Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Rijdt prima hoor, een volgeladen C1. Constant 130 is geen probleem en hij ligt ook goed op de weg. Alleen met airco aan de heuveltjes in is geen pretje omdat ie dan echt vermogen tekort komt om met 100+ een heuveltje over te komen.

@Gerwin: ook in twee weken kan dat. Ik heb nu twee keer één week vakantie gepland staan.
Heb je zeker gelijk in, maar ik associeer vliegvakanties gek genoeg met meerdere weken.
Maar een kortere vakantie kan natuurlijk ook prima.

Nouja, we gaan dit jaar in elk geval niet vliegen dat is 1 zekerheid :D Volgend jaar hopelijk; ik wil gewoon nog een keer naar de Azoren.

Vraag is wel, hoe zo'n volbeladen C1 zich houdt op snelwegtempo...
Ik heb een keer een C1 als huurauto gehad in Italië: dat doe ik niet zo snel weer. In de bochten lag ik van mijn stoel en elke oneffenheid was te voelen :D
Als het budget moet dan is het natuurlijk een prima keuze, maar ik zou voor 1 slagje meer comfort gaan.

Technisch ben ik overtuigd van de C1, die staat er prima bij. Dus technisch is er geen belemmering.
Zo'n gebakje is niet gemaakt voor de snelweg dus daar zullen we dan hooguit Vmax rijden, ook dat kan de auto prima maar het comfort is natuurlijk minder als in een C-segmenter.
Minder vermogen met de airco aan merk ik ook niet, maar als het echt warm is en wat heuvelachtig dan zal het ongetwijfeld te merken zijn. Het kan zoals gezegd prima.

Ik ben blijkbaar erg aan vakantie toe, want zit er al dagen over na te denken en wordt eigenlijk van elk idee wel enigszins enthousiast :D
- Autohuren: alles goed geregeld, inladen en gaan. Wel prijzig en daar komt dan nog een huisje ter plekke bij.
- Camper huren: alles goed geregeld, inladen en gaan. Ook erg prijzig, maar we kunnen dan uit de voeten met een campeerplek en dat drukt de totale kosten. Geeft wel weer het gevoel van onze roadtrip in Australië, maar dan in Europa. Ook erg leuk!
- Met de C1: ik zal mijn Tetris skills nog wat moeten verbeteren om het gebakkie in te pakken :D Veruit de goedkoopste optie. Ik sta er niet om te spring, vriendinlief wel. Heeft ook wel zijn charme. Heen- en terugreis zullen qua comfort enigszins afzien zijn, maar daar ter plekke is het prima natuurlijk.
- Tijdelijke auto kopen: tsja, die kwam eigenlijk pas vanochtend bovendrijven nav Berry zijn post. Ik wil graag nog eens iets van een 5-serie rijden, maar vind ze zoals gezegd voor nu niet geschikt. Tijdelijk die extra kosten slikken en genieten van het comfort op zo'n lange trip is natuurlijk wel een aantrekkelijk idee. Eigenlijk ben ik hier, voor nu, nog het enthousiasts over want dat voorkomt ook wat logistieke problemen bij dagelijks gebruiken (dagen dat we eigenlijk twee auto's nodig zijn). Is alleen lastig inschatten wat ons dat onderaan de streep gaat kosten.
- Vliegvakantie: wel lekker makkelijk, maar trekt mij toch minder. Zo'n lange autoreis vind ik ook deel van de vakantie en geniet ik eigenlijk altijd wel van. Plus dat ik het nu nog niet zie zitten qua besmetting/vaccinatie, maar dat zal tegen die tijd ook al een heel stuk beter zijn.
- Beste optie: er komt voor die tijd een auto voorbij die aan mijn korte, maar strenge eisenlijstje voldoet :D

Mijn zwager en zijn vrouw zjn 2 jaar achter elkaar met 1 kindje in een C1 naar Italie gereden, was prima te doen. :) helemaal vol, niet al te luxe natuurlijk maar wel goed te doen.

Die 1e 5 serie die je laat zien is echt prachtig, maar ik snap ook dat zoiets te groot is voor regulier gebruik.

onze oude keuken hadden we ook bewust hoger gehouden. in ons nieuwe huis is hij ook hoger en de toiletten hangen hoger en het wastafel meubel is hoger. Heerlijk. Met ruim 1.90 wil je ook niet anders. K is wat kleiner, maar vindt een hogere keuken ook heerlijk.

Ik kijk weleens filmpjes van mensen die met hun 7 naar Italie rijden en daar dan die passen rijden. Man dat lijkt me ook heerlijk! Maar om nou 1000 km in dat herrie ding over de snelweg te rijden voor je bent, daar pas ik voor.

Ik vind het knap als je met een baby in een C1 op vakantie gaat..(tu)

Gaat ons nooit en te nimmer lukken...:)

Kofferbak van de Astra zit al tot de nok toe vol inclusief dakkoffer. Kinderwagen/wipstoeltje, fietskar, kleding ons, kleding baby, huishoudelijk spul, speelgoed, handoeken, zwemspul en ga maar door...

En nu hebben we er ook nog een tweede bij en op termijn straks ook nog een hond...B)

Persoonlijk speelt bij mij de veiligheid ook een rol. Als we met de kids weg gaan pakken we toch vaak de veiligere en meer solide Astra. Zeker op vakantie wil ik ook veilig onderweg zijn. Ben zuinig op het spul...(tu)

nog een 1,5 week neerstrijken op de Veluwe.

Waar zit je Ruud? Wij zitten dan ook op de Veluwe.

Persoonlijk speelt bij mij de veiligheid ook een rol. Als we met de kids weg gaan pakken we toch vaak de veiligere en meer solide Astra. Zeker op vakantie wil ik ook veilig onderweg zijn. Ben zuinig op het spul...thumbs up
Ach, je leeft ook naar de ruimte die je hebt. Maar goed dat je veiligheid ook prioriteit geeft. , hoevaak zie je wel niet auto's tot de nok volgepakt. Als je dan een noodstop moet maken wil je niet weten hoeveel kg. je aan spullen in je nek krijgt. Met als favoriet die paraplu met zo'n mooie punt eraan. :(

Waar zit je Ruud? Wij zitten dan ook op de Veluwe.
Nu we redelijk zicht hebben op de weersvoorspellingen voor over 1,5 week gaan we nu rondkijken naar een camping, ik ga er vanuit dat een plekje nu wel goed te vinden is.
We zoeken een wat kleinere camping met een basic zwembad, liefst tegen park de veluwe aan.

Wij zitten in Hoenderloo; ook tegen Nationale Park de Veluwe aan.

Volgende update voor de Astra komt er aan. Een aangepaste blow off valve..zorg voor afvoer van de turbodruk..door daar een beter versie op te zetten heb je veel betere gasresponse en pakt de auto beter op. Via het Astra forum kopen we weer met 15% korting in.
Ik wacht alleen even met installeren totdat mijn garantie voorbij is.; net als het tunen waar ik nog even mee wacht.

De keuken in mijn vorige woning bleek iets hoger te zijn dan de oude keuken in onze nieuwe woning. Ik had in de oude keuken heel snel last van mijn rug als ik bezig was, dat had ik in mijn vorige woning nooit.
Wij hebben nieuwe keuken dus ook iets hoger laten maken waardoor het veel prettiger werken is. Vinden wij (1.85 en 1.77 lang) prettig. Mijn zwager en schoonzus, welke beide kleiner zijn, vinden het net te hoog.

Wij hebben een extra lage keuken. het kookgedeelte is nog eens 10cm lager. Het idee is dat je dan in de pan kijkt. Ik erger mij er al 6 jaar aan. De buren hebben ook een iets hoger aanrechtblad. Wat een verademing! Terwijl ik met 1.85 niet overdreven groot ben. Het probleem is dat B maar 1.65 is en die was iets minder ethausiast. Dus daar moet nog over besloten worden.

Ik zou zeker naar zo'n keten toegaan voor inspiratie. Misschien ook wel om het te laten uitrekenen/uittekenen; je weet van te voren toch al dat het oplichters zijn met flinke marges dus prima ter oriëntatie.

Ik ben naar zo'n keten geweest (vrijwel allemaal van de mandemakersgroep). en de nekharen gingen mij al dermate overeindstaan. kreeg het gevoel dat ik gegijzeld werd. Hij begon al over kortingen zonder dat we zelf ook maar iets hadden gezegd wat we precies wilden. We wilden alleen even rond kijken. Snel weg gerent. Morgen hebben we een afspraak bij een lokale keukenboer. gewoon gelijk goede prijs, geen handjeklap, recenties zijn goed. En als 2e offerte zaterdag naar duitsland. Waar het best beste gevoel over hebben (icm de prijs) gaan we mee verder. Zonder beide zaken te hebben bezocht heeft de zaak hier in het dorp heeft lichte voorsprong omdat ik het de lokale ondernemers meer gun. Was niet van plan om nog tig andere zaken langs te struinen.

Ik zou zeker naar zo'n keten toegaan voor inspiratie. Misschien ook wel om het te laten uitrekenen/uittekenen; je weet van te voren toch al dat het oplichters zijn met flinke marges dus prima ter oriëntatie.

voorspellingen zijn redelijk goed volgens mij! En plek is er nu wel te vinden denk ik. Al zal het niet echt heel rustig zijn. Veel mensen willen nu het eindelijk beetje lekker weer is er graag op uit. Mensen die niet aan schoolgaande kinderen vast zitten gaan natuurlijk lekker deze maand nog.

rjthefrisian zei:
Volgende update voor de Astra komt er aan. Een aangepaste blow off valve..zorg voor afvoer van de turbodruk..door daar een beter versie op te zetten heb je veel betere gasresponse en pakt de auto beter op. Via het Astra forum kopen we weer met 15% korting in.
Ik wacht alleen even met installeren totdat mijn garantie voorbij is.; net als het tunen waar ik nog even mee wacht.
Zoiets heb ik ook net binnen voor de Focus!

@Joost: een in hoogte verstelbare keuken dan? ;)

@Joost: een in hoogte verstelbare keuken dan? winking smiley

nee de opties zijn nu

- toch een aanrechtblad op gewone hoogte
- aanrechtblad op hoogte en een krukje of niet zo zeuren
- of een aanrechtblad op hoogte en een andere (langere) vrouw

Over een langere reis met de C1;

ik ken de C1 niet zo goed. maar met de twingo had je climat control, 4 cilindertje, cruise control. daar zou ik best een langere rit mee kunnen maken op vakantie. De up merk je wel dat de airco het heel moeilijk krijgt als het echt warm word. en die auto heeft veel minder vermogen. Eenmaal op snelheid kun je ook gewoon 130 km/h prima aanhouden en is de auto best stabiel, en stil en ook de stoelen zitten eigenlijk top.

Grootste bezwaar is misschien wel wat rob zegt; het is gewoon een kleiner en dus minder veilige auto met minder kreukelzone. maar dat risico heb je net zo als je kortere stukjes rijd natuurlijk. Maar als je hem dan ook nog tot het dak toe vol pakt is misschien geen fijne combi. Maar als het niet al te hoog opgepakt moet worden zou ik met de Up prima een rit van 6 uur kunnen maken hoor.

Nu met 2 kinderen gewoon geen optie.

Ik zelf leen niet snel een auto van een ander, maar is dat geen mogelijkheid?

nee de opties zijn nu

Welke keukenzaak in geval van optie 3 beide leveren? :T

Mooie upgrade! Geeft het ook nog wat meer geluid zoals bij de Impreza's vroeger? :}
Denk dat de auto een iets betere gasresponse wel kan gebruiken, is zeker niet slecht bij de Astra maar mag wel iets beter.

Ik zelf leen niet snel een auto van een ander, maar is dat geen mogelijkheid?

Is vast een mogelijkheid, maar ga ik niet doen.

Grootste bezwaar is misschien wel wat rob zegt; het is gewoon een kleiner en dus minder veilige auto met minder kreukelzone. maar dat risico heb je net zo als je kortere stukjes rijd natuurlijk. Maar als je hem dan ook nog tot het dak toe vol pakt is misschien geen fijne combi. Maar als het niet al te hoog opgepakt moet worden zou ik met de Up prima een rit van 6 uur kunnen maken hoor.

Inderdaad, de auto wordt dagelijks gebruikt en bijna dagelijks met de kleine er in. Dat is net zo gevaarlijk en op vakantie niet ineens een stuk gevaarlijker.
Tot de nok toe volpakken zal meevallen. Ja er moet genoeg mee, maar tot het dak volladen en elk kiertje volgepropt gaan we sowieso niet doen. Dan wordt het in elk geval een vakantie waar ter plekke het nodige aanwezig is en we dus alleen kleding e.d. mee moeten nemen.

Wat ik belangrijker vind is dat er op onderhoud niet bespaard wordt bij de C1, remmerij en banden zijn zo goed als nieuw. Jonge auto, weinig kilometers en gewoon in goede staat. Dat geeft mij een beter gevoel dan willekeurig een goedkope station van Marktplaats trekken waarbij je maar moet afwachten hoe deze er technisch aan toe is.
Wellicht wel iets meer kreukelzone, maar wel meer kans om in de hitte langs een Franse snelweg op de vluchtstrook te staan met pech.

@Joost, die andere langere vrouw, vind B. dat ook een goed plan? of komt die langere vrouw dan alleen koken?

Ik kook 90% bij ons, dus ik wil ook dat het voor mij goed is, niet inderdaad dat je pijn in je rug/nek krijgt als een tomaat staat te snijden.

Aanstaande zaterdag hebben we een afspraak voor een mogelijke kanshebber Clubman.. Alles erop wat we zouden willen, kleur die we willen.. Dus wie weet :) ben benieuwd

Inderdaad, de auto wordt dagelijks gebruikt en bijna dagelijks met de kleine er in. Dat is net zo gevaarlijk en op vakantie niet ineens een stuk gevaarlijker.

Ben ik niet helemaal met jullie eens. Statistisch zal het niet heel veel uitmaken maar het is deels ook gevoel.
Zeker als je van plan bent heel ver te rijden naar een ver oord in het buitenland.
In een grotere auto rijdt je veel comfortabeler en veiliger en blijf je veel frisser op de lange afstand. En in het buitenland rijden is heel wat anders dan de ritjes in Nederland naar de kinderopvang, familie of vrienden. Op de Duitse Autobahn zit ik toch veel liever in een wat veiligere auto dan zo'n uk uit de drieling.

Maar goed..er zijn genoeg die het wel doen en als je even geen andere opties hebt snap ik het...(tu)

Mooie upgrade! Geeft het ook nog wat meer geluid zoals bij de Impreza's vroeger?

gelukkig niet..;)

Nee die andere vrouw is dan alleen voor het koken.... maar vermoed dat het die optie niet gaat worden ;)

We krijgen 2 aanrechtbladen. 1 grote lange voor het raam. en een schiereiland. mogelijk kunnen we die in iets verschillende hoogtes maken.

Aanstaande zaterdag hebben we een afspraak voor een mogelijke kanshebber Clubman.. Alles erop wat we zouden willen, kleur die we willen..

Ben benieuwd!

Mogguh!

Schilders zijn vandaag bezig om de buitenkant van het huis te schilderen. Nou scheelt het dat 70 procent kunststof is, maar er zijn nog wat balkjes/platen op hoogte (oa in de nok) die wel van hout zijn. En naja; dan gelijk de achterkant (begane grond) er maar bij laten doen; net zo makkelijk.
Dus vanmiddag alles weer spic en span!

Begrijpelijk! Ik wil de V40 ook nog laten tunen, maar ook eerst gewacht tot de garantie voorbij is. Maar nu eerst ook maar wachten of we gaan bouwen of niet; steek ik het geld liever in een huis ;)

Morgen hebben we een afspraak bij een lokale keukenboer. gewoon gelijk goede prijs, geen handjeklap, recenties zijn goed. En als 2e offerte zaterdag naar duitsland. Waar het best beste gevoel over hebben (icm de prijs) gaan we mee verder. Zonder beide zaken te hebben bezocht heeft de zaak hier in het dorp heeft lichte voorsprong omdat ik het de lokale ondernemers meer gun. Was niet van plan om nog tig andere zaken langs te struinen.
Groot gelijk hoor; zou ik denk ik ook voor kiezen. Hou liefst ook voor een leverancier uit de buurt omdat het dan makkelijk/snel afstemmen is als er wat is. (face-to-face toch vaak net wat fijner)

nee de opties zijn nu

:} :}

Aanstaande zaterdag hebben we een afspraak voor een mogelijke kanshebber Clubman.. Alles erop wat we zouden willen, kleur die we willen.. Dus wie weet smiling smiley ben benieuwd
Ik ook! Leuk man (tu)

Spannend Gerwin of je kan gaan bouwen of niet, lijkt me ook een hele toffe optie! Helaas bouwen ze heir alleen vrijstaand en 500.000 + Dat is niet haalbaar voor ons.

@ Clubman, ja ben ook wel benieuwd. Inmiddels hebben we al wel proefgezeten (auto stond bij de BMW dealer, helemaal achterin, dus proefrijden was geen optie, mede omdat ik al had aangegeven dat hji boven budget was) > maar is een stuk ruimtelijker dan een 1 serie, zeker achterin. Dat viel me alles mee.

bij deze Clubman gaan we kijken.
Heb wat info bij klanten gevraagd uit die regio en de garage staat erg goed bekend in de regio, is een Belgische import auto, maar dat doet mij niet zoveel.

Corsa 20SEH zei:
Spannend Gerwin of je kan gaan bouwen of niet, lijkt me ook een hele toffe optie! Helaas bouwen ze heir alleen vrijstaand en 500.000 + Dat is niet haalbaar voor ons.

@ Clubman, ja ben ook wel benieuwd. Inmiddels hebben we al wel proefgezeten (auto stond bij de BMW dealer, helemaal achterin, dus proefrijden was geen optie, mede omdat ik al had aangegeven dat hji boven budget was) > maar is een stuk ruimtelijker dan een 1 serie, zeker achterin. Dat viel me alles mee.

Heb wat info bij klanten gevraagd uit die regio en de garage staat erg goed bekend in de regio, is een Belgische import auto, maar dat doet mij niet zoveel.
Ik zal wel een vreselijke kniesoor zijn, maar wat hebben ze in hemelsnaam met die bestuurdersstoel gedaan? Dat leer zou toch nog veel strakker moeten zijn met zo weinig kilometers?

Ik zie niks geks aan de stoel. Er is net iemand uitgestapt. Ook lijkt de wang beschadigd maar dat is kleurverschil omdat dat stuk van alcantara is.

Corsa 20SEH zei:

Vind hem nogal kleurloos en zwart. Weinig sprankelend.
Doe mij maar eentje met een beetje meer kleur.

640x480.jpg

Mooi exemplaar Jimmy! (tu)
Grondverf grijs ben ik zelf niet zo'n fan van, dat knaloranje wat Peter post is wel erg gaaf maar dat is een kwestie van smaak. Grijs misstaat in elk geval niet, hooguit een tikkeltje saai.

Ik blijf het ook gewoon een mooi/grappig model vinden. Niet voor mijzelf, maar de auto is wel onderscheidend met zijn kenmerkende interieur en o.a. de openslaande achterdeuren.

De bestuurdersstoel hadden ze even met hun hand overheen moeten vegen voordat ze de foto's maakten, denk dat dat inderdaad geen slijtage is maar gewoon een afdruk van iemand die er net gezeten/op geleund heeft.

Net als de rest uiteraard even in de wereld die Mini heet gedoken.
Is er iets bijzonders/speciaals/unieks aan dit specifieke exemplaar?
Want even een rondje langs andere exemplaren geeft mij het idee dat deze wel erg aan de prijs is ( voor een 2016 en ingevoerd ). Ik zie echt heel veel recentere exemplaren met nog minder kilometers op de teller voorbijkomen.

Deze bijvoorbeeld ( wel ook ingevoerd )

Mooie kleurencombi. (tu)

mini-mini-clubman-1-5-cooper-chili-wired-naviprof-head-up-led-leder-pdc-nieuwstaat.jpg

@Marc,
Die jij laat zien is echt een uitzondering zo luxe en weinig km op de teller voor 20K. Daar vind je er geen 3 van, dat is echt een uitzondering.
Bijna allemaal zijn het ONE versies met normale stoelen en zonder Led verlichting.
Zoals deze
Die waar we gaan kijken is een Cooper, heeft wel Led en sportstoelen, getinte ramen en de goede velgen.

Die kleur die jij laat zien vind ik ook erg mooi maar K. is nogal blind gestaard op dit grijs.

@Jimmy LED en sportstoelen zou ik inderdaad ook willen. Wat betreft de grijze kleur zou je het "gevecht" met K aan moeten gaan. Als ik het me goed herinner wilde jij liever een 3-serie, K liever de Mini. Jij vondt mooi kleurtje wel goed maar K wilde echt perse grijs. Nu is het dus en en. Dus zowel de Mini en de kleur grijs! Dus het is heel simpel, of een grijze 3-serie of een Mini met een mooi kleurtje erop. K kan niet allebei hebben, zo werkt het niet! :};)

:}

Dat bordeaux/paarsachtige kleurtje vind ik ook erg fraai (tu) Maarja, keuze is aan de vrouw... ik weet het :T

@Marc :D

Dank je wel voor de tip want K vond deze ook erg mooi, maar de kleur wel minder dan de grijze. Ik heb voor zaterdag een afspraak aangevraagd. Ligt semi in dezelfde hoek, oost brabant dus kan ik combineren.

Corsa 20SEH zei:
@Marc :D

Dank je wel voor de tip want K vond deze ook erg mooi, maar de kleur wel minder dan de grijze. Ik heb voor zaterdag een afspraak aangevraagd. Ligt semi in dezelfde hoek, oost brabant dus kan ik combineren.

(tu)

Bij het zoeken naar geschikte auto's hou ik uiteraard ook rekening met de locatie! ;)B)

Leuke Mini Jimmy maar van mij had ie ook wel een iets flitsende kleur mogen hebben dan dit vuilniszakken grijs. Dat kan ie uitstekend hebben!

En prestaties vallen me ook wat tegen maar zie dat deze niet al te grote jongen ook al 1300kg weegt..

Ben benieuwd wat het gaat worden Jimmy (tu)

Oei, wat een heerlijk weer hebben we momenteel. Gisteren de Astra maar eens meegenomen, dan is het 's avonds om 20.00uur toch ook heerlijk toeren met zo'n dak open. B)

Astra F zei:

Oei, wat een heerlijk weer hebben we momenteel. Gisteren de Astra maar eens meegenomen, dan is het 's avonds om 20.00uur toch ook heerlijk toeren met zo'n dak open. B)

Behalve als het - zoals gisteren - op dat moment serieus onweert :p

rjthefrisian zei:
Leuke Mini Jimmy maar van mij had ie ook wel een iets flitsende kleur mogen hebben dan dit vuilniszakken grijs. Dat kan ie uitstekend hebben!
En prestaties vallen me ook wat tegen maar zie dat deze niet al te grote jongen ook al 1300kg weegt..

Op de kofferbak na is hij verrassend ruim Rob. Flitsend kleurtje past meer op een 3 deurs of een Cooper S versie vind ik zelf. Komo grijs en dit paars staan bij mij beiden bovenaan en bij K Komo op 1. zwart op 2 en Paars 3.

Afspraak is gemaakt voor zaterdag bij die paarse, lekekr dagje dus.. eerst Komo grijs, dan de paarse.. Daarna naar van Cranenbroeck en daarna L. ophalen bij oma op de camping. Ook in die regio.. :) Zin in! Lang geleden zo een hele dag op pad.

Marc, die andere grijze in Eindhoven is via Autohero, dat koop je online en wordt thuisbezorgd. Dat gaan we dus niet doen.

@ Ruud, ik durf het nu niet met mijn 7, wilde ook morgen met de 7 naar het werk maar durf het niet aan. Jij kan het dak nog dichtdoen natuurlijk :) Gisteren was het echt te warm om daarin te stappen.

brg zei:
Astra F zei:
Behalve als het - zoals gisteren - op dat moment serieus onweert :p

Haha, de astra is met dak-uitklappen niet de snelste......maar 25sec is nog vol te houden. :)
Ben benieuwd wat er de komende dagen aan onweer komt, omdat het zo lokaal is blijft het altijd lastig te voorspellen. Maar zelfs na de vele regen van de vorige weken merk je al dat de planten in de tuin weer water kunnen gebruiken. Logisch, die wortelen veelal niet veel meer als een 10-20cm de grond in.

Corsa 20SEH zei:
rjthefrisian zei:

Op de kofferbak na is hij verrassend ruim Rob. Flitsend kleurtje past meer op een 3 deurs of een Cooper S versie vind ik zelf. Komo grijs en dit paars staan bij mij beiden bovenaan en bij K Komo op 1. zwart op 2 en Paars 3.

Afspraak is gemaakt voor zaterdag bij die paarse, lekekr dagje dus.. eerst Komo grijs, dan de paarse.. Daarna naar van Cranenbroeck en daarna L. ophalen bij oma op de camping. Ook in die regio.. :) Zin in! Lang geleden zo een hele dag op pad.

Marc, die andere grijze in Eindhoven is via Autohero, dat koop je online en wordt thuisbezorgd. Dat gaan we dus niet doen.

@ Ruud, ik durf het nu niet met mijn 7, wilde ook morgen met de 7 naar het werk maar durf het niet aan. Jij kan het dak nog dichtdoen natuurlijk :) Gisteren was het echt te warm om daarin te stappen.
Mijn vrouw is wezen kijken bij een komo grijze Countryman, maar die is toch uiteindelijk voor een zwarte gegaan.

We zijn overigens eens met haar vorige (eerste generatie) Clubman op vakantie gegaan omdat mijn Insignia vlak voor vertrek een probleem met de achterremmen bleek te ontwikkelen. Het was een aardige puzzel, maar toch nog genoeg plaats gehad voor 2 weken vakantie, met twee kleine kinderen. De camping-buren hadden een Countryman, die waren verbaast hoeveel we uit de clubman haalde.

@ Ruud, ik durf het nu niet met mijn 7, wilde ook morgen met de 7 naar het werk maar durf het niet aan. Jij kan het dak nog dichtdoen natuurlijk smiling smiley Gisteren was het echt te warm om daarin te stappen.
Ik zag laatst nog een artikel van een nieuwe unieke bizar dure Rolls Royce cabrio. Dat ding heeft een hardtop die je er in zijn geheel af moet halen.
Dan heb je een auto van enkele miljoenen, en kun je nog niet eens onderweg je dak dicht doen bij een onverwachte regenbui. *-) Als ik zo iets zou zien kon je me echt weg brengen :}

We zijn overigens eens met haar vorige (eerste generatie) Clubman op vakantie gegaan omdat mijn Insignia vlak voor vertrek een probleem met de achterremmen bleek te ontwikkelen. Het was een aardige puzzel, maar toch nog genoeg plaats gehad voor 2 weken vakantie, met twee kleine kinderen. De camping-buren hadden een Countryman, die waren verbaast hoeveel we uit de clubman haalde.

Mijn moeder is van een Clubman (vorige generatie) naar een Countryman (vorige generatie) gegaan ivm haar reuma en hoge zit.
Die Clubman was zeker niet heel ruim; de Countryman is veel ruimer.
Maar volgens mij is de Clubman die Jimmy op het oog heeft weer een stuk gegroeid.

Die nieuwe Clubman is tov. die oude een heel stuk groter, vooral van binnen. Ik ben groot, en bij de oude Clubman kon ik niet echt goed zitten en was de achterruimte erg krap. Ik heb diverse testen en reviews gelezen, een volwaardige 4 persoons auto zal het niet zijn, maar voor ons met 3. Prima, kan er af en toe een vriendinnetje van L mee. en voor vakantie moet het ook gene proleem zijn, dat pastte voorheen in de 1 serie ook prima.

Countryman vind ik in de juiste kleur/uitvoering ook mooi, maar K. niet.

De oude Clubman was achterin inderdaad krap. Onze twee kinderen werden echt te groot voor de auto. Voorheen wilde ze vooral met de Mini onderweg en niet met mijn Insignia, tegenwoordig is mijn nieuwe Insignia wel "cool" :) Maar goed, ze zitten toch ook wel vaak in de auto van mijn vrouw, en dan is meer ruimte plus eigen deuren ook wel zo handig.

Jimmy zei:

Viel me wat later ook op inderdaad ( toen ik dezelfde auto op vele andere locaties ook tegenkwam )

Toevallig zag ik gisteren zo’n grijze Clubman langs de kant van de weg staan.
Blijft een leuk modelletje, iets minder eigenzinnig dan het voorgaande model, maar ongetwijfeld veel praktischer.
Trouwens alle begrip en respect voor de kleurkeuze van K. & J..
Maar persoonlijk vind ik dat muizengrijs - dat ik bijvoorbeeld zelf ook zou gekozen hebben was ik toch voor de Octavia RS gegaan - niet echt de beste keuze voor zo’n Clubman. Stiekem duim ik dan ook voor die paarse.

Grondverf grijs ben ik zelf niet zo'n fan van, dat knaloranje wat Peter post is wel erg gaaf maar dat is een kwestie van smaak. Grijs misstaat in elk geval niet, hooguit een tikkeltje saai.

ik vind de grondverf grijs ook niet mooi. Misschien wel de minst fraaie kleur die ik heb gezien op een mini. Dan gewoon zwart als het onopvallend moet zijn.

Die oranje van BRG is wel leuk, maar na het EK zou ik er toch ook wel een keer op uitgekeken zijn.

Maar als ik die van TL zie :O hij weet ze wel te vinden vaak. Dit zou voor mij echt dé kleur zijn. sjiek, niet te opvallend, maar wel anders dan anders. Kan de clubman heel goed hebben

Ben benieuwd Jimmy wat het word (tu)

De huidige clubman ken ik verder niet. Heb er wel eens naast gestaan met de BMW E46 touring destijds. Daarbij is de mini clubman echt een reus!

Ik vind dat grijs wel leuk omdat het weer wat anders is dan zilver of antraciet.
Oranje is ook wel leuk inderdaad.

Dat vind ik ook. op een 3 deurs vind ik het niet zo, maar op een Clubman wel. Dat paars, Rood eigenlijk vind ik ook erg mooi. Nu zijn die foto's ook erg mooi gemaakt, dat scheelt natuurlijk ook :)

Maarre, ben wel benieuwd :) heb er wel zin in!

Helaas, kavel is niks geworden. Dus we hebben wat budget voor een vakantie :D en tunen van de V40

@ Audi: in de buurt van het bedrijf waar ik werk woont de eigenaar van een autobedrijf (met dure auto's) en die rijdt ook wel eens in zo'n auto (maar dan is saai zwart); heel apart om te zien zo met die camera's.

heb er wel zin in!
Snap ik, veel plezier alvast!

Een eTron. Bij de eTron vind ik het geen vooruitgang: als je ermee rijdt kijk je steeds naar die staafjes in plaats van naar de vrij laag geplaatste schermpjes. Bij de Honda E vind ik het fijner werken, daarbij is de positie een stuk natuurlijker.
Daarnaast blijft het wennen: normaal wijzigt het beeld als je zelf ietsjes naar voren of opzij gaat hangen, dat is bij een camera natuurlijk niet zo. Daardoor vind ik de kijkhoek ook net iets te klein.

Terug
Bovenaan