij vermelden dat hij een deukje en wat krasjes heeft weggewerkt.
Al met al toch 325 euro kwijt voor vervanging van een kofferdeksel, maar dan is hij ook weer strak. B)

wel mooi ding, en redelijk compleet voor een 3- 4-serie. Maar echt fris staat hij er niet bij. En de garage lijkt mij ook maar zozo. Aan de andere kant, de prijs is ook best scherp te noemen, ondanks het een bak geld is voor een auto van 6 jaar oud met een ton op de klok.

Inderdaad..hoop geld hoor...dan heeft Richard zijn budget destijds dus ook flink opgehoogd..:)

Moet erg lang denk dat ik voor het laatst in een auto heb gezeten waar je echt nog van die ouderwetse draairegelaars hebt en geen stuurwielbediening hebt.....wel erg basic hoor...

Ja Rob, dan heb je ze nog wel een x te pakken. Totdat er net een flitser stond, en hij weer lacht.

Hij reed zelf ook 135, he..;)

Heb thuis ook nog een hele zooi aan poetsmiddelen staan, maar doe er weinig meer mee. Zaken voor interieur maak ik op en schaf het dan ook niet meer aan.
Heb ook het gevoel vooral de geur het hem moet doen. Als je met een vochtige lap met allesreiniger door je interieur gaat zijn de delen ook weer strak schoon.
Daar heb ik geen speciaal poetsmiddel voor nodig. Kan me enkel voorstellen dat je bijv. lederen bekleding nog een x wilt behandelen zodat het zijn soepelheid behoudt.

Zo denk ik er ook over..mijn astra is nog nieuw van binnen en dan is een sopje meer dan voldoende...de c3 maken we ook periodiek schoon en dan is een sopje ook meer dan voldoende. Volgens mij heb je dit soort middeltjes pas nodig las je jaren niks aan je auto gedaan hebt, flink in hebt lopen paffen en zo..maar als je je auto netjes bijhoudt is een doekkie voldoende.

Moet erg lang denk dat ik voor het laatst in een auto heb gezeten waar je echt nog van die ouderwetse draairegelaars hebt en geen stuurwielbediening hebt.....wel erg basic hoor...

Wanneer heb je voor het laatst in een A segment gezeten? :} Volgens mij tot op de dag van vandaag gemeengoed. bij alle merken. Hoogstens op de duurdere uitvoeringen is dat allemaal aanwezig, die om begrijpelijke redenen vaak niet word gekozen door de eerste eigenaren. (2e auto, goedkoop, etc.)

Onze Up is van na de facelift. Die heeft een kleurenscherm en ziet er allemaal iets moderner uit maar heeft ook gewoon draaiknoppen voor de verwarming en geen stuurbediening. Eerlijk is eerlijk, ik zit er zelden aan. Ventilator staat vaak op 2, als het heel warm of heel koud is wil ik hem wel eens hoger zetten. Enige waar ik dan wel eens aan zit is de warm/koud knop.

Zonder stuurbediening is ook prima in te leven. cruisecontrol zit op de stengel. Telefoon opnemen gaat gewoon met knop op dashboard bij radio net als volume waar je zonder te kijken op de tast kunt bedienen. (en ook daar zit ik zelden aan)

Uiteraard in het duurder segment hoor dat niet en mag je dat niet verwachten, maar ik stoor mij er eigenlijk nooit aan dat het hier niet op zit

Terug
Bovenaan