Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Barri zei:
Zo'n Streetscooter denk ik? Schijnen erg slechte dingen te zijn.

even gegoogled, en inderdaad. Dat ding bedoelde ik :} ziet er opmerkelijk en goedkoop uit. En bij pakketbezorging lijkt mij een beetje volume ook wel prettig, maar dat zit er ook niet veel in zo lijkt het, maar voor avondleveringen allicht voldoende. Voor de geïnteresseerde; dit ding komt hier 's avonds vaak in de straat;

DHL-bezorgt-klimaatneutraal-op-Terschelling_lr-430x400.jpg

Mogguh!

Drukdrukdruk alhier; bijna voor het eerst in de 10 jaar dat ik hier werk, dat ik aan het overwerken ben/moet... ongelooflijk. Maar goed; we hebben tenminste nog werk, dus we mogen onze handjes dichtknijpen wat dat betreft.

@ Frank: Tja, Alfa's... ik weet hoe het is :D hoe staat het met je oliepijl eigenlijk? :T

@ Elektrisch: stap voor stap gaat het meer in die richting. En dat is natuurlijk ergens niet verkeerd; vooral qua geluid/uitstoot in de binnensteden wel erg prettig.
Busjes zijn een mooie eerste stap.
DHL is gestopt met de productie van die dingen dacht ik? Of het samenwerkingsverband.

Bij mij staat een Zoë nog steeds hoog op het wensenlijstje. Liefst een Q90/R90, maar die zijn nog vrij prijzig.

maxresdefault.jpg

Ik had afgelopen weekend nog eens wat meer verdiept in de C350e estate. Ik ben eigenlijk wel enthousiast. 6 seconden naar de 100 als het moet. Zuinig met brandstof in hybride modus en zelfs de mogelijkheid om 20 km in de praktijk volledig EV te rijden. Ik kan dus van en naar het werk EV rijden (tu) standaard uitrusting is super compleet ook. Voorverwarmen en verkoelen is ook mogelijk. Veel veiligheidsvoorzieningen, en vind hem ook mooi op te zien.

Heel veel zijn er in 2015 op kenteken gezet, zeker in december, dus eind dit jaar verwacht ik er met een maximale looptijd van 5 jaar, veel terug op de occasionmarkt. Het probleem is alleen het geld. 20K incl BTW kosten ze nog wel, en dat is eigenlijk een stuk meer als wat ik op dit moment wil uitgeven voor een auto. Geen idee wat de laguna op gaat brengen. Het is natuurlijk een unieke auto en met weinig kilometers en full options, maar zeker in de handel zijn het geen auto's waar ze gelijk om staat te springen denk ik.

Er staan er nu 4 te koop in NL. goedkoopstse 7500. Duurste is meer dan 10.000 . Maar die heeft nog veel minder kilometers dan ik hem en stuk jonger. Maar als ik hem ga ik ruilen mag ik blij zijn met 5000 denk ik. 8-)

@ Gerwin, is de drukte op het werk een gevolg van de corona crisis?

Hier business as usual, het loopt wel door. Paar mooie slagen gemaakt de afgelopen weken, nu even een tandje erbij voor de oplevering van een aantal stukken. Ik klaag niet, niet drukker/rustiger als anders.

@ Joost, zal wel flink afschrijven worden vrees ik. De Laguna is toch enigszins een "exoot" en daar is, vrees ik, niet veel vraag naar in deze tijd. Ik vind zo'n C350e wel een waardig opvolger, prachtig model om te zien.

@ Joost, zal wel flink afschrijven worden vrees ik. De Laguna is toch enigszins een "exoot" en daar is, vrees ik, niet veel vraag naar in deze tijd. Ik vind zo'n C350e wel een waardig opvolger, prachtig model om te zien.

Ik heb er destijds 7700 voor betaald. Zo meenemen prijs zonder beurt, poetsen en garantie. Dus de afschrijving zal wel mee vallen. Maar je weet gewoon dat als je hier mee aan komt als inruiler dat het gewoon weinig oplevert. Marktplaats particulier zal wel stuk meer opleveren maar moet zeggen dat ik dat gezeur ook niet fijn vind. Altijd dat test rijden en gezeur dat er volgens hun wat mis mee is en kosten aan zitten te komen. Marktplaats is ook niet gratis en je zit niet met dubbele lasten van 2 auto's (of juist zonder auto).

We zullen wel zien aan het einde van het jaar

Ik heb pas 1x een auto particulier verkocht en vond het maar gedoe inderdaad. Lang er mee leuren op marktplaats e.d. (wat ook niet bepaald gratis is nee). Gelukszoekers met onzinbiedingen, mensen die wel langskomen maar toch niet serieus zijn. Nee, dan zou ik liever inruilen en mijn verlies van een paar honderd euro pakken.
Sterker nog, dat verlies valt misschien wel mee als je de kosten van marktplaats en doorbetaling van verzekering/mrb meetelt als het een maand of twee duurt.

Nu ben ik sowieso geen fan van marktplaats, ik koop er nooit iets. Wel één keer een telefoon verkocht, 1,5 uur na plaatsen van de advertentie had ik het geld al in mijn handen. Dat was mooi vlot :D

Overigens nu ook aan het oriënteren voor een andere telefoon en voor de gein eens gekeken wat mijn Samsung S8 nog moet opbrengen op marktplaats. Varieert tussen de 150 á 200eu (soms meer). Als ze 150eu durven te vragen voor een exemplaar met gebarsten scherm, dan moet mijn onbeschadigde telefoon toch wel die 200eu op kunnen brengen.
Ik was er redelijk verbaasd over, dat maakt de aanschaf van een andere telefoon weer wat aantrekkelijker :T

Sterker nog, dat verlies valt misschien wel mee als je de kosten van marktplaats en doorbetaling van verzekering/mrb meetelt als het een maand of twee duurt.

inderdaad, het verschil zal wel mee vallen. Misschien dat ik hem tegen die tijd er even op zet voor een relatief hoog bedrag. Kijken of er een liefhebber komt en geen gelukzoeker. Risico is dan dat ik even zonder auto zit. Vaak kun je met doorvragen wel het een en ander uitfilteren.

Nu ben ik sowieso geen fan van marktplaats, ik koop er nooit iets.

los van de auto's ben ik wel fan van marktplaats. Ik haal wel eens kinderspul op. Nieuw is kwaliteitsspul erg duur en gebruikt goed te betalen. zoals de skelter laatst. Nieuw 150 euro. Nu gebruikt zgan maar 50 euro. Verkopen doe ik ook vaak. 2 weken geleden weer een rondje gemaakt met spul wat ik wilde verkopen. Een bewegingssensor, verfspuit en tal van andere zaken. Vrijwel alles is verkocht en toch weer 130 euro verdient met spullen die ik anders misschien wel zou weggooien. Liefst stuur ik het ook gewoon op. Maar met auto's gaat dat wat lastiger :}

Auto's particulier verkopen is echt een ramp. Ik vind sowieso zooi via MP verkopen gedoe, maar het is vaak wel zonde om spullen zomaar weg te flikkeren.

@C350e: ben benieuwd wat de prijzen straks doen. Ik denk dat de markt aardig overspoeld wordt en de prijzen dan wel zullen dalen. Hangt een beetje van de exportmarkt af.
Een plugin lijkt me ook wel wat, maar toch denk ik dat ik de Focus nog 2 jaar rij en dan inruil voor een Proceed. Liefst dan de 1.6 T-GDI, maar die zijn vrij zeldzaam. Automaat en ACC zijn wel sterke wensen.

Marktplaats is wel een mooi medium om spullen te kopen/verkopen van maximaal een paar tientjes.

Mijn ouders hebben vorig jaar ook grondig opgeruimd en de meest gekken dingen op marktplaats geknald. Soms maar voor een paar euro, maar mijn vader heeft er wel lol aan gehad. Ook genoeg frustratie, iets met een waarde van 10eu te koop zetten voor 5eu om er maar vanaf te komen en dan nog mensen die 2,50 bieden.
Maar volgens mij ook de voortent van de oude caravan verkocht. Jong stel bood de vraagprijs en toen heeft mijn vader de luifel er maar gratis bij gegeven.

En telkens een (paar) tientje(s) tikt toch aan onderaan de streep :)

Haat-liefde verhouding met marktplaats: ben al een keer opgelicht voor een paar tientjes en moeilijke kopers. Vooral toen met de auto; uiteindelijk nog 500 euro korting gegeven om er maar vanaf te zijn.

@ Gerwin, is de drukte op het werk een gevolg van de corona crisis?
Jep! Het is al 'normaal' druk en dan komt het '1,5 meter' gebeuren er nog bij; dat kunnen we nauwelijks bijbenen zoveel vraag.
Vloermarkeringstape is (bijna) niet meer te leveren, dus mensen gaan op zoek naar alternatieven en wij hebben iets; dus daar is veel vraag naar.
Uiteindelijk is het ook gewoon handel, maar de hoeveelheid werk die we er mee hebben is wel ongekend ;)

Ik was er redelijk verbaasd over, dat maakt de aanschaf van een andere telefoon weer wat aantrekkelijker drinking smiley
Ja, ik wilde mijn S6 destijds ook verkopen op marktplaats: zag ook nog 150-200 euro als prijzen. Toch mooi meegenomen! Uiteindelijk heb ik 'm aan mijn moeder gegeven (:B

Ik heb er destijds 7700 voor betaald.
Nette prijs! Valt het verlies relatief mee denk ik... voor 5000 euro heb ik ook nog wel interesse :p

We zullen zien einde van het jaar. 5000 euro weg doen zal een optie zijn, zijn er ook wel genoeg gegadigden. Maar dat is wel afhankelijk van precies wat berri zegt en waar ik stiekem een beetje hoop dat het gunstig uit pakt;

@C350e: ben benieuwd wat de prijzen straks doen. Ik denk dat de markt aardig overspoeld wordt en de prijzen dan wel zullen dalen. Hangt een beetje van de exportmarkt af.

In het buitenland zijn die dingen aardig populair en daar amper verkocht, dus vermoed dat daar ook wel genoeg naar toe gaat. Zit ook nog redelijk wat rest BPM op waarschijnlijk. zakken de prijzen niet en krijg ik niet genoeg voor de laguna dan gaat het gewoon nog niet door.

Ook genoeg frustratie, iets met een waarde van 10eu te koop zetten voor 5eu om er maar vanaf te komen en dan nog mensen die 2,50 bieden.

ohh daar moet ik altjid wel om lachen :}

klopt, ik zie het net, 461 euro BMP op een auto van 67.000 :} Ondanks vrijwel geen BPM nog steeds een gigantisch bedrag aan cataloguswaarde overigens. Daar is dus al 50.000 vanaf in minder dan 5 jaar,ondanks de forse km stand.

Bij jullie overigens al een beetje regen? Hier heel af en toe een beetje de laatste dagen. Lijkt er elke keer net over of onder te gaan terwijl we het hier goed kunnen gebruiken.

Het regent hier best wat vanaf begin deze week. Zojuist weer echt heel stevige buien. De tuin vindt het heerlijk! :D

Het regent hier ook al een aantal dagen gestaag, afgewisseld met droge momenten. Geen hele harde regen, maar precies (lang) genoeg om nuttig te zijn.
Ik ben er al wel weer klaar mee, vond het zonnige weer van de afgelopen weken veel fijner eigenlijk :D

Hier paar stevige buitjes. kan de tuin wel gebruiken. Gortdroog en gaat het gras misschien ook weer eens groeien.
Die heeft flink overhoop gelegen na het aanleggen van schommel voor dochterlief.

waardig opvolger, prachtig model om te zien.

Ik heb er destijds 7700 voor betaald. Zo meenemen prijs zonder beurt, poetsen en garantie. Dus de afschrijving zal wel mee vallen. Maar je weet gewoon dat als je hier mee aan komt als inruiler dat het gewoon weinig oplevert. Marktplaats particulier zal wel stuk meer opleveren maar moet zeggen dat ik dat gezeur ook niet fijn vind. Altijd dat test rijden en gezeur dat er volgens hun wat mis mee is en kosten aan zitten te komen. Marktplaats is ook niet gratis en je zit niet met dubbele lasten van 2 auto's (of juist zonder auto).

Tsja..over afschrijven gesproken..heb destijds 16 mille betaald voor de astra..ik mag blij zijn als ik er nog zo'n 6 mille voor krijg...moet er toch weer een dikke tien mille bij voor een nieuw model astra..veel geld...

En we moeten nog zoveel dit jaar..keuken is deels wel aan vervanging toe...kinderkamer wissel en aanschaf nieuwe meubels voor dochterlief, uitzet en nieuwe kinderwagen voor de baby, willen nog een droger, enz..en dan willen we ook nog wat centen overhouden voor een eventuele verhuizing. Denk dat de auto's nog wel even blijven..:)

Bij mij staat een Zoë nog steeds hoog op het wensenlijstje. Liefst een Q90/R90, maar die zijn nog vrij prijzig.

Wel eens in gereden? We hebben er op het werk een paar als poolauto en de zitpositie is echt vreselijk beroerd. Hele slechte stoelen waar je heel snel last van je rug krijgt en vreemde zitpositie. Verder heb je er achterin ook weinig aan. Daarnaast is de actieradius om te janken. Dingen worden alleen voor hele korte ritjes gebruikt. Als we voor cursussen of trainingen naar de randstad moeten wordt het toch weer de eigen auto.

Bij jullie overigens al een beetje regen? Hier heel af en toe een beetje de laatste dagen. Lijkt er elke keer net over of onder te gaan terwijl we het hier goed kunnen gebruiken.
Ja, het regent hier mooi door: gisteren wat droger dagje maar verder best wel regelmatig een bui. Dus fijn voor de tuin!

Er kwam gisteren hier nog een leverancier langs met z'n nieuwe auto. Ik werd daar best heel erg enthousiast van:
0-bf73797c-a580-41f7-aaff-64e06be7516b.jpg

Mooi interieur ook!

Wel eens in gereden? We hebben er op het werk een paar als poolauto en de zitpositie is echt vreselijk beroerd. Hele slechte stoelen waar je heel snel last van je rug krijgt en vreemde zitpositie. Verder heb je er achterin ook weinig aan. Daarnaast is de actieradius om te janken. Dingen worden alleen voor hele korte ritjes gebruikt. Als we voor cursussen of trainingen naar de randstad moeten wordt het toch weer de eigen auto.
Nooit in gereden, moet nog eens. Maar lees er op internet weinig slechts over, toch maar eens testen.

Achterin interesseert me ook weinig; als ie maar net zo bruikbaar is als een 206cc is het voor mij al prima.
Actieradius is vooral beroerd bij de 210; zit je op ongeveer 100-150kmm. Bij de nieuwe generatie zou het ruim 200 moeten zijn.

De buren hebben deze A als shooting brake sinds een paar weken. Heel erg mooi! Ik vind deze sedan ook wel mooi, maar toch zou het ook zomaar een mazda of iets kunnen zijn. Iets anoniemer voor een Mercedes. Vind die kleur van het voorbeeld hierboven ook wel mooi. Brons achtige gloed lijkt er doorheen te zitten.

Denk dat de auto's nog wel even blijven

gelukkig word er weinig gereden en de vaste lasten heb je met een andere auto ook. Dus waarom zou je ;) Wij hebben de laatste jaren ook veel geld uitgegeven aan isolatie, tuin, schilderwerk. en allerlei verbeteringen aan het huis. Kinderen heeft ook het nodige gekost. Nu is het tijd om te sparen voor iets wat niet per se noodzakelijk is :T

Overigens; er kwam hier net (eindelijk) fatsoenlijk regen uit de lucht vallen. De weergoden hebben vast mijn vorige bericht gelezen hier op AW :}

En we moeten nog zoveel dit jaar..keuken is deels wel aan vervanging toe...kinderkamer wissel en aanschaf nieuwe meubels voor dochterlief, uitzet en nieuwe kinderwagen voor de baby, willen nog een droger, enz..en dan willen we ook nog wat centen overhouden voor een eventuele verhuizing. Denk dat de auto's nog wel even blijven..smiling smiley

We zitten in een vergelijkbaar schuitje, maar doen het in een andere volgorde.
Andere woning gekocht, verbouwd, met nieuwe keuken. Aanschaf van alles wat met baby's te maken heeft moet nog wel gebeuren.
Ik moet zeggen, en ik kom er vast nog op terug, dat ik dat qua kosten allemaal nog wel mee vind vallen.

Kost allemaal genoeg, maar als ik de kosten van een kinderwagen en kinderkamer bij elkaar op tel zat dat toch wel dik 1000eu lager dan ik vooraf in gedachten had. Kinderwagen is in elk geval al besteld. Zoals zo vaak zijn de grote dingen de kosten ook niet, maar tikken vooral al die kleine dingetjes aan. Dus het zal nog wel huilen worden :,(:,(

Ik had trouwens al een Recaro kinderautostoel op het oog, maar die mocht ik niet kopen van mijn huisgenoot :T:}

Maaruh, jullie een nieuwe kinderwagen? Kan grote zus inmiddels niet al in een buggy? Of is dat geen logische stap?

@ Gerwin, de leverancier is de dealer op de nummerplaten of ontbreekt een gele plaat nog? :D
Ik blijf het zeggen, de Mercedessen zijn echt wel heel mooi tegenwoordig.

Kinderwagen is in elk geval al besteld. Zoals zo vaak zijn de grote dingen de kosten ook niet, maar tikken vooral al die kleine dingetjes aan. Dus het zal nog wel huilen worden
Kameraad en z'n vrouw hadden afgesproken om zoveel mogelijk 'zo goed als nieuw' te kopen. Want waarom zou je alles nieuw kopen terwijl er zoveel gebruikt te koop staat wat nog zo goed als nieuw is? Vooral die kinderwagens kosten grof geld.
Toen vrouw in kwestie wat verder in de zwangerschap was, veranderde haar mening... kwamen ze uiteindelijk toch thuis met een peperdure kinderwagen (1 of ander bekend merk). Zij blij, hij zuchtend; 'hormonen'.
Mooie verhalen :}

@ Gerwin, de leverancier is de dealer op de nummerplaten of ontbreekt een gele plaat nog? big smile smiley
Scherp, ik dacht dat ik er mee weg zou komen... toch betrapt :p

Maar zo wil ik 'm wel voor de deur hebben staan (tu)

Ik heb vriendinlief ook opdracht gegeven om marktplaats maar in de gaten te houden. Maar een goede kinderwagen is iets waar je ook jaren mee doet en ook voor een tweede kunt gebruiken. Een gebruikt exemplaar had misschien 100 of 200eu kunnen schelen, maar dan moet er eigenlijk ook een nieuw matrasje in en moet je de gebruikssporen van een ander voor lief nemen. Tja, dan voor dat prijsverschil maar nieuw.
Wij hebben dan ook geen Bugaboo van 1200+ eu, voor véél minder geld heb je ook degelijke exemplaren.

Kinderkamer inrichting moet er nog komen, maar dat is nog wel lastig. Het is of k.u.t. kwaliteit of we vinden het niet mooi. Dat wordt nog even zoeken en wellicht een combinatie van nieuw en gebruikt. Zo is mijn oude ledikantje er ook nog, destijds gemaakt door een meubelmaker en als we die een nieuw kleurtje geven kan dat ook prima. Is nog een stukje nostalgie ook.

Vriend van mij en zijn vriendin hebben twee auto zitjes en twee ISO-fix gevallen gekocht, want vriendinlief had geen zin om dat te wisselen tussen de auto's. Hormonen of niet, maar ze had bij mij echt de boom in gekund *-)

Och gaat toch heel wat geld naar die spruiten hoor.
Meubels, kleding, badspul, box, autostoeltjees, prullaria, enz..geld wil wel rollen.

Maar wij hadden kinderkamer en kinderwagen gebruikt. Zo goed als nieuw maar flink stuk van de prijs. Nu krijgt dochterlief nieuw bed en meubels en schuiven we de rest door.

Nu bij de tweede is het natuurlijk minder. Dochterlief heeft al grotere autostoel omdat ze groot is (wel met isofix; ideaal) en de oude kan ook weer doorschuiven. Maar ook wij hebben voor beide autos stoelen. Domweg omdat ze niet altijd door dezelfde auto gehaald en gebracht wordt.

Maaruh, jullie een nieuwe kinderwagen? Kan grote zus inmiddels niet al in een buggy? Of is dat geen logische stap?

Das net het punt. Wij hadden bijna al het spul al verkocht omdat onze kinderwens ten einde leek.

De kinderwagen was net verkocht en veel andere dingen ook. Alleen de box hebben we nog.
Nu willen we nieuwe wagen kopen. Maar ook zeker niet een van 1000 euro plus maar gewoon een goede van ongeveer 600 euro. Mutsy staat hoog.
Je gebruikt het allemaal zo kort.

Maar wij wachten met aanschaffen tot minimaal na de 20 weken echo. Weten we of alles goed zit en wat het geslacht wordt.

Ah wel balen dat alles net verkocht was Rob!

Vriend van me heeft onlangs een tweeling gehad, dan heb je ook lekker wat kosten. Nu zag ik op MP een buggy voor twee kinderen voor een klein prijsje dus hem direct een berichtje gestuurd. Hij was er erg blij mee!

Hebben we niet te lang van gebaald berri.

Het is maar materiaal...weegt totaal niet op tegen de onverwachte realisatie van onze kinderwens.

Grappig, het is voor ons alweer 9, 13 en 15 jaar geleden dat we ons aan het voorbereiden waren op de komst van de hotpuppies.

Heb nu veel flashbacks aan die tijd, hoe we onervaren de spullen kochten voor HPv1, en na veel geld armer maar veel ervaring rijker we voor HPv3 topspul hebben gescoord voor minder dan €500 in totaal.

Hier hebben we op de kinderwagen na ook alles 2e hands. Wel van gewoon goed zgan spul maar je kunt er echt enorm op besparen als je dat zou willen. We hebben het geld wel, maar vind het gewoon niet nodig om alles nieuw te kopen.

Mijn zusje heeft helemaal weinig geld die had voor 500 euro alles (!). Kinderkamer + box was 50 euro. zag er nog top uit alleen het was soort van grenen (iig bruin). Linkje verf er over en als nieuw. nieuw matrasje en klaar. Kinderwagen voor 100 euro kun je echt wel een net exemplaar vinden. maxi cosie is alleen lastig want je wil wel dat je zeker er van bent dat het niet betrokken is geweest bij een ongeluk of iets. Maar het hoeft echt niet veel te kosten. Net zo gek je het zelf wil maken.
Als je dan mijn collega hoort die 7500 euro kwijt was voor de eerste aanschaf toen er een baby op komst was *-)

Nee dan heb ik ook wel andere leuke bestemmingen voor het geld (:P)

Mogguh!

allemaal goed weekend gehad? Hier rustig maar stabiel. Beetje gesport, wat in huis opgeruimd en de huishoudelijke zaken. Volgende week wordt dochterlief alweer drie en krijgt ze een fietsje op haar verjaardag en daar wat aanpassingen aan gedaan zodat het helemaal een princessenfiets is.

7500 euro? Tjemig.. dan heb je vast ook deze kinderwagen van Aston Martin gekocht met kasjmier, alcantara en schapenwol voor € 3.999..

surf-aston-martin-2.png

link

Ik vind hem nog uberlelijk ook...

7500 euro? Tjemig.. dan heb je vast ook deze kinderwagen van Aston Martin gekocht met kasjmier, alcantara en schapenwol voor € 3.999..

*-) bizar, ik heb geen idee wat ze hebben. ze hadden een hele grote kinderwens wat niet vanzelf ging. toen het eenmaal zover was, waren ze zo blij dat ze toen zoveel hadden uitgegeven. Achteraf zei hij ook wel dat het een beetje overdreven was, maar ze waren zo blij... Ach ieder zn ding.

Hier ook rustig weekend. Mijn egelhuis van resthout is bijna klaar. Het is meer een luxe egel villa geworden *-) Soort van projectje op therapeutische basis om even niet iets achter de computer te doen of met kinderen bezig te zijn. Net als dat ik reuze zonnebloemen aan het kweken ben. Nee echt bijzonder zijn onze weekenden niet de laatste weken. :} Up moet van binnen nog schoongemaakt worden.

Hier werd ook alles nieuw gekocht, kinderwagen zelfs een speciale limited edition die enkel in Engeland uit is gekomen.. 1500,- kinderkamer, inderdaad niet van dat spaanplaat maar echt hout. 2500,- Voordeel is wel dat de kleding kast er u ook nog staat, en neutraal is in kleur. Alle Kooka en Done by Deer dekentjes en prulletjes, matrasje etc. zaten wij ook dicht tegen de 6000,- aan. Inmiddels heeft ze haar meegroeibed, maar ze krijgt dit jaar een nieuw bed. Zo 1 van Ikea, die je kan uitschuiven zodat er een vriendinnetje kan blijven slapen. Dat is nu al weleens en die moet dan op een los matras.
Hier ook altijd 2 autostoelen gehad, want soms brengen met 1, halen met de andere.. maar dat is niet meer. Nu gewoon 2 van de verhogers en dat wordt er straks nog maar 1. (en 1 voor de 7)

De BMW gaat de verkoop in. Ik heb er lang over gedacht. Sinds aanschaf Mégane eigenlijk al een twijfel, maar het is zo een mooie en fijne betrouwbare auto dat we hem hebben aangehouden. Ik gebruik hem enkel om mee naar mijn werk te rijden als ik te lui ben om te fietsen en dat is toch zonde van het geld.
Dus ik ga hem verkoop klaar maken en een regenpak kopen.

De 7 kan ik van de week even voor de APK brengen.. Hopelijk niets spannends. :)

Mutsy staat hoog.

Hebben wij ook :)
Vind het goede en degelijke apparaten én het model dat wij hebben was heel compact en makkelijk in elkaar te vouwen. Bij de Babydump in Staphorst hebben ze zelfs een test parcour en de achterkant van een CitiGo staan, daar paste hij eenvoudig in (zonder wielen eraf te halen). Dus dat zal in de C1 van vriendinlief ook wel goedkomen.

Qua kinderkamer gaan we waarschijnlijk de commode en bedje van mij en mijn broertje een nieuw likje verf geven. Mijn ouders hebben praktisch alles nog en hebben toentertijd alles door een meubelmaker laten maken. Goed en degelijk spul dus, alleen de kleur is niet meer helemaal van deze tijd. Heeft nog een stukje nostalgie ook :)

Net als dat ik reuze zonnebloemen aan het kweken ben.

Grappig :D
Mijn vader heeft jaren geleden ook zonnepitten gepoot. Paar maanden later belde iemand van de wijkvereniging aan of hij ook mee wilde doen aan de jaarlijkse wedstrijd. Prompt de derde plek.
Vanaf toen ging hij wat gelijk serieuzer te werk. De pitten van de hoogste bloemen werden bewaard. Er werd uitgezocht wat de beste grond en meststoffen waren, iets gefabriceerd om die lange bloemen te ondersteunen etc etc.
Kortom, de eerste plek (en grote wisselbeker) waren de twee jaar daarna voor hem. Exacte hoogte weet ik zo niet, maar er zat meer dan een meter tussen met de nummer 2 :}

Helaas zijn de twee oude mannetjes van de wijkvereniging, die deze wedstrijd organiseerden, kort na elkaar overleden en is er dus geen wedstrijd meer. De zonnebloemen worden nog wel jaarlijks gezaaid :D

allemaal goed weekend gehad? Hier rustig maar stabiel.

Hier hetzelfde eigenlijk.
Wel was de Lego Technic dit weekend in de aanbieding bij de Intertoys. Dus de grote Bugatti Chiron opgehaald en een start mee gemaakt.
Heerlijk ontspannend werk, daar ben ik wel wat uurtjes zoet mee :)

Mutsy staat hoog.

Hebben wij ook smiling smiley
Vind het goede en degelijke apparaten én het model dat wij hebben was heel compact en makkelijk in elkaar te vouwen.

De opel onder de kinderwagens. Goede prijskwaliteit verhouding en degelijk. Hebben jullie de Evo of de Nio? Wij twijfelen nog. De Nio is stukkie duurder maar heeft wel wat meer opties. Gaan na de 20 weken wel eens op pad.

Zo 1 van Ikea, die je kan uitschuiven zodat er een vriendinnetje kan blijven slapen. Dat is nu al weleens en die moet dan op een los matras.

Grappig..die hebben wij ook op de korrel. twijfelen nog of we die met extra bed doen om met extra lades.

allemaal goed weekend gehad? Hier rustig maar stabiel.

Hier hetzelfde eigenlijk.
Wel was de Lego Technic dit weekend in de aanbieding bij de Intertoys. Dus de grote Bugatti Chiron opgehaald en een start mee gemaakt.
Heerlijk ontspannend werk, daar ben ik wel wat uurtjes zoet mee

das een prijzig dingetje of niet? Ik heb laatst mijn lego ook weer eens van zolder gehaald. Kijken wat dochterlief ervan vond. Ze stopte alleen snel al iets in haar mond dus eerst maar weer even opgeborgen..:)

De Evo, aangezien deze compacter in elkaar klapt als de Nio (als ik even de juiste in gedachte heb). Wat een wir war aan benamingen, modellen en uitvoeringen trouwens.
Daarnaast had de Evo de knoppen voor het loshalen van het wiegje op een veel handigere plek zitten (bij het wiegje ipv onder het wiegje) en werkten de knoppen veel beter (eenvoudig indrukken ipv blind proberen te verschuiven).
Vering op alle wielen was ook wel een pré aangezien mijn vriendin praktisch dagelijks met de hond naar het bos gaat. Een kinderwagen die net wat beter over een zandpad gaat is dan wel handig.

das een prijzig dingetje of niet? Ik heb laatst mijn lego ook weer eens van zolder gehaald. Kijken wat dochterlief ervan vond. Ze stopte alleen snel al iets in haar mond dus eerst maar weer even opgeborgen..smiling smiley

Prijzig inderdaad, maar nu wel een goede aanbieding.
Ik had graag de oranje Porsche GT3 RS willen kopen, maar hier te lang over getwijfeld en nog steeds spijt van. Deze wordt nu niet meer gemaakt en is onbetaalbaar, als je ze al nieuw vind. Ik had mij zelf belooft dat ik hem ging kopen als het vakantiegeld binnen kwam (principe dingetje) of als er voor die tijd een goede aanbieding voorbij kwam.
De Bugatti had een adviesprijs van 400eu, is/was te krijgen voor 300eu. Laagste prijs ooit was 210eu en ik heb hem opgehaald voor 254eu. Er vanuit gaande dat deze ook niet meer gemaakt wordt was het dus nu of nooit en ik wilde niet nog een keer spijt hebben.
Wie weet bewaar ik hem of knal ik hem op marktplaats, dan valt het verlies vast wel mee. Plus dat je echt wel een uurtje of 20 zoet bent met bouwen.

Mogguh!

Rustig weekend maar wel gewoon lekker aangerommeld: spul naar recycleplein en kringloop gebracht en nog een mooi japans notenboompje gehaald voor in een grote pot bij de voordeur.
Moet nog even een keer naar de Ikea voor een bureau want daar is het nog aardig betaalbaar en we hebben nog 30 euro aan waardebonnen ;) Nu hopen dat de zwarte poten binnenkort weer op voorraad zijn...

@ Kindermaterieel: Ik kan er niet over meepraten :} maar altijd geinig om te lezen hoe jullie er mee bezig zijn!

@ Jimmy; dus straks nog 1 auto bij de deur?

Laagste prijs ooit was 210eu en ik heb hem opgehaald voor 254eu. Er vanuit gaande dat deze ook niet meer gemaakt wordt was het dus nu of nooit en ik wilde niet nog een keer spijt hebben.
Ik zag 'm op Pepper nog voorbij komen; ook nog even een kort moment van 'hebben' gehad. Maar toch maar even niet.
Jaar geleden trouwens nog Lego-Architecture gekocht voor wènig bij de Intertoys; ook leuk spul!

Pfoeh.. 254,- dat is me ook wat zeg voor een lego set. Ik heb de VW bus en de 7 en ze zijn echt top afgewerkt.

@Gerwin, ja inderdaad.. en de 7 in de garage :).

Sanoma zei:
@ Kindermaterieel: Ik kan er niet over meepraten :} maar altijd geinig om te lezen hoe jullie er mee bezig zijn!
Hier sluit ik me bij aan! :T
Mochten we ooit advies nodig hebben Gerwin, dan weten we waar we moeten zijn! :}

Wij hebben een Joolz kinderwagen. Paste achterin de twingo (en nu ook in de Up!) en met name omdat er een enorme grote boodschappenmand onderin zit, luchtbanden. En je kunt hem zelfs ombouwen tot duo zitter mocht het nodig zijn. Het is ook het enige wat nieuw is wat wij hebben gekocht en van een duur merk. Al dat andere was beetje gebruikt spul van anderen overgenomen. en veel ikea of hema. Allemaal niet duur in ieder geval. Wij geven er niet zoveel om en zo'n kleine al helemaal niet :p

Mijn vader heeft jaren geleden ook zonnepitten gepoot. Paar maanden later belde iemand van de wijkvereniging aan of hij ook mee wilde doen aan de jaarlijkse wedstrijd. Prompt de derde plek.
Vanaf toen ging hij wat gelijk serieuzer te werk. De pitten van de hoogste bloemen werden bewaard. Er werd uitgezocht wat de beste grond en meststoffen waren, iets gefabriceerd om die lange bloemen te ondersteunen etc etc.

Lol, zo serieus ben ik niet. Maar wedstrijden, serieus? *-) Vooralsnog laat ik het dit jaar bij een paar gekochte zaden in de grond met wat water en dan zien we wel. ze zijn nu zo'n 15cm. Volgens het doosje kunnen ze 3 meter worden.

De BMW gaat de verkoop in. Ik heb er lang over gedacht. Sinds aanschaf Mégane eigenlijk al een twijfel,

:O

Die megane is natuurlijk ook een geweldige auto wat elke andere auto in twijfel doet trekken :}

zonder gekheid, begrijpelijk. Je hebt er ook nog een andere leuke auto bij naast. De megane bevalt dus prima? De dagen dat je dat regenpak aan moet trekken ga je de BMW wel missen ;) Je raakt hem wel snel kwijt denk ik. Populaire auto, juiste kleur etc.

Begrijpelijk van de 1-serie...als hij toch erg weinig gebruikt wordt.

@Rob, wij gaan deze bestellen.

Das wel een andere. Die van jullie is echt een bedbank.

De Evo, aangezien deze compacter in elkaar klapt als de Nio (als ik even de juiste in gedachte heb). Wat een wir war aan benamingen, modellen en uitvoeringen trouwens.
Daarnaast had de Evo de knoppen voor het loshalen van het wiegje op een veel handigere plek zitten (bij het wiegje ipv onder het wiegje) en werkten de knoppen veel beter (eenvoudig indrukken ipv blind proberen te verschuiven).
Vering op alle wielen was ook wel een pré aangezien mijn vriendin praktisch dagelijks met de hond naar het bos gaat. Een kinderwagen die net wat beter over een zandpad gaat is dan wel handig.

Wij neigen juist naar de Nio. Deze heeft een in hoogte verstselbaar handvat (schop je niet zo snel tegen de wagen aan), meer vering, is de buggystoel wat groter en is wat beter afgewerkt. Maar we gaan tzt wel kijken of we dat echt de meerprijs waard vinden of dat we de Evo ook prima vinden.

@Rob, Ja heeft ze ook een lekker hoekje voor zichzelf, met wat kussens om te lezen enzo.

@Joost, de Mégane bevalt uitstekend, nu bijna 1 jaar in bezit en het komt echt zelden voor dat beide auto's weg zijn. Uiteraard niet te vergelijken met de 1 serie, die zeker mooier is en beter rijdt. Maar dat geeft wel wat ruimte in de maandelijkse kosten en zo kan ik ook kijken naar een opvolger voor de Mégane over een paar jaar in een hoger segment.

Per jaar kost de BMW, toch al snel 1750-2000,- incl. onderhoud per jaar.. en dat alleen om een paar dagen per week naar mijn werk te rijden 7 km. verderop. Ik zal er zeker soms spijt van hebben. Maar ik heb het lang overwogen. Krijgt van de week nog een grote beurt met nieuwe bougies, olie etc.. en een nieuwe accu, want hij startte niet vanmorgen na 6 weken stilstand.

Verstandig Jimmy. Zonde van de centen als het niet gebruikt wordt. T.z.t. maar één gezinscontainer kopen die het beste van de Megane en de BMW combineert :)

Wij neigen juist naar de Nio. Deze heeft een in hoogte verstselbaar handvat (schop je niet zo snel tegen de wagen aan), meer vering, is de buggystoel wat groter en is wat beter afgewerkt. Maar we gaan tzt wel kijken of we dat echt de meerprijs waard vinden of dat we de Evo ook prima vinden.

Verstelbaar handvat hebben wij ook op gelet (i.v.m. er tegenaan schoppen idd), was voor ons bij de Evo niet het geval. Wat ik gemerkt heb (en ons verteld is) bij de duurdere uitvoeringen is dat met name de afwerking van het stof luxer is en niet zozeer beter. Maar kijk en vergelijk, jullie hebben al ervaring dus weten nog beter waar op te letten :)

Lol, zo serieus ben ik niet. Maar wedstrijden, serieus? nut smiley Vooralsnog laat ik het dit jaar bij een paar gekochte zaden in de grond met wat water en dan zien we wel. ze zijn nu zo'n 15cm. Volgens het doosje kunnen ze 3 meter worden.

"Wedstrijd" tussen haakjes. De wijkvereniging probeert diverse activiteiten te organiseren. Twee oude gepensioneerde mannetjes hadden een zonnebloem wedstrijd op poten gezet, incl. (wissel)beker. Deden jaarlijks een man of 10 á 15 aan mee. Bij een of andere jaarlijkse wijk braderie werd de uitslag dan bekend gemaakt, gewoon voor de gein :)

Mijn vader begon ook simpel met wat gekochte zaden en daarna kreeg hij de smaak te pakken. Verder blijft het gewoon zaaien op een gunstige plek, water geven en afwachten. Beetje geholpen door wat goede potgrond en kunstmest. Daarnaast sommige bloemen, die achterlijven qua groei, eruit trekken zodat de andere meer ruimte hebben. Iets van een lange paal eraan zodat ze niet knikken.
Ach, je moet toch iets als je met pensioen bent :)

Middag!!

Krijgt van de week nog een grote beurt met nieuwe bougies, olie etc.. en een nieuwe accu, want hij startte niet vanmorgen na 6 weken stilstand.
Zow Jimmy, da's heel netjes dat je hem nog een grote beurt mee geeft. De meeste partijen verkopen een auto voordat er grote kosten/onderhoud aan gedaan worden.
Jammer dat ie weg gaat, maar ik snap je redenatie. Wellicht is een goede e-bike nog een leuke optie. Dan fiets je ook met tegenwind met plezier naar het werk.

Grappig, waar we vroeger over studie en stage-opdrachten spraken....kwam de focus daarna op huizen en nu op kinderspullen :}
Mocht het bij ons over enkele jaren zover zijn, dan kunnen we hier genoeg advies op doen :}

@Ruud, een grote beurt is voor mij niet zo duur, dat is het voordeel van werken in de automobiel sector. Tevens geeft hij melding dat de bougies gedaan moeten worden, dus dat zou er sowieso moeten gebeuren. Zomerbanden er weer onder. even goed wassen en de binnenkant uitdoen en dan kan hij op Marktplaats. Vind het ook jammer, want nog steeds een erg mooie auto, maar dat is niet voldoende om hem op de parking te laten staan.

Een E-bike al dan niet via de zaak is zeker iets wat er gaat komen. en de 7 zal wat meer worden ingezet, dat is geen straf :) alleen voor mijn nieren :)

@Joost, zoiets zal het zeker worden ja :)

Ben trouwens afgelopen vrijdag nog even langs de plaatselijke Renaultdealer gegaan; geen gebruikte Zoe staan, wel het nieuwste model.
Mooi interieur en comfortabele zit

Hij raadde aan om voor een R90 te gaan; 200km rijbereik is voor die uitvoering makkelijk haalbaar, maar wel weer een klap duurder.
Als ie er 1 binnen had mocht ik wel even komen proefrijden, dus dat ga ik tegen die tijd ook maar even doen.

@Gerwin, ja inderdaad.. en de 7 in de garage smiling smiley.
Ook een mooi stel (tu)

Wij hebben een Joolz kinderwagen.
Ohja, die heb ik ook wel eens gehoord. Joolz en Mutsy zijn de meest besproken kindwagenmerken bij de kameraden :T

Ruud zei:
Wellicht is een goede e-bike nog een leuke optie. Dan fiets je ook met tegenwind met plezier naar het werk.
Goed idee! Wij hebben pas een tweedehands ebike gekocht voor M, en ze heeft nu echt veel meer lol in het fietsen. Je pakt 'm dan gewoon veel sneller.

Hij raadde aan om voor een R90 te gaan; 200km rijbereik is voor die uitvoering makkelijk haalbaar, maar wel weer een klap duurder.
Als ie er 1 binnen had mocht ik wel even komen proefrijden, dus dat ga ik tegen die tijd ook maar even doen.

inderdaad gewoon doen! Ik hoor er wisselende verhalen over. Mijn collega heeft er ook een (geen idee welk type), en is er super tevreden over. je kunt inderdaad wel zien dat het geld met name in het elektrische gedeelte is gaan zitten en niet in het mooie interieur. Van buiten ziet het er best geinig uit. Maar het is maar net vanuit welk referentiekader je het bekijkt waarschijnlijk. Ik heb er nog nooit in gereden helaas. :)

E-bike, mijn vrouw heeft er wel eentje. Zelfs met kind voorop(en enorm windscherm) bult op fiets ze met gemak overal naartoe. Samenfietsen word er niet leuker van, immers heb ik niet zo'n fiets :}

E-bikes...ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen. Zolang we nog fit en gezond zijn is het het beste om zelf wat inspanning te verrichten...(tu)

Over fit en gezond..het houdt hier niet op. Mijn vrouw bleef maar verkouden en hoesterig dus gisteren toch maar weer naar de huisarts . Langskomen op het "corona" spreekuur en ontvangen door een dokter compleet in outfit. Maar goed dat we geweest zijn want ze blijkt een eenzijdige longontsteking te hebben.

Dus weer aan de antibiotica en hopen dat ze nu echt eens gaat opknappen.

Ik vind het een leuk, hip wagentje om te zien. En met een 52kw accupakket kun je ook echt wel een mooie afstand afleggen. Ik zou dan echter ook met de Corsa E / 208 E gaan rijden. Kwa aankoopbedrag liggen ze dicht bij elkaar.

Heb de 208 nu enkele keren zien rijden, in het felblauw alsmede in het zwart. Een leuk hip wagentje, maar die voorkant vind ik er op de foto's beter uit zien als in het echt. Zelfde had ik al bij de 508, zag er op de foto ook mooi uit maar in werkelijkheid komt het anders over. Daarnaast oogt de 208 vanaf de zijkant behoorlijk "bol".

Corsa ook al achter gereden, in het donkergrijs. Geen spannende kleur, maar zag er net uit. Mis alleen bij de Corsa het frivole/vrolijke wat voornamelijk de Corsa D wel had. Die zag er lekker sportief, fris, jong, dynamisch uit.....waar de Corsa E en F er (zeker van achteren) heel behouden uit zagen. Gemiste kans om een jong publiek aan te trekken.
Bij de Corsa E snapte ik dat nog, gezien de Adam de hippe kleine auto moest zijn......maar die heeft het veld moeten ruimen. En ik blijf het jammer vinden dat Opel geen fatsoenlijk digitaal display aanbied. Dat doet de oudere polo veel beter, en de 208 heeft dat ook voor elkaar. Gemiste kans van Opel om het jonge publiek weer aan te spreken. Maar verder een leuk karretje hoor, die Corsa:}

Ben trouwens afgelopen vrijdag nog even langs de plaatselijke Renaultdealer gegaan; geen gebruikte Zoe staan, wel het nieuwste model.
Mooi interieur en comfortabele zit

Ik adviseer je echt om eens een rit te maken in de R90. Echt hele matige zit. Dat is bij de nieuwe sterk verbeterd.

Je ziet het hier al wel aan de vorm van de stoelen. Ik vond het echt belabberd zitten en de stoel stuur positie was erg slecht in te stellen.
0-cc7e2ad4-f805-461b-b67d-1b27596eef4e.jpg

Terug
Bovenaan