BRG
Wegverkenner
Corsa 20SEH zei:@Gerwin, jawel maar de opties die er dan liggen schaars en zijn maandelijks erg duur, ik heb maar een normale baanniet een zoals Peter
![]()
A4/A5 kost niet meer dan een Z4.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Corsa 20SEH zei:@Gerwin, jawel maar de opties die er dan liggen schaars en zijn maandelijks erg duur, ik heb maar een normale baanniet een zoals Peter
![]()
Alleen al waarmee het kenteken begint is al een preBarri zei:Een diesel is tweedehands niet duur. Zo'n V40 is top, maar na een Punto waardeer je dit ook vast wel:
<https://link.marktplaats.nl/m1613836830>
rjthefrisian zei:Hihi...zon focus is vast fijne auto maar v40 is toch meer auto. En deze opoe-beige kleur maakt de focus wel wat ouwbollig...brrr...
BRG zei:rjthefrisian zei:Hihi...zon focus is vast fijne auto maar v40 is toch meer auto. En deze opoe-beige kleur maakt de focus wel wat ouwbollig...brrr...
Je moet m.i 65+ zijn om door die Focus gecharmeerd te zijn.
Een Focus is al afgevallen in een eerdere ronde waarbij ik vrouwlief diverse mogelijkheden heb laten zien. 'Zal een prima auto zijn, maar wel wat saai'.Een diesel is tweedehands niet duur. Zo'n V40 is top, maar na een Punto waardeer je dit ook vast wel:
Ik sluit me er ook helemaal bij aan. Plus dat de vormgeving bij Opels veelal wat rustiger oogt, bij Ford is het snel druk met veel lijntjes/niveaus.Maar Opel en Ford liggen qua segment wel dicht bij elkaar. Rob omschrijft het naar mijn mening ook zoals ik het ervaar
@ Opel vs Ford, na achtereenvolgend een Focus, een Astra, heel even een **** en weer een Focus te hebben gehad vind ik dat ze qua kwaliteit en afwerking echt niet voor elkaar onder doen. De **** deed dat op punten misschien iets beter, maar tussen de Focus en de Astra maakt het echt geen verschil.
De verschillen zijn denk ik meer een kwestie van smaak.
Gisteren de rijtest van de Insignia eens bekeken, die komt goed uit de bus. En men is zelfs positief over de motor. Enerzijds jammer dat het een GM blok is wat we straks niet terug gaan zien. Maar dat het blok door Opel is ontwikkeld, bied kansen voor de toekomst van de PSA blokken waar Opel de regie heeft over de benzinemotoren.
Mooi exemplaar inderdaad! Dodehoekwaarschuwing, panoramadak, trekhaak af fabriek, lande departure warning heb ik allemaal niet. En die grille ook niet
Moderator
Onwijze misser bij de huidige Focus. Mijn Focus heeft een mooier systeem; tikje op het handvat van het afdekzeil en hij schiet terug. Onbegrijpelijk dat ze daar bij de mk4 op bezuinigd hebben.B Real zei:Een ding wat ik absoluut mis van de **** is het afdekzeil in de kofferbak. Bij de Golf zat deze in een rail en kon je deze heel eenvoudig geheel of gedeeltelijk terug rollen. Bij de Focus is dat handwerk. Gaat allemaal soepel daar niet van, maar toch vaak gehannes om het zeil op de juiste plek erin te haken en juist het gedeeltelijk terug rollen mis ik zeer regelmatig.
Jij baseert je natuurlijk op de nieuwste modellen; ik baseer me op de generatie hiervoor. Daar zie ik echt wel een flink afwerkingsverschil tussen de Focus II en de Astra J.
Onwijze misser bij de huidige Focus. Mijn Focus heeft een mooier systeem; tikje op het handvat van het afdekzeil en hij schiet terug. Onbegrijpelijk dat ze daar bij de mk4 op bezuinigd hebben.
Ik vind vooral de velgen met de kleur erg fraai. Ding ziet er bijzonder netjes uit. Maar jah..168k is voor mij echt veel te veel km's...zit ik veel te snel op de 2 ton..
Ja, ik heb ook wel een zwak voor de C-klasse! Maar het is allemaal nog wel veel geld hoor... sjongejongeOei..kwam net deze tegen..Joost zal het wel beamen..plaatje hoor. Fraaie velgen, panodak, leer, led, enz...maar ook 168k op de teller en 'maar' 156pk...
Heb tot nu toe een enkele keer achterin de punto gezeten: dat ging qua beenruimte netwel/netniet. Hoofdruimte wel. Ik denk dat het bij de V40 net andersom isRuim zijn ze zeker niet, maar dat is in jullie geval ook niet nodig. Enige jammere vind ik dat er wel een heel klein scherm in zit, daaraan zie je dat de auto al weer een tijdje mee loopt.
Dit is dus echt van die typische SW-praatOnwijze misser bij de huidige Focus. Mijn Focus heeft een mooier systeem; tikje op het handvat van het afdekzeil en hij schiet terug. Onbegrijpelijk dat ze daar bij de mk4 op bezuinigd hebben.
Gemiddeld 24.000 per jaar met in 2019 en 2020 een mooi gelijk aantal van net iets boven de 20.000 km; dus een diesel kan nog uit
Het verbaasde mij ook hoor; ben dit jaar veel minder voor de muziek op pad geweest en minder over ver naar visite/concerten... werk is niet veranderd, dus vandaar toch nog 20.000km blijkbaar.Jij hebt dus geen last van het Corona effect..hier zijn de kms tot een minimum beperkt..astra blijft nu al heel lang steken op 170k. Het was mijn streven om hem rond de 200k weg te doen en dat gaat zo nog wel even duren..smiling smiley
Ik verbaas me er namelijk echt wel over hoe betaalbaar de K al is en dat er heel af en toe echt heel goed uitgeruste exemplaren tussen zitten.
Herkenbaar Rob, waar de Insignia A nog lekker krachtig oogde van voren komt de huidige niet uit de verf.Ik kan maar niet wennen aan de neus van de Insignia. Had gehoopt dat de facelift er verbetering in zou brengen maar ik blijf het wat treurig vinden aan de voorkant.
Inderdaad, de diesels worden wel betaalbaar. Dit in tegenstelling tot de benzine motoren. Wel lekker dat je met de 1.4T eigenlijk altijd goed gemotoriseerd onderweg bent, daar waar hij in de Astra J net wat tegen viel. In een mooie kleur met juiste velgen is zelfs die chromestrip wel te pruimenIk verbaas me er namelijk echt wel over hoe betaalbaar de K al is en dat er heel af en toe echt heel goed uitgeruste exemplaren tussen zitten.
Inderdaad, de diesels worden wel betaalbaar. Dit in tegenstelling tot de benzine motoren. Wel lekker dat je met de 1.4T eigenlijk altijd goed gemotoriseerd onderweg bent, daar waar hij in de Astra J net wat tegen viel. In een mooie kleur met juiste velgen is zelfs die chromestrip wel te pruimen
Onder de 10.000 euro met minder dan 140.000 op de teller heb je een zeer uitgebreide keuze aan 308 inderdaad. Ik word er niet blij van als van een K of V40, maar het zo'n wagen ziet er gewoon netjes uit.Je moet er van houden, maar de 308SW gaat ook tegen dumpprijzen weg denk ik.
Ik weet overigens aardig goed het verschil in performance op bepaalde weggetjes. Niet in seconden, wel in km/h, maar dat is wellicht niet geschikt voor een openbaar forum drinking smiley
Zo op de frontpage herkende ik 'm ook niet gelijk als een Opel moet ik zeggen. In wit oogt het allemaal ook wat minder moet ik zeggen...Herkenbaar Rob, waar de Insignia A nog lekker krachtig oogde van voren komt de huidige niet uit de verf
Bij mijn Insignia heb ik ook wel het idee dat lane assist systeem ook een beetje mee stuurt zonder het te melde. Ik heb het idee dat ik in bochten veel minder hoef te doen omdat het haast "vanzelf" gaat. Zelfs zonder dat het systeem aan geeft dat ik van de weg dreig te raken.B Real zei:De Astra deed het overigens ook goed op de snelweg hoor met de cruise control op max en het keep your lane system aan kon je op de Autobahn kilometers lang je handen van het stuur halen, ook in flauwe bochten. (ja, je probeert eens wat als je dagelijks hetzelfde mooie stukje Autobahn rijdt)