Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De huidige Focus is wel heerlijk stil op de snelweg, ook als je "wat boven de Vmax" rijdt. Dat viel gelijk op na de ****, maar dat werd ook veroorzaakt door het gebrek aan genagel van de diesel. Toch is de Focus voor mijn gevoel ook stiller dan de Astra.
Nog even, dan kan je een normale autostoel plaatsen winking smiley
En hoe vind je de driepitter tov een vierpitter? Kan me voorstellen dat de driepitter toch echt meer lawaai maakt bij flink gas intrappen.
Ben trouwens afgelopen week wel wat geschrokken hoe krapjes onze maxi cosi achter de voorstoelen past bij beide auto's.
(Ja Joost, volgens mij had je me nog gewaarschuwd om even te passen en te proberen voor die tijd
Nu weet ik even niet welke type wij hebben, maar bij ons past het prima. We moesten enigszins halsoverkop naar het ziekenhuis 's nachts, dus MaxiCosi achterin de auto gemikt.
Moderator
Vriend van me had dat ook afgelopen december. Heeft een tweeling gekregen, maar in zijn V70 Classic) waren de gordels te kort voor de stoeltjes. Daar kwam ie toen pas achter (past wel bij 'm, die houdingB Real zei:We moesten enigszins halsoverkop naar het ziekenhuis 's nachts, dus MaxiCosi achterin de auto gemikt.
Moderator
Astra F zei:.....en vanaf volgend jaar is elektrisch rijden al een stuk minder interessant. (12% tot 40.000 euro, rest 22%)
Waarom zou een elektrische bedrijfswagen voor de werknemer ook maar een cent goedkoper moeten zijn via de fiscus?
Moderator
Ze zijn al redelijk interessant. Maar het blijkt gewoon dat auto's te duur worden voor de particulier. De overheid moet wat mij betreft meer inzetten op voordelen voor goedkope en zuinige/milieuvriendelijke auto's. Dan heb je een grotere kans dat ze binnen NL blijven.AsconaGT zei:Wat ik wel zorgelijk vind is dat na 4 jaar subsidie / korting op bijtelling, auto's naar het buitenland vliegen, daar mag de regering wel een stokje voor steken zodat EV rijden ook voor de particulier nadien interessant kan zijn.
Vriend van me had dat ook afgelopen december. Heeft een tweeling gekregen, maar in zijn V70 Classic) waren de gordels te kort voor de stoeltjes.
rjthefrisian zei:Ik zag vandaag in de telegraaf een overzichtje van de BMM stijging van 2020 naar 2021. Deze neemt voor veel gemiddelde auto's (Corsa, Polo, Golf, Astra, Focus,enz..) gewoon met 30% toe..krankzinnig....
BRG zei:Astra F zei:.....en vanaf volgend jaar is elektrisch rijden al een stuk minder interessant. (12% tot 40.000 euro, rest 22%)
Reed jij niet vooral elektrisch uit idealisme?
En voor het groene imago van je werkgever?
Waarom zou een elektrische bedrijfswagen voor de werknemer ook maar een cent goedkoper moeten zijn via de fiscus?
Moderator
Daar heb ik gelukkig geen last van! Ik vind het zelf een interessante techniek, maar om mij heen zijn er zeer weinig mensen die een elektrische auto hebben. Heb er dan ook nog nooit in 1 geredenIk word er ook wel beetje moe van hoe alles en iedereen je het ook door de strot probeert te drukken.
Plug-In vind ik ook nog wel interessant... misschien dat die door de korting op MRB en laag verbruik interessant zouden kunnen zijn, zelfs met een hogere aanschafwaarde.In de toekomst zou ik een type GTE / Hybride wel zien zitten als dit op meerdere merken/modellen betaalbaarder wordt.
Zolang ik naar het werk 90km per dag moet rijden (normaalgesproken dan), daar geen laadmogelijkheden heb, de meeste EV's zo onpraktisch zijn als de pest en het gewoonweg kneiterduur is in aanschaf
Daar heb ik gelukkig geen last van! Ik vind het zelf een interessante techniek, maar om mij heen zijn er zeer weinig mensen die een elektrische auto hebben. Heb er dan ook nog nooit in 1 gereden
@Rob grinning smiley Hahahaha gewoon hoppa! zo ist smiling smiley
Allereerst, ik snap je hoor Rob. Maar in deze opsomming is alleen het laatste punt een goed argument natuurlijk.
Juist voor die W/W kilometers hoef je geen praktische auto, want je zit er toch alleen in en 90km per dag is ideaal voor een EV want dan gooi je hem 's avonds gewoon thuis aan de stekker en sta je dus nooit meer aan de pomp.
Duur zijn ze wel en als je in het weekend met het gezin op pad moet dan wordt het wel lastiger met een EV.
Moderator
Ik ook niet, veel te weinigHet tweede punt is dus ook een goed argument want ik ga geen drie auto's aanschaffen.
Ze zijn al redelijk interessant. Maar het blijkt gewoon dat auto's te duur worden voor de particulier. De overheid moet wat mij betreft meer inzetten op voordelen voor goedkope en zuinige/milieuvriendelijke auto's. Dan heb je een grotere kans dat ze binnen NL blijven.
Het tweede punt is dus ook een goed argument want ik ga geen drie auto's aanschaffen. Een voor woonwerk waar het gezin niet fatsoenlijk in past en een voor het gezin...en nog een auto voor mijn vrouw..grinning smiley
het is vandaag ook weer babayboomdag..vandaag drie babyaankondigingen op een dag..twee keer vrienden en een keer een collega..waar het Coronatijdperk al niet goed voor is..smiling smiley
Corsa 20SEH zei:Morgen is als het goed is mijn EV fiets binnen
EV voor de "domme" W/W ritjes en een gezinsauto voor de andere ritjes en W/W ritjes van je vrouw. Dat dat af en toe ook voor logistieke problemen zal zorgen snap ik ook wel, maar om daar dan twee grotere auto's welke geschikt zijn voor het hele gezin voor aan te houden....
Een leasemaatschappij verwacht dat 70% van mijn auto niet in nederland blijft. Super zonde.
Dat is ook zoiets moois als je daarnaar aan het zoeken bent: moet je opeens overal de BTW er nog bij op gaan rekenen... chaos die vraagprijzen op diverse sites.Ik zie dan meer in Hybride/GTE idee. Zo een g*** 7 GTE of P***** GTE vind ik erg mooi
Daar zou ik me ook even enorm over kunnen opwinden; brutaal om dan gewoon 100 euro te rekenen voor zoiets kleins. 'Klein materiaal' zekerKomt er nu een factuur van 100 euro. nut smiley werkgever had al gezegd wij het niet hoefde te betalen maar ze wilde het wel even melden. Maar vind het sowieso schandalig veel geld voor een klein plastic kapje + het feit dat ze niet even hebben gebeld waar ik uitdrukkelijk heb gevraagd en ook op papier heb gezet tijdens het maken van de online afspraak.
Corsa 20SEH zei:@Speedtouch, Het is een Cortina met Bafang M420 middenmotor en 750 WH accu besteld bij Rijsdijk op 't DIjkcentrum
Den deze
We waren vrij in keuze, maar ik heb nu exact dit model alleen dan 6 jaar oud niet elektrisch en bevalt meer dan goed, degelijk, voorrek voor de boodschappen/laptop tas.
Inderdaad via de werkgever, ik ontvang geen reiskostenvergoeding en woon dichtbij genoeg om met de fiets te gaan. Dus win-win, en dat voor een paar euro per maand bijtelling.
Wel gisteren nog 50 Km met de 7 gereden smiling smiley Ging Lize bij een vriendinnetje ophalen om 17.00 en daarna samen nog een heerlijk stuk gereden, beetje koud aan de oren maar verder prima te doen smiling smiley
Het is een Cortina met Bafang M420 middenmotor en 750 WH accu besteld bij Rijsdijk op 't DIjkcentrum smiling smiley
Den deze
met 2 jonge kinderen zou ik nooit voor een hatchback gaan, daar krijg je wel spijt van inderdaad. Zeker nu je nog zit met kinderwagens en een bult andere zooiMaar de prijs was ook stevig en voor hetzelfde geld kun je ook een dikke ST krijgen of een lekkere auto van een ander merk.
En qua ruimte ga ik er spijt van krijgen maar ook qua uitstraling staat er met een ST toch een stuk meer auto.