Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hotdog zei:Mogge
@peter, ik heb wel een oplossing voor je stulpje in Zeeland...
Hier thuis zijn een aantal vrijwilligers die volgende week wel een paar dagen poolshoogte willen nemen...![]()
![]()
Helaas, dat was een van de randvoorwaardenBritish Racing Green zei:Hotdog zei:Mogge
Hier thuis zijn een aantal vrijwilligers die volgende week wel een paar dagen poolshoogte willen nemen...![]()
![]()
Residentieel overnachten is hoedanook verboden.
Bezoek aan tweede verblijf mag enkel tussen 7u en 19u.
British Racing Green zei:Hotdog zei:Mogge
![]()
Residentieel overnachten is hoedanook verboden.
Bezoek aan tweede verblijf mag enkel tussen 7u en 19u.
rjthefrisian zei:We zullen zien..ik heb er wel dringend behoefte aan want ik ben al vanaf begin februari vrijwel elke dag keihard aan het buffelen.
We zullen zien..ik heb er wel dringend behoefte aan want ik ben al vanaf begin februari vrijwel elke dag keihard aan het buffelen.
Moderator
AsconaGT zei:Ik hoop stiekem dat onze vakantie in Juni wel door gaat naar zeeland. Port zeelande. Faciliteiten geloof ik allemaal wel. Huisje is er en strand, beetje wandelen. Als we maar even weg zijn uit onze omgeving ben ik al blij. tegen die tijd maar even zien. En zo niet, dan niet, helaas
maar als ik jou was rob zou ik niet te veel risico nemen nu. Je zou eventueel kort bij huis een dagje en eventueel een nachtje weg gaan met alleen je dochter. Zijn jullie beiden in ieder geval wel even weg. Mits het weer een beetje kan natuurlijk en de wederhelft daar ook mee kan leven.
Port Zeelande valt onder Ouddorp en dat is Zuid-Holland. Burgemeester van Goeree-Overflakkee heeft een verbod op alle recreatie. Vakantieparken, campings en jachthavens zijn allemaal dicht. Alleen professioneel onderhoud door bedrijven mag uitgevoerd worden, verder mag er niemand komen. Er wordt meerdere keren per dag gecontroleerd en ze delen boetes uit. Ik hoop dat het verbod tegen die tijd is opgeheven.
AsconaGT zei:Belgische parken: maandag 4 mei 2020
En zwanger ben je samen zegt men,
Haha, al hebben velen wel de buik vol van alle rompslomp wat er bij komt kijkenEn zwanger ben je samen zegt men, mannen kunnen niet zwanger worden ruud
Barri zei:Zeeland gaat weer een beetje open voor toerisme: <https://www.ad.nl/zeeland/toerisme-deels-weer-toegestaan-in-zeeland~ac8f6cd4/>
British Racing Green zei:(..)
Ik heb in NL ook 1.700m2 liggen... wellicht intussen stilaan overwoekerd want ik mag de grens niet over![]()
Duitslandinstituut.nl zei:johan sauer - 25 april 2020 09:35
Ik wil graag naar Oostenrijk reizen vanuit België via Nederland en Duitsland.
Dringend onderhoud van de centrale verwarming in ons huis in Oostenrijk, waarschijnlijk een grote lek. (gedetecteerd door de CV-app.)
Kan dit?
(..)
1/2 Voor zover wij als redactie kunnen nagaan, zou u van de Vlaamse overheid hiervoor België niet mogen verlaten: https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en-welzijn/gezondheid/gezondheid-en-preventie-tijdens-de-coronacrisis/verplaatsingen-en-reizen-tijdens-de-coronacrisis (..)
PSA zal vast niet enkel dit pakket ontwerpen voor zijn bedrijfsauto's, zodat de hoop ontstaat dat dit pakket straks ook in de Mokka verkrijgbaar is. Dan kun je uitkomen op een best redelijke actieradius
Moderator
Verder is het leuk en aardig; maar voor de meesten is het totaal niet aantrekkelijk om die EV busjes te rijden. Alleen maar beperkingen en relatief weinig voordeel. Waarschijnlijk overheidsinstanties die bepaalde uitgangsnormen in hun aanbesteding hebben zitten maar voor de grote massa niet interessant. De prijs moet nog bekend worden, vele concurrenten hebben ook al een EV bus. Vrijwel alle zonder echt veel te van verkopen door de prijsstelling en alle beperkingen. Het is denk ik nog net te vroeg voor die markt zonder grote subsidiëring.
Ik denk dat je één hele grote groep hierin mist. De (grotere) bedrijven die willen hun MVO-normen ook halen en zoals Ruud ook al zei zijn er in steeds meer binnensteden regels m.b.t. uitstoot en kun je met een benzine/dieselvoertuig maar op enkele tijdsvakken de stad in of mag je er überhaupt niet in.
Totdat de overheid bedrijven verlichtingen op gaat leggen. In veel (binnen)steden is dit al het geval.Ik denk dat veel bedrijven groen willen zijn, maar wel tot een bepaalde hoogte. DHL heeft ook 100% EV auto's rijden, maar niet het hele wagenpark terwijl dat best zou kunnen. Puur een geldkwestie. En dat geld voor heel veel bedrijven. En ik begrijp wel waarom, als je naar de vito kijkt;
Barri zei:Ik ben gisteren naar Haarlem geweest, en kon wel wennen aan de snelheidslimiet. 105 op de cruise control en dutten maar. Wil nu alleen een actieve lane assist en adaptieve cruise control![]()
British Racing Green zei:Barri zei:Zeeland gaat weer een beetje open voor toerisme: <https://www.ad.nl/zeeland/toerisme-deels-weer-toegestaan-in-zeeland~ac8f6cd4/>
Maar nu eerst nog de Belgische grens open krijgen...![]()
Astra F zei:Lees net het bericht van de Vivaro E. Leuk dat ze hem in een frisse en opvallende kleur geel presenteren.
British Racing Green zei:Van een professionele kennis die in vogelvlucht enkele kilometer van mij vandaan woont, maar net aan de Belgische zijde van de grens woont, vandaag vernomen dat je in die buurt ongestoord de grens over komt... Dat biedt goede vooruitzichten zodra daadwerkelijk weer mag overnacht worden in Zeeland.
AsconaGT zei:In de toekomst zal dit allicht steeds meer worden, al dan niet gedwongen om MVO doelen te halen die bedrijven opgelegd krijgen voor klanten/overheid. (..) (net als een vito E die al bijna een jaar op de markt is). Misschien zit ik er naast, tijd zal het leren![]()
AsconaGT zei:Toen ik vrijdagmiddag achter jou reed zag ik niets lekken in ieder geval![]()
Qua bouwnijverheid: och, ik zie de eerste Tesla Model 3's al bij de uitvoerders/directieketen staan..confused smiley Andere EV's staan met een krachtstroom verlengsnoer aan de prik.
Eens zal dit wel doorsijpelen naar de bedrijfsbusjes. Lang niet alle bouwbusjes hebben een complete, zware, inrichting mee. Veel materiaal wordt toch al op de bouwplaats 'on demand' geleverd.
Snap ik. Zal wel wat PVC buis voor je beeld hebben gelegen
Dit weekend stond de alfa ineens zonder (zichtbaar) koelvloeistof. Volle liter kon erbij in, alles kwam keurig weer op temperatuur. Volgende ochtend echter weer behoorlijk onder minimum, zonder een meter gereden te hebben. Tankje was lekker nat en vettig, conclusie: lek.
Vant weekdn wel ontdekt dat de airco van de C3 weer matigjes koud werd. Vorig jaar ook en toen was het na navullen koelmiddel weer oke. Nu dus weer niet echt koud. Maar eens even laten checken.
Ook de snelweg is in NL tegenwoordig geen probleem meer, bij max 110km/h (iedereen wil te hard rijden) kun je met zo'n accu echt wel ver komen. En als hij 's avonds weer aan de laadpaal staat en 's ochtends vol is, dan voorzie ik geen probleem.EV's staan nog in de kinderschoenen, zeker v.w.b. de busjes.
Ik zie er wel potentie in als ze niet teveel kilometers hoeven te maken en niet teveel op de snelweg komen, meestal is er veel meer ruimte voor een groot accupakket dan in een gewone auto.
B Real zei:Dit weekend stond de alfa ineens zonder (zichtbaar) koelvloeistof. Volle liter kon erbij in, alles kwam keurig weer op temperatuur. Volgende ochtend echter weer behoorlijk onder minimum, zonder een meter gereden te hebben. Tankje was lekker nat en vettig, conclusie: lek.
Het Italiaanse karakter toont zich weer even, hoort er soms bij![]()
Astra F zei:Ook de snelweg is in NL tegenwoordig geen probleem meer, bij max 110km/h (iedereen wil te hard rijden) kun je met zo'n accu echt wel ver komen. En als hij 's avonds weer aan de laadpaal staat en 's ochtends vol is, dan voorzie ik geen probleem.EV's staan nog in de kinderschoenen, zeker v.w.b. de busjes.
Ik zie er wel potentie in als ze niet teveel kilometers hoeven te maken en niet teveel op de snelweg komen, meestal is er veel meer ruimte voor een groot accupakket dan in een gewone auto.
“Ook de snelweg is in NL tegenwoordig geen probleem meer, bij max 110km/h (iedereen wil te hard rijden) kun je met zo'n accu echt wel ver komen. En als hij 's avonds weer aan de laadpaal staat en 's ochtends vol is, dan voorzie ik geen probleem.
Moderator