Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh

@ Frank: Gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding. Zo grappig, frank is inmiddels al de zoveelste in mijn omgeving die kinderen aankondigt. :} Is corona toch nog ergens goed voor. B)

Sinds zaterdag onverwacht in preventieve thuisquarantaine geweest. Schoonmoeders is positief getest, en daar waren we vorige week zaterdag op bezoek geweest. Ze meldde het ons woensdagvond, donderdagavond kreeg ik de melding via de app. Hoewel er dus al 4 dagen overheen gegaan waren tussen het bezoek en melding en we ons goed voelden hebben we ons toch aan de regels gehouden. Dus 2 dagen thuis werken, en zaterdag vooral in en om het huis aan het klussen/schoonmaken geweest.

Hier gaat het hartstikke goed. De kraamhulp is weer vertrokken maar we hebben een heerlijke gezellige week met haar gehad. Leuk mens! Met Thijmen gaat het erg goed. Alleen qua drinken moet je nog even goed je best doen....moet ie nog een hoop van zijn vader leren..
Mooi om te horen Rob, dat ook nog wat meevallers jullie ten dele vallen :)

Dan komt het wel dichtbij Ruud! Hopelijk is schoonmoeders er snel weer boven op.

Ik ben vandaag na 2,5 week vrij ook weer aan het werk. Heb normaal niet zoveel moeite om mijn bed uit te komen, maar (het vroegere normaal) werd ik 's nachts ook nooit wakker. Is nu wel anders, al mogen we niet klagen.

Op zich ook wel weer prima om wat te doen, heb wel wat klusjes in/om het huis geklaard op de momenten dat vriendin en zoon lagen te slapen. Daarnaast, voor mijn doen, veel gegamed. Spelen met een groepje jongens uit het dorp nu Call of Duty: Warzone. Gratis spel (op zowel PlayStation, XBox als PC) waarbij je in teams op een hele grote map wordt gedropt, de map wordt steeds kleiner en het laatst overgebleven team wint. Verbazingwekkend leuk, zeker met een headset op :D

Spelcomputers deed ik vroeger wel veel, maar nu zo weinig tijd voor mijzelf dat ik dat de laatste jaren niet meer doe

Wel leen ik even de Wii van mijn broer volgende week; denk dat de oudste hier al wel het een en ander mee kan (tu) zeker als het straks regent en je mag nergens meer op visite of naar toe is dat ook iets om te kunnen doen.

Ik hoor nu ook om mij heen steeds meer corona gevallen, ook op het werk 2. Gelukkig niemand waar ik bij in de buurt ben geweest :)

Blijkbaar heeft een ouder die in afwachting was van een coronatest wel hun kind naar de opvang gebracht. Dat mag dus al niet, je moet je kind thuis houden als je verdacht word en in afwachting bent van de uitslag. Nu is die ouder (en later ook het kind) positief getest. Nu zijn de 3 leidsters ook gelijk in thuis quarantaine geplaats omdat ze 2 dagen dat kindje in de groep hebben gehad. Lekker handig. Ze hebben maar weer met klem gevraagd kinderen thuis te houden als iemand in het huishouden in afwachting is van de test want als dit op een andere groep nu ook gebeurd moet de opvang dicht omdat er geen personeel meer is.

p zich ook wel weer prima om wat te doen, heb wel wat klusjes in/om het huis geklaard op de momenten dat vriendin en zoon lagen te slapen. Daarnaast, voor mijn doen, veel gegamed. Spelen met een groepje jongens uit het dorp nu Call of Duty: Warzone. Gratis spel (op zowel PlayStation, XBox als PC) waarbij je in teams op een hele grote map wordt gedropt, de map wordt steeds kleiner en het laatst overgebleven team wint. Verbazingwekkend leuk, zeker met een headset op

Heerlijk..die tijd heb ik helaas niet meer. Het gaat goed maar de reeds rondlopende koter slokt al mijn vrije tijd wel op als het andere spul rust.
Ben toch wel erg blij dat ik even lekker vrij heb. De nachtelijke voedingen slopen je wel en meneer heeft nu ook wat last van zijn buikje/verstopping.

Ik zat er twee weken terug ook aan te twijfelen om straks een PS5 aan te schaffen. Maar de komende tijd komt er toch bar weinig van en wacht wel even. Wel hebben we een nieuwe tv aangeschaft. Een fraaie Philips met Ambilight en wat is dat weer een sprong voorwaarts tov onze oude plasma tv. S avonds besteld op Cool blue en ik had hem s middags al aan de muur hangen. Heerlijk die snelle levering.

Die plasma is ook alweer 14 jaar oud..toen was 37 inch heel groot..:} plasma is het echter nooit geworden. Ding vreet stroom en is loeizwaar...

Sinds mijn broertje en ik jaren terug een PS One van sinterklaas kregen heb ik alle versies van de PlayStation nog gehad (evenals mijn broertje). De laatste jaren staat het apparaat maar zelden aan, maar zo af en toe is het wel leuke ontspanning. Nu, met wat vrienden, is het weer even wat leuker en staat hij wat vaker aan. Juist nu met de kleine heb ik er tijd voor als mijn vriendin 's avonds aan het voeden is en/of al in bed ligt, dan ga ik nog een uurtje :D

De PS5 zal er ook wel komen. Meestal wacht ik op een goede aanbieding, maar deze zou er wel eens voor het einde van het jaar kunnen zijn :)

Ben toch wel erg blij dat ik even lekker vrij heb. De nachtelijke voedingen slopen je wel en meneer heeft nu ook wat last van zijn buikje/verstopping.

Ik was ook blij dat ik 2,5 week vrij had, maar nu is het ook weer goed geweest. We hebben aardig onze draai gevonden, krampjes zijn al een stuk minder en zelfs de nachten slaapt meneer zomaar 4 á 5 uur aan een stuk en valt na de voeding ook direct weer in slaap, dat maakt de nachten wel dragelijker. Gebroken nachten zijn er ook nog, maar het is goed te doen tot op heden.

Wel hebben we een nieuwe tv aangeschaft. Een fraaie Philips met Ambilight en wat is dat weer een sprong voorwaarts tov onze oude plasma tv. S avonds besteld op Cool blue en ik had hem s middags al aan de muur hangen. Heerlijk die snelle levering.

Ik zag de oude ook voorbij komen, die was al wat jaartjes oud inderdaad. Toch is/was plasma wel een erg fraai beeld, ik heb in mijn werkkamer ook mijn oude Panasonic plasma nog staan. Welk formaat is er voor terug gekomen?

Vorige week de software van het multimediasysteem van de Ford nog even geüpdatet. Dat kan de auto zelf middels WiFi (van huis) of het internet van de auto zelf, na 5x een melding te hebben gehad dat de auto deze update aan het downloaden was (de auto zelfs een uur lang stationair te hebben laten draaien) zat er maar geen schot in.

Je kunt de officiële updates via onofficiële wegen kinderlijk eenvoudig downloaden, echter kun je op de Ford site ook je VIN ingeven en dan komt automatisch de beschikbare update te voorschijn (zie: LINK). Downloaden, mapje op een USB stick kopiëren, USB stick in de auto, 20 min wachten en de update staat er op. Elke computer leek kan dat.

Ik ben er wel achter dat ik nog niet de allerlaatste update heb en ook de update van de navigatiekaarten is (via de Ford site) nog niet beschikbaar voor mijn auto, misschien dat ik deze dan toch nog maar via de onofficiële weg (maar met officiële data dus) op dezelfde manier installeer.

Ik was verrast dat het zo mooi en makkelijk werkt, doen ze goed bij Ford (tu)

Mogguh!

@ Frank: dubbelop van harte! Mooi nieuws! Veel babynieuws trouwens het afgelopen jaar, niet alleen hier op het forum ;)

@ Playstation: Ik speel af en toe RDR2 maar meestal GTAonline met een groepje. Altijd gezellig en een grote chaos; maar dat is inmiddels ook niet meer dan 1x per maand geworden ;) Ik was laat met een PS4 aanschaffen, dus ik denk dat ik ook wel weer laat zal zijn met de PS5; eerst eens zien hoe dat ding er in het echt uitziet want het leek op de foto's nogal een bakbeest.

Ik hoor nu ook om mij heen steeds meer corona gevallen, ook op het werk 2. Gelukkig niemand waar ik bij in de buurt ben geweest smiling smiley
Hier 4 op het werk, waarvan er 1 echt ziek was en de anderen wat meer verkouden. Maar bij 2 is het gerelateerd en de andere 2 losse gevallen; lastig, maar het is niet anders.

@ TV: 4 jaar geleden van beeldbuis overgestapt naar een platte TV. Eigenlijk geen idee of het LCD of LED is; 55inch in elk geval, prima formaat (tu)

Mogguh.
Ben stilaan aan een nieuwe telefoon toe, de batterij is aan het einde van haar leven, toch reageert niet altijd en de 128GB zitten zo goed als vol.
Twijfel tussen een iPhone 11 met 256GB of een iPhone SE met zelfde geheugen.

Mooi dat het bij Ford zo mooi werkt!

Hier kan het ook via de lucht of USB, maar navi update moet via de dealer. Daar moet je een code kopen waarna je de laatste navi updates kunt krijgen.

Andere updates gaat gewoon via het telefoonnetwerk waar de auto altijd op is aangesloten. Maar heb ze nog nooit voorbij zien komen. Vind het wel op merkelijk want er zit geen sim kaart in en betaal geen abonnement daar voor maar dus wel altijd verbonden. Ik zie dat ook in de auto. Ook voor hulpdiensten bellenen zelfs uitlezen op afstand kan. Zal indirect wel een verdienmodel in zitten :T

Gefeliciteerd heren! Niet te geloven dat dit topic al zo lang draait.

Begonnen in 2004, maar thewaybackmachine gaat niet verder terug dan 2005: https://web.archive.org/web/20050207063203/https://www.autoweek.nl/forum/list.php?f=6

Groetjes,

Ralf TTT aka Ralf GTS aka McShine ;)

@Ralf
Oops, is die lease-Kadjar ook al weer de deur uit?
En 2 elektrische bolides op de oprit?
En een Z4 coupé ipv die exclusieve roadster.

Bij de laatste berichten van jou had je - als ik me goed herinner - ernstige gezondheidsproblemen; alles weer ok met jou?

McShine zei:
Begonnen in 2004, maar thewaybackmachine gaat niet verder terug dan 2005: https://web.archive.org/web/20050207063203/https://www.autoweek.nl/forum/list.php?f=6

Dan kunnen we je dus niet meer met de GTS met deukje in het spatbord confronteren? :p

Welk formaat is er voor terug gekomen?

50 inch...groot zat en groter vind ik veel te aanwezig worden. Nu ook met mooie beugel van Vogel (topspul) aan de muur en valt zo lekker weg.

Autos...ben er momenteel eigenlijk bijzonder weinig mee bezig. Astra staat volgens mij al dikke vier week stil en c3 gebruik ik alleen voor korte ritjes naar de supermarkt. Meer heb ik niet over autos te melden.

Mogguh!

Je merkt wel wat voor sprongen de techniek maakt. Bij de Leaf komen er ook updates "ingevlogen", merk het vooral dat de Navi aangeeft nieuwe laadlocaties te hebben gevonden. Buiten dat om, komen er helaas ook geen andere updates binnen zoals beter kaartmateriaal. Achja, gebruik google maps wel.....en de auto zit al op de 1/2 van zijn maximale looptijd, dus maak me er niet zo druk meer om.

@Peter, ik moet ook een nieuwe GSM, ik ga voor de 12 mini. Lijkt me ideaal, klein en voleldig scherm.

@ gamen, vroege reen PS 1 en 2 versleten i nmijn tiener jaren, maar de huidige spellen zijn veel te geavanceerd voor mij :)
ik heb een Nintendo Switch met een online abonnement met alle oude NES en SNES spellen en tevens vind ik Mario Kart, Mario Party en Roller Coaster Tycoon erg leuk :). Gewoon nie tte ingewikkeld.

@ Rob, wij hebben ook ambilight, ik vind het ideaal en erg mooi.

50 inch...groot zat en groter vind ik veel te aanwezig worden. Nu ook met mooie beugel van Vogel (topspul) aan de muur en valt zo lekker weg.

In de woonkamer hebben wij ook 47, prima

in de kelder mocht het wel wat over de top, daar heb ik 58 dacht ik :}

Auto's; de benz staat ook veel stil. Laatst even naar mijn broer, of ritje naar de stort. Maar staat nu al weer sinds vrijdag stil en lijkt ook de hele week stil te gaan staan

De Up rijd bijna elke dag, kinderen naar de opvang, even naar sport of andere kleinigheden

Ben stilaan aan een nieuwe telefoon toe, de batterij is aan het einde van haar leven, toch reageert niet altijd en de 128GB zitten zo goed als vol.
Twijfel tussen een iPhone 11 met 256GB of een iPhone SE met zelfde geheugen.

Ik stond begin dit jaar voor dezelfde keuze. De batterij van mijn Samsung S8 werd minder. Ik kwam de dag wel door, maar daar was het ook mee gezegd.
De SE leek mij perfect, maar daar schijnt de batterijduur ook niet overweldigend te zijn.

Bij de 11 is deze wel erg goed, de camera is beter (voor mij een pré, zeker nu met die klein), beter scherm en uiteindelijk was het prijsverschil (met een goede aanbieding via Vodafone) niet zo heel groot. Ik heb dus de 11. De batterijduur is een verademing, ik let er nooit meer op of de batterij 100% vol is zelfs met 60 of 70% red ik het makkelijk de hele dag. Wat dat betreft zou ik voor de 11 gaan.

De 11 Pro vond ik qua formaat wel mooier, maar echt te duur. Hetzelfde geld voor de 12 nu. De 12 mini lijkt mij ook wat, maar het wordt wel erg duur inmiddels. Ik sla wel een modeljaar over, dat scheelt ontzettend veel geld en heel vernieuwend zijn de nieuwe modellen ook niet t.o.v. één modeljaar ouder.

@ Ralf, welkom terug!
Bizar inderdaad hoe lang het gros van ons hier al rond hangt. Ik kan mij nog herinneren dat Hotpup V1 geboren werd, die gaat inmiddels bijna voor z'n rijbewijs denk ik *-)

50 inch...groot zat en groter vind ik veel te aanwezig worden.

Tocht went een grote TV ontzettend snel, maar het moet allemaal wel een beetje passen in je woonkamer. Wij zitten +/- 5 meter van de TV af en hebben een 55", dat is prima maar qua kijkafstand misstaat 65" ook niet. Zit je er maar 2 meter vanaf, dan zou ik ook echt geen grote TV nemen.

Overigens ging ik van een 42" naar een 55", qua omvang scheelt het niets. De oude had een dikke rand om het beeldscherm, de nieuwe maar een heel klein randje. Zelfde formaat, maar wel meer beeldscherm dus :)

BRG zei:
@Ralf
Oops, is die lease-Kadjar ook al weer de deur uit?
En 2 elektrische bolides op de oprit?
En een Z4 coupé ipv die exclusieve roadster.

Bij de laatste berichten van jou had je - als ik me goed herinner - ernstige gezondheidsproblemen; alles weer ok met jou?

Alles weer ok gelukkig, ja de lease-Kadjar mocht bij 160.000km weer ingeleverd worden, en nu 2 EV's en de E85 Coupé, de E89 rijdt mijn vader mee rond. Tot volle tevredenheid trouwens!

Wat voor EV's staan er voor de deur?
Rijdt wel heerlijk hoor. Gisteren ook met de Citigo naar 't werk gereden.
Moest ook wel want de Focus was even niet rijdbaar: kachel/kvs slang lekte dus ik heb gisteravond een nieuwe gemonteerd. En toen ik m warm wilde laten lopen had de accu er geen zin meer in. Die wordt vandaag dus vervangen.
Vandaag een huis bezichtigd, en dus met de Fiesta gegaan :)

De Model 3 is een Performance, mocht zelf een bijdrage doen in het leasebudget, was en ben er super blij mee. Mijn vriend vond de Model 3 zo lekker rijden (one-pedal, onderhoud, comfort) dat hij ook aan de EV is gegaan. En om af en toe nog wat dino’s te verbranden is er recent een echte youngtimer aan toegevoegd. Zonder turbo’s, zonder DCT, zonder overtollige kilo’s, gewoon lekker spartaans met een dik zes-in-lijn blokje.

Sta ervan te kijken hoeveel oudgedienden er nog hier zijn..:)

Ha die Ralf! Leuk om weer eens wat van je te lezen!

Richard zei:
Bizar inderdaad hoe lang het gros van ons hier al rond hangt. Ik kan mij nog herinneren dat Hotpup V1 geboren werd, die gaat inmiddels bijna voor z'n rijbewijs denk ik nut smiley
Haha, 14,5 is ‘ie al, en hij is reuze benieuwd hoe je auto rijdt.
Zal binnenkort eens een privé terreintje opzoeken om de basisbeginselen aan te leren ;)

@Richard, dat COD spel lijkt wel wat op fortnite battle royale. Sinds de hotpuppies daarmee begonnen en er heel erg goed in werden wilde ik het ook wel eens leren.
Zij spelen het niet meer (zoooo 2018) maar ik doe het nog wel eens. Wat een stress, heerlijk :D

@telefoons: half jaartje nog, dan ga ik voor een iPhone 12 mini. Eindelijk het goede ontwerp terug (tu)

@apple: ik heb sinds kort een rekening bij de Giro (om te leren en te proberen) en laatst voor $109 een aandeel Apple gekocht. Dikke winst nu met $119 :D

Mogguh!

@ Ralf: Leuk dat je even om de hoek komt kijken. Die Z4 coupé; prachtig! De 3 is daarentegen een lelijk hok maar als ik Youtube dragraces kijk dan zijn de prestaties fenomenaal, dus daarom natuurlijk wel een toffe auto ;)

Vandaag een huis bezichtigd, en dus met de Fiesta gegaan smiling smiley
Welke regio kijk je? Moet ik het Vechtdal nog voor je in de gaten houden? (zie nog wel eens wat op Facebook; pré funda)

@ Telefoons: ik heb nog een Samsung S8(?) ik ben niet zo goed in die typenamen, maar hij doet het nog prima. Ik ben geen Apple gewend, daarom dat ik niet zo snel zou overstappen (en omdat ze nogal duur zijn)
Dus ik wacht vaak tot er nieuwe telefoons zijn met leuke nieuwe features en dan hoop ik dat de prijs een keer daalt of er een goede aanbieding is ;)

Bij een Model 3 vind ik de kleine mods wel leuk die je overal kan vinden. Icoontjes op de ruitbedieningsknopjes, houtlook op middenconsole, bekleding in frunk, automatisch openen frunk, spoilertje onder achterruit, etcetera.

@huis: gisteren omgeving Geldermalsen, morgen net onder Zwolle. Vechtdal is ons toch iets te ver uit de richting; er worden wat meer consessies gedaan qua huis wat dat betreft :)

@telefoon: wat hebben jullie het toch over dure dingen. Ik heb een prima ding, een Pocophone. Een telefoon mag voor mij niet meer dan €300 kosten.

Barri zei:
@telefoon: wat hebben jullie het toch over dure dingen. Ik heb een prima ding, een Pocophone. Een telefoon mag voor mij niet meer dan €300 kosten.

Een telefoon is voor mij in hoofdzaak een werkinstrument.
Mijn aangesloten werkgevers verwachten - zeker in periodes van lockdown - per kerende antwoord op hun gerichte vragen, ook 's avonds en in het weekend.
Ik gebruik mijn telefoon meer voor het werk dan mijn portable PC, dus mag hij m.i. ook meer kosten.

De Model 3 is een Performance, mocht zelf een bijdrage doen in het leasebudget, was en ben er super blij mee.
Mijn buurman rijdt er ook één. Prachtige auto (wit met wit leder) en bloedsnel......maar dat ding had een nieuwwaarde van rond de 85.000 euro. Man, dan betaal je nog een klap bijtelling voor een relatief compacte en stugge auto. Ieder zijn keuzes, ook hij is er wel blij mee.

Grappig, na weken op caravanjacht te zijn bleven er 2 caravans over.
* Eéntje in de buurt bij een bekende dealer, een vrij basic versie maar wel heel netjes.
* De andere was luxer uitgerust, nagenoeg zelfde prijs maar stond in het westland en werd uit vermiddeling door een stallingseigenaar aangeboden.

Gisteren naar de "lokale" dealer gereden, eigenlijk met de gedachte de koop rond te maken. Meenden er garantie bij te krijgen, en caravan was netjes. Echter bleek dat hij toch een lichte schade had, de banden oud waren en dat er nog een 500 euro afleveringskosten bij kwamen als we garantie wilden.
Tegelijkertijd daalde de vraagprijs voor de andere caravan, waardoor die naast luxer toch ineens financieel aantrekkelijker werd. Dus gisteren die vermiddelaar opgebeld, kwam betrouwbaar over en wekte een eerlijke indruk. Dus de caravan daar mondeling gekocht, als hij werkelijk zo netjes is als hij hem aanprijst.

Nu een auto geregeld (een clio 0,9 TCE mag gewoon 1200kg trekken *-)) en vrijdag maar ff "op en neer" naar t westland. Ben benieuwd :}

Haha was ook direct mijn reactie! :D
Staat de Astra misschien al geschorst voor de wintermaanden?

Wel even foto's delen Ruud, ben wel benieuwd naar de sleurhut! Overigens ook naar jullie "hut" Berry, vind jullie huizenzoektocht en bijbehorende overwegingen wel interessant namelijk (tu)

N.b. als je het überhaupt wilt delen natuurlijk ;)

Die Z4 coupé; prachtig!

Een van de mooiste BMW modellen ooit wat mij betreft!

Ik gebruik mijn privé telefoon amper/niet zakelijk, toch gebruik ik hem ontzettend veel. Is voor mij buiten werktijd om echt een vervanger van de laptop en gebruik hem dus veel. Overigens kostte mijn iPhone 11 uiteindelijk, na stevig onderhandelen bij Vodafone, iets van 570eu dacht ik. Meer dan 300eu dus, maar heel veel minder dan 1000+eu die de nieuwste modellen ook kosten.

Oke, eerlijk is eerlijk. Ik moest er wel mijn abonnement voor aanpassen. Ik betaal daar met 17eu per maand nu een euro meer voor t.o.v. voorheen. Inruil daarvoor heb ik wel 20GB ipv 6GB en onbeperkt bellen (wat ik al had). 6GB had ik op een enkele maand na altijd wel genoeg aan, 20GB kom ik nooit doorheen.

Moet wel zeggen dat het ook wel een beetje een sport is. Voordat ik bovenstaande voor elkaar had heb ik wel wat telefoontjes gepleegd en een paar weken geduld moeten hebben voordat ik een bereidwillige medewerker aan de lijn had :)

De telefoon die ik koop moet vooral een goede camera hebben: ik heb geen aparte fotocamera, dus alle foto's maak ik mobiel. Dat is me wel wat waard ;)

Moet wel zeggen dat het ook wel een beetje een sport is. Voordat ik bovenstaande voor elkaar had heb ik wel wat telefoontjes gepleegd en een paar weken geduld moeten hebben voordat ik een bereidwillige medewerker aan de lijn had smiling smiley
Herkenbaar :D en af en toe bedrijven tegen elkaar uitspelen met aanbiedingen... leuk werk!

Wel even foto's delen Ruud, ben wel benieuwd naar de sleurhut! Overigens ook naar jullie "hut" Berry, vind jullie huizenzoektocht en bijbehorende overwegingen wel interessant namelij
N.b. als je het überhaupt wilt delen natuurlijk winking smiley
+ 1!

U hebt 't goed. Had eigenlijk niet verwacht dat we hem nu al zouden kopen, anders was de astra nog niet geschorst geweest. Maar nu toch de knoop doorgehakt. Mede omdat aanbod nu redelijk is aangezien mensen die een nieuwe hebben gekocht, nu hun oude alvast inruilen om stallingskosten te sparen. In voorjaar is relatief weinig aanbod, zijn de prijzen hoger en heb ik zelf minder tijd om echt te gaan kijken.

Als 't had gemoeten had de Astra ook wel weer aangemeld kunnen worden, maar ff een auto lenen van een familielid is dan net zo makkelijk. Had alleen nooit gedacht dat zo'n Clio zoveel mocht trekken. Gewoon 'tzelfde als de Mokka X 1.4T :O

Midje..

nu ik lekker thuis zit, zit me weer dood te ergeren aan het ambtenarenapparaat. Onze stoep in de straat is barslecht. Begint te verzakken en komen grote kieren tussen waar onze kinderwagen of het fietsje van dochterlief steeds tussen beland. heb ergens in mei al en melding gemaakt en ze zouden de stoep komen herstraten. Na paar maanden niks gehoord te hebben maar weer eens gebeld en konden ze de melding nergens meer vinden...8-)
Direct terug gebeld door opzichter met excuses en hadden eerst wat wortelschade met prioriteit en zouden daarna ergens begin september komen. Gisteren was het alweer half oktober en er maar weer eens achteraan gebeld. En warempel.... kreeg opeens door dat ze er, heel toevallig, vanmorgen om zeven uur zouden zijn...en jahoor..ze stonden er stipt om zeven uur...maar het regende licht dus eerste twee uren gewoon in hun busje blijven zitten. Ze zijn er even uit gekomen om een paar tegels te verwijderen en doken vervolgens weer het busje in en nu zijn ze al de hele dag spoorloos..:)

Tweede irritatie is onze gemeentelijke vuilstort. Als inwoners van de gemeente kunnen we nu alles gratis brengen. Bij de slagboom hoeven we alleen postcode door te geven. Verder niets. Nu willen ze ons toch gaan laten betalen omdat er veel mensen van buiten de gemeente hun spul komen dumpen.
Tsja..aan wie ligt dat dan.. als ze de toegangscontrole nou eens scherper deden met legitimatie en dergelijke ipv alleen een postcode...dan was dit makkelijk te voorkomen geweest. Nu zijn wij als inwoners weer de dupe...ordinaire actie om extra inkomsten te genereren. En onze afvalstoffenheffing, waarin de stortkosten vast zijn verdisconteerd, gaat vast niet naar beneden..:)

Zo tot zover weer mijn beeld van het ambtenarenapparaat...:}

@ Ruud: mooi dat het gelukt is! Mag ik vragen waarom jullie er zo'n haast achter zetten? Het vakantieseizoen is nog ver weg..;)
Al snap ik ook dat je niet rondom het vakantieseizoen op zoek moet want dan liggen de prijzen vast hoger.

een Pocophone
Wat voor ding? Klinkt als een zeldzame papagaaiensoort..:)

@Rob, hier hebben we Buiten beter app.. Foto maken, stukje tekst erbij en je telefoonnummer. en binnen een week is het altijd gefixt. Heb hier alleen maar positieve ervaringen mee. Bomen gesnoeid, bestrating recht gelegd, onkruid weggehaald, zelfs zo een paal met hondenpoepzakjes is geplaatst op het grasveldje hier door mijn melding van veel hondepoep.
De milieu straat, of grondstoffencentrum is gratis met een pas, wel moet je alles zo gescheiden mogelijk aanleveren anders moet je er per kg. voor betalen. Werkt pirma!

@ Telefoon, nu nog de Iphone 8, maar na 3 jaar mag die wel vervangen worden, ik ga voor een 12 mini. Ik koop die los en heb mijn abonnement van mijn werk.

@Caravan. Ik ben benieuwd Ruud.

Huizenjacht, even een update op FB geplaatst.
Pocophone, volgens mij is of was dat het goedkope label van Xiaomi.

Ruud, dat ging best snel met de zoektocht naar een caravan!

Astra F zei:
Als 't had gemoeten had de Astra ook wel weer aangemeld kunnen worden, maar ff een auto lenen van een familielid is dan net zo makkelijk. Had alleen nooit gedacht dat zo'n Clio zoveel mocht trekken. Gewoon 'tzelfde als de Mokka X 1.4T :O

Die natuurlijk ook gewoon een B-segment suv is. In die zin niet heel bijzonder dat ze gelijk zitten. Het staat alleen wel wat robuuster met een mokka voor zo'n bakbeest. Ook benieuwd naar de foto's Ruud!

rjthefrisian zei:
een Pocophone
Wat voor ding? Klinkt als een zeldzame papagaaiensoort..:)

:} Als je op de juiste knopjes drukt zal hij ook vast terugpraten

Hotdog zei:
@apple: ik heb sinds kort een rekening bij de Giro (om te leren en te proberen) en laatst voor $109 een aandeel Apple gekocht. Dikke winst nu met $119 :D

Plannen om een beetje te gaan handelen?

@wie heeft de grootste (tv): ik ben ooit gegaan voor een 32'. Pastte toen heel goed in mijn woonkamer. Een huis verder was het ook nog niet zo'n punt, maar in dit huis heb ik 'm een de muur gehangen en valt hij een beetje weg. Komt vast ooit wat anders voor in de plaats. Matcht wel goed met de PS3 die eronder staat. Ik vermaak me zo nu en dan nog prima met gran turismo en GTA 5.

Die natuurlijk ook gewoon een B-segment suv is. In die zin niet heel bijzonder dat ze gelijk zitten. Het staat alleen wel wat robuuster met een mokka

inderdaad, in de basis is een Clio of Mokka niet gek veel anders. beide gewoon B segment auto's.

Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat. Motortje mag wel flink aan de bak! :} scheelt dat je geen volle vakantiebepakking hebt. Ben benieuwd wat het geworden is

@telefoon, van het werk heb ik een Iphone, prima ding! Prive een One Plus 6T. Ook een Prima ding. Verschil is wel dat die laatste de helft goedkoper is met 3 dubbele opslagcapaciteit. Ik gebruik de telefoon veel, dus mag van mij best wat kosten. Als je apple gewend bent is het logisch dat je daar bij blijft maar ik zie als gebruiker van beide toestellen de meerwaarde totaal niet.

Wat ook tegen valt is dat na 2 jaar de Iphone vaak toch wel wat kuren krijgt wat betreft snelheid en accu duur. De vorige oneplus had ik 4 jaar zonder problemen (tot ik hem liet vallen). Deze is nu 2 jaar oud maar ook nog als nieuw, ook de accu (tu) dus ga er zo lang mee door als het gaat. Hoop hier ook wel een jaar of 4-5 mee te doen.

@apple: ik heb sinds kort een rekening bij de Giro (om te leren en te proberen) en laatst voor $109 een aandeel Apple gekocht. Dikke winst nu met $119 big smile smiley

Ik heb al een tijdje accounts bij diverse brokers, ook bij De Giro. Begin dit jaar, toen corona net in Europa was, heel wat leuke slagen gemaakt.
Inmiddels kabbelt het een beetje voort. Galapagos was een tijdje terug mijn grootse domper (-40% *-)), zal nog even duren voordat die weer op 0 staat.
Shell staat nu ook in de min, mooi moment om bij te kopen want die staan bijzonder laag en gaan vroeg of laat echt nog wel weer een paar euro stijgen.

Er zit al met al, voor mijn doen, best een aardig bedrag in maar ik vind het leuk om mee te spelen. Alles alleen maar sparen levert ook niets op :)

Tweede irritatie is onze gemeentelijke vuilstort. Als inwoners van de gemeente kunnen we nu alles gratis brengen. Bij de slagboom hoeven we alleen postcode door te geven. Verder niets. Nu willen ze ons toch gaan laten betalen omdat er veel mensen van buiten de gemeente hun spul komen dumpen.

Goh, gek hè?
Hier overigens net zo. We hebben hetzelfde bedrijf in mijn huidige gemeente als vorige gemeente waar ik woonde. Hier moet ik betalen voor het groenafval, in mijn vorige gemeente is het gratis *-)
Voor stortafval hebben we een pasje waar jaarlijks x kg op staat welke je vrij mag storten.

Wat ook tegen valt is dat na 2 jaar de Iphone vaak toch wel wat kuren krijgt wat betreft snelheid en accu duur. De vorige oneplus had ik 4 jaar zonder problemen (tot ik hem liet vallen). Deze is nu 2 jaar oud maar ook nog als nieuw, ook de accu thumbs up dus ga er zo lang mee door als het gaat. Hoop hier ook wel een jaar of 4-5 mee te doen.

Die mening deel ik toch niet o.b.v. 10+ jaar en vier verschillende iPhones (waarvan de 4e een half jaartje nu). De Samsung die ik had werd zeker qua accu rap minder na twee jaar. Feit blijft wel dat bij al dat spul de accu vaak het zwakste punt is, vandaar denk ik bij mij (en vele andere) de sceptische verwachtingen van EV's en hun accupakket.

Accus zijn gewoon ruk...wacht nog steeds op een accu die niet na verloop van tijd steeds sneller leeg gaat..mijn eifoon van het werk loopt als een razende leeg maar ook mijn accu van de s10e begint al steeds sneller leeg te lopen.

Wacht met smart op nieuwe technieken zoals solid state en nieuwe Li-technieken.

Ik zeg maar niks over Apple. Jullie weten wel hoe ik daar over denk.. :)

De eerste twee week met Thijmen zit er alweer op. Heerlijk ventje is het en hij doet het goed.

Gisteren voor het eerst met het gezinnetje op pad geweest en de astra maar weer eens opgestart. Op vierkante banden na deed ie het prima. Leuk als je opeens twee van die koters achterin hebt zitten....
Grote zus vond het ook prachtig!

@richard: zag dat jullie ook Isis als kraamzorg hadden..zag het verhaaltje van je vriendin op FB..net zon verhaaltje hebben wij vandeweek erop gezet.

Leuk als je opeens twee van die koters achterin hebt zitten....

wel gezellig inderdaad. Laatst had ik ze op een lange rit in de mercedes allebei slapen. dat is ook genieten :} Die van ons is al weer van de maxi cosie naar een echt autostoeltje gegaan. het eerste jaar gaat snel, maar nu met de 2e lijkt het eerste jaar helemaal omgevlogen. Die word eind volgende maand al weer 1 jaar.

Wij zijn inmiddels al 2x als gezin op pad geweest met de auto. Eenmaal van het ziekenhuis naar huis, en eergisteren even naar mijn schoonouders. Wat ons opviel is dat hij toch echt al weer gegroeid is, merken we natuurlijk aan de kleertjes, maar ook in de maxicosi paste hij toch al een heel stuk beter.

Overigens ligt bij mijn schoonouders de straat eruit. Het huis/oprit is wel bereikbaar, maar dan moet je dus wel een soort van drempel/heuvel over. Leek niet zo heel spannend, maar ging toch gepaard met een heel akelig geluid :(
Het was niet mijn bumper, het is de bodem geweest als ik het (minimale) schaafplekje op het heuveltje bekeek. Ik reed langzamer dan stapvoets, dus hard ging het niet. Denk ook niet dat er wat ernstig beschadigt is. Eerste krasje doet altijd even pijn, die zit dan gelukkig ook maar aan de onderkant maar had wel even m'n hart in de keel zitten :D

@ Rob, klopt ik heb jullie verhaaltje ook voorbij zien komen :D
Dat het Isis is geworden is toeval. Onze kraamhulp was een oud collega van mijn vriendin, zij heeft zich een tijd terug laten omscholen. Vriendin kon het goed met haar vinden, toch een beetje een bekende maar ook niet bekend genoeg. Dus heeft ze haar gevraagd, ze was gelijk enthousiast en heeft ons als voorkeursgezin opgegeven (schijnen ze 1x per jaar te kunnen/mogen doen). Was een erg prettige week :)

Over de middag een midnightgroene iPhone 11 Pro met 256 GB gehaald...
Best handig, zo'n visakaart van de firma ;)

Ik heb ook een amex kaart van de firma. Kan daar zo van alles mee kopen :} alleen als de afschriften bij het bedrijf komt te liggen moet ik het wel kunnen verantwoorden, dat word lastig. Iphones worden overigens bij ons in de bulk gekocht. Om de 2 jaar krijgt iedereen een nieuwe en dan komt er zo ineens 25 stuks binnen of zo

Ik heb ook een amex kaart van de firma. Kan daar zo van alles mee kopen grinning smiley alleen als de afschriften bij het bedrijf komt te liggen moet ik het wel kunnen verantwoorden, dat word lastig. Iphones worden overigens bij ons in de bulk gekocht. Om de 2 jaar krijgt iedereen een nieuwe en dan komt er zo ineens 25 stuks binnen of zo
Hehe, das wel een mooie regeling. Bij ons gaat net naar gebruik, en laten we dat nu net veel doen. De meeste automatisering in onze kassen sturen we aan via een Iphone. Denk hierbij aan gietwagens om te bewateren, uitrijdwagens om planten mee te verplaatsen ed. Bij die collega's wil een Iphone wel eens sneuvelen. En zand en vocht stimuleren de levensduur van die Phones ook niet :} Dus in de regel kom je ook op 2 jaar uit.
Wel grappig, op het moment dat er een nieuwe Iphone gelanceerd is klopten veel collega's aan dat hun Phone slecht is. Laatste jaren is dit wat minder.....laat nu net de Iphones de laatste jaren minder vernieuwend zijn :}

Ach dat is bij ons ook zo :}

de regel is ook dat de Iphones eigendom blijven van het bedrijf. na 2 jaar inleveren dus en zullen ze wel naar zo'n refurbish tent gaan of iets. We mogen de telefoon ook prive gebruiken. Sommige collega's willen meer geheugen of groter scherm. Tegen bijbetaling kun je daar voor kiezen. Maar na 2 jaar gaan ze dus wel weg en zijn ze hun eigen geld ook kwijt die ze extra hebben betaald voor een betere/duurdere. (waar ze 2 jaar van hebben 'genoten') Was vooraf volgens mij heel duidelijk, maar een enkeling zat weer te zeuren. Zijn overigens altijd de zelfde die zeuren terwijl bij ons doorgaans veel dingen top geregeld zijn.

rjthefrisian zei:
Accus zijn gewoon ruk...wacht nog steeds op een accu die niet na verloop van tijd steeds sneller leeg gaat..mijn eifoon van het werk loopt als een razende leeg maar ook mijn accu van de s10e begint al steeds sneller leeg te lopen.

Zeker die in telefoons hebben ook geen eenvoudig leven, maar ik ben met je eens dat je best mag verwachten dat je enige bruikbaarheid voor tenminste een dag hebt.
In de afgelopen jaren lijken telefoonfabrikanten wat te hebben geïnvesteerd in snellaad technieken. Mijn telefoon is razendsnel weer van 20 naar 90% opgeladen. De laatste 10% duurt wat langer. Dus tijdens het eten of tijdens kantoorwerk een half uurtje aan de lader is voldoende om weer 24 uur vooruit te kunnen. Laadt ik 'm helemaal vol dan kan ik er nog wat langer mee vooruit. Oneplus 5T hebben we het dan over, intussen 2,5 jaar oud en sinds kort heeft hij soms even wat bedenktijd nodig om bepaalde taken op te starten. Mijn plan was dat die nog even mee moet gaan en dat gaat vooralsnog prima.

Bij aanschaf van dit toestel bewust gezocht naar een dual-sim. De telefoons die mijn vorige werkgever ter beschikking stelde kon ik het niet heel goed mee vinden (S4 mini) en ook mijn huidige werkgever deelt eenvoudige toestellen uit (Samsung J-serie). Werkt, maar daar is dan ook veel mee gezegd. Nu loop ik nooit meer met 2 toestellen te knoeien, werkt alles zoals ik graag wil dat het werkt (o.a. 2x whatsapp!) en is het enige nadeel dat ik soms wat mail voorbij zie komen als ik vrij ben.

AsconaGT zei:
Zijn overigens altijd de zelfde die zeuren terwijl bij ons doorgaans veel dingen top geregeld zijn.

Die collega hebben we allemaal denk ik

Terug
Bovenaan