Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Balen rob;

wat ik zo kon vinden binnen budget;

Bij Opel dealer super de luxe tot achterbankverwarming aan toe, maar wel iets meer kilometers, en deze is vrijwel identiek qua uitrusting, bouwjaar en km stand

Mooi compleet exemplaar uit 2018 met relatief weinig kilometes, is wel import en 125PK versie. Mits historie er bij zit en bij en fatsoenlijke garage zou ik zoiets wel aan durven.

Eigenlijk zie ik best veel exemplaren die vrij luxe zijn. Bij de ene moet je wat inleveren op luxe, niet niet de juiste wielen, de andere is weer import, de andere heeft weer iets meer kilometers. Gewoon rustig blijven zoeken

Dank voor jullie hulp..ik zal er zelf vanavond even in duiken. Ik heb wel even op de Opel-occasions site gekeken. Er is er nog geeneen zoals de zwarte die ik op het oog had.
Ik heb nu nog sterk de neiging om steeds met die de vergelijking te trekken. Moet even slijten..:)

Qua kms zitten jullie wel steeds hoog in de boom..max 70 en liever nog minder is wel een vereiste. Ik heb de huidige Astra ook met 98 k gekocht en wil nu wat lager beginnen.

Exact:

ST
Geen zilver; rest is prima
1.4T
max 70.000 km
Innovation uitvoering; liefst innovation plus pakket
Intellilux
max 17,5k
Leer hoeft niet; half leer wat innovation heeft vind ik fijner
Trekhaak
Mooi zou zijn: winterpakket, open dakkie, enz..
Liefs natuurlijk wat grotere velgen maar daar is eventueel nog wat aan te doen

Oh en alternatieven sta ik natuurlijk ook nog steeds open voor!

Je hebt het waarschijnlijk zelf ook al bedacht, maar je gaat minder km's maken als voorheen. Nu sowieso, maar je gaf zelf ook al aan dat er in de toekomst ook meer thuis gewerkt zal gaan worden. Je kilometers lopen minder rap op als voorgaande jaren dus.

Neemt niet weg dat 70 een prettiger gevoel heeft als net geen 100k, maar misschien dat het daarmee een iets minder zwaarwegend punt is in de besluitvorming.

Geen zilver dus. Ik wilde net posten dat de auto die Joost poste deze juist lekker oogt in deze kleur en ik vind die velgen (17", Fer heeft ze ook dacht ik?) ook gewoon erg mooi zijn.

Verder op z'n minst een Innovation+ dan heb je gewoon alle luxe die nodig is. Alles wat er verder nog op en aan zit is dan gewoon winst en erg lekker.

Jammer Rob, was echt een mooi exemplaar. Deze velgen vind ik samen met die Richard had echt wel de mooisten onder de Astra K.
Maar er staan er voldoende op internet, en zo richting het einde van het jaar is het soms ook mogelijk net iets meer korting te krijgen.

Dit weekend enkele filmpjes van de Crossland gezien. Hoewel het nog altijd niet moeders mooiste is, vind ik net nieuwe front een hele verbetering. Hij ziet er nu een stuk stoerder/breder uit. Ook de aanpassingen aan de achterzijde zijn een verbetering.

Zondag moesten we enkele km. snelweg afleggen (richting Joost zijn woonplaats) en hadden de twijfelachtige eer net vooraan aan te mogen sluiten bij een protestgroep die de snelweg blokkeerde met 70 km/h rijdende auto's. Was een relatief kleine groep die dit deed, maar wat ik dan niet snap is dat net voordat we de snelweg opreden een politie-auto die nota-bene een stukje mee reed met die slome duikelaars de andere kant op rijdt..... ipv de snelweg op te gaan en die groep te sommeren één rijbaan vrij te houden.

Je mag immers 70 km/h op de snelweg rijden, maar niet diegene op de linker baan. Je zag mensen met auto's die protestrijders afsnijden en mensen volgas langs tankstations rijden om de groep in te halen. Ik hoefde maar een kort stukje in die file te rijden, dus kon me er niet zo druk om maken.
Maar snap de actie van de politie echt niet....en heb nog minder respect voor mensen die anderen hinderen met als doel een standpunt te maken.

Minder kms rijden moet ik nog afwachten. Vergeet niet dat ik de astra vijf jaar heb en drie jaar daarvan was het woon werk 60 km per dag woon werk en de afgelopen twee jaar is dat opgelopen naar 90 km per dag woonwerk. Nu met Corona rijd ik bijna niet meer en na Corona zal meer thuiswerken verwacht ik ook het devies worden.

Maar wil gewoon niet met teveel km starten want ik ervaar steeds dat bij meer km's je meer troubles krijgt.

Die kleur is prima Richard. Maar dat is ook geen zilver..en die velgen staan ook goed..!

rjthefrisian zei:
Dank voor jullie hulp..ik zal er zelf vanavond even in duiken. Ik heb wel even op de Opel-occasions site gekeken. Er is er nog geeneen zoals de zwarte die ik op het oog had.
Ik heb nu nog sterk de neiging om steeds met die de vergelijking te trekken. Moet even slijten..:)

Qua kms zitten jullie wel steeds hoog in de boom..max 70 en liever nog minder is wel een vereiste. Ik heb de huidige Astra ook met 98 k gekocht en wil nu wat lager beginnen.

Exact:

ST
Geen zilver; rest is prima
1.4T
max 70.000 km
Innovation uitvoering; liefst innovation plus pakket
Intellilux
max 17,5k
Leer hoeft niet; half leer wat innovation heeft vind ik fijner
Trekhaak
Mooi zou zijn: winterpakket, open dakkie, enz..
Liefs natuurlijk wat grotere velgen maar daar is eventueel nog wat aan te doen

Oh en alternatieven sta ik natuurlijk ook nog steeds open voor!

Vandaag online gekomen

EDIT: Ai, geen Intellilux volgens mij

EDIT 2: is deze al voorbij gekomen? Astra

ndag moesten we enkele km. snelweg afleggen (richting Joost zijn woonplaats) en hadden de twijfelachtige eer net vooraan aan te mogen sluiten bij een protestgroep die de snelweg blokkeerde met 70 km/h rijdende auto's.

bizar, niets van gehoord. waar protesteerden ze tegen dan?

Ik vind het ook altijd een beetje dubbel dat als je je stem wil laten horen je onschuldige mensen daar ook de nadelen van moeten ondervinden. De een heeft geen haast maar voor een ander die echt ergens op tijd moet zijn kan dat echt heel vervelend zijn. zeker als het van te voren niet is aangekondigd. En al helemaal als dat ten koste gaat van de verkeersveiligheid. Immers weet je niet wat er achter de 'file' gebeurd.

Die remmen mogen ze wel even opknappen, ik zie allemaal lijnen erin staan. En er moet nog een trekhaakje onder :)
Wel een leuk kleurtje!

Zo, net even een afspraak gemaakt voor de APK-keuring van de Punto. Als ie 'gewoon' er doorheen floept, dan is die druk van de ketel :) Als er problemen naar boven komen, staat er juist wat extra druk op :D

Deze in Groningen is ook wel mooi; setje andere velgen doet al veel goed.

Astra F zei:
Maar snap de actie van de politie echt niet....en heb nog minder respect voor mensen die anderen hinderen met als doel een standpunt te maken.

Ze reden nog 70, dus het ging nog vooruit (en zelfs heel gunstig voor jouw rijbereik).
Maar wat verwacht je van optreden als ze zelfs de landbouwers ongemoeid laten als die met hun tractoren en landbouwvoertuigen stapvoets de snelweg oprijden en zelfs blokkeren.
a31f7fa2-f008-11e9-a3e4-fd8071a5979c_web_scale_0.0888889_0.0888889__.jpg

Wat kan 1 combi trouwens in de praktijk doen tegen zo'n overmacht anders dan louter kentekens noteren en de boete naderhand opsturen?

Skeep zei:
BRG zei:
Skeep zei:

Wel een heel originele kleur (y)

Eens iets anders dan zwart, grijs of rood.

Echter geen Intellilux

en geen trekhaak, en geen panoramadak, en te kleine velgen...

Rob is oud en wijs genoeg om zelf dat ene exemplaar te vinden waar hij denkt gelukkig mee te worden.
Ik beperk me dan ook strikt tot de bovenstaande opmerking: dat exemplaar heeft wat mij betreft een leuke kleur (zelfs al voldoet het voor het overige geenszins aan de wensen van Rob, maar daar ging het mij bij mijn reactie ook niet over).

BRG zei:
Skeep zei:
BRG zei:
Skeep zei:

Wel een heel originele kleur (y)

Eens iets anders dan zwart, grijs of rood.

Echter geen Intellilux

en geen trekhaak, en geen panoramadak, en te kleine velgen...

Rob is oud en wijs genoeg om zelf dat ene exemplaar te vinden waar hij denkt gelukkig mee te worden.
Ik beperk me dan ook strikt tot de bovenstaande opmerking: dat exemplaar heeft wat mij betreft een leuke kleur (zelfs al voldoet het voor het overige geenszins aan de wensen van Rob, maar daar ging het mij bij mijn reactie ook niet over).

Eens (y)
Ik heb gemerkt dat 17.500 de zoektocht op dit moment enigszins bemoeilijkt. Gelukkig komen er elke dag nieuwe Astra's online dus het komt vast goed.

BRG zei:
Astra F zei:

Ze reden nog 70, dus het ging nog vooruit (en zelfs heel gunstig voor jouw rijbereik).
Maar wat verwacht je van optreden als ze zelfs de landbouwers ongemoeid laten als die met hun tractoren en landbouwvoertuigen stapvoets de snelweg oprijden en zelfs blokkeren.
Wat kan 1 combi trouwens in de praktijk doen tegen zo'n overmacht anders dan louter kentekens noteren en de boete naderhand opsturen?

En neen, ik had dus nog geen voorkennis toen ik dit postte!

Eens thumbs up
Ik heb gemerkt dat 17.500 de zoektocht op dit moment enigszins bemoeilijkt. Gelukkig komen er elke dag nieuwe Astra's online dus het komt vast goed.

En ik ken bijna alle Astra's nu uit mijn hoofd dus elke die jullie laten zien ken ik al..:)

Deze in Groningen is ook wel mooi; setje andere velgen doet al veel goed.

Die had ik al op het lijstje staan voordat de Adam versie voorbij kwam. Ook goed vol qua opties en lekker dichtbij maar te kleine velgen..maar daar is wat aan te doen.

Ik zie wel hele series met dit kenteken te koop staan met opeenvolgende cijfers.

rjthefrisian zei:
Ik zie wel hele series met dit kenteken te koop staan met opeenvolgende cijfers.

Ofwel allemaal tegelijk op kenteken gezet om de verkopen kunstmatig op te krikken, ofwel een ex-leasingvloot.

Die had ik al op het lijstje staan voordat de Adam versie voorbij kwam. Ook goed vol qua opties en lekker dichtbij maar te kleine velgen..maar daar is wat aan te doen
Velgen zou ik niet te veel naar kijken; die zijn nog een keer aan te passen. En misschien kun je op dat gebied nog wat onderhandelen; merkdealer heeft normaliter nog wel wat velgensetjes liggen.
Deze mist volgens mij alleen nog het open dakje van het wensenlijstje, maar de auto is verder wel goed geprijsd. (mits ie er straks uitziet)

En ik ken bijna alle Astra's nu uit mijn hoofd dus elke die jullie laten zien ken ik al..smiling smiley
Herkenbaar :D Ik ken volgens mij elke V40 inmiddels bij voor en achternaam ;)

Schitterende A3 SB met 29.000 km
Vindt je? Ik vind dat echt zo'n lelijk model... en dan dat interieur en die velgen. Brrr.

Dat niet alleen, in de basis ook nog eens een model uit het haar kruik! ( 2004! )

Inderdaa..beide geen optie..de ceed is kaler dan kaal..die A3 is belachelijk te duur geprijst...binnen mijn budget kan ik ook het nieuwere model vinden...
Maar die is gewoonte krap.

Keurige auto met rood (!) leer. Maar drie jaar ouder dan Astra en totaal gebrek aan gadgets en hulpsystemen die de Astra wel heeft...
En blijf het dashboard somber en triest vinden.

seat-leon-sportstourer-1-4-tsi-150pk-fr-connect-leer-stoelverwarming-panoramadak-dab-radio-camera.jpg

Link

Het aanbod met SW's met minimaal 140 pk is gewoonweg zeer gering en de Astra is daar nog als best vertegenwoordigd.

Ik weet intussen heel goed dat de smaken van Rob en mezelf heel ver uit elkaar liggen.
Ik vind die Leon met rood leder en open dak veel leuker dan gelijk welke Astra die hier intussen voorbij kwam.
En ook nog eens 2.000 eur goedkoper.
Ik zou wel weten voor welke ik morgen zou mailen ;)

AsconaGT zei:
Die stoelen in de Leon doet het interieur wel veel goed qua kleur. Je moet er wel van houden :D

Echt vreselijk rode bekleding, heb sowieso niet veel met rood.
En zelfs met dat rood blijft het interieur van die Seat echt slaapverwekkend en 1990, wat een armoe die middenconsole.
Ook al uit weer uit 2015 en met de gevreesde 1.4 TSI.

Ik snap Rob wel meer. Maar dat komt met name wanneer ik in een Leon stap ik echt in een gedateerde auto stap die echt veel ouder aan doet dan het uiterlijk doet vermoeden, dat oogt prima. Met een Astra is het ook niet spannend maar voelt allemaal stuk moderner en zit doorgaans meer luxe op een moderne systemen.

Naast zo’n Astra K oogt een Insignia van het eerste model intussen echt wel gedateerd.
Trouwens, Rob is veel te rationeel om zo een zware auto te halen.

Maar toch door de flinke modelwijziging destijds nog wel heel erg bij de tijd wat dashboard/interieur betreft.
Hoe dan ook krijg je wel heel erg veel voor "weinig".
Idd wel zwaarder en dus duurder in wegenbelasting en wat onzuiniger, maar bij weinig kilometers en het bedrag wat je uitspaart bij aanschaf lijkt me dat ook te overzien. Kom ook maar met een alternatief want wat dat betreft heeft Rob echt gelijk, weinig C-segmenters binnen budget die aan de wensen voldoen!

Mijn alternatieven worden niet echt geapprecieerd; ik zie wel waar Rob uiteindelijk mee komt aanzetten, en dat zal vermoedelijk een Astra zijn.

BRG zei:
Mijn alternatieven worden niet echt geapprecieerd; ik zie wel waar Rob uiteindelijk mee komt aanzetten, en dat zal vermoedelijk een Astra zijn.

Als je kijkt naar het aanbod dan is dat ook verreweg de meest logische keus, meeste aanbod en in verhouding "veel voor weinig".
Als je eisen en wensen invoert krijg je bij wijze van spreken 80 Astra's naar voren en alle andere merken/modellen misschien nog eens 30 bij elkaar erbij.
Dus gewoon weinig aanbod inderdaad ( indien je liever geen 3-cilinder wenst en zo recent mogelijk ). Snap dat wel, zou ook liever 2017 kopen dan 2015 indien je min of meer verder hetzelfde krijgt en moet betalen.

En toch...
Rob durfde al eens dromen van een BMW.
Toegegeven, hij wou nog even doorsparen dus een nieuwe wagen stond niet echt op de planning.
Maar het leven is zo kort, het kan zo vlug gedaan zijn, er kan zoveel tegen gaan.
Je moet je dromen durven nastreven, je moet durven leven en af en toe eens uit de band springen.
Dus ik zou voor mezelf voor het budget een C-klasse break zoeken (de 2 bij 500e kosten slechts de helft van het huidige budget, dus er blijft veel geld over voor eventuele herstellingen, en de grootste afschrijving hebben ze al gehad).

Dat ligt niet in Robs natuur, Rob denkt rationeel, is een nuchtere Fries en dus het zal wel een Astra worden.
En dat is zeker geen foute keuze.
Maar je kan het bezwaarlijk een absolute droomauto noemen.

Kwam dit nog tegen, voldoet ook aan alle wensen behalve dan de 140 pk eis ( dit zijn er 135 ) maar dat zal het verschil niet maken. Maat van me heeft er ook zo 1, geen problemen volgens mij ( hij heeft hem vanaf nieuw sinds 2013 )

Volgens mij begrijp je gewoon niet wat mijn zoek wensen zijn BRG.. ik geef steeds aan dat ik een SW wil en lekkere luxe en een auto met weinig kilometers en van recent bouwjaar. Als je dan met een basic Ceed aankomt en een A3 Sportback van 2013...dan snap je het volgens mij niet. En soms heb ik ook het idee dat je bewust Opel wat aan het bashen bent...:)

Astra

Of deze, staat wel buiten je zoekgebied, maar wel AFL en leer met wat mij betreft mooie 17", geen trekhaak nog.

Die heb ik gezien en is een hele fraaie! Maar Gorichem is hier wel heel ver vandaan...

En nee een Insignia ga ik niet meer aan beginnen.. exact dezelfde techniek als mijn astra J en je zulg begrijpen dat ik daar mijn buik wat vol van heb..:)
Bovendien is een Astra K ST een stuk ruimer en nog een lichter dan een Insignia A. Mooi blijft een Insignia wel!

En toch...
Rob durfde al eens dromen van een BMW.
Toegegeven, hij wou nog even doorsparen dus een nieuwe wagen stond niet echt op de planning.
Maar het leven is zo kort, het kan zo vlug gedaan zijn, er kan zoveel tegen gaan.
Je moet je dromen durven nastreven, je moet durven leven en af en toe eens uit de band springen.
Dus ik zou voor mezelf voor het budget een C-klasse break zoeken (de 2 bij 500e kosten slechts de helft van het huidige budget, dus er blijft veel geld over voor eventuele herstellingen, en de grootste afschrijving hebben ze al gehad).

Dat ligt niet in Robs natuur, Rob denkt rationeel, is een nuchtere Fries en dus het zal wel een Astra worden.
En dat is zeker geen foute keuze.
Maar je kan het bezwaarlijk een absolute droomauto noemen.

Dat ik rationeel ben zal ik niet ontkennen. Maar ik heb ook vaker aangegeven dat ik liever een recente bommetjevolle normale middenklasser heb met de nieuwste techniek dan een veel te dure BMW, Mercedes en of Audi die ik eigenlijk niet kan betalen en dan een versie van een oud bouwjaar en heel veel kilometers moet gaan nemen.
Het zal vast fijn rijden maar dat doet een Astra ook..:) En ik ben ongevoelig voor status dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Als ik zelf maar een moderne auto heb met lekker veel techniek en luxe. Daar kan ik van genieten. Tsja wat is een droomauto dan..

Ik ben altijd opgevoed met dat je blij mag wezen wat je al hebt.

Ik blijf zo'n Leon ST een leuk ding vinden (y)
Maar zou het ook snappen als je voor een Astra gaat, die oogt gewoon iets nieuwer en moderner.

Als het budget dan toch omhoog gaat.

Megane

Heb echt helemaal niks met Renault maar als Seat het alternatief is ( bleeerghh ) dan kies ik toch de Mégane. Zeker in deze superdikke uitvoering met echt alle opties.

Dat is een leuke discussie, want wanneer is het aan ons om te zeggen dat iemand zn dromen niet nastreeft en niet durft te leven omdat hij een 'verkeerde auto' koopt.

Dus ik zou bijna zeggen: wat let je Peter! Je hebt het er al jaren over dat je een Mercedes bij de Hofleverancier wilt kopen. Je hebt nu een 13 in een dozijn A5 gekocht; waarom koop jij je droomauto niet gewoon?

Maar zonder gekheid: ik vind het nogal vreemd dat de aanschaf van een auto moet samenhangen met gelukkig zijn, het leven van je leven en het nastreven van dromen.
Je kunt je zuurverdiende geld maar 1x uitgeven en persoonlijk vind ik het al heel wat dat ik naar een auto van 10.000 euro kan kijken.
Ga ik voor dat geld een Brera kopen omdat ik dat een toffe auto vind? Nee joh, ik ben niet knettergek. Het is daarnaast niet z9 dat ik van gekkigheid niet weet waar ik m'n geld aan moet uitgeven.
Ik heb bijna 10.000 euro budget voor een auto en dat wil ik verstandig uitgeven; maar wel aan een auto waar ik trots op ben. Trots dat ik er hard voor gewerkt en gespaard heb.
Waar ik nog een keer naar omkijk als ik de auto op slot doe.
Moet dat dan een Brera zijn? Nee joh. Een droomauto kan in mijn ogen een stuk rationeler zijn;
De Astra H die ik had met half beige interieur en zelf toegevoegde OPC dakspoiler en nieuwe set velgen, is tot nu toe 1 van de autos geweest waar ik het meest trots op was.

En nu ben ik aan het kijken naar een V40.
Ik had een paar jaar geleden niet durven dromen dat ik zoiets zou kunnen betalen.

Ik haal mijn geluk meer uit andere dingen, het is alleen jammer dat Corona roet in het eten heeft gegooid ;)

Maar nogmaals; interessante discussie waar iedereen (gelukkig) een eigen mening over heeft en dat houdt het interessant.

PS; Als ik ooit geld te veel heb, koop ik een 190SL. Die staat boven aan mijn jackpotlijstje

Dus ik zou bijna zeggen: wat let je Peter! Je hebt het er al jaren over dat je een Mercedes bij de Hofleverancier wilt kopen. Je hebt nu een 13 in een dozijn A5 gekocht; waarom koop jij je droomauto niet gewoon?

Er is geen Mercedes cabrio die onder mijn categorie droomwagens valt.
Een CLK wil ik absoluut niet, een W124 is veel te oud, SL maakt geen emotie los bij me, een moderne E of C cabrio nog ver boven budget.

Mijn droom Mercedes is de CL600 maar dat is geen cabrio, dus op dit ogenblik met 2 dikke Volvo’s voor de deur (waarvan 1 firmawagen) geen optie; de S60 was dan weer mevrouw haar droomwagen.

Die BMW335i individual met “geel” interieur bij Marco is weliswaar een hebbeding maar heeft een metalen klapdak dus is een No go.

Mijn A5 mag je gerust een 13 in een dozijn cabrio noemen. Ik geniet als hobby van het open rijden voor het budget waarmee Rob een Astra koopt en dat ver boven jouw autobudget ligt :p
En zoals je schrijft: ik kijk met plezier en voldoening nog eens om als ik hem ergens geparkeerd achterlaat! Het is “mijn” beestje.

En zo geniet ik weer van het cabrio rijden in een zestien in een dozijn cabrio die ruim 10.000 euro onder jouw budget ligt :p

En het is toch mooi dat iedereen hier op een eigen manier met auto's omgaat? Ik vind het daarom juist zo leuk om een ieders zoektocht te volgen!

En zoals je schrijft: ik kijk met plezier en voldoening nog eens om als ik hem ergens geparkeerd achterlaat! Het is “mijn” beestje.
Hier gaat het uiteindelijk om (y)

Ik merk zelfs dat ik enige moeite heb met het idee om afscheid te nemen van de Punto...dat had ik nooit verwacht o_O

De Astra H die ik had met half beige interieur en zelf toegevoegde OPC dakspoiler en nieuwe set velgen, is tot nu toe 1 van de autos geweest waar ik het meest trots op was.

Die was inderdaad gaaf! Heb nadien nooit meer een astra gezien die er van binnen zo uit zag

En het is toch mooi dat iedereen hier op een eigen manier met auto's omgaat? Ik vind het daarom juist zo leuk om een ieders zoektocht te volgen!

Vind ik ook :)

Ik zou ook wel een Jaguar XJ220 willen hebben, meer als kunstobject en om af en toe mee te rijden, in een mooie garage :) of een Alpina B5 als dagelijkse auto maar totaal onrealistisch zolang er niemand langs komt met een grote prijs.

Ik vind het ook super decadent dat ik zo'n moderne mercedes kan rijden. Elke keer als ik in stap en kijk hoe mooi het gemaakt is en doordacht en zo sovereign rijd geeft wel een beetje trots op wat ik van mijn eigen geld bij elkaar heb gewerkt nadat eerder het geld naar het huis ging. Droomauto? Nee, het blijft gewoon onze familie station, maar ben er wel heel erg blij mee, en nooit gedacht dat zoiets op mijn leeftijd al mogelijk zou zijn, waarbij de auto hier in huis absoluut niet nummer 1 is qua uitgaven.

Terug
Bovenaan