AsconaGT
Asfaltkampioen
Ik zou ook eerst even zo 'n 3 serie moeten rijden om te kijken of ie de meerprijs waard is, maar zo'n nieuwe C-segmenter is ook al zo goed dus ik ben wel benieuwd.
rationeel zal een C segment altijd beter zijn. Ook daar kom je niets te kort en rijd gewoon over het algemeen ook erg goed tegenwoordig.
Het is altijd zo dat je voor een niet-premium merk gewoon veel meer en veel jongere auto koopt met meer luxe en meer veiligheidssystemen. Maar bij BMW vind ik het altijd opvallend hoe 'kaal' ze zijn. Terwijl dat juist een van de merken is die je belachelijk rijk kunt uitrusten met de meeste moderne extra's.
zelfs een Volvo V60 van 15K heb je al gewoon met r-line pakket, 180PK T4 blokje, wel xenon, zelfs adaptive cruise control en dat hij vanzelf al gaat remmen bij het zien van een mogelijke aanrijding, en allerlei andere moderne hulpmiddeln etc.
Zaken zoals een open dak of head up display kan ik wel begrijpen dat iemand daar niets om geeft. Ik zou dat ook niet per se allemaal willen. Maar als ik een premium prijs betaal zou ik het wel een beetje dubbel gevoel vinden als een gemiddelde opel of vw van die prijs wél al die zaken zowat standaard aan boord hebben. En misschien mis ik nog wel meer de veiligheidssystemen die een enorme opmars hebben gemaakt. Mijn collega heeft er begin dit jaar een enorme aanrijding mee voorkomen toen zijn voorganger een file te laat op had gemerkt en achterop klapte. zijn auto had het al door voordat de aanrijding gebeurd was en begon al te remmen. Op een haar na geen ongeval en misschien een volle onderbroek
Begin dit jaar zat ik ook in een auto met dimmende buitenspiegels. zit waarschijnlijk op veel auto's tegenwoordig. (geen idee eigenlijk) Ik heb altijd erg last van het licht in het donker, super fijn ook, voor mij persoonlijk draag zulke luxe ook bij aan het premium gevoel.