Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!

Qua bouw is het gekkenhuis inderdaad. Maar ja; dat is met veel zaken zo en grondstoffen worden steeds schaarser.

In onze nieuwbouwwijk worden daar best strakke plannen om gemaakt wanneer het af moet zijn. (nog even los van al die andere regeltjes waar je aan moet voldoen qua steen, ramen, dakpannen, verplichte grootte van voortuin, etc. nut smiley )
Ik heb de eisen bij 'ons' bouwplan gezien: zo vaag. In elk geval een voortuin met heg, minimale rooilijn van 3 meter en ruimte voor 2 auto's op de oprit.

Huis moet in natuurlijke kleuren die passen in de omgeving... *-) er staan wat bomen, dus ik ga voor een bruin huis met groende dakpannen :}
Bij het vorige plan moest je binnen een half jaar na tekening grondcontract begonnen zijn met de bouw.

AsconaGT zei:
En vraag mij soms nog steeds wel af waar mensen het van doen overigens; zelfs met 2 prima salarissen hier, 140.000 overwaarde (onlangs taxeert), kunnen we een prima een mooie nieuwbouw 2-kapper kopen op een niet al te groot perceel, maar dat houd het al op. Dan dan zitten we aan de max (en dat willen we ook niet). Zijn er dan zoveel mensen die zoveel meer geld verdienen. :S blijkbaar wel.
Ik sprak gisteren een nieuwe inwoonster van ons dorp. Ze hebben onlangs het huis gekocht waar mijn opa&oma jaren gewoond hebben en waar mijn oma ook geboren is denk ik.
Dat huis stond te koop voor ruim 1,2mln, maar ze hebben nog een huis in Amsterdam en houden dat aan. Hoe dan? *-)

Bij het nieuwbouwproject in de plaats waar ik nu woon, komen er mensen uit Amersfoort en Almere te wonen. Verkopen daar hun rijtjeshuis/tweeondereenkap en kopen een perceel voor een vrijstaande woning in een dorpsstad. Tja; zo blijft het woningprobleem in onze regio ook wel bestaan.

Ik heb ze nog niet gehoord die hun huidige woning aanhouden. Misschien gaan ze de woning in Amsterdam voor grof geld verhuren?

Zo sprak ik 1,5 jaar geleden ongeveer een collega, die in het jaar daarvoor (in totaal dus 2 á 2,5 jaar geleden) ingeloot waren voor een nieuwbouwproject ergens in de polder. Start van de bouw duurde nog even en nog voordat begonnen werd met de bouw hebben ze het verkocht voor 50k extra. Dus puur alleen de grond.

Dat zijn leuke winsten in korte tijd die je zelfs met crypto niet zomaar evenaart :D

Wij blijven nog wel even zitten waar we zitten. Badkamer t.z.t. nog een keer doen (als de prijzen weer wat normaler zijn) en de tuin beetje bij beetje op orde maken en dan hoeven we hier nog lang niet weg. Komt er echter nog een huis in ons dorp voorbij die wel aan de eisen voldoet dan happen we wellicht wel toe.
Eerst maar eens een andere auto :D

Je hebt natuurlijk altijd mensen die een mooie erfenis hebben gehad (zoals een directe collega), die heeft dikke nieuwe volvo xc60 en een prachtig vrijstaand huis op relatief jonge leeftijd. En je hebt ook wel iemand die een succesvol ondernemer is. Of iemand die gewoon echt een topsalaris heeft ergens bij een bedrijf (alleen doorgaans niet op mijn leeftijd). Maar het overgrote deel zal toch gewoon in loondienst zijn.

En met prima salarissen, forse overwaarde en ik zou nieuw willen bouwen (wat ik om meerdere redenen niet zou willen) dan word het gewoon een mooie ruimte 2 kapper, maar dan houd het dus financieel wel echt op. Als ik dan zie hoe veel mensen er in veel duurdere huizen wonen en ook veelal mensen van mijn leeftijd, (36) dan is dat wel opmerkelijk, vind ik altijd.

En dan ook nog soms dikke auto's voor de deur, ski vakanties en andere dure uitjes. Ik doe echt wat verkeerd denk ik wel eens *-)

Aan de andere kant; ik weet dat mijn geluk niet in de stenen zit. en al helemaal niet als er maandelijks een flinke aanslag is op de financiën. Ik geef niets om nieuw, ik hoef niet per se het nieuwste / mooiste /luxe. Ben nog wel een keer tevreden. We moeten oversluiten voor ons huidige huis, hebben een enorme overwaarde. naast spaargeld nemen we iets bouwdepot op en passen we dit huis lekker aan aan onze wensen. Planning is medio april 2022. Waarom dan pas?

vloerverwarming aanleggen in de winter is niet zo handig + plus kozijn vervangen.
levertijd kozijnen is bij 2 leveranciers begin 2022 (!)
Keukens zijn relatief snel te leveren maar veel apparatuur staat nu op 22 weken levertijd :O
De vloerenjongens plannen nu in november 2021

niets is op korte termijn (najaar) mogelijk. We hebben geen haast, dus rustig alles bekijken, overwegen, narekenen en vergelijken . En dan in april de hele woonkamer leeg, keuken er uit. vloer er uit, vloerverwarming er in. keuken er in. Nieuwe kozijnen, elektra opleggen zoals ik dat graag wil, alles witten, etc.

kozijnen is nog even afwachten van offertes welke we allemaal gaan aanpakken, welk glas, etc. En keukens weten we wel wat we willen, 1 offerte binnen, maar moeten nog wat details bekijken

Eerst maar eens een andere auto

Als je maar niet die van mij zwager koopt. Die motor was kort na aankoop kapot gelopen. Is wel gerepareerd bij die garage maar daarna enorm olieverbruik. Die heeft hij vorige week ingeruild voor een 520d. De BMW dealer ging hem naar de handel doorschuiven, die wil je echt niet kopen. Nog niets concreets op het oog?

Nog niets concreets op het oog?

Er staan een paar auto's te koop die voldoen aan mijn wensen lijstje, maar ze staan allemaal erg ver weg dus nog geen zin om er langs te rijden.
Gisteren wel in de auto gestapt om even bij de BMW dealer te gaan neuzen, maar alle dealers (niet alleen BMW) waren dicht. Viel tegen op 2e pinksterdag.
Grote occassiondealer met jong gebruikt spul was wel open, dus daar maar naar binnen gewandeld. Het was er druk, prima te doen qua corona maatregelen, maar er waren veel meer (potentiële) klanten dan verkopers.

Ik was daar puur ter oriëntatie. Ik wil weten of iets anders dan een station ook volstaat.
Allereerst een 3-serie sedan (F30), was een 330e. Tsja, de accu's liggen onder de kofferbak dus die heeft weinig bergruimte over. Niet handig.
Toen een 3GT, die staat op het onderstel van een 5-serie, die doet niet onder voor een station. Echt meer dan genoeg, super veel ruimte ook op de achterbank. De achterbank was wel wat hard. Toch denk ik dat ik een 3GT niet mooi vind, die valt dus af.

Een 4-serie Gran Coupé, dus wel met vier deuren, vind ik ook erg mooi. Buiten, in de regen, hadden ze een exemplaar staan. Doordat het zo druk was heb ik niet om de sleutels gevraagd, dus de kofferbak niet kunnen inspecteren. Schijnt niet heel veel onder te doen voor een een 3-serie Touring. Binnen stond ook geen 3-serie Touring, wel buiten, dus ook die heb ik niet kunnen bekijken :D

Tot slot nog geprobeerd de verschillende bouwjaren v.w.b. navigatiesystemen uit te proberen, maar zowel de 330e, als de 3GT als een X3 (allen met Navigatie Professional, maar verschillende bouwjaren) hadden te weinig accu spanning om het systeem op te laten starten. Wederom, gezien de drukte niet om sleutels gevraagd. Niets wijzer dus.

Ook stond er nog een MB CLA station. Toch ook wel een mooie verschijning, super mooie stoelen erin maar het multimedia systeem loopt echt hopeloos achter ondanks dat de auto uit 2019 kwam

Mogguh!
Zo'n CLA lijkt me niet zo ruim. 4GC wel en die is ook mooi!

Ik ben gisteren ook even op pad geweest, naar Smeeing in Soest. Dat is een grote occasiontoko met een paar honderd auto's. Erg goed ter oriëntatie. Ze hebben daar veel import, en ik weet niet of ik er gevoelig voor ben: maar veel auto's stinken naar rook of Wunderbaum… Dat haalt een auto zo onwijs onderuit.

4-serie gran coupe is wel erg mooi om te zien. Nog een van de laatste goed gelukte BMW's.

Kofferbak zit nog wel wat ruimte in maar is zeker geen Touring..;)
Maar wel weer gunstiger als een sedan. Maar vooral de tildrempel en de stapelhogte zijn niet om naar huis te schrijven. Maar als je dat voor lief neemt heb je volgens mij wel een lekkere auto!

bmw-428i-gran-coup-full-29082014151233-1204.jpg

Verder goed weekend gehad allemaal? Hier de verjaardag wat gevierd in etappes maar man man wat was het slecht weer steeds...is lang geleden dat ik mijn verjaardag niet buiten heb kunnen vieren. Gisteren werd mijn vrouw wakker met keelpijn, bijna geen stem en verkoudheidsklachten.. omdat ze officieel gisteravond moest werken s ochtends maar weer naar de teststraat en noodgedwongen haar dienst moeten ruilen. Gelukkig was de uitslag gisteravond weer negatief.
Ik ga vanmiddag voor mijn eerste vaccinatie.

En gisteren kregen wij een telefoontje van de hondenfokker dat ze eventueel een pup voor ons beschikbaar hebben. We moeten voor morgenavond laten weten of we het willen. We hebben nog twijfel. Aan de ene kant ontzettend veel zin aan en missen we nog steeds erg een hond in ons gezin; aan de andere kant is het al druk zat met ons werk en twee kleine kids en wat doe je jezelf weer aan. We laten het nog even bezinken maar denk wel dat we er redelijk uit zijn..;)

puppies.jpg

Toch even goed kunnen bekijken wat wel en niet wenselijk is, altijd handig! WIj hadden dat plan ook gisteren, maar hier in de omgeving zijn weinig grote autobedrijven en degene die er zijn hebben geen Clumban en 1 serie staan. We waren ookniet van plan net als Richard ervaart, om 1.5 uur in de auto te zitten, puur om wat auto's te kijken. De bedrijven die er wel hadden staan in de omgeving waren gesloten om 2e Pinksterdag. Dat herb je natuurlijk ook nog.

@Berry, jammer dat ze dan stinken, dat is direct een negatieve ervaring. Jammer is dat.

@Ascona: Glas is relatief goedkoop en bij de kozijnboeren de marges hoog.... neem 3 laags (mooi stil en perfecte isolatie), beding wel korting!!!! De "meerprijs" voor mijn huis om van dubbel naar tripple glas te gaan was € 1.600,- (2 schuifpuien, 10 grote ramen)

@Rob, ja het weer wilt niet echt, maar volgens mij zit er wat zon en 18+ aan te komen binnen ene paar dagen. Zou lekker zijn!
Vervelnd dat je vrouw wederom een test moest afnemen met al de bijkomende zaken. Het meot ook altijd allemaal maar kunnen uitkomen natuurlijk met ruilen en wisselen.

een 4 serie vind ik ook erg mooi! Oogt slank, vind ik, en is toch meer dan ruim voldoende.

Zo'n CLA lijkt me niet zo ruim. 4GC wel en die is ook mooi!

CLA is zeker niet ruim, maar hij stond er en dan kruip je er toch even in. Net als een heel lekker aangeklede E-klasse en BMW 7-serie :D

Ze hebben daar veel import, en ik weet niet of ik er gevoelig voor ben: maar veel auto's stinken naar rook of Wunderbaum…

Zo'n standaard schoonmaakgeurtje vind ik niet zo'n ramp, dat trekt met een weekje wel weer weg. Het wordt pas verdacht als hij niet meer standaard ruikt maar je ergens ook nog een andere geurtje ruikt, dan weet je dat er echt iets gemaskeerd wordt.

Kofferbak zit nog wel wat ruimte in maar is zeker geen Touring..winking smiley
Maar wel weer gunstiger als een sedan. Maar vooral de tildrempel en de stapelhogte zijn niet om naar huis te schrijven. Maar als je dat voor lief neemt heb je volgens mij wel een lekkere auto!

Dat is dan het ongemak wat je voor lief moet nemen voor een mooi gelijnde auto, ik denk dat ik dat er wel voor over heb. Ik ga sowieso nog even passen met de kinderwagen om te kijken of het ongemak echt te overzien valt.
Aanbod 4 GC's in de uitvoering zoals ik hem wil is echter nog kleiner als een 3 Touring, ik maak het mijzelf niet makkelijk :D

Geduld is (en wordt) een schone zaak. Eind augustus hebben we vakantie en willen we, als het qua maatregelen kan, nog even naar het buitenland. Zou fijn zijn als er dan een auto is.

We laten het nog even bezinken maar denk wel dat we er redelijk uit zijn..winking smiley

Je weet wat je er voor terugkrijgt dus ik gok dat ik jullie keuze ook wel weet ;)
Onze hond lijkt weer opgestaan uit de dood, ging even heel erg slecht. Is nog steeds niet helemaal de oude, maar wel weer op 80% daar van. Kortom, we blijven nog even genieten van haar.

WIj hadden dat plan ook gisteren, maar hier in de omgeving zijn weinig grote autobedrijven en degene die er zijn hebben geen Clumban en 1 serie staan.

Clubman heb ik gisteren ook nog even naar gekeken, die stond er toevallig ook. Was wel een redelijk dik exemplaar. Van buiten echt een mooi opgeblazen wagentje, het heeft wel wat. Overigens echt niet "mini". Van binnen ook wel redelijk uniek qua design, maar niet helemaal mijn smaak.

@Ascona: Glas is relatief goedkoop en bij de kozijnboeren de marges hoog.... neem 3 laags (mooi stil en perfecte isolatie), beding wel korting!!!! De "meerprijs" voor mijn huis om van dubbel naar tripple glas te gaan was € 1.600,- (2 schuifpuien, 10 grote ramen)

we gaan het absoluut overwegen. Wel waarschuwde de verkoper mijn dat als je echt witte muren hebt ze iets grijzer van kleur kunnen ogen door het licht wat er doorheen komt.

Aanbod 4 GC's in de uitvoering zoals ik hem wil is echter nog kleiner als een 3 Touring, ik maak het mijzelf niet makkelijk big smile smiley

4GT vind ik ook zeer fraai. baggageruimte is wat onhandig en achterin ook niet top. Maar zou er mee kunnen leven met 2 jonge kinderen. Maar wat je zegt; het aanbod van beetje fatsoenlijke exemplaren is laag. En de prijzen zijn dermate hoog dat ik die gelijk van mijn lijstje kon strepen.

De 3GT heb ik wel bijzonder gevonden. Serieus overwogen. Super ruim natuurlijk en goed alternatief voor de touring. Vanuit sommige hoeken oogt hij mooi, maar vanuit andere hoeken is hij zeer ongelukkig vorm gegeven. Uiteindelijk ook maar weggestreept.

sedan vond ik niet handig, zeker in de jaren dat je nog een kinderwagen hebt en vaak veel zooi mee sleept (en vind de touring stiekem mooier)

maar uiteindelijk is het geen van allen geworden :}

Ook stond er nog een MB CLA station. Toch ook wel een mooie verschijning, super mooie stoelen erin maar het multimedia systeem loopt echt hopeloos achter ondanks dat de auto uit 2019 kwam

CLA vind ik ook mooi, maar is inderdaad niet ruim. Voorin valt het mee maar met name de achterbank is echt niet ruim. Als je een exemplaar hebt uit 2019 dan heb je nog net een van de aller laatste gehad van het oude model. In 2019 was er ook al het nieuwe model met het super moderne MBUX systeem. Als je het oude model hebt begrijp ik wel dat de je mulitimedia niets vind. In de basis is het ook gewoon een auto uit 2011 meende ik. En als je dan ook nog eens de goedkope instap multimedia hebt (zoals in de meeste) dan is het echt gedateerd (en klein)

succes rob met het maken van de keuze. Na het zien van de foto zeg ik; doen :} je weet waar je aan begint (zowel positief als negatief) (tu)

Mogguh!

@ Rob: Zeker in dit stadium kun je ze toch nauwelijks weigeren, zo'n lief koppie wat erop zit.
Goed dat je alles goed afweegt alvorens je een besluit voor vele jaren neemt.....maar gezien jullie liefde voor honden is de uitkomst al wel te voorspellen ;)

Dit weekend nog een leverancier van glazen schuifdeuren voor onze overkapping op bezoek gehad. Door het redelijk grote oppervlakte (6,5m lengte) zit er een beste prijs aan verbonden om ze te plaatsen, maar het levert ook veel gemak/plezier op. Klein "nadeel" is dat we natuurlijk op zoek zijn naar een ander huis, waardoor je minder snel een investering van 2,5k doet. Anderzijds....het behoudt altijd een deel van de waarde bij verkoop, en voordat we grond gekocht hebben en de bouw klaar hebben zijn we zeker 2 jaar verder. Zo lang kun je er al van genieten. Soms moet je ook keuzes maken voor het leven van nu..... maar blijft een smak geld.

We merken vooral in onze woonkamer dat we snel aan de grens zitten. Komen er een keer meerdere kameraden/familieleden langs dan is het al vrij snel krap.
Onder de overkapping hebben we meer ruimte, zodat je daar met glas ook eerder kunt zitten. En na 2-3 zomers voorjaren merken we dit jaar wel dat zo'n warm voorjaar nog echt geen standaard is in NL. Schuif je dan een overkapping dicht, kun je er toch makkelijker zitten met een groepje.

Zie trouwens de nieuwe Captur ook vaker rijden, wat een héérlijke auto zeg!!
De nieuwe Mokka heb ik tot op heden nog maar 1x in het wild gezien, had hem zeker in Duitsland wel eerder verwacht tegen te komen.

rjthefrisian zei:
En gisteren kregen wij een telefoontje van de hondenfokker dat ze eventueel een pup voor ons beschikbaar hebben. We moeten voor morgenavond laten weten of we het willen. We hebben nog twijfel. Aan de ene kant ontzettend veel zin aan en missen we nog steeds erg een hond in ons gezin; aan de andere kant is het al druk zat met ons werk en twee kleine kids en wat doe je jezelf weer aan. We laten het nog even bezinken maar denk wel dat we er redelijk uit zijn..;)

puppies.jpg

Natuurlijk doe je het ;)

Ik ben intussen aan mijn 5e (indien ik mijn jaren bij mijn ouders meetel 6e) adoptiehond en ik zou nooit anders nemen.
Een geredde hond is zo dankbaar en geeft zoveel liefde.
Ik moet me echt wel inhouden als ik zie welke schitterende dieren er soms ter adoptie staan of er liepen er in de enorme tuin in Zeeland nog enkele extra rond; maar 3 is echt wel genoeg.

En we hebben ook besloten dat we het doen..:) Mijn vrouw ziet wel wat tegen de drukte op maar we weten allebei ook dat we het er heel graag voor over hebben.
Een hond heeft echt toegevoegde waarde in ons leven en we missen de aanwezigheid van Kyara nog steeds.
Het grote voordeel is dat de pup 20 juli komt. Dan zijn we op vakantie geweest, heeft mijn vrouw nog een week vrij, ik heb nog een week vrij, het is dan vrij rustig op het werk, ik werk nog veel thuis. We hebben dus relatief veel tijd om de eerste weken door te komen. Onze zoon loopt en kruipt dan nog net niet het hele huis door.

We schrokken wel weer even van de prijs (flink gestegen agv de grote vraag naar honden) maar dat hebben we er graag voor over.

Ik ben intussen aan mijn 5e (indien ik mijn jaren bij mijn ouders meetel 6e) adoptiehond en ik zou nooit anders nemen.
Een geredde hond is zo dankbaar en geeft zoveel liefde.
Ik moet me echt wel inhouden als ik zie welke schitterende dieren er soms ter adoptie staan of er liepen er in de enorme tuin in Zeeland nog enkele extra rond; maar 3 is echt wel genoeg.

Ik vind het een nobel streven..(tu) Wij zijn echter verknocht geraakt aan het ras Flatcoated Retriever en willen bewust een pup om deze te laten opgroeien met onze kids.

Gisteren mijn eerste vaccinatie gehad en geluk alleen wat last van de prikplek. Mijn vrouw moet vandaag voor haar 2e en hopen dat ze wat minder bijwerking heeft dan bij de 1e.

Dit weekend nog een leverancier van glazen schuifdeuren voor onze overkapping op bezoek gehad. Door het redelijk grote oppervlakte (6,5m lengte) zit er een beste prijs aan verbonden om ze te plaatsen, maar het levert ook veel gemak/plezier op. Klein "nadeel" is dat we natuurlijk op zoek zijn naar een ander huis, waardoor je minder snel een investering van 2,5k doet

ik vind dit eigenlijk best goedkoop (smak geld, dat zeker). mijn oom en tante hadden ook een aardige lengte maar waren zeker het 4 voudige kwijt. Is al wel heel wat jaren geleden. En wat je zegt; je geniet er ook veel van als het goed is. (tu) en anders mooi voor de verkoop ooit.

Hier nu ook druk bezig met keuzes maken, wat gaan we zelf doen. Elektra doe ik zelf omdat ik dat zozeer niet beter maar wel veel mooier kan aansluiten / afwerken. Bovendien ben ik niet afhankelijk van een elektricien en weet ik precies hoe alles zit. Als ik zie hoe de huidige keuken is aangesloten. man man.

Loodgieterswerk doe ik niet. zwart laten doen of uitbesteden. Keuzes over vloeren, plinten, kleuren, welke keukenapparatuur willen we. Welke indeling, wel of geen afzuigkap, inductieplaat infrezen of niet, toch misschien zo'n heetwaterkraan, Welke merken zijn goed en welke niet. Welke kozijnen doen we wel/niet. Welk glas, welke afwerking, *-) gaat er met vele duizenden euro's (nu nog op papier) tegelijkertijd uit. *-)

En het stomme is, als straks alles definitief is gemaakt, je overal in hebt verdiept en er helemaal in zit (eind juli kopen we alle knopen te hebben doorgehakt) dan is het vervolgens 8 maand wachten en niets doen. :S door idiote levertijden van allerlei zaken en drukte bij bedrijven moet je gewoon nu al wel keuzes maken.

Leuk Rob! Wij hebben geen hond, ik heb die ook nooit gehad, maar ik snap jullie helemaal!
Ik hoorde pas van iemand die heeft een hond en zoontje die even oud zijn. Zó leuk! Die twee groeien samen op (nu 5,5 jaar oud) en hebben een heel speciale band.

Klopt. En juist de flatcoated is een ras dat uitstekend samen gaat met kinderen. Onze dochter heeft ook heel wat jaartjes met de vorige meegemaakt. Ze wil deze dan ook weer dezelfde naam geven...:)

Leuk vooruitzicht rob!

Wij zijn vroeger ook opgegroeid met een Ierse Setter. ook heel zachtaardig beest en lijkt wel wat op jullie ras. We hadden een super goede band met Floris. maar ik vind het voor nu niet handig in onze situatie. Maar begrijp de keuze helemaal. (tu)

Wij houden het bij een kat. Was helemaal niet van de katten maar toen ik als vrijgezel op mijzelf ging wonen was het vrij alleen en dit kwam als kitten op mijn pad die was gevonden door iemand. Voelde gewoon dat ik het moest doen. En al 9 jaar dikke maatjes :} had nooit verwacht zo'n band met een kat op te kunnen bouwen. aangezien ze bekend staan als toch meer op zichzelf. Maar hij is echt super blij als hij mij ziet als ik thuis kom.

Laatst nog naar de supermarkt, loopt hij mij helemaal mee naar de supermarkt. (eigenlijk mag hij niet buiten komen, maar oke) Voor de deur van de AH wacht hij dan op mij. Al die mensen die langs lopen zeggen; "ahh wat een lief poesje zit daar" :} totdat ik naar buiten kom, dan loopt hij weer met mij mee terug. Eigenlijk zit hij altijd gewon bij mij. :}

rjthefrisian zei:
Klopt. En juist de flatcoated is een ras dat uitstekend samen gaat met kinderen. Onze dochter heeft ook heel wat jaartjes met de vorige meegemaakt. Ze wil deze dan ook weer dezelfde naam geven...:)

Zou ik eerlijk gezegd niet doen.

Je moet de pup de kans laten zichzelf te zijn, het is geen Kyara2 maar een eigen karaktertje.
Je gaat onbewust toch vergelijken met de intussen geïdealiseerde vorige hond; als de nieuwe dan ook nog eens dezelfde naam krijgt, lijkt me dat helemaal moeilijk.
Reden waarom ik na mijn Junior niet opnieuw een beige Labrador nam, en na mijn Bram niet opnieuw een Engelse Setter geadopteerd heb (er zaten er nochtans 3 schitterende in diverse shelters, tot in Turkije toe).

Zelfde naam zou ik ook niet doen.

Ik ben ook meer van de katten. Wij hebben een kater, een eigenwijs beest. Maar erg aanhankelijk. Hij kent het hele dorp al, want als we gaan wandelen loopt ie wel eens mee. Ruim een kilometer (rondje dorp), loopt ie gewoon mee! En we zijn twee keer verhuisd binnen het dorp, en dan hebben we ook lopend gedaan met 'm :D Als ik thuis werk zit ie bij me in de kamer, als ik ga lunchen gaat ie mee naar beneden. Ben ik buiten, loopt ie ook mee.
Dus ik herken dat helemaal Joost!

Leuk Rob, Jij en je vrouw zijn echt een stel voor een hond.. Wij zijn dat absoluut niet, maar toch knap dat je ondanks de drukte en hectische periode het lichtpuntje en plezier van inziet. Heel leuk. Ik zou ook niet dezelfde naam geven, zoals Peter zegt.

Wij hebben 2 konijnen die ik soms al vervloek, maar ze zijn eigenlijk best schattig :)

@ Joost, wat speciaal, erg leuk! ik zou ook zo weer een kat nemen, Vond ik heerlijk. althans de kat die wij hadden, niet die vieze beesten die hier de nieuwe plantjes uit de tuin graven. DIe hoef ik niet.

@Ruud, vind het ook meevallen hoor, als ik zie wat ik de afgelopen 3 maanden heb uitgegeven. Vliegt hier de deur uit.

Jah katten heb ik dan erg weinig mee. Naast dat ik er allergisch voor ben merk ik altijd dat ik me bij anderen altijd irriteer aan katten. Ze klimmen overal op of lopen overal overheen, ik vind die klauwen geen pretje, zijn vaak sikkeneurig en als je niet oppast krijg je een rats en ze zwerven wat door de buurt over straat en heb geen idee wat ze allemaal uitspoken. Maar het is wel een stuk makkelijker dan een hond..;)

Wij hebben konijnen en snap ook heel goed dat mensen daar geen drol aan vinden..;)

Zou ik eerlijk gezegd niet doen.

Je moet de pup de kans laten zichzelf te zijn, het is geen Kyara2 maar een eigen karaktertje.
Je gaat onbewust toch vergelijken met de intussen geïdealiseerde vorige hond; als de nieuwe dan ook nog eens dezelfde naam krijgt, lijkt me dat helemaal moeilijk.

Nee gaan we ook niet doe hoor. Maar dochterlief ziet een zwarte hond die precies lijkt op onze vorige en noemt het beestje dan steeds Kyara. En als je dan dan vraagt wat ze een leuke naam vindt is het Kyara of Sky (van haar favoriete serie Paw Patrol)..:)

Wij zijn vroeger ook opgegroeid met een Ierse Setter. ook heel zachtaardig beest en lijkt wel wat op jullie ras. We hadden een super goede band met Floris. maar ik vind het voor nu niet handig in onze situatie. Maar begrijp de keuze helemaal.

Klopt..lijkt er qua uiterlijk en gedrag erg op!

@ Ruud, 2,5k voor een glazenwand is geld maar valt mij qua prijs juist behoorlijk mee!
En het is idd fijn als je buiten een fijne plek hebt om 's avonds lang te kunnen zitten, maar met zo'n glazenwand zit je er ook vroeg in het voorjaar of zelfs een zonnige winterdag natuurlijk!

@ Rob, Sky is toch best een leuke naam voor de nieuwe hond? (tu) :)

Ik heb zelf niet zoveel met huisdieren, we hadden ze vroeger thuis nooit. Mijn vriendin kwam met hond (en paarden), ik vind het mooi en prima maar van mij zou het niet per se hoeven. Ben inmiddels toch wel gehecht aan ons kleine zwart joekeltje, dus dat zal bij een volgende hond ook wel weer gebeuren.

Sterker nog, mijn vriendin heeft nauw contact met een goede fokker van het ras wat ze voor ogen heeft. Ik vind het prima, ik heb maar één eis en dat is dat de hond formidabel moet luisteren en een allemansvriend is. Dat schijnt met dat ras, Rhodesian Ridgeback, (uiteindelijk) heel goed te moeten kunnen.

Maargoed, ons kleine 17-jarige zwart joekeltje is er nog en er komt daarna pas een andere. Dat willen we haar niet aan doen namelijk, maar ze heeft ook wat eigenaardigheden (zeker niet gevaarlijk, maar gewoon niet gewenst) die we een nieuwe hond niet door haar willen aanleren. De fokker heeft net een nestje gekregen, die kwam dus te vroeg. Over 1 á 2 jaar volgend een laatste nestje. Ik gok dat het dan wel het juiste moment is.

Midje!

Gisteren voor garantie naar de garage geweest; overnacht in Oudewater, scheelde 's morgens een stuk rijden. Alles gefixt/opgelost. Zelf voor de onderhoudsbeurt en wat garantiegrensgeval zaken nog wat bij moeten betalen maar dat was precies wat ik in gedachten had, dus tevreden nu. Olieverbruik zal zich moeten uitwijzen; gaan we verder maar zien.

Helaas is mijn telefoon gisteravond van de tafel/bureau gepleurd en voor het eerst in mijn telefoon carrière heb ik een barst in mijn scherm. Zag dat reparatie 200 euro kon gaan kosten :O Mijn S8 is nu 4 jaar oud... dus misschien toch maar een nieuwe telefoon? Zat al wat rond te sneupen en zag de Galaxy Z Fold 2 voorbij komen... maar misschien wat overthetop he? ;)

@ 4 Serie Gran Coupé: fantastisch mooie/fijne auto. Onze directeur (hij heeft 2 kinderen) had er 1 en die was er zeer tevreden over. Nu toch overgestapt naar een 5 serie, maar meer omdat dat sportieve niet meer hoefde en de looks van de 5-serie goed waren.

Onder de overkapping hebben we meer ruimte, zodat je daar met glas ook eerder kunt zitten. En na 2-3 zomers voorjaren merken we dit jaar wel dat zo'n warm voorjaar nog echt geen standaard is in NL. Schuif je dan een overkapping dicht, kun je er toch makkelijker zitten met een groepje.
Merk je nu ook bij de terrassen; waar ze wat beschutting hebben gecreeerd en zo'n heater is het eigenlijk altijd prima zitten. Is het terras wat meer open dan zit je te verkleumen. Is echt wel heerlijk hoor!
Maar ik snap de overweging; wij hebben het project 'toilet' nog steeds 'on hold' staan. Als we geen kavel kunnen bemachtigen denk ik dat we het laten renoveren, anders laten we het voor wat het is.

En we hebben ook besloten dat we het doen.
Leuk hoor!
Ik had verder niet zoveel met honden maar vrouwlief wilde graag een hond. Toen zagen we ons huidige verschoppelingetje voorbij komen en toen waren we verkocht.
Toen we haar ophaalden bleek dat het ze wat kleiner was dan we hadden gedacht, maar ach: we zijn gek met het beestje.

Maar goed, ik hoef nog steeds niet perse een hond (al ben ik heel blij met ons beestje) en vrouwlief wel dus we hopen maar dat ze het nog een heel wat jaren volhoudt; hoeven we er ook niet over te discussiëren :D

ik heb maar één eis en dat is dat de hond formidabel moet luisteren en een allemansvriend is. Dat schijnt met dat ras, Rhodesian Ridgeback, (uiteindelijk) heel goed te moeten kunnen.
Ik heb een kennis met 2 van zulke joekels en dat zijn echt schatten van beesten. Je moet wel echt heel duidelijk en eenlijnig zijn in de opvoeding, maar dan heb je er een goede hond aan wat ik zo hoor!

Ridgeback hebben mijn ouders ook gehad. Dat zijn forse jongens maar met een goede consequente opvoeding zijn het uitstekende lieve honden. Is ook zon ras wat opeens mateloos populair was en je een tijd bijna op elke hoek van de straat zag.

@gerwin: wat hebben ze gedaan tegen het olieverbruik?

Helaas is mijn telefoon gisteravond van de tafel/bureau gepleurd en voor het eerst in mijn telefoon carrière heb ik een barst in mijn scherm. Zag dat reparatie 200 euro kon gaan kosten eye popping smiley Mijn S8 is nu 4 jaar oud... dus misschien toch maar een nieuwe telefoon? Zat al wat rond te sneupen en zag de Galaxy Z Fold 2 voorbij komen... maar misschien wat overthetop he?

Ik ben voor het eerst eens niet voor een high end toestel gegaan maar een stapje eronder. Ik heb nu geen Galaxy meer maar een A52 5g en ben er uitermate tevreden mee. Functioneert uitstekend, hele goede accuduur (4500 mA) en mis niks.

Ik snap alleen niets van mijn Apple Xs van de zaak. Net nieuw maar ding is vreselijk snel leeg. Ik bel er alleen maar mee en lees de mail. Meer niet. Maar hij is continu leeg. Komt dat door de matige accu (2760 mA).

rjthefrisian zei:
Ik snap alleen niets van mijn Apple Xs van de zaak. Net nieuw maar ding is vreselijk snel leeg. Ik bel er alleen maar mee en lees de mail. Meer niet. Maar hij is continu leeg. Komt dat door de matige accu (2760 mA).

Staat BlueTooth permanent aan?

@ Gerwin, mooi dat het goed is opgelost is. Olieverbruik blijft een dingetje, fingers crossed dat het beter of in elk geval niet erger wordt (tu)

Ik heb het met mijn werktelefoon (iPhone 8) ook met hetzelfde gebruik, met mijn eigen iPhone 11 heb ik dat absoluut niet. Dacht dat de Xs qua accu capaciteit niet zoveel onder doet voor de 11. Ik vermoed dat het deels ook komt doordat de telefoon bedrijfsmatig beheert wordt en wellicht wat meer van de telefoon vraagt op de achtergrond.

Vergelijk van accucapaciteit tussen Apple en Samsung gaat wel wat mank. Apple blinkt daar nooit in uit, maar daar staat ook tegenover dat iPhones minder energie verstoken met hun besturingssysteem en apps vergeleken met Android.

Ik zou, als ik jou was Gerwin, ook niet voor een top end telefoon gaan. De top van 1 of 2 jaar terug is nog steeds erg goed en de nieuwe telefoons net onder de top zijn ook absoluut goed. Prijskaartje is wel veel gunstiger. Dat is gewoon bij alle merken zo.
Daarom ben ik vorig jaar voor de iPhone 11 gegaan ipv de nieuwe 12, maar als ik bij Samsung was gebleven had ik ook echt niet het nieuwste model genomen.

@gerwin: wat hebben ze gedaan tegen het olieverbruik?
Niks, alleen alles gecheckt of het niet ergens weglekte. Ze gaven aan dat olieverbruik vaker voorkwam en door de dunne olie (0W20) dit niet echt verbazingwekkend was.
Dus meer in de richting; het hoort erbij, leer er mee te leven.

Als we de bouw kavel niet krijgen, ga ik nog even langs een specialist voor motorreiniging, EGR dichtzetten en chiptunen: die combinatie zou goed moeten werken aldus wat diverse fora. Kost alles bij elkaar zo'n 1500 euro, dus tja: dure auto.

Ik ben voor het eerst eens niet voor een high end toestel gegaan maar een stapje eronder. Ik heb nu geen Galaxy meer maar een A52 5g en ben er uitermate tevreden mee. Functioneert uitstekend, hele goede accuduur (4500 mA) en mis niks.
Ik zal me eens gaan verdiepen: er zijn zo ontiegelijk veel modellen, ik snap er weinig meer van. De Fold Z zag ik voor 1200 euro met 500 euro cashback, dus 700 totaal. Maar ik wil liever iets onder de 500 euro maar wel met een goede accu en 256gb intern geheugen.

Daarom ben ik vorig jaar voor de iPhone 11 gegaan ipv de nieuwe 12, maar als ik bij Samsung was gebleven had ik ook echt niet het nieuwste model genomen.
Ik zat even naar de S20 te zoeken maar bij Samsung blijkt er een processor dingetje te zijn geweest; de eigen processor van Samsung kun je beter ontlopen waar mogelijk.
Maar ik zie dan ook veelal een 'FE'-versie van de S20 staan dus daar kom ik ook niet echter verder mee. Al die modellen, vreselijk *-)

Heb zelf eigenlijk niet zoveel met honden, lijkt me dan ook een hele zware opgave om daar als werkend stel met kleine kinderen de hele dag maar bezig mee zou moeten zijn, lijkt me zo beperkend en echt lastig gewoon, erg tijdrovend en omslachtig.
Ben van huis uit katten gewend die veel meer op zichzelf zijn maar daardoor dus ook gerust 12 uur alleen thuis gelaten kunnen worden zonder er naar om te kijken.

Heb wel een hele speciale band opgebouwd met de hond van de buren hier ( die volgende maand vertrekken :( ).
Die hond is echt helemaal weg van mij, ik moet hem ook altijd aaien als hij hier voor de deur zit en ik langsloop, als hij binnen zit en de voordeur staat op een kier ( wanneer het warm is ) en ik langsloop komt hij altijd naar buiten gestormd om geknuffeld te worden. Soms sta ik al bij de lift en dan zie ik hem nog naar buiten komen lopen, dan moet ik altijd gewoon even teruglopen om hem alsnog te knuffelen.

Kijk hem zitten dan ( dan ben ik al langsgelopen en heb hem geknuffeld, hij hoopt altijd dat ik weer terugkom )

191418381_10220154131872368_7197857827873445955_n.jpg

ik heb na mijn Iphone 8, een Iphone 12 mini gekocht afgelopen december.
Bevalt me uitstekend. Duur, zeker, maar als ik die 800,- heb overgemaakt zie ik het toch niet meer. Leuk om dan een model van 400,- te kopen en dan houd ik 400,-op de bank extra. Die niets opbrengt, dan koop ik er liever iets voro dat ik dagelijks veelvuldig gebruik. :D

Wat een hondenkenners hier zeg! mijn ouders hadden een Schotse collie vroeger. Leuk beest was dat, maar nu ik zelf een gezin heb zie ik daar geen hond in.

@Gerwin, hopelijk alles weer tiptop in orde nu! olieverbruik in de gaten houden of laten wisselen door andere viscositeit als dit mogelijk is. Kan bij BMW ook weleens schelen.

Heb afgelopen januari een 12mini in het blauw aangeschaft, 50% betaald door de baas en 50% door mezelf.
Ben er heel tevreden mee, BT staat altijd aan (ivm dynamisch vergrendelen laptop en mijn Freestyle Libre bloedsuikermeter) en heb er 2 simkaarten op actief.
Kan er met intensief gebruik makkelijk 2 dagen mee doen, wat ruim voldoende is voor mij.

Gister 121K op de Astra gezet. Gaat lekker zo ;)

Bluetooth heb ik ook altijd aan staan. Lijkt me ook vreselijk irri als je dat steeds aan moet zetten als je in de auto stapt.

121k; schiet lekker op! Ik heb weer paar updates voor de Astra besteld.
Gasveren voor de motorkap, led voetverlichting voor en achter en led-lampen voor de mistlichten.

Min vrouw had gisteren ook weer een lekkere. Ze heeft haar 2e vaccinatie niet gekregen. De arts vond de bijwerkingen van de 1e prik dusdanig ernstig dat hij een tweede niet verantwoord acht. Dus gisteravond met de GGD gebeld en een arts gesproken en eigenlijk houdt het nu op. Er is nog te weinig bekend en er zijn weinig andere opties.
Niet echt fijn als je in de zorg werkt. Maar jah..gelukkig heeft ze er nu wel een gehad en is enigszins beschermd.
Mijn vrouw gaat zelf echter zich laten onderzoeken op allergieën aangezien ze vaker heftig reageert op medicijnen, muggesteken, e.d.

Ik heb ook BT altijd aan,

Zojuist die Hapro fietsendrager besteld voor 3 fietsen. ben benieuwd, van het weekend eens even testen :)
7705_015349730_0.jpg

Nice Jimmy, kun je mooi met de 2-wielers op pad.

BT, staat bij mijn phone ook altijd aan. Ideaal wanneer je telefoon direct met de auto koppelt als je instapt!
Zowel bij de Leaf, als bij de Cabrio (Parrot).

@ Bedrijfswagens: Mooi dat Opel van elke bedrijfswagen een elektrische variant aan biedt. Daarmee lopen ze / Stellantis concern voor op de concurrentie.
De Movano was nooit moeders mooiste, de nieuwe vind ik in dat opzicht zeker geen vooruitgang..... maar bij bedrijfswagens spelen andere aspecten mee.
Volgens mij is die Fiat-basis niet slecht.

Overigens wel wat jammer van de vele wisselingen. Bijna alle bedrijfswagens zijn versneld vernieuwd, en vervangen voor "tussencreaties".
Vraag is dus hoelang het duurt voordat de Vivaro & Movano weer vervangen worden, maargoed....zolang het goede aanbiedingen zijn zal het wel los lopen.

Wat wel vervelend is voor een merk is als de bedrijfsauto's wijzigen. Een fleetowner kan dan niet zijn inbouw overzetten. Ook de reden waarom de modellen vaak zolang mee gaan. En Opel jaagt op deze manier best wat klanten weg. Dus het is te hopen dat de huidige modellen lang zo blijven.

https://www.automobielmanagement.nl/autodealer-nieuws/2021/05/20/stellantis-zegt-alle-dealercontracten-op/?gdpr=accept

Was dit al de revue gepasseerd?
Herziening van alle dealers in 2023?

In ieder geval op de nieuwspagina. Dit heeft mega veel impact. De dealerholdingen die nu al meerdere merken van Stellantis voeren zijn in het voordeel.

@ Bedrijfswagens: Mooi dat Opel van elke bedrijfswagen een elektrische variant aan biedt. Daarmee lopen ze / Stellantis concern voor op de concurrentie.

volgens mij hebben de meeste concurrenten ook wel EV alternatieven tegenwoordig. Je moet ook wel, zeker als je wil leveren aan (semi) overheids instellingen.

De Movano was nooit moeders mooiste, de nieuwe vind ik in dat opzicht zeker geen vooruitgang..... maar bij bedrijfswagens spelen andere aspecten mee.
Volgens mij is die Fiat-basis niet slecht.

qua looks vind ik hem er enorm op vooruit gegaan. Sinds die laatste facelift vind ik het echt geen mooie auto. Maar de Fiat is in basis wel een stuk oudere auto nog dan de renault master waarop de movano eerder gebasseerd was.

maar zoals je zei; bij bedrijfswagens spelen andere factoren.

Ik ken de prijzen zo niet, maar als ik zie hoe mooi zo'n crafter, MAN maar ook een sprinter in elkaar steekt. Voor een ZZP'er zal het echt gereedschap zijn maar als je zelf veel kilometers maakt in zo'n bus zou ik daar eerder voor gaan. Ook zaken als adaptive cruisecontrol, matrix led koplampen, stoelverkoeling, etc. Het is allemaal mogelijk. Dan word zo'n bus toch wel prettig.

Was dit al de revue gepasseerd?
Herziening van alle dealers in 2023?

Dit is iets wat al jaren aan de gang is. Opel waarschuwde er al voor. ze zagen hoe dat ging met skoda , seat, audi en VW. Veel minder dealers en dan meerdere merken in 1 groot pand als 'beleveniswereld'. Al ging men er bij Opel van uit dat het destijds de GM merken zouden zijn. Dus chevrolet, Opel, Cadillac als luxe merk en mogelijk saab. Dat liep alleen wel wat anders *-) Maar plek voor vele kleine dealers voorzag men al dat dit niet toekomst-proof zou zijn.

was destijds ook een onderzoek gedaan, voor een nieuwe auto is men best bereid 50 km te rijden en dan daar het volledige modellenaanbod te kunnen zien in een 'experience center' . Voor onderhoud wel een lokaal servicepunt zonder showroom.

dat was 15 jaar geleden

Ik snap het wel. In elke stad of dorp een groot pand aanhouden met een aantal modellen erin is verre van efficiënt en niet rendabel met de flinterdunne marges bij de dealers. Ik heb zelf ook vaak genoeg gemerkt dat een model, uitvoering of kleur er dan net niet staat en je dus maar naar een andere dealer rijdt om daar wel de indruk op te doen. Dan liever één groot pand, met een beetje pech op enige afstand, waar wel gewoon netjes alles staat.

Wat je dan wel weer vaak ziet is dat een oorspronkelijke grote dealer dan ineens twee of drie merken voert en de showroom dus domweg in tweeën/drieën is gedeeld, waardoor je dus nog steeds maar een beperkt aanbod per merk hebt. Leuk dat Volvo en Ford dan in één pand zitten, maar dat zijn wel echt twee verschillende doelgroepen. Althans, met mijn redelijke aangeklede Focus valt de goedkoopste Volvo nog steeds niet binnen budget dus ik heb er niets aan dat die twee merken bij elkaar in zitten.

Echter, voor onderhoud wil je juist niet zover hoeven te rijden en wat is er leuker om tijdens het wachten bij een korte reparatie toch even in verschillende auto's te gaan zitten. Dat lukt dan ook niet meer. Ook denk ik dat op dat soort momenten de basis zijn voor het inruilen van een auto op een andere.

Inruil is voornamelijk bij particulieren, en die hebben maar een klein aandeel in de nieuwverkopen. Dat lijkt me voor een dealer dus steeds minder relevant.
Aflevercenter + werkplaats is voldoende en die hoeven niet op dezelfde plek te zijn.

Barri zei:
Inruil is voornamelijk bij particulieren, en die hebben maar een klein aandeel in de nieuwverkopen. Dat lijkt me voor een dealer dus steeds minder relevant.
Aflevercenter + werkplaats is voldoende en die hoeven niet op dezelfde plek te zijn.

De meeste verkopen zijn voor bedrijven; dan lijkt het internet een valabele alternatief.
Zeker als de wagens steeds meer eenheidsworst worden en individuele opties eruit gaan; dan kies je enkel nog merk, model, uitrustingsniveau, kleur en zwaarte batterij.

En met de opkomst van de EV en gigantische prijzen, heb ik het gevoel dat private lease de norm zal worden bij particulieren.
Dan moet je tussentijds bij het onderhoud zelfs niet kijken naar alternatieven, en bij einde lease ga je naar de verzamelde dealer (of alweer het internet).

Mogguh!

Kijk hem zitten dan ( dan ben ik al langsgelopen en heb hem geknuffeld, hij hoopt altijd dat ik weer terugkom )
Och, mooi plaatje :)

121k; schiet lekker op! Ik heb weer paar updates voor de Astra besteld.
Gasveren voor de motorkap, led voetverlichting voor en achter en led-lampen voor de mistlichten.
Leuk om te zien dat je zoveel updates besteld voor je Astra! Ik zou voor de Volvo echt niet weten... ik zie wel updates voorbij komen op Facebook (sticker met steigerende eland, lampjes in de deuren met volvo-logo, verlagingsveren, etc) maar tot nu toe niks wat mij aanstaat ;)

ik heb na mijn Iphone 8, een Iphone 12 mini gekocht afgelopen december.
Heb afgelopen januari een 12mini in het blauw aangeschaft, 50% betaald door de baas en 50% door mezelf.
Staat op de shortlist voor vrouwlief; die heeft alles van Apple ;) Even kijken of we ergens een goed aanbod kunnen krijgen bij verlengen/overstappen.

was destijds ook een onderzoek gedaan, voor een nieuwe auto is men best bereid 50 km te rijden en dan daar het volledige modellenaanbod te kunnen zien in een 'experience center' . Voor onderhoud wel een lokaal servicepunt zonder showroom.
Dat was wel de reden dat mijn werkgever van destijds nog 2 merken naast Opel ging voeren. Die zei toen ook al dat er in de toekomst nog enkele dealers met meerdere merken zouden overblijven. Maarja; verkeerde plaats en verkeerde beslissingen/management = einde verhaal.

Wat je dan wel weer vaak ziet is dat een oorspronkelijke grote dealer dan ineens twee of drie merken voert en de showroom dus domweg in tweeën/drieën is gedeeld, waardoor je dus nog steeds maar een beperkt aanbod per merk hebt. Leuk dat Volvo en Ford dan in één pand zitten, maar dat zijn wel echt twee verschillende doelgroepen. Althans, met mijn redelijke aangeklede Focus valt de goedkoopste Volvo nog steeds niet binnen budget dus ik heb er niets aan dat die twee merken bij elkaar in zitten.

Ik komt wel eens bij de ** dealer hier. Die voeren vrijwel alle vag merken. Maar alles zit wel onder 1 dak, maar hebben wel een eigen showroom / ruimte. Ook met een andere beleving en uitstraling. Als je in de audi showroom loopt en je kijkt naar de vloer, stoelen, TV schermen. Dan oogt dat heel anders dan de skoda die een 50 meter verderop zit.

Maar ze hebbend an ook echt vrijwel alle modellen van vrijwel alle merken staan. En als je toch binnen bent loopt je makkelijk ook naar andere merken toe. Wie weet laat iemand met een bepaald leasebudget zich wel verleiden tot een audi of juist een dik aangeklede skoda. Uiteindelijk komt het geld dan allemaal bij de zelfde organisatie terecht.

Ik was een tijdje geleden bij de mercedes dealer. Maar die hadden ook dat probleem.

Alleen al 5 cabrio modellen SLK, C-klasse cabrio, E-klasse cabrio, GTR roeadster, S-klasse cabrio destijds *-) Als ik nu op de website van mercedes kijk tel je al 38 (!) verschillende modellen. Nog los van de uitvoeringen, motorisatie, kleuren, etc. Dat kan niet in elke grote plaats.

Ik ben ook niet met updates meer bezig, enkel voor de 7, maar die zijn wat prijziger. Nieuwe woorwielophanging en deels opnieuw wrappen. Wielbogen achter los halen, openslijpen verlagen en terug in vorm maken en terugmonteren. Dat is winter werk :)

Maar mocht er straks een Clubman komen, dan heb ik al wel wat leuke dingen in gedachten ;)

Ben voor de Focus wel een beetje bezig. Andere turbo-recirculatieklep, chippen, op pad om de reservesleutel te laten repareren/vervangen en volgende week wordt een koplamp gepolijst (blank lak laat los). En dan nog eens het andere stuur monteren en de antenne vervangen voor het DAB exemplaar wat ik al heb liggen.

Corsa 20SEH zei:
Maar mocht er straks een Clubman komen, dan heb ik al wel wat leuke dingen in gedachten. Nieuwe woorwielophanging, deels wrappen. Wielbogen achter los halen, openslijpen verlagen en terug in vorm maken en terugmonteren. )

*-)

TUNED-MINI-R55-CLUBMAN-03.jpg

Terug
Bovenaan