Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

klopt, ik zie ook heel veel automobilisten die nu alleen met DRL rijden (en dus veelal geen achterlichten). vervelend en zelfs gevaarlijk. Bij de up werkt dat ook niet lekker. die zetten we altijd op aan. Dan weet je zeker dat je altijd rondom verlichting hebt.

Bij de benz zet ik hem wel op auto, om ook gebruik te maken van Multibeam LED. Maar op een of andere manier met grijs weer zet hij hem ook gewoon al op aan. Of die sensor gewoon gevoeliger is ? geen idee. De achterlampen van de mercedes branden niet overdag met DRL. Mijn broer heeft dat zelf zo bij geprogrammeerd bij zijn BMW, schijnt super simpel te zijn om zelf te doen met wat software. maar bij mijn auto kan dat niet zo simpel helaas.

Bij de laguna was het wel zo dat zodra de regensensor regen detecteerde gingen de koplampen ook aan. Ook overdag. Maar met grijs weer was het ook altijd opletten en gingen ze met grijs weer te laat aan voor mijn idee.
 
Ziet er goed uit Rob, ook goed te lezen dat het + punten lijstje een stuk groter is dan het - punten lijstje.

Bij de Megane zijn standaard de leds onder de koplamp aan, maar de automatische verlichting reageert altijd erg snel op een grauwe dag. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik hem handmatig moest aanzetten omdat de situatie daarom vroeg.

Verder alles goed hier, geen boetes, mijn E-bike bevalt meer dan prima, maar nu het koud is zie je ook daar dat die accu in rijbereik drastisch terugloopt. nog 22 dagen totdat we de sleutel krijgen, het inpakken is hier nu wel begonnen :)
 
Mijn zus heeft net een tweede gekregen en hebben hun veel te kleine Grande Punto ingeruild voor een Megane II GT GT 180pk uit 2010..
Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

nog 22 dagen totdat we de sleutel krijgen, het inpakken is hier nu wel begonnen

Schiet lekker op nu!

Heb nog wel wat wensen op de Astra. Andere knippers zijkant, led knippers achter, type aanduiding en turbo verwijderen, bagagenet, grille misschien nog zwart plastidippen en tzt nog een chippen naar stage 1 185 pk maar dat ga ik eventueel pas doen na de garantieperiode. Nu is ie ook vlot zat.
 

Klopt, de megane die een jaar naar de laguna geïntroduceerd werd (die Jimmy heeft) was vele duizenden euro's goedkoper dan de laguna. Qua kofferruimte scheelde het maar 5 liter en op de achterbank is het verschil ook klein. + wat moderner en voor de zakelijke rijders nog 14%. Je moet wel gek zijn als je destijds voor een laguna koos. Daarom dat de talisman gigantisch gegroeid is om wat meer verschil te maken. C segmenters zijn bij vrijwel alle merken enorm gegroeid. Mijn 3 serie was nóg meer mini tov een recentere C segment auto. Mijn collega reed destijds ook een astra J. Die van mij leek optisch een segment kleiner :)

Mijn zus heeft net een tweede gekregen en hebben hun veel te kleine Grande Punto ingeruild voor een Megane II GT GT 180pk uit 2010..
Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

dikke bak hoor! Kwalitatief lijken ze prima in elkaar te zitten, rijd goed en je hebt veel auto voor je geld. En als GT ziet het er best gelikt uit en fijne stoelen. Begrijp wel als mensen hier voor kiezen

Heb nog wel wat wensen op de Astra. Andere knippers zijkant, led knippers achter, type aanduiding en turbo verwijderen, bagagenet, grille misschien nog zwart plastidippen en tzt nog een chippen naar stage 1 185 pk maar dat ga ik eventueel pas doen na de garantieperiode. Nu is ie ook vlot zat.

Turbo aanduiding zou ik ook weghalen. vind dat zo jaren 80.

185PK krijgen ze er nog uit? :eek: Lijkt mij heerlijk in zo'n auto. precies goed

Kan mij wel herinneren, nog niet zo lang geleden, dat je een auto niet zo belangrijk vond om daar geld aan uit te geven :):cool:
 
Leuk Joost zo een GT, wild eik ook wel maar was met de woon-werk km van K. niet echt handig :) Daarom nemen we nu ook geen Cooper S, maar een normale Cooper (als het een Clubman wordt).

@Rob, je hebt inderdaad nog wat te wensen, maar een beetje je eigen smaak maken en compleet maken is toch ook gewoon leuk. :). 185PK daarentegen is wel erg lekker en een stage 1 is volgens mij niet noemenswaardig in extremen, maar eigenlijk prima te doen voor het blok.
 
Verleidelijk :T :)

Stage I
340 pk
660 Nm
Prijs incl. BTW € 399
Overname fabrieksgarantie Gratis
Software garantie Gratis

maar ik doe dat de gevoelige techniek en de achterbandjes maar niet aan.

Bij een wat kleinere motor merk je er ook echt wat meer van. Denk dat gerwin zijn volvo ook veel meer potentie in zit, wat je ook echt gaat merken.
 
Kan mij wel herinneren, nog niet zo lang geleden, dat je een auto niet zo belangrijk vond om daar geld aan uit te geven grinning smileycool smiley

Staat ook tzt bij..is een ruim begrip..:).....maar schijnt geen drol te kosten. Zit op het Astra K forum en zijn heel veel mensen die het al gedaan hebben voor slechts paar 100 euro..

Maar aan de ander kant denk ik ook..wat moet je ermee op het Nederlandse snelwegstelsel. Hij is nu bovengemiddeld vlot zat en je kan toch nergens meer hard.

dikke bak hoor! Kwalitatief lijken ze prima in elkaar te zitten, rijd goed en je hebt veel auto voor je geld. En als GT ziet het er best gelikt uit en fijne stoelen. Begrijp wel als mensen hier voor kiezen

Ik ben benieuwd. Ik heb hem nog niet gezien. Ze hebben hem gekocht bij Flevo mobiel en zonder garantie en dergelijke en direct meegenomen. Auto is toch ook alweer 10 jaar oud..... Achteraf dachten ze eraan dat het ook wel handig was geweest om een trekhaak eronder te laten zetten.
En hij lust wel een slok en is ook behoorlijk stug..maar denk niet dat ze daar over nagedacht hebben..;)
Bij hun gaat het altijd wat impulsiever dan bij ons..:)
 
Mogguh!

Mijn zus heeft net een tweede gekregen en hebben hun veel te kleine Grande Punto ingeruild voor een Megane II GT GT 180pk uit 2010..
Mooi hoor zo'n GT-uitvoering! Hopelijk hebben ze er veel plezier van.

Heb nog wel wat wensen op de Astra. Andere knippers zijkant, led knippers achter, type aanduiding en turbo verwijderen, bagagenet, grille misschien nog zwart plastidippen en tzt nog een chippen naar stage 1 185 pk maar dat ga ik eventueel pas doen na de garantieperiode. Nu is ie ook vlot zat.
Leuk zo'n wensenlijstje :) Ik heb er niet zoveel op staan: nog een deksel/mat over het reservewiel zodat daar de organiser op kan staan (stabieler) en evt chiptunen.

Denk dat gerwin zijn volvo ook veel meer potentie in zit, wat je ook echt gaat merken.
Ik weet dat 150pk simpel te realiseren is en dat de aandrijflijn en dergelijke dat ook gewoon kan hebben. Bij meer vermogen kom je met meer zaken te zitten die je moet vervangen.
Dus chiptuning staat op het wensenlijstje :D
 
Ja na 10 jaar is het niet ondenkbaar dat er iets mis kan zijn. Afhankelijk van de kosten zou ik wel garantie nemen

flevomomiel heb ik ook contact mee gehad met een C350e. De boden relatief hoog op mijn auto en de auto stond scherp geprijsd. Ook heel vriendelijke medewerkers aan de telefoon. niets op aan te merken. Wel echt van de dozenschuivers. grote aantallen aankopen en verkopen en veel export. Niet te vergelijken met een 'echte' garage. Ben er uiteindelijk niet geweest omdat B de cognac kleurige bekleding heel lelijk vond. Denk wel dat je er een prima koop kan doen overigens. Trekhaak zou ik sowiso daar niet laten doen maar bij een fatsoenlijke garage. Er zit een verschil tussen trekhaken inbouwen en trekhaken inbouwen. zeker zo'n dozenschuiver laat ik dat niet snel doen (als ze da überhaupt zelf doen en niet uitbesteden)

En ja, stug is zo'n GT zeker en zuinig is het niet.

Ik heb ook meerdere impulsieve mensen in mijn omgeving. Soms denk je dat ze er wel van geleerd hebben. Bij 1 stel hadden ze een dure A6 3.0 TDI met veel problemen en dure maandlasten en wilden nu iets goedkopers op benzine. maar bij die mensen staat sinds kort weer een Toureag van 15 jaar oud voor de deur met veel kilometers voor weinig. Dikke bak hoor, 3.2 V6 4-motion, maar er zijn al problemen met luchtvering, alle knopjes zijn versleten. o_O ... dat verhaal gaat ook niet goedkoop eindigen vrees ik.
 
Mijn wensenlijstje is ook niet zo lang.
- Halogeenlampje in de kofferbak vervangen door LED
- Ramen achter tinten. Alhoewel ik het nu eigenlijk ook prima vind staan, wellicht dat ik er komende zomer anders over denk.

Het hemellampje bij de achterbank moet ik nog even van checken of deze met een schakelaar uit te zetten is, anders wissel ik die misschien nog wel naar een minder fel exemplaar. Als ik nu 's avonds de achterdeur open doe schrikt de kleine soms gewoon wakker van het felle licht in z'n bakkes :D

En vermogen. Tsja, chippen zou ik ook wel willen maar durf dat toch niet zo goed met een lease auto. Op zich is de 125pk ook wel toereikend eigenlijk, maar ook niet meer dan dat.
 
Mogguh

Oh ja en nog een dingetje de automatische verlichting..blijf het heel irritant vinden dat je op zo'n grijze dag steeds zelf de verlichting aan moet zetten omdat het zelf de boel op dagrijverlichting zet. Ik wil altijd met verlichting aan rijden. Maar zet je de auto van de automatische stand af dan mis je weer veel zaken als je dan in het donker gaat rijden (bochtverlichting, afl, enz..) en moet je hem weer op auto zetten.
Ik deel het met je dat die DRV met mistig weer niet optimaal is. Ik zie het echter echt als tekortkoming van de chauffeur dat hij/zij er niet aan denkt om dimlicht in te schakelen. Ik vind het vooral kwalijk dat, nadat veel mensen er al over hebben geklaagd, men in de EU de wetgeving niet zo aan past dat achterlichten ook onderdeel maken van de DRV.

@ Megene: Inderdaad een mooie auto. Wat dat betreft ben ik kwa exterieurdesign echt fan van de laatste Renaults. Clio, Captur, Megane, Talisman, Scenic.....prachtige auto's. Ze ogen lekker "dik" en chique tegelijk. Daarnaast vaak mooie lakkleuren en mooie velgdesigns.

Las nog een artikel over de Mokka-e, ding schijnt in Duitsland nagenoeg uitverkocht te zijn voor heel 2021o_O De Corsa is in November de 2e auto in de verkoopranglijsten, wat voor een groot deel door de Corsa-e komt. Mooie opsteker voor Opel :D
 
Feit is ook gewoon dat de lichtsensor van Opel niet bijster gevoelig is. In Emmen heb je een redelijk lange tunnel in het centrum (met variabele verlichting), daar merk je het verschil met andere merken ontzettend goed.
Bij de Astra ging de verlichting in vergelijking met voor/achterliggers altijd veel later of soms helemaal niet aan. Nagenoeg bij elk ander merk springt het licht eerder aan.

Overigens iets waar ik mij nooit aan geërgerd heb. Licht staat altijd op de automatische stand en de auto regelt het maar lekker.
 
Ik vind ze bij Opel vrij laat omspringen. Vooral bij grijs druilerig weer. Ik heb geen ervaring met andere merken. Wat ik wel zie is dat ik met zulke dagen heel veel andere merken ook met dagrijverlichting zie rondrijden. Dus of het echt Opel specifiek is? Geen idee.

Hier ook een leuk dingetje..de afvoer van onze keuken onder de vloer leek verstopt. Bedrijf laten komen om te laten ontstoppen en nu blijkt de afvoer onder het huis in de kruipruimte flink doorgezakt te zijn waardoor de doorvoer steeds stokt en dichtslibt. Moet vervangen en/of weer rechtgemaakt te worden en kan dan pas ontstopt worden.

Nu jeukt het bij mij om dat zelf aan te pakken....effe twee keer in rekenpak door het slijk (1x inventariseren en 1x de boel vervangen). Even wat materialen bestellen en fixxen die hap..je kan er vrij gemakkelijk bij en het is even een PP leiding vervangen en wat ophangbeugels maken.. Moet toch zelf te doen zijn ipv twee man te laten komen (verplicht ivm kruipruimte) en een flinke rekening te krijgen?

Ga vrijdag eens onder de vloer even inventariseren of dat zelf te fixxen is.
 
Dat moet normaal idd. wel te doen zijn Rob. Kan me wel voorstellen dat je er in jouw situatie helemaal tegenaan kijkt, als je in de nattigheid moet werken.
In ieder geval wel goed oppassen met elektrische apparatuur!!

Wat dat betreft ben ik gezegend met een huis met een droge kruipruimte.....als je er dan onder moet is het nog niet zo erg.
 
Dat moet wel te doen zijn inderdaad. Misschien is de huidige afvoer ook wel goed te stutten met het een of ander.
Zal wel een naar luchtje afkomen als je het lostrekt, maar heel veel water (en bijbehorende prut) niet vermoed ik. Laten repareren kan altijd nog.

Wij hebben, net als Ruud, een mooie droge kruipruimte waar ik makkelijk op handen en voeten door kan. Lamp en even iets van een stokje mee tegen de spinnenwebben en gaan :D
Vorig jaar meermaals gedaan toen we gingen verbouwen.
 
Hier is het ook niet heel nat hoor maar wel blupsig...we zitten hier bovenop de klei en laat slecht water door...

In ieder geval wel goed oppassen met elektrische apparatuur!!

Klopt..heb me al goed ingelezen..geen electrische apparatuur, goed ventileren en altijd een tweede persoon bij het luik....:)
 
Kruipruimte... Dat hebben wij niet, Ik ken ook niemand die dat heeft.
onder mijn vloer ligt gewoon beton/fundering, daar kan je niet onder. Ook bij onze nieuwe woning niet.
Voor dit soort dingen is het wel makkelijk inderdaad dat je daar bij kan.
 
Deze zomer hebben wij in de keuken nog een luik gemaakt. Ook bij ons zijn de rioleringsbuizen wat verzakt helaas... Gelukkig is het wel vrijwel droog onder het huis (en dat op rivierklei, onder NAP. Het scheelt ook niet veel, ik denk dat het grondwater er nét onder zit).
 
Mijn kruipruimte is ideaal. verlichting zit er in en er zit zelfs centrale verwarming en je kunt er rechtop staan :) buizen lopen over het plafond

Bij mijn vorige huis ook een paar keer onder geweest; ideaal voor kabels en draden trekken. niets langs de plinten maar alles gewoon onder het huis door. Buitenkraan was ook makkelijk aanleggen via kruipruimte en ook stroom ging zo via de meterkast onder de grond naar de tuin.

Kruipruimte... Dat hebben wij niet, Ik ken ook niemand die dat heeft.
onder mijn vloer ligt gewoon beton/fundering, daar kan je niet onder. Ook bij onze nieuwe woning niet.
Voor dit soort dingen is het wel makkelijk inderdaad dat je daar bij kan.

Niet? Ik ken echt niemand die dat niet heeft. Mijn broer had ik laatst nog geholpen met zijn huis uit 1910, daar is het echt tijgeren onder houten balken maar ook vrienden met een nieuwbouwhuis heb ik een tijd geleden geholpen met een buitenkraan. Hoe ga je dan zoiets oplossen wat rob heeft?

en altijd een tweede persoon bij het luik....

inderdaad, alleen al voor het gevoel, en handig voor aanvoeren van stroomdraden / bouwlamp en het gat te bewaken dat er niemand in stuitert


Maar kun je niet alleen bij die verzakking een of 2 extra beugels aanbrengen en daarmee die verzakking weer iets ophogen? Aangezien dit niet het huis is waar je nog tientallen jaren wil gaan worden kan het een prima fix zijn. Eventueel met wat rubber real tape.
 
Maar kun je niet alleen bij die verzakking een of 2 extra beugels aanbrengen en daarmee die verzakking weer iets ophogen? Aangezien dit niet het huis is waar je nog tientallen jaren wil gaan worden kan het een prima fix zijn. Eventueel met wat rubber real tape.

Ga ik vrijdag even bekijken. De buis is behoorlijk doorgezakt en de vraag is of ik dat weer recht krijg. Daarnaast zijn de aansluitingen ook niet echt je van het. De buis door de vloer zit er los in. Daarnaast denk ik dat ik de buis door het doorzakken ook aangekoekt is waardoor ie ook dichtgeslibt/verstopt is en dan ook nog gefreesd moet worden.
Als ik de buis vervang (zijn de kosten ook niet) is alles opgelost.
 
@Joost,

Geen idee hele vloer eruit? Of Graven/persen een nieuw systeem onder de vloer. Zo hebben ze het wel met de gasleiding gedaan hier een paar jaar terug.

Gaf in de voortuin met een soort pers die de gasleiding door de tuin ondergronds duwt/perst. In de meterkast een gat gehakt en hier hebben ze die naar boven gehaald.

@Rob, ik zou zeker de buis vervangen. Ben je gelijk klaar
 
Bij mijn vorige huis kon je er ook niet of nauwelijks onder. Bij het toilet hebben we daarom de vloer weg gehakt om eea aan te sluiten.
 
Bij mijn vorige huis er keer of 2 onder geweest, was ook echt amper ruimte, echt alleen tijgeren was daar mogelijk, huis was uit 1932. Moest in ieder geval 1x de bedrading van de CV-thermostaat een keertje een stukje omleggen. Hier uiteraard geen kruipruimte ( houtskeletbouw geplaatst op betonnen dak van al bestaande flat )
 
Mijn kruipruimte is een meter of 20 diep gok ik.
:):)

Als ik de buis vervang (zijn de kosten ook niet) is alles opgelost.
Dan heb je zelf ook weer de rust, dat is ook wat waard. Maar verbaas me er altijd wel over hoe snel het bedrag oploopt als je met PVC in de weer gaat.
Paar buisjes, paar bochtjes en mofjes... (ja Peter, kom er maar in met de grappen :))

Merk nu bij mijn huis wel dat de jaren beginnen te tellen en je op een punt komt waarbij er meer onderhoud aan komt.
- De koven van de dakgoot zijn op 1 punt verrot, dus moeten vervangen worden.
- Groot raam in de kamer is lek, deze gaan ze in de 2e week van januari vervangen.
- Links en rechts wat kleine lekkages in riool onder 't huis.
 
Dan heb je zelf ook weer de rust, dat is ook wat waard. Maar verbaas me er altijd wel over hoe snel het bedrag oploopt als je met PVC in de weer gaat.

Het is niet alleen de rust maar het is al de tweede keer dat die afvoerbuis verstopt is. Structureel probleem waar wel wat aan moet gebeuren.

En kosten van materiaal. Ik schrik me elke keer wezenloos wat je bij een bouwmarkt kwijt bent aan wat klein materiaal.

Vandaag cursus. Ik ben preventiemedewerker geworden op het werk en krijg vandaag de hele dag training over het wel en wee van Arbo. Ik had helaas op een uitje gehoopt maar het is uiteindelijk toch weer digitaal via Teams geworden.

Vanmorgen even dochterlief met auto naar de opvang gebracht en daarna even boodschapje gedaan. Het was donker en licht mistig en dan is het prachtig om et zien hoe Intellilux met de automatische grootlichtassistent zijn werk doet. Als je tegenliggers of achter auto's rijdt schakelt hij steeds delen uit zodat zij niet verblind worden. Andere delen verlicht hij juist extra. Echt mooi systeem, hoor.
 
Hier straks ook cursus. Halve dag en op een later moment ook nog een halve dag, ook digitaal. Blij dat het digitaal is, anders zou ik moeite hebben om de hele dag gefocused te blijven vrees ik.

@ Bouwmarktspul. Dat tikt idd altijd net te hard aan en doorgaans is de kwaliteit ook nog niet echt top. Online halen of een specialist is vaak beter en niet heel veel duurder, maar voor wat PVC zou ik ook lekker naar de bouwmarkt gaan inderdaad.
Ondanks dat wij in een klein dorpje wonen hebben we hier wel een goede (gespecialiseerde) bouwmarkt. Reuze handig ook omdat het letterlijk aan het eind van de straat is. Afgezien van de afstand kom ik er liever dan de Gamma/Praxis/Karwei etc

Vanmorgen even dochterlief met auto naar de opvang gebracht en daarna even boodschapje gedaan. Het was donker en licht mistig en dan is het prachtig om et zien hoe Intellilux met de automatische grootlichtassistent zijn werk doet. Als je tegenliggers of achter auto's rijdt schakelt hij steeds delen uit zodat zij niet verblind worden. Andere delen verlicht hij juist extra. Echt mooi systeem, hoor.

Mooi fenomeen hè :D
Die verbazing, dat blijf je houden hoor. Zeker in/vlak na de zomerperiode als je minder vaak in het donker rijdt (y)

Onze kleine gaat volgende week voor het eerst op proef naar de opvang. Hij was niet echt onder de indruk van de kennismaking vorige week (hij sliep de hele tijd), mama vind het wel bijzonder spannend :)
Wel een mooie opvang. Lekker veel buiten, veel met dieren, lekker het bos in (ligt tegen de opvang aan) en zelfs gym met de kleintjes. We hebben er wel een goed gevoel bij.
 
Leuk! Het is hartstikke goed voor die kleintjes. We hebben er nog geen moment spijt van dat we zijn overgestapt van de gastouder naar de opvang. Veel beter voor hun ontwikkeling. T. mag officieel vanaf 1 januari naar de opvang en dan loopt het officiële verlof van mijn vrouw ook af. Maar ze heeft nog zo schreeuwens veel vakantie staan dat ze er misschien nog een paar weken aanplakt. Ze heeft wel zin om weer te werken maar niet zo'n zin aan de Corona perikelen rondom haar werk.
 
Wij waren gisteren naar het spoorwegmuseum in utrecht.

Heerlijk, want het was echt super rustig. Fijn, overal kun je rustig kijken en kun je hem lekker los laten en hoef je hem niet krampachtig in de gaten te houden. Hij vond het helemaal geweldig. Veel jonger had hij ook echt niet moeten zijn, dan heb je er niet zoveel aan. Dus als de jongste over een paar jaar wat ouder is gaan we wel nog een keer.

Met de auto was ook heerlijk om weer eens een lang stuk te rijden. Fijn om gewoon eens op benzine te rijden, de airco even goed alles kon laten drogen / ventileren. Want heel veel stil staan, korte ritjes, icm vochtig weer kon je wel merken.
En de terugweg viel mij op hoe druk het was, rondom Utrecht zelfs even kort in een langzaam rijdende file gezeten :eek: terwijl het nog maar iets van 15.30 uur was. Dat is lang geleden
 
Mogguh!

Het is hartstikke goed voor die kleintjes. We hebben er nog geen moment spijt van dat we zijn overgestapt van de gastouder naar de opvang. Veel beter voor hun ontwikkeling.
Nou, mochten er bij ons ooit kinderen komen dan hebben we aan opvang geen gebrek in de buurt. 2 gastouders op hetzelfde pleintje en schuin tegenover ons een grote kinderopvang. En dan in de rest van de wijk ook nog genoeg keuze... o_O

En de terugweg viel mij op hoe druk het was, rondom Utrecht zelfs even kort in een langzaam rijdende file gezeten eye popping smiley terwijl het nog maar iets van 15.30 uur was. Dat is lang geleden
Ja joh, het is gewoon 'normale' drukte lijkt het wel: hier op de provinciale weg merk ik geen verschil met de tijd voor Corona. Dat thuiswerken is blijkbaar voor velen niet meer actueel ;)
 
Vrienden van mij werken inmiddels ook gewoon weer op kantoor. Niet omdat thuiswerken niet kan, maar omdat het voor sommige bedrijven gewoon absoluut niet efficiënt is gebleken. Een daarvan zit daardoor al wel thuis in quarantaine omdat hij positief is. Week lang opgesloten in de logeerkamer. Vriendin zet eten voor de deur. Eigen WC, op gezette tijden douchen. En in huis videobellen met je vriendin en zoontje van twee.............
Alles gaat voorspoedig dus waarschijnlijk maandag alles weer achter de rug.

Of het hier druk op de weg is of niet zou ik niet durven zeggen. Ik ga amper de deur uit.
Laatst op een zondag naar schoonfamilie geweest en toen vond ik het onderweg wel verschrikkelijk druk, zeker voor een zondag!
 
Ik kom ook niet zoveel op de weg maar valt me ook wel op hoe druk het is. Ik vind het redelijk onbegrijpelijk. Hoor echt nog heel veel positieve uitslagen om mij heen. Ook vandeweek twee collegas gesproken die het hebben of hebben gehad en flink ziek zijn geweest. Zij zijn zelf wel thuis aan het werk maar hun partners niet en die hebben het meegenomen. Een heeft zelfs haar ouders en schoonouders besmet.

Het is dus maar goed dat wij niet met zijn allen op kantoor zitten want anders was het daar ook flink los gegaan.

Zou vandaag de auto nog even uitsoppen en schoonmaken na het weekendje weg maar brrr wat is het koud. Daarnaast de dynamische knippers van Fer even testen en de achteruitrijlampen nog vervangen door led. Maar straks eerst maar even onder de kruipruimte.
 
Ik mag dan een gekke Fries zijn maar het probleem is wel opgelost. Even flink getijgerd door de klei onder de vloer, buis weer even op niveau gebracht en daarna afvoer met een betere degelijke trekveer ontstopt en hij loopt weer uitstekend door.

Hoop nu ook dat het structureel weer opgelost is.
 
Mogguh

@ Joost: Dat kan ik me voorstellen, even de deur uit......als ze er vanavond geen stokje voor steken. Benieuwd wat er de komende dagen aan maatregelen in NL worden genomen.
Ze moeten nu ook wel een keer doorpakken, tot op heden is het veelal "dreigen met maatregelen" geweest.

Ik heb er dan ook best begrip voor dat mensen corona-moe worden, nu enig zicht op verbetering ver weg lijkt. Dat ze links en rechts dan een keer een persoon meer treffen snap ik allemaal, zeker nu in de familietijd. Maar die feestjes die de politie wekelijks nog moet beëindigen met 20 man of meer snap ik echt niet.

Dit weekend de cabrio weer naar de winterstalling gebracht. Auto was 1,5 maand niet meer gebruikt, dan merk je pas wat vocht met een auto doet.
Bij het instappen voelde alles klam. Auto dus eerst maar een tijdje laten lopen met de verwarming vol aan, zodat hij wat kon aandrogen.
Later de auto in de stalling gezet, waar hij tot eind februari wel zal verblijven.

Bij m'n ouders stond ook een gloednieuwe Audi A1 in de buurt, van een buurmeisje met een rijkelijk bedeelde vader. Stond 30 TFSI op de achterklep, dus ik rekende al richting de 250pk. Kijk ik net ff, blijkt 30 TFSI voor 116pk te staan. o_Oo_O
 
Bij m'n ouders stond ook een gloednieuwe Audi A1 in de buurt, van een buurmeisje met een rijkelijk bedeelde vader. Stond 30 TFSI op de achterklep, dus ik rekende al richting de 250pk. Kijk ik net ff, blijkt 30 TFSI voor 116pk te staan. nut smileynut smiley

Ik zag er laatst ook 1 rijden, als je het over zeldzame auto's hebt .... Hier heeft audi zich volgens mij echt in vergist. Zo veel betalen voor een dure polo trappen mensen blijkbaar ook niet in, in dit segment.

@ Joost: Dat kan ik me voorstellen, even de deur uit......als ze er vanavond geen stokje voor steken. Benieuwd wat er de komende dagen aan maatregelen in NL worden genomen.

Ik denk niet dat ze bedrijven helemaal dicht gooien. Ik heb gewoon afspraken op het werk om een miljoenenorder er doorheen te drukken, alles af te handelen om te mogen factureren dit jaar. Ik moet daar bij zijn. Als zulke zaken niet door gaan en het spul niet verscheept gaat worden dan is het snel gebeurd hier.

Maar dat de maatregelen strenger gaan worden lijkt mij niet meer dan logisch helaas. Als ik zie hoe druk het nog overal is. Reed zaterdag langs een tuincentrum en de parkeerplaats stond vrijwel vol :eek: dan moet het binnen gewoon wel heel erg druk zijn geweest
 
@ Rob, lekker bezig! Ook fijn als het met dat soort problemen eens mee zit en je het voor een paar euro en wat vuile handen kunt oplossen (y)

De type aanduiding van Audi is er niet beter op geworden. Vond het wel handig/"mooi" dat je voorheen aan de type aanduiding kon zien wat voor blok er in lag. Inmiddels moet je wel erg goed op de hoogte zijn om te weten wat een 30 TFSI inhoudt.

Auto was 1,5 maand niet meer gebruikt, dan merk je pas wat vocht met een auto doet.

Hier de C1 zaterdag voor het eerst in twee maanden ook weer gebruikt. Belde toevallig mijn vriendin en die gaf aan net alles in te hebben gepakt (incl baby). Toen ik vroeg of ze eerst even geprobeerd had om de auto te starten....... nee dus.
Geen ramp, want die deed het zonder slag of stoot. Ook geen last van vocht volgens haar, maar hij staat dan ook droog onder de carport. Dat zal een hoop schelen.
Wel wat piepende/schurende remmen, maar dat was ook in no-time weg natuurlijk. Al met al viel het mij niets tegen (y)

Ik denk niet dat ze bedrijven helemaal dicht gooien.
Maar dat de maatregelen strenger gaan worden lijkt mij niet meer dan logisch helaas. Als ik zie hoe druk het nog overal is. Reed zaterdag langs een tuincentrum en de parkeerplaats stond vrijwel vol eye popping smiley dan moet het binnen gewoon wel heel erg druk zijn geweest

Ik kan er nog steeds niet bij dat bijv. de horeca helemaal dicht is en dat bouwmarkten/tuincentra beter draaien dan ooit. Logisch, mensen kunnen heel geld niet kwijt aan de horeca/toerisme dus dan maar lekker in/rondom het huis bezig maar volgens mij moet het in die winkels dagelijks veel te druk zijn. Niet meer dan logisch dat heel veel winkels ook gewoon op slot gaan.

Horeca nu eens een tijdje open zou ook geen gek idee zijn. Het gaat er bij namelijk niet in dat een restaurant welke goed volgens de regels is ingericht en je de hele avond op dezelfde plek zit voor meer besmettingen zorgt dan een drukke supermarkt/bouwmarkt/tuincentrum waar iedereen kris-kras door elkaar loopt....

Ik denk overigens ook dat wij in een lockdown gaan, maar meer omdat Duitsland het doet en men niet wil dat de Duitsers massaal de grens over gaan voor hun kerstinkopen dan dat we het hier noodzakelijk vinden. Pappen en nathouden is waar Nederland goed in is wat dat betreft.

Tot zover mijn ongezouten mening :T
 
Ik kom nu ook weleens in de bouwmarkt, maar hier is dat wel goed geregeld. Max aantal bezoekers, kom je met zijn tweeën, draai maar om of wacht er maar 1 in de auto.
De supermarkt hier, daar is het druk, niet te doen gewoon, verder kom ik niet echt op plaatsen met veel volk, de Efteling afgelopen week maar ook daar viel het me heel erg mee. Veel meer personeel die sturing gaf maar algeheel ook minder druk.

Verder weinig nieuws, nog 2.5 week.. Ik hoop dus ook dat de bouwmarkten niet dichtgaan, want dan moet ik nog wel even wat gaan inkopen.
 
Corsa 20SEH zei:
Verder weinig nieuws, nog 2.5 week.. Ik hoop dus ook dat de bouwmarkten niet dichtgaan, want dan moet ik nog wel even wat gaan inkopen.

Ach, je kunt datgene waarvan je zeker weet dat je het nodig zult hebben, al inslaan. Wanneer mag je in je woning?
 
Mogguh!

Afgelopen weekend nog 2 nieuwe aankopen gedaan voor de Volvo: reisbench voor het hondje en een rituals geurding :T Dik in de opties zo.

@ Rob: lekker bezig (y) hopelijk is het probleem nu opgelost. (wij hebben trouwens ook 'gewoon' een kruipruimte. Maar mij zul je er niet vinden; hekel aan.

Ik zag er laatst ook 1 rijden, als je het over zeldzame auto's hebt .... Hier heeft audi zich volgens mij echt in vergist. Zo veel betalen voor een dure polo trappen mensen blijkbaar ook niet in, in dit segment.
De nieuwe A1 vind ik qua looks best een leuk wagentje, de oude A1 niet echt. Maar bij '30' verwacht ik ook heel wat van de PK's moet ik zeggen... ik heb me eigenlijk niet verdiept in de nieuwe naamstelling van Audi, maar volgens mij is het weer een zooitje.

Ik denk overigens ook dat wij in een lockdown gaan, maar meer omdat Duitsland het doet en men niet wil dat de Duitsers massaal de grens over gaan voor hun kerstinkopen dan dat we het hier noodzakelijk vinden. Pappen en nathouden is waar Nederland goed in is wat dat betreft.
Eens. Als je ziet hoeveel Duitsers er nu al de grens over komen om wat inkopen te doen. Begon eerst al met het mondkapjesverbod in Duitsland: ze kwamen allemaal naar Nederland om daar mondkapjesloos boodschappen te kunnen doen. Zal nu dan weer druk worden.
Afgelopen weekend ook nog even de stad in geweest voor een paar kleine dingetjes; allemachtig wat een drukte, zelfs met het slechte weer. In de Appie was het helemaal gekkenhuis; er waren nog karretjes over bij de ingang, maar er was geen doorkomen aan. Wat een ellende.

Zoals je als zegt: bij de horeca is alles veel beter te sturen/controleren. Bij winkels een stuk minder.
Al zou het bij supermarkten ook best goed kunnen gaan, moeten ze daar ook gewoon weer even een stuk strenger worden.

Lockdown zal er wel komen. Ben vooral benieuwd of je nog bij elkaar op visite mag met de Kerst. Zoniet, dan moet ik de plaatselijke horeca maar gaan sponsoren met 2 dagen afhaalmaaltijden :D
 
Verder weinig nieuws, nog 2.5 week.. Ik hoop dus ook dat de bouwmarkten niet dichtgaan, want dan moet ik nog wel even wat gaan inkopen.

ga daar maar wel van uit dat die vanaf morgen of overmorgen dicht gaan.

Laatst had ik ook wat nodig. Gewoon maar besteld bij toolstation, niet alleen goedkoop maar de volgende dag ook in huis en vrij snel zonder verzendskosten. En bespaard weer een bezoekje aan bouwmarkt. Als je ad hoc wat nodig hebt is het wel vervelend natuurlijk
 
Dat zou wel vervelend zijn Jimmy, maar ben bang dat je wel eens pech zou kunnen hebben.
Online bestellen kan natuurlijk. Maar juist als je in huis aan het klussen bent loop je ergens tegenaan en wil je vlug iets ophalen bij de bouwmarkt. Vaak weet je soms niet eens exact wat je nodig hebt, even door de bouwmarkt struinen voor de beste oplossing is dan wel handig.

Verf, behang en dat soort spul zou ik toch z.s.m. maar in huis halen denk ik.

Afgelopen weekend nog 2 nieuwe aankopen gedaan voor de Volvo: reisbench voor het hondje en een rituals geurding drinking smiley Dik in de opties zo.

Bijna tijd voor een taxatie om de dagwaarde wat te verhogen :T

Ik heb die van mij maar weer eens gewassen en afgetankt. Ik rij er amper in, maar dat soort zaken mag ik dus wel doen.
Auto was toch in een paar weken tijd bijzonder smerig geworden, vooral ook omdat ze hier net als bij Peter veel op het land bezig zijn.




Overigens ook gemerkt dat het hybride systeem toch ook wel mee doet op hogere snelheden en dus ook leeg raakt, dat scheelt op hogere snelheid toch echt wel in de accelaratie.
Zit ook een leuk digitaal scherm tussen de tellers indien gewenst. Die toont waan er het systeem opgeladen wordt en wanneer en hoeveel energie er gebruikt wordt. Bij volgas en tussen bepaalde toerentallen (weet nog niet precies welke) zit er een soort van overboost in.

Moet ook zeggen dat ik het systeem ben gaan waarderen. Lees: ik merk er eigenlijk niets meer van.
De eerste weken moest ik ontzettend wennen aan het harde afremmen op de motor/hybride systeem, maar daar wen je dus blijkbaar heel snel aan.
 
Moet ook zeggen dat ik het systeem ben gaan waarderen. Lees: ik merk er eigenlijk niets meer van.
De eerste weken moest ik ontzettend wennen aan het harde afremmen op de motor/hybride systeem, maar daar wen je dus blijkbaar heel snel aan.

hier idem, omdat ik het niet merk, is het juist een erg fijn systeem. Ook het remmen was in het begin een beetje wennen en nu weet ik niet beter

Alleen wat ik nu nog heb is als ik een bepaalde hoeveelheid gas geef en hij rijd op benzine dan voelt het gas even en de mate van accelereren heel anders dan in EV mode. Logisch natuurlijk maar dat is wel gek, immers soms staat de benzine motor wel aan en de andere keer niet.
 
Corsa 20SEH zei:
Verder weinig nieuws, nog 2.5 week.. Ik hoop dus ook dat de bouwmarkten niet dichtgaan, want dan moet ik nog wel even wat gaan inkopen.

Dan kom je toch gewoon in BE winkelen ;)
Dat kan hier net zogoed veilig (afstand, handen en winkelwagen ontsmetten, masker).
 
Die van jou kan ook puur elektrisch rijden, dus inderdaad logisch dat je dat iets meer merkt.
Die van mij is een mild-hybrid. EV systeem heeft niet zoveel power, maar doet alleen op de juiste momenten mee. Merk je bij gas geven doorgaans absoluut niets van.
Zaterdag was de accu denk ik leeg, want ik vond hem op een gegeven moment iets minder vlot accelereren. Dat was al bij hoogst illegale snelheden overigens, dus geen ramp.

Sterker nog, ik waardeer het systeem meer en mee. Juist op momenten dat een brandstofmotor wat doods is, helpt het hybride deel precies genoeg mee om soepel op gang te komen. Bijv. in een te hoge versnelling cq te weinig toeren over een rotonde, rollend voor een stoplicht die net op groen springt en je gas geeft, het wegrijden gaat ontzettend soepel en vlot zonder het bekende dipje dat veel brandstofmotoren hebben etc.

Nogmaals, het levert echt niet heel veel meer pk's maar maakt de auto wel een stuk soepeler op momenten dat het er toe doet.
 
Terug
Bovenaan