Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Tegen die tijd zal de km. teller zo rond de 71.000km staan. Dat is opzicht nog best veel, gezien ik er geen vakantie KM mee maak.
Destijds niet gedacht dat ik er de drie jaar mee zou halen

ik vind in dat opzicht 71.000 ook best veel inderdaad, zeker voor een EV met wat minder actieradius. Kwalitatief geloof ik wel dat het ook de komende jaren geen problemen gaat opleveren.

Onze Up is volgens mij net zo oud als jou leaf. Die zit nu op iets van 47.000. Dus straks als hij 3 jaar is ongeveer 50K gereden. 20.000 per jaar was de planning maar dat is ook door corona minder geworden. Dan moet de up nog een jaartje mee, ben benieuwd wat er voor in de plaats komt tegen die tijd.

Ik zit al weer op 8.000km in vier maanden. Omgerekend toch nog 24.000km per jaar, maar toch bijna de helft minder als voorheen.
Eigenlijk zou ik de kilometers van de andere auto er ook in moeten betrekken, maar dat houd ik echt niet bij. Kan ik hooguit na zien a.h.v. de APK rapporten, maar dat dat is volgens mij ook nog om de twee jaar.

@Richard: tot E straks ineens opmerkt: he, wat gaat mijn databundel hard als ik met de Focus rij! big smile smiley

Die interesseert het helemaal niets en zal dus echt niet gaan proberen haar telefoon als hotspot aan te zetten :D
Update is ook niet super groot qua omvang, dacht gelezen te hebben dat het iets van 3 á 4 GB is.

Het stomme is ook dat je op de site van Ford a.h.v. het chassisnummer kunt kijken of er updates zijn en deze eventueel downloaden om zo via USB up te daten. De site geeft echter aan dat de auto up to date is *-)
Ik zie het allemaal wel :)

@Jimmy: succes Bob de bouwer! Met laminaat leggen train je je hamstrings nog eens extra :}

@USA: grappig om te zien hoe heel Nederland aan de kant van de Democraten staat. Hier is het onvoorstelbaar dat ons land een republiek is met een gekozen leider die eigenlijk een over het paard getilde zakenman is en nooit ‘nee’ te horen heeft gekregen in z’n jeugd. Maar z’n doel was voor Amerika heel duidelijk: Amerika weer op de voorste rij.
Dat het totaal mislukt is, yeps! :) :}

@kilometers: na exact 3 jaar (5 januari) in de Astra nu 110.700 km.
Het laatste jaar toch nog 25K gereden, normaal 42,5K.
Vorige week de auto goed gewassen, maar helaas is daar niet veel meer van te zien. Jammer..

Ws is 'OPC' niet dood:

https://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/mokka-x/353997/new-hot-vauxhall-mokka-get-vxr-badge-and-electric-power

Dik karretje! Graag in het wit (met grijze + gele strepen) met de Irmscher bodykit.

Of Arden-Bleu

Mogguh,

Allemaal een goed weekend gehad?
Wij zijn vrijdagmiddag naar B haar zus in Haarlem gereden. 186km vanaf ons huis, wat we net niet in 1x konden halen gezien ik de accu bij vertrek niet helemaal vol had. Dus onderweg ff 5 min bij een fastned gestaan, voordat we door konden. In Haarlem was eenvoudig een vrije parkeerplaats met laadpaal te vinden, zodat we zaterdagochtend weer vol wegkonnen. Het was met 3 graden wel koud, maar verder was het heerlijk weer (droog en licht), waardoor we met -3% accu thuis aankwamen. Daarbij stond de cruisecontrol continu op 105 km/h. Maar zo op een zaterdagochtend is het wel super relaxed tokkelen door het land, mooi tempo, stoelverwarming aan en been onder het stuur zodat hij zelf in de baan blijft.....echt relaxed.

En gisterochtend 10km hardgelopen, en een uur later de wandelschoenen aangetrokken en met B nog eens 8km gewandeld. Wat een onverwacht cadeautje, zo'n zonnige zondagmiddag. Dat geeft me meteen weer zin in het voorjaarB)

@ Fer: Dit jaar mag je toch een vervangen uitzoeken?

Astra F zei:
En gisterochtend 10km hardgelopen, en een uur later de wandelschoenen aangetrokken en met B nog eens 8km gewandeld. Wat een onverwacht cadeautje, zo'n zonnige zondagmiddag. Dat geeft me meteen weer zin in het voorjaarB)

Inderdaad, zo´n dag als gisteren geeft weer ´hoop´, 60 km gefietst, ik ben tevreden. maar we zijn er nog niet, het weer komt wel weer met verrassingen.

speedtouch zei:
Astra F zei:

Inderdaad, zo´n dag als gisteren geeft weer ´hoop´, 60 km gefietst, ik ben tevreden. maar we zijn er nog niet, het weer komt wel weer met verrassingen.

Nu heb ik niks tegen winterweer. Het mag van mij gerust 2 weken lang stevig gaan vriezen, en dat terwijl ik geen schaatser ben :} Maar een paar weken goede vorst is goed voor de mens en natuur. En meestal is het bij vorst helder, dus ook veel daglicht. En als 't weer dan midden februari een beetje opknapt, dan hoor je mij niet klagen.

Ik zag net wel de voorspellingen voor het weekend, dan zou het -5 worden en overdag rond het vriespunt. Laat dat net de dag zijn dat een grote ruit in de woonkamer wordt vervangen. :} Denk dat de verwarming ff op volle toeren mag :}

Dit weertje is inderdaad top. Gisteren ook 8km gewandeld. Jammer dat het nog steeds vroeg donker is. Na werk een rondje fietsen zit er daarom niet echt in terwijl ik die afleiding nu meer nodig heb dan anders.

Yep, het winterweer van afgelopen weekend is wel lekker. Lekker koud, geen wind, fijn zonnetje. Prima B)
Toch ben ik weinig buiten geweest. Beetje in huis bezig geweest en ook veel genikst, ook wel eens lekker.

Jammer dat het nog steeds vroeg donker is.

We gaan al weer met een minuut per dag (gemiddeld) de goede kant op gelukkig. Heb al wel het idee dat ik het merk, hoe minimaal ook.

Mogguh!

Zonnetje gisteren? Ik was ook met de kids naar buiten maar ik moest vluchten omdat het ging regenen en het is de hele middag grijs en regenachtig geweest.

Vrijdag kregen we eerst het trieste bericht dat de opa van mijn vrouw is overleden. Hij heeft toch een respectabele leeftijd van 91 gehaald. Mijn vrouw is gisteren nog naar Soesterberg gecrossed om afscheid te nemen; ik heb op de kids gepast. Donderdag hebben we de uitvaart in Zeist. De eerste voor ons in Coronatijd.

Vrijdag en zaterdag was wel oke. Vrijdag ben ik flink aan het snoeien geweest en flinke kar met snoeiafval naar de stort gebracht. Ook met een kar rijdt de Astra veel beter. Je merkt er niks van. Ben wel weer blij dat ik een trekhaakje heb en er een kar achter kan hangen. Ideaal en hoop dat ze daar voor het electrospul wel eens een oplossing voor vinden!

Zaterdag was het wel oke en ben ik druk geweest met de winterbanden. De bouten van één wiel van de C3 waren echt niet los te krijgen en ben nog naar de garage geweest en hebben ze met een luchtsleutel los gekregen. De velgen van mijn Astra J passen ook keurig onder de K en staan ook nog eens goed! En het rijdt echt wel weer veel stiller en comfortabeler dan zomers.

20210110_123432 by Rob de Vries, on Flickr

20210110_123415 by Rob de Vries, on Flickr

Gecondoleerd Rob, vervelend. Hier grijpen de uitvaarten inmiddels om zich heen. Gelukkig allemaal niet directe familie dus hoef ik nergens naar toe omdat het meeste in besloten kring is. Al is 91 wel een respectabele leeftijd inderdaad.

Hier ook heerlijk weer afgelopen weekend. lekker zon en niet te veel wind. Nu regent het hier overigens.

D zei gisteren morgen; kijk we zien de zon eindelijk weer. Dus ik "klopt, fijne hé". zegt hij "dus vandaag is het zondag?" :} Euuh, ja, maar dat heeft niets met de zon te maken *-) heerlijk

Ideaal en hoop dat ze daar voor het electrospul wel eens een oplossing voor vinden!

tegen die tijd dat wij er aan toe zijn is daar al lang iets voor bedacht ;) kleine karretjes zijn vaak al geen probleem overigens. Als je met een wind vangende sleurhut op vakantie wil en langere afstanden wil afleggen. Dan word het wel problematisch

e velgen van mijn Astra J passen ook keurig onder de K en staan ook nog eens goed! En het rijdt echt wel weer veel stiller en comfortabeler dan zomers.

staat goed inderdaad! (tu) Nu de winter nog

Mogguh!

Het weer is inderdaad heerlijk! Mag wel zo (tu)
Afgelopen weekend niet veel gedaan: beetje rommelen in huis, auto afgespoten en uitgezogen en een boek gelezen.
Ook nog even bij mijn schoonouders geweest en dat was het.

@ Rob: gecondoleerd met het verlies

Lijkt me een vreemde ervaring zo'n begrafenis in coronatijd. Zelfs (gelukkig) nog geen condoleance/begrafenis in coronatijd meegemaakt; mijn ouders wel een stuk of 4/5 inmiddels.
Gaat hier trouwens ook hard in de Gemeente de laatste weken: veel besmettingen en veel overlijdens. Hoorde al verhalen dat de aula in de stad vol zat en overledenen naar een aula in een dorp in de buurt werden gebracht. Dacht eerst: vast een maatregel ivm 'beperkte bezetting' maar toen sloeg ik de lokale krant open en moest ik eerst langs 7 pagina's met overlijdensadvertenties. Dat is wel even confronterend.

Dik karretje! Graag in het wit (met grijze + gele strepen) met de Irmscher bodykit.
Erg tof! Als ie er zo uit komt te zien, zou het wel een verfrissend model in de markt zijn (tu)

De velgen van mijn Astra J passen ook keurig onder de K en staan ook nog eens goed!
Prima totaalplaatje inderdaad!

Ideaal en hoop dat ze daar voor het electrospul wel eens een oplossing voor vinden!

Oud collega ging van een dikke diesel naar een **** GTE en gaf al snel aan dat hij nog nooit zo'n fijne caravantrekker had gehad. Juist die electromotor sleurt dat gewicht prima mee. Nadeel was wel dat hij zeer regelmatig aan de pomp stond te tanken, daar zal je met een EV ook niet aan ontkomen maar ik geloof er best in dat EV's prima een aanhanger kunnen voort trekken.
Neemt niet weg dat de Astra het ook prima kan, mag dacht ik 1500kg achter toch? Dat is best fors (tu)

Velgen staan ook prima voor de winter, laat het toch maar snel weer voorjaar worden :D

Vrijdag kregen we eerst het trieste bericht dat de opa van mijn vrouw is overleden. Hij heeft toch een respectabele leeftijd van 91 gehaald.

Gecondoleerd. Respectabele leeftijd, maar daarom niet minder vervelend. Sterkte.
Hopelijk kan er een waardig afscheid plaatsvinden. Afgelopen oktober viel ons dat reuze mee. Ja je moet afstand houden en er mogen minder mensen komen, maar wij mochten alsnog 50 personen uitnodigen. Daardoor hebben we eigenlijk niemand van de lijst hoeven strepen. Met de meest dierbare mensen om je heen geeft ook wel een prettig gevoel op zo'n moment. Op andere momenten zouden meer kennissen en minder bekende vrienden ook langs komen, dat kon nu uiteraard niet.

Geen idee hoe de regels nu zijn, maar hopelijk zorgt het niet voor lastige keuzes.

De regels zijn momenteel dat er zelfs 100 mogen komen; das geen punt. De dienst zal ook volledig in het crematorium plaats moeten vinden en niet in zijn geliefde katholieke kerk. En het is natuurlijk allemaal wat minder persoonlijk. Je kan de familie geen handje geven oid.

Maar jah, het is momenteel even niet anders...

Neemt niet weg dat de Astra het ook prima kan, mag dacht ik 1500kg achter toch? Dat is best fors
Ik vind dat nog best mee vallen. Als ik reken dat onze Caravan al 1.400kg beladen mag wegen....en dan hebben we met 440m opbouwlengte geen grote caravan.

P****t GTE is inderdaad een hele fijne auto, maar heeft dan ook over de 200pk gecombineerd vermogen :)

@ Rob: Gecondoleerd, hoewel 91 jaar een hele mooie leeftijd is, is het toch wel een verdrietig moment als de dierbaren van je heen gaan.

Mijn oprecht medeleven Rob voor de ganse familie.
Enerzijds is 91 een mooie leeftijd,
anderzijds bedenk ik dat mijn ouders intussen 86 en 85 zijn, dus 91 klinkt plots niet meer als "echt oud".

Wees ergens gelukkig dat er 100 aanwezigen mogen zijn, zelfs al is het in het crematorium.
In BE is het aantal aanwezigen bij uitvaarten nog steeds beperkt tot 15; dat wil zeggen dat je zelfs in de nabije familie moet schiften wie wel en wie niet mag aanwezig zijn. Een aansluitende begrafenismaaltijd of samenzijn is zelfs helemaal verboden.

Ik vind dat nog best mee vallen. Als ik reken dat onze Caravan al 1.400kg beladen mag wegen....en dan hebben we met 440m opbouwlengte geen grote caravan.

Volgens mij als je 1500 kg hebt kun je toch een aardig caravan vinden hoor, zelfs met een gezin. Ook die stapelbed caravans gaan vaak tot 1500 kg max.. Ja je moet er geen grote dubbelassige achter gaan hangen :} Collega van mij die wel een beetje met die dingen handelt heeft soms ook wel caravans die ze van 1600kg naar 1500 kg terug laat keuren. Aangezien veel auto's tot 1500 kg gaan. je mag alleen de caravan dan 100 kg minder beladen. En mogen mensen met een gewoon rijbewijs er vaak net wel mee rijden.

Ik denk trouwens dat die elektroauto's behoorlijk wat kunnen trekken straks. Door hun zware eigen gewicht en wat ook nog eens laag zit mag je straks behoorlijk wat trekken denk ik. En met het koppel heb je ook nog eens vermogen over.

Technisch gezien mag ik iets van 1800 kg trek ik, maarja... Die gierige nederlanders hebben omwille van bijtelling dit naar 0 kg weten te krijgen voor 7% bijtelling *-) ;) schijnt niet dat je dat heel eenvoudig aangepast krijgt. Maar ik heb het ook nog niet nodig. Die enkele keer leen ik wel de auto van mijn schoonvader die altijd bij de deur staat en 1 km verderop woont.

Mijn schoonvader heeft een dubbelassige aanhanger. Ontzettend handig, daar gaat echt een hoop op.

Hij verbaasd zich er altijd over dat ik geen trekhaak heb. Als ik hem dan zeg dat ik dat geld er af-fabriek, maar ook naderhand uit eigen zak, er niet voor over heb voor die paar keer dat ik een trekhaak nodig heb snapt hij het nog steeds niet. Toch ook wel weer irritant om vervolgens dan af en toe wel de aanhanger én de auto te lenen.
Overigens mag de Focus maar max 1000kg trekken, dus dat schiet ook nog niet echt op.

Mocht ik weer zelf een auto moeten aanschaffen dan is een trekhaak wel een pré, ook met de wens voor een caravan als we later groot zijn :)

@ Werk, hier voor het eerst sinds het thuiswerken een storing!
Afgezien van het feit dat we er heel af en toe uitgeknikkerd worden of het systeem traag is hebben we nog geen enkele langdurige storing gehad. En dat zonder aanpassingen aan de IT infrastructuur naar het schijnt.
Nu toch al een klein uurtje geen verbinding. Komt natuurlijk weer niet echt gelegen, maar ach shit happens.

AsconaGT zei:

Volgens mij als je 1500 kg hebt kun je toch een aardig caravan vinden hoor, zelfs met een gezin. Ook die stapelbed caravans gaan vaak tot 1500 kg max.. Ja je moet er geen grote dubbelassige achter gaan hangen :} Collega van mij die wel een beetje met die dingen handelt heeft soms ook wel caravans die ze van 1600kg naar 1500 kg terug laat keuren. Aangezien veel auto's tot 1500 kg gaan. je mag alleen de caravan dan 100 kg minder beladen. En mogen mensen met een gewoon rijbewijs er vaak net wel mee rijden.

Ik denk trouwens dat die elektroauto's behoorlijk wat kunnen trekken straks. Door hun zware eigen gewicht en wat ook nog eens laag zit mag je straks behoorlijk wat trekken denk ik. En met het koppel heb je ook nog eens vermogen over.

Technisch gezien mag ik iets van 1800 kg trek ik, maarja... Die gierige nederlanders hebben omwille van bijtelling dit naar 0 kg weten te krijgen voor 7% bijtelling *-) ;) schijnt niet dat je dat heel eenvoudig aangepast krijgt. Maar ik heb het ook nog niet nodig. Die enkele keer leen ik wel de auto van mijn schoonvader die altijd bij de deur staat en 1 km verderop woont.
Mijn auto mag 1900 kg trekken, alleen niet met mij als bestuurder😟.. toch maar eens kijken voor E achter B.
Met een EV zou je trouwens ook nog wel eens snel tegen het maximum aan kunnen lopen, totale toegestaan gewicht mag ook maar 4250 kg zijn voor de nieuwe E achter B bewijzen.

Neemt niet weg dat de Astra het ook prima kan, mag dacht ik 1500kg achter toch? Dat is best fors

1403 kg volgens RDW. Dat is voor huidige maatstaven en de compacte middenklasse best veel. Al die driepitters mogen vaak een stuk minder trekken.

Hij verbaasd zich er altijd over dat ik geen trekhaak heb. Als ik hem dan zeg dat ik dat geld er af-fabriek, maar ook naderhand uit eigen zak, er niet voor over heb voor die paar keer dat ik een trekhaak nodig heb snapt hij het nog steeds niet. Toch ook wel weer irritant om vervolgens dan af en toe wel de aanhanger én de auto te lenen.

Ik gebruik de trekhaak echt superveel. Op vakanties gaan fietsen mee, ga geregeld te mountainbiken en heb ook vaak de kar er achter hangen. En tzt, als de kids wat groter zijn, komt er ook nog wel eens een caravan achter te hangen.

Een trekhaak is voor mij een must. Ben het van vroeger ook gewend: aanhangwagen bij huis, fietsendragers. Mijn ouders hebben altijd allebei een auto met trekhaak gehad. En ik eigenlijk ook, behalve de C1 en de voorlopers natuurlijk.
Ik heb nu ook een karretje bij huis staan en een fietsendrager liggen.

Met een EV zou je trouwens ook nog wel eens snel tegen het maximum aan kunnen lopen, totale toegestaan gewicht mag ook maar 4250 kg zijn voor de nieuwe E achter B bewijzen.

Ohja dat is waar ook. tegenwoordig is daar voor BE ook een maximum aan gesteld. Ik mag volgens mij nog gewoon 7000 kg als totale massa hebben met mijn BE rijbewijs. Daar is intussen al weer het .e.e.a aan gewijzigd.

ik heb wel de trekhaak, ik kan een fietsendrager er achter hangen. Mijn ouders hebben er eentje voor 3 fietsen zelfs. Maar die ga ik ook niet vaak gebruiken denk ik. Maar ik mag gewoon geen karretje er achter ivm NL regelgeving.

Ik gebruik ook maar 1 of 2 x per jaar echt een aanhanger toen ik de laguna had. En dan ook vaak omdat het kan en makkelijk is ipv pure noodzaak. Maar als ik een keer echt iets groots of zwaars wil vervoeren wat echt niet in de auto kan leen ik wel de meriva van mijn ouders of de mitsubishi van mijn schoonvader.

Las net het artikel van de Corsa OPC-e.
Het is natuurlijk eerst afwachten wat er gaat komen, maar zo'n Corsa OPC-e is alleen leuk als de auto ook echt betere prestaties gaat leveren. Anders voegt het weinig toe tov een GS-line. En ook de eerste test van de e-2008 gelezen, daar zijn toch een stuk teleurgesteld in de actieradius. Dat had ik al verwacht, gezien een 50kwh pakket gewoonweg te klein is voor zo'n auto. En zeker gezien de concurrentie moeiteloos 60kwh of meer kan aanbieden.

Het is niet te hopen dat we bij PSA tot eind 2022 moeten wachten totdat er een EV komt met een bruikbare actieradius.

@ Trekhaak: Heel fijn om te hebben, op een privé auto zou ik het ook meteen doen. Ben dan ook blij dat de cabrio die haak nu wel heeft, al zul je altijd zien dat je hem net nodig hebt als de auto geschorst is. :}

Ben wel benieuwd hoe hij zich dit zomer gaat houden met caravan. De vouwwagen met standaard koppeling liet hem vervelend resoneren bij snelheden boven de 105 km/h.
Nu kan de caravan dat wellicht ook goed, maar denk dat zo'n goede anti slingerkoppeling ook veel doet.

Net een nieuwe C4 in het wild gespot.
Tering, wat is dat een lelijk ding geworden!!!
Neen, dit wordt ongetwijfeld niet de revival van Citroën.

Vraagje aan de mensen die hier met enige regelmaat de occasion sites afstruinen. Welke gebruiken jullie daarvoor?

Voor Duitsland is mobile.de de plek dacht ik?
Voor Nederland heb je tig aanbieders. Autoscout vind ik persoonlijk wel fijn en gaspedaal.nl combineert meerdere sites.
Als ik echter op verschillende andere sites kijk heb ik toch het idee dat ook op gaspedaal.nl niet alles staat.

Iemand tips & tricks? :)

Gaspedaal pakt vrijwel alles behalve autoscout24 dacht ik, en marktplaats

Dus als je gaspedaal pakt, autoscout24 en marktplaats, dan heb je 99% van het aanbod wel

autoscout24 kun je ook europees (duitland) zoeken overigens, en kun je uitgebreid zoeken wat ook prettig is als je bepaald eisen hebt. maar het meeste duitse aanbod staat ook op mobile.de als je in duitsland wil zoeken.

Ik weet niet hoe vaak gaspedaal de database ververst, maar als iets net geplaatst is kan het wel zijn dat je iets niet vind op gaspedaal maar al wel op de site waar het oorspronkelijk is geplaatst. zelfde geld als iets weggehaald word.

Bij de zoektocht naar een geschikte Astra heb ik alle sites wel gebruikt. Vooral in de specifieke zoekcriteria zitten er wel eens verschillen. Ook de manier van weergeven verschilt nogal. Bij Autoscout werd ik gegeven moment echt gek van alle banners en reclames tussendoor. Maar das ook persoonlijk.

Mogguh!

Tering, wat is dat een lelijk ding geworden!!!
Dat is zeker waar! De C3 vind ik een erg leuk karretje, maar die nieuwe C4 is niet te doen.

Gaspedaal pakt vrijwel alles behalve autoscout24 dacht ik, en marktplaats
Jep! Ik heb ook Gaspedaal, Autoscout en Marktplaats gebruikt. En dit forum :p

Heb ook wat zoekopties opgeslagen voor melding: bij Marktplaats werkte dat mooi, maar Autotrack voor geen meter ;)

Oke, duidelijk. Zat ik dus wel aardig goed (tu)
Marktplaats had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht (gebeurt de beste blijkt maar weer opnieuw :p), heb ook een hekel aan dat hele MP maar zal daar ook eens even een zoekpoging doen :)

Het ligt eraan wat je zoekt, maar soms wordt je verrast via Facebook Marketplace. Daar heb ik de Fiesta ook gevonden bijvoorbeeld.

Ik vind marktplaats ook niet prettig. maar dan met name met verkopen

maar wat wel prettig is bij marktplaats is dat je vrij gericht goede zoekopdrachten kunt instellen en je word dan gelijk geïnformeerd als er iets voorbij komt.

zo had ik al een tijdje een zoekopdracht voor een origineel MB kinderstoel uit staan, gewoon omdat het kan. Maar die dingen worden telkens bizar duur aangeboden of te ver weg, dat ga ik echt nooit doen. Totdat het tijd werd om een kinderstoel te kopen kwam er ineens email in mijn inbox en die vroeg er heel weinig geld voor. als nieuw! 15 km hier vandaan. Hij had hem ook maar even gebruikt. Beste man had geld zat volgens mij aan het huis en auto's te zien en was al blij dat iemand hem kwam ophalen leek het :}

50761803292_f2b1423542_z.jpg

had laatst ook 6 zakken van 25 kg zout opgehaald voor de waterontharder. Die man had een pallet vol gekocht en bij huis staan. scheelde de helft tov de gewoon in de winkel

Ik heb nu nog sonniboy zonneschermen voor mijn auto open staan als zoekopdracht (tu)

FB Marketplace :}
Daar ben ik wel van genezen. Had daar mijn per ongeluk bestelde Playstation 5 te koop staan. Wist niet dat ik de reacties ook uit kon zetten, prachtig om te zien hoe iedereen te keer ging :}:}

Marktplaats vind ik vooral irritant omdat je tussen de de landelijke grote aanbieders met hun gesponsorde berichten niet meer de particuliere aanbieder in de buurt kunt vinden (td)

Ach, er zal net wat moois tussen staan. Het aanbieden van spul vind ik meestal maar gedoe. Op welke site dan ook.

Iets anders: de PR afdeling van Volkswagen is weer goed bezet vandaag lijkt het. Heel de frontpage staat vol met berichten van het VW concern. Bizar zeg, dat niemand op de AW redactie dat ziet en denkt: laat ik het even allemaal in één bericht zetten of desnoods niet alles plaatsen. *-)

Ik heb ook weer wat spul op MP staan. Het hangt er heel erg vanaf wat je erop hebt staan. Sommige dingen gaan als een speer; sommige dingen kun je beter weg flikkeren.

Heb nu er iets op staan waar heel veel belangstelling voor is. Heb bij levering specifiek staan dat het alleen op te halen is. Maar hoeveel mensen er dan toch reageren of ik het ook kan versturen. Gisteren zelfs een of ik het ook kon brengen. Nu advertentie aangepast dat het alleen op te halen is.

Iets anders: de PR afdeling van Volkswagen is weer goed bezet vandaag lijkt het. Heel de frontpage staat vol met berichten van het VW concern. Bizar zeg, dat niemand op de AW redactie dat ziet en denkt: laat ik het even allemaal in één bericht zetten of desnoods niet alles plaatsen.

Ik word vooral sche*tziek van die berichten over de ** verkopen van, met name de ID3, in 2020. Je wordt haast een complex aangepraat als je nog geen id3 hebt gekocht of besteld.

Ik heb een vraag voor jullie:
Ik probeer op Marktplaats de auto van mijn dochter te verkopen. Audi A3, vraagprijs € 12.950,-.
Nu heb ik een geïnteresseerde die de auto wil kopen, maar vraagt om een foto van de voor- en achterzijde van het kentekenbewijs (een pasje) naar hem te mailen.
Wat is het risico daarvan? Op het kentekenbewijs staat nog mijn adres, toen woonde zij nog hier, maar inmiddels woont zij ergens anders.
Alvast bedankt voor een reactie!

Geen idee of het problemen kan geven maar ik zou het niet doen. Waarom wil hij dat weten? Als het om de meldcode gaat geef je dat alleen door.
Beetje gek

@ Rob: :} :} Heb jij nog geen ID.3 besteld dan??

@Meeuw: ik zou het niet doen. Laat 'm maar komen kijken als ie de auto niet vertrouwt.

Ik word vooral sche*tziek van die berichten over de ** verkopen van, met name de ID3, in 2020. Je wordt haast een complex aangepraat als je nog geen id3 hebt gekocht of besteld.

ja ik vind het ook een beetje te veel. Ja het is een belangrijke auto, met name voor henzelf. Maar ik vind de mate van informatie echt te veel. Kan het woord ID haast niet meer horen. Normaal kijk ik de filmpjes van AW wel in een loos moment, maar als ik hier iets voorbij zie komen sla ik over. Daarnaast is het een prima EV, maar het breekt ook geen potten op dat gebied volgens de meeste journalisten. laatst naast een al wat oudere Niro EV was het aardig gelijk op veel punten. Dus het is ook wel iets overdreven misschien.

En dan weet je ook nog dat dit slechts een topje van de ijsberg is, er komen nog heel veel meer van die generieke modellen aan uit die stal *-)

Ik kom amper tot nooit op de frontpage, scheelt een hoop irritatie :D
Als ik in de adresbalk "auto" type dan komt de link naar de actieve topics er automatisch te staan :D

@ Meeuw, dat zou ik ook niet doen. Wat schiet jij en de potentiele koper daar mee op?
Als de koper echt geïnteresseerd is kan hij het kentekenbewijs altijd ter plekke inzien bij een bezichtiging toch?

Of het verder kwaad kan weet ik niet..... better safe then sorry :)

frontpage kom ik ook amper. Ik kijk de filmpjes van AW via youtube. en met een druk op de knop kan het ook op de TV (tu) Met name klokje rond vind ik echt heel leuk en ga ik bewust even voor zitten. De andere filmpjes kijk ik wel eens als er even loos moment is 's avonds of zo

Vanavond eens kijken wat we met vakantie doen. zal wel in nederland zijn in een vakantiepark met 2 jonge kinderen begin Juni. Eigenlijk als de omgeving al mooi is ben ik al snel tevreden. Vorig jaar zeeland was erg mooi voor een weekje aan zee. Dit jaar weer eens wat anders. Veluwe is ook mooi, maar wij komen daar al wel regelmatig omdat mijn broer aan de rand van apeldoorn woont, haast op de veluwe. Iemand nog tips?

@ Meeuw, dat zou ik ook niet doen. Wat schiet jij en de potentiele koper daar mee op?
Als de koper echt geïnteresseerd is kan hij het kentekenbewijs altijd ter plekke inzien bij een bezichtiging toch?
Ik zou het ook niet doen. De A3 is een gewilde auto onder het dievengilde, voor je het weet maken ze je papieren na, is je auto op een ochtend weg en voordat jij er wat aan kunt doen is hij al overgeschreven. Kentekenpapieren voegen ook echt helemaal niks toe, alle basis info kun je op rdw site vinden.

Iets anders: de PR afdeling van Volkswagen is weer goed bezet vandaag lijkt het. Heel de frontpage staat vol met berichten van het VW concern. Bizar zeg, dat niemand op de AW redactie dat ziet en denkt: laat ik het even allemaal in één bericht zetten of desnoods niet alles plaatsen.

Haha ja, het viel mij ook al op. Nu vallen er gewoon veel merken onder het VAG/** concern, dus dan heb je ook vaak nieuws. Maar ze doen er wel allen aan om de ID3 door de strot te drukken, en met succes. Want dat ding, waar de media echt niet heel positief over is, verkoopt gewoon weer als een malle. Enkel en alléén omdat er een ** logo op zit.
Had eigenlijk ook wel iets meer van de Corsa-e verwacht kwa verkoopaantallen, ook in Duitsland waar hij heel gunstig is stond hij niet in de top 5. Maar weet niet of dat aan de interesse van de autokoper ligt, of aan de beschikbaarheid van de auto.

By the way, die Hyundai Tucson is ook wel een heel mooi ding. Zet je daar een Grandland naast, dan oogt die laatste (vooral op gebied van interieur) wel erg ouderwets.
Ik vind het enkel een misser dat de futuristische verlichting in de grille niet in staat is om ook als dimlicht te functioneren, daarvoor hebben ze weer aparte koplampen die op de plaats van mistlampen zitten. Een grote misser!! In die grille had toch super matrix-verlichting gepast. 8-)
En helaas doe hyundai ook al mee aan de trend van een doorlopende ledstrip op de achterkant van de auto. Zo irritant, als je daar met donker/regenachtig weer achter plakt.

By the way, die Hyundai Tucson is ook wel een heel mooi ding.

Klopt, als dat de nieuwe designtaal is van Hyundai, mooi hoor. Het is wel uitgesproken dus lang niet iedereen zal het mooi vinden. Ik vind alleen de vouwen aan de flanken echt niet mooi. Maar vind het mooi dat een merk als hyundai dat wel lekker doet. AW was verder ook heel positief over de auto. Ben benieuwd naar de andere toekomstige modellen. (tu)

De Duitse en Franse merken moeten steeds meer en meer oppassen

Goed punt Ruud, met die nieuwe lichttechnieken kunnen de koplampen veel kleiner en zou het bij die Hyundai inderdaad volledig in de grille kunnen zitten. Best gaaf!

Ik heb ook steeds minder met autoweek en ga ook geen mijn auto topic meer aanmaken. Zit nu op een Astra K forum en heb je veel meer aan dan alleen maar het geeamel op dit forum. Kom ook alleen nog maar in dit topic en merk dat mijn behoefte/zin daartoe ook steeds minder wordt.

By the way, die Hyundai Tucson is ook wel een heel mooi ding. Zet je daar een Grandland naast, dan oogt die laatste (vooral op gebied van interieur) wel erg ouderwets.
Ik vind het enkel een misser dat de futuristische verlichting in de grille niet in staat is om ook als dimlicht te functioneren, daarvoor hebben ze weer aparte koplampen die op de plaats van mistlampen zitten. Een grote misser!! In die grille had toch super matrix-verlichting gepast. eye rolling smiley
En helaas doe hyundai ook al mee aan de trend van een doorlopende ledstrip op de achterkant van de auto. Zo irritant, als je daar met donker/regenachtig weer achter plakt.

Mooi ding jah maar vind alleen die vierkante wielkasten zo lelijk. Heeft de Rav 4 van Toyota ook..dat vind ik echt niet mooi.

Dank voor de reacties op mijn vraag betreffende het verstrekken van foto's van het kenteken. Heb de betreffende persoon gemeld dat hij het kenteken kan inzien. Op mijn vraag waarom hij die foto's wil heb ik nog geen antwoord gekregen.
Zijn bericht "stuur mij die foto's en dan kom ik de auto morgen kopen" gaf al te denken.

Weet je zeker dat er "de auto" stond en niet "die auto"? :D
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat je de auto nog niet verkocht hebt :D
Waarschijnlijk ook nog de helft van de vraagprijs geboden? :}

Ik heb ook steeds minder met autoweek en ga ook geen mijn auto topic meer aanmaken. Zit nu op een Astra K forum en heb je veel meer aan dan alleen maar het geeamel op dit forum. Kom ook alleen nog maar in dit topic en merk dat mijn behoefte/zin daartoe ook steeds minder wordt.

Mijn auto topic heb ik ook niet. Ik ben toch niet iemand die dat bijhoudt, ik schrijf hier af en toe wel wat ervaringen/vergelijkingen neer.
Focus forum is wel redelijk wat info te vinden, maar is ook niet bijzonder actief. Kijk er af en toe wel eens en zag dat Berry daar ook rond hangt.

@ Hyundai Tucson, ik moest hem even Googlen maar dat ziet er goed uit. Leuk gedaan met die verlichting voor (tu)
En eens met Joost, de gevestigde orde mag zich steeds meer zorgen gaan maken. De Koreaanse merken zijn jaar op jaar erg goed bezig (heb ik al vaker geroepen overigens).

Op het Focus forum vind je redelijk wat info. Er zitten een paar die echt veel weten. Ideaal, dat soort fora! Seat en Skoda hebben dat bijvoorbeeld ook. Maar Volkswagen vreemd genoeg niet. Daar heb je alleen een of twee fora voor oude meuk.

@Meeuw: sja een Audi of Volkswagen trekken vaak helaas een bepaald publiek...

Ik zit nu ook op het mercedes forum. Enorme bak kennis daar. Er zijn ook topics specifiek over mijn auto. Erg interessant

alleen dat waren altijd leaserijders die klachten over bereik, levertijden ander geneuzel :p . Als er iets is brengen ze hem gewoon naar de dealer en klaar.

Ik als particulier heb andere 'klachten' vragen en zoek misschien andere oplossingen. . Komt wel zodra er steeds meer in particuliere handen komen

Terug
Bovenaan