Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Onderschat toch ook de zakelijke markt niet.

Ik weet nog goed toen ik in 2013 mijn eerste lease auto in het vooruitzicht had. Ik kon kiezen tussen vier modellen, waaronder een Corsa. Kiezen is een groot woord, ik mocht een kruisje zetten bij de auto van mijn voorkeur. Uiteindelijk werd het een Clio welke niet eens tussen de keuzes stond :D

Rondje langs de dealers gemaakt om de verschillen te ontdekken. Ik weet nog goed dat ik bij de Opel dealer kwam (waar ook de Astra vandaan kwam), mijn verhaal deed en aangaf puur even de verschillen te willen inventariseren. Zonder aarzeling drukte de verkoper mij de sleutels in mijn handen om een rondje te doen. Want, wie weet kom je (ongeacht je keuze nu) in de toekomst bij ons terug.
Heel verschil met de Peugeot dealer die ik diezelfde dag bezocht....

Nu hing de keuze van de Astra zeker niet af van dit voorval, maar ik ben wel altijd op dezelfde prettige wijze behandeld daar.

k was een tijdje geleden bij de mercedes dealer. Maar die hadden ook dat probleem.

Alleen al 5 cabrio modellen SLK, C-klasse cabrio, E-klasse cabrio, GTR roeadster, S-klasse cabrio destijds nut smiley Als ik nu op de website van mercedes kijk tel je al 38 (!) verschillende modellen. Nog los van de uitvoeringen, motorisatie, kleuren, etc. Dat kan niet in elke grote plaats.

Dat is bij een aantal merken echt geen doen nee, die hebben zoveel niche modellen dat het onmogelijk is om van elk model een exemplaar te hebben staan en dan ook nog eens wat variëren in uitvoeringen.

en de antenne vervangen voor het DAB exemplaar wat ik al heb liggen.

Ik ben ook aan het Googlen geslagen of dat zo makkelijk te retrofitten is. Bij de BMW F3x (3-serie) was het namelijk een optie, maar heel veel kom je het niet tegen. Nu ben ik inmiddels behoorlijk fan van DAB+, dus ik had gehoopt dat het makkelijk achteraf kon met een andere antenne maar kan dat nog niet echt goed vinden.
Bij Ford kan het dus blijkbaar wel zo eenvoudig?

Das wel heul laag! :D
Wel mooi (tu)

Ik laat hier thuis ook al af en toe wat foto's zien. Ze is gematigd enthousiast, maar staat er niet helemaal negatief tegenover gelukkig :T
Zoiets heb ik voor ogen, wellicht nog met een kleine splitter onder de voorbumper. Moet wel zeggen dat ik mij af en toe wel afvraag of ik hier niet al te oud voor ben :}
Vind het persoonlijk sportief maar niet te overdreven staan.

51090755913_f770b5f2e8_k.jpg

49988625321_33717d30de_k.jpg

Al kan ik er in standaard trim ook heel prima een tijd mee leven:

file.php

B Real zei:
Bij Ford kan het dus blijkbaar wel zo eenvoudig?
Ik heb de radiomodule al vervangen, iemand op het forum van Focusclub kan precies aangeven welke typenummers wel compatibel zijn en welke niet. Nu alleen nog de antenne vervangen en dan (laten) programmeren.

Dikke BMW hierboven!

Rondje langs de dealers gemaakt om de verschillen te ontdekken. Ik weet nog goed dat ik bij de Opel dealer kwam (waar ook de Astra vandaan kwam), mijn verhaal deed en aangaf puur even de verschillen te willen inventariseren. Zonder aarzeling drukte de verkoper mij de sleutels in mijn handen om een rondje te doen. Want, wie weet kom je (ongeacht je keuze nu) in de toekomst bij ons terug.
Heel verschil met de Peugeot dealer die ik diezelfde dag bezocht....

Haha, mijn chef mocht op 20 jarige leeftijd ook een bedrijfsauto uitzoeken van zijn vader. Niet enkel om de verwennerij, hij maakte ook werkelijk genoeg zakelijke kilometers.
Hij besloot toen dat het een A3 sportback TDI DSG moest worden. Dat op naar de dealer, offerte laten opstellen waarna de verkoper, hem totaal onderschattend, aangaf dat als hij direct tekende hij er nog wel 20% korting af kon doen. Man keek raar op toen er een handtekening stond :}:}

Heel dik die 3 series :). Maar zo donkergrijs met goede wielen heeft hij niet veel nodig vind ik.

@Ruud :) dat had hij niet aan zien komen :D

staat mooi zo, zo'n 3 serie. Kleur lijkt wel op de mijne.

Als ik hem in sport of sport+ zet zakt hij ook iets van 3 cm. maar heb domwel wat lullige kleine wielen om het echt dik te laten ogen. *-)

Mijn auto 19 inch sloffen ziet er zoveel dikker uit!

26593840-1.jpg

Mijn auto heet ook de performance remmen met grotere geperforeerde schrijven en remklauwen met dubbele zuigers. Die kome in de grote wielen ook mooier tot zijn recht

Maarja; kost weer flink wat geld. Terwijl we eigenlijk ook flink moeten sparen voor de keuken

Dat maakt het plaatje wel af Joost! B)
Ik heb onder de Focus ook wat grotere hoepels gemonteerd en ben er nog steeds erg blij mee! (al doen de stoeprandschades die ik heb gereden wel wat pijn)

Staat wel heel mooi Joost, Mooie vakantiegeld bestemming :)

De fietsendrager is binnen, prima ding lijkt me, de lichtbak moest je er nog op zetten de kabel in de gootjes klikken en klaar. Straks als de Megane er weer is even testen :). Tevens vandaag nog wat goodies binnen, mijn oude gereedschapswagentje kon niet meer, wiel afgebroken, 2 lades waren al een keer gepopnageld omdat ze uit elkaar vielen.
Dus toch maar een nieuwe besteld, een lege, want gereedschap heb ik meer dan voldoende. Dubbel gelagerde lades met softclose :) In het zwart, 7 lades waarvan er 5 gevuld worden en 2 "leeg" blijven. Ideaal, niet te groot past perfect naast mijn werkbank.
Daardoor 1 model lager genomen. Wilde eigenlijk de professional serie, maar die zou te breed zijn en konden ze niet kleiner leveren.

Tevens gisteravond de oude TL bakken uit de garage gehaald en 3 nieuwe 30x120 cm 4000K led panelen met frame opgehangen :) Net of je door de poorten van de hemel gaat nu als je het licht aan doet en de garage binnenloopt. Heerlijk :)

Ik heb geen gereedschapskar, wordt wel eens tijd. Heb er alleen pas plek voor als we een bijkeuken hebben aangebouwd en de vriezer dan uit de garage kan :)

Led panelen zijn mooi, ik heb nog ouderwets TL. Toevallig vorige week alle bedrading vernieuwd, een bak verplaatst en een bak erbij gehangen. Lekker oldskool garage: TL verlichting, kale betonnen vloer B)

Ik heb ook 4 van die LED bakken in de garage. Het is gewoon zo akelig wit licht, ik ben nu de binnen deuren aan het schilderen en dan zie je ook echt alle imperfecties. Dat is niet goed voor mij eigenlijk *-) Maar vind het wel erg fijn als werkruimte.
Staat wel heel mooi Joost, Mooie vakantiegeld bestemming smiling smiley

klopt, maar ben nog bezig met de meterkast (afrondende fase) , heeft het nodige gekost. + enixis moet nog betaald worden voor omschajeling naar 3-fase
alle bruine 17 (!) binnendeuren in grondverf en 2 laklagen zetten. + nieuw binnenwerk en grepen en sloten. Dat is na 40 jaar ook aardig op aan het raken. Kost ook het nodige
over 3 weken op vakantie, dat vlieg er dan ook zo uit
Mercedes heb ik ook een jaar, volgende maand dus die heeft ook een beurtje nodig
Na de zomervakantie nog beginnen met de hal en trapgat verven. Dat is echt een hels karwei. Dus kost ook het nodige geld en energie.

kortom, dat vakantiegeld is al 3x uitgegeven *-)

En moet even flink sparen voor volgend jaar als we de hele woonkamer en keuken gaan aanpakken. Vanmorgen vloerverwarmingskerel langs gekomen. Die zit in de planning in januari volgend jaar *-) zo druk. Die gaat ook het nodige kosten vermoed is nu hij om komt in het werk.

Bovendien, wielen voor mijn auto worden maar weinig aangeboden en zijn erg prijzig. Terwijl voor 3 series veel meer aanbod is voor veel gunstigere prijzen.

@ Dreier: ik vind die onderste het mooist. Die standaardvelgen vind ik persoonlijk heel prima passen. Kleurtje ook goed.
@ C-Klasse; Pfoah, mooie kleur en dan met die velgen wel erg fraai hoor (tu)
@ Ledpanelen: Mooi spul inderdaad! Op het werk ook van die dingen in het systeemplafond. We hadden overal 'daglicht' (best wel blauw/wit) en ik heb als enige wat meer de kantoorlicht-versie gekregen (wat meer gelig). Kreeg van die witte best wel vaak koppijn, dus dit werkt fijn.
Bij eventuele nieuwbouw wil ik alles in LED ;) De eerste 9 Hue-lampen heb ik in elk geval al!

@ Vakantiegeld: We willen het toilet nog renoveren. Maar daarmee wachten we tot we weten of we een bouwkavel hebben.
Daarnaast nog genoeg andere wensen, dus spaargeld is in theorie alweer op :}

Maandag wordt in elk geval het schilderwerk aan de buitenkant van het huis gedaan; is ons huidige huis qua onderhoud weer helemaal bij (tu)

Kom ik vandaag zomaar door Ruudtown gereden! Gelijk maar even over de grens getankt. Toeristisch rondje van 400km gereden! (tu)

Ohh dan was je ook redelijk dicht bij mij in de buurt geweest, en bij Frank, ;)

Ja sinds gisteren mocht je volgens mij ook weer zonder negatieve test naar duitsland. Hoorde dat het druk was bij vele tankstations net over de grens.

Ja, Borne stond ook op de borden. Nog even in Ootmarsum op een terrasje gezeten.

Vanaf gisteren mocht je de grens weer over inderdaad.
Ik vond het bij het dichtstbijzijnde tankstation best rustig overigens, terwijl 98 maar 1,629 kostte.

Wat een weertje he? Heerlijk; zaterdag lekker op een terrasje gezeten en gisteren bij vrienden in de tuin.
Cabrio heeft z'n werk weer gedaan :D

Ja, Borne stond ook op de borden. Nog even in Ootmarsum op een terrasje gezeten.
Heb je deel genomen aan een clubtour? Ik zag bij "hotel dinkeloord" zondagochtend diverse ** op het grasveld staan.
Ootmarsum blijft een leuk stadje om een middag te verblijven.

Ik kan me goed voorstellen Joost dat je het geld liever aan iets anders uit geeft dan aan velgen, zeker als er nog zoveel posten op de planning staan.
Ik heb vrijdag de gemeente gesproken. Uitgifte nieuwe kavels in ons dorp is verschoven van eind dit jaar naar midden 2022. Ik reken er maar op dat door de ambtenarij dit nog wel zal wijzigen naar eind 2022/begin 2023. Als we dan midden 2023 zouden kunnen starten met bouwen, zouden we midden 2024/eind 2024 over kunnen.
Dat heeft ons doen besluiten de glazen schuifdeuren voor de overkapping toch maar te bestellen. Kunnen we er zelf in ieder geval nog 2-3 jaar van genieten.

ja, dat is bijna 25 cent per liter goedkoper dan hier. Ootmarsum is ook erg mooi inderdaad

Ik was vorig weekend met de Up nog in Duitsland. (negatieve test kun je gewoon zelf invullen en naar PDF omzetten). Maar de tankpas is alleen voor nederland geldig dus in tegenstelling tot veel nederlanders niet getankt.
Voor mij is het ook net te ver dat ik er zoveel voor wil rijden qua tijd. Ondanks het misschien nog net wel iets zou kunnen schelen met de huidige brandstofprijzen

Dat is wel echt goedkoop Berry, Hier aan de rand van de wijk is de enige pomp die 98 heeft in de directe omgeving en die is ook niet duur € 1.82. Voor de 7 tank ik altijd daar, loopt ie een stuk beter op. Heb er gisteren nog 8 liter ingegooid :) en weer een middagje kunnen rijden. Uiteindelijk in Bergen op Zoom uitgekomen, bij de heide. Lize heerlijk in het zand en water gespeeld. lekker ijsje op. Prima te doen :)

Hoe liggen de prijzen in belgie dan? Kun je niet een mooi toerritje via belgie doen en daar vol gooien? Of scheelt dat niet zoveel?

Ik reken er maar op dat door de ambtenarij dit nog wel zal wijzigen naar eind 2022/begin 2023. Als we dan midden 2023 zouden kunnen starten met bouwen, zouden we midden 2024/eind 2024 over kunnen.

Wie weet vind je voor die tijd wel een mooi bestaand huis ;) wel bijzonder dat dat zo lang duurt bij jullie. Hier worden aan de lopende band kavels uitgegeven. Wel veelal projectwoningen, veel 2-kappers. En rijtjes woningen nu.

Vrienden van B gaan hun nieuwbouwhuis weer verkopen , ze kunnen niet wennen aan de nieuwe wijk wat nog niet leeft, boven vinden ze te klein (op papier leek het best oke, maar is idd niet groot) en tuintje is ook niet groot. exact zelfde woning als deze die ook te koop staat. Beneden is het helemaal prima. Op de keukenfoto's zie je wel hoe kort de andere huizen achter je zitten. De kunnen de doperwten op je bord tellen als je buiten eet. :} En als je ziet hoe krap het boven is. Op de foto's proberen ze het nog wat te verbloemen. Maar het zijn 3 krappe kamertjes. Waar het 2 persoons bed staat is de 'grote' slaapkamer *-) Wat je op de tekening en als je het huis van voren ziet niet gelijk zou verwachten. Wat uiteindelijk wel tussen de 450.000 en 500.000 moet opbrengen *-)

Zij komt van de boerderij dus dan valt dat idd tegen als alles vrij kort op elkaar woont. Dus ze gaan het na 1 jaar al weer verkopen. Gelukkig zonder financiële pijn. en kopen voor dat geld een bestaande woning wat meer vrijer gelegen in een andere oudere wijk.

Mijn collega is wel sneu, gewoon een net beginnend hbo salaris, zijn vrouw zit in onderwijs en willen ook samen kopen. Maar zelfs met 2 HBO salarissen is er geen huis te koop. Simpelweg te duur. Nu gaan ze maar huren. Toch niet meer te doen voor starters

@Joost, Nadeel van in het weekend in Belgie tanken is dat je eerst 20 minuten aan de pomp staat aan te schuiven. Voor die paar liter neem ik de moeite niet. Met de Megane wordt er weleens in Belgie getankt, maar dat doet K. geen idnee wat de prijs verder is.

@Joost, Nadeel van in het weekend in Belgie tanken is dat je eerst 20 minuten aan de pomp staat aan te schuiven. Voor die paar liter neem ik de moeite niet. Met de Megane wordt er weleens in Belgie getankt, maar dat doet K. geen idnee wat de prijs verder is.

ja in duistland is het soms druk maar eerlijk gezegd valt het meestal mee. Ook ga ik niet het eerst tankstation over de grens tanken maar 1 verderop. Die is nog wat goedkoper en een stuk rustiger. Die enkele keren dat ik er kom

Mogguh!

Het was gisteren inderdaad uitstekend te doen! Zaterdag is mijn vrouw met een vriendin naar Ameland geweest en ben ik met de kids naar die vreidn van mij geweets en hebben we daar s avonds even lekker gegeten. Gisteren was zuslief jarig en zijn we daar de hele dag geweest en was heerlijk in de zon. Heel veel warmer hoeft ook niet.
vandaag moet het hier even op gang komen..zit nog wat dicht met bewolking.

Vrijdag de Astra verder geledificeerd. Led mistlampen en led instapverlichting voor- en achterin. Let effe niet op de kleur van de instapverlichting op de foto. Het kan op alle kleuren van de regenboog maar normaal staat het staat gewoon op wit..

20210528_162239 by Rob de Vries, on Flickr

20210528_224315 by Rob de Vries, on Flickr

20210528_224434 by Rob de Vries, on Flickr

20210528_224526 by Rob de Vries, on Flickr

Mijn collega is wel sneu, gewoon een net beginnend hbo salaris, zijn vrouw zit in onderwijs en willen ook samen kopen. Maar zelfs met 2 HBO salarissen is er geen huis te koop. Simpelweg te duur. Nu gaan ze maar huren. Toch niet meer te doen voor starters

Nu zijn startsalarissen ook niet om over naar huis te schrijven, dat zit nog een stuk onder modaal. Het is een start, maar het wordt pas interessanter na een paar loonsverhogingen en/of een keer overstappen naar een andere werkgever. Als ik even vlug kijk kun je met 1x modaal (36,5k) 167.000eu lenen, met 2x modaal 373.000eu. Met dat laatste moet het in de regio's waar wij wonen wel lukken, geduld is wel een schone zaak.

Wat dat betreft heb ik wel geluk gehad. Ik was net geen jaar aan het werk toen ik mijn eerste woning kocht. Prima te doen op mijn startsalaris, nog voordat ik de sleutels had kreeg ik al een fijne loonsverhoging. Volgens mij iets van 15%, werd het alleen maar makkelijker van. Paar jaar later de woning verkocht voor een prijs waar ik niet van had durven dromen, inmiddels is het alleen maar duurder geworden natuurlijk.

@ Rob, staat goed die mistlampen!
Heb nooit begrepen waarom ze daar halogeenlampen met geel licht in hebben gestopt, lijkt voor geen meter met de Intelilux verlichting. Ik gebruikte de mistlampen nooit dus heb het er bij gelaten, maar een mooie aanpassing is het wel (tu)
Sfeerverlichting moet je even nieuwe foto's van maken met een ander kleurtje, dit is iets teveel Fast&Furious :}
Zal ook lastig op de foto te zetten zijn, kan mij goed voorstellen dat het in het echt wat subtieler lijkt (tu)

Hier zaterdag het eerste terrasje van het jaar gepakt met een paar vrienden. Erg goed te doen en wat fijn dat het weer kan B)
Daarna onder de overkapping bij een van die vrienden gezeten, eten besteld, houtkachel aan, The Streamers op TV, alle kids in bed/campingbedje en fijn borrelen. Eigenlijk weer als vanouds, met het verschil dat er nu ook een aantal kleintjes bij waren :D

Hier dit weekend in Zeeland een keukenkastje gesloopt, kraan en afloop van de wasmachine ontdubbeld, en een Miele vaatwas geplaatst.
Het afwastijdperk is nu ook in Zeeland achter de rug.
En zondag ook het eerst terrasje gedaan op het strand, met schoonzus en haar man een cocktailtje gedronken aan het strandpaviljoen war onze strandkabine staat.
En voor het eerst 's avonds lekker thuis op het terras blijven hangen, de zomer is (hopelijk) echt wel begonnen.

@ Rob, staat goed die mistlampen!
Heb nooit begrepen waarom ze daar halogeenlampen met geel licht in hebben gestopt, lijkt voor geen meter met de Intelilux verlichting. Ik gebruikte de mistlampen nooit dus heb het er bij gelaten, maar een mooie aanpassing is het wel thumbs up
Sfeerverlichting moet je even nieuwe foto's van maken met een ander kleurtje, dit is iets teveel Fast&Furious grinning smiley
Zal ook lastig op de foto te zetten zijn, kan mij goed voorstellen dat het in het echt wat subtieler lijkt thumbs up

Klopt hoor..staat in het echt veel subtieler maar heb net geen foto's gemaakt met normale kleur...;)
Het was een flink klusje..halve auto uit elkaar maar het is allemaal mooi weg gewerkt en nog functioneel ook.

Mistlampen zie je bij veel auto's dat dat nog halogeen is. het staat niet alleen veel mooier maar komt ook echt bak licht vanaf waar je echt wat aan hebt.
Ik kwam er trouwens wel achter dat als je de mistlampen aan hebt, hij de intellilux functie uitschakelt.
Hij gaat er dan vanuit dat het flink mistig is en dan is groot licht geen pretje.

Nu de auto nog eens polijsten want je ziet met dit mooie weer dat er veel swirls op zitten. Maar dat zal wel na de vakantie worden.

@Ruud: nee, gewoon zelf een rondje gedaan met de Fiesta. Heb ook niet veel **'s gezien, wel veel MX-5-en in Salland en later ook bij Diepenheim.
Wat mij ook opviel is hoeveel Z4's er op de weg waren gisteren.

@Rob: mooie upgrade, die lampen!

@tanken: de eerste is meestal duurder dan de tweede of derde inderdaad, maar in Nordhorn zitten ze dicht bij elkaar en ik vond de prijs (en het feit dat het er niet zo druk was) bij de eerste al prima!

Onderweg bij Lettele nog langs een huis gereden wat ik op Funda gezien had. Iets boven budget, maar wát een plek! Echt een droomlocatie.

Ik kwam er trouwens wel achter dat als je de mistlampen aan hebt, hij de intellilux functie uitschakelt.
Hij gaat er dan vanuit dat het flink mistig is en dan is groot licht geen pretje.
Hier idem, als ik de mistlamp aan zet dan gaan de multibeam led lampen in een mist stand staan (geen idee hoe dat er uit ziet, waarschijnlijk veel voor de auto en berm). En werken ze verder niet meer adaptief

Wel mooi resultaat zo met deze lampen

Nu zijn startsalarissen ook niet om over naar huis te schrijven, dat zit nog een stuk onder modaal. Het is een start, maar het wordt pas interessanter na een paar loonsverhogingen en/of een keer overstappen naar een andere werkgever.

nee dat is zo, maar voor een jaar of 3 geleden kon je met een 2x HBO beginners salaris wel een leuke jonge frisse tussenwoning halen hier of zelfs een 2 onder 1 kap met een garage. Dat haal je nu niet meer. Hij kan alleen een appartementje kopen halen of een hele oude kluswoning waar het nodig geld ingestopt moet worden wat hij niet heeft.

Nu wil een klein huisje met tuin huren voor 960 euro per maand. Dat mag, Maar een netto hypotheeklast van 700 euro is volgens de bak te hoog voor zijn salaris. Voor starters is het echt heel vervelend nu

Hoe liggen de prijzen in belgie dan? Kun je niet een mooi toerritje via belgie doen en daar vol gooien? Of scheelt dat niet zoveel?
Toen ik voor 2 weken terug bij Jimmy in de buurt was, zat er ongeveer 20 cent tussen NL en Belgie. De brandstofprijzen in Belgie zijn wel redelijk gelijk aan die in West-Duitsland.
Het is leuk besparen als je aan de grens woont, maar bij 45 liter * 0,2 = € 9,- verschil op een tank ga je er geen 2x 30min voor rijden.
Wat dat betreft, ben ik wel weer blij met het "thuistanken".

@ Rob: Da's gaaf! Wat dat betreft vind ik de cockpit in de Astra echt strak. Goede combinatie van chique en sportief en best hoogwaardig opgetrokken.

ijn collega is wel sneu, gewoon een net beginnend hbo salaris, zijn vrouw zit in onderwijs en willen ook samen kopen. Maar zelfs met 2 HBO salarissen is er geen huis te koop. Simpelweg te duur. Nu gaan ze maar huren. Toch niet meer te doen voor starters
Daarom kon er ook nog wel eens een kentering op de huizenmarkt aankomen. Nu kopen al nagenoeg onbetaalbaar is en bouwen dat nu ook is geworden zit de woningmarkt strax gewoon vast.

Heel mooi Rob! Die interieurverlichting, is die optie er standaard, of heb je dat toegevoegd? oogt erg strak, in de goede kleur :)

Wij wonen km of 8 van de 1e pomp in België, prima binnendoorweggetje naar toe hoor en dan scheelt het wel.

Ja nu starten of alleenstaand/scheiding zijn is niet te doen inderdaad. Wij waren ook bij de lucky few, wij hebben ook geen topsalaris maar toch net geluk gehad.

Daarom kon er ook nog wel eens een kentering op de huizenmarkt aankomen. Nu kopen al nagenoeg onbetaalbaar is en bouwen dat nu ook is geworden zit de woningmarkt strax gewoon vast.

Die kentering komt er, maar vrijwel alle experts zijn het er over eens; de komende jaren niet. Er is immers een enorm woningtekort en dat blijft ook nog de komende jaren. En zo lang dat zo is blijven bestaande en nieuwe huizen erg duur.

zolang je door schuift met een enorme overwaarde is het nog wel te overzien. Maar voor starters echt een drama.

Het is leuk besparen als je aan de grens woont, maar bij 45 liter * 0,2 = € 9,- verschil op een tank ga je er geen 2x 30min voor rijden.

Als ik in jou plaats woonde deed ik dat vast. Kan erg veel schelen. Maar wij moeten idd half uurtje rijden. Iets van 60 Km. is dus 8 liter brandstof. Dan is het dat zeker niet waard.

Binnenkort toch maar eens bij een duitse keukenboer een afspraak maken, als ik met de C ga, dan die maar eens helemaal vol tanken. Nu nog een keukenboer vinden die nederlands kan. Want als dat niet het geval ik heb ik geen idee wat er straks uiteindelijk geleverd gaat worden in welke kleur *-) :}

Tja, het woningtekort blijft dus ik zie het niet snel veranderen op de woningmarkt.
Vrienden van ons hebben ook een andere woning gekocht op een, voor hun, supermooie plek. Ze maakten zich nog wel enigszins zorgen of ze hun huidige woning snel en goed kwijtraken :D
Toen ik hun weer even het verhaal vertelde van mijn eigen woning destijds in dezelfde wijk, welke er sterk op lijkt, zagen ze het wel weer zitten :D

Nu wil een klein huisje met tuin huren voor 960 euro per maand. Dat mag, Maar een netto hypotheeklast van 700 euro is volgens de bak te hoog voor zijn salaris. Voor starters is het echt heel vervelend nu

Dat snap ik ook nooit zo goed. Enerzijds dat hetzelfde huis huren zoveel duurder moet zijn (*) en anderzijds dat de regels zo krap zijn dat je hetzelfde huis niet mag kopen tegen een veel lagere maandlast (**)

[size=x-small](*) tuurlijk snap ik wel dat er aan verdiend moet worden en er voor de verhuurder ook risico's aan zitten.
(**) tuurlijk snap ik wel dat er regels zijn welk deel van je salaris je aan een hypotheek mag uitgeven én dat het risico voor de bank wat groter is. Echter, twee jonge mensen die beginnen te werken in een goede/stabiele sector zijn de toekomst van ons land. Dat komt wel goed.[/size]

@ Tanken, volgens mij kost het hier in het dorp nu 1,74 per liter. Vond ik ook al weer een "oke" prijs.
Duitsland loont voor ons niet de moeite, maar als je bijv. de schoonouders van mijn broertje hebt. Voor hun is de afstand naar een Duitse pomp net zo groot als een NL pomp, dan is de keuze makkelijk natuurlijk.

@ Vakantie, dit weekend wat zitten Googlen.
We willen graag in september nog wat zon pakken, dus naar Frankrijk/Spanje/Italië/Kroatië. Echter, geen idee of ik dan al een auto gevonden heb dus zullen we of met de C1 gaan :O
Of een auto huren, kost ook een bak geld voor 2,5 week maar is wel lekker ontzorgen natuurlijk.
Camper huren kan ook, is iets duurder als een auto huren maar heeft ook wel wat natuurlijk.
De prijzen voor een chalet/huisje in bovengenoemde landen viel mij nog reuze mee, ze strooien nog flink met kortingen.

Keuzes, keuzes, keuzes. En, alles hangt ook af hoe veilig alles weer is tegen die tijd, anders gaan we gewoon niet.

We willen graag in september nog wat zon pakken, dus naar Frankrijk/Spanje/Italië/Kroatië. Echter, geen idee of ik dan al een auto gevonden heb dus zullen we of met de C1 gaan

Of je gaat lekker met het vliegtuig, 2 a 3 uurtjes vliegen en huurt daar een klein gebakje. zeker in september lijkt het in bepaalde landen gewoon veilig. zeker daar waar redelijk door gevaccineerd werd. ok kun je nu goed last minute boeken.

Heb wel eens punto gehuurd voor 50 euro per dag incl. allerlei verzekeringen en zo. Weekje weg, 3 dagen dat ding gehuurd om over het eiland te crossen. Rest beetje in de buurt en in de stad gelopen. prima (tu) en relatief goedkoop

@ Rob: ziet er netjes uit! Ook nog dimbaar led in het interieur?

Nu zijn startsalarissen ook niet om over naar huis te schrijven, dat zit nog een stuk onder modaal. Het is een start, maar het wordt pas interessanter na een paar loonsverhogingen en/of een keer overstappen naar een andere werkgever. Als ik even vlug kijk kun je met 1x modaal (36,5k) 167.000eu lenen, met 2x modaal 373.000eu. Met dat laatste moet het in de regio's waar wij wonen wel lukken, geduld is wel een schone zaak.
Jep, voor zulke bedragen kun je hier in de buurt nog wel wat! Vooral als starter kun je natuurlijk eerst prima in een rijtjeswoning beginnen (al begrijp ik ook wel dat je liever iets meer wilt) Rijtjeswoning voor 250.000 euro is hier prima te vinden, zelfs hoekwoning moet nog net lukken (wijk afhankelijk)

Startsalarissen zijn over het algemeen lang niet slecht op HBO-niveau en als ik zie wat mijn vrouw verdient op het voortgezet onderwijs: prima startsalaris! Maarja, op een gegeven moment zit er gewoon niet zoveel stijging meer in het salaris, dat is een nadeel bij het onderwijs.

Maar als je onder die hoogte van salarissen zit of een 1-verdiener bent, dan wordt het allemaal wat lastiger: te laag inkomen voor koop, te hoog voor huur via de woningbouw en particuliere huur is zo 25-50% duurder in vergelijking met een koopwoning.
Nee, geen ideale situatie!

Vrienden van ons hebben ook een andere woning gekocht op een, voor hun, supermooie plek. Ze maakten zich nog wel enigszins zorgen of ze hun huidige woning snel en goed kwijtraken big smile smiley
Gossie, zijn die in de coronatijd even de realiteit verloren? Huis verkopen is het minste waar je je druk om hoeft te maken :}

Voor de kavels is de inschrijving vanmiddag gesloten; lijkt erop dat we 50% kans gaan maken vrijdag. Spannend!

Keuzes, keuzes, keuzes. En, alles hangt ook af hoe veilig alles weer is tegen die tijd, anders gaan we gewoon niet.
Herkenbaar :D

AsconaGT zei:
We willen graag in september nog wat zon pakken, dus naar Frankrijk/Spanje/Italië/Kroatië. Echter, geen idee of ik dan al een auto gevonden heb dus zullen we of met de C1 gaan

Of je gaat lekker met het vliegtuig, 2 a 3 uurtjes vliegen en huurt daar een klein gebakje. zeker in september lijkt het in bepaalde landen gewoon veilig. zeker daar waar redelijk door gevaccineerd werd. ok kun je nu goed last minute boeken.

Heb wel eens punto gehuurd voor 50 euro per dag incl. allerlei verzekeringen en zo. Weekje weg, 3 dagen dat ding gehuurd om over het eiland te crossen. Rest beetje in de buurt en in de stad gelopen. prima (tu) en relatief goedkoop

Ik ben er nu nog wat huiverig voor omdat her en der de besmettingen wel flink oplaaien. In zo'n geval houd ik liever de regie in eigen handen en kachel ik met de auto weer naar huis ipv met een paar honderd man in een vliegtuig. Wellicht dat ik mijn mening/gevoel nog wat bijstel de komende tijd, maar ik voel mij er nu nog niet prettig bij.
Afgezien daarvan wel een goede optie natuurlijk.

Gossie, zijn die in de coronatijd even de realiteit verloren? Huis verkopen is het minste waar je je druk om hoeft te maken grinning smiley

Nouja, zij kochten hun woning op de top waarna de prijzen een jaar later in elkaar klapten. Is inmiddels natuurlijk wel aardig hersteld natuurlijk :D
Sowieso, nette tussenwoning waar je prima met een gezin kunt wonen. Die gaan als warme broodjes.

Voor de kavels is de inschrijving vanmiddag gesloten; lijkt erop dat we 50% kans gaan maken vrijdag. Spannend!

50% kans >> wel of niet :}:}
Ben benieuwd, succes (tu)

50% kans >> wel of niet

ik dacht het zelfde :} spannend!

Ik ben er nu nog wat huiverig voor omdat her en der de besmettingen wel flink oplaaien.

Begrijp ik, maar het word nu dermate snel beter dat ik in september zeker wel enigszins last minute wat durf te boeken. Bij ons zijn de eerste zakelijke reisen ook al weer begonnen. Rondje VS hebben diverse mensen al gedaan. met 25 man in vliegtuig daar naar toe waar 15 man personeel op zit *-) Eenmaal daar aangekomen volle restaurants, volle vliegvelden, volle vliegtuigen voor binnenlandse vluchten. Los van de honderden desinfectiegel palen als vanouds zeiden ze. Hopelijk snel een voorbode voor de rest van de wereld.

Auto huren op vakantie is prijzig. Op Mallorca hebben we een autootje, maar echt kneiterduur. Zakynthos is wat minder duur gelukkig.

@Richard: gewoon een oude 5-serie of V70 kopen, laten nakijken en dan daarmee lekker naar het zuiden afzakken!

Nu nog een keukenboer vinden die nederlands kan.
In Nordhorn zag ik er eentje met Nederlandse reclame op de gevel :D

September vakantie..dat duurt nog wel effe..pfoeh..nog 1,5 week en dan gaan wij al ..heerlijk veel zin in! Lekker in eigen land en heb ik helemaal geen problemen mee!
Zwembad, heerlijk restaurant/terras, speelhal, bos, alles bij de hand en heerlijk voor de kids!

Ik zit er echt niet op de wachten om met onze kids in vliegtuigen te stappen, auto's te huren, lang te reizen..brrr...

Heel mooi Rob! Die interieurverlichting, is die optie er standaard, of heb je dat toegevoegd? oogt erg strak, in de goede kleur

Geen optie en niet standaard. DIY..handleiding van Astra Forum, set van Ali, 1,5 werk en subtiele toevoeging!

rjthefrisian zei:
September vakantie..dat duurt nog wel effe..pfoeh..nog 1,5 week en dan gaan wij al ..heerlijk veel zin in! Lekker in eigen land en heb ik helemaal geen problemen mee!
Zwembad, heerlijk restaurant/terras, speelhal, bos, alles bij de hand en heerlijk voor de kids!

Ik zit er echt niet op de wachten om met onze kids in vliegtuigen te stappen, auto's te huren, lang te reizen..brrr...

Heel mooi Rob! Die interieurverlichting, is die optie er standaard, of heb je dat toegevoegd? oogt erg strak, in de goede kleur

Geen optie en niet standaard. DIY..handleiding van Astra Forum, set van Ali, 1,5 werk en subtiele toevoeging!
Ziet er netjes uit! Dan van die mistlampen kan ik goed voorstellen, mijn Insignia heeft ook nog halogeen, dat ziet er raar uit in combinatie met LED. Misschien ooit nog eens veranderen... Net als de gloeilampen voor de knipperlichten achter en opzij.

50% kans >> wel of niet grinning smileygrinning smiley
Bij 'onze' kavel is dat inderdaad in exacte verhouding het geval haha :D

Bij de vrijstaande is er zelfs een kavel met 'maar' 10% kans op een 'wel' en 90% op 'niet'. Vrijstaand is sowieso populairder; in totaal een stuk meer inschrijvingen op de diverse kavels.

In Nordhorn zag ik er eentje met Nederlandse reclame op de gevel big smile smiley
Weet al van meerdere mensen dat ze over de grens aan het shoppen zijn (geweest); Nordhorn zit er sowieso 1 die ook een Nederlandse site heeft :D

Lekker in eigen land en heb ik helemaal geen problemen mee!
Begrijp ik heel goed! Als ze al een wat ander accent hebben, vind ik het al gauw goed :p

In Nordhorn zag ik er eentje met Nederlandse reclame op de gevel

Daar zitten idd een paar enorme keukenzaken. werken ook veel nederlanders en hoorde dat 80% van de klanten in het westen zitten. van nederland wel te verstaan *-) dat had ik echt niet verwacht. Rijden speciaal voor naar daar.

Maar hoor in mijn omgeving ok dat de prijzen er ook naar zijn. Mijn duitse collega vind de prijzen te duur, te Nederlands, en volgens hem komen de Duitsers daar niet.

Maar we hebben voor zaterdag een afspraak staan bij een kleinere zaak in Gronau waar we van 2 man in onze omgeving goed recensies hebben gehoord. Hij spreekt redelijk goed Nederlands aan de telefoon. Dus eens zien of het echt wat scheelt. Volgens mij duitse collega scheel het wel iets maar niet extreem veel. Maar vooral dat je gelijk een goede prijs hebt en niet zoals in nederland moet onderhandelen, of voor een bepaalde tijd hoeft te beslissen voor een super korting. De verkopers gaan niet naar de 'directie' om eenmalig een speciale korting te geven. Nee gewoon netjes geholpen zonder druk. met gelijk prima prijzen. Alleen daarom al wil ik daar even naar toe.

ik ook niet, maar zonder kinderen ging ik mooi even er op uit met vliegtuig, zeker als je alleen een C1 hebt. Last minute :)

Ziet er netjes uit! Dan van die mistlampen kan ik goed voorstellen, mijn Insignia heeft ook nog halogeen, dat ziet er raar uit in combinatie met LED. Misschien ooit nog eens veranderen.

Met de laguna had ik dat ook veranderd. Alleen bij APK moesten ze er uit. Kwam geen helder lichtbeeld. Kon toen 2x nieuwe H11 halogeen lampjes kopen terwijl ik de oude gewoon thuis had liggen. *-) Ben benieuwd hoe dat met de astra gaat.

Wij hebben al twee vliegvakanties staan hoor; juli en augustus!
Maar Richard heeft toch echt een volle achterbank als ie met de C1 gaat hoor, en niet alleen gewoon bagage ;)

Groot gelijk! Maar jullie hebben ook geen kids...😀

Ziet er netjes uit! Dan van die mistlampen kan ik goed voorstellen, mijn Insignia heeft ook nog halogeen, dat ziet er raar uit in combinatie met LED. Misschien ooit nog eens veranderen... Net als de gloeilampen voor de knipperlichten achter en opzij.

Ik heb alles voorzien van led. Interieur, kofferbak, knippers, achteeuitrijlampen en nu ook de mistlampen. Alleen de achterknippers storen af en toe de dab frequentie. De rest doet het prima.

Met de laguna had ik dat ook veranderd. Alleen bij APK moesten ze er uit. Kwam geen helder lichtbeeld. Kon toen 2x nieuwe H11 halogeen lampjes kopen terwijl ik de oude gewoon thuis had liggen. nut smiley Ben benieuwd hoe dat met de astra gaat.

APK duurt nog lang maar bewaar het halogeen en zet het voor de apk voor de zekerheid even terug.

Maar Richard heeft toch echt een volle achterbank als ie met de C1 gaat hoor, en niet alleen gewoon bagage winking smiley

ahh, jaa, dat is waar ook. Ja dan zou ik niet zo snel gaan vliegen. Gewoon met de auto dan maar en dan niet zo ver. Met een C1 naar kroatie met een kleine zou ik niet aan moeten denken. Maar ach, er zijn er genoeg die dat doen.

APK duurt nog lang maar bewaar het halogeen en zet het voor de apk voor de zekerheid even terug.

inderdaad, of laat het van te voren even het lichtbeeld checken. En leg de lampjes in de auto. Ik had de lampjes thuis en kon dus 2x nieuwe dure halogeenlampjes kopen + wisselkosten. Dat is wel zonde geld.

Mogguh!

Heerlijk, al die vakanties.
Wij hebben voor over 1,5 week ook "vakantie" in onze agenda staan. Als de vooruitzichten gunstig blijven zoals ze nu zijn dan willen we nog een 1,5 week neerstrijken op de Veluwe. Lekker op een camping met zwembad. Fietsen en wandelschoenen mee, en dan lekker genieten.

Als we dan zondags weer thuis komen, is het een week werken en dan vrijdagmiddag met de caravan weer op pad voor een kameradenweekend hier in de buurt op de camping.
Daarna gaat de hut weer op de oprit, om 3 weken later naar Oostenrijk te gaan. B)

Ik reken er een beetje op dat wij volgende week de mogelijkheid krijgen om de 1e vaccinatie-afspraak te maken.....dan kunnen we die er voor de vakantie nog in jansen...uh jensen. :}

Gisteren een wat langer stuk in de C1 gereden. Normaal voorkom ik dat altijd door tijdig mijn eigen auto te claimen, maar nu kwam er iets onverwachts tussendoor :D
Onderweg heb ik mij hardop afgevraagd of de C1 geschikt is voor een lange vakantie afstand:
- De airco krijgt het gebakje prima koud, weet ik uit ervaring
- Maxicosi past er prima in, de passagierstoel moet wel een stuk naar voren maar je zit nog heel behoorlijk.
- De kinderwagen past in de kofferbak, zonder de banken neer te klappen, maar is dan ook wel vol. Wellicht een compactere buggy op de kop tikken ergens.
- Twee koffers en/of wat tassen krijgen we er dan nog wel bij op de achterbank gok ik

Tsja, dan is het auto'tje wel vol en is het wat behelpen. Kiezen we echter voor een ingericht appartement/chalet dan hoeven we verder ook niet zoveel mee te nemen.
Drie jaar geleden hebben we de auto volgepakt met een zes persoons tent, luchtbed, grote elektrische koelbox en alles wat je op een camping nodig hebt en dat paste er ook goed in. Alles onder de hoedenplank en de achterbank half volgepakt.
Kortom, met creatief inpakken denk ik dat het moet passen in de C1. Echter wil ik zo'n eind in een C1 rijden? Mijn vriendin lijkt het supergaaf om in haar "Eentje" op vakantie te gaan, ze is echt lyrisch. Ik ga het gebrek aan comfort op zo'n lange rit toch missen, maar wellicht is het wel leuk om eens gedaan te hebben.

@Richard: gewoon een oude 5-serie of V70 kopen, laten nakijken en dan daarmee lekker naar het zuiden afzakken!

Ook al aan gedacht, maar ik weet niet of ik er een neus voor heb om een goed en goedkoop exemplaar te kopen waar ik na de vakantie ook weer makkelijk vanaf kom. Aan de ander kant, als ik er een paar honderd euro op "verlies" dan is het nog steeds goedkoper dan iets huren natuurlijk.

Wat ook zou kunnen is, bijvoorbeeld zoiets kopen: LINK
Ik begon mijn zoektocht naar een F11 5-serie. Ik vind ze mooi en zo'n grote bak lijkt mij heerlijk cruisen, zeker op vakantie.
Maar voor dagelijks gebruik, te groot, te zwaar en met mijn budget te oud. Echter natuurlijk wel heerlijk om een tijdje van te genieten en te wachten op een 3 of 4-serie die aan de eisen voldoet.
Voor minder geld een E60 LINK met hetzelfde idee kopen kan ook, maar dan ben ik al sneller weer bang voor mankementen. Al zal dat met de auto's van deze aanbieder wel meevallen, die heeft stuk voor stuk strakke exemplaren staan.

Let op, bovenstaande zijn voorbeelden hè. Toevallig van een aanbieder die onder mijn favorieten staat, was wat makkelijker zoeken ;)

Ik ben gewoon huiverig voor het kopen van een willekeurige oude auto en op vakantie tegen mankementen aan te lopen zoals niet werkende sloten, weigerende airco, niet starten of kapotte onderdelen. Mijn schoonhouders hebben een V70, hele fijne reisauto maar regelmatig deugt er iets niet. Zij malen er niet om, rijden er een tijd mee door en laten het t.z.t. repareren. "Lekker goedkoop want ouder dan 15 jaar en wordt zakelijk gereden".
Oh en de gordels op de achterbank zijn te kort waardoor een kinderstoel niet past! *-)

Maar vooral dat je gelijk een goede prijs hebt en niet zoals in nederland moet onderhandelen, of voor een bepaalde tijd hoeft te beslissen voor een super korting. De verkopers gaan niet naar de 'directie' om eenmalig een speciale korting te geven. Nee gewoon netjes geholpen zonder druk. met gelijk prima prijzen. Alleen daarom al wil ik daar even naar toe.

Die zaken heb je in NL ook zeker wel. Je moet alleen hard wegrennen voor alles wat ook maar een beetje aan de Mandemakers Groep is gelieerd (en dat zijn er een hoop!).
We zijn uiteindelijk keurig geholpen door een lokale zaak. Geen handje klap, geen korting, maar wel gelijk een scherpe prijs. We hadden de keuken samengesteld/uitgezocht zoals we wilden en die viel nagenoeg binnen ons gestelde budget, zonder dat we het daar over gehad hadden.
Heel anders dan bijv. de Keukenconcurrent die met een mindere kwaliteit keuken, minder kwaliteit blad en merkloze apparatuur dik 10k duurder was. Daarnaast ook geen urenlange sessies waarbij je achter een pc zit te ontwerpen en telkens te horen krijgt dat greepje x niet samengaat met frontje y in het ontwerpprogramma, maar gewoon de eigenaar die op papier de opstelling schetst en voorbeelden in de winkel liet zien. Alle combinaties en wensen waren mogelijk, wat logisch is bij een handgemaakte keuken, maar alles ook gewoon betaalbaar en vele dingen standaard (vaatwasser op hoogte, naadloos passende besteklades, kastje welke verticaal opent etc etc)

Oh nog een tip, let even op de hoogte van je werkblad! Dat was voor ons echte een eye opener.
De keuken in mijn vorige woning bleek iets hoger te zijn dan de oude keuken in onze nieuwe woning. Ik had in de oude keuken heel snel last van mijn rug als ik bezig was, dat had ik in mijn vorige woning nooit.
Wij hebben nieuwe keuken dus ook iets hoger laten maken waardoor het veel prettiger werken is. Vinden wij (1.85 en 1.77 lang) prettig. Mijn zwager en schoonzus, welke beide kleiner zijn, vinden het net te hoog.

Die te korte gordels in de V70 had een vriend van me ook, kwam ie achter op de terugweg van het ziekenhuis, met z'n net geboren tweeling... Nu heeft ie een type nieuwer gekocht, daarbij heb je dat probleem niet.

Een C1 is vrij ruim, ook in de kofferbak: de hoedenplank moet je thuis laten, dan is ie vrij diep. Maar de airco moet wel uit als het heuvelop gaat, want anders trekt het motortje het niet.

Lekker hoor!
Ik heb maar 2 weken vakantie, dus het wordt bij ons een autovakantie. Hopelijk Duitsland of Oostenrijk :)

@ Keukens: Ik zou zeker naar zo'n keten toegaan voor inspiratie. Misschien ook wel om het te laten uitrekenen/uittekenen; je weet van te voren toch al dat het oplichters zijn met flinke marges dus prima ter oriëntatie.

Oh nog een tip, let even op de hoogte van je werkblad! Dat was voor ons echte een eye opener.
Toptip! Aanrechtblad in ons huidige huis is aardig laag. Ik krijg echt last van mijn nek als ik 10 minuten groentes aan het snijden ben.

Ik ben gewoon huiverig voor het kopen van een willekeurige oude auto en op vakantie tegen mankementen aan te lopen zoals niet werkende sloten, weigerende airco, niet starten of kapotte onderdelen.
Nou, dat wordt een Signum met ANWB europaservice ;)

@Gerwin: ook in twee weken kan dat. Ik heb nu twee keer één week vakantie gepland staan. Maar ik heb pas één dag verlof opgenomen dit jaar, dus moet nog even wat weekjes plannen anders kom ik niet door m'n dagen heen.

Echter wil ik zo'n eind in een C1 rijden? Mijn vriendin lijkt het supergaaf om in haar "Eentje" op vakantie te gaan, ze is echt lyrisch. Ik ga het gebrek aan comfort op zo'n lange rit toch missen, maar wellicht is het wel leuk om eens gedaan te hebben.
Alles is relatief. Technisch zal het geen probleem zijn, dat kan die auto prima aan. En met airco en evt. cruisecontrol ben je ook al een eindje op weg met comfort-verhogende zaken. En als de stoelen okay voor je zijn, kun je het er best nog een tijd in volhouden. Vraag is wel, hoe zo'n volbeladen C1 zich houdt op snelwegtempo.....kan me voorstellen dat het niet de meest ideale combinatie is. Doelende op capaciteit remmen, stabiliteit en evt. gedrag bij forse remingreep/uitwijkmanouvre.

Terug
Bovenaan